PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : DSG Basınç Tüpü Geliştirmesi hk.



Evrenoz
31-01-2023, 15:10
Arkadaşlar selamlar,

DSG şanzımanlardaki basınç tüpü 20k KM'de bile gevşeyebiliyormuş ve Türk bir firma bunun geliştirilmiş versiyonunu üretmiş.
Baran ile konuştuk, marka bağımsız olarak DSG'li her araç için çok faydalı olduğunu ve kendisi de çok faydasını gördüğünü söyledi.

Sorularım ise;

Bu meret neden gevşiyor? Gevşeyince ne oluyor?
Bu aleti üretenler neden 20k KM'de bile gevşeyebilecek bir ürün üretmişler. Bizim mühendislerimizin aklına gelen onların aklına gelmemiş mi?
Firmalar bu ekipmanda sorun olduğunu farkedip geri çağırma yapmıyor mu?
Türk tipi olanı Uzun vade kullandığımızda herhangi bir sorun olma olasılığı var mıdır?

Her soru 27 puan, istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz.

BARR
31-01-2023, 15:15
Benim cevabımı ziklemediğin için -270 puan ile aramızdan uğurluyoruz seni.

Evrenoz
31-01-2023, 15:18
Benim cevabımı ziklemediğin için -270 puan ile aramızdan uğurluyoruz seni.

Arkadaşım bak ne yazmışım


Baran ile konuştuk, marka bağımsız olarak DSG'li her araç için çok faydalı olduğunu ve kendisi de çok faydasını gördüğünü söyledi.

o Baran bu Baran değil mi?

İlla kapatacan dükkan önünü. Farklı sorularım var onları merak ediyorum.

Sti_Ozan
31-01-2023, 15:21
Abi konuyu takipteyim, benim de geçenlerde garantiden komple şanzıman değişti ama hala sport modda gazlarken vitesler tam olması gerektiği gibi geçmiyor sanki. Egzoz olduğu için vites geçiş durumları bariz şekilde belli oluyor.

gorke
31-01-2023, 15:25
Turk bir firma gelistirmistir ama cok onceden profesyonelce gelistirilmis bir konu bu zaten farkli farkli markalar tarafindan.

BARR
31-01-2023, 15:25
Arkadaşım bak ne yazmışım



o Baran bu Baran değil mi?

İlla kapatacan dükkan önünü. Farklı sorularım var onları merak ediyorum.

Dükkan bizim zam geldi şuabt zammı beğenmiyorsan çık.

-----

1-Geliştirilmiş basınç tüpünü türk abiler geliştirmedi yurtdışında yapan bir sürü firma var TR de 3-4 marka satılıyor benim taktığım kendini ıspat eden verim alınan model diğerleri de illlaki öledir ama çakmaları var dikkat.

2-Zamanla özellikle ısınmadan o-ring özelliğini yitirdiği için ve arka plate yapısından ötürü gevşeme yapıyor. Smokemotion mert'in bana sölediğine göre 2015 haziran sonrası üretimlerde basınç daha düşük olduğu için eski modellerdeki gibi yolma kalma / patlatma olmuyor. O-r,ng değiştirerek devam edebilirsiniz demişti ancak ben kafam rahat olsun diye değiştirdim. Eski modellerde yolda bırakma ve tüp patlatma gibi durumlar oluyor.

3-Yok öle bişey.

4-Türk tipi diye bişey yok sölediğim gibi. Takılan ürün evladiyelik. Bir daha gevşeme veya başka bir durum olması mümkün değil.

5-Eğer kira pahalı gelirse daha fazlasını veren var dükkanı haftaya boşaltırsın.


3-

BARR
31-01-2023, 15:28
Ayrıca fark olarak sana sölediğim gibi gençler ve yaşlılar da faydalansın 5K km oldu tüpü değiştireli,

1-Vitese P-R-N-D daha hızlı geçiyor bekleme olmuyor (daha çabuk dolduruyor basıncı çünkü)
2- özellikle uzun vites düşürmeli makaslı gazlamalardan sonra yani ısındıktan sonra şanzıman 1-2 ısınınca titreme yapardı o kalktı tamamen.
3-İlk kavrama daha hissiyatlı ve net.

Hadi selametle.

BARR
31-01-2023, 15:29
120K bakımına yine Vosmer'da yetkili servis olarak girdim. Triger ve ağır bakım km dolmadığı için bir önceki bakımda yapıldığından klasik yap bakımı şeklinde yapıldı. Ama Vosmerin tutumu ve salak saçma geri bildirimleri sebebi ile artık Vosmere gitmeme kararı aldım. Yakında Avek açılıyor o açılana kadar Eröz'e götürürüm.

https://i.hizliresim.com/aqn149g.jpg (https://www.hizliresim.com/aqn149g)

Evet arabaya bindikçe neyini geliştirebiliriz ne yapalım derdine düştüğümüz için yine gereksiz ama aslında oldukça gerekli bir masraf bulduk kendimize :hehe:

Youtube da videoları izlerken hep gördüğüm, konuştuğum arkadaşlarımdan taktıranların çok memnun olduğu güçlendirilmiş DSG tüpü montajını sonunda İzmirde yaptırabildim.

Youtube > Tamirhane kanalında bir çok video var konu hakkında bilgilenmek isteyenler izleyebilirler. Ama kabaca şöle söleyim, zamanla yapısından dolayı basınç tüpü gevşiyor veya o-ring deforme oluyor ve şanzıman basınç tutamıyor. Bu güçlendirilmiş versiyon bu sorunu tamamen ortadan kaldırıyor. Durum biraz kilometreden bağımsız düşük km de de gevşeyen var, yüksek km de sorunsuz olan da.

6. Sanayide SRT Servise götürdüm İzmirde tek "Tamirhane"nin Almanyadan getirdiği orjinal tüpü satan ve takan yer burası olduğu için tercihimiz bu yönde oldu. Piyasada çakma bir sürü tüp var buna dikkat edin derim. İstanbulda da Reset Garaj satıyordu bilinen olarak.

https://i.hizliresim.com/tj1m5vp.jpg (https://www.hizliresim.com/tj1m5vp)

Neyse ben yetkili serviste şanzıman yağını değiştirtmiştim önceden ama mekatronik yağı değişmemişti. Açtığımızda tertemiz olduğunu gördük. Ancak tüp o-ring patlatmış ve el ile sökülecek kıvamdaydı. Hiçbir arıza/eksiklik/kullanım şikayeti olmamasına karşın bir süre sonra başımıza iş açabilirdi.

https://i.hizliresim.com/jyocj7x.jpg (https://www.hizliresim.com/jyocj7x)

Yeni tüpü monte ettik, Febi Yeşil yağımızı koyup kapattık. Teste çıktığımda ilk kavrama boşlunun çok daha net olduğunu, dururken geri vitese geçişini çok daha net ve hızlı olduğunu gördüm.

https://i.hizliresim.com/jwvrnf0.jpg (https://www.hizliresim.com/jwvrnf0)

Sonrasında şirkete dönerken İzmir-Manisa arası biraz zorladım ve spor modda üst hızlarda da daha net ve kararlı vites attığını / tuttuğunu hissettim. Ama en önemlisi artık tüp patlatır mı şu olur mu bu olur mu diye bir endişem kalmadı :) Ömürlük oldu. Maliyet olarak işçilik yağ vs dahil 5500TL.

Arabayı sene sonuna doğru değiştirmeyi düşünüyorum, ama yine de kaşıntı tuttu mu tutuyor :hehe: Sırada 312mm frenler var :hehe:


Kendi konumdan alıntı.

8.000rpm
31-01-2023, 15:30
instagram'da formen motors diye bir kanal var takip ettiğim
dsg tüpü değişimi konusunda baya bi video atıyorlar habire

d3n1s
31-01-2023, 15:35
Arkadaşlar selamlar,

DSG şanzımanlardaki basınç tüpü 20k KM'de bile gevşeyebiliyormuş ve Türk bir firma bunun geliştirilmiş versiyonunu üretmiş.
Baran ile konuştuk, marka bağımsız olarak DSG'li her araç için çok faydalı olduğunu ve kendisi de çok faydasını gördüğünü söyledi.

Sorularım ise;

Bu meret neden gevşiyor? Gevşeyince ne oluyor?
Bu aleti üretenler neden 20k KM'de bile gevşeyebilecek bir ürün üretmişler. Bizim mühendislerimizin aklına gelen onların aklına gelmemiş mi?
Firmalar bu ekipmanda sorun olduğunu farkedip geri çağırma yapmıyor mu?
Türk tipi olanı Uzun vade kullandığımızda herhangi bir sorun olma olasılığı var mıdır?

Her soru 27 puan, istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz.

DSG arac sahibi olmadim, ama sadece koyu ile isaretledigim soruya yanit verebilirim, o da az cok seri uretim mantigini bildigim icin.

Belli ki bu parcaya uretici sarf malzeme gozuyle bakmis. Sarf malzemeyi ureticiler optimum kalitede uretirler, bu da, markanin kendini konumlandirdigi yere ihanet etmeden en ucuz olanini kullanmak/urettirmek/uretmek anlamina gelir. Herkesin kolayca anlayacagi en bariz ornek hava filtresidir. Hic bir marka seri uretim aracina OEM olarak BMC, itg falan gectim, bir K&N bile takmaz. Sebebi de anlattigim sey.

