Orijinalini görmek için tıklayınız : 2022 en mantıklı şirket aracı (yakıt anlamında)
Merhaba arkadaşlar,
şirketimizde araçlarımızın aylık ort 4500-6000km yaptığı düşünülür ve güncel yakıt fiyatları göz önünde bulunudurlursa en mantıklı araçlar nedir sizlerce?
araçlarımızın kullanım koşullunun neredeyese %90ı otobanda 130km/h şehirler arası şeklinde.
aklımızdan geçen:
1) yeni Honda Civic 1.5 Turbo Eco (LPGli olan versiyonu oluyor) , aracın 130kmh'de tahmin ettiğim yakıtı 7lt ve bunu direk enjeksiyonlu olduğu için bir kısmı LPG bir kısmı Benzin yani tahminen 6lt lpg,1lt benzin şeklinde yakıyor
6lt x 11.20tl= 67.2tl
1lt x 19.92tl
total 100km'de 86tl
2) Toyota Corolla 1.8 Hybrid, bu araç ile alakalı çok ortaya karışık veriler aldım o yüzden bir tahminde bulunamıyorum ve tecrübeli kullanıcı üyelerimiz var ise bilgilendirirse sevinirim.
kimi kullanıcı otobanda olsa ort yakıtının 4-4.5lt olduğunu söylüyor
kimi kullanıcı aracın butün avantajının şehiriçi olduğunu uzun yol şehirler arasında avantajının sıfır olduğunu ort 5.5-5.8lt benzin olduğunu söylüyor
5.8lt x 18.92tl= 100km'de 110tl
3) Megane E-Tech beklemek (sanırım ekim gibi ülkemizde) aracın 25-26 kw tüketiğini bununda 100km'de 35-40tl gibi bir tutar olduğunu söylüyor ama araç 2 versiyonlu gelecekmiş biri 130hp diğeri 218hp şimdilik renault bayisindeki arkadaşlarımıza göre tahmini türkiye fiyatının 130lukta 700bin, 218likte 1 milyona yakın olacağını söylüyor
böylelikle tahminimce yakıtdan kazandığımızı aracın kendi fiyat farkına daha yüksek aylık kiralamasına vermiş olacaz birde menzil,şarj derdi var
4) sıradan Astra,3008 gibi dizeller ile devam, bu durumdada yine ort 5.5lt x 19.85= 109tl gibi rakam çıkıyor
sanki yeni civic oldukça mantıklı bir araba gibi geliyor aramızda kullanıcısı olan varsa tecrübelerini paylaşırsa sevinirim, hem güncel bir yüz hem o sıradışı spor havasını bırakmış daha olgun,premium oynayarak daha şirket aracına uygun tasarıma bürünmüş hemde ekonomik gibi ama bakım aralığının 10binde bir oluşu,cvtnin her 20binde bir yağ değişimi istemeside hoş bir durum değil oda ayrı bir nokta
bu arada Doğan Kabak Megane E tech test etmiş videosunda 239tlye 300km yaptığını hesaplamış ama sanırım bir hesap hatası var diğer tüm yabancı videolar ile tutarsız bir hesaplama bu ve pek kulağa mantıklıda gelmiyor.
şirket aracı olarak corolla hybrid kullanıyorum
istanbul trafiğinde inanılmaz az yakıyor 4-4,5lt diyebilirim
ama gel gelelim otoban kullanımlarında durum değişiyor ortalamam 8,5lt gibi oluyor ama tabi 150-160 sabit cc ile kullanım
yakıt deposu çok küçük olduğu için sık sık benzin almak için durmam gerekiyor, sadece istanbul içinde kullanım için kesinlikle corolla hibrid derim ama uzun yollarda dizel meganedan daha memnundum.
civic biz kullanıyoruz lpg li çok az yakıyo sorunsuz güzel araç.
Silence45
16-03-2022, 09:24
Elektrikli olacaksa en az yakanlardan biri Hyundai Kona. 120km hızda bile 17.6 gibi bir yakıtı var. Büyük bataryalı olanı da 500KM ortalama menzile sahip.
Erdem K.
16-03-2022, 09:35
Duster candır, gerisi heycan :)
civic biz kullanıyoruz lpg li çok az yakıyo sorunsuz güzel araç.
en yeni kasa (2022 olanı yani) 1.5 turbo lpg den söz ediyorsunuz değilmi? bir önceki kasa atmosferik 1.6lt motordan değil.
eğer öyle ise
90 sabit
130 sabit
şehiriçi
karma
yakıtları nasıl? gidişi,tepkisi vs nsl? genel anlamda araçtan memnunmusunuz?
CüneytIşıkkent
16-03-2022, 10:07
Bilgilendirme olması açısından. 2018 Hyundai i20 1.4 Oto. kullanıyoruz şehiriçi ortalama 8.1 yakıyor bağırıp yırtılıp gitmemesi de cabası :D
Jön Türk
16-03-2022, 10:54
Bakım aralıkları uzun araç tercih etmenizde fayda var
individual
16-03-2022, 12:06
Bakım aralıkları uzun araç tercih etmenizde fayda var
katılıyorum hondaların bakımların 10.000KM'De bir ve yettkili servis fiyatları alman gurubu araçlara görede pahalı.
Şehir içi ağırlıklı kullanılacaksa corolla hybrid, yoksa lpg li civic alırdım ben; uzun yolsa hibridin hiç bir esprisi kalmıyor.
Yeni araçlar için gözlemim; dizel-benzin sakin kullanıldığında litre ortalamaları birbirine yakın ---> litre fiyatından benzin avantajlı
Bu durumda bir de lpg olursa x2 avantajlı neredeyse.
Agresif kullanıldığında dizel 9-10 litre aşmazken, benzinde sky is the limit :) ---> dizel avantajlı
Yani bir zahmet asılmasınlar pedala, ayağı paspasa yapıştırmasınlar diyeceğim de, profili siz daha iyi biliyorsunuzdur kullanıcılarınızın.
Bir yakınımda Corolla 1.8 Hybrid var şirket aracı olarak. Yüksek hızlarda gaza basmayla orantılı olarak hybride geçtiğini söylemişti.
