Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hepsiburada ' yı yakaladim :)



CloudGrey
26-10-2022, 23:10
Bugün yeni aldığım airpods 3 ten memnun olmadığın için satmaya karar vermeden önce hepsiburadaya girdim.
dedim bakayım fiyatta artış falan varmı

aa girdimki ne göreyim %90 indirim var :D

sayfayı 3 - 5 kere yenilendim aynı.
bende hazır %90 indirim var dedim 2 tane alayım :)
birini kendi hesabımdan birini eşimin hesabından aldım.

fakat 1 saat sonra siparişimi iptal ettiler.
tüketici mahkemesine versem burdan birşey çıkarmı

https://i.hizliresim.com/fikpxp2.JPG (https://www.hizliresim.com/fikpxp2)
https://i.hizliresim.com/8xrpz8t.JPG (https://www.hizliresim.com/8xrpz8t)

2jz
26-10-2022, 23:24
Satıcılar yanlış fiyat veya stok girdiğinde "Bizi ilgilendirmez, müşteri mağduriyeti, göndereceksin, arıza çıkaran müşteriye şu kadar kupon tanımlarım ama kuponu versemde vermesemde bedelini peşinen senden alırım..." diyen firma satıcı kendisi olunca istediği gibi at koşturuyor demek :)

CloudGrey
26-10-2022, 23:36
Satıcılar yanlış fiyat veya stok girdiğinde "Bizi ilgilendirmez, müşteri mağduriyeti, göndereceksin, arıza çıkaran müşteriye şu kadar kupon tanımlarım ama kuponu versemde vermesemde bedelini peşinen senden alırım..." diyen firma satıcı kendisi olunca istediği gibi at koşturuyor demek :)

banada bir kere böyle birşey yaptılar , o yüzden bu sefer uğraşmak istiyorum

Kadyr
27-10-2022, 00:38
E devletten thh ye başvurun. Bir kaybınız olmaz ama yasal olarak gönderilmek zorunda biliyorum

CloudGrey
27-10-2022, 01:04
E devletten thh ye başvurun. Bir kaybınız olmaz ama yasal olarak gönderilmek zorunda biliyorum

bende şunu merak ediyorum adamlar siparişi iptal etti paramıda karta iade etti bugün ..
tüketici hakem heyeti beni haklı buldu diyelim , sonra durum nasıl ilerlicek..

CND
27-10-2022, 07:14
bende şunu merak ediyorum adamlar siparişi iptal etti paramıda karta iade etti bugün ..
tüketici hakem heyeti beni haklı buldu diyelim , sonra durum nasıl ilerlicek..

Sanıyorum bu olay thh tarafından değil de İl Ticaret Müdürlüklerinden çözülüyordu.

Bir seferinde vatan bilgisayar hatalı fiyat girip xbox ın özel bir diskini satışa koydu. Dh ölücü ekibi arı gibi üşüştü. Doğal olarak vatan iptal etti. Hepsi ortaklaşa başvurup malın teslimi kararı çıkarttı. Vatan ürün tedarik edilemiyor diye dönse bile bir üst serisini verin kararı ile forumda yazanlar ürünlerini aldıklarını anlatmıştı.

İlgili konuyu ve benzerini google ın derinliklerinde bulup bakar ve uğraşacak gücü/vakti kendinizde bulursanız teslim etmek zorunda hb.

mr.korhan
27-10-2022, 07:42
Bugün yeni aldığım airpods 3 ten memnun olmadığın için satmaya karar vermeden önce hepsiburadaya girdim.
dedim bakayım fiyatta artış falan varmı

aa girdimki ne göreyim %90 indirim var :D

sayfayı 3 - 5 kere yenilendim aynı.
bende hazır %90 indirim var dedim 2 tane alayım :)
birini kendi hesabımdan birini eşimin hesabından aldım.

fakat 1 saat sonra siparişimi iptal ettiler.
tüketici mahkemesine versem burdan birşey çıkarmı

https://i.hizliresim.com/fikpxp2.JPG (https://www.hizliresim.com/fikpxp2)
https://i.hizliresim.com/8xrpz8t.JPG (https://www.hizliresim.com/8xrpz8t)

bunu bende yakaladım ama sepette yükseldi , 4-5 kez denedim fakat sepeti indiremedim :D neticede thh ye başvurulduğunda ekran görüntüleri sipariş sözleşmesi (maile gelen) başvurduğunuzda haklı bulunacak ürün teslimi yapmak zorunda kalacaklar.

makif84
27-10-2022, 07:54
Aynı olay Migros Sanal markette başıma geldi.Şikayet vara Filan yazdım,hiç bir dönüş olmadı.
Migros Sanal Market Yanıltmacası - Şikayetvar (https://www.sikayetvar.com/migros/migros-sanal-market-yaniltmacasi-6#messages)

S-works
27-10-2022, 07:56
magazalardaki müsteri lehine olan fiyat kararına istinaden vermeleri gerekir diye düşünüyorum. Tüketici hakem heyetine E devlet üzerinden başvuru yapın. Buraya konu açmakla aynı zamana gelecektir. Kaybedek bir şeyiniz yok . Deneyin şansınızı

CloudGrey
27-10-2022, 08:38
2 tane almıştım hem kendi hesabımdan hem eşimin hesabından ikimizinde e-devletinden thh başvurusu yaptım dün gece.

bakalım ne çıkıcak.

ben thh beni haklı bulsa durum nasıl işliceyecek onuda merak ediyorum
hepsiburada paramı geri verdi sonuçta..

ne diyecekler bir daha 369 öde sana yollayalımmı ?
yada şuan malın gerçek fiyatı kadar çekmi tanımlanıcak hesaplara?

d3n1s
27-10-2022, 09:21
Ugrasacak vaktiniz varsa bir seyler cikartilabilir. Baska bir sacmalik sebebiyle hepsiburada'dan kesinlikle uzak duruyorum. Hepsijet ile gonderilen kargo varsa urunu satin almiyorum. Umarim muzaffer olursunuz, benim de icimin yaglari erir vesileyle :)

CloudGrey
27-10-2022, 09:25
Ugrasacak vaktiniz varsa bir seyler cikartilabilir. Baska bir sacmalik sebebiyle hepsiburada'dan kesinlikle uzak duruyorum. Hepsijet ile gonderilen kargo varsa urunu satin almiyorum. Umarim muzaffer olursunuz, benim de icimin yaglari erir vesileyle :)

bana daha öncede yaptılar verdim thh'ne çatır çatır öttürdüm.
ama süre uzun sürüyor , 1 ay - 45 gün nerdeyse...

bakalım bu sefer ne çıkıcak :D

aslan
27-10-2022, 09:28
Zaten memnun olmadığın için satacagın ürünü neden tekrar almaya kalktın onu çözemedim.O yüzden uğraşma derim zaten satacaksın

d3n1s
27-10-2022, 09:28
bana daha öncede yaptılar verdim thh'ne çatır çatır öttürdüm.
ama süre uzun sürüyor , 1 ay - 45 gün nerdeyse...

bakalım bu sefer ne çıkıcak :D

takipteyim :) dedigim gibi umarim basarili olursunuz, ben de keyiflenirim uzaktan uzaktan

CloudGrey
27-10-2022, 09:45
Zaten memnun olmadığın için satacagın ürünü neden tekrar almaya kalktın onu çözemedim.O yüzden uğraşma derim zaten satacaksın

almaya kalmadım , fiyatı ne diye hepsiburadaya bakmaya girdim baktımkı %90 indirimde.
%90 indirimi niye kaçırayım , 2 tane daha sipariş verip en kötü 3K birilerine satarım diye düşündüm hiç kutusunu bile açmadan...

8.000rpm
27-10-2022, 12:28
aynı durumu birkaç yıl önce ben de yaşamıştım
digital davul gördüm ciddi profesyonel bir set
fiyatı o zaman 17.000 liradan 950 liraya düşmüştü
hemen aldım , parasını da karttan şak çektik tabii
sonra aradan bi 10dk geçti , ürün "stok tükendi" statüsüne geçti normal sayfada
ama benim üründe sorun yok , aldım bi kere :):):)
bir iki gün sonra paramı iade ettiler , sebep olarak da tedarikçi firma ürünü tedarik edemiyor dediler
bir daha da ne o firma bişey satı h.burada'da ne de o ürün listelendi :):):)

CloudGrey
27-10-2022, 13:18
aynı durumu birkaç yıl önce ben de yaşamıştım
digital davul gördüm ciddi profesyonel bir set
fiyatı o zaman 17.000 liradan 950 liraya düşmüştü
hemen aldım , parasını da karttan şak çektik tabii
sonra aradan bi 10dk geçti , ürün "stok tükendi" statüsüne geçti normal sayfada
ama benim üründe sorun yok , aldım bi kere :):):)
bir iki gün sonra paramı iade ettiler , sebep olarak da tedarikçi firma ürünü tedarik edemiyor dediler
bir daha da ne o firma bişey satı h.burada'da ne de o ürün listelendi :):):)

benim satıcının kendide hepsiburada :) 10 dakkada bir arıyorlar :)
fdeli oldular her yere yazdım :D

bu olayda hepsiburada benım rızam olmadan kendı yaptı hatadan dolayı benım sıparişimi iptal etti.
bunun yaptırımı illa çıkar

mehmet6r
27-10-2022, 13:23
departmandaki eleman yanlış fiyat girmiş, Bir yanlışlık olduğu alenen belli. Siz de bu yanlış durumdan faydalanmaya çalışmışsınız, bence hiç ahlaki değil.. üstüne yanlışlık olduğu için iptal etmişler yine de üstüne gitmişsiniz. İnsaf..

d3n1s
27-10-2022, 13:43
departmandaki eleman yanlış fiyat girmiş, Bir yanlışlık olduğu alenen belli. Siz de bu yanlış durumdan faydalanmaya çalışmışsınız, bence hiç ahlaki değil.. üstüne yanlışlık olduğu için iptal etmişler yine de üstüne gitmişsiniz. İnsaf..