Ayrica, DSG sanzimanlari VAG kullanici uzerinde deneyerek gelistirdi, gelistirmeye de devam ediyor. Bir nevi ar-ge'yi son kullanici ustunde yapiyor. O yuzden boyle seylere fazla takilmamak lazim. VAG disinda daha kaliteli alternatifi olan x bir DSG parcasini kesinlikle degerlendirmek gerek.

prodorian
31-01-2023, 16:09
aracınızın orjinal basınç tüpünün oringini değiştirdiğimizde aynnı sonuca ulaşıyoruz :) 5,500 tl ödemenize gerek yok

Bugraaa
31-01-2023, 16:16
oring bir süre sonra yine sorun yaratıyor sonradan takılan ömürlük ve sorunsuz sanırım gördüğüm okuduğum kadarıyla.

eminkilic61
31-01-2023, 16:37
Ayrıca fark olarak sana sölediğim gibi gençler ve yaşlılar da faydalansın 5K km oldu tüpü değiştireli,

1-Vitese P-R-N-D daha hızlı geçiyor bekleme olmuyor (daha çabuk dolduruyor basıncı çünkü)
2- özellikle uzun vites düşürmeli makaslı gazlamalardan sonra yani ısındıktan sonra şanzıman 1-2 ısınınca titreme yapardı o kalktı tamamen.
3-İlk kavrama daha hissiyatlı ve net.

Hadi selametle.

bu sorunlar dq250-381 gibi ıslaklarda da oluyor mu?
genel basınç tüpü sorunu yani

Evrenoz
31-01-2023, 18:02
BARR sen tech çölünde açan bir çiçeksin ����

onn_dear
31-01-2023, 19:25
Aslında belirli aralıklarla mevcut tüpü sıkmak (sıkı olup olmadığını kontrol etmek) çok daha basit bir çözüm değil mi sizce de?

onn_dear
31-01-2023, 19:27
++ tüp sağlam olsa da zamanla case i de çatlatabilir, yine aynı sonuç yaşanır yani ömürlük diye bir şey yok, pazarlama taktiği diye düşünüyorum.

berkaym
01-02-2023, 08:38
benim polo 98 binde. kilometrenin yarısı istanbul trafiğinde yapıldı. arabada bence gevşeyen bir yer yok :D

50-55 bin km boyunca dur kalkı çok olan istanbul trafiğinden dolayı 1 ve 2de yıpranma mevcut. örn. ısınınca titreme, silkeleme gibi. Bunlarda 98 bin kmde bir debriyaj için bence gayet makul. sonuçta ömürlük debriyaj diye birşey üretilmedi.

kendimce sonuç, 7 yıl yetkili bayide gördüklerim,12 yıldır dsg kullanım tecrübem ile sorun baş nedeni gerçekten kullanıcı kaynaklı, standart kullanıcı için en iyisi her zaman oem bence.

Omak
01-02-2023, 16:31
Baranın açıklamaları yeterli olmamış anlaşılan :D

şu videoda anlatıyor tüp neden gevşiyor oring niye yırtılıyor. modifiyeli tüp ne yapıyor vs.


https://www.youtube.com/watch?v=Z-gbRuEtiiY&ab_channel=TAM%C4%B0RHANE

Evrenoz
01-02-2023, 19:11
Şimdi daha net oldu teknik açıklaması. Baran anlatınca da anlamıştım mevzuyu ama videoda canlı canlı görünce daha bi oturdu.
Teşekkürler Omak

Ulan ufacık bir geliştirme yapsa fabrika böyle dertler olmayacak

BARR
02-02-2023, 06:22
Şimdi daha net oldu teknik açıklaması. Baran anlatınca da anlamıştım mevzuyu ama videoda canlı canlı görünce daha bi oturdu.
Teşekkürler Omak

Ulan ufacık bir geliştirme yapsa fabrika böyle dertler olmayacak

Yok ya pazarlama alma sen. :icon_bla:

Sti_Ozan
02-02-2023, 08:15
Yok ya pazarlama alma sen. :icon_bla:

Abi sürüşle alakalı kısa bi video paylaşma şansın var mı? Ya da daha önceden çektiğin bi video varsa paylaşabilir misin? En azından kendi araçlarımızla kıyaslama yaparız. Bende de vitesler alttan doldurup gaza %30 civarı basınca sakız kıvamında oluyor bazen :D

BARR
02-02-2023, 08:24
Abi sürüşle alakalı kısa bi video paylaşma şansın var mı? Ya da daha önceden çektiğin bi video varsa paylaşabilir misin? En azından kendi araçlarımızla kıyaslama yaparız. Bende de vitesler alttan doldurup gaza %30 civarı basınca sakız kıvamında oluyor bazen :D

Bu mümkün değil ki. Benim arabamın alt devirleri ile senin arabanın alt devirleri aynı değil. Bende 1449 turbo var, torkun gelişi vs farklı, 400nm ye yakın tork var, şanzıman yazılımı var vs vs. Kullanıcı olarak öncesi sonrası kıyaslayabilir ancak.

Ama şöle söleyim K&N filtreye 1.5-2 lira para verip bu kadar yorumun üzerine bu kadar pirpiriklenecek arkadaşlar taktırmasın. Her şeyden önce fiziksel ve ıspatlı bir iyileştirme.

onur_S
02-02-2023, 08:45
Şimdi daha net oldu teknik açıklaması. Baran anlatınca da anlamıştım mevzuyu ama videoda canlı canlı görünce daha bi oturdu.
Teşekkürler Omak

Ulan ufacık bir geliştirme yapsa fabrika böyle dertler olmayacak

bazi ulkelerde 10 yil garanti veren vag grubu bizi pek insan yerine koymuyor anlasilan;
bir daha dsg sanzimanli herhangi bir arac almayi dusunmuyorum, cok mecbur kalmam lazim :D
60-70 km de bir sanziman yaptiriyoruz. 60 km once mekatronik ve kavrama degisen sanzimanda simdilik geri vites sakir sakir ses yapiyor, 2 den 1 e duserken sakirti ve titreme mevcut.

eminkilic61
02-02-2023, 08:52
Bu mümkün değil ki. Benim arabamın alt devirleri ile senin arabanın alt devirleri aynı değil. Bende 1449 turbo var, torkun gelişi vs farklı, 400nm ye yakın tork var, şanzıman yazılımı var vs vs. Kullanıcı olarak öncesi sonrası kıyaslayabilir ancak.

Ama şöle söleyim K&N filtreye 1.5-2 lira para verip bu kadar yorumun üzerine bu kadar pirpiriklenecek arkadaşlar taktırmasın. Her şeyden önce fiziksel ve ıspatlı bir iyileştirme.

abi dq381ler ve bu ürünle alakalı düşüncen ne?

BARR
02-02-2023, 08:56
abi dq381ler ve bu ürünle alakalı düşüncen ne?

İnan ki yanlış yönlendirme yapmak istemem, hiç araştırmadım veya çevremde kullanan olmadı ancak;

Eğer ki basınç tüpü aynı ise, aynı sonucu alırsın. Farklı bir mekanizma ile farklı işlevleri varsa yorum yapamam.

Sti_Ozan
02-02-2023, 08:57
Bu mümkün değil ki. Benim arabamın alt devirleri ile senin arabanın alt devirleri aynı değil. Bende 1449 turbo var, torkun gelişi vs farklı, 400nm ye yakın tork var, şanzıman yazılımı var vs vs. Kullanıcı olarak öncesi sonrası kıyaslayabilir ancak.

Ama şöle söleyim K&N filtreye 1.5-2 lira para verip bu kadar yorumun üzerine bu kadar pirpiriklenecek arkadaşlar taktırmasın. Her şeyden önce fiziksel ve ıspatlı bir iyileştirme.

Abi kafa göz girmişsin, saygılar :)

eminkilic61
02-02-2023, 09:06
İnan ki yanlış yönlendirme yapmak istemem, hiç araştırmadım veya çevremde kullanan olmadı ancak;

Eğer ki basınç tüpü aynı ise, aynı sonucu alırsın. Farklı bir mekanizma ile farklı işlevleri varsa yorum yapamam.

bende yok zaten de :D kullanan duymadım hiç. gerçi o şanzımanda bile sorun yaşayan dağıtıyordur genelde :D

twin
02-02-2023, 09:26
bazi ulkelerde 10 yil garanti veren vag grubu bizi pek insan yerine koymuyor anlasilan;
bir daha dsg sanzimanli herhangi bir arac almayi dusunmuyorum, cok mecbur kalmam lazim :D
60-70 km de bir sanziman yaptiriyoruz. 60 km once mekatronik ve kavrama degisen sanzimanda simdilik geri vites sakir sakir ses yapiyor, 2 den 1 e duserken sakirti ve titreme mevcut.

