PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Peugeot Göral Bayisinin Tokadı



Özgür Güneş
28-10-2022, 23:17
Selamlar,

Bildiğiniz üzere covidle başlayan otomobil krizinde müşteriler, yani bizler, ne araba bulsa alayım modunda, zevkimizin bir kıymeti yok, enflasyon *****, nakitte para tutmak haram, bayiler zaten tok satıcı ve bu tok satıcılığı sonuna kadar kullanan Göral Peugeot Bayisi hakkında ve ilerleyen süreç için artık biz tüketicilerin kozunun yükseldğini göstermek amaçlı yazıyorum.

Bayilerin elinde artık araba bolluğu var, mümkünse sonuna kadar pazarlığınızı yapın, bayi pazarlığa yanaşmıyorsa başka markaları/bayileri gezin. Sizlere bugün öğrendiğim bilgiyi de paylaşayım:

Ben eylül ayının sonunda 930 bin liraya yeşil GT(visio paketli), 120 bin sıfır faizli 308 aldım, alırlen fiyat fazlaydı ama bayi katiyen pazarlık yapmıyor ve gram hediye vermiyordu, zaten başka markaları aradığımda elimizde araba yok çekiyolardı.

Bugün öğrendiğim şeye gelirsek, siyah 308 GT(visio) yi kasko ve yanındaki aksesuarlar dahil 968 bin lira fiyat çekip bayinin trink 900 bin liraya verdiğini öğreniyorum 3 gün önce, bu olayı öğrenmemin üzerine stellantis in memnuniyet anketini taze taze yollamadı çok iyi oldu, her şeye 1 verdim keyifle.

Keşke su saçma bayilik sistemi kalksa da markalar kendi showroomlarında kendi araçlarını satsa, arada 10-20 fark olsa anlayacağım fakat 50-60 bin lira fazla vermiş olmak koydu, psikolojik olarak rahatlatan tek konu enflasyonla bunun kapanacağına inanmak.

Ben bu geçiş sürecinde kazığımı güzelce yedim, soğuk suyumu içip oturdum, zaten daha da o bayiye gitmem, bunu yazma sebebim sıfır araç alacak olan varsa durumun artık değiştiğini bildirmek içindir, okuduğunuz için teşekkür ederim.

By CrAzY
29-10-2022, 06:09
Klasik göral etrafımda çok bu tür olaylar yaşandı. Patronları küçük dağları ben yarattım modunda takılıyolar.

turboman
29-10-2022, 06:49
Bayilerin çoğu geçtiğimiz aylarda şu kadar aksesuar almazsan satış yok diyip 20-30 bin ekstra millete aksesuar dahil edip çok araç sattılar sonrasında şikayet edenler olunca devlet takibe aldı ve artık şunuda alacaksın devri bitti. Bayi sahipleri sanki o markanın sahibi havasındalar lan *** sen tüccarsın alıp kârını koyup satıyosun havan kime. Bide renk konusuna gelirsek mesela bayi 10 tane araç aldı bunların içinde siyah renk olacak diyip bayiye şart koşuyor. Hondada böyle bildiğim ondan belki fiyat uyguna geliyorsa ucuz verebilirler.

Özgür Güneş
29-10-2022, 08:38
Klasik göral etrafımda çok bu tür olaylar yaşandı. Patronları küçük dağları ben yarattım modunda takılıyolar.

Patron tanıdık çıktı uzaktan, tanıyan herkes hiç boşa gitme, arabayı size ucuza veriyomuşuz diyip daha pahalıya satmaya çalışır dedi

Geçen aylarda bi arkadaş göral a bakıma vermiş arabasını, bayiye gitmiş, kendi arabasıyla evine bırakmışlar, sonra bakımı yapıp getirmişler, 500 lira fatura kesmişler bu işe, bide dediğim gibi kendi arabasıyla benziniyle yapılmış bu işlem, gerçekten kimse gitmesin bu bayiye

Özgür Güneş
29-10-2022, 08:40
Bayilerin çoğu geçtiğimiz aylarda şu kadar aksesuar almazsan satış yok diyip 20-30 bin ekstra millete aksesuar dahil edip çok araç sattılar sonrasında şikayet edenler olunca devlet takibe aldı ve artık şunuda alacaksın devri bitti. Bayi sahipleri sanki o markanın sahibi havasındalar lan *** sen tüccarsın alıp kârını koyup satıyosun havan kime. Bide renk konusuna gelirsek mesela bayi 10 tane araç aldı bunların içinde siyah renk olacak diyip bayiye şart koşuyor. Hondada böyle bildiğim ondan belki fiyat uyguna geliyorsa ucuz verebilirler.

Zorla kasko itelediler, diğer aksesuarları da dayattılar almadım. Bide şimdi geçici ruhsat çıkıyor, geçici ruhsatla hiçbir firmadan fiyat teklifi de alamıyosun, %40 indirim aktarmama rağmen kaskoya 20k verdim, çok koydu.

Alpii
29-10-2022, 10:31
galiba diğer markalarda da böyle olaylar oldu. son 1 aydır bayi liste fiyatının altına alanlar felan da çıktı vw tarafında. yeni 308 grubunda da 910-915'e alan vardı bu iki haftadır, istanbul dışında.
yıl sonu geliyor vs. diye mi yoksa bolluktan mı sözde. Üzücü bir durum, klasik galeri işleri...

Eyüp
29-10-2022, 11:55
Patron tanıdık çıktı uzaktan, tanıyan herkes hiç boşa gitme, arabayı size ucuza veriyomuşuz diyip daha pahalıya satmaya çalışır dedi

Geçen aylarda bi arkadaş göral a bakıma vermiş arabasını, bayiye gitmiş, kendi arabasıyla evine bırakmışlar, sonra bakımı yapıp getirmişler, 500 lira fatura kesmişler bu işe, bide dediğim gibi kendi arabasıyla benziniyle yapılmış bu işlem, gerçekten kimse gitmesin bu bayiye

Alj Toyota'da seneler önce Çekmeköy'e arabayı bıraktığımda Bostancıya getirip , işlem bitincede evden yine ücretsiz almışlardı..Kendi arabası ile bırakıp 500 lirada fatura kesmeleri garip olmuş..

Burak Mehmet
29-10-2022, 12:04
Patron tanıdık çıktı uzaktan, tanıyan herkes hiç boşa gitme, arabayı size ucuza veriyomuşuz diyip daha pahalıya satmaya çalışır dedi

Geçen aylarda bi arkadaş göral a bakıma vermiş arabasını, bayiye gitmiş, kendi arabasıyla evine bırakmışlar, sonra bakımı yapıp getirmişler, 500 lira fatura kesmişler bu işe, bide dediğim gibi kendi arabasıyla benziniyle yapılmış bu işlem, gerçekten kimse gitmesin bu bayiye

Senelerce ekmeklerini yedim. İşveren hakkında söylenen çok gerçekçi değil. Tam tersi çok uyaroğlu ve iletişime çok açık vizyonlu bir adamdır... Ayrıca bu dönemlerde malzeme az talep fazlaysa tabiki fiyat artar... böyle bir durum yaşamanıza üzüldüm.

canimrecepcim
29-10-2022, 12:09
Aracı size zorla mı sattılar yoksa siz bu fiyatlar daha da yükselir falan düşüncesiyle kendi iradenizle mi satın aldınız ? O kısım biraz karanlık kalmış gibi pek anlayamadım ben.