Edit yok, yanlışlıkla gönderdim.
Benim şahsi fikrim de civic'den yana fakat bakım aralıklarını ve maliyetini de hesaba katmak lazım bence de.
Şehir içi ağırlıklı kullanılacaksa corolla hybrid, yoksa lpg li civic alırdım ben; uzun yolsa hibridin hiç bir esprisi kalmıyor.
Yeni araçlar için gözlemim; dizel-benzin sakin kullanıldığında litre ortalamaları birbirine yakın ---> litre fiyatından benzin avantajlı
Bu durumda bir de lpg olursa x2 avantajlı neredeyse.
Agresif kullanıldığında dizel 9-10 litre aşmazken, benzinde sky is the limit :) ---> dizel avantajlı
Yani bir zahmet asılmasınlar pedala, ayağı paspasa yapıştırmasınlar diyeceğim de, profili siz daha iyi biliyorsunuzdur kullanıcılarınızın.
kullanıcı profilini az çok sizde tahmin edebiliyorsunuzdur :) ama ister agresif ister olgun olsunlar en fazla otobana giriş çıkışında gazlayacak bu insanlar geriye kalan sürecin %90ında sabit 130km/h
katılıyorum hondaların bakımların 10.000KM'De bir ve yettkili servis fiyatları alman gurubu araçlara görede pahalı.
esasında LPG okadar avantajlıki Civic 10binde bir bakım olsa bile rakiplerinden her türlü avantajlı, birkaç örnek:
1) Corolla diyelim 20binde bir (inanın bakmadım bile) ve diyelim bakımı makul ve 1500tl bu 100km başına 7.5tl bakım ücreti demek ort yakıtı 130kmhde 110tl dersek 117.5tl oda 5.8lt yaksaki sanırım üzerinde yakıyor
2) Focus,Megane,3008 vs dizeller 100kmde 5.5lt yaktığı sürece bakımı 20binde bir olsa bile yine aynı hesap hatta kuruşu kuruşuna oda 117.5tl civarı çıkıyor
3) Honda civic 10binde bir olsa bakımı 2000tl olsa bile 100kmde bakımdan doğan ücret 20tl,yakıtı 86tl= 106tl çıkıyor yine %10 avantajlı çıkıyor.
unutmayın bundada civic 7tl yaktı diye görüyor, bunun 1lt benzin 6tlsi lpg olarak görüyor ve bakımı 2000tl olarak görüyorum yani butün detaylar dezavantajına bile alsak yine %10 avantajlı çıkıyor.
dizel aracın 4.7lt yakması lazımki başabaş çıksın ,kağıt üzerinde değilde gerçek günlük kullanımdada 130kmh de 4.7lt yakan dizel varmıki?
sanırım kendi sorumu kendim cevaplamış oluyorum :) ama şahsi fikrim şu güncel yakıt rakamlarıyla Civic 1.5 turbo eco baya rakipleri zorlayacak
individual
16-03-2022, 12:42
esasında LPG okadar avantajlıki Civic 10binde bir bakım olsa bile rakiplerinden her türlü avantajlı, birkaç örnek:
1) Corolla diyelim 20binde bir (inanın bakmadım bile) ve diyelim bakımı makul ve 1500tl bu 100km başına 7.5tl bakım ücreti demek ort yakıtı 130kmhde 110tl dersek 117.5tl oda 5.8lt yaksaki sanırım üzerinde yakıyor
2) Focus,Megane,3008 vs dizeller 100kmde 5.5lt yaktığı sürece bakımı 20binde bir olsa bile yine aynı hesap hatta kuruşu kuruşuna oda 117.5tl civarı çıkıyor
3) Honda civic 10binde bir olsa bakımı 2000tl olsa bile 100kmde bakımdan doğan ücret 20tl,yakıtı 86tl= 106tl çıkıyor yine %10 avantajlı çıkıyor.
unutmayın bundada civic 7tl yaktı diye görüyor, bunun 1lt benzin 6tlsi lpg olarak görüyor ve bakımı 2000tl olarak görüyorum yani butün detaylar dezavantajına bile alsak yine %10 avantajlı çıkıyor.
dizel aracın 4.7lt yakması lazımki başabaş çıksın ,kağıt üzerinde değilde gerçek günlük kullanımdada 130kmh de 4.7lt yakan dizel varmıki?
sanırım kendi sorumu kendim cevaplamış oluyorum :) ama şahsi fikrim şu güncel yakıt rakamlarıyla Civic 1.5 turbo eco baya rakipleri zorlayacak
daha detaylı ince hesap yapmak lazım tabikide ama şöyle bir durum var.kendi aracımda bile 15.000'de bir bakım var ve ağzım burnum denemeden geliyor.vakit zaman kaybı yaşıyorsunuz.en kötü yarım gününüz gidiyor.
başka bir olay'da var honda için bunu daha çok gördüm lpg çok sağlıklı çalışmıyor sanırım.bu göçük olayında facebook gurubuna üye olmuştum nerdeyse hergün lpg ile ilgili sorun yaşayanlar yazıyor.arıza ışığı yaktı,lpg geçmiyor sorunları yazıyorlar.
valla çok stabil çalışıyormuş gibi gelmedi bana hele turbo lpg olayında görmek lazım.onda'da sanrım benzinlisine göre gücü düşük tutmuşlar.otomatikleri için kayış yağlama olayıda var.
Civic aynı anda hem LPG hem de benzin mi alıyor silindir içine? Bir hata olmasın?
