PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 TDI BMN Motor Beyaz Duman Hk.



deeperblack
02-07-2022, 12:06
Selamlar arkadaşlar,

Geçen sene Aralık ayında 2.0 Tdi Seat BMN motor kodlu bir araç satın aldım.

İlk 2 ay sorunsuz bindim fakat 4 aydır sabah her soğuk çalıştırmada beyaz duman ve çalışana kadar baya uzun süre marşa basmam gerekiyor.

Bostancıda çiçek enjektörde enjektörlere baktırdım. 1 tanesi ufak bir sapma veriyor onun dışında değerler normal denebilir.

Bir süre sonra P2237 O2 Sensör arızası vermeye başladı. Kontroller sonucu partikülünde dolu olduğunu farkettik.
partikülü boşalttık aynı zamanda egr iptali yaptık. Yazılımla sensör sorununu hallettik.

Bu arada ilk çalışma sonrası beyaz yada siyah duman gibi hiçbir sorun yok. Aracın gidişi gayet sorunsuz.


Daha önce bu tarz bir sorun yaşayan yada ne tarafa odaklanmam odaklanmam gerektiği hakkında fikri olan varsa yardımlarını bekliyorum.

3 farklı sabah çektiğim zor çalışma vidyoları :


https://vimeo.com/726269983

https://vimeo.com/726271231

https://vimeo.com/726271267

bilalMW
02-07-2022, 15:00
kızdırma buijleri değiştimi ?

deeperblack
02-07-2022, 15:07
Listeye ekledim. İlk deneyeceğim şey budur.

ChtArdARSL
03-07-2022, 03:20
kızdırma buijleri değiştimi ?

Bu havalarda pek ise yaramaz,su karisma ihtimali varmi?

deeperblack
03-07-2022, 21:18
Bu havalarda pek ise yaramaz,su karisma ihtimali varmi?

Bunu en kolay nasıl test edebilirim ?

livaneli
03-07-2022, 23:30
Bunu en kolay nasıl test edebilirim ?

Araç su eksiltir.
Duman bildiğin beyazsa yanma odasına su giriyordur, mavimsiyse yanma odasına yağ giriyordur.
Yağ girişinin -sıcakken duman yoksa- nedeni sübap keçelerinin kaçırmasıdır.

deeperblack
03-07-2022, 23:47
Araç su eksiltir.
Duman bildiğin beyazsa yanma odasına su giriyordur, mavimsiyse yanma odasına yağ giriyordur.
Yağ girişinin -sıcakken duman yoksa- nedeni sübap keçelerinin kaçırmasıdır.

Çok az da olsa su eksiltme var. Duman rengi tamamen beyaz ama dediğim gibi sadece ilk çalıştırmada oluyor sonrasında siyah yada beyaz duman hiç olmuyor.

Işık
04-07-2022, 06:41
Enjektörleri söktürüp test ettirin, ilk çalışmada beyaz duman genelleikle enjektör sorunu çıkar. Bir de turbonuz egzoza hafif yağ veriyorsa ilk çalışmada onu yakıyor olabilir.

ChtArdARSL
04-07-2022, 10:07
Enjektörleri söktürüp test ettirin, ilk çalışmada beyaz duman genelleikle enjektör sorunu çıkar. Bir de turbonuz egzoza hafif yağ veriyorsa ilk çalışmada onu yakıyor olabilir.

Doğru söylüyor arkadas,bırde katlarında dolma ıhtımalınde verebilir. Sarsıntı veya hafif rolentıde kacıklık vardı? termostat ve devırdaımlerde su eksiltmeye neden oluyor.

deeperblack
04-09-2022, 22:39
Enjektörleri söktürüp test ettirin, ilk çalışmada beyaz duman genellikle enjektör sorunu çıkar. Bir de turbonuz egzoza hafif yağ veriyorsa ilk çalışmada onu yakıyor olabilir.

Enjektörlerin bakımlarını yaptırdım gayet sorunsuzlar. Oringleri ve tamir kitini de değiştirdim. Kızdırma bujileride problemsiz çalışıyor.

Su eksiltme devam ediyor. Ondada şöyle bir izlenimim var. Aracı çalıştırıp uzun yol yaparsam eksiltme olmuyor ama şehiriçi işim varsa örneğin 4-5 yere uğrayıp stop et çalıştır yaparsam ozaman daha çabuk su eksiltiyor.

Eksiltme ile ilgili döşemeleri söküp iç radyatörün etrafını kontrol ettim. Ordada herhangi bir kaçak mevcut değil.