207_TR
29-10-2022, 13:23
Vw tarafı için yazayım
Polo manuel, tcross, taigo, golf manuel - Bu araçlarda bulunurluk var. ufak bir kar marjı var. İndirim konuşulabiliyor.

Golf otomatik,Passat bu araçlar olmayan araçlar. Tiguan çok az gelen araç.

Bu tedariği az olan araçlarda indirim konuşulmaz.

Arz talep dengesi tamamen.

Konu çok uzar tadı kaçar...

2022 model, 450.000 TL olan aracı müşteri elindeki 2021 modeli 450.000 TL ye satmış. Sonra geliyor bana bıdı bıdı yapıyor piyasanın durumu fiyatlamalardaki düzensizlik hakkında....

Özgür Güneş
29-10-2022, 17:05
Senelerce ekmeklerini yedim. İşveren hakkında söylenen çok gerçekçi değil. Tam tersi çok uyaroğlu ve iletişime çok açık vizyonlu bir adamdır... Ayrıca bu dönemlerde malzeme az talep fazlaysa tabiki fiyat artar... böyle bir durum yaşamanıza üzüldüm.

Sıkıntı şu, bayilerde araç var ama zam gelicek hemen al dayatması yapıldığı için aceleyle aldım ve öğreniyorum ki aynı arabayı başka biri aynı bayiden benden yaklaşık 1 ay sonra almasına rağmen 50-60 bin lira daha ucuza alabiliyor, etik bi davranış kesinlikle değil. Kaskoyu hediye edin diyorum yok, paspas verin bari diyorum yok, seramik hediye yok, bi tane anahtarlık verdiler, onda da göral yazıyo zaten.

Özgür Güneş
29-10-2022, 17:08
Aracı size zorla mı sattılar yoksa siz bu fiyatlar daha da yükselir falan düşüncesiyle kendi iradenizle mi satın aldınız ? O kısım biraz karanlık kalmış gibi pek anlayamadım ben.

Zam gelicek bir dahaki ay, lansmana özel çok iyi fiyat, 30-40 bin lira civarı zam gelecek dendi, aceleyle aldım, beklesek daha iyiymiş, ülkede okların artık müşteriden çok bayilere döndüğünü belirtmek için yazdım bu entry i, lütfen araç alıyorsanız bayilerle pazarlık yapın, en azından bol bol hediye alın.

drago
29-10-2022, 17:23
Psa grubu dışında ben hala bolluk olduğunu düşünmüyorum

Şirketimizin kiralık araç kontratları 2 aya dolacak, Ağustos ayından beri otomatik araçlar için aldığım teklifler hep aynı marka model araçlar üzerinde yoğunlaşıyor filo şirketlerinde

Ford grubu hala yoklarda mesela

Vw grubunda model olsa adet yakalamak imkansız gibi birşey

Corolla zaten bir vardı bir yok oldu

Yer gök egea oldu zaten

Bir hareket var, yok değil ama dengeyi tersine çevirecek kadar değil

Ha bu arada muhalefet etmek için değil ama yeni 308in yeşil rengine ben siyahtan 30 lira fazla verirdim :)

bkaraca
29-10-2022, 19:44
Aynen öyle, bizim firma araçlarının kontratı dolalı 1 yıl olacak. Hala koskoca kiralama firmaları sıfır araç bulamadı.

RafetAraç
29-10-2022, 21:47
konuyu okuyunca aklıma dank eden tek şey bayiliğin yaptığı yada yaptığını düşündüğünüz i.nelik değilde 308 in 1 milyon edişi oldu :)

snan1910
29-10-2022, 22:06
Asıl tokatı ikinci elde atıyorlar. :)

yusufcan_k
30-10-2022, 08:26
Sıkıntı şu, bayilerde araç var ama zam gelicek hemen al dayatması yapıldığı için aceleyle aldım ve öğreniyorum ki aynı arabayı başka biri aynı bayiden benden yaklaşık 1 ay sonra almasına rağmen 50-60 bin lira daha ucuza alabiliyor, etik bi davranış kesinlikle değil. Kaskoyu hediye edin diyorum yok, paspas verin bari diyorum yok, seramik hediye yok, bi tane anahtarlık verdiler, onda da göral yazıyo zaten.

servisler gitsin bakımlarını yapsın araç satsın detailing işini biz yapalım :D biz gidip yağ bakımı yapıyor muyuz :D :D

furkane
30-10-2022, 10:23
3008 in fiyatı zaten 1 milyon 308 ne alaka o paralar. 308i 850yede verir siz ilk hamlede zaten yükseğe almışsınız. Yazık günah millet sıfır arabaya binecem diye zamanında milletin oğluna kızına öğrenci arabası diye aldığı arabaya milyon veriyor

KÖROĞLU
30-10-2022, 18:18
Aracı size zorla mı sattılar yoksa siz bu fiyatlar daha da yükselir falan düşüncesiyle kendi iradenizle mi satın aldınız ? O kısım biraz karanlık kalmış gibi pek anlayamadım ben.

Ben göral da bir hata görmedim burada,(firma ile bir bağım da yok) O dönemde araç o fiyatmış ve açık irade ile gidip satın alınmış.

Bu gün şartlar değişti (belki kur / belki fazla stok / belki firmanın nakit ihtiyacı ) ve rakam da değişti aşağı düştü.

Ben dahil kimse aldığı malın fiyatının düşmesini sanırım hoş karşılamayız ama bu tür durumlarda ben o günkü şartlarda mantıklı bulmuşum ki almışım diyorum.

Bu gün araba 900 trink değil 1m trink olsa araç sahibi bu durumdan görünen o ki memnun olacaktı. Eleştirim kişisel değil bakış açısı olarak doğru bulmuyorum.

TL de kalmak zarar, araba fiyatları artıyor, mevcut arabayı alırken de servis 20k aksesuar iteliyor ise farklı bir yatırım yapılabilir. Piyasa koşulları maalesef tr de etik ve enflasyon kaynaklı çok kaygan olabiliyor, birileri yolunu bulurken birileri de kayıplar yaşıyor.

5500
30-10-2022, 20:36
2 hafta once abc de bana kredi kullanirsan 930 nakit verirsen 920 demisti. Kucuk sehirlerdeki bayiler fiyatta daha esnek davraniyor. 2 ay once goralin 550 dedigi corsayi usak bayisi 530 a birakti.

Özgür Güneş
31-10-2022, 19:53
Bugün bayiden aracın bana satışını gerçekleştiren kişi aradı herhangi bir sıkıntı var mı diye, var, başkasına aynı arabayı 50-60 bin nası ucuza satabiliyosunuz, alttan girip üstten çıkmama rağmen ne bir hediye ne de indirim yaptınız dedim, mümkün değil dedi, siyah 308 i alan kişi öyle demiyor dedim, onda takasa araç verdiler, takas desteği için kendi aracını da 30 bin az, bizim aracı da 30 bin az gösterdik dedi (mantığı çözemedim), kasko ve aksesuar hediyeleri? dedim, onları hediye etmedik, 14 bin kasko kredi kartından çekildi atabilirim dedi, başka da hediye falan verilmedi dedi, ok dedim kapadım artık, anket yollandı yine, 10 verdim artık da adamın arabasını 30k az alıp aracın faturasını 30k az kesmekteki mantığı çözemedim.