Olaya farkli acidan bakiyorsunuz. Hata yapan musteri / vatandas olunca yaptirimlar faiziyle, ustune kara listeye aliniyorsunuz vs. Bunlar standart prosedur, itiraz etseniz de karsiligi yok, ozetle hakli degilsiniz. Hata yapan firma olunca neden kuru bir "kusura bakmayin, yanlislik olmus" ile yetinelim ki? Firma %90 indirim yapabilir, ben de musteri olarak o indirimli urune talip olabilirim. Dogru fiyati girmek firmanin sorumlulugunda. Benim satin aldigim mali benim rizam olmadan firma iade edemez, satin alimi iptal edemez. En azindan modern dunyada bunun karsiligi olur, firmayi ottururler. Orta dogu zihniyetinde neler olacagini hep beraber gorecegiz.

Anıl E.
27-10-2022, 13:50
Tüketici hakem heyetinden neden senin adına olumlu bir sonuç çıksın kardeşim ? Ha şu olurdu , ürünün fiyatından farklı bir ücret kartından çekilseydi. Ya da ürünü 369 tl'ye satın aldın ancak kalan 3.000 lirayı da kartından çektiler , geri de ödeme yapmadılar vs..

zaten hatalı işlemi iptal etmişler . Boşuna uğraşma derim.

individual
27-10-2022, 13:53
alıntı yapmadan yazıyorum.

bu olay şuna benziyor hesabınıza yanlışlıkla para geldi birinden yada banka yanlışlık yaptı para yatırdı.sizde o parayı yediniz (banane bana göndermeseydi dediniz)

para sizden geri alınıyor mahkemeye dahi gitseniz mahkeme (hayatın doğal akışına aykırı) diyip sizden o parayı geri alıyor.

burda'da sistemde bir hata olmuş belli mahkemeye dahi gitseniz günümüz türkiyesinde hayatın doğal akışına aykırı olarak bir mal %90 indirim yapılması imkansız diyip iptal ederler.

geçen senelerde atıyorum kur 10TL iken banka gece 4 liradan dolar sattı sonra fark edenler aldı.peki ne mi oldu o paralar iade edildi işlemler iptal oldu.

böyle bu tarz sitelerde tam tersi'de oluyor.atıyorum casio masa saati dışarda 200TL hb satışda 40.000TL fiyat'da yanlışlık var.

mehmet6r
27-10-2022, 13:53
Sizin yaklaşımınız onlar yapıyorsa ben de yaparım yaklaşımı. Ortada bir yanlışlık olduğu alenen belli bir durum. Bu koşulda bir sakız aldınız kasada 10₺ verdiniz ama çalışan size para üstünü 100₺ye göre verdi, bu durumda da sessiz kalacaksınız öyleyse. Neticede doğru para üstü verme sorumluluğu çalışana ait. Kaldıki okudum diye tıkladığınız satış sözleşmesinde iptal hakkı mevcut, modern dünya / ortadoğu ayrıma gerek yok. İyi günler.

CloudGrey
27-10-2022, 14:01
departmandaki eleman yanlış fiyat girmiş, Bir yanlışlık olduğu alenen belli. Siz de bu yanlış durumdan faydalanmaya çalışmışsınız, bence hiç ahlaki değil.. üstüne yanlışlık olduğu için iptal etmişler yine de üstüne gitmişsiniz. İnsaf..

2005 yılında bu benimde başıma geldi.

sen ufaksın bilmezsin o zamanlar sgk bildirimleri elle dolduruldu.
mayıs ayındayken yanlışlıkla beyannameye mart yazmışım.

devlet bize çalışan 12 kişinin sgk primin katları şeklinde ceza kesmişti..

o zaman bende senin gibi dedim ama baktımki işler öyle yürümüyor....

CloudGrey
27-10-2022, 14:11
alıntı yapmadan yazıyorum.

bu olay şuna benziyor hesabınıza yanlışlıkla para geldi birinden yada banka yanlışlık yaptı para yatırdı.sizde o parayı yediniz (banane bana göndermeseydi dediniz)

para sizden geri alınıyor mahkemeye dahi gitseniz mahkeme (hayatın doğal akışına aykırı) diyip sizden o parayı geri alıyor.

burda'da sistemde bir hata olmuş belli mahkemeye dahi gitseniz günümüz türkiyesinde hayatın doğal akışına aykırı olarak bir mal %90 indirim yapılması imkansız diyip iptal ederler.

geçen senelerde atıyorum kur 10TL iken banka gece 4 liradan dolar sattı sonra fark edenler aldı.peki ne mi oldu o paralar iade edildi işlemler iptal oldu.

böyle bu tarz sitelerde tam tersi'de oluyor.atıyorum casio masa saati dışarda 200TL hb satışda 40.000TL fiyat'da yanlışlık var.

peki ben airpods'sun fiyatını hiç bilmeseydim , ve hb 8 bin tl fiyat biçseydi ve ben alsaydım..

hb aa biz seni yanlışlıkla kazıkladık diye para iade edicelmiydi :) sanmam..

neyse bekleyip görücez.

ByMuSt!
27-10-2022, 14:21
mağaza satıcısı ürünleri listeye eklerken ürün fiyatını eksik girmiş, hepsiburada sitesi personelide ürünlerin fiyatlarını kontrol etmeden sitede yayına almış yada gözden kaçmış tahminimce durum bu şekilde

CloudGrey
27-10-2022, 14:22
peki ben airpods'sun fiyatını hiç bilmeseydim , ve hb 8 bin tl fiyat biçseydi ve ben alsaydım..

hb aa biz seni yanlışlıkla kazıkladık diye para iade edicelmiydi :) sanmam..

neyse bekleyip görücez.

airpodsları hijyen sebeni ile geride almıyorlar , paket açıldıktan sonra..
noldu taakk gitti benim 8K :)

mehmet6r
27-10-2022, 14:40
2005 yılında bu benimde başıma geldi.

sen ufaksın bilmezsin o zamanlar sgk bildirimleri elle dolduruldu.
mayıs ayındayken yanlışlıkla beyannameye mart yazmışım.

devlet bize çalışan 12 kişinin sgk primin katları şeklinde ceza kesmişti..

o zaman bende senin gibi dedim ama baktımki işler öyle yürümüyor....

Gayet iyi biliyorum.
Konu ile alakasız bir örnek ama anlatmak istediğinizi anladım. Yine de benim açımdan ahlaki değil.
Kaldı ki satıcı sözleşmeye dayanarak iptal etmiş. Konu sahibi de okudum diye tıkladığı kutucuk ile iptal hakkını onaylamış. Vicdani bir karşılığı olmadığı gibi hukuki de yok.

CloudGrey
27-10-2022, 14:50
Gayet iyi biliyorum.
Konu ile alakasız bir örnek ama anlatmak istediğinizi anladım. Yine de benim açımdan ahlaki değil.
Kaldı ki satıcı sözleşmeye dayanarak iptal etmiş. Konu sahibi de okudum diye tıkladığı kutucuk ile iptal hakkını onaylamış. Vicdani bir karşılığı olmadığı gibi hukuki de yok.

vicdani kısmı zaten umrumda değil.
huku vicdanla yürümez.

ben fotodaki görüldüğü üzere yanlış yazılan değil %90 indirim olan ürünü aldım.
gerisini beni bağlamaz.
kaldiki benle konuşmadan öyle iptal ettim anam diyip edemezsin , ara de böyle böyle anlaşalım bir şeklinde.

ama dayatırsan bende uğraşırım.

https://i.hizliresim.com/sqoaj14.JPG (https://www.hizliresim.com/sqoaj14)

Anıl E.
27-10-2022, 14:55
Uğraş hacım, uğraştığınla kalırsın :D

safaks
27-10-2022, 14:58
Hepsiburada herseyi hakediyor, aldigim urunu 15 gun gondermeden, satici ile iletisim bile kuramadan sorgusuz iptal etti. Dogum gunu hediyesiydi malesef bu surecte magdur oldum mesela. Ama kusura bakmayinla gecistirdiler. Buyuk ihtimal sizinkide boyle olucak ama ins hakem heyeti vs sizi hakli bulur. Sonucta satici kaynakli sorun yok. Satici fiyatini dogru yazmis..hepsiburada indirimde hata yapmis :)

CloudGrey
27-10-2022, 15:10
Hepsiburada herseyi hakediyor, aldigim urunu 15 gun gondermeden, satici ile iletisim bile kuramadan sorgusuz iptal etti. Dogum gunu hediyesiydi malesef bu surecte magdur oldum mesela. Ama kusura bakmayinla gecistirdiler. Buyuk ihtimal sizinkide boyle olucak ama ins hakem heyeti vs sizi hakli bulur. Sonucta satici kaynakli sorun yok. Satici fiyatini dogru yazmis..hepsiburada indirimde hata yapmis :)

satıcıda hepsiburada bendeki olayda ...

banada neler yaptılar -ki ben 2020den bu yana adamlarda 122K ' lık alışveriş yapmışım...

benden garanti süresi içinde olan maldan tamir parası isterdiler.
hakem heyeti malı ayıplı buldu yeni mal vericeksiniz dedi bunlar eskiyi tamir edip , kozmetik olarak agzına edip yolladılar vs vs...

parasını ödediğim malı hepsijet kaybedip teslim ettim diye kayıt girdi , depolarında malmı aramadım ....

o yüzden sıra bana geldi bende uğraşıcam.. belki denk gelir.

