Orijinalini görmek için tıklayınız : Manevra veya dururken dönüşlerde tak tuk sesi hk.
* BARR sana da sormuş olayım, belki başına gelmiştir :)
Durur halde direksiyonu tam sağ veya tam sol döndürdüğümde nereden geldiğini çok tahmin edemediğim (sanki sağ gibi ama emin değilim) ve direksiyonda elimde de ufaktan hissedilir şekilde ama yalnızca 1-2 seferlik tak-tuk diye sesler oluyor. Ancak her zaman değil. Yani atıyorum direksiyon kutusu olsa, sağ-sol çevirirken takır tukur takır tukur etmesi gerekir değil mi? Tam sağ yaparken bi yerde takkkk yapıyor, sonra manevraya devam ediyorum, sağ-sol-sağ-sol bir yerden çıkıyorum mesela, o arada başka hiç ses yok.
Aklıma bir de aks kafası geliyor. Daha önce yürürken hiç yapmıyordu ancak bu aralar nadiren de olsa örneğin bir ara sokak dönüşünde anlık olarak tık diye duyuyorum.
Aks kafası olsa bir yandan da şimdiye kadar çok ilerlemesi gerekirdi diye düşünüyorum. Yani illa ki bi yerlerde patlaması gerekirdi. 1 sene olacak çünkü neredeyse bu şekilde dikkatimi çekip ses yapması. Ancak hep dururken oluyor diye çok önemsememiştim.
Ha bu arada yakın zamanda amortisör takozları orijinalleri ile değişti, salıncak falan gitmişti, onlar değişti. Amortisörlerde bir sıkıntı yok. Araba 120 binde... Acaba böyle yay may, bir şeyin takozu falan mı yapıyor sesi, ustaya da söylüyorum, o anda tabi ki klasik, ses çıkmıyor, hiç bir şey anlatamadan geri geliyorum, sonra otoparka girmek için manevra yaparken "takkkk"