Özgür Güneş
31-10-2022, 19:56
Ben göral da bir hata görmedim burada,(firma ile bir bağım da yok) O dönemde araç o fiyatmış ve açık irade ile gidip satın alınmış.

Bu gün şartlar değişti (belki kur / belki fazla stok / belki firmanın nakit ihtiyacı ) ve rakam da değişti aşağı düştü.

Ben dahil kimse aldığı malın fiyatının düşmesini sanırım hoş karşılamayız ama bu tür durumlarda ben o günkü şartlarda mantıklı bulmuşum ki almışım diyorum.

Bu gün araba 900 trink değil 1m trink olsa araç sahibi bu durumdan görünen o ki memnun olacaktı. Eleştirim kişisel değil bakış açısı olarak doğru bulmuyorum.

TL de kalmak zarar, araba fiyatları artıyor, mevcut arabayı alırken de servis 20k aksesuar iteliyor ise farklı bir yatırım yapılabilir. Piyasa koşulları maalesef tr de etik ve enflasyon kaynaklı çok kaygan olabiliyor, birileri yolunu bulurken birileri de kayıplar yaşıyor.

Gerçekten covid başladığından beri her şeyin keyfi kaçtı, covidin bitişi sonrasındaki ekonomik problemler iyice can sıkmaya başladı, tüketim malına para bağlamadaki saçmalık ne zaman bitecek merakla bekliyorum. Yani ya kâr ediyosun ya zarar, eski stabil piyasayı mumla arar olduk.

erh
31-10-2022, 20:29
Bugün bayiden aracın bana satışını gerçekleştiren kişi aradı herhangi bir sıkıntı var mı diye, var, başkasına aynı arabayı 50-60 bin nası ucuza satabiliyosunuz, alttan girip üstten çıkmama rağmen ne bir hediye ne de indirim yaptınız dedim, mümkün değil dedi, siyah 308 i alan kişi öyle demiyor dedim, onda takasa araç verdiler, takas desteği için kendi aracını da 30 bin az, bizim aracı da 30 bin az gösterdik dedi (mantığı çözemedim), kasko ve aksesuar hediyeleri? dedim, onları hediye etmedik, 14 bin kasko kredi kartından çekildi atabilirim dedi, başka da hediye falan verilmedi dedi, ok dedim kapadım artık, anket yollandı yine, 10 verdim artık da adamın arabasını 30k az alıp aracın faturasını 30k az kesmekteki mantığı çözemedim.

Ozgurcum kdvsi az cikiyor oyle o yuzden dusuk gostermisler. Sikma canini cok guzel araban var bin keyfine bak :)

207_TR
31-10-2022, 21:52
Takas desteği olan durumlarda takas destekleri 0km aracın bedelinden düşülür, takas o oranda düşük satışla alınır.

Araç aldığınız için mutlu olmanın yanlarına bakın...

Az paralar değil kesinlikle anlıyorum...

AşkınS.
01-11-2022, 06:48
Anladığım kadarıyla siz Eylül ayında almışsınız, Ekim zammı gelmeden.

Ekim ayında da fiyat düşmüş.


Olabilir böyle şeyler, olmasa bile kişiye özel indirimler yapabiliyor bayiler. 6 ay önce engelli indiriminden Opel mokka aldı arkadaş, ben ilk defa denk geldim mesela.

Özgür Güneş
01-11-2022, 19:50
Neyse, ilk an çok sinirlendim, azımsanmayacak bir fark yoktu :) bu bilgiyi ileten arkadaşa da ne diyim… bayi arayıp gazımı alınca rahatladım zaten, teşekkürler herkese, kafanızı şişirdim, zaten babama 1 kez verdik arabayı gitti sürttü kaldırıma :) dünya malı işte, amaan

GokhanRS
02-11-2022, 22:22
Vay beee, pejo 308 bir milyon ve o fiyata da satılıyor demek :)

Schumi
03-11-2022, 22:14
Vay beee, pejo 308 bir milyon ve o fiyata da satılıyor demek :)

Napsınlar Rusya ya mı taşınsınlar. :)

Özgür Güneş
03-11-2022, 23:59
Valla pug mühendisleri kendini aşmış, bayide test sürüşüne çıkmanızı tavsiye ederim, premium bi araç yapmışlar, eskiden segmentin lideri golftü fakat tacı 308 e kaptırmış diyebilirim rahatlıkla.

GokhanRS
04-11-2022, 09:20
Valla pug mühendisleri kendini aşmış, bayide test sürüşüne çıkmanızı tavsiye ederim, premium bi araç yapmışlar, eskiden segmentin lideri golftü fakat tacı 308 e kaptırmış diyebilirim rahatlıkla.

arabayı gördüm güzel araba da fiyatı uçuk. şimdi istediği kadar iyi olsun 3.400.000Ruble yapıyor. Arkadaşıma 3.200.000 rubleye Range Rover Velar aldık. Şimdi bi range rover da değil dir. :) Pejo özelinde değil de hepsi çok pahalı be. Pejonun range roverdan pahalı olduğu ülke olarak anacağım artık memleketimi :D

https://avatars.mds.yandex.net/get-autoru-vos/1956270/59db591341a70934581b98da391b6add/1200x900n

d3n1s
04-11-2022, 09:34
arabayı gördüm güzel araba da fiyatı uçuk. şimdi istediği kadar iyi olsun 3.400.000Ruble yapıyor. Arkadaşıma 3.200.000 rubleye Range Rover Velar aldık. Şimdi bi range rover da değil dir. :) Pejo özelinde değil de hepsi çok pahalı be. Pejonun range roverdan pahalı olduğu ülke olarak anacağım artık memleketimi :D


baska diyarlarla kiyaslamayin, noolur yapmayin :sorybom: abd'de yasayanlar da orayla kiyaslarsa kus serisinin Ferrari'den, Lambo'dan falan pahali oldugu ulke oluveririz bir anda :(

DOHC
04-11-2022, 12:33
1.000.000 TL PEUGEOT 308 ALMAK ! - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=C27Caigqqkk)

drago
04-11-2022, 15:33
1 milyona 3008 almak demesek de, 1 milyonun artık 3008 alabiliyor olması desek artık :)

Söylenişi hala çok afilli, ama etkisinden çıkmalı bence yavaş yavaş :)

Aklıma şu karikatürü getirdi istemsiz:

https://twitter.com/UykusuzDergi/status/1083737860526784515

Schumi
04-11-2022, 16:35
1 milyona 3008 almak demesek de, 1 milyonun artık 3008 alabiliyor olması desek artık :)

Söylenişi hala çok afilli, ama etkisinden çıkmalı bence yavaş yavaş :)

Aklıma şu karikatürü getirdi istemsiz:

https://twitter.com/UykusuzDergi/status/1083737860526784515

3008 değil 308. Yakında 3008 ler 1.5 olur.

KÖROĞLU
08-11-2022, 18:16
3008 değil 308. Yakında 3008 ler 1.5 olur.