Hala ilk çalıştırmada zor çalışma ve beyaz duman devam ediyor. Sırada nereye bakmalıyım acaba bilemedim...

deeperblack
06-11-2022, 23:52
Evet son durum şöyle :

-Enjektör bakımı 2 farklı yerde yapıldı. Görünen hiçbir sıkıntı yok.
-Kızdırma bujileri tek tek kontrol edildi hepsi sorunsuz. Yinede risk almayıp değiştirildi.
-Su eksiltme sebebi bulundu ve giderildi. ( içerdeki hortumlardan birinin dibinden sızdırıyormuş )

Birkaç yerde çalışma probleminin vakum pompasından kaynaklanabileceğine dair yazılar okudum.
Doğruluk payından emin olamadım. Açıkçası aklımada başka birşey gelmiyor.

Soğuk motor ilk çalıştırma dışında motorda hiçbir sorunumuz yok ama buna hala bir çözüm bulamadık.

Önerisi olan arkadaşlar varsa deteklerini bekliyorum.

mega
07-11-2022, 08:36
Çok benzer durumu PD tdi ibiza da yaşamıştım. sorun kam mili sensöründen çıkmıştı sabah soğuk çalıştırmada zor çalışıyordu. BMN kodlu motorunuzda sanırsam PD enjeksiyon sistemine sahip benzer bir durum olabilir kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Bendeki sensörde hiçbir arıza kaydı çıkarmıyordu bu arada.

deeperblack
07-11-2022, 09:41
Bu arızayı bir kere verdi aylar önce hatta dur kalk trafikte stop ettirdiğimde olmuştu. Hiç ona odaklanmadım çünkü arıza silindikten sonra tekrar hiç vermedi.
Bunuda bi deneyelim. Enjektör sistemi değdiğiniz gibi benzer bir sistem.

4LaRKaD
07-11-2022, 09:59
aracın piston kafasına su doluyor ve ilk çalıştırmada bunu buhar yolu ile atıyor olabilir. Genelde conta , kapak veya silindir problemi yaşayan araçlarda bu şekilde olur. Zor çalışma , ilk marşta duman veya tekleme gibi hissedilir.

deeperblack
07-11-2022, 17:44
Bu tarz bir durumda aracın sıiu eksiltmesi gerekmezmi? Şuanda su eksiltme gibi bir sıkıntı yok.

livaneli
07-11-2022, 18:09
Yakıtı geri kaçırıyor olabilir, bunun nedeni de yakıt hortumlarında/ borularında - geri dönüş dahil- delik, çatlak bulunmasıdır.

livaneli
07-11-2022, 18:14
...
Birkaç yerde çalışma probleminin vakum pompasından kaynaklanabileceğine dair yazılar okudum.
Doğruluk payından emin olamadım. Açıkçası aklımada başka birşey gelmiyor.

...

Vakum pompasıyla geç çalışmanın ilgisi yok.

ghibli06
07-11-2022, 18:15
Yakıtı geri kaçırıyor olabilir, bunun nedeni de yakıt hortumlarında/ borularında - geri dönüş dahil- delik, çatlak bulunmasıdır.

hocam dizelde pek olmuyor bu, oluyorsa da %99 enjektörden çıkıyor, ayrıca şu da var, arkadaşımız siyah dumandan hiç bahsetmemiş... aaklıma gelen krank ve egzantrik sensörler, zaten stop etme ve de geç çalışma olmuş araçta... bu sensörler eğer bozuksa ya da gevşekse veyahut tesisatında sıkıntı varsa zamanlama hatasından bu tarz sıkıntılar yaratabiliyor...

livaneli
07-11-2022, 18:32
hocam dizelde pek olmuyor bu, oluyorsa da %99 enjektörden çıkıyor, ayrıca şu da var, arkadaşımız siyah dumandan hiç bahsetmemiş... aaklıma gelen krank ve egzantrik sensörler, zaten stop etme ve de geç çalışma olmuş araçta... bu sensörler eğer bozuksa ya da gevşekse veyahut tesisatında sıkıntı varsa zamanlama hatasından bu tarz sıkıntılar yaratabiliyor...

Abi, geçen yıl bir -galiba nissan- çiftkabinde geldi başımıza. Kızdırma bujileri değişti, pompa ve enjektörü söküp pompacıya yolladık, yine de geç çalışma sorununu çözemedik. Filtreye giren ve çıkan hortumlardaki çatlakları umursamamıştık, hortum katmanlı, çatlak dıştadır diye. Onları değiştirince sorun çözüldü. Bir ihtimal diye yazdım ben de.

