Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ford Focus 1.6 TDCI Kaloriferi Açınca Hararet Düşüyor



Paradox
11-12-2021, 14:54
Bugün işten gelirken farkettim kaloriferi açtığımda hararet düşüyor kapatınca tekrar yükseliyor , Bir çok kişi Termostat arızası dedi ama , termostatı orjinali ile değiştirdim bugün yine düşüyor kaloriferi 5 ya da 6. kademeye açınca ustalar bulamadı kalorifer peteğinde kaçak filanda bulunamadı borularda sağlam , anlam veremedim daha önce böyle bir sorun yoktu , nette bazı yorum yapanlar bu durum normal demiş ama başka dizel araçlarda böyle bir duruma rastlamadım hiç mesela vw 'lerde 90'da mıh gibi sabit kalır ısındımı araba , bazı ford ustalarına gittim bugün yetkili serviste de çözemediler abi bu sorunu dediler , ama hiçbir problem yaratmaz dediler anlam veremedim

ckrc
11-12-2021, 22:14
Kalorifer acikken arabayi kullanmaya devam ettiginizde olmasi gereken degere yukseliyor mu?

Eger oyle ise, normal, sorun yok.

Paradox
12-12-2021, 10:39
Kalorifer acikken arabayi kullanmaya devam ettiginizde olmasi gereken degere yukseliyor mu?

Eger oyle ise, normal, sorun yok.

video çektim izleyin lütfen ;

Ford focus kaloriferi açınca hararet düşmesi - YouTube (https://youtu.be/LjuvgNwHlU4)

207_TR
12-12-2021, 11:19
bu kadar düştüğüne şahit olmadım, normalde kalorifer açınca hararet düşer.

Hatta yaz sıcağında bile araçlar hararet yapacak duruma geldiğinde sıcak kalorifer açılır.

Paradox
12-12-2021, 13:20
bu kadar düştüğüne şahit olmadım, normalde kalorifer açınca hararet düşer.

Hatta yaz sıcağında bile araçlar hararet yapacak duruma geldiğinde sıcak kalorifer açılır.

Bencede normal değil ama hala normal diyenler var , böyle birşey mümkün değil araç 90 dereceye geldimi bir daha kontağı kapatmazsanız düşmez vw'lerde mıh gibi 90 da kalır mesela , bendeki de öyleydi ne olduysa şu son 2-3 günde oldu daha önce böyle birşey yoktu , termostat değişti hemde orjinal parça ile ama sorun devam ediyor , devir daim pompası yaparmı acaba boşluk vs varsa yada kırılmışsa zira yabancı kaynaklarda okudum böyle birşeyler ?

Ayrıca göstergedeki ibre 60 lara kadar düşerken kaloriferden çıkan hava ateş gibi el yakıyor neredeyse , mantıken hararet düşüyorsa kaloriferden çıkan havanında ılıması lazım , çok garip gerçekten

livaneli
12-12-2021, 14:54
Soğutma sisteminde hava varsa yani su eksikse hararet müşiri doğru ölçüm yapamaz. Arabanız soğukken çalıştırın, kaloriferi açın, soğutma suyunu tamamlayıp havasını alın. Galiba hava alma tapası motorun sağındaki dağıtıcının üzerindeydi.

Oznsrl
12-12-2021, 15:54
Ayrıca göstergedeki ibre 60 lara kadar düşerken kaloriferden çıkan hava ateş gibi el yakıyor neredeyse , mantıken hararet düşüyorsa kaloriferden çıkan havanında ılıması lazım , çok garip gerçekten


Soğutma sisteminde hava varsa yani su eksikse hararet müşiri doğru ölçüm yapamaz. Arabanız soğukken çalıştırın, kaloriferi açın, soğutma suyunu tamamlayıp havasını alın. Galiba hava alma tapası motorun sağındaki dağıtıcının üzerindeydi.