6 ay sonra 1M'a 2008 varsa 5 tane alalım olarak güncellenir bu konu. Benzinin zammı konusundan 5 tl de olmaz yahu dediğimiz günlerden geçtik 22 liraya alır olduk.

Enflasyon lodik.

Mutu
10-11-2022, 15:30
Senelerce ekmeklerini yedim. İşveren hakkında söylenen çok gerçekçi değil. Tam tersi çok uyaroğlu ve iletişime çok açık vizyonlu bir adamdır... Ayrıca bu dönemlerde malzeme az talep fazlaysa tabiki fiyat artar... böyle bir durum yaşamanıza üzüldüm.


Ya bir malın bir fiyatı vardır. Bu tavsiye edilen liste fiyatı olarak belirtilmiş. Böyle yapılan büyük fiyat oyunlarını ne yüksek talep ne de başka bir şey temize çıkarabilir. Kendim içinde olmama rağmen anlatılan kendim yaşamış gibi bana koydu, bahsedilen 50 60 bin. 10 aylık asgari ücret, sizler nasıl bu durumu normal görebiliyorsunuz?
Sıfır mx5te de durum aynı, aynı bayi aynı araca 100bin fazla söylediği bile oluyor. Kardeşim bu ne ak yerinde spec hisse kağıdı mı alıyoruz. Bir ürünün bir fiyatı olur, 2 oynar 3 oynar. 50 60 70 80 90 keyfine göre fiyat üstüne koymak nedir? Nasıl haklı bulunabilir? Para bu kadar kolay mı kazanılıyor?

207_TR
10-11-2022, 16:47
2.el araç satışıyla ilgili ciddi bir kısıtlama, sınırlama gelmediği sürece sinirler hep gerilir.

Vatandaş olarak bir aracı X paradan alıyor herhangi birisi. Araç bayilerde az olduğu yada az geldiği için X paranın %15-20 fazlasında ilana koyuyor ve satıyor.

Algı yok vergi yok,

Suçlu kim....

Burak Mehmet
11-11-2022, 12:48
Ya bir malın bir fiyatı vardır. Bu tavsiye edilen liste fiyatı olarak belirtilmiş. Böyle yapılan büyük fiyat oyunlarını ne yüksek talep ne de başka bir şey temize çıkarabilir. Kendim içinde olmama rağmen anlatılan kendim yaşamış gibi bana koydu, bahsedilen 50 60 bin. 10 aylık asgari ücret, sizler nasıl bu durumu normal görebiliyorsunuz?
Sıfır mx5te de durum aynı, aynı bayi aynı araca 100bin fazla söylediği bile oluyor. Kardeşim bu ne ak yerinde spec hisse kağıdı mı alıyoruz. Bir ürünün bir fiyatı olur, 2 oynar 3 oynar. 50 60 70 80 90 keyfine göre fiyat üstüne koymak nedir? Nasıl haklı bulunabilir? Para bu kadar kolay mı kazanılıyor?

şu açıdan aynı düşünemiyorum sizinle ama hak veriyorum.
ben ürünümü sattığımda yerine yenisini koyamayacaksam ve iş yerimin süregelen giderlerini karşılamak zorundaysam tabi ki bu durumu kullanmak zorundayım... Ki pandemi sonrası ithalat ve chip krizleri otomotivi bu şekilde vurdu... ürün az olunca süreklilik olmadı hem fiyat arttı hem kazanç düştü.

DeNNis
11-11-2022, 13:37
pek mantık çerçevesinde bir yazı olmamış :D pejonun roverdan pahalı olduğu bir ülke değil burası, pejonun rusyadaki roverdan pahalı olduğu bir ülke ne yazık ki. Ama ne yapalım şimdi hepimiz yurtdışına mı göçelim range rover almak için. Lütfen dillendirmeyin artık şu mevzuyu çünkü yeni birşey değil, 2000 yılından beri hep böyleydi.

Schumi
12-11-2022, 17:49
arabayı gördüm güzel araba da fiyatı uçuk. şimdi istediği kadar iyi olsun 3.400.000Ruble yapıyor. Arkadaşıma 3.200.000 rubleye Range Rover Velar aldık. Şimdi bi range rover da değil dir. :) Pejo özelinde değil de hepsi çok pahalı be. Pejonun range roverdan pahalı olduğu ülke olarak anacağım artık memleketimi :D

Rusya'da Peugeot Range Rover'dan pahalı olursa haber et bize. :D Yoksa Türkiye ile herhangi bir ülkenin otomobil fiyatları ÖTV var olduğu sürece elma ile banyo terliği kadar alakasız olacaktır. Elma ile armut bile alakalı çünkü baya ikisi de meyve mesela. :)

Berkan
12-11-2022, 20:04
Psa grubu dışında ben hala bolluk olduğunu düşünmüyorum

Şirketimizin kiralık araç kontratları 2 aya dolacak, Ağustos ayından beri otomatik araçlar için aldığım teklifler hep aynı marka model araçlar üzerinde yoğunlaşıyor filo şirketlerinde

Ford grubu hala yoklarda mesela

Vw grubunda model olsa adet yakalamak imkansız gibi birşey

Corolla zaten bir vardı bir yok oldu

Yer gök egea oldu zaten

Bir hareket var, yok değil ama dengeyi tersine çevirecek kadar değil

Ha bu arada muhalefet etmek için değil ama yeni 308in yeşil rengine ben siyahtan 30 lira fazla verirdim :)

Sirkette tum araclarimkz peugeot bizim. Toplam 9 veya 10uncu aractir 1haftada onceden soyledigimiz istediğimiz araclari buldular veya buluyorlar. Birazdan bayi ile olan ilişkiyede bagli. 308in geldigi gun sansa ben arac teslim almaya gitmistim mesela teşhirde allure vardi bitane ondanda direk 20 30kirpip istermisiniz demisti

Mesela forumdan Emreye 5008i alirken ikinci eldeki arac icin konuşmuştuk bayi dur onu sattik sana sifirini verelim dediler. ustine bide kallavi indirim yaptilar. Ikinci el 3 5bin kmye gelmemis bayi test aracini sattiklari fiyatin nerdeyse %10altina Emre sifirini edinmisti.(ayni renk ayni donanim ayni motor). Senin duruma benzer o arabayı alan haberi olsa tam sinir olmalik durum.

huseyinturk
11-01-2023, 16:04
şu açıdan aynı düşünemiyorum sizinle ama hak veriyorum.
ben ürünümü sattığımda yerine yenisini koyamayacaksam ve iş yerimin süregelen giderlerini karşılamak zorundaysam tabi ki bu durumu kullanmak zorundayım... Ki pandemi sonrası ithalat ve chip krizleri otomotivi bu şekilde vurdu... ürün az olunca süreklilik olmadı hem fiyat arttı hem kazanç düştü.

Sattığınız ürünün yerine yenisini koyamazsam gibi bir mantık olamaz. Araç satışından kar amacı güden bir kurum, araçlara yatırım yapıp kar amacı güden bir kurum değil bayi. 10a aldığını 12ye satar, sonra aynısını 16ya alıp 18e sattığında 4 lira kar etmiş olur, ilk araçtan zarar etmiş olmaz. Adam gibi bir denetleme sistemi olsa yapamazlar zaten bunları. Kendi sektörümüzde de yaşıyoruz aynı sıkıntıyı, imalatın devam etmesi için ürün lazım bir anda piyasada ürün kalmıyor, sonra öğreniyoruz ki aynı ürünün ithali için bir vergi gelmiş, yerli markalarda mal vermiyor piyasaya. Bunun adı hırsızlıktır ticaret değildir. Ama herkesin üstüne koyduğu son tüketiciye girerek sönümlendiği için herkes ayak uyduruyor düzene..

d3n1s
11-01-2023, 16:18
Sattığınız ürünün yerine yenisini koyamazsam gibi bir mantık olamaz. Araç satışından kar amacı güden bir kurum, araçlara yatırım yapıp kar amacı güden bir kurum değil bayi. 10a aldığını 12ye satar, sonra aynısını 16ya alıp 18e sattığında 4 lira kar etmiş olur, ilk araçtan zarar etmiş olmaz. Adam gibi bir denetleme sistemi olsa yapamazlar zaten bunları. Kendi sektörümüzde de yaşıyoruz aynı sıkıntıyı, imalatın devam etmesi için ürün lazım bir anda piyasada ürün kalmıyor, sonra öğreniyoruz ki aynı ürünün ithali için bir vergi gelmiş, yerli markalarda mal vermiyor piyasaya. Bunun adı hırsızlıktır ticaret değildir. Ama herkesin üstüne koyduğu son tüketiciye girerek sönümlendiği için herkes ayak uyduruyor düzene..

bu yorumunuz mutemadiyen alintilanip surekli guncel tutulmasi gereken bir yorum olmus. Ozellikle de koyuyla isaretledigim kismi.

CND
11-01-2023, 16:23
Sattığınız ürünün yerine yenisini koyamazsam gibi bir mantık olamaz. Araç satışından kar amacı güden bir kurum, araçlara yatırım yapıp kar amacı güden bir kurum değil bayi. 10a aldığını 12ye satar, sonra aynısını 16ya alıp 18e sattığında 4 lira kar etmiş olur, ilk araçtan zarar etmiş olmaz. Adam gibi bir denetleme sistemi olsa yapamazlar zaten bunları. Kendi sektörümüzde de yaşıyoruz aynı sıkıntıyı, imalatın devam etmesi için ürün lazım bir anda piyasada ürün kalmıyor, sonra öğreniyoruz ki aynı ürünün ithali için bir vergi gelmiş, yerli markalarda mal vermiyor piyasaya. Bunun adı hırsızlıktır ticaret değildir. Ama herkesin üstüne koyduğu son tüketiciye girerek sönümlendiği için herkes ayak uyduruyor düzene..

Konudan bağımsız olacak ancak sizin söylediğiniz şekilde ticaret yapmaya çalışan bir firma önce bankanın elinde kredi sarmalına girer, sonrasında da aldığım riske bak ettiğim kazanca bak diyerek işi bırakır.

Hiçbir firmanın sermayesi veya kredibilitesi sonsuz değil.

huseyinturk
11-01-2023, 16:32
Konudan bağımsız olacak ancak sizin söylediğiniz şekilde ticaret yapmaya çalışan bir firma önce bankanın elinde kredi sarmalına girer, sonrasında da aldığım riske bak ettiğim kazanca bak diyerek işi bırakır.

Hiçbir firmanın sermayesi veya kredibilitesi sonsuz değil.

Para bağlayıp ürün alan firmalar için haklı olabilirsiniz. Ama bayiler ödemeyi müşteriden alıp ürünün alımını yapabilir. Kimse parasını ödeyemediği, gümrükten geçirmediği ürüne yaptığı zammı tartışmıyor zaten, stok durumunda olan mala yaptıklarından rahatsızız.

CND
11-01-2023, 17:32
Para bağlayıp ürün alan firmalar için haklı olabilirsiniz. Ama bayiler ödemeyi müşteriden alıp ürünün alımını yapabilir. Kimse parasını ödeyemediği, gümrükten geçirmediği ürüne yaptığı zammı tartışmıyor zaten, stok durumunda olan mala yaptıklarından rahatsızız.

Dediğim gibi otomobil ticaretinden bağımsız olarak mal alıp satan firmalar için oluşacak senaryoyu anlattım. Bu mantık ile tacirin sürece devam etmesi için bir sebep kalmıyor.

Pandemi öncesine kadar bayilerin tamamı dist. ün stok maliyetini taşıttığı firmalardı. Yani onların da ticareti sürekli sermaye ihtiyacı olan bir süreçti. Muhtemelen şimdi de bir benzer kurgu vardır.

Çoğu alıcının satın alma motivasyonu ile satıcının yaptıkları temelde aynı dürtü üzerine. Çok kazanmak... Maalesef süreci bu hale getiren satın alımı durdurmayan biz alıcılarız.

ghibli06
11-01-2023, 18:20
Sattığınız ürünün yerine yenisini koyamazsam gibi bir mantık olamaz. Araç satışından kar amacı güden bir kurum, araçlara yatırım yapıp kar amacı güden bir kurum değil bayi. 10a aldığını 12ye satar, sonra aynısını 16ya alıp 18e sattığında 4 lira kar etmiş olur, ilk araçtan zarar etmiş olmaz. Adam gibi bir denetleme sistemi olsa yapamazlar zaten bunları. Kendi sektörümüzde de yaşıyoruz aynı sıkıntıyı, imalatın devam etmesi için ürün lazım bir anda piyasada ürün kalmıyor, sonra öğreniyoruz ki aynı ürünün ithali için bir vergi gelmiş, yerli markalarda mal vermiyor piyasaya. Bunun adı hırsızlıktır ticaret değildir. Ama herkesin üstüne koyduğu son tüketiciye girerek sönümlendiği için herkes ayak uyduruyor düzene..

şimdi 10 liradan 100 araba alıp 1000 lira ödeyen bayii, bir sonraki partide 100 arabayı 1400 tl ye alacaksa 400 tl finansman gerekir eğer ki mevcut sistemini koruyacaksa... yok ben diğer ay 80 araç satarım sonrakinde 10 personel çıkartırım, 3 ay sonra da kredi sarmalına girerim diye giderse de batar... durum basitçe budur...

huseyinturk
11-01-2023, 18:33
şimdi 10 liradan 100 araba alıp 1000 lira ödeyen bayii, bir sonraki partide 100 arabayı 1400 tl ye alacaksa 400 tl finansman gerekir eğer ki mevcut sistemini koruyacaksa... yok ben diğer ay 80 araç satarım sonrakinde 10 personel çıkartırım, 3 ay sonra da kredi sarmalına girerim diye giderse de batar... durum basitçe budur...

Bayiler galeri mantığında malı al kapıya koy sat gibimi işliyor bilmiyorum ama, bayi 10 liradan 100 araba alıyorsa kar marjı yüzde olarak bellidir. Diyelim ki yüzde 15 kar hedefi var. Burada kaç araba aldığı önemli değil. 1000 lirasını 1150 yapma hedefi var. Bunu yaptıktan sonra 1400e alacağı arabada kar marjını yüzde 20 yapabilir, maaliyetler artmıştır, kar marjını arttırmıştır saygı duyarım. Ama ilk aldığı parti ikincisini bağlamamalı. Bağlarsa olay karaborsacılığa dönüyor bu sefer neden 10 araba alıp satayım, 5 tane getiririm yüzde 30-40 kar marjını millete dayatırım alabilen alsın derler, kaldı ki geldiğimiz son nokta bu.
Sıfır honda aldı arkadaşım geçen ay sakaryada, bayi takasa arabanı verirsen araba var vermiyorsan yok dedi, 450 bin edece arabayı 360a aldı. Böyle bir mantık olabilir mi, markaların el atması lazım bu konuya en başta. Adam dünya markasının tabelasının arkasına saklanmış insan dolandırıyor bunun başka açıklaması yok.
Birde bayiler girişe göre çıkış faturası kesmek zorunda değilmi? Bu yüzden sen ben araba bulamıyoruz kendi yancılarına 5er 10ar veriyorlar. Sıfırı 1 milyon olan arabanın ikinci eli sarı sitede 1150-1200e satılıyor.

ghibli06
11-01-2023, 18:45
Bayiler galeri mantığında malı al kapıya koy sat gibimi işliyor bilmiyorum ama, bayi 10 liradan 100 araba alıyorsa kar marjı yüzde olarak bellidir. Diyelim ki yüzde 15 kar hedefi var. Burada kaç araba aldığı önemli değil. 1000 lirasını 1150 yapma hedefi var. Bunu yaptıktan sonra 1400e alacağı arabada kar marjını yüzde 20 yapabilir, maaliyetler artmıştır, kar marjını arttırmıştır saygı duyarım. Ama ilk aldığı parti ikincisini bağlamamalı. Bağlarsa olay karaborsacılığa dönüyor bu sefer neden 10 araba alıp satayım, 5 tane getiririm yüzde 30-40 kar marjını millete dayatırım alabilen alsın derler, kaldı ki geldiğimiz son nokta bu.
Sıfır honda aldı arkadaşım geçen ay sakaryada, bayi takasa arabanı verirsen araba var vermiyorsan yok dedi, 450 bin edece arabayı 360a aldı. Böyle bir mantık olabilir mi, markaların el atması lazım bu konuya en başta. Adam dünya markasının tabelasının arkasına saklanmış insan dolandırıyor bunun başka açıklaması yok.
Birde bayiler girişe göre çıkış faturası kesmek zorunda değilmi? Bu yüzden sen ben araba bulamıyoruz kendi yancılarına 5er 10ar veriyorlar. Sıfırı 1 milyon olan arabanın ikinci eli sarı sitede 1150-1200e satılıyor.

bayii min 5-6 senelik bir kota sözleşmesi yapıyor, yani seve seve o aylık 100 arabayı satacak, finansmanını sağlayacak, bayilik masraflarını ödeyecek, personel kalitesini belirlenen standartta tutacak vs vs... kota tutmazsa cezasını ödeyecek, liste uzar gider... adamlar sütten çıkmış ak kaşık değil elbette ama işler sandığınız gibi de dönmüyor... 100 e aldığı arabayı neden 120-130 a satmaya kalkışıyor insanlar peki? masraf mı etti? evinin salonunda mı barındırdı ne oldu?

DOHC
11-01-2023, 19:19
Bayiler galeri mantığında malı al kapıya koy sat gibimi işliyor bilmiyorum ama, bayi 10 liradan 100 araba alıyorsa kar marjı yüzde olarak bellidir. Diyelim ki yüzde 15 kar hedefi var. Burada kaç araba aldığı önemli değil. 1000 lirasını 1150 yapma hedefi var. Bunu yaptıktan sonra 1400e alacağı arabada kar marjını yüzde 20 yapabilir, maaliyetler artmıştır, kar marjını arttırmıştır saygı duyarım. Ama ilk aldığı parti ikincisini bağlamamalı. Bağlarsa olay karaborsacılığa dönüyor bu sefer neden 10 araba alıp satayım, 5 tane getiririm yüzde 30-40 kar marjını millete dayatırım alabilen alsın derler, kaldı ki geldiğimiz son nokta bu.
Sıfır honda aldı arkadaşım geçen ay sakaryada, bayi takasa arabanı verirsen araba var vermiyorsan yok dedi, 450 bin edece arabayı 360a aldı. Böyle bir mantık olabilir mi, markaların el atması lazım bu konuya en başta. Adam dünya markasının tabelasının arkasına saklanmış insan dolandırıyor bunun başka açıklaması yok.
Birde bayiler girişe göre çıkış faturası kesmek zorunda değilmi? Bu yüzden sen ben araba bulamıyoruz kendi yancılarına 5er 10ar veriyorlar. Sıfırı 1 milyon olan arabanın ikinci eli sarı sitede 1150-1200e satılıyor.

Bayinin kar miktarı zaten belli değil mi?
Ana distribütörden aldığı fiyat belli, satabileceği fiyat da zaten distribütör tarafından tavsiye niteliğinde belirtilmiş.
Bayinin araç satışında kendi belirleyeceği kar marjı yok aslında.
Anca zorla aksesuar, boya koruma, cam filmi falan satarak bunu arttırabilir veye bakım fiyatlarını yüksek tutarak.
Esas 100 TL'ye sattığı arabayı 2 ay sonra 140 TL'ye yerine koyabilecekse, ana distrbütörün bunu ön görerek liste fiyatı yayınlaması lazım.

CND
11-01-2023, 22:43
Esas soru şu, müşteriler neden 100 liralık arabaya 120 vermeye razı? Saçma aksesuar şartlarına boyun eğiyor?

Cevap basit yarın listesi zaten 150 olacak stok da yok 170 e satarım diye…

Ticari araç olur vs anlarım da geri kalan satın alımların çoğu bu sebeple.

Normal şartlarda geçtiğimiz 2 sene otomobil piyasasında dal kıpırdamamalıydı. Düşük faiz ve emisyonları bizim pazar özelinde işi buraya taşıdı.

Fırsatı kaçırma korkusu çalıştı ve müşteriyi maymun etti. İşin özeti bu.

huseyinturk
11-01-2023, 23:22
bayii min 5-6 senelik bir kota sözleşmesi yapıyor, yani seve seve o aylık 100 arabayı satacak, finansmanını sağlayacak, bayilik masraflarını ödeyecek, personel kalitesini belirlenen standartta tutacak vs vs... kota tutmazsa cezasını ödeyecek, liste uzar gider... adamlar sütten çıkmış ak kaşık değil elbette ama işler sandığınız gibi de dönmüyor... 100 e aldığı arabayı neden 120-130 a satmaya kalkışıyor insanlar peki? masraf mı etti? evinin salonunda mı barındırdı ne oldu?

Bayilerin suçu, araba yok, olanıda binici yerine eş dost ayağına galericiye stokçuya paslarlarsa olacağı bu olur. Sıfırı bayiden alıp üstüne koyup satmaya çalışan x otomotive kızmam ben serbest piyasa adam ticareti öyle kovalıyor. Ama kurumsallık adı altında bunların yapılması hoş değil

d3n1s
12-01-2023, 10:01
şimdi 10 liradan 100 araba alıp 1000 lira ödeyen bayii, bir sonraki partide 100 arabayı 1400 tl ye alacaksa 400 tl finansman gerekir eğer ki mevcut sistemini koruyacaksa... yok ben diğer ay 80 araç satarım sonrakinde 10 personel çıkartırım, 3 ay sonra da kredi sarmalına girerim diye giderse de batar... durum basitçe budur...

Turk Lirasi ile ticaret yapsa yetkili bayiler bu dedigin calisir da gunu gunune fiyat fark ediyor doviz kurundan mutevellit. Benden aldigi Turk Lirasi'ni dovize cevirmeyip TL'de tutmak bayinin enayiligi olur, benim degil. Kaldi ki aciktan alinan yuzbinlerce liralari ben sanmiyorum ki herhangi bir bayi arac finansmani icin kullaniyor, eger oyle olsaydi iPhone'larla falan isleri olmazdi.

Hos, ne kadar konussak bosa, giren cikan her turlu vatandasa olduktan sonra...

ChuckBartowsKi
12-01-2023, 10:03
Arkadaşlar siz araç bayilerinin müşteriden para alıp mı araçları teslim aldığını düşünüyorsunuz? Mercedes-BMW-Audi bayileri hariç şu son 1-2 yıldan çok memnun olan bayi olduğunu sanmıyorum. Fiyatların artışı bayilere kar eklemiyor ki? Bayilerin araç satış karları çok belli marjlara indi önceden rakam küçük olsa bile kar marjı çok daha yukarılardaydı ve araçlar artık havuz sistemiyle ülkeye geliyor çektin çektin mantığı var bir çok araç bayisi özellikle hyundai gibi biraz daha alt segmentler krediyle boğuşuyor çünkü o araçları kendine ayırabilmesi büyük sorun.

Ha bir de önceden aylık 200-250 araç gelirken şu an 40-50 şükür mantığı da var... Artık pek çok bayi elden ödeme alıyor faturaya yansımayan maalesef ülkemizin geldiği durum bu bayiler ek aksesuar sigorta kasko vbg. şeyler sayesinde para kazanıyorlar...

ChuckBartowsKi
12-01-2023, 10:04
Turk Lirasi ile ticaret yapsa yetkili bayiler bu dedigin calisir da gunu gunune fiyat fark ediyor doviz kurundan mutevellit. Benden aldigi Turk Lirasi'ni dovize cevirmeyip TL'de tutmak bayinin enayiligi olur, benim degil. Kaldi ki aciktan alinan yuzbinlerce liralari ben sanmiyorum ki herhangi bir bayi arac finansmani icin kullaniyor, eger oyle olsaydi iPhone'larla falan isleri olmazdi.

Hos, ne kadar konussak bosa, giren cikan her turlu vatandasa olduktan sonra...

Büyük işletmelerin elindeki nakit varlıklarını ( ortalama 5-10 milyon TL belki bahsedilen rakamlar minimumda ) nasıl çevireceğini biliyorsanız dinlemek isterim. Bugün hangi banka yüksek döviz alıyorsa lütfen haber verin.

CND
12-01-2023, 12:40
Turk Lirasi ile ticaret yapsa yetkili bayiler bu dedigin calisir da gunu gunune fiyat fark ediyor doviz kurundan mutevellit. Benden aldigi Turk Lirasi'ni dovize cevirmeyip TL'de tutmak bayinin enayiligi olur, benim degil. Kaldi ki aciktan alinan yuzbinlerce liralari ben sanmiyorum ki herhangi bir bayi arac finansmani icin kullaniyor, eger oyle olsaydi iPhone'larla falan isleri olmazdi.

Hos, ne kadar konussak bosa, giren cikan her turlu vatandasa olduktan sonra...

Hangi döviz cinsi ile işlem yaparsanız yapın yukarıdaki örnekteki gibi bir sarmalın sonu aynı. Her sektöre sizin gibi düşünüp giren, sektörün ve ülkenin durumuna göre süresi değişerek batan veya risk / kazanç denklemini saçma bulup iş bırakan o kadar şirket var ki ... İster limon alıp satsın isterse gemi hiçbir tacirin yukarıdaki sarmal ile güzel günler görmesi mümkün değil.

Öte yandan ys kanadının tamamı fırsatçılık yapıyor. Bunu inkar edemeyiz. Ancak nasılsa fiyatı artıyor / artacak diye bu aksesuarlara / elden ödemelere razı gelen müşteri ne yapıyor ?

Son olarak müşteri olarak kambiyo karının ürün fiyatına yansımasını bekliyorsanız, kambiyo zararının da yansımasını kabul eder miydiniz ? Mesela bir sabah fırına gittiniz, ekmek 50 lira olmuş. Nedenini sorunca kriptoda / altında kaybettiğimizi maliyetlere yansıttık deseler :D

d3n1s
12-01-2023, 14:10
Hangi döviz cinsi ile işlem yaparsanız yapın yukarıdaki örnekteki gibi bir sarmalın sonu aynı. Her sektöre sizin gibi düşünüp giren, sektörün ve ülkenin durumuna göre süresi değişerek batan veya risk / kazanç denklemini saçma bulup iş bırakan o kadar şirket var ki ... İster limon alıp satsın isterse gemi hiçbir tacirin yukarıdaki sarmal ile güzel günler görmesi mümkün değil.

Öte yandan ys kanadının tamamı fırsatçılık yapıyor. Bunu inkar edemeyiz. Ancak nasılsa fiyatı artıyor / artacak diye bu aksesuarlara / elden ödemelere razı gelen müşteri ne yapıyor ?

Son olarak müşteri olarak kambiyo karının ürün fiyatına yansımasını bekliyorsanız, kambiyo zararının da yansımasını kabul eder miydiniz ? Mesela bir sabah fırına gittiniz, ekmek 50 lira olmuş. Nedenini sorunca kriptoda / altında kaybettiğimizi maliyetlere yansıttık deseler :D

En son cumlemde bir seyler ozetledigimi dusunuyordum ama yanilmisim. Giren cikan her turlu vatandasa oluyor.

Benim demeye calistigim sey su, mesela ABD'de, bayi diyor ki malin tavsiye edilen fiyati su, ben de ustune bunu koydum, sana satacagim fiyat da bu. Bu beyani da arabanin onune koydugu bilgi foyunde yapiyor. Bunu yapsinlar burada da. Ama yapmazlar, neden, cunku o zaman aciktan aldiklari ve oldugu gibi cukkaladiklari paralari alamayacaklar. Ya da cikip desin ki, bak malin fiyati yerinde durmuyor, tavsiye edilen fiyati bu ama beni kurtarir fiyati da bu, ben sana bunu bu rakamdan satarim, faturani da keserim. Onu da demiyorlar. Aleni bir sekilde rusvet ile ticaret yapiliyor ve bu ticareti de savunanlar var burada. Benim anlamladiramadigim kisim bu.

Ayrica, fiyat artisi her yerde var, gecen eve hali aldim, pazarlikla kusurati atmak istedim, su an malin gelisi bundan yuksek diye dert yanip yeni mali kactan aldigini gosterdi. Ote yandan tekel tuketimi olan herkesin asina oldugu zam gelince efektif tarihe kadar yok cekme mevzusu da var. E simdi, biz sigaraya zam geldiginde, yeni fiyattan satmak icin yok ceken bakkal sahibini mi hakli buluyoruz, yoksa o yok ceken bakkal sahibine sovuyor muyuz? Ya da sigara olunca sovuyoruz da araba olunca mi hak veriyoruz, nedir dogrusu?

ghibli06
12-01-2023, 18:25
En son cumlemde bir seyler ozetledigimi dusunuyordum ama yanilmisim. Giren cikan her turlu vatandasa oluyor.

Benim demeye calistigim sey su, mesela ABD'de, bayi diyor ki malin tavsiye edilen fiyati su, ben de ustune bunu koydum, sana satacagim fiyat da bu. Bu beyani da arabanin onune koydugu bilgi foyunde yapiyor. Bunu yapsinlar burada da. Ama yapmazlar, neden, cunku o zaman aciktan aldiklari ve oldugu gibi cukkaladiklari paralari alamayacaklar. Ya da cikip desin ki, bak malin fiyati yerinde durmuyor, tavsiye edilen fiyati bu ama beni kurtarir fiyati da bu, ben sana bunu bu rakamdan satarim, faturani da keserim. Onu da demiyorlar. Aleni bir sekilde rusvet ile ticaret yapiliyor ve bu ticareti de savunanlar var burada. Benim anlamladiramadigim kisim bu.

Ayrica, fiyat artisi her yerde var, gecen eve hali aldim, pazarlikla kusurati atmak istedim, su an malin gelisi bundan yuksek diye dert yanip yeni mali kactan aldigini gosterdi. Ote yandan tekel tuketimi olan herkesin asina oldugu zam gelince efektif tarihe kadar yok cekme mevzusu da var. E simdi, biz sigaraya zam geldiginde, yeni fiyattan satmak icin yok ceken bakkal sahibini mi hakli buluyoruz, yoksa o yok ceken bakkal sahibine sovuyor muyuz? Ya da sigara olunca sovuyoruz da araba olunca mi hak veriyoruz, nedir dogrusu?

bayilerin belki bin tane kusurlu tarafı var yukarıda da söyledim, savunulacak bir tarafı da yok... ama sizler saldırıyı adamlar belki de tek haklı olduğu yerden yapıyorsunuz, firma bayiye diyor ki 1000 Euro dan 100 araç alacaksın, bunları da hemen çekeceksin ben bunları ambar maliyetine karışmam (anında ÖTV gümrük KDV ve nakliye giderleri giriyor, bir de bayinin depolama alanı maliyeti), bu araçları da 1100 eurodan satacaksın diyor en fazla 3-5 euro farkettirebilirsin diye de uyarıyor... şimdi bayii eğer buları satmayıp stokluyorsa zaten maliye bakanlığı kabak gibi görüyor stokları, bunlara en ağır ceza verilsin, lakin konumuz o değil ki? muhabbet mevduatı dövizde tutmaya kadar geldi, dövizinin belli bir bölümünü TL de tutmazsan kredi de alamıyorsun bu arada... neyse nerden nereye geldik...

CND
13-01-2023, 10:15
En son cumlemde bir seyler ozetledigimi dusunuyordum ama yanilmisim. Giren cikan her turlu vatandasa oluyor.

Benim demeye calistigim sey su, mesela ABD'de, bayi diyor ki malin tavsiye edilen fiyati su, ben de ustune bunu koydum, sana satacagim fiyat da bu. Bu beyani da arabanin onune koydugu bilgi foyunde yapiyor. Bunu yapsinlar burada da. Ama yapmazlar, neden, cunku o zaman aciktan aldiklari ve oldugu gibi cukkaladiklari paralari alamayacaklar. Ya da cikip desin ki, bak malin fiyati yerinde durmuyor, tavsiye edilen fiyati bu ama beni kurtarir fiyati da bu, ben sana bunu bu rakamdan satarim, faturani da keserim. Onu da demiyorlar. Aleni bir sekilde rusvet ile ticaret yapiliyor ve bu ticareti de savunanlar var burada. Benim anlamladiramadigim kisim bu.

Ayrica, fiyat artisi her yerde var, gecen eve hali aldim, pazarlikla kusurati atmak istedim, su an malin gelisi bundan yuksek diye dert yanip yeni mali kactan aldigini gosterdi. Ote yandan tekel tuketimi olan herkesin asina oldugu zam gelince efektif tarihe kadar yok cekme mevzusu da var. E simdi, biz sigaraya zam geldiginde, yeni fiyattan satmak icin yok ceken bakkal sahibini mi hakli buluyoruz, yoksa o yok ceken bakkal sahibine sovuyor muyuz? Ya da sigara olunca sovuyoruz da araba olunca mi hak veriyoruz, nedir dogrusu?

Savunduğum kısım bayinin elden aldığı faturasız paralar veya danışmanların sıra karşılığı kabul ettiği hediyeler değil. Bu konuda yeterince açık olduğumu düşünüyorum.

Bunun yanı sıra zaten maliye gerekli düzenlemeyi tebliğ ile yaptı. Eskiden sıfır araç tescil tarihine yakın zamanlarda aynı kişiye kesilen aksesuar faturaları ötv matrahına dahil mi hariç mi konusu mevzuatsal olarak gri alandaydı. Tebliğ ile bu grilik ortadan kalktı ve ötv matrahına dahil olmadığı kesinleşti. Yani sıfır araç satan firmalar aynı Amerikadaki meslektaşlarının yaptığı gibi mark up yapabilir ve bu kazançlarını vergilendirebilirler. Yapıyorlar mı hayır, devletin umrunda mı hayır. Zaten 1 araçtan 2 araçlık vergisini alıyor keyfi tıkırında.

Lakin siz nasıl altın / dolar / euro gibi varlıklarınızı aldığınız fiyattan değil de güncel fiyattan satıyorsanız pek doğaldır ki tacir de elindeki malı giriş maliyetine göre değil güncel listesine göre satacaktır. Eğer bir ticari ürün ilaç / yiyecek / su / bebek maması-bezi gibi temel ihtiyaç kategorisinde değil ise ben zam gelecek diye satmak istemeyen esnafa da küfür etmiyorum. Çünkü ben zamdan kaçmak için ihtiyacımdan fazlasını almak istiyorum. O da sermayesini korumak istiyor. Yani bu ortak motivasyon iki tarafı da aynı kılıyor benim gözümde.

Bakın şuan tüm ys ve dist. ler çılgın karlar yazıyor. Enflasyondan arındırsak belki de kazanmıyorlar bilemem.... Ancak ortada tek bir gerçek var. Otomobil piyasasını buraya taşıyan şey müşterinin otomobili bir araçtan ziyade yatırım aracı olarak görmeye başlaması. Ys kanadından fazla kar etme hevesi ile bireysel kullanıcının bitmek tükenmek bilmeyen talebi işi bu noktaya getirdi.

Müşteri açıktan para vermeye razı çünkü rant var.
Müşteri para etmeyecek aksesuar faturasına razı çünkü rant var.
Müşteri bu muameleyi sineye çekecek kadar düşmeye razı çünkü rant var.

Bayinin yaptığı bu uygulamalar kesinlikle açgözlülük ve ticaret ile bağlantısı yok. Ancak alıcının yaptıklarının da izahı yok. Aynı yukarıdaki örnek gibi rüşveti talep eden de veren de aynı motivasyon ile hareket ediyor. İkiside birbirini suçluyor.