Kendiliğinden sıralı sistem olabilir mi Civic?
daha detaylı ince hesap yapmak lazım tabikide ama şöyle bir durum var.kendi aracımda bile 15.000'de bir bakım var ve ağzım burnum denemeden geliyor.vakit zaman kaybı yaşıyorsunuz.en kötü yarım gününüz gidiyor.
başka bir olay'da var honda için bunu daha çok gördüm lpg çok sağlıklı çalışmıyor sanırım.bu göçük olayında facebook gurubuna üye olmuştum nerdeyse hergün lpg ile ilgili sorun yaşayanlar yazıyor.arıza ışığı yaktı,lpg geçmiyor sorunları yazıyorlar.
valla çok stabil çalışıyormuş gibi gelmedi bana hele turbo lpg olayında görmek lazım.onda'da sanrım benzinlisine göre gücü düşük tutmuşlar.otomatikleri için kayış yağlama olayıda var.
benim bankadan arkadaşıma sıfır almıştık fb7 lpg li civic hemde atmosferik şuanda 200 bin km üstünde hiç bir lpg problemi yaşamadı hemde hergün tepesinde mıçmaya bile arabayla gidiyo :D tabi yeni turbolarda lpg lilerin dueumu ne onu bilmiyorum
Civic aynı anda hem LPG hem de benzin mi alıyor silindir içine? Bir hata olmasın?
Kendiliğinden sıralı sistem olabilir mi Civic?
tsi,tfsi,bu gibi civic turbo gibi direkt enjeksiyonlu araçlardaki tip LPG sistemlerinde sanırım bu hep böyle, sanırım bu karışımdaki benzin oranı araca o an ne kadar yüklendiğiniz ve hangi devirde olduğunuz ile alakalı değişken, düşük yük düşük devirde tahminimce daha çok lpgden oluşurken karışım tersi durumlardada benzin oranı yükseliyordur.
-Murat Özcan-
16-03-2022, 13:57
Bizim kurumda Fiat Egea 1.6 Multijet Otomatik Full kasa kullanıyorlar.
İnanılmaz performanslı ve az yakan bir araba..
8.000rpm
16-03-2022, 14:53
1,6 dizel otomatik egea şu an fiyat performans tüketim açısından en önde
kaliyete yorumum yok
sıfır olmayacaksa (ki bence böyle hareket edilmesi daha akıllıca) 1,6tdi dsg octavia tek geçeri her türlü
şirket aracı olarak istanbul köprü trafiği başta olmak üzere bizzat 3 tane eskittim , ikisini de verirken halen taş gibiydiler
ne dsg ne partikül ne enjektör ne başka bir derdim hiç olmadı
bugün kendi şirketim olsa yapacağım tek harekettir 1,6tdi dsg octavia
8.000rpm
16-03-2022, 14:54
pardon düzeltiyorum
üçünü de verirken taş gibiydiler
egea demeye geldim demişler gidebilirim.
denmeyen kısmı diyeyim sedan yerine hb veya station tercih edilirse sedana göre daha konforlu
2 yıldır tepe tepe dag bayır ,yagmur çamur,çakır çukur sürekli edc olmasına ragmen manuel ful limitlerde gazlıyom, yüzde seksen otoban banamısın dmedi gevurun gızı :D dastırın gittigi çıktıgı heryere çıkıyom iniyom :D bildiğin afedersiniz eşşek gibi kullanıyoz :D
1,5 kıliyo dizel edc sport vagon 2018 model
sadece bakımdan bakıma gidiyo servise
bu arada unnuttum yazmayı şuanda araç 130 bin civarında sıfır gibi gelmişti bana :D
eminkilic61
16-03-2022, 16:21
bu arada Doğan Kabak Megane E tech test etmiş videosunda 239tlye 300km yaptığını hesaplamış ama sanırım bir hesap hatası var diğer tüm yabancı videolar ile tutarsız bir hesaplama bu ve pek kulağa mantıklıda gelmiyor.
videosunu izlemedim ama şarjını evde değilde, dışarıdaki istasyonlarda yaptıysa rakam normal.
evde şarj ederse bu rakam 40-60 tl arası değişir
videosunu izlemedim ama şarjını evde değilde, dışarıdaki istasyonlarda yaptıysa rakam normal.
evde şarj ederse bu rakam 40-60 tl arası değişir
Renault Zoe kullanıcısına hususi sordum kendisi baktığında aracın 130kmh civarı 26kw tüketiğini bununda dediğiniz gibi ek kar/masraf ekleyen istasyonlarda değilde kendi imkanlarınla mantıklıca şarj edersen 42tl tutacağını iddia etti, işi epey bilen birine benziyor ve araca 2 senedir biniyor.
şahsi fikrim oldukça hoş olmuş Megane E-Tech ve 100km'de 42tl cidden çok çok makul ,bakıma vs girmekte tahminim çok daha az gerek ama açıkcası menzil ve çok günlük çok yol yapan şehirler arası kullanıcılarına uygunmudur tartışılır.
düşünsenize 200km gittiniz haydi 15dk şarj istasyonuna sür,30-45dk şarj et ve bunu hergün her 200 max 300kmde bir yap,pek pratik değil gibi özelliklede videolarda gösterdikleri uzun menzilli 218hplik versiyonu olduğunu 130luğun dahada kısa menzil olacağını düşünürsek.
ama şaka bir yana 550-650bin tl civic lpg liye verene kadar bu aracın 130luğu cidden 700bin olursa bence megane e-tech çok daha albenili bir araç olmuş,cidden çok beğendim
Şirket aracı olacağı için kimin kullanacağı önemli. Genelde hor kullanılır. (Bende Sw passat var. Agresif kullanımda 8-10 litre otoban tüketimi (İstanbul dışı ) Efendi,sakin kullanımda 6 Litre (100-120 bandında )80-90 la gidince de 5-5,5 gibi değerleri görüyor. ) Bu göz önüne alındığında Citroen Fiat Peugeot gibi araçların dizellerini tercih etmek mantıklı gözüküyor. (Hor kullanımda dizelleri 7 litre civarı yakar )
Ticari olması sorun olmayacaksa Bir müşterimde Rifter var. Bulgarıstana gidip geliyor. 19 Jantlı Süperb'den sonra hem yakıt hem konfor olarak çok memnun (Elbette jantın etkisi büyük )
Yıllar once motoru sanjımanı bitik,dökülen Fiorino kullanıyordum. Günlük 400-700 km arası istanbul içi(2013-2014 yıllarında bugünden az olsa da iyi trafik oluyordu. ), full klima açık 7 litre ile geziyordum.
