PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu parçanın görevi nedir ( Oil in air intake )



207_TR
27-03-2022, 21:57
Arkadaşlar selam,

Aracın hava filtresinden hava çeken emiş borusu şöyle bir parça

https://www.stevensvwspares.com/assets/images/parts/display/019_(900x466)_(2).jpg



Bu emiş borusuna motor içinden şöyle bir hortum geliyor

https://www.niparts.com/Graphics/full/DATA_58/2978595.jpg

Bu hortumun Hava Emiş Borusuna bağlantı noktasında şu parça var.

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/162898214989_/VW-Audi-Entl%C3%BCftungsventil-06B103235G-VCD446204.jpg


Son fotoğraftaki parçanın hava emiş borusuna olan bağlantısı çatlamış. Hafif yağ da damlatmış çevresinde.

Bu nedir, ne işe yarar, zararı ne boyutta olur çatlamasının ?


Benzer bir sorun şu yabancı forumda dile getirilmiş ama net bir açıklama bulamadım.
audi - Oil in air intake: is this a faulty breather valve or by design? - Motor Vehicle Maintenance & Repair Stack Exchange (https://mechanics.stackexchange.com/questions/4551/oil-in-air-intake-is-this-a-faulty-breather-valve-or-by-design)

Oznsrl
27-03-2022, 22:08
Yağ buharının tekrar emmeye gönderildiği parçaya benzettim

207_TR
27-03-2022, 22:09
Araştırdığım kadarıyla yağ buharını hava emişine geri veren bir parçaymış. Şuan bu yağ buhara hava emişine girmiyor, zararı olur mu ?

207_TR
27-03-2022, 22:10
Yağ buharının tekrar emmeye gönderildiği parçaya benzettim

Evet oymuş

Oznsrl
27-03-2022, 22:12
zararı olamz heralde ama haddinden fazla yağ eksiltir muhtemelen hatta catch can takıp bunu iptal ediyorlar ama niye ediliyor ne faydası var aklıma gelmedi

turboman
27-03-2022, 22:13
Zararı değil faydası olur benim arabada boşta mesela. Yağ buharı emişte olunca gaz kelebeği daha çabuk kirleniyor veya hava filtresi zamanla kirlenip hava geçişi azalınca bu emiş borusundan daha fazla yağ buharı çekiyor.

sekizsilindir
27-03-2022, 23:21
pcv, pozitif krank valf
PCV, yalnızca emisyonların azaltılmasında değil, aynı zamanda motor iç temizliğinde ve yağ ömründe de sağladığı faydalar nedeniyle, dünya çapındaki tüm araçlarda hızla standart ekipman haline geldi.
Arızalı bir PCV sistemi nedeniyle üfleme gazlarının emme havasını kalıcı olarak kirletmesine izin verildiğinde emme manifoldunda karbon birikmesi meydana gelebilir.

Hakkında (https://en-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/Crankcase_ventilation_system?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=tr&_x_tr_hl=tr)

livaneli
28-03-2022, 00:55
Segmanlardan kaçıp kartere basılan silindir içindeki atık gazları tekrar emişe verir. Elbette biraz yağ buharı da içerir. İptal etmenizi önermem.

Diyadin
28-03-2022, 07:54
Krank havalandırma
Karter havalandırma
Benzin yağ buharını sizin aracınızda tekrar hava emiş bölümüne gönderip ortadan kaybetmeye yarar :)

2.0 TFSI ve TSI motorlarda direk emme manifolduna verdiği için biz iptal edip oil catch can tank içinde biriktirip kendimiz boşaltıyoruz.

Bahsi geçen yağ benzin buharını bir oil catch can sistemde biriktirip boşaltmakta fayda var. Uğraşamam derseniz emme manifolduna yada filtre sistemine göndermeye devam edersiniz :)

Emme manifolduna giden motorlarda subapların kurum bağlaması sık karşılaşılan sorundur.

207_TR
28-03-2022, 12:28
Tüm bilgiler için çok teşekkür ederim

drago
28-03-2022, 13:54
Oluşabilecek tek zarar yağ buharı motor kabinine dağıldığı için kirli kaput altı olur

KÖROĞLU
29-03-2022, 15:06
Araştırdığım kadarıyla yağ buharını hava emişine geri veren bir parçaymış. Şuan bu yağ buhara hava emişine girmiyor, zararı olur mu ?

olmaz hatta bu hazır yokken yerine bir oil catch can takarsanız çok faydalı olur.

Kendi aracımda kendi yaptığım catch can'i kullanıyorum 6000 KM sonrasında catch can içinde yaklaşıl 250 ml yağ birikmişti.