2015 model a3 audi kullanıyorum ben de bir daha dsg almam araba manuel gibi geri kaçırıyor komedi :)

SK10
02-02-2023, 18:24
Benim araçtada böyle hızlı kullanım sonrası 4-5 arası vuruntulu geçiş oluyor normalde hiçbi problem yok araba 50binde daha dq200 kuru kavrama sizce tüp mü kavrama mı mekatronik mi istanbulda nereye gitmek lazım bunun çözümü için

TarikS
03-02-2023, 09:19
Benim araçtada böyle hızlı kullanım sonrası 4-5 arası vuruntulu geçiş oluyor normalde hiçbi problem yok araba 50binde daha dq200 kuru kavrama sizce tüp mü kavrama mı mekatronik mi istanbulda nereye gitmek lazım bunun çözümü için

tuzla'da master garaj'ı takip ediyorum ben instagramdan. bizim wolkanku Volkan gitmişti orada görmüştüm. adamlar baya prof, tork anahtarıyla çalışıyorlar :) VAG işim olsa onlara giderim

rcpyldz
04-02-2023, 11:17
superb aracımda sabah ılk calıstırmada aracım hemen hareket etmıyordu. Vites geçişleri kararsızdı tüpü değiştirdim ilk hareket ve vites geçişleri normale döndü. Değişirken dsg ve mekatronık yaglarınıda değiştirdim.

twin
04-02-2023, 11:31
Ayrıca fark olarak sana sölediğim gibi gençler ve yaşlılar da faydalansın 5K km oldu tüpü değiştireli,

1-Vitese P-R-N-D daha hızlı geçiyor bekleme olmuyor (daha çabuk dolduruyor basıncı çünkü)
2- özellikle uzun vites düşürmeli makaslı gazlamalardan sonra yani ısındıktan sonra şanzıman 1-2 ısınınca titreme yapardı o kalktı tamamen.
3-İlk kavrama daha hissiyatlı ve net.

Hadi selametle.

aracımda bu sıkıntılar var yeni aracım 1-2 içinde gelecek değiştirmem şart mı idare eder mi acaba böyle bir süre daha

fatihob
06-02-2023, 17:09
2016 8v S3'üm var. 300Hp diye satılan, 6 ileri olan Stronic.

Zamanında 55k kmde Haldex ve şanzıman yağı yetkilide değişmiş.
Ben 106kda arabayı aldım, 117k kmde Erelde Haldex ve Şanzıman yağı değiştirdim.
3k km oldu, sanki yağ değiştirmeden önce daha iyiydi. Bazen yavaş giderken, az gaza basınca bi tekleme yapıyor vites atarken ( 2den 3e atarken heralde) ama çok az yani. Aldığımda yoktu, yeni başladı gibi. Ayrıca park manevrası yaparkenki R ve D arası geçiş süreleri sanki uzadı.

Benimde mi tüp değiştirme vaktim geldi acaba?

fatihob
06-02-2023, 17:10
2016 8v S3'üm var. 300Hp diye satılan, 6 ileri olan Stronic.

Zamanında 55k kmde Haldex ve şanzıman yağı yetkilide değişmiş.
Ben 106kda arabayı aldım, 117k kmde Erelde Haldex ve Şanzıman yağı değiştirdim.
3k km oldu, sanki yağ değiştirmeden önce daha iyiydi. Bazen yavaş giderken, az gaza basınca bi tekleme yapıyor vites atarken ( 2den 3e atarken heralde) ama çok az yani. Aldığımda yoktu, yeni başladı gibi. Ayrıca park manevrası yaparkenki R ve D arası geçiş süreleri sanki uzadı.

Benimde mi tüp değiştirme vaktim geldi acaba?

Edit: Büyük ihtimalle 2den 3e değilde, 3ten 2ye atarken tekleme yapıyor.

KÖROĞLU
07-02-2023, 09:35
oring bir süre sonra yine sorun yaratıyor sonradan takılan ömürlük ve sorunsuz sanırım gördüğüm okuduğum kadarıyla.

Sonradan takılanın üzerine o-ring yo k mu ? Ya da farklı bir sıkma yöntemi mi var, öğrenmek için soruyorum.

mcemrek
07-02-2023, 09:54
2016 8v S3'üm var. 300Hp diye satılan, 6 ileri olan Stronic.

Zamanında 55k kmde Haldex ve şanzıman yağı yetkilide değişmiş.
Ben 106kda arabayı aldım, 117k kmde Erelde Haldex ve Şanzıman yağı değiştirdim.
3k km oldu, sanki yağ değiştirmeden önce daha iyiydi. Bazen yavaş giderken, az gaza basınca bi tekleme yapıyor vites atarken ( 2den 3e atarken heralde) ama çok az yani. Aldığımda yoktu, yeni başladı gibi. Ayrıca park manevrası yaparkenki R ve D arası geçiş süreleri sanki uzadı.

Benimde mi tüp değiştirme vaktim geldi acaba?

adaptasyon yapılması gerekiyor olabilir mi ? bilen arkadaşlar cevap verecektir. sadece tüp değişimi için ciddi para istiyorlar.

elimden gelebilecek bir iş tüp temin edip kendim takmayı düşünüyorum bende ama o kadar ihtiyaç mı konusunda da emin olamıyorum

pirasa
07-02-2023, 11:09
Sonradan takılanın üzerine o-ring yo k mu ? Ya da farklı bir sıkma yöntemi mi var, öğrenmek için soruyorum.

hocam en büyük sıkıntı zaten burada o-ring falan değil. eline anahtarı alan bütün gücüyle sıkıyor vidaları. vidanın belli torq üzerinde sıkılması demek özellikle contalı sıkıştırma yapılan yerlerde faydadan çok zarar veriyor.

Evrenoz
07-02-2023, 11:35
hocam en büyük sıkıntı zaten burada o-ring falan değil. eline anahtarı alan bütün gücüyle sıkıyor vidaları. vidanın belli torq üzerinde sıkılması demek özellikle contalı sıkıştırma yapılan yerlerde faydadan çok zarar veriyor.

Buna pek katılamıyorum. Fabrika çıkışı basınç tüpleri sorun çıkarıyor ekseriyetle.
Onlar da insan müdahelesi ile takılmıyor.

BARR
07-02-2023, 12:48
Sonradan takılanın üzerine o-ring yo k mu ? Ya da farklı bir sıkma yöntemi mi var, öğrenmek için soruyorum.

Sorunun cevabı burada evet farklı aynı değil.


https://www.youtube.com/watch?v=KcnGb6WrxSc


hocam en büyük sıkıntı zaten burada o-ring falan değil. eline anahtarı alan bütün gücüyle sıkıyor vidaları. vidanın belli torq üzerinde sıkılması demek özellikle contalı sıkıştırma yapılan yerlerde faydadan çok zarar veriyor.

Bilgi sahibi olmadan yorum yapmayalım. Fabrikasyon şekilde gevşiyor, bir oynama sonrası değil. Kimse alıp o-ring i sıkıştırmıyor. Sebebi de tüpün bağlantı şekli ve o-ring pozisyonu aslında.

BARR
07-02-2023, 12:51
aracımda bu sıkıntılar var yeni aracım 1-2 içinde gelecek değiştirmem şart mı idare eder mi acaba böyle bir süre daha

Benim yazdıklarım ise sorunların muhtemelen tüp sonrası birçoğundan kurtulacaksın ama başka bir sıkıntı varsa onu bilemem.


2016 8v S3'üm var. 300Hp diye satılan, 6 ileri olan Stronic.

Zamanında 55k kmde Haldex ve şanzıman yağı yetkilide değişmiş.
Ben 106kda arabayı aldım, 117k kmde Erelde Haldex ve Şanzıman yağı değiştirdim.
3k km oldu, sanki yağ değiştirmeden önce daha iyiydi. Bazen yavaş giderken, az gaza basınca bi tekleme yapıyor vites atarken ( 2den 3e atarken heralde) ama çok az yani. Aldığımda yoktu, yeni başladı gibi. Ayrıca park manevrası yaparkenki R ve D arası geçiş süreleri sanki uzadı.

Benimde mi tüp değiştirme vaktim geldi acaba?

Tekleme kısmı bana tüp veya basınç ile alakalı değilmiş gibi geliyor. Bir de zaten sizin şanzımanınız ıslak tip olan kuru tip DQ200 değil farklı semptomlar farklı sorunların habercisi olabilir uzmanına göstermek lazım. (iyi niyetli bir usta olacak tabiki)

KÖROĞLU
07-02-2023, 13:19
BARR tüm serisini izledim, adam bir rulmanı değiştirmek için gitti hidrolik pres aldı. ALmanya dan bir elemanla topladılar şanzımanı vs, müthiş bilgilendirici bir video.

Bu tür iyileştirmeleri severim, fabrika bunu üretirken belli ki (belki de planlı yaşlandırma) yeterli özeni göstermemiş, bazen de sorun bu şekilde araç yola çıktıktan sonra çözülebiliyor.

Dsg aracım olsa bu uygulamayı kesin yaptırırdım açıkçası. Güzel geliştirme kafan rahat. Ama o basınç tüpünün kendiliğinden gevşememesi gerekirdi.

BARR
07-02-2023, 13:39
BARR tüm serisini izledim, adam bir rulmanı değiştirmek için gitti hidrolik pres aldı. ALmanya dan bir elemanla topladılar şanzımanı vs, müthiş bilgilendirici bir video.