Elektrikli araba benim gözümde ev iş arası kullanılacak arabadır. Sehirler arasına gelmez. Sarj istanyonları henüz yaygın değil. Olanda da 1veya 2 araç kapasitesi oluyor. Şirket aracı olduğundan sık seyahat edecek, illaki dolu istasyona denk gelip sıra bekleyecek.
Hibrit araçların sehirler arası avantajı yok. Genel olarak 50 km altı hızlarda elektrikli motorla gittiği için ortalama düşük çıkıyor. Otobanda sürekli yakıt yakacak.
He birde geçen Ümit Erdim paylaşmıştı. İstasyonda sarj ünitesini kapatmıştı adamlar. Sarjın bitmek üzereyken böyle bir istasyona denk gelirsen felaket olur. Çekici çağır,sarj istasyonuna git vs vs ...
fatihdurutuna
16-03-2022, 22:04
Aykırı bir seçenek gibi görünebilir ama MG hybrit versiyonu ile inanılması güç bir değer ortaya koyuyor. Distribitör firmada oldukca kuvvetli. Bulunduğum sektörde toptancılık yapan bir iki arkadaş ciddi ciddi almayı düşünüyor.
131mirafiori
17-03-2022, 06:25
Civic aynı anda hem LPG hem de benzin mi alıyor silindir içine? Bir hata olmasın?
Kendiliğinden sıralı sistem olabilir mi Civic?
Bir hata olacağını sanmam, 4 nokta enjeksiyonlu 131'imiz de aynı şeyi yaşıyoruz.
Benzin enjektörlerine giden elektriği kesmezsek 2 si bir arada çalışıyor ve çok verimli bir karışım oluyor :)
Şirket için 6 tane Eco Civic kiraladık, fiyatları sınıfına göre uygun 9-10k arası bir rakam ödendi araç başına. Ancak henüz teslim edilmedi. Geldiğinde ortalama tüketimlerini paylaşırım.
Şirket için 6 tane Eco Civic kiraladık, fiyatları sınıfına göre uygun 9-10k arası bir rakam ödendi araç başına. Ancak henüz teslim edilmedi. Geldiğinde ortalama tüketimlerini paylaşırım.
teşekkür ederim bilgi için ve süper bir bilgi açıkcası çünkü bizde an itibariyle temastayız filo adına.
1) anlaşmanız hangi tarihte yapıldı az çok biliyormusunuz?
2) kaç yıllık kiralama olarak anlaştınız?
3) bu 9-10bin kiralama yıllık kaç bin km limitli?
4) yaz lastiği dışında 1 kereye mahsus kış lastiği veriyırmu firma
son olarak hangi firma ile anlaştınız ? tabi mahsuru yok ise paylaşabilirseniz bu bilgileri süper olurdu
teşekkür ederim bilgi için ve süper bir bilgi açıkcası çünkü bizde an itibariyle temastayız filo adına.
1) anlaşmanız hangi tarihte yapıldı az çok biliyormusunuz?
2) kaç yıllık kiralama olarak anlaştınız?
3) bu 9-10bin kiralama yıllık kaç bin km limitli?
4) yaz lastiği dışında 1 kereye mahsus kış lastiği veriyırmu firma
son olarak hangi firma ile anlaştınız ? tabi mahsuru yok ise paylaşabilirseniz bu bilgileri süper olurdu
DM kutunuz dolu sanırım, özelden yazsam daha sağlıklı olur
Sirket araci bence dizel olmali
Ana sebebi dizel araclarin tuketim makaslarinin dar olmasi yani genel kullanim sekli ile tuketime cok dikkat edilmesede max tuketimleri cok yukselmiyor
Benzinli (dogal olarak lpg lide )araclardaki makas fazla yani az yakan benzinli araca bile cok yaktirmayi basarmak cok kolaydir
Hybrid araclarin uzun yolda esprisi tamamen "0" sehir ici icin guzel secim o kadar.
DM kutunuz dolu sanırım, özelden yazsam daha sağlıklı olur
şimdi birkaç mesaj sildim rica etsem tekrardan özelden atabilirmisiniz, çok teşekkür ederim bu arada
Bir çok yorumda belirtilmiş yakıt tüketimindeki makas kısmı. Dizeli kim kullanırsa kullansın biryere kadar çıkıyor tüketim ama benzinli de anlık tüketimi ortalama hız sandığım çok oldu.
Evet benzinli araç işletme maliyetleri daha düşük olabiliyor ama şirketinizde bizzat benim gibi 2 tane Ü.T Tikky Memo kıvamında adam çalışıyorsa benzinli hele hele düşük hacim turbo benzinli aracı benzin döküp yakmak daha düşük maliyetli olabilir.
Ben 1.33 Qashqai ile Land Cruiser gibi yakıyorum uzun yolda top speed.
Bir çok yorumda belirtilmiş yakıt tüketimindeki makas kısmı. Dizeli kim kullanırsa kullansın biryere kadar çıkıyor tüketim ama benzinli de anlık tüketimi ortalama hız sandığım çok oldu.
Evet benzinli araç işletme maliyetleri daha düşük olabiliyor ama şirketinizde bizzat benim gibi 2 tane Ü.T Tikky Memo kıvamında adam çalışıyorsa benzinli hele hele düşük hacim turbo benzinli aracı benzin döküp yakmak daha düşük maliyetli olabilir.
Ben 1.33 Qashqai ile Land Cruiser gibi yakıyorum uzun yolda top speed.
Edit yokmuş. Ortalama tüketimi demek istedim
Kadjar sanırım bu zamana kadar bindiğim en az yakan araçtı. Antalya- Zonguldak arası trafik kurallarına uyarak geldim, 4.9 u geçmemişti.
Ş.içi de maksimum 5.6 ya çıktı
Bir çok yorumda belirtilmiş yakıt tüketimindeki makas kısmı. Dizeli kim kullanırsa kullansın biryere kadar çıkıyor tüketim ama benzinli de anlık tüketimi ortalama hız sandığım çok oldu.
