Orijinalini görmek için tıklayınız : Mekatronik Yağı Mevzusu
Shadow_Dancer
18-10-2022, 21:57
Beyler bu DSG şanzımanlarda mekatronik ve şanzıman yağı değişimi konusundaki görüşleriniz nelerdir? Arabanın ağır bakımı yaklaştı, triger vs değiştirirken şanzımana da el atayım diyorum, yağ değişimi ve basınç tüpünün kontrolü sizce gerekli mi? Servisteki formenim olaya çok karşı, sanayideki ustalarsa şart diyor. Kafam karıştı açıkçası, araba 83k km'de daha önce baskı değişti, şanzımanla alakalı hiç bir şikayetim yok.
turboman
18-10-2022, 22:23
Bir çin atasözü derki çalışıyorsa kurcalama ;)
Yağ değişimi bence gerekli zamanı geldiyse. Tüp ise bildiğm arıza yapınca basınç kaçırıyor zaten arızalar başlıyor ama onunda çözümü var youtubede izlemiştim ustası gayet güzel iş yapıyor. Ototamircim diye bir kanal yanlış hatırlamıyorsam bi inceleyin
onn_dear
19-10-2022, 06:45
Bende ayni soruyu yetkili servise danıştım, kesinlikle önermiyoruz sorun yoksa devam, sorun olduğunda açılınca zaten değişiyor dediler. İlla yok değişsin derseniz o zaman değiştiririz dediler. Benim yorumum şu şekilde; Mevcut yağ ile çalışan araçta zamanla dişliler arasında az da olsa yipranmalar oluyor, mevcut yağ uzun zamandır içinde olduğundan katılaşıp pekmez kıvamına geliyor, bu nedenle de vites geçişlerinde sorunu, aşınmayi absorbe ederek sorunsuz devam ediyor. Ancak az da olsa aşınmış olan dişlilere sıfır yeni yağ koyulunca akışkanlığı yüksek yağ nedeniyle yağ değişimi sonrası vites geçişlerinde vuruntu, kalkışta titreme vb problemler ortaya çıkabiliyor. Sonuç olarak bence 60-80K km de araçlar için değişmeli, ama fabrikanın koyduğu yağ ile 150-180 bin km giden aracı da sorunsuz çalışıyorsa ellenmemeli diye düşünüyorum...
Sınırda bir km sanki 83K. 40-50K olsa yağı değiştir derdim. Şimdi değiştirip değiştirmemek için arada. Erken zamanlarda başlayarak sık sık değiştiricekseniz mantıklı ama değişim için geç kalınmış ise sorun çıkıp revizyon yapana kadar ellemek gerekiyormuş bu otomatiklerde. Komik ama öyleymiş. :)
Ablamın ilk sahibi olduğu gayet seri kullanarak sorunsuz şekilde sadece yetkili servis bakımlı olarak 125 bin'e getirdiği Altea XL 1.6 TDi DSG aracının kavramasını veya mekatroniğini tam hatırlamıyorum değiştirdik geçen ay. Dışarıda değiştirdik, adam açmış bakmış demiş ki abi bunların bakımını yetkili serviste yapmıyorlar, yapsalar bu şanzıman daha çook uzun gidermiş, çok temiz kullanılmış dedi. abimiz sakaryada yetkili servis terkmiş
Ben olsam tuzla'daki master garaj'a giderim. akümülatör denen şeyi de yıpranma varsa değiştiriyorlar, tork anahtarıyla falan çalışmalarını seviyorum. VAG aracım olsa direkt oraya giderim abi. ara konuş ne gerekiyorsa orada yapılsın derim ayarla kendini git :)
Bizim şanzımandaki parça değişimiyle yağ değişimi de oldu, dişliler falan aynı kaldı yani, şanzıman sorunsuz şu an.
80binde R56 Cooper S'imin şanzıman yağını da korkmadan değiştim ben bir sorun yaşamadım ama parçalı değiştirmiştik makineyle tamamını boşaltmaktan ziyade karter tapasından ne boşaldıysa o kadar yeni koyarak. tork konvertörünün içinde kalan yağ kalmış oldu
kanashibari
20-10-2022, 14:08
Leon tdi aracımın geçen hafta 120 bin bakımını yaptırdım en ağır bakımmış faturada gördük hissettik. Triger gergi ıvır zıvır ne varsa değişti dönen parçalarda.
Bende DGS yi sordum servis danışmanına özel periyodik bir bakımının olmadığını arıza yaptığında uyarı alacağımızı baskı/balata bitmesi durumunda zaten anlayacağımızı o zamanda gerekli baskı/balata değişim işlemini gerçekleştirip kullanılabileceğini ilettiler. Yağı değişimi ile ilgili bir periyodik takvim yokmuş.
Şaşırdım ama sıfırdan beri doğuş bakımlı olduğu için bir bildikleri varsa gerek diye yorumladım.
DQ200 kuru tip 7 ileri şanzımanlarda herşey sorunsuz ilerliyorsa 100.000 km civarı kavrama değişim şart oluyor.
Daha önce kavrama değişimi yaptıysanız muhtemel yağ değişimi yapılmıştır. Bence gerek yok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.