Krank ve egzantrik sensöründen olsa sıcak soğuk daima zor çalışır diye düşündüm.

ghibli06
07-11-2022, 18:41
Abi, geçen yıl bir -galiba nissan- çiftkabinde geldi başımıza. Kızdırma bujileri değişti, pompa ve enjektörü söküp pompacıya yolladık, yine de geç çalışma sorununu çözemedik. Filtreye giren ve çıkan hortumlardaki çatlakları umursamamıştık, hortum katmanlı, çatlak dıştadır diye. Onları değiştirince sorun çözüldü. Bir ihtimal diye yazdım ben de.

Krank ve egzantrik sensöründen olsa sıcak soğuk daima zor çalışır diye düşündüm.

motor sıcakken çok iplemiyor sensörleri bir şekilde çalışıyor...

livaneli
07-11-2022, 19:04
motor sıcakken çok iplemiyor sensörleri bir şekilde çalışıyor...

Eğer öyleyse araç soğukken bilgisayara bağlanır, cihazın veri okuma kısmında krank ve egzantrik sensörleri seçilip anlık değerlerine bakılabilir. Marş devrine uygun ve anlamlı sinyaller geliyorsa sensör ve kablo hattı sağlamdır, değilse sensör ve kablo hattını kontrol ederek sorun bulunur.

ghibli06
07-11-2022, 19:45
Eğer öyleyse araç soğukken bilgisayara bağlanır, cihazın veri okuma kısmında krank ve egzantrik sensörleri seçilip anlık değerlerine bakılabilir. Marş devrine uygun ve anlamlı sinyaller geliyorsa sensör ve kablo hattı sağlamdır, değilse sensör ve kablo hattını kontrol ederek sorun bulunur.

sensörler bozulunca genelde kafaları aşınıyor, bazen okuyor bazen tutturamıyor, makinede de çıkamayabiliyor... çok sinir bir arıza...

livaneli
07-11-2022, 20:10
sensörler bozulunca genelde kafaları aşınıyor, bazen okuyor bazen tutturamıyor, makinede de çıkamayabiliyor... çok sinir bir arıza...

On dakikalık sürüşle de olsa anlık değer okuma yapılırsa grafikteki anlık düşüş hangi sensörün bozuk olduğunu veya tesisatın sorunlu olduğunu gösterebilir. Hall efektle çalışan sensörlerde bu yöntem işe yarıyor.

ghibli06
07-11-2022, 20:14
On dakikalık sürüşle de olsa anlık değer okuma yapılırsa grafikteki anlık düşüş hangi sensörün bozuk olduğunu veya tesisatın sorunlu olduğunu gösterebilir. Hall efektle çalışan sensörlerde bu yöntem işe yarıyor.

hocam VR da da çıkıyor ama şöyle ki, krenk sensörü arızalı egzantrik sensörü sağlamsa sadece ilk çalıştırmada zorluk oluyor sonrasında araç sorunsuz devam ediyor... dizel araçlarda en büyük sıkıntı problemin devamında stop edememe oluyor ki en kötüsü o herhalde...

deeperblack
08-11-2022, 01:53
Aralık ayında şöyle bir arıza kodu aldım. Sonrasında tekrar hiç almadım.
https://i.hizliresim.com/siwmm2y.png (https://www.hizliresim.com/siwmm2y)

İlk etapta bu sensörü değiştirip bir daha şansımı deneyeceğim.
Sonrasındada yakıt hattı kontrolü yapacağım.

FatihR.
09-11-2022, 17:12
2007 passat 2.0TDİ var eşimin babasında. Ondada geç çalışma problemi başladı 1 senedir kullanıyoruz. Son 2 aydır bazen geç çalışıyor bazen hemen alıyor. Su eksiltmede az miktarda var.
Benim tahminim pistonların tepesine su sızıntısı var gibi. Beyaz veya başka renk duman atma yok hatta bir arkadaşım arkamdan takip etti sıkıştırdım ama çok hafif siyah atıyor basınca.
Hata boya olmadığı için arabayı da satmak istemiyoruz ki böylede satamayız. Sanırım motor açılacak.

deeperblack
09-11-2022, 20:08
Bende motor açılmadan ne yapılabilirse araştırıyorum açıkçası. Tabi son çare orası olacak.

livaneli
10-11-2022, 00:53
Kompresyon testi yaptırmadan motor söktürmeyin.