Evet benzinli araç işletme maliyetleri daha düşük olabiliyor ama şirketinizde bizzat benim gibi 2 tane Ü.T Tikky Memo kıvamında adam çalışıyorsa benzinli hele hele düşük hacim turbo benzinli aracı benzin döküp yakmak daha düşük maliyetli olabilir.
Ben 1.33 Qashqai ile Land Cruiser gibi yakıyorum uzun yolda top speed.
600.000tl altında fiyatı olmak kaydı ile egea hariç hangi sıfır km C segment dizel aracı önerirdiniz?
600.000tl altında fiyatı olmak kaydı ile egea hariç hangi sıfır km C segment dizel aracı önerirdiniz?
Araç önerim yok abi fiyatlarını bilmiyorum daha doğrusu. Megane dizel falan ne kadar oldu bilmiyorum. Ben kullanıcı deneyimimi paylaştım şehir içi belki aynıdır ama uzun yolda basarlarsa çok ciddi fark eder. Ama arvento türevi bir araç takip sistemi var ise ve hız uyarısı konulursa uzun yolda da basma işini engeller sanırım.
individual
18-03-2022, 08:44
600.000tl altında fiyatı olmak kaydı ile egea hariç hangi sıfır km C segment dizel aracı önerirdiniz?
https://talep.citroen.com.tr/fiyat-listesi/arac/c-elysee
abi selamlar peugeot 301 yada c-elysee'lerde çok güzel.çok az yakıyor.
https://talep.citroen.com.tr/fiyat-listesi/arac/c-elysee
abi selamlar peugeot 301 yada c-elysee'lerde çok güzel.çok az yakıyor.
çok teşekkür ederim kardeşim benim ilgin için , bizimkiler bende dahil egea,301,elysee'den ziyade bir tık daha iyi olan avrupada satışı olan araçları istiyoruz focus,corolla,civic,elantra vs gibi
aralarında bende dahil epey departman müdürü var ,yaşlarıda var uzunda yol yapınca artık kemer sık sık yeter birkezde bizim yüzümüz gülsün modundalar yönetime karşı :)
Araç önerim yok abi fiyatlarını bilmiyorum daha doğrusu. Megane dizel falan ne kadar oldu bilmiyorum. Ben kullanıcı deneyimimi paylaştım şehir içi belki aynıdır ama uzun yolda basarlarsa çok ciddi fark eder. Ama arvento türevi bir araç takip sistemi var ise ve hız uyarısı konulursa uzun yolda da basma işini engeller sanırım.
yorumun için teşekkür ederim Enes kardeşim, dediğim gibi dediğine harfiyen katılıyorum dizelde sabaha kadar pokunu çıkarsın kullanıcı yine makas az ama benzinlide bu çok daha yüksek.
fakat sorun şuki megane dahil hiçbir C segmenti bahsetiğim aracın dizel seçeneğini bulamıyoruz,kağıt üzerinde olsa bile fiziken öyle bir araç musait değil musaitsede 1-2 tane anca.
opel astra K bulduk (nasılsa derinderede stok var sınırlı sayıda) oda gitmiş güzelim 1.6 cdti bırakmış saçma sapan çalışan 3 silindirli 1.5 GM motor takmış birde at-9 şanzımanı var
çok 3 silindirli araca bindim bayıldım şahanelerdi (A2,Golf,208 vs) ama maalesef astra nın 1.5 akıl almayacak düzeyde titreşimli,isteksiz buna birde şaşkınlık verecek düzeyde düşük devirde tutan şanzımanda eklenince cidden ancak vasat denilebilecek bir araç çıkmış, dahası kiralasak 2-3 ay sonrasında kasası değişecek 6-7 yaşında hb arabaya biniyor olacaz, meslekdaşlarımızın bir yandanda talebi sedan olsundan yana.
bu arada bu arabalar %95 otoban-karayolları sürüşü yapacak ve 110/kmh-130kmh karma sınırlı olacak dediğin gibi araç takipten ztn hızı geçemiyorlar geçse ceza yer, atıyorum adam adana-ankara yapıyor gitgel 900km ankara şehir içi 40-50km ancak yapar ondada dip gaz sürse bile aman aman totale etkisi olmaz diye düşünüyorum.
yani o sabit 130hmh hızda benzinlide tahminimce çok fena olmayacaktır ama dediğin gibi fırlamanın biri çıkar yaktırırmı yaktırır :)
1.5 dci kullandığım en az yakıt tüketen ve sorunsuz motor. Cliolara şirket çalışanlarının yapmadığı eziyet yok bana mısın demiyor. 1.6 TDI octavialarda var şirkette komple motor yapılan bile oldu 200 bini görmeden.
Megane edc 5,5 lt geçeceğini düşünmüyorum karmada. EDC tecrübem yok kullananlar bilgi verirse iyi olur.
CloudGrey
18-03-2022, 09:43
merhabalar , filo yöneticisiyim.
öncelikle şunu sorayım , araçlar kiralacancakmı yoksa özmalmı olacak ?
merhabalar , filo yöneticisiyim.
öncelikle şunu sorayım , araçlar kiralacancakmı yoksa özmalmı olacak ?
süper bilgi, özelden yazıyorum hocam
yorumun için teşekkür ederim Enes kardeşim, dediğim gibi dediğine harfiyen katılıyorum dizelde sabaha kadar pokunu çıkarsın kullanıcı yine makas az ama benzinlide bu çok daha yüksek.
fakat sorun şuki megane dahil hiçbir C segmenti bahsetiğim aracın dizel seçeneğini bulamıyoruz,kağıt üzerinde olsa bile fiziken öyle bir araç musait değil musaitsede 1-2 tane anca.
opel astra K bulduk (nasılsa derinderede stok var sınırlı sayıda) oda gitmiş güzelim 1.6 cdti bırakmış saçma sapan çalışan 3 silindirli 1.5 GM motor takmış birde at-9 şanzımanı var
çok 3 silindirli araca bindim bayıldım şahanelerdi (A2,Golf,208 vs) ama maalesef astra nın 1.5 akıl almayacak düzeyde titreşimli,isteksiz buna birde şaşkınlık verecek düzeyde düşük devirde tutan şanzımanda eklenince cidden ancak vasat denilebilecek bir araç çıkmış, dahası kiralasak 2-3 ay sonrasında kasası değişecek 6-7 yaşında hb arabaya biniyor olacaz, meslekdaşlarımızın bir yandanda talebi sedan olsundan yana.