Bu tür iyileştirmeleri severim, fabrika bunu üretirken belli ki (belki de planlı yaşlandırma) yeterli özeni göstermemiş, bazen de sorun bu şekilde araç yola çıktıktan sonra çözülebiliyor.

Dsg aracım olsa bu uygulamayı kesin yaptırırdım açıkçası. Güzel geliştirme kafan rahat. Ama o basınç tüpünün kendiliğinden gevşememesi gerekirdi.

Valla benimkini el ile söktük sen düşün :) Ben memnunum arıza açmadan, sıkıntı yaşamadan verdim 5 lira kafam rahat etti.

mcanx
09-02-2023, 07:49
2016 8v S3'üm var. 300Hp diye satılan, 6 ileri olan Stronic.

Zamanında 55k kmde Haldex ve şanzıman yağı yetkilide değişmiş.
Ben 106kda arabayı aldım, 117k kmde Erelde Haldex ve Şanzıman yağı değiştirdim.
3k km oldu, sanki yağ değiştirmeden önce daha iyiydi. Bazen yavaş giderken, az gaza basınca bi tekleme yapıyor vites atarken ( 2den 3e atarken heralde) ama çok az yani. Aldığımda yoktu, yeni başladı gibi. Ayrıca park manevrası yaparkenki R ve D arası geçiş süreleri sanki uzadı.

Benimde mi tüp değiştirme vaktim geldi acaba?


babamın 2011 dsg golf 6' sında da var, 2 ay kadar önce kavrama + volant değişti. değişim sonrası güzeldi ama bir süre sonra küçük(1.-2.-3. vitesler) vites geçişleri aşırı hissedilir oldu, bazen garajda aracı park ederken R yaptığımda önce bir tık deyip silkeliyor ondan sonra hareket ediyor. bazen yolda kendi yüküyle gaza basmadan giderken (2. veya 3. viteste) titremeye başlıyor frene basınca kesildi geçenlerde ancak. adaptasyon demiş bazı arkadaşlar, iki kere götürdüm adaptasyon yaptırdım, biraz düzeliyor gibi belli süre sonra yine tekrarladı. şimdi cuma günü tekrar aracı göstermek için randevu aldım ama konuyu görünce acaba benim durumda basınç tüpüyle mi alakalı dedim veya mekatronik de mi değişmeli? :/

R-13239
10-02-2023, 12:25
Açıkçası ben de 2016 1.4dizel polo aracım için değiştirmeyi düşünüyorum.

Reset Garaj diye bir yerden bahsedilmiş, önerir misiniz?

Evrenoz
10-02-2023, 14:21
Açıkçası ben de 2016 1.4dizel polo aracım için değiştirmeyi düşünüyorum.

Reset Garaj diye bir yerden bahsedilmiş, önerir misiniz?

Ben de burayı duydum. Muhtemelen gideceğim.

dulger007
12-02-2023, 21:40
Merhabalar, bende geçenlerde DSG problemlerim için ertelediğim ama beklemenin günümüz şartlarında zarar olduğunun farkına geçte olsa varıp kolları sıvayıp videolarını attığınız abinin yanına vardım. Şikayetlerim freni bırakınca arabanın kendi kendine yürümemesi, yokuşlarda düzgün kavrama yapamaması rölantide beklerken aracın titremesi birde bazen hafif yokuşlu kalkışlarda gazı bırakınca aracın kendi kendine kafa atar gibi ilerlemesi gibi bir kaç şikayetim vardı araç 1.2 leon 2016 model 78 bin km'de.

Kavrama değişimine kendimce kesin gözüyle bakarken şikayetlerimide dile getirdim anlattım gösterdim testini yaptık. Bana bir adaptasyon yapacağını eğer kavramada problem yoksa bu adaptasyonun olumlu şekilde gerçekleşeceğini eğer kavrama problemliyse adaptasyonun yarıda kalıp aracın hareket etmeyeceğini eğer olumsuz durum olursa kavrama değişimi olacağını söyledi bende riski göze alıp adaptasyon yapmak istediğimi söyledim ve çok şükür başarılı şekilde tamamlandı bu süreçten sonra bu basınçlı tüpten bahsetti şikayetlerimin bu tüpten sonra geçeceğini söyledi aracıma cihaz bağlayıp normalde olması gereken basınç değerlerinin altında olduğunu gösterdi bende tüp değişimini kabul ettim mekatroniğin kapağı açıldı yağ boşaltıldı tüpe elini attı kontrol için oringi kopmuştu ve elini atar atmaz tüp gevşemişti çok kolay şekilde söküldü bana tam zamanında geldiğimi söyledi yoksa yolda kalacağımdan bahsetti. Tüp değişti yağı motul markalı bir yağ eklendi. Ekstra olarak şanzımana yazılımda yaptım 1 den 2 ye normalde hızlı geçiyor ***** bu yazılımdan sonra aracın 1. vites kullanım süresi daha uzadı kalkışlarda ve vites düşerken artık uygun hıza düşünce vitesi 1 e düşürmeye başladı.

İşlemlerden sonra aracı denedim ve gördümki baya fark var araçta, vites geçişleri daha hızlı ve kararlı oldu kalkışlar daha düzgünleşti daha düzgün, titremeler vardı ufaktan ısınınca şanzıman titremelerimde bitti hafif yokuşlarda gazı bırakınca kafa atmalarda bitti yokuşlarda kalkışlarda gayet iyi oldu freni bırakınca araç kendiliğinden yürümeyede başladı. Ben yapılan işlemlerden memnun kaldım. Tek sıkıntısı geçmedi oda rölantideki titremeler onunda volanttan olduğunu düşünüyorum çünkü bujilerimde yeni orijinalleri ile değişti. Velhasıl kelam bu tüp olayının önemli olduğunu kendi gözümle ve deneyimlerimle gördüm kontrolünü ve değişimini tavsiye ederim.

FatihR.
12-02-2023, 22:51
Bilmediğimden soruyorum. 2006 2.0tdi 6 ileri yağlı tip olanlarda da var mı bu tüp. Hali hazırda 1 senedir kullandığımız passat var dsg de sadece 2'den 1'e düşüşte bir vuruntu sesi geliyor onun dışında gayet güzel.

kifoz
20-02-2023, 21:40
Bilmediğimden soruyorum. 2006 2.0tdi 6 ileri yağlı tip olanlarda da var mı bu tüp. Hali hazırda 1 senedir kullandığımız passat var dsg de sadece 2'den 1'e düşüşte bir vuruntu sesi geliyor onun dışında gayet güzel.

2006 modellerde 6 ileri yağlı dq250 var mı? viteste dsg yazısı var mı?

erdem325
20-02-2023, 22:08
bu isi ankarada yapan var mi bildiginiz?
bu basinc tupu degisirken sanzumani indirmeleri gerekiyor mu yoksa arac ustunde degistirebiliyorlar mi?

FatihR.
20-02-2023, 22:55
2006 modellerde 6 ileri yağlı dq250 var mı? viteste dsg yazısı var mı?

Pardon 2007 olacaktı yanlış yazmışım. Aynen viteste dsg yazıyor

marikan
25-02-2023, 15:47
bu isi ankarada yapan var mi bildiginiz?
bu basinc tupu degisirken sanzumani indirmeleri gerekiyor mu yoksa arac ustunde degistirebiliyorlar mi?

Araçtan araca değişiyor mu bilmiyorum ama şanzıman sökülmeden basitçe değişebiliyor videolarda gördüğüm.

S.Saka
25-02-2023, 21:06
Arkadaşlar aldığınız fiyatlarıda belirtirseniz maliyet açısındanda fikir sahibi oluruz. Ben bugün 6500₺ fiyat aldım. Tüp değişimi , yağ ve işçilik dahil.
BARR hangi marka yağ tercih ediliyor ? Yağ konusunda dikkat etmemiz gereken birşey var mı ?

Evrenoz
25-02-2023, 21:29
5500 aldım ben Reset Garaj'dan

DOHC
26-02-2023, 17:25
Arkadaşlar aldığınız fiyatlarıda belirtirseniz maliyet açısındanda fikir sahibi oluruz. Ben bugün 6500₺ fiyat aldım. Tüp değişimi , yağ ve işçilik dahil.
BARR hangi marka yağ tercih ediliyor ? Yağ konusunda dikkat etmemiz gereken birşey var mı ?

Hangi şehirden ve firma adı nedir?

S.Saka
26-02-2023, 19:21
Hangi şehirden ve firma adı nedir?

Kocaeli/Gebze Aslan Otomotiv

oguz
27-02-2023, 14:20
Selamlar ,
Bende fırsat bulmuşken sorumu sorayım (konu sahibinden izinliyim):)
Poweshift şanzımanlar içinde dsg gibi sıkıntıları olan ama dsg gibi de kolay ve geniş çözüm ağı olmayan bir marka diye sanayide beni darlıyorlar..
powershift için bilgi sahibi yorum yapabilecek kimse varmıdır ?

drago
28-02-2023, 17:35
Selamlar ,
Bende fırsat bulmuşken sorumu sorayım (konu sahibinden izinliyim):)
Poweshift şanzımanlar içinde dsg gibi sıkıntıları olan ama dsg gibi de kolay ve geniş çözüm ağı olmayan bir marka diye sanayide beni darlıyorlar..
powershift için bilgi sahibi yorum yapabilecek kimse varmıdır ?