HaKo
27-10-2022, 15:12
belli ki çalışan fiyatı yanlış girmiş sonra da düzeltilmiş hızlı bir şekilde. Para da iade olmuş. Hakem heyeti niye lehe karar verecek ya da neye anlamadım. Malın alıcısının nasıl hakları varsa satanın da var. Ortada mağduriyet yok. O para mal gelmiş olsaydı bile hepsiburadadan değil hatayı yapılandan kesilir. Ya da vatandaş işinden olur. Böyle bir şeyin üstüne gitmenin anlamı nedir anlamadım. Allah kuruş haram lokma yemeyi nasip etmesin. Her şeye fırsat gözüyle bakmamak lazım. Hep finans değil biraz da vicdan muhasebesi lazım.

mehmet6r
27-10-2022, 15:15
vicdani kısmı zaten umrumda değil.
huku vicdanla yürümez.

ben fotodaki görüldüğü üzere yanlış yazılan değil %90 indirim olan ürünü aldım.
gerisini beni bağlamaz.
kaldiki benle konuşmadan öyle iptal ettim anam diyip edemezsin , ara de böyle böyle anlaşalım bir şeklinde.

ama dayatırsan bende uğraşırım.

https://i.hizliresim.com/sqoaj14.JPG (https://www.hizliresim.com/sqoaj14)

trendyol, hepsiburada, amazon gibi platformlarda ayda binlerce adet satış yapıyorum. bundan sonraki alışverişinizde satış sözleşmesini okudum demeden önce okumanızı tavsiye ederim öyleyse. milyonlarca tl hukuki danışmanlık alan platformlar bir dayanağı var ki iptal ediyorlar. mücadelenizde başarılar diliyorum.

CloudGrey
27-10-2022, 15:18
belli ki çalışan fiyatı yanlış girmiş sonra da düzeltilmiş hızlı bir şekilde. Para da iade olmuş. Hakem heyeti niye lehe karar verecek ya da neye anlamadım. Malın alıcısının nasıl hakları varsa satanın da var. Ortada mağduriyet yok. O para mal gelmiş olsaydı bile hepsiburadadan değil hatayı yapılandan kesilir. Ya da vatandaş işinden olur. Böyle bir şeyin üstüne gitmenin anlamı nedir anlamadım. Allah kuruş haram lokma yemeyi nasip etmesin. Her şeye fırsat gözüyle bakmamak lazım. Hep finans değil biraz da vicdan muhasebesi lazım.

o zaman defans oyuncuları hata yapınca karşı forvetler gol atmasın...


yukarda sgk örneğini verdim , o zamanda ben yanlış yapmıştım benim maaşımdan kesilmişti.
sonra 3 kere kontrol etmeyi öğrendim.

eğere böyle bi durum olursa çalışanda öğrenmiş olur ... biraz acı bi tecrübe ile

d3n1s
27-10-2022, 15:21
satıcıda hepsiburada bendeki olayda ...

banada neler yaptılar -ki ben 2020den bu yana adamlarda 122K ' lık alışveriş yapmışım...

benden garanti süresi içinde olan maldan tamir parası isterdiler.
hakem heyeti malı ayıplı buldu yeni mal vericeksiniz dedi bunlar eskiyi tamir edip , kozmetik olarak agzına edip yolladılar vs vs...

parasını ödediğim malı hepsijet kaybedip teslim ettim diye kayıt girdi , depolarında malmı aramadım ....

o yüzden sıra bana geldi bende uğraşıcam.. belki denk gelir.

Depolarini yine iyi bulmussunuz. Ankara'daki herhangi bir deposunun / subesinin / dagitim merkezinin adresi internette bulunmuyor, kendileri de bu bilgiyi oyle bir sakliyorlar ki sanirsin devlet sirri. hepsiburada soz verir, hepsijet tutmaz. hepsijetten aldigin bilgiyi hepsiburada yalanlar, baska bir sey soyler, bu sefer onun dedigini hepsijet yalanlar. Sinir harbi gecirirsin, pinpon topu gibi sektirirler bu arada seni. Sinirlendirirler, ondan sonra "su an cok sinirlisiniz, isterseniz sakinlesince arayin" derler. Butun olan bitenin ustune de kuru kuru "kusura bakmayin" derler. Dusununce gozum segirmeye basladi.

mehmet6r
27-10-2022, 15:21
magazalardaki müsteri lehine olan fiyat kararına istinaden vermeleri gerekir diye düşünüyorum. Tüketici hakem heyetine E devlet üzerinden başvuru yapın. Buraya konu açmakla aynı zamana gelecektir. Kaybedek bir şeyiniz yok . Deneyin şansınızı
abi orada herhangi bir sözleşme imzalamıyorsun, ürünü satın almasan bile kasaya geldiğinde reyonda görünen etiket fiyatı geçerlidir. online alımlarda satın alma sözleşmesi ile peşinen satıcıya iptal hakkını tanıyorsun.

burak_2885
27-10-2022, 15:34
Benim arkadaşıma bu olay sürekli oluyor. Pek bir işe yaradığı söylenemez. Çok uğraşmak gerek muhtemelen ve arka planda ki üyelik kurallarında illaki vardır bunun önlemi diye düşünüyrum

CloudGrey
27-10-2022, 18:48
SATICI:

Ünvanı: D-Market Elektronik Hizmetler ve Ticaret A.Ş.
Adresi: Kuştepe Mah. Mecidiyeköy Yolu Cad. Trump Towers No:12 Kule:2 Kat:2 Şişli/İSTANBUL
Telefon: 0212 705 68 00
Fax: 0216 592 65 28
Müşteri Hizmetleri Telefon: 0850 252 40 00

Mersis Numarası: 0265017991000011

ARACI HİZMET SAĞLAYICI

Ünvanı: D-MARKET ELEKTRONİK HİZMETLER VE TİCARET A.Ş
Adresi: Kuştepe Mah. Mecidiyeköy Yolu Cad. No:12 Trump Towers Kule 2 Kat 2 Şişli/İstanbul
VKN: 2650179910 – Boğaziçi Kurumlar V.D.
Telefon: 0850 252 40 00
Müşteri Hizmetleri Telefon: 0850 252 40 00

MERSİS Numarası: 0265017991000011



ÖN BİLGİLENDİRME FORMU


1) Sözleşme konusu mal veya hizmetin adı, adeti, KDV dahil satış fiyatı, ödeme şekli ve temel nitelikleri

Ödeme Şekli : Kredi Kartı ile İşlem

Sipariş özeti sayfasında sipariş toplamının kaç taksitle ödeneceği bilgisi bulunmaktadır.
Bankanız kampanyalar düzenleyerek sizin seçtiğiniz taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler sunulabilir. Bu tür kampanyalar bankanızın inisiyatifindedir ve şirketimizin bilgisi dâhilinde olması durumunda sayfalarımızda kampanyalar hakkında bilgi verilmektedir.
Kredi kartınızın hesap kesim tarihinden itibaren sipariş toplamı taksit adedine bölünerek kredi kartı özetinize bankanız tarafından yansıtılacaktır. Banka taksit tutarlarını küsurat farklarını dikkate alarak aylara eşit olarak dağıtmayabilir. Detaylı ödeme planınızın oluşturulması bankanız inisiyatifindedir.

Ürün Adı ve Temel Nitelikleri Adet Satış Bedeli
(KDV dahil toplam Türk Lirası) Vadeli Satış Bedeli
(KDV dahil toplam)
Apple AirPods (3. nesil) ve Lightning Şarj Kutusu Bluetooth Kulaklık MPNY3TU/A 1 369,89 Vadesiz

2) Paketleme, kargo ve teslim masrafları ALICI tarafından karşılanmaktadır. Kargo ücreti 0,00 -TL olup, kargo fiyatı sipariş toplam tutarına eklenmektedir. Ürün bedeline dahil değildir. Teslimat , anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile, ALICI'nın yukarıda belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Teslim anında ALICI'nın adresinde bulunmaması durumunda dahi Firmamız edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI'nın ürünü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.





3) Ürün sözleşme tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde teslim edilecektir. Ürününün teslim edilmesi anına kadar tüm sorumluluk SATICI’ya aittir.

4) Tüketici (ALICI), 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin işbu Mesafeli Satış Sözleşmesin’den cayma hakkına sahiptir. TÜKETİCİ, sözleşme konusu malı, cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren 10 gün içinde satıcıya ya da satıcının belirlediği taşıyıcıya iade etmekle yükümlüdür. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma bildiriminizi cayma hakkı süresi dolmadan Hepsiburada.com | Guvenlik (http://www.hepsiburada.com) ‘da yer alan kişisel üyelik sayfanızdaki kolay iade seçeneği üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Cayma hakkınız kapsamında öngörülen taşıyıcı sipariş edilen ürünün tarafınıza teslim edildiği kargo firması olup, Hepsiburada.com | Guvenlik (http://www.hepsiburada.com) ‘da yer alan kişisel üyelik sayfanızdaki kolay iade seçeneğinde geri gönderime ilişkin detaylar açıklanmıştır.

Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

TÜKETİCİ’nin “Alışveriş Kredisi” ile ödeme seçeneğini seçmesi halinde, TÜKETİCİ, Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nden cayma hakkının, Banka ve TÜKETİCİ arasındaki Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. TÜKETİCİ'nin SATICI ile imzaladığı işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi'nden cayması, Banka ile arasındaki Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'ni otomatikman SONA ERDİRMEYECEKTİR. TÜKETİCİ'nin, Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nden cayması için cayma talebini Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nde belirtilen süreler içerisinde, yine Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nde öngörülen usule uygun olarak kredi veren Banka'ya yöneltmesi gerekmektedir. Bu kapsamda, TÜKETİCİ tarafından Banka'ya yapılması gereken bildirimin hiç yapılmaması veya geç yapılması durumunda ya da Banka ile TÜKETİCİ arasındaki kredi ilişkisi ile ilgili SATICI'nın hiçbir sorumluluğu doğmayacaktır.

5) Tüketicinin herhangi bir dijital içerik satın alması halinde dijital içeriklerin işlevselliğini etkileyecek teknik koruma önlemleri ve SATICI’nın bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin bilgiler satın alınan ürünün Hepsiburada.com | Guvenlik (http://www.hepsiburada.com) ‘da satışa sunulduğu sayfadaki tanıtım içeriğinde yer almaktadır.

6) Tüketicilerin şikayet ve itirazları: Siparişinize ve/veya siparişinize konu ürüne ve/veya şiparişinizle ilgili herhangi bir konuda şikayetinizin olması halinde şikayetlerinizi yukarıda belirtilen iletişim bilgileri veya Hepsiburada.com | Guvenlik (http://www.hepsiburada.com) internet sitesinde belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla SATICI’ya iletebilirsiniz. İletmiş olduğunuz şikayet başvurularınız derhal kayıtlara alınacak, yetkili birimler tarafından değerlendirilerek çözümlenmeye çalışılacak ve en kısa sürede size geri dönüş sağlanacaktır. İşbu sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; Türk Mahkemeleri yetkili olup; uygulanacak hukuk Türk Hukuku’dur.

Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerli olmak üzere İş bu Sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda;her yıl Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar olan ihtilaflar için TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemeleri yetkili olacaktır.

7) Satışı ilgili mevzuatlar gereği resmi merciler nezdinde gerçekleştirilecek resmi işlemler ile tamamlanması öngörülen ürünler için Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi bir ön protokol niteliğindedir. Bu ürünlerin toplam bedeli, ödeme şekli ilgili Kampanya Şartlarında ve/veya Ürün Açıklamalarında belirtilecek olup, bu bedele satışa ilişkin resmi işlemlerin tamamlanması sırasında ortaya çıkacak masraflar dahil değildir. Söz konusu masraflar TÜKETİCİ tarafından resmi işlemlerin yerine getirilmesi esnasında ödenecektir. Bu satışlar, toplam bedelin TÜKETİCİ tarafından SATICI’ya ödenmesi ve resmi merciler nezdinde resmi işlemlerin yerine getirilmesi ile tamamlanmış sayılacaktır. Bu kapsamda cayma hakkı, kargo / teslimat ve benzeri nitelikteki uygulama alanı bulunmayan hükümler bu ürünler için geçerli olmayacaktır.

8) Tüketici, İnternet Sitesi üzerinden ""eskiyi getir-yeniyi götür"" adı altında sunulan kampanyadan yararlanmasının kampanya koşullarını tam ve zamanında yerine getirmesi şartına bağlı olduğunu, bu kapsamda kampanyadan faydalanmak için İnternet Sitesi'nde belirtilen kampanya koşullarını tam ve zamanında yerine getirmesi gerektiğini, aksi takdirde söz konusu kampanyadan yararlanamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu kapsamda satın alınan ürüne ilişkin fatura, kampanya şartlarının Tüketici tarafından sağlanıp sağlanmadığının belirlenmesi akabinde düzenlenecektir.


SATICI:

Ünvanı: D-Market Elektronik Hizmetler ve Ticaret A.Ş.
Adresi:Kuştepe Mah. Mecidiyeköy Yolu Cad. Trump Towers No:12 Kule:2 Kat:2 Şişli/İSTANBUL
Telefon: 0212 705 68 00
Fax: 0216 592 65 28
Müşteri Hizmetleri Telefon: 0850 252 40 00

Mersis Numarası: 0265017991000011


ALICI:

xxxx

xxxx


MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1- TARAFLAR

1.1. SATICI:

Ünvanı: D-Market Elektronik Hizmetler ve Ticaret A.Ş.
Adresi: Kuştepe Mah. Mecidiyeköy Yolu Cad. Trump Towers No:12 Kule:2 Kat:2 Şişli/İSTANBUL
Telefon: 0212 705 68 00
Fax: 0216 592 65 28
Müşteri Hizmetleri Telefon: 0850 252 40 00

Mersis Numarası: 0265017991000011

1.2. ALICI("TÜKETİCİ"):
xx

1.3. ARACI HİZMET SAĞLAYICI:

Unvanı: D-MARKET ELEKTRONİK HİZMETLER VE TİCARET A.Ş
Adresi: Kuştepe Mah. Mecidiyeköy Yolu Cad. No:12 Trump Towers Kule 2 Kat 2 Şişli/İstanbul
VKN: 2650179910 – Boğaziçi Kurumlar V.D.
Telefon: 0850 252 40 00
Müşteri Hizmetleri Telefon: 0850 252 40 00
MERSİS Numarası: 0265017991000011

MADDE 2- KONU

İşbu sözleşmenin konusu, TÜKETİCİ'nin Hepsiburada.com | Guvenlik (http://www.hepsiburada.com) internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, ÖDEME VE TESLİMATA İLİŞKİN BİLGİLER

3.1- Sözleşme konusu mal veya hizmetin adı, adeti, KDV dahil satış fiyatı, ödeme şekli ve temel nitelikleri

Ürün Adı ve Temel Nitelikleri Adet Satış Bedeli
(KDV dahil toplam Türk Lirası) Vadeli Satış Bedeli
(KDV dahil toplam)
Apple AirPods (3. nesil) ve Lightning Şarj Kutusu Bluetooth Kulaklık MPNY3TU/A 1 369,89 Vadesiz
3.2- Ödeme Şekli : Kredi Kartı ile İşlem

Sipariş özeti sayfasında sipariş toplamının kaç taksitle ödeneceği bilgisi bulunmaktadır.
Bankanız kampanyalar düzenleyerek sizin seçtiğiniz taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler sunulabilir. Bu tür kampanyalar bankanızın inisiyatifindedir ve şirketimizin bilgisi dâhilinde olması durumunda sayfalarımızda kampanyalar hakkında bilgi verilmektedir.
Kredi kartınızın hesap kesim tarihinden itibaren sipariş toplamı taksit adedine bölünerek kredi kartı özetinize bankanız tarafından yansıtılacaktır. Banka taksit tutarlarını küsurat farklarını dikkate alarak aylara eşit olarak dağıtmayabilir. Detaylı ödeme planınızın oluşturulması bankanız inisiyatifindedir.
3.3- Diğer yandan vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, TÜKETİCİ, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve TÜKETİCİ arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

Ayrıca, Kredili satış imkanının Bankalar tarafından sadece Banka Müşterisi olan TÜKETİCİ'ye sağlanması nedeniyle, TÜKETİCİ, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve TÜKETİCİ arasındaki Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Kredi verme ve detaylı ödeme planınızın oluşturulması Bankanız inisiyatifindedir.

3.4 - İade Prosedürü:

TÜKETİCİ'nin cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile TÜKETİCİ'ye bedel iadesine karar verilen durumlarda, ödeme seçeneklerine ilişkin iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:

a) Kredi Kartı ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, TÜKETİCİ ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka TÜKETİCİ'ye geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların TÜKETİCİ'nin kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. TÜKETİCİ'nin satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve TÜKETİCİ iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.

Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ'ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ'ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, SATICI'nın Banka'ya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.

TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

b) Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

İade, TÜKETİCİ'den banka hesap bilgileri istenerek, TÜKETİCİ'nin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.

SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde geri öder.

Havale/EFT yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ'ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ'ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.

TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

c) Alışveriş Kredisi ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

İade, TÜKETİCİ'den banka hesap bilgileri istenerek,TÜKETİCİ'nin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.

SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde geri öder.

Kredi yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ'ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka'ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ'ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.

TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

3.5- Teslimat Şekli ve Adresi :

Teslimat Adresi : xxx

Teslim Edilecek Kişi: xxx

Fatura Adresi : x

Paketleme, kargo ve teslim masrafları TÜKETİCİ tarafından karşılanmaktadır. Kargo ücreti 0,00 -TL olup, kargo fiyatı sipariş toplam tutarına eklenmektedir. Ürün bedeline dahil değildir. Teslimat , anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile, TÜKETİCİ'nin yukarıda belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Teslim anında TÜKETİCİ'nin adresinde bulunmaması durumunda dahi Firmamız edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, TÜKETİCİ'nin ürünü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

3.6. Hızlı ve Kolay Alışveriş: Siparişin onaylanması sonrasında, ""TÜKETİCİ"" sipariş onaylanma ekranında hızlı ve kolay alışveriş bölümünde TÜKETİCİ ""ONAY"" sekmesini tıklaması ve müşterinin sistemde kayıtlı cep telefonuna gelen SMS doğrulama aktivasyon kodunu, 180 saniye içerisinde sitede yer alan ilgili bölüme girmesi halinde kargo firması, teslimat adresi, ödeme seçim ve bilgilerinin kendi onayıyla ""müşteri profil bilgileri"" altında kaydedilerek saklanmasını kabul eder. ""TÜKETİCİ'NİN"" rızası ile kaydedilen ilgili bilgiler ""müşterinin profil bilgileri"" altında saklanacak olup ""TÜKETİCİ'NİN"" talebi durumunda bu bilgiler istenildiğinde ""müşteri profilinden"" çıkartılır.