Hocam teşhisi koymuş bence. Katılıyorum yani ibre düştüğünde hala sıcak üflüyor ise muhtemelen doğru ölçüm yapmıyor

Paradox
12-12-2021, 17:17
Beyler bu konuyu fordfocusclub forumunda da tartışıyoruz , orda bu durumun normal olduğunu söyleyen arkadaşlar vardı , bugün arkadaşımın ford focusunda denettirdim görüntülü arayarak beraber baktık onun aracında da 90'a geldiğinde kalorifer son kademeye kadar açtırdığım hararet 60'ın kadar düştü çok ilginç onda da böyle yani , demekki fordlar böyle arkadaş vw gibi değil demekki olan bizim 500 kağıda oldu :)

bluestain
12-12-2021, 18:05
Araç haraket halindeyken de bu şekilde mi
Video dururken çekilmiş merakımdan soruyorum

ckrc
12-12-2021, 22:53
Bana gayet normal geldi cunku arac yurumuyor, rolantide ve arabadaki 2 fan da acilmis.

CAY Motor 1.6tdi VW kullaniyorum, onda da aynisi oluyor -soguk havalarda ama bir fark ile, kaloriferi actiktan sonra, arac ile ilerlemeye devam ettikce olmasi gereken deger cikiyor ve orada sabit kaliyor. (kaloriferi acik birakirsak)

O yuzden, olan sizin 500tl'ye olmus gibi duruyor. =)

drago
13-12-2021, 07:23
Daha önce golf kullanırken, aynı şikayetten termostat değiştirdim ama termostat yuvasını değiştirmediğim için şikayetim devam etmiş, değiştirince düzelmişti.

Diğer yandan videoyu izleyince ckrc ye de katıldım, dizel araçlar kışın harareti tutmakta zorlanıyor. Ben ankarada yaşarken 1.4 tdi ile 12 km mesafenin 10. Km sinde hararet 90a gelirdi, ısıtıcıyı açınca düştüğünü görürdüm.

Paradox
13-12-2021, 09:07
Dün ankara 17 dereceydi beyler giderkende düşüyor aracı saldığınızda ama öyle kalorifer 2-3 . kademede çalışırken değilde 6-7 kademeye alınca düşüyor , araç dururken daha fazla ısınır öyle gaza bastığınızda o yüzden dururken gaz verip test etmek istedim ,,,, giderken önden hava giriyor , duruken test etmek daha iyi diye düşündüm , ama aynı şeyi arkadaşımın focusunda yaptığını görünce ikna oldum vw'lerde böyle değil mesela bilirsiniz 90'a geldimi düşmez , Fordlarda böyleymiş demekki

Dogus
17-12-2021, 09:19
son kademe en yuksek sicakliga alirsaniz dusmesi normal , bilhassa dizellerde. Bildigim kadariyla zaten isiyi saglayamadiginda motor zengin karisima geciyor ki , Kazakistan da -35 te ceed 1.6 mpi da bunu cok rahat hissediyordum. Arac zengin karisima gecince titresimli calisiyor, onda bile 90 a cikaramiyordu.

Mehmetmert
17-12-2021, 11:00
Focusda normal, ilk çıktığında bizde bu sorunu yaşıyorduk ve servis termostattan her şeye kadar değiştirdi, isterseniz 1 saatlik yol gelin. Işıkta durduğunuzda düşmeye başlıyordu. Yeni nesil tdilarda bu düşme olmaz çünkü elektrikli pompa var, pompayı kapatarak motor soğutma sıvısınında akışını durdurur. Ayrıca küçük çevrim su pompasınıda EGR'Yi soğutmak için kullanır, dolayısıyla sıcak egzoz gazı soputma sıvısını ısıtıyor. Ayrıca turbonun gönderdiği sıcak havayı soğutmak içinde intercooler değil watercooler kullandığı için gerekli olmadığında turbonun gönderdiği sıcak havayıda soğutmaz....vs. Cay motorda böyle bir sistem yok tabi ki ama yeni nesil dizel focuslarda yeni nesil TDI'lar gibi. Sonuç olarak focusda bu durum normal :)

bomonti
19-12-2021, 01:37
Focus 3 için zamanında aynı durumdan kafayı çizmiş birisi olarak sorunun normal olduğunu söyleyebilirim :) Motoru yüke bindirdiğinizde (yokuş vs) hararet düşmez.