PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vaillant'ta tanıdığı olan veya bu kombilerden anlayan var mıdır :)



Ormanci
07-12-2021, 16:25
Geçenlerde bakıma geldiler, garanti uzatma falan filan da yaptım bunlarla ilgili kafamda çok soru işareti olsa da..

F.20 hatası veriyordu alet.
Su sıcaklığı 1-2 saniye içerisinde 25-35-48-59-80 falan diyip çaat diye f.20'ye geçiyordu.

F.20'nin açıklaması NTC bilmemne kaçak veya kısadevre var vs. gibi bir şeyler diyor, sanki böyle bi sensör arızası gibi, zira yeni ısınan bir suyun o kadar kısa sürede o sıcaklığa çıkması imkansız :)

Çağırılan yetkili servis vatandaşı, olayın pompadan kaynaklandığını ama pompanın şimdilik sıkıntısız çalıştığını, tamamen bozulana kadar resetleyerek gidebileceğimizi (!) söyledi.

Kafama da çok yatmadı ve 2-3 günde bir resetleme yapmak zorunda kalıyoruz zaten. Durmadan reset mi atacağım alete?

Bu arada kalorifer modunda sorun yok, daha ziyade musluktan sıcak su için açınca sapıtıyor.

Yarına gelmek üzere yine bir randevu ayarladık ama bakalım... Tecrübe eden, bununla karşılaşanınız oldu mu?

Vaillant Turbotec pro alet...

makif84
08-12-2021, 09:18
Anlamadım garanti neden devreye girmiyor? şöyle bir video var belki işinize yarar.

https://www.youtube.com/watch?v=P3S3vqOj-7E

ardicli2000
09-12-2021, 12:39
Yabancı bir sayfada
F20
This error code indicates that your boiler has overheated and it needs time to be allowed for it to cool down and return to an acceptable temperature. This is possibly caused by an incorrect earth connection between the cable and the boiler.

demiş. Topraklama bağlantılarını ve kısa devre olasılıklarını kontrol etmek lazım. Belki sensör klipslerinde vs oksitlenme yapmıştır.

Ormanci
09-12-2021, 13:15
makif84,

Garanti devrede, vatandaş geldiği sırada yaptırdık, dediğim gibi, resetleyerek pompa gidene kadar idare edin dedi gitti.
ardicli2000,

Hocam her model için farklı farklı f.20 açıklaması çıkıyor ancak ben de benzerlerini okudum, soruyorum adamlara yok öyle değil diyorlar.

Önceki gün hanım 4-5 defa arka arkaya resetlemiş, bu sefer gitti demek tamam dedim. O yüzden bugün tekrar servis geldi, sistemde tıkanıklık tespit etmiş (bu noktada doğru mu söylüyor ayak mı yapıyor emin değilim, peteklerden biri sorunlu gibiydi, zamanında yıkatmıştık bir sefer), sisteme bir kimyasal madde uygulamış, 10 gün kalması gerekiyormuş, sonunda da tekrar başka bir kimyasal uygulayıp, peşinden de garantiden pompayı değiştirecek.

Ama işin komiği, ek garanti + temizleme maliyeti pompayı para verip değiştirmeye yaklaştı. Hoş, şu an pompa + değişim işçiliği halen daha fazla tutuyor...

Tesisat temizlemeyi garanti dahilinde yapmıyor, isterseniz dışarıdan birileri de olabilir dedi ama internetten bulacağım adam bunlardan daha güvenilir olmayacak. Haliyle sen yap dedim işlemi.. Bakalım.

Diğer yandan da biz kiracıyız, teamüle göre ev sahibinin kombiye ilişkin arızaları ödemesi gerekiyor ancak Mart'ta kira artışı var, adama çok bulaşmak istemiyorum :D

imate
10-12-2021, 01:49
makif84,

Garanti devrede, vatandaş geldiği sırada yaptırdık, dediğim gibi, resetleyerek pompa gidene kadar idare edin dedi gitti.
ardicli2000,

Hocam her model için farklı farklı f.20 açıklaması çıkıyor ancak ben de benzerlerini okudum, soruyorum adamlara yok öyle değil diyorlar.

Önceki gün hanım 4-5 defa arka arkaya resetlemiş, bu sefer gitti demek tamam dedim. O yüzden bugün tekrar servis geldi, sistemde tıkanıklık tespit etmiş (bu noktada doğru mu söylüyor ayak mı yapıyor emin değilim, peteklerden biri sorunlu gibiydi, zamanında yıkatmıştık bir sefer), sisteme bir kimyasal madde uygulamış, 10 gün kalması gerekiyormuş, sonunda da tekrar başka bir kimyasal uygulayıp, peşinden de garantiden pompayı değiştirecek.

Ama işin komiği, ek garanti + temizleme maliyeti pompayı para verip değiştirmeye yaklaştı. Hoş, şu an pompa + değişim işçiliği halen daha fazla tutuyor...

Tesisat temizlemeyi garanti dahilinde yapmıyor, isterseniz dışarıdan birileri de olabilir dedi ama internetten bulacağım adam bunlardan daha güvenilir olmayacak. Haliyle sen yap dedim işlemi.. Bakalım.

Diğer yandan da biz kiracıyız, teamüle göre ev sahibinin kombiye ilişkin arızaları ödemesi gerekiyor ancak Mart'ta kira artışı var, adama çok bulaşmak istemiyorum :D
abim istanbulun neresinde yaşıyorsunuz. ?

KÖROĞLU
10-12-2021, 07:55
Bende baymak maxi main 24 fi (Oldukça eski bir model) de sorun yaşadım benzer şekilde.

Kombiyi komple söküp aldım aşağı, önce temizlik yaptım, sonra (2020 yılında) 600 istenen genleşme tankını 15 TL lik sibop takarak kurtardım.

Sonra tam da sendeki hata gibi sürekli resetlemek gerekiyordu ve su saçma sapan dalgalanıyordu, araştırınca 2 tane NTC (ısı sensörü) olduğunu gördüm.

1 tanesini değiştirdim ve sorunum çözüldü, marka model fark etmeksizin kombi dediğin alet otto motor gibi.

Hatta bir ara gidip kombi mi alsam dedim, rakamları görünce vazgeçtim. Şuan maşallah şıkır şıkır çalışıyor. Sadece bir basınç ayarı yaptırdım (manometre lazım, biraz da tecrübe)

En ucuz basit olan NTC ile başlayabilirsin bence.

huseyinturk
10-12-2021, 18:57
Benim kombinin pompada sıkıntı aynı durum var su devirdaim etmediği için sıcaklık direk artıyor kombi ısıtmayı kesiyor doğal olarak.
Her kışın başında pompayı şarjlı ile manuel döndürüyorum 1-2 dakika sonra düzeliyor. Bildiğin vurduruyorum yani. Garanti varsa ısrarcı olun değiştirsinler

Ormanci
16-12-2021, 08:39
Cevaplar için çok teşekkürler, en azından olayın sensörden olmadığını anlamış olduk. Çünkü 5 gündür elemanın sisteme sıktığı Sentinel isimli ürün sayesinde midir nedir, açıldı herhalde bir yerler, hiç hata vermedi. Acaba pompayı da mı değiştirmesek dedik. Garantiden değiştirecekler...

Yani sıkıntı ya gerçekten tıkanlıklık, ya da pompa ara ara saçmalıyor. Bakalım duruma göre hareket edeceğiz.