MADDE 4- CAYMA HAKKI

TÜKETİCİ , SATICI ile imzaladığı işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi'nden 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir. TÜKETİCİ, sözleşme konusu malı, cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren 10 gün içinde satıcıya ya da satıcının belirlediği taşıyıcıya iade etmekle yükümlüdür. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise TÜKETİCİ'nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak TÜKETİCİ, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, TÜKETİCİ'nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, TÜKETİCİ'nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, TÜKETİCİ'nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma bildiriminizi cayma hakkı süresi dolmadan İnternet Sitesi'nde yer alan kişisel üyelik sayfanızdaki kolay iade seçeneği üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Cayma hakkınız kapsamında öngörülen taşıyıcı sipariş edilen ürünün tarafınıza teslim edildiği kargo firması olup, İnternet Sitesi'nde yer alan kişisel üyelik sayfanızdaki kolay iade seçeneğinde geri gönderime ilişkin detaylar açıklanmıştır.

Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya TÜKETİCİ'ye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, TÜKETİCİ'nin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

TÜKETİCİ'nin ""Alışveriş Kredisi"" ile ödeme seçeneğini seçmesi halinde, TÜKETİCİ, Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nden cayma hakkının, Banka ve TÜKETİCİ arasındaki Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. TÜKETİCİ'nin, SATICI ile imzaladığı işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi'nden cayması, Banka ile arasındaki Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'ni otomatikman SONA ERDİRMEYECEKTİR. TÜKETİCİ'nin, Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nden cayması için cayma talebini Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nde belirtilen süreler içerisinde, yine Anında/Mesafeli Alışveriş Kredisi Sözleşmesi'nde öngörülen usule uygun olarak kredi veren Banka'ya yöneltmesi gerekmektedir. Bu kapsamda, TÜKETİCİ tarafından Banka'ya yapılması gereken bildirimin hiç yapılmaması veya geç yapılması durumunda ya da Banka ile TÜKETİCİ arasındaki kredi ilişkisi ile ilgili Üye İşyeri'nin yani SATICI'nın hiçbir sorumluluğu doğmayacaktır.

MADDE 5- GENEL HÜKÜMLER

5.1- TÜKETİCİ, Hepsiburada.com | Guvenlik (http://www.hepsiburada.com) internet sitesinde sözleşme konusu ürüne ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

5.2- Ürün sözleşme tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde teslim edilecektir. Ürününün teslim edilmesi anına kadar tüm sorumluluk SATICI'ya aittir.

5.3- Sözleşme konusu ürün, TÜKETİCİ'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.

5.4- SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

5.5- Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin bedelinin TÜKETİCİ'nin tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

5.6- Ürünün tesliminden sonra TÜKETİCİ'ya ait kredi kartının TÜKETİCİ'nin kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, TÜKETİCİ'nin kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün SATICI'ya gönderilmesi zorunludur.

5.7- Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin ayıplı (arızalı, bozuk vb.) halinde veya garanti kapsamında ve şartları dahilinde arızalanması veya bozulması halinde gerekli onarımın yetkili servise yaptırılması için sözkonusu ürünler SATICI'ya gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.

5.8- 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için tarafınıza göndermiş olduğumuz iade bölümü bulunan faturada ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve imzalandıktan sonra tarafımıza ürün ile birlikte geri gönderilmesi gerekmektedir.

5.9- Tüketici, İnternet Sitesi üzerinden ""eskiyi getir-yeniyi götür"" adı altında sunulan kampanyadan yararlanmasının kampanya koşullarını tam ve zamanında yerine getirmesi şartına bağlı olduğunu, bu kapsamda kampanyadan faydalanmak için İnternet Sitesi’nde belirtilen kampanya koşullarını tam ve zamanında yerine getirmesi gerektiğini, aksi takdirde söz konusu kampanyadan yararlanamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu kapsamda satın alınan ürüne ilişkin fatura, kampanya şartlarının Tüketici tarafından sağlanıp sağlanmadığının belirlenmesi akabinde düzenlenecektir.

5.10- Satışı ilgili mevzuatlar gereği resmi merciler nezdinde gerçekleştirilecek resmi işlemler ile tamamlanması öngörülen ürünler için Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi bir ön protokol niteliğindedir. Bu ürünlerin toplam bedeline satışa ilişkin resmi işlemlerin tamamlanması sırasında ortaya çıkacak masraflar dahil değildir. Söz konusu masraflar TÜKETİCİ tarafından resmi işlemlerin yerine getirilmesi esnasında ödenecektir. Bu satışlar, resmi merciler nezdinde resmi işlemlerin yerine getirilmesi ile tamamlanmış sayılacaktır. Bu kapsamda cayma hakkı, kargo / teslimat ve benzeri nitelikteki uygulama alanı bulunmayan hükümler bu ürünler için geçerli olmayacaktır.

MADDE 6- UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; Türk Mahkemeleri yetkili olup; uygulanacak hukuk Türk Hukuku'dur.

Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerli olmak üzere her yıl Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar olan ihtilaflar için TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemeleri Yetkili olacaktır.

Siparişin gerçekleşmesi durumunda TÜKETİCİ işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.

SATICI : D-Market Elektronik Hizmetler ve Ticaret A.Ş.

ALICI(""TÜKETİCİ"") : xxx
x

CloudGrey
27-10-2022, 18:49
SATICI:

Ünvanı: D-Market Elektronik Hizmetler ve Ticaret A.Ş.
Adresi: Kuştep xxx
x

biraz bakındım ama kutucuğuna tik atttığımız satış sözleşemesinde uyan bir duruma rastlamadım

Balistique
27-10-2022, 19:19
Dünyayı değiştirmek isteyen varsa önce kendinden başlamalı.

O olsaydı bana böyle yapardı , bu olsaydı şöyle olurdu diye bir durum hicbir zaman söz konusu olamaz. Doğru doğrudur, yanlış yanlıştır.

Fırsatçılık bu coğrafyanın kaderi oldu malesef.

d3n1s
28-10-2022, 09:48
biraz sivrisinek saz davul zurna gibi olacak ancak hala daha dunya degistirmekten falan bahsediliyor. Madem oyle, neden israrla konu sahibini hakli gordugumu biraz anlatayim. Hani hata yapilmis, o hata suiistimal ediliyormus gibi bir algi var ya...

Bizzat kendim, 1 dakika kredi taksidimi geciktirdigim icin elimde para atm'nin onunde kalakaldim. Takip eden ilk mesai saatinin ilk dakikalarinda subeye gittim, ogrendigim sey dosyamin avukata gittigi, ancak henuz avukata ulasmadan yapilandirma yapilabilecegini soylediler. Kabul ettim, neticede teklif edilen faiz avukat ucretleri, dosya masrafi, mahkeme masrafi gibi paralarin toplamindan daha azdi. Neticede ne oldu, banka beni kara listeye aldi, 5 yil boyunca kredi cekmeyi, kredi karti cikartmayi falan gectim, 1 kurus bile kmh tanimlanmadi adima. Hakli miydim? Tabi ki haksizdim, neticede hata benimdi, sonucuna razi olmak durumundaydim.

Yine bizzat kendim, ogrenciyken cektigim ogrenim kredisinin geri odemesini atlamisim, tamamen aklimdan cikmis. Nasil mi ogrendim? Hesaplarima bloke kondu. Ustumde nakitsiz dimdizlak kalmistim. Hakli miydim? Tabi ki hayir. Egdim kafami onume, devam ettim.

Bunlar benim yasadigim, kendi hatalarim sonucu bana yapilanlar. Hic bir zaman da demedim ki "1 dakikalik gecikmenin karsiligi kara liste olur mu, hata yaptim, niye bunu degerlendiriyorsunuz" ahlaktan haktan hukuktan da bahsetmedim. Neticede hakli degildim.

Kendi yasadiklarimin haricinde, siz devlete olan vergi borcunuzun yanlislikla %10'unu odeyin bakalim neler oluyor. Bankaya olan kredi borcunuzu eksik veya gec odeyin bakalim. Kimse sizi affetmiyor, catir catir hakkini aliyor karsi taraf, ve misliyle, yanina ufak tefek bonuslar da ekleniyor yaptiginiz hataya gore.

Ayrica, mevzu bahis platform 1 liraya airfryer falan satiyor, baska baska platformlarda %80-90 indirimler oluyor, hepsine supheci mi yaklasalim yani? Ya da kara cuma doneminde uber cilgin indirimler yapiliyor, onlar da mi hata?
CloudGrey ben senin hakli oldugunu dusunuyorum. Ve tekrar soyluyorum, umarim gunun sonunda hakliligini ispat edersin, bazilarina da ders olur.

CloudGrey
28-10-2022, 11:39
biraz sivrisinek saz davul zurna gibi olacak ancak hala daha dunya degistirmekten falan bahsediliyor. Madem oyle, neden israrla konu sahibini hakli gordugumu biraz anlatayim. Hani hata yapilmis, o hata suiistimal ediliyormus gibi bir algi var ya...