bu arada bu arabalar %95 otoban-karayolları sürüşü yapacak ve 110/kmh-130kmh karma sınırlı olacak dediğin gibi araç takipten ztn hızı geçemiyorlar geçse ceza yer, atıyorum adam adana-ankara yapıyor gitgel 900km ankara şehir içi 40-50km ancak yapar ondada dip gaz sürse bile aman aman totale etkisi olmaz diye düşünüyorum.
yani o sabit 130hmh hızda benzinlide tahminimce çok fena olmayacaktır ama dediğin gibi fırlamanın biri çıkar yaktırırmı yaktırır :)
Fırlama demeyelim de motorsporlarına meraklı genç sürücüler diyelim :)))
Gönlünüzce araç bulursunuz inşallah , sedan kaliteli seçenek çok az o rakamlara. Sizin işinizi en iyi civic çözer sanırım şu koşullarda.
Bence şirket aracı olarak en ideal araçlar;
peugeot 301 yada c-elysee'ler
Gerçekten gördüğüm kadarıyla şehir içi ortalamaları 4,5 - 5 lt civarı.
Edit olmadığı için eksik göndermişim;
özellikle yeni 1.5 bluehdi olanlar.
baskan96
19-03-2022, 15:12
Konuyu ilk açıldığı gün görmüştüm, eve geçer yazarım diyordum unuttuk gitti..
Diğer araçlara yorum yapamam ama sadece Civic için ikinci ağızdan birkaç cümle söylemek istiyorum. Amcaoğlum Honda yetkili servis mekanik şefi. Yeni gelen civiclerin eğitimine gidip geldiğinde LPG'liler için bunlar olmamış demişti.
1- Fabrikasyon LPG dedikleri olay gümrüğe yakın bir yerde yapılan montaj. Yani araçlara ilk gelen Eco paket FB7 kasalar gibi sonradan montaj yapılıyor fabrika üretim hattında yapılan bir montaj yok.
2- BRC'nin yeni çıkarttığı bir sistem takılıyor. Araç tam hatırlamamakla birlikte 120-130 km/h hızdan sonra benzine geçiyor. Normal çalışırken de bir kısım benzin veriyor zaten bunu siz de yazmıştınız. Verim konusu tartışılır burada.
3- Kısık bir motor var, 182'lik olmadığı için doğru düzgün ne performans ne uygun yakıt tüketimi yapıyor, Almancıların tabiriyle "ne oralı ne buralı"..
4- Şanzımanının da farklı olduğuna dair bir şey hatrımda kalmış LPG'liler için ama o konuda tam emin olmadığım için şimdilik bir yorum yapmayacağım.
5- Servise LPG kaynaklı sorundan dolayı bir aracın geldiğini ve sorunun uzun süredir çözülemeyip araç sahibinin bu süre zarfında ikame araç ile kullanıma devam ettiğini anlatmıştı.
6- Forumlarda da bir üstteki maddeyi doğrular nitelikte pek çok konu mevcut. Araçlarda LPG'ye geçmeme, LPG'den benzine geçiş gibi sorunlar olduğu pek çok yerde yazılıp çiziliyor.
Ezcümle, şayet LPG'li düşünüyorsanız ben tavsiye etmem. Benzinli alacaksanız o zaman keyifli olabilir ama yakıt tüketimi olarak şirketi üzer :)
Kendim de uzun süredir Civic kullanıcısıyım. Son kasa ve ies'ler hariç tüm kasa ve motor seçeneklerini kullandım. Civic alınacaksa bence yeni kasanın ilk versiyonlarından uzak durmakta fayda var çünkü her gelen yeni kasa birtakım kronikler ile geliyor ve makyajla veya yıllar içinde bu sorunlar giderilip daha keyifli bir araç haline geliyor. Yeni kasa için şu da bir gerçek ki son kasa FC5'e göre kapı sesi vs. daha tok, daha oturaklı bir araba ama LPG mecburiyetten, alelade Ar-Ge'si yapılmadan öylece konmuş gibi bu sefer..
ChtArdARSL
19-03-2022, 21:06
Bizde sirket araci olarak 208 ve c3 var hem yeni hem donanimli hemde sorunsuz. Servis olarak fiyatlari pahali degil,benzinli 6.5/7lt yakiyor.
Konuyu ilk açıldığı gün görmüştüm, eve geçer yazarım diyordum unuttuk gitti..
Diğer araçlara yorum yapamam ama sadece Civic için ikinci ağızdan birkaç cümle söylemek istiyorum. Amcaoğlum Honda yetkili servis mekanik şefi. Yeni gelen civiclerin eğitimine gidip geldiğinde LPG'liler için bunlar olmamış demişti.
1- Fabrikasyon LPG dedikleri olay gümrüğe yakın bir yerde yapılan montaj. Yani araçlara ilk gelen Eco paket FB7 kasalar gibi sonradan montaj yapılıyor fabrika üretim hattında yapılan bir montaj yok.
2- BRC'nin yeni çıkarttığı bir sistem takılıyor. Araç tam hatırlamamakla birlikte 120-130 km/h hızdan sonra benzine geçiyor. Normal çalışırken de bir kısım benzin veriyor zaten bunu siz de yazmıştınız. Verim konusu tartışılır burada.
3- Kısık bir motor var, 182'lik olmadığı için doğru düzgün ne performans ne uygun yakıt tüketimi yapıyor, Almancıların tabiriyle "ne oralı ne buralı"..
4- Şanzımanının da farklı olduğuna dair bir şey hatrımda kalmış LPG'liler için ama o konuda tam emin olmadığım için şimdilik bir yorum yapmayacağım.
5- Servise LPG kaynaklı sorundan dolayı bir aracın geldiğini ve sorunun uzun süredir çözülemeyip araç sahibinin bu süre zarfında ikame araç ile kullanıma devam ettiğini anlatmıştı.