Yağlı powershift aslında piyasada yaygın olan kuru kavrama dsglerden sorunsuzdur, dizellerde çıkar

Kuru powershift de yolda bırakmaz ama böyle de yol gidilmez seviyesine gelebilir. Titretmeler bir başladı mı arabada ayran varsa tereyağ olur.Benzinlilerde çıkar, fiestada çok sorun yoktur ama focusu taşımakta zorlandığı için sanırım çok sorum yaşayan var.

Akünüz hep yeni hep taze olsun, sanayideki ustamın dediği şey, powershiftte en çok karşılaşılan sorun şanzıman kartının yanması, o da akü ölünce oluyor genelde demişti. Şanzıman kartıysa karaborsa, dsg gibi parçası da bulunmuyor.

Sorunum yokken daha 30bindeki arabanın aküsünü yüksek amperli aküyle değiştirmiştim ben o yüzden, ama vites geçişleri gerçekten iyileşmişti.

oguz
01-03-2023, 08:39
Yağlı powershift aslında piyasada yaygın olan kuru kavrama dsglerden sorunsuzdur, dizellerde çıkar

Kuru powershift de yolda bırakmaz ama böyle de yol gidilmez seviyesine gelebilir. Titretmeler bir başladı mı arabada ayran varsa tereyağ olur.Benzinlilerde çıkar, fiestada çok sorun yoktur ama focusu taşımakta zorlandığı için sanırım çok sorum yaşayan var.

Akünüz hep yeni hep taze olsun, sanayideki ustamın dediği şey, powershiftte en çok karşılaşılan sorun şanzıman kartının yanması, o da akü ölünce oluyor genelde demişti. Şanzıman kartıysa karaborsa, dsg gibi parçası da bulunmuyor.

Sorunum yokken daha 30bindeki arabanın aküsünü yüksek amperli aküyle değiştirmiştim ben o yüzden, ama vites geçişleri gerçekten iyileşmişti.

Cevabınız için teşekkür ederim ,
Hanımda fiesta var 50 k ya geldi , 6 yaşını geçti, aküyü değişeli 2 sene oldu , çok şükür bir sıkıntı olmadı ( benzinli bu arada) ama sürekli bugün yarın patlayacak ekinde kalır 30 binlik olursun diye bir darlama devam ediyor ,
İşin komik yanı 4 kez değiştirmek için hamlem oldu hepsinde bi garip olaylar oldu :))
O zaman aküyü daha güçlü bir akü ile değiştireyim , başka da yapılabilecek bir şey yok gibi , bozulursa o zaman yardım isterim.

BARR
01-03-2023, 08:44
Arkadaşlar aldığınız fiyatlarıda belirtirseniz maliyet açısındanda fikir sahibi oluruz. Ben bugün 6500₺ fiyat aldım. Tüp değişimi , yağ ve işçilik dahil.
BARR hangi marka yağ tercih ediliyor ? Yağ konusunda dikkat etmemiz gereken birşey var mı ?

Merhaba, yeni gördüm bunu pardon.

Febi yeşil kapaklı şişe.

drago
01-03-2023, 10:23
Cevabınız için teşekkür ederim ,
Hanımda fiesta var 50 k ya geldi , 6 yaşını geçti, aküyü değişeli 2 sene oldu , çok şükür bir sıkıntı olmadı ( benzinli bu arada) ama sürekli bugün yarın patlayacak ekinde kalır 30 binlik olursun diye bir darlama devam ediyor ,
İşin komik yanı 4 kez değiştirmek için hamlem oldu hepsinde bi garip olaylar oldu :))
O zaman aküyü daha güçlü bir akü ile değiştireyim , başka da yapılabilecek bir şey yok gibi , bozulursa o zaman yardım isterim.

500binlik arabada 30bin "oranlayınca" ciddi bir tutar değil aslında

2 kere benzinli powershiftim oldu, ilki 2018 yılında sıfır aldığım focus 3.5 1.6 ti-vct aracımdı; 16bin kmde iken başladı titremeye, ama yaklaşık 3 saat kesintisiz kullanım sonrasında ortaya çıkıyordu. 1. vitesten 2. vitese geçtikten hemen sonra titreyerek hızlanıyordu. 1000 km boyunca zaman Ford'a bu araçta sorun olduğuna ikna etmekle geçti, çünkü 3 saat kullanıp servise gitme şansım olmuyordu :) Dediğim gibi yine de yolda bırakmadı; servis de sorunu teyit edince garantiden komple şanzıman değişti üretim hatası denilerek.

2. sinde 30küsür binde 1.0 ecoboost aracım powershift idi, hiç bir sorun yoktu, tamamen ustanın içime kurt düşürmesinden değiştirdim. Ekstra getirisi de dediğim gibi; sorunsuz dediğim şanzıman daha da akıcı vites değiştirmeye başladı.

Ford piyasada en şık, en tutulan, en kolay yüklenen, retrofiti bol olan marka değildir, ama canı berktir kolay kolay yolda bırakmaz.

Yine de imkan varsa değiştirseniz aracı iyi olur; zira zamanında bela bir cvt getirmişlerdi, garantiler bittikten sonra yetkililer cvt ye bakmamaya başladı. Şimdi pws'ler de tam otomatiğe döndü/dönüyor; yarın bir gün cvt gibi üvey evlat olması muhtemel.Çünkü yetkili serviste bile ustalar kuru pws leri hiç sevmiyor, herkes keşke dizelin pws sini alsaydın diyor :)

emreogut
05-03-2023, 10:16
Merhabalar
Basınç tüpünü Ankara’da değiştiren ve memnun kalan birileri var mıdır aramızda.
Varsa eğer mekan önerisi rica ederim

P17BF hatası alıyorum, sanırım basınç tüpünü değiştirmem gerekiyor..

makif84
06-03-2023, 08:37
Merhabalar
Basınç tüpünü Ankara’da değiştiren ve memnun kalan birileri var mıdır aramızda.
Varsa eğer mekan önerisi rica ederim

P17BF hatası alıyorum, sanırım basınç tüpünü değiştirmem gerekiyor..
Tup değişimi yapar mı bilmem ama İlker Bey 'e bi baktırmanızı tavsiye ederim.Yanılmıyorsam Mekatronik bölümü mezunu bir usta .
Dr. Dsg - Dsg Şanzıman Tamir ve Cozum Servisi - Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, BMW - Şanzıman Atolyesi (https://dr-dsg-dsg-sanzman-tamir-ve-cozum-servisi.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral)

R-13239
07-03-2023, 22:05
Evet arkadaşlar, bugün itibariyle değişikliği Reset Garaj'da yaptırdım.

Aracım 2016 model VW Polo 1.4TDI Comfortline paket, 106.000km'de.

Değişimi yapmadan önce aracın P'den D'ye geçtiğinde çoğu zaman "Lütfen Frene Basın" uyarısı verme, vites geçişlerinde hafif sarsma, bazen kafayı düşürüp sonra toparlama gibi problemleri vardı. Ayağımı frenden çektiğim zaman gitmekte isteksizdi.

Mekatronik yağı, şanzıman yağı ve güçlendirilmiş DSG basınç tüpü değişikliğinden sonra araç gerçekten sıfır kondisyonuna yaklaştı desem yalan olmaz.

Yukarıda bahsettiğim tüm problemler geçti, vites geçişlerini neredeyse hissettirmiyor bile.

Gerçekten yazılanları okuduktan sonra fark olacağını tahmin ediyordum ama biraz şüphelerim vardı.

Şu anda gerçekten yeni araç almışım gibi, hatta 2022 model polonun vites geçişleri daha belirgin diyebilirim :)

Yaptırmayı düşünen varsa vakit geçirmeden yaptırsın, gerçekten ödenen ücrete değiyor.

Fiyat Bilgisi: Viraj denge çubuğu lastikleri yağlama - Mekatronik / şanzıman yağ değişimi / Güçlendirilmiş DSG tüp montajı işlemleri yapıldı ve toplamda 6000TL ödedim.


Bu vesileyle, konuyu açıp bizleri bilgi sahibi yapan Evrenoz Bey'e de teşekkür etmek isterim.

emreogut
08-03-2023, 13:48
Tup değişimi yapar mı bilmem ama İlker Bey 'e bi baktırmanızı tavsiye ederim.Yanılmıyorsam Mekatronik bölümü mezunu bir usta .
Dr. Dsg - Dsg Şanzıman Tamir ve Cozum Servisi - Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, BMW - Şanzıman Atolyesi (https://dr-dsg-dsg-sanzman-tamir-ve-cozum-servisi.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral)

Teşekkürler, görüşeceğim ��

deeperblack
08-03-2023, 15:10
Hanımın 2011 Comf. Golf TDI araçta yokuşlarda stop etme vs. tadında bir sıkıntı oluşmaya başladı.
Kavrama olma ihtimali varmıdır ?
Daha önce mekatronik beyni değişmişti ama söküldüğünde basınç tüpü gördüğümü hatırlamıyorum.
Bu kasada basınç tüpü olmayabilir mi ? Yada model yılı vs. fark ediyor mu ?

Bugraaa
08-03-2023, 15:43
manuel aracımı satıp sırf şu dsg basınç tüpü taktırmak için can atıyorum :D

alper_pug
10-03-2023, 22:38
Bu konu ve youtubeda izlediğim videolardan sonra hiç bir şikayetim yokken bugün itibariyle ben de değiştirdim basınç tüpünü. Araç 2015 model 94.000 km de İbiza Cupra. Herkeste olduğu gibi bende de gevşek durumdaydı tüp ve oringi ufaktan yırtılmıştı. 2 saatlik işlem sonrası güçlendirilmiş basınç tüpü takıldı.

Ben şikayetim yok sanıyordum fakat tüpü değiştirdikten sonra aslında baya baya vites geçişleri ve ilk kavrama öncesinde sıkıntılıymış onu anladım. Şu an vites geçişleri ve ilk hareket baya pürüzsüz hale geldi. Çok beklentim olmadan gitmiştim ama baya mutlu ayrıldım işlem sonrası. En azından kafa rahat oldu :)

Ataşehir / Ferhatpaşa da bulunan Reset Garajda yaptırdım işlemi. Basınç tüpü + mekatronik yağı + şanzıman yağı toplam 6000 TL ödedim.

Schumi
11-03-2023, 14:43
Öyle ballandıra ballandıra anlattınız ki keşke benim otomatik arabada da basınç tüpü olsada değiştirsem. :D

süleymann
11-03-2023, 16:20
5 tane araca uyguladım bu zamana kadar gerçekten faydalı. Kavraması bitik, mekatronikten dolayı basınç hatasına kadar hepsini tolere ediyor.
DSG kullanıpta basınç tüpü takmayan boşuna vakit kaybediyor.

Tholl-ga
15-03-2023, 08:41
bende dün değişim yaptırdım.p den d e geçince vites konumuna alması 6 sny falan sürüyordu şimdi direk kavramaya geçiyor.downshift yaparken çok keskin düşüm yapmıyordu şimdi baya düzeldi.

Grimlord
15-03-2023, 08:48
Bir arkadaşımın passat cc aracı var, 2-3 kere frene basmadan D konumuna geçmiyor dedi. Birkaç yere gösterdiği zaman pompa arızası olabilir demişler ama aklıma basınç tüpü zamazingosu geldi, aynı sıkıntı mı acaba bahsedilen? Onun haricinde kalkışta titreme, silkeleme, gidişte bir sıkıntı yok. 10 bin lira fiyat istemişler bu işlem için

mcemrek
15-03-2023, 09:22
Selam arkadaşlar. tüp değişiminden sonra adaptasyon gerekli mi? adaptasyon şanzıman yazılımında değişiklik yapar mı?

Strich Acht
15-03-2023, 09:31
'21 t-roc 40k kmde sadece 3. viteste yavaş hızlanırken silkeleme yapıyor. Sanki kararsızlık varmış gibi şanzımanda ama hemen geçişten sonra değil vitesin ortaları gibi diyeyim. Daha önce başına gelen var mı?
Servise götürdüm pek sallamadılar.

Eren G.
15-03-2023, 11:21
ben de değiştirdim mekatronik kartı ile beraber. ama dsg ile yaşamak harbiden çok boş yere yorucu. gözünü seveyim zf8'in.

Evrenoz
21-03-2023, 15:26
Bugün değişimi yaptım. Öncelikle benim için en az ürün ve işçilik kadar önemli olan birkaç konu var;

1- Gittiğimde içerisi ağzına kadar dolu olmasına rağmen Randevu saatimde dakika sekmeden aracım lifte alındı ve çalışılmaya başlandı.
2- İş için verdikleri süreye dakikası dakikasına uydular.
3- Sorduğum sorulara dolu dolu cevap verdiler.
4- Çalışanlar alışılageldik sanayi üslubunda değil, bilgili bir tekniker üslubundaydı. İlk defa gitmeme rağmen ortam gayet sıcak, keyifliydi.

Araç açıldığında gördük ki tüpüm gevşemiş, elle çıkabilir durumdaymış.

İşlem sonrası ilk kullanım izlenimlerim ise;

Araç yumuşadı, vites geçişleri sessiz ve vuruntusuz. Kickdown gecikmesiz
Kısaca sorunum, şikayetim olmadan gitmiştim ama faydasını ve farkını gördüm.

BARR
22-03-2023, 07:05
Bugün değişimi yaptım. Öncelikle benim için en az ürün ve işçilik kadar önemli olan birkaç konu var;

1- Gittiğimde içerisi ağzına kadar dolu olmasına rağmen Randevu saatimde dakika sekmeden aracım lifte alındı ve çalışılmaya başlandı.
2- İş için verdikleri süreye dakikası dakikasına uydular.
3- Sorduğum sorulara dolu dolu cevap verdiler.
4- Çalışanlar alışılageldik sanayi üslubunda değil, bilgili bir tekniker üslubundaydı. İlk defa gitmeme rağmen ortam gayet sıcak, keyifliydi.

Araç açıldığında gördük ki tüpüm gevşemiş, elle çıkabilir durumdaymış.

İşlem sonrası ilk kullanım izlenimlerim ise;

Araç yumuşadı, vites geçişleri sessiz ve vuruntusuz. Kickdown gecikmesiz
Kısaca sorunum, şikayetim olmadan gitmiştim ama faydasını ve farkını gördüm.

İyi bari 40 kere sordun bana kendin deneyimledin :hehe:

Evrenoz
22-03-2023, 07:14
İyi bari 40 kere sordun bana kendin deneyimledin :hehe:

Anca ikna oldum :)

fthdrn
22-03-2023, 07:24
Bu konu ve youtubeda izlediğim videolardan sonra hiç bir şikayetim yokken bugün itibariyle ben de değiştirdim basınç tüpünü. Araç 2015 model 94.000 km de İbiza Cupra. Herkeste olduğu gibi bende de gevşek durumdaydı tüp ve oringi ufaktan yırtılmıştı. 2 saatlik işlem sonrası güçlendirilmiş basınç tüpü takıldı.

Ben şikayetim yok sanıyordum fakat tüpü değiştirdikten sonra aslında baya baya vites geçişleri ve ilk kavrama öncesinde sıkıntılıymış onu anladım. Şu an vites geçişleri ve ilk hareket baya pürüzsüz hale geldi. Çok beklentim olmadan gitmiştim ama baya mutlu ayrıldım işlem sonrası. En azından kafa rahat oldu :)

Ataşehir / Ferhatpaşa da bulunan Reset Garajda yaptırdım işlemi. Basınç tüpü + mekatronik yağı + şanzıman yağı toplam 6000 TL ödedim.
Bende de 85kkmde ibiza cupra var herhangi bir sorunum yok diye dusunuyorum vitesle ilgili ama merak da etmiyor değilim. Bi akşam benim araba ile tur atıp gözlemleyebilir misin :D

BARR
22-03-2023, 07:27
Anca ikna oldum :)

Benim de canım sıkıldı kavram değiştirip basınç açıp içinden geçiyim diyorum nasıl fikir :hehe:

Evrenoz
22-03-2023, 09:37
Benim de canım sıkıldı kavram değiştirip basınç açıp içinden geçiyim diyorum nasıl fikir :hehe:

Açmasan da geçersin
Ama ben de turboyu mıncıklarsam şenlik olur :)

mcemrek
09-04-2023, 23:10
Tüpü temin ettim. 1 litre febi mekatronik yağıda tamam. Hava biraz güzel olursa gölgede 1 saat içinde tüp montajını yapmayı düşünüyorum. Sonrasında adaptasyon yapmak gerekir mi konusunda kafamda sorular var sadece. Yoksa 1 alyan 2 anahtar ile çözülüyor YouTube ve Google sağolsun artık eli anahtar tutan herkes usta

alper_pug
10-04-2023, 05:32
Bende de 85kkmde ibiza cupra var herhangi bir sorunum yok diye dusunuyorum vitesle ilgili ama merak da etmiyor değilim. Bi akşam benim araba ile tur atıp gözlemleyebilir misin :D

Mesajı yeni gördüm kusura bakma öncelikle , olur tabi ki. Aynı şekilde sen de tüplü ibiza cupra nasıl oluyor bakarsın :D

Evrenoz
10-04-2023, 08:40
Tüpü temin ettim. 1 litre febi mekatronik yağıda tamam. Hava biraz güzel olursa gölgede 1 saat içinde tüp montajını yapmayı düşünüyorum. Sonrasında adaptasyon yapmak gerekir mi konusunda kafamda sorular var sadece. Yoksa 1 alyan 2 anahtar ile çözülüyor YouTube ve Google sağolsun artık eli anahtar tutan herkes usta

Bende herhngi bir adaptasyon işlemi uygulanmadı.

mcemrek
10-04-2023, 13:21
Bende herhngi bir adaptasyon işlemi uygulanmadı.


cumaya kadar yağış gösteriyor o zamana kadar yattı benim DİY işi. tork anahtarı dahil var işyerinin teknik kısımda bayram öncesi halledeyim istiyorum.

fthdrn
10-04-2023, 17:41
Mesajı yeni gördüm kusura bakma öncelikle , olur tabi ki. Aynı şekilde sen de tüplü ibiza cupra nasıl oluyor bakarsın :D

Estağfurullah, ben anadolu yakasındayım haftasonu müsait olursak haberleşelim. Evren abi ile bu konuyu yüz yüze konuşunca yaptırma gereği duydum zaten :D

insta; Login • Instagram (https://www.instagram.com/hbcupra/)

janet
10-04-2023, 22:58
Bugün değişimi yaptım. Öncelikle benim için en az ürün ve işçilik kadar önemli olan birkaç konu var;

1- Gittiğimde içerisi ağzına kadar dolu olmasına rağmen Randevu saatimde dakika sekmeden aracım lifte alındı ve çalışılmaya başlandı.
2- İş için verdikleri süreye dakikası dakikasına uydular.
3- Sorduğum sorulara dolu dolu cevap verdiler.
4- Çalışanlar alışılageldik sanayi üslubunda değil, bilgili bir tekniker üslubundaydı. İlk defa gitmeme rağmen ortam gayet sıcak, keyifliydi.

Araç açıldığında gördük ki tüpüm gevşemiş, elle çıkabilir durumdaymış.

İşlem sonrası ilk kullanım izlenimlerim ise;

Araç yumuşadı, vites geçişleri sessiz ve vuruntusuz. Kickdown gecikmesiz
Kısaca sorunum, şikayetim olmadan gitmiştim ama faydasını ve farkını gördüm.

Hayırlısı olsun.Bende taze 7 dag kullanıcısı olarak 2021 40binde aracıma ilerde yaptırmayı düşünüyorum.Sizin içinde sakıncası yoksa forum kurallarıda uygunsa istanbulda nerde yaptırdığınızı paylaşabilir misiniz? Dm den de yazsanız uygundur :) teşekkür ederim. saygılar.

Evrenoz
11-04-2023, 15:10
Hayırlısı olsun.Bende taze 7 dag kullanıcısı olarak 2021 40binde aracıma ilerde yaptırmayı düşünüyorum.Sizin içinde sakıncası yoksa forum kurallarıda uygunsa istanbulda nerde yaptırdığınızı paylaşabilir misiniz? Dm den de yazsanız uygundur :) teşekkür ederim. saygılar.

Reset garaj'da yaptırdım ben

GuneyOnur
12-04-2023, 08:30
Polo 6R aracım için Orjinal VW'nin üretmiş olduğu 0AM398025 parça kodlu DQ200 Tamir Takıımı, Yağ değişimi ve adaptasyon yaptık. Şimdilik tüm sorunlar ortadan kalktı sıfır gibi oldu şanzuman. İlerleyen zamanlarda ne olur bilemem.

huseyinturk
12-04-2023, 12:26
120.000de golf 7 1.4tsi aracım var, uzun süredir hep dizel dsg araç kullandım diye mi bilmiyorum ama 1den 2 ye atarken ses duyuyorum sanki. Vites geçişlerinde vs hiç bir sorunum yok aracı ilk sahibinden aldım zaten aşırı titiz birisi servisin sevdiği müşteri tiplerinden. Tüp değişimi bu konuda fayda sağlar mı acaba yoksa durum normal mi?

Sti_Ozan
12-04-2023, 12:38
Estağfurullah, ben anadolu yakasındayım haftasonu müsait olursak haberleşelim. Evren abi ile bu konuyu yüz yüze konuşunca yaptırma gereği duydum zaten :D

insta; Login • Instagram (https://www.instagram.com/hbcupra/)

Bu buluşmaya +1 de ben yazarım :D

Evrenoz
12-04-2023, 15:24
Estağfurullah, ben anadolu yakasındayım haftasonu müsait olursak haberleşelim. Evren abi ile bu konuyu yüz yüze konuşunca yaptırma gereği duydum zaten :D

insta; Login • Instagram (https://www.instagram.com/hbcupra/)


Bu buluşmaya +1 de ben yazarım :D

Akşam yapın ben de geleyim çocuğu uyuttuktan sonra

Sti_Ozan
12-04-2023, 16:18
Akşam yapın ben de geleyim çocuğu uyuttuktan sonra

İpsiz sapsız adamım abi ben her türlü ayak uydururum size

fthdrn
12-04-2023, 20:57
Cumartesi iftar sonrası için starbucks meeting diyebilir miyiz o zaman Evrenoz alper_pug Sti_Ozan

Evrenoz
12-04-2023, 22:16
Cumartesi iftar sonrası için starbucks meeting diyebilir miyiz o zaman Evrenoz alper_pug Sti_Ozan

Ben opsiyonum kızdan mütevellit, sorunsuz uyursa damlarım. Buluşursanız bi yazın bana whatsapp’tan ama

Sti_Ozan
13-04-2023, 15:05
Cumartesi iftar sonrası için starbucks meeting diyebilir miyiz o zaman Evrenoz alper_pug Sti_Ozan

Ben okeyim abi, hangi starfaks olduğunu söylemeniz yeterli

mcemrek
13-04-2023, 17:58
Bugün tüpün montajını yaptım. Ancak akşam geç olunca deneme fırsatı kalmadı. Topladım öylece bıraktım. Kanal veya lift olmadan gerçekten zulüm oldu.

Çıkan orjinal tüp 123 bin de bu haldeydi. Contası görünüyordu baya bir gevşemiş elimle çıkarabildim

https://i.imgyukle.com/2023/04/13/Q8KwpR.jpeg

alper_pug
13-04-2023, 19:57
Cumartesi iftar sonrası için starbucks meeting diyebilir miyiz o zaman Evrenoz alper_pug Sti_Ozan

Bana da uyar ama zargolardan uzak yer seçelim :D

MeHMeT-INC
14-04-2023, 10:44
Bu işi Ankara'da yapan güvenilir garaj var mı?

mcemrek
14-04-2023, 13:20
sabah test yaptım. vites düşerken özellikle 2 den 1 e yada 3 ten 1 e iyi bir vuruntum vardı. ondan eser kalmadı sessiz sedasız geçiyor. vites değiştirmelerinde pek bir fark göremedim.

1.6 tdi 1449 var aracımda kavramam 5. ve 7. viteste ısındığı zaman kaçırma yapıyor daha onunla alakalı deneme yapmadım bakalım onunla alakalı değişim var mı ileriki günlerde belli olur

cagatay16v
16-04-2023, 01:37
Aydelen var ivedikte

S.Özcan
04-05-2023, 12:31
Bakimdayiz.com Dsg Basınc Tupu Arızası - Şikayetvar (https://www.sikayetvar.com/bakimdayizcom/bakimdayizcom-dsg-basinc-tupu-arizasi)

Böyle bir konu gördüm, kullananlar hala memnun mu?

fthdrn
04-05-2023, 13:56
Evet bir sürü şikayet gelmiş bu guclendirilmiş dsg basinc tupu mevzusuna. Aramizda kullanip suan icin bi sikayeti olan var mı ?

eminkilic61
04-05-2023, 15:22
Bakimdayiz.com Dsg Basınc Tupu Arızası - Şikayetvar (https://www.sikayetvar.com/bakimdayizcom/bakimdayizcom-dsg-basinc-tupu-arizasi)

Böyle bir konu gördüm, kullananlar hala memnun mu?

kampanyadan bedavaya veriyorlarsa, sizin aracınızdan çıkanı revize edip başka araca 'güçlendirilmiş' diye mi takıyorlar acaba?

mcemrek
04-05-2023, 15:56
Bakimdayiz.com Dsg Basınc Tupu Arızası - Şikayetvar (https://www.sikayetvar.com/bakimdayizcom/bakimdayizcom-dsg-basinc-tupu-arizasi)

Böyle bir konu gördüm, kullananlar hala memnun mu?

ben kendim yaptım tüp değişimini tüpü n11 den aldım hatta. bir sıkıntım yok gerçi 1k km oldu daha. önceden vites düşürürken vuruntu vardı o geçti normal olması gerektiği gibi çalışıyor.

tüpteki conta fotolardaki gibiydi ve tamamen gevşemiş haldeydi. elimle rahatça yerinden çıkardım

https://i.imgyukle.com/img/2023/05/04/QdVGfq.jpeg
https://i.imgyukle.com/img/2023/05/04/QdVvuY.jpeg

S.Özcan
04-05-2023, 16:11
kampanyadan bedavaya veriyorlarsa, sizin aracınızdan çıkanı revize edip başka araca 'güçlendirilmiş' diye mi takıyorlar acaba?

ben ona değilde sıkıntı çıkarmasına takıldım. aracım servis bakımlı olmadığı için birşey yapacaklarını düşünmüyorum.


ben kendim yaptım tüp değişimini tüpü n11 den aldım hatta. bir sıkıntım yok gerçi 1k km oldu daha. önceden vites düşürürken vuruntu vardı o geçti normal olması gerektiği gibi çalışıyor.

tüpteki conta fotolardaki gibiydi ve tamamen gevşemiş haldeydi. elimle rahatça yerinden çıkardım

gözlemlerinizi aktarır mısınız? maslak gümüşok servisinde sadece orjinalle değişim yaptıklarını, güçlendirilmiş takmadıklarını söyledi. tezgahta 2 tane truckpoint tüp vardı, basınç sorunu yaşadıkları için geri orjinalini taktıklarını söyledi.