Bizzat kendim, 1 dakika kredi taksidimi geciktirdigim icin elimde para atm'nin onunde kalakaldim. Takip eden ilk mesai saatinin ilk dakikalarinda subeye gittim, ogrendigim sey dosyamin avukata gittigi, ancak henuz avukata ulasmadan yapilandirma yapilabilecegini soylediler. Kabul ettim, neticede teklif edilen faiz avukat ucretleri, dosya masrafi, mahkeme masrafi gibi paralarin toplamindan daha azdi. Neticede ne oldu, banka beni kara listeye aldi, 5 yil boyunca kredi cekmeyi, kredi karti cikartmayi falan gectim, 1 kurus bile kmh tanimlanmadi adima. Hakli miydim? Tabi ki haksizdim, neticede hata benimdi, sonucuna razi olmak durumundaydim.

Yine bizzat kendim, ogrenciyken cektigim ogrenim kredisinin geri odemesini atlamisim, tamamen aklimdan cikmis. Nasil mi ogrendim? Hesaplarima bloke kondu. Ustumde nakitsiz dimdizlak kalmistim. Hakli miydim? Tabi ki hayir. Egdim kafami onume, devam ettim.

Bunlar benim yasadigim, kendi hatalarim sonucu bana yapilanlar. Hic bir zaman da demedim ki "1 dakikalik gecikmenin karsiligi kara liste olur mu, hata yaptim, niye bunu degerlendiriyorsunuz" ahlaktan haktan hukuktan da bahsetmedim. Neticede hakli degildim.

Kendi yasadiklarimin haricinde, siz devlete olan vergi borcunuzun yanlislikla %10'unu odeyin bakalim neler oluyor. Bankaya olan kredi borcunuzu eksik veya gec odeyin bakalim. Kimse sizi affetmiyor, catir catir hakkini aliyor karsi taraf, ve misliyle, yanina ufak tefek bonuslar da ekleniyor yaptiginiz hataya gore.

Ayrica, mevzu bahis platform 1 liraya airfryer falan satiyor, baska baska platformlarda %80-90 indirimler oluyor, hepsine supheci mi yaklasalim yani? Ya da kara cuma doneminde uber cilgin indirimler yapiliyor, onlar da mi hata?
CloudGrey ben senin hakli oldugunu dusunuyorum. Ve tekrar soyluyorum, umarim gunun sonunda hakliligini ispat edersin, bazilarina da ders olur.

teşekkür ediyorum.

anlattığınız gibi benzeri şekilde bende çok hatalarımın kefaletini ödedim.
o yüzden işin vicdan - ahlaki vs gibi boyutlarından bahsenleri zaten pek dikkate almıyorum.

Ben yanlış bişeyde yapmadım, %90 indirim yazıyordu , aldım :)

arkadaki yanlışlık , sistemsel bilmem ne benim problemim değil...
ayrıda ucunun kime gireceğide hiç umrumda değil.

neyse bakalım 1.5 ay sonra güncellerim konuyu.

turboman
28-10-2022, 13:32
Her hatanın bir bedeli vardır. Bize gelince hata, onlara gelince yanlışlık oluyor nedense. Parayı kazanan onlar kar eden onlar. yani mahkeme ne karar verirse sonuca katlanılır...

serkan_2120
28-10-2022, 13:46
bence haklısınız siz yanlışlıkla girilen bir ürün satın almadınız indirimdeki ürünü aldınız parasını ödediniz biz vazgeçtik paranızı alın demek yanlış insanları aldatmaya girer hakkınızı arayın ve kazanırsınız.

phoenixs
28-10-2022, 14:40
Türkiye /Avrupa / Amerika da satıcıyım.

Satıcı Hepsiburada olmasa idi belki sonuç alabilirdiniz fakat satıcı HB olduğundan dolayı sizin lehinize bir sonuç çıkmaz hocam.HB mahkemeye ürünün son 3 aylık fiyatını ürünü aldığı faturaları ve satıldığı tutarları bu rakamın sistem hatası olduğunu belirtir ve haklı çıkar.Sonuç olarak bu ürünlerin envantere giriş fiyatları vs hepsi mevcut.

Yanlış bilmiyorsam kaybetmeniz durumun da bir ihtimal karşı tarafın giderlerini de ödeme yükümlülüğünüz olabiliyor.

CloudGrey
28-10-2022, 15:47
Türkiye /Avrupa / Amerika da satıcıyım.

Satıcı Hepsiburada olmasa idi belki sonuç alabilirdiniz fakat satıcı HB olduğundan dolayı sizin lehinize bir sonuç çıkmaz hocam.HB mahkemeye ürünün son 3 aylık fiyatını ürünü aldığı faturaları ve satıldığı tutarları bu rakamın sistem hatası olduğunu belirtir ve haklı çıkar.Sonuç olarak bu ürünlerin envantere giriş fiyatları vs hepsi mevcut.

Yanlış bilmiyorsam kaybetmeniz durumun da bir ihtimal karşı tarafın giderlerini de ödeme yükümlülüğünüz olabiliyor.

tüketi hakem heyetinde olmuyor bunlar.
heyetin kararını beğnemeyip mahkemeye verirsen belki orda bu masraf kalemleri devreye giriyor olabilir.

rakamda girilen bir hata yok , rakam doğru , adamlar indirimi yanlış girmiş..

neyse bende merak ediyorum sonuç ne olacak ...

2jz
28-10-2022, 20:51
trendyol, hepsiburada, amazon gibi platformlarda ayda binlerce adet satış yapıyorum. bundan sonraki alışverişinizde satış sözleşmesini okudum demeden önce okumanızı tavsiye ederim öyleyse. milyonlarca tl hukuki danışmanlık alan platformlar bir dayanağı var ki iptal ediyorlar. mücadelenizde başarılar diliyorum.

Satıcı olan taraf sen olsaydın ve şunu yapıp sipariş iptali gerçekleştirseydin, hepsiburada ben anlamam arkadaş gönder ürünü müşteri memnuniyetsizliği sağlama diye carlayacak arıza çıkaran müşterilere 100-250-500 Allah ne verdiyse özür çeki gönderecek, gönderdiği yada göndermediği tüm hediye çeklerini sana fatura edecekti :)

Hatayı yapan hem platformun sahibi hem de satıcı olan taraf olunca ben yaptım oldu diye geçiştirip gidiyorlar :)

mehmet6r
29-10-2022, 18:55
Satıcı olan taraf sen olsaydın ve şunu yapıp sipariş iptali gerçekleştirseydin, hepsiburada ben anlamam arkadaş gönder ürünü müşteri memnuniyetsizliği sağlama diye carlayacak arıza çıkaran müşterilere 100-250-500 Allah ne verdiyse özür çeki gönderecek, gönderdiği yada göndermediği tüm hediye çeklerini sana fatura edecekti :)

Hatayı yapan hem platformun sahibi hem de satıcı olan taraf olunca ben yaptım oldu diye geçiştirip gidiyorlar :)

Tüm açıklığı ile böyle bir durumda ne olduğunu anlatabilirim. Yukarıdaki postumda bahsettiğim gibi bu gibi firmalar milyonlarca tl hukuk danışmanlığı alıyor her şey sözleşmeye dayalı. Sanıldığı gibi bakkal gibi yönetilmiyorlar hepsiburada veya trendyolun hissedarları arayıp beni fırçalayacak veya bana carlayacak değiller. Kimseyle muhattap bile olmuyorum. Eğer ürünü tedarik edememekten iptal ederseniz belli bir miktara kadar ücret cezası faturası kesiliyor, yüksek fiyatlı ürünlerde ise ürünün satış fiystından yüzdelik olarak bir miktar belirleniyor. Ve yeni ürün tedariği yaptığına dair bir fatura beyan edene kadar ürün satışa kapatılıyor. Yanlış fiyattan dolayı ise iptal olursa sadece ücret cezası. Bunların hepsi mağaza açılırken imzalanan sözleşmede var. Mağazayı açarken okudum ve ne imzaladığımı biliyorum. Bu gibi durumlarla olmasa da başka sebepli iptaller gerçekleştirdim. Hiç birinde de sözleşme harici bir yaptırımla karşılaşmadım.

2jz
29-10-2022, 19:43
İyi hadi bu işleri bilmeyen biz fanilerde öğrenmiş olduk. Müşteri hizmetleri ve kurumsal iletişim kısmına hissedarlar bakıyor sanıyordum. Kulağımıza küpe olsun :)

onursumer
30-10-2022, 10:40
benim çalıştığım firma bu durumlarda ürünü satışını gerçekleştiriyor çok başımıza geldi atıyorum 1000 usd yerine 1000tl gibi :)

Alpii
30-10-2022, 13:19
bence haklısınız siz yanlışlıkla girilen bir ürün satın almadınız indirimdeki ürünü aldınız parasını ödediniz biz vazgeçtik paranızı alın demek yanlış insanları aldatmaya girer hakkınızı arayın ve kazanırsınız.

acaba ürün fiyatı yanlışlıkla girildiği için; girilen fiyatı önceki fiyatla karşılaştıran bir script sayesinde otomatik basmış olamaz mı o %90'ı :)

207_TR
30-10-2022, 13:47
Mercedes'te İstanbul da filo da çalışan bir arkadaşım ismi lazım değil bir filo firmasına teklif gönderiyor.

Araç başı 2.000 TL yanlış hesaplama yapıyor. 10-15 arası bir araç alınıyor.

Telefonda doğru rakamı söylüyor maile yanlış yazıyor.

araç başı 2.000 TL yi arkadaşımızdan tahsil ettiler....

Neredesinden tutatsan tut etik değil.

Satın alma işlemi yapanın bile bile alması etik değil, firmanın personele mal etmesi etik değil.


Etik neyimiz kaldı ki ...

livaneli
30-10-2022, 21:24
Sonuçta ahlaki değil. Dinsel laflardan kıllanıyorsan etik değil.

R.I.P
30-10-2022, 23:35
son dönemde bu benzeri durumlar çok sık oluyor sanırım veya bana denk geliyor.
çocuğa bez alacaktım fiyat kıyaslama sitelerine baktım her zamanki gibi ve hb üzerindeki bir satıcıda oldukça uygun fiyata vardı ve sipariş geçtim. sonra bilgilendirme maili geldi satıcı ürünü tedarik edemiyor o nedenle aynı fiyata farklı satıcıdan temin edilecektir diye. dedim tamam güzel fiyat veya stok takibi benim sorumluluğumda değil nasıl olsa.
sonra bir bilgilendirme maili daha aldığım fiyattan daha yüksek fiyata daha düşük adette ürün gönderilecekmiş. müşteri hizmetler ile görüştüm ama nafile sipariş iptali ile sonuçlandı.
geçen hafta da turkcellden lifebox aldım, websitesinde farklı mobil uygulamada farklıydı haliyle düşük fiyatlı olandan siparişimi geçtim. 1 hafta geçmesine rağmen kod gelmeyince aradım sistemde hata olmuş siparişinizi iptal ediyoruz dediler baya saydım ettim kapattım bakalım bekliyorum.
ücreti peşinen alınan bir şeyin fiyat kontrolünü ve stok kontrolü satıcının sorumluluğudur, markette nasıl ki raftaki fiyat güncellenmedi ise o fiyattan vermek zorundalar burada da aynı durum geçerli ama müşteri memnuniyeti işimize geldiği kadar olduğu için sonuç çıkmaz bence.
bu arada hb kullanmayı bıraktım bu olaydan sonra, amazon ile ilgili güzel şeyler duyuyorum onu kullanmaya başladım

mcemrek
30-10-2022, 23:38
bu etik konusu tamamen güçlüden yana kullanılmaya çalışılıyor. tüketici yararına işleten işletme en azından bizim ülkemizde çok nadir. marketlerde etiket fiyatı düşük görünür kasada fazla çıkar. kontrol etmezsen geçmiş olsun. hepsiburada vs derken internet satıcılarında pazaryeri sahibi yanlış fiyat girer direk iptal eder kulağının üstüne yatmaya çalışır. pazaryerinde satış yapan firma yanlış fiyat girer satışı iptal eden satıcıya kendince ceza keser pazaryeri oradan para kazanır. vs vs.

yok etik bilmem ne vs konuları bence yanlış değerlendiriliyor. amazon türkiye pazarına girdiğinden beri çok büyük farklar yoksa amazon daha pahalı bile olsa başka bir firmaya bakmıyorum

Ormanci
31-10-2022, 08:30
Konuda verilen örnekler hep yanlış olmuş.

Kredi taksitini ödememek, geç ödemek vesaire ile bankacılık sistemi ile ilgili düzenlemelere takılıyorsunuz.
İşte yok SGK bilmemnesi bilmemne olursa yine orada hazreti mevzuata giriyorsunuz.
Veya bu Migros'ta markette rafta yazanla kasada ödenen farklı olması vesaire gibi bir örnek de değil.

Yanlış bilmiyorsam kanuni olarak Tüketici Kanunu'nda böyle bir düzenleme yok.
Yukarıda yazılmış, DH'de de böyle sıcak fırsatlarda paylaşıyorlar, sonra firma hata yaptığını fark edip iptal edince ortalığı yıkıyorlar.

Firma olsam ben de iptal ederim stok yok diye :) Evet, o fiyattan stoğum yok kardeşim. Bitti.

Bence yanlış bakıyorsunuz olaya gibi geliyor halen.

utkunoa
31-10-2022, 10:54
niye çalışan eleman hepsiburadanının sahibinin oglumu ? ben neden adamın yanlış durumunu düşünmek zorundayım ? esas size insaf bence yasada açıkça yazıyor satılan ürün fiyatı neyse o fiyata ürünü vermek zorunda diye. Duyar kasılcak yer hepsiburada değil tüketicidir. Bende zamanında superstep diye biryerden nike ayakkabı almaya niyetlendim ayakkabıda indirim vardı bildiğin mağazadan alıyorum bu arada kasaya geldim tam ödeyecegim bunun etiketini yanlış basmışız dediler bende bu benim sorunum deil bu etiket bu ayakakbıdaysa bana bu rakamdan satmak zorundasınız dedim müdürü geldi oda aynsıını söyledi ufak 1 2 tartışma oldu ve ayakkabıyı indirimli rakamdan aldım. Şimdi sizin deyişinize göre burda ben suçluyum öylemi ? haha komik.

dkaya87
31-10-2022, 11:01
bu konularda norm olması gereken firma kesinlikle amazon'dur, müşteriye en çok değer veren firma. amazon ne yapıyorsa diğerlerinden de aynısı beklenmek zorunda bence.

hepsiburada bu konuda en çok hata yapan ve sınıfta kalan firma bence, duyduğum örnekler ve kendi yaşadıklarım da bunu gösteriyor. tüketiciyi kollayan yönetmeliklere göre satın alma gerçekleştiyse o ürünü tedarik etmek durumunda, peşine düşerseniz alabileceğinizi düşünüyorum.

d3n1s
31-10-2022, 11:12
bu konularda norm olması gereken firma kesinlikle amazon'dur, müşteriye en çok değer veren firma. amazon ne yapıyorsa diğerlerinden de aynısı beklenmek zorunda bence.

hepsiburada bu konuda en çok hata yapan ve sınıfta kalan firma bence, duyduğum örnekler ve kendi yaşadıklarım da bunu gösteriyor. tüketiciyi kollayan yönetmeliklere göre satın alma gerçekleştiyse o ürünü tedarik etmek durumunda, peşine düşerseniz alabileceğinizi düşünüyorum.

Amazon standartlari bunlara bir kac gomlek fazla gelir. Dusunsene, sen bugun bir sey aliyorsun, diyelim 1000 liraya, mal sana teslim ediliyor, sen mutlu mesut kullanirken bir bakiyorsun, Amazon'dan mail gelmis, "senin gecen aldigin mali biz simdi indirime soktuk, 750'den satiyoruz, aradaki 250 lirayi sana geri gonderdik, bankana gore 3-5 gunde hesabina duser. Yasattigimiz olumsuzluk icin ozur dileriz" diyor. Indirimsiz fiyattan aldigin mali indirime sokunca aradaki farki sana odeyen amazon'u ornek veriyoruz, indirimli mali satmaktan vazgecen firmanin konusuna :D

Grimlord
31-10-2022, 12:11
Amazon bir bana kelek attı demek ki. Laptop alırken benim alacağım modelin bir üst modelini yaklaşık 2 bin lira ucuza koydular, dedim sanırım kampanya vs var, hemen satın aldım. Yarım saat geçmedi satış iptali, paranız iade edilecektir vs yazdı.

Hemen aradım müşteri hizmetlerini, "kusura bakmayın ürünü tedarik edemiyoruz" diye zırvalama başladı.Satış iptali yaptıklarından hemen 10 dk sonra ürünü de kaldırdılar piyasadan. Sanırım yine yanlış fiyat girilmişti. Sinirlendiğimizle kaldık.

Sonra tamam dedim neyse para iadesini bekleyeyim. Yaklaşık 5 iş günü sonra para yattı, benim alacağım modele de 600 lira zam geldi dolar kuru yüzünden. O günden beri tek çöp almam Amazon'dan.

CND
31-10-2022, 12:52
Amazon deneyimlerini ikiye ayırmak lazım.

Satıcı ve gönderici amazon.com.tr olan ve olmayan şeklinde :D

Perakende tarafında ders niteliğinde işler yaptıkları oluyor. Hataları da oluyordur mutlak. Onlar için de müşteri hizmetleri ekibi sürekli aktif.

Bu kadar güzel iş yapan bir örgütün nasıl olur da e-fatura sürecini bu kadar zor hazmettiğini ise hala anlayamıyorum :D

melihyilmaz
31-10-2022, 15:23
Aynı şey basıma geldi laptop alacaktım msi ın çok üst bir modeli indirime girmiş piyasa fiyatı yaklasık 13bin lira ike ben 2500 liraya aldım satıcı HEPSİBURADA idi tabiki. 10 tanede alacak kartımda limit vardı. Gelmez diye 1 adet aldım. Geldi :D

canimrecepcim
31-10-2022, 15:54
300 küsür tl'ye herhangi bi pazaryerinde airpods görsem silah zoruyla bile satın al butonuna tıklamam herhalde. paramı 8 gün rehin bırakıp gelmeyecek olan bir ürün için günlerce şu durumları yaşamak çok mantıklı değil.
hele hele hepsiburadadan bedavaya verceklerini bilsem yine almam, Aras Kargo ve Hepsiburada ikilisi evlere uzak olsun.


Aynı şey basıma geldi laptop alacaktım msi ın çok üst bir modeli indirime girmiş piyasa fiyatı yaklasık 13bin lira ike ben 2500 liraya aldım satıcı HEPSİBURADA idi tabiki. 10 tanede alacak kartımda limit vardı. Gelmez diye 1 adet aldım. Geldi :D

şaka bi yana şans konusunda biraz hakkımıza giriyor olabilir misin :D

207_TR
31-10-2022, 17:44
trendyolda yaptı aynı durumu bana,

Adiler kızıma aldığım Adidas ayakkabıyı 1 tane 31 numara 1 tane 30 numara olarak koymuşlar.

Değişim talep ettim 30 numara ile.

Tedarik edemiyoruz. İade edin dediler.

Ulan nasıl tedarik edemiyorsun 30-31 numara sende 1 er tek var

o anda fiyat değişti. İb.lik yapıp 30 numaradan pahalı olarak satın alacaktım gelen kargoya 31 i geri koyup iade edecektim.

Hanım benden habersiz iade etmiş uğraşmamak için.

Bende THH , GİB e şikayet ettim vs.

1 ay aldı ses çıkmadı

Ormanci
01-11-2022, 08:29
Ben de HB ile ilgili komedi bir şey sıkıştırayım araya, Amazon müşteri memnuniyeti yaptı adamlar :P

Arkadaşa tamamen alakasız, siparişsiz falan bir spor aleti geldi, şu yere kurup kürek çektiğiniz falan. Ve isim adres vesaire doğru, ama kendisi sipariş vermemiş, herhangi bir ödeme de alınmamış.
Arkadaş da HB ile temasa geçti, bunu alın ben böyle bir şey sipariş etmedim diye. Kargoya verin dediler. Ulan dedi işi gücü bırakıp bana gelmemiş olan şeyi kargoya mı vermeye uğraşacağım, bunu ne taşırım ne ederim, siz aldırın dedi.

Adamlar bombayı patlattı, "size yaşattığımız sıkıntı için özür dileriz, spor zımbırtısı sizde kalsın, hediyemiz olsun" (!!!??) :)
Kargoyla aldırmakla uğraşmayıp hediye ettiler ahahah :)

Fiyatlar manyamadan önce de 300-400 TL fiyatı vardı, şimdi 1.200 TL kesin :)

Arkadaş da gitti sattı, parayı da indirdi bi güzel :)

CloudGrey
01-12-2022, 11:41
evet tüketici hakem heyeti kararı geldi , sonuç red.

iphone 14 pro max 10.000tl satan clickbait bir alışveriş sitesi kurup , insalardan 10 binleri toplayıp, parayı 1 hafta işletip ( güzel bir hissede net bu paraları haftada %20 katlarsınız)
sonra paraları iade edebilirsiniz aa yanlış fiyat girmişiz diye...
sonuçtada hiçbir yaptırımlar karşılaşmassınız.

çünkü tüketici hakem heyeti savunma bile vermeyen bu işletmeye %30dan fazla indirimin yanlışlık olabileceğine hüküm vererek , sizi postalıyor.

teşekkürler Türkiye

https://i.hizliresim.com/kh6tgnp.JPG (https://www.hizliresim.com/kh6tgnp)

CloudGrey
01-12-2022, 11:47
iphone 14 pro max 10.000tl satan clickbait bir alışveriş sitesi kurup , insalardan 10 binleri toplayıp, parayı 1 hafta işletip ( güzel bir hissede net bu paraları haftada %20 katlarsınız)
sonra paraları iade edebilirsiniz aa yanlış fiyat girmişiz diye...
sonuçtada hiçbir yaptırımlar karşılaşmassınız.

çünkü tüketici hakem heyeti savunma bile vermeyen bu işletmeye %30dan fazla indirimin yanlışlık olabileceğine hüküm vererek , sizi postalıyor.



bu örneğim acayip kafaya yattı :) kuruyorum siteyi

Oznsrl
01-12-2022, 11:47
Gerçekten seni haklı görecekleri gibi bir umudun varmıydı hocam ?

AliGizda
02-12-2022, 08:02
Gerçekten seni haklı görecekleri gibi bir umudun varmıydı hocam ?

Ya tutarsa?

DOHC
02-12-2022, 08:24
evet tüketici hakem heyeti kararı geldi , sonuç red.

iphone 14 pro max 10.000tl satan clickbait bir alışveriş sitesi kurup , insalardan 10 binleri toplayıp, parayı 1 hafta işletip ( güzel bir hissede net bu paraları haftada %20 katlarsınız)
sonra paraları iade edebilirsiniz aa yanlış fiyat girmişiz diye...
sonuçtada hiçbir yaptırımlar karşılaşmassınız.

çünkü tüketici hakem heyeti savunma bile vermeyen bu işletmeye %30dan fazla indirimin yanlışlık olabileceğine hüküm vererek , sizi postalıyor.

teşekkürler Türkiye

https://i.hizliresim.com/kh6tgnp.JPG (https://www.hizliresim.com/kh6tgnp)

O zaman marketler, giyim mağazaları falan da %50+%50 veya direkt %70-80 indirim yapmasınlar :). Bu da hayatın olağan akışına aykırı :P .

Ormanci
02-12-2022, 08:44
evet tüketici hakem heyeti kararı geldi , sonuç red.

iphone 14 pro max 10.000tl satan clickbait bir alışveriş sitesi kurup , insalardan 10 binleri toplayıp, parayı 1 hafta işletip ( güzel bir hissede net bu paraları haftada %20 katlarsınız)
sonra paraları iade edebilirsiniz aa yanlış fiyat girmişiz diye...
sonuçtada hiçbir yaptırımlar karşılaşmassınız.

çünkü tüketici hakem heyeti savunma bile vermeyen bu işletmeye %30dan fazla indirimin yanlışlık olabileceğine hüküm vererek , sizi postalıyor.

teşekkürler Türkiye

https://i.hizliresim.com/kh6tgnp.JPG (https://www.hizliresim.com/kh6tgnp)

Evet aslında tüketici yönünden pek zarar yokmuş gibi görünse de, aynen dediğin gibi adam parayı alıp bi güzel kullanıp iade ediyor.
Ama tabi daha önce de yazmıştım sanıyorum, adam siteye 1.000 TL'lik ürünü 10 TL yazmış, DH ahalisi üşüşmüş, vereceksin diyor bu fiyattan. Ya adam niye versin, sen işletme olsan verir misin :)

Yanlış fiyat muhabbetinden çok bence bu "parayı kullanma" işi üzerine eğilinmesi gerekiyor, kanunda bu anlamda da boşluk var.

|KaAn|
02-12-2022, 09:46
Yazılım sektöründeyim, bir önceki işim eğitim sektöründe online satış yapan bir kurumdu.
Test senaryoları ile ilgilenen arkadaş test ortamı yerine canlı ortamda(sizin erişebileceğiniz site) fiyat güncellemeleri yapmış, 1.000tl+ ürünlerin fiyatını 100lira seviyesine indirmiş. Siparişlerin bir kaç saat içinde katlanmasıyla durum farkedildi. Şirket hem editör hem yayıncı hem satıcı oldugu için müşteri magduriyeti yaratmamak adına tamamlanan 200küsür tane siparişi o anki fiyattan vermek durumunda kaldı. O arkadaşa elveda dedik ve bir kaç kişinin yetkileri alındı olay sonrasında.
Hepsiburada, trendyol gibi firmalar daha çok aracı kurum olarak çalıştığı için ancak iptal edebilirler siparişleri cepten karşılamak biraz "yemez", burdaki durumda insan kaynaklı yanlış tanımla alakalıdır, muhtemelen bir kaç kişiye en azından kınama verilmiştir.

ardicli2000
06-12-2022, 21:56
Yazılım sektöründeyim, bir önceki işim eğitim sektöründe online satış yapan bir kurumdu.
Test senaryoları ile ilgilenen arkadaş test ortamı yerine canlı ortamda(sizin erişebileceğiniz site) fiyat güncellemeleri yapmış, 1.000tl+ ürünlerin fiyatını 100lira seviyesine indirmiş. Siparişlerin bir kaç saat içinde katlanmasıyla durum farkedildi. Şirket hem editör hem yayıncı hem satıcı oldugu için müşteri magduriyeti yaratmamak adına tamamlanan 200küsür tane siparişi o anki fiyattan vermek durumunda kaldı. O arkadaşa elveda dedik ve bir kaç kişinin yetkileri alındı olay sonrasında.
Hepsiburada, trendyol gibi firmalar daha çok aracı kurum olarak çalıştığı için ancak iptal edebilirler siparişleri cepten karşılamak biraz "yemez", burdaki durumda insan kaynaklı yanlış tanımla alakalıdır, muhtemelen bir kaç kişiye en azından kınama verilmiştir.


arkadaş neden işten kovulmuş anlamadım. Senior Dev, IT Manager prod da test etmesinin önünü açarken sorun yok, arkadaş istemeden prod da değişiklik yapınca sorun var.

Oh ne ala memleket...

Alpii
06-12-2022, 21:59
arkadaş neden işten kovulmuş anlamadım. Senior Dev, IT Manager prod da test etmesinin önünü açarken sorun yok, arkadaş istemeden prod da değişiklik yapınca sorun var.

Oh ne ala memleket...

valla hocam bizde de sacma seyler var böyle. analist tester senior var ama sadece adı var. kendim localden proda kadar kendi onayımla kod taşıyorum istesem kimse kontrol etmeden.

konu bazında da büyük ihtimal fiyat yanlış girilmiş, eski-yeni fiyat fark alan script ile de yüzdesi öyle %90 olmustur. elle yazılma değildir yani yüzde