6- Forumlarda da bir üstteki maddeyi doğrular nitelikte pek çok konu mevcut. Araçlarda LPG'ye geçmeme, LPG'den benzine geçiş gibi sorunlar olduğu pek çok yerde yazılıp çiziliyor.
Ezcümle, şayet LPG'li düşünüyorsanız ben tavsiye etmem. Benzinli alacaksanız o zaman keyifli olabilir ama yakıt tüketimi olarak şirketi üzer :)
Kendim de uzun süredir Civic kullanıcısıyım. Son kasa ve ies'ler hariç tüm kasa ve motor seçeneklerini kullandım. Civic alınacaksa bence yeni kasanın ilk versiyonlarından uzak durmakta fayda var çünkü her gelen yeni kasa birtakım kronikler ile geliyor ve makyajla veya yıllar içinde bu sorunlar giderilip daha keyifli bir araç haline geliyor. Yeni kasa için şu da bir gerçek ki son kasa FC5'e göre kapı sesi vs. daha tok, daha oturaklı bir araba ama LPG mecburiyetten, alelade Ar-Ge'si yapılmadan öylece konmuş gibi bu sefer..
1) araçta adamlar 182lik motoru almış 126hpye düşürmüş (motor 182lik ile birebir aynı oysaki)
2) şanzıman oran ve vites değişim hızına müdale etmiş
3) sıradan bir kit değil direkt enjeksiyonlu araçlara uyumlu prinsin muadili/rakibi BRCnin en premium ve bu araca özel hazırlanmış kiti kullanılmış
şahsen bence bu argesi yapılmış gibi geliyor bana, tamda söylediğinizin aksine bu sefer değil öncekiler argesi yapılmadan alelade konmuş gibiyken bunda adamlar özenmiş bence.
dahası öncekiler için sayısız şikayet konusu görürken bunda sizin belirtiğiniz gibi çok sayıda konu bulamadım (hatta hiç bulamadım) siz önceki nesil eco konularına bakıyor olmadığınıza eminmisiniz?
baskan96
21-03-2022, 15:33
1) araçta adamlar 182lik motoru almış 126hpye düşürmüş (motor 182lik ile birebir aynı oysaki)
2) şanzıman oran ve vites değişim hızına müdale etmiş
3) sıradan bir kit değil direkt enjeksiyonlu araçlara uyumlu prinsin muadili/rakibi BRCnin en premium ve bu araca özel hazırlanmış kiti kullanılmış
şahsen bence bu argesi yapılmış gibi geliyor bana, tamda söylediğinizin aksine bu sefer değil öncekiler argesi yapılmadan alelade konmuş gibiyken bunda adamlar özenmiş bence.
dahası öncekiler için sayısız şikayet konusu görürken bunda sizin belirtiğiniz gibi çok sayıda konu bulamadım (hatta hiç bulamadım) siz önceki nesil eco konularına bakıyor olmadığınıza eminmisiniz?
FC5 kasalar için fabrikasyon LPG'li araçlardaki yakıt sistemi sıkıntılarına dair çok fazla konu olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Direkteki göçük olabilir, tavandaki çıtaların altında paslanma olabilir, boya inceliği vs. olabilir ama senelerdir kullanılan ve FC5 kasa ile birlikte yenilenip kuvvetlendirilen LPG enjektörleri var nihayetinde.
Birebir kullanıp yorum yapmadığımı, söylemlerimin ikinci ağızdan olduğunu zaten belirtmiştim. Ancak bir araç alırken X bir kullanıcının alelade bir konusundansa bir yetkili servis personelinin yorumları bence daha göze alınabilir oluyor.
Çok fazla konu bulamamanızın sebebi de bence çok açık: Ulaşılabilirlik :) FC5 kasaya, satıldığı dönem orta kesim çok rahat sahip olabilirken şimdi 500 bin liralık bir yeni kasa civicten bahsediyoruz. Bu da haliyle konuların çoğunluğunu etkiliyor.
İlk mesajlarınızdan da anladığım kadarıyla gönlünüz yeni kasa civicten yana. Yeni yüzlerle pek çok alternatifin olmadığı bu piyasada çok makul bir seçenek gibi dursa da ne yakıt olarak ne de (LPG'li olursa) kuvvet bakımından tatmin olmayacağınızı düşünüyorum. Bunlara ek olarak araç alımında karar mercisi siz iseniz ileride çıkabilecek olası bir problemde kapalı kapılar ardında yine sizin adınız zikredilecek müsebbib olarak. Bunların hiçbiri olmayıp fazlasıyla konforlu ve rahat bir sürüş periyodu da yaşayabilirsiniz ama terazinin iki kefesi bir arada düşünüldüğünde negatif yönü bence daha ağır basıyor.
Bütün bunlara ek olarak, ne TSI motor seçeneğinde, ne TFSI motor seçeneğinde veya genelleyecek olursak içerisinde turbo barındıran veya barındırmayan direkt enjeksiyonlu motor seçeneklerinde LPG tam verimle çalışamıyor. Aynı durum burada da var ve ilk kez uygulanmış bir durumda, bir nevi ilk denek faresi bu kasa oldu.
Amacım ortak bir paydada buluştuğumuz kişilerin sorularına onları en efektif şekilde yönlendirecek cevapları bulabilmek yanlış anlaşılma olmasını da istemem. Kasa ve özellik olarak göze hitap eden bir araç. Dolu paketleri vs. çok keyifli duruyor, ancak benzinli olursa :)
FC5 kasalar için fabrikasyon LPG'li araçlardaki yakıt sistemi sıkıntılarına dair çok fazla konu olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Direkteki göçük olabilir, tavandaki çıtaların altında paslanma olabilir, boya inceliği vs. olabilir ama senelerdir kullanılan ve FC5 kasa ile birlikte yenilenip kuvvetlendirilen LPG enjektörleri var nihayetinde.