S.Özcan
04-05-2023, 16:12
not: başka serviste takılmış tüpler, kendi servislerinde orjinale dönmüşler.

mcemrek
04-05-2023, 21:42
ben ona değilde sıkıntı çıkarmasına takıldım. aracım servis bakımlı olmadığı için birşey yapacaklarını düşünmüyorum.



gözlemlerinizi aktarır mısınız? maslak gümüşok servisinde sadece orjinalle değişim yaptıklarını, güçlendirilmiş takmadıklarını söyledi. tezgahta 2 tane truckpoint tüp vardı, basınç sorunu yaşadıkları için geri orjinalini taktıklarını söyledi.

aracım 124.500 km de şuan. 123.5k gibi tüp ü taktım. 1449 turbo takılı 1.6 tdi dsg. yaklaşık 200 bg civarı. tekli viteslerde kaçırma var bir süredir (yaklaşık 80k km dir kaçırıyor yanlış olmasın)

acaba dedim mekatronik yeterince güçlü basamıyor o sebeple mi kaçırıyorum daha önce 80k km deyken mekatronik yağı ve şanzıman yağını değiştirmiştim. bu değişimden bir süre sonra vites düşüşlerinde vuruntu başladı. özellikle 2 den 1 e düşerken sanki manuel araçta debriyaja basmadan vites düşürür gibi vurma yapıyordu. internette biraz araştırdım yorumları fena olmayan görece uygun fiyatlı olan bir kit i sipariş geçtim. mekatronik yağını aldım ramazanda işler biraz sakin oluyor o ara giriştim değişimi yaptım. sonrasında kullandığımda vuruntu gitmişti ama hala kaçırıyor tekli viteslerde.

gerçi oring değiştirip tüp sıkılsa yine aynı olur muydu muhtemelen olurdu ama o gevşemiş halini görünce ve gevşemeyecek diye o kadar yerde anlatılanları duyunca dedim yap gitsin.


bu arada not olarak 10luk civatayı torklayıp bırakmak lazım ben alt köşeden hafif terleme var sanıp fazladan torklayınca sapı elimde kaldı. Allahtan kolay yerdeydi de tornacı bir abiye 10 dk da hallettirdim :D

S.Saka
04-05-2023, 22:29
Bugün master garaj tuzlada değişim yaptırdım. Gevşeklik yoktu ve o-ring dışarıda görünmüyordu. Bazen vitese geçmiyordu ve kaçırma yapıyordu. Biraz yol yapıp gelişmeleri buradan yazarım.

S.Özcan
05-05-2023, 09:13
aracım 124.500 km de şuan. 123.5k gibi tüp ü taktım. 1449 turbo takılı 1.6 tdi dsg. yaklaşık 200 bg civarı. tekli viteslerde kaçırma var bir süredir (yaklaşık 80k km dir kaçırıyor yanlış olmasın)

acaba dedim mekatronik yeterince güçlü basamıyor o sebeple mi kaçırıyorum daha önce 80k km deyken mekatronik yağı ve şanzıman yağını değiştirmiştim. bu değişimden bir süre sonra vites düşüşlerinde vuruntu başladı. özellikle 2 den 1 e düşerken sanki manuel araçta debriyaja basmadan vites düşürür gibi vurma yapıyordu. internette biraz araştırdım yorumları fena olmayan görece uygun fiyatlı olan bir kit i sipariş geçtim. mekatronik yağını aldım ramazanda işler biraz sakin oluyor o ara giriştim değişimi yaptım. sonrasında kullandığımda vuruntu gitmişti ama hala kaçırıyor tekli viteslerde.

gerçi oring değiştirip tüp sıkılsa yine aynı olur muydu muhtemelen olurdu ama o gevşemiş halini görünce ve gevşemeyecek diye o kadar yerde anlatılanları duyunca dedim yap gitsin.


bu arada not olarak 10luk civatayı torklayıp bırakmak lazım ben alt köşeden hafif terleme var sanıp fazladan torklayınca sapı elimde kaldı. Allahtan kolay yerdeydi de tornacı bir abiye 10 dk da hallettirdim :D

bilgilendirme için teşekkürler, bende bakımı reset garajda yaptırıp tüpü de o zaman değiştirecektim. şimdi tereddütte kaldım.

MeHMeT-INC
01-02-2024, 15:43
Yine çok fazla reklamları çıkmaya başladı sosyal medyada. Bu geliştirmeyi yapanlardan güncel kullanıcı yorumları alabilir miyiz acaba

Evrenoz
01-02-2024, 16:14
Yine çok fazla reklamları çıkmaya başladı sosyal medyada. Bu geliştirmeyi yapanlardan güncel kullanıcı yorumları alabilir miyiz acaba

Tam 1 yıl olmuş konuyu açalı, taktıralı
Bir şikayetim yok.

akko
09-02-2024, 10:54
Tam 1 yıl olmuş konuyu açalı, taktıralı
Bir şikayetim yok.

Peki bir iyileşme oldu mu abi?

Evrenoz
09-02-2024, 15:18
Peki bir iyileşme oldu mu abi?

İlk başlarda da yazmıştım aslında
kötüleşme yoktu, o yüzden net "şu oldu" diyeceğim iyileştirme de olmadı. vites geçişleri biraz daha yumuşadı sadece, hafif vuruntu vardı kayboldu.
önlem amaçlıydı benimki, zira açıp bakınca da gevşek çıktı

akko
09-02-2024, 15:28
İlk başlarda da yazmıştım aslında
kötüleşme yoktu, o yüzden net "şu oldu" diyeceğim iyileştirme de olmadı. vites geçişleri biraz daha yumuşadı sadece, hafif vuruntu vardı kayboldu.
önlem amaçlıydı benimki, zira açıp bakınca da gevşek çıktı

evet evet abi, o mesajlarınızı da okumuştum fakat 1 yıl geçince üstünden tekrar sormak istedim :)
internette olumsuz olarak baya bir video dolaştığı için..

mcemrek
09-02-2024, 15:34
120 bin km civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam geçen sene ben kendim değiştirdim. tren**ol dan aldım ürünü. tüp bende de tamamen gevşek çıkmıştı. 10 bin km geçti üzerinden sorun yok. tüpten sonra aman aman şu oldu bu oldu diyemem. ama tüpün tamamen elle açılacak seviyeye gelmesi bile başlı başına bir olay bence.

tüp değişiminden 40 bin km öncesinde mekatronik yağını değişmiştim 40 bin km de oldukça kıvamlı bir hal almıştı bu da ayrı bir not olsun

GökhanO
09-02-2024, 16:50
120 bin km civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam geçen sene ben kendim değiştirdim. tren**ol dan aldım ürünü. tüp bende de tamamen gevşek çıkmıştı. 10 bin km geçti üzerinden sorun yok. tüpten sonra aman aman şu oldu bu oldu diyemem. ama tüpün tamamen elle açılacak seviyeye gelmesi bile başlı başına bir olay bence.

tüp değişiminden 40 bin km öncesinde mekatronik yağını değişmiştim 40 bin km de oldukça kıvamlı bir hal almıştı bu da ayrı bir not olsun

kendi kendine degistirmek zormu abi ? yararlandigin bir video ya da bir kayna var mi ?

mcemrek
09-02-2024, 23:21
kendi kendine degistirmek zormu abi ? yararlandigin bir video ya da bir kayna var mi ?

youtube da bir eleman detaylı olarak anlatmış ondan izlemiştim yapılabilir göründü lift olmadan arabayı takoza alarak yaptım. torx lokma takımım da yoktu alyanla yaptım o sebeple biraz zorlandım. ama yinede eğlenceli bir deneyimdi. şansıma tüp tamamen gevşemiş haldeydi rahat söküldü.

sırasıyla hava filtre kazanı, akü ve tablası, marş motorunu söktüm. alt kısımdan motor korumayı sökünce önde çok rahat olmasa da çalışma alanı çıkıyor ortaya. 10 anahtarla mekatroniğin kapağı sökülüyor. sıkarken tork değerlerine dikkat etmek lazım civataları aleminyum ve ince. elde kalması çok muhtemel.

bir kaç önemli kısım var. mekatronik kapağın contasını da değiştirmek lazım ben değiştirmedim keşke değiştirseydim. tüp tam gevşememişse orjinal tüpü sökmek için torx lokma takımı lazım olacaktır.

BlackGetz
12-02-2024, 23:12
Yer önerisi varsa rica edeyim. Cortlamasına az kaldı benimkinin

Evrenoz
13-02-2024, 08:14
Yer önerisi varsa rica edeyim. Cortlamasına az kaldı benimkinin

2-3 farklı iş, 1 de telefonla destek için Reset Garaj'ı tecrübe ettim.
Hepsinden çok memnun kaldım

ardtnc
24-04-2024, 14:18
herkese merhaba, konu sessiz kalmış bu tüp değişiminde herhangi bir sorun yok sanırım.
yorumların hepsini okudum, bu tüp olayı belli başlı şanzımanlarda mı var yoksa tüm dsg lerde olabilir mi?
aracımda dq200 7 ileri kuru kavrama tip şanzıman var 106k km de