Birebir kullanıp yorum yapmadığımı, söylemlerimin ikinci ağızdan olduğunu zaten belirtmiştim. Ancak bir araç alırken X bir kullanıcının alelade bir konusundansa bir yetkili servis personelinin yorumları bence daha göze alınabilir oluyor.
Çok fazla konu bulamamanızın sebebi de bence çok açık: Ulaşılabilirlik :) FC5 kasaya, satıldığı dönem orta kesim çok rahat sahip olabilirken şimdi 500 bin liralık bir yeni kasa civicten bahsediyoruz. Bu da haliyle konuların çoğunluğunu etkiliyor.
İlk mesajlarınızdan da anladığım kadarıyla gönlünüz yeni kasa civicten yana. Yeni yüzlerle pek çok alternatifin olmadığı bu piyasada çok makul bir seçenek gibi dursa da ne yakıt olarak ne de (LPG'li olursa) kuvvet bakımından tatmin olmayacağınızı düşünüyorum. Bunlara ek olarak araç alımında karar mercisi siz iseniz ileride çıkabilecek olası bir problemde kapalı kapılar ardında yine sizin adınız zikredilecek müsebbib olarak. Bunların hiçbiri olmayıp fazlasıyla konforlu ve rahat bir sürüş periyodu da yaşayabilirsiniz ama terazinin iki kefesi bir arada düşünüldüğünde negatif yönü bence daha ağır basıyor.
Bütün bunlara ek olarak, ne TSI motor seçeneğinde, ne TFSI motor seçeneğinde veya genelleyecek olursak içerisinde turbo barındıran veya barındırmayan direkt enjeksiyonlu motor seçeneklerinde LPG tam verimle çalışamıyor. Aynı durum burada da var ve ilk kez uygulanmış bir durumda, bir nevi ilk denek faresi bu kasa oldu.
Amacım ortak bir paydada buluştuğumuz kişilerin sorularına onları en efektif şekilde yönlendirecek cevapları bulabilmek yanlış anlaşılma olmasını da istemem. Kasa ve özellik olarak göze hitap eden bir araç. Dolu paketleri vs. çok keyifli duruyor, ancak benzinli olursa :)
belkide haklısınızdır , soğudum şimdi :)
ah keşke bir önceki kasada olan 1.6 dizel ZF şanzımanlı kombinasyonu bu kasada sunsalar cidden müthiş olurmuş.
Dizel artık üreticilerin ürün gamından kopmaya başladı, küçük hacim turbo motorlarla başlayan serüven hybridlerle devam ediyor. Global firmalarda artık trende uymak,çevre duyarlılığı vb sebeplerle filolarda benzinli-hybrid araçları tercih etmeye başladı.
8.000rpm
22-03-2022, 14:51
mild hybrid yapmak kolay olduğu için herkes hızla bi mild'lere geçecek
düşük hacim + turbo + mild hybrid
her yerde bunları göreceğiz
tek etkisi az da olsa emisyon tarafına olacak mild olmaları sebebiyle
ben yine diyorum , ikinci el octavia tdi-dsg bulun aldırın
milyonlarcası var satılıklarda
hybrid egea geliyor deniliyor ama biraz vaktiniz varsa onun çıkmasını bekleyin lpgli araç almaktansa hybrid bir aracın ben daha sorunsuz olacağını düşünüyorum.
Bende benzinli arabadan bıktım şu zamlardan sonra hybrid suzuki swift bakıyorum ciddi ciddi
Benim Anadolu yollarında gördüğüm şirket araçları kiralık diye tahmin ediyorum megane, skoda scala, çoğunlukla hibrit olmayan corolla, pejo 301 ve c-elysee. Ford fiestalar, focuslar, audi a3ler, golfler, octavialar passatlar çok nadir.
hybrid egea geliyor deniliyor ama biraz vaktiniz varsa onun çıkmasını bekleyin lpgli araç almaktansa hybrid bir aracın ben daha sorunsuz olacağını düşünüyorum.
Bende benzinli arabadan bıktım şu zamlardan sonra hybrid suzuki swift bakıyorum ciddi ciddi
Hybrid sadece şehir içinde avantajlı şehir dışında değil avantaj aksine dezavantajı dahil var (extra ağırlık vb)
8.000rpm
28-03-2022, 11:27
hybrid egea geliyor deniliyor ama biraz vaktiniz varsa onun çıkmasını bekleyin lpgli araç almaktansa hybrid bir aracın ben daha sorunsuz olacağını düşünüyorum.
Bende benzinli arabadan bıktım şu zamlardan sonra hybrid suzuki swift bakıyorum ciddi ciddi
şu anda satılan fiat 500 ve panda'larda olan hybrid olacaktır muhakkak
verimi ve piyasa başarısı bana göre soru işareti
Mivec_4G63
28-03-2022, 19:31
Volkswagen E-UP
kelalper
30-03-2022, 16:33
açıkçası megane 1.5 dce ciddi anlamda az yakıyor uzun yolda. İstanbuldan izmire 3.5lt ortalama ile gittim 110km/h sabit hızla. Reanaultun o motorları bozuk. Pug 301 ciddi çok yakıyor.
Az önce baktım bizdeki corolla hybrid olanlara 4.8 ve 5.9 ortalama gösteriyordu, çok detaylı inceleyemedim ama rakam bu.
corolla hybrid birebir deneyimleyen varmı acaba
8.000rpm
01-04-2022, 12:03
uzun yol kullanımı için dizeller halen avantajlı
şehir içi sıkışık dur kalklı kullanım için hybrid'ler avantaj
corolla 1,8 benzinlisi sebebiyle yüksek vergide , bence tek dezavantajı bu
corolla hybrid birebir deneyimleyen varmı acaba
şirket aracı olarak kullanıyorum, nasıl yardımcı olabilirim
Birkan61
23-08-2022, 13:55
Hali hazırda megane 4 dci + edc kullanıyoruz, araçlarımız değişecek
octavia 1.0 otomatiğe geçiş yapacaktık ama alım yapacağımız kadar octavia yokmuş
duster 1.3 edc + otomatik prestige plus deneyimleyen var mı?
Kullanım tarzı %80 uzun yol, yılda 80.000, 90.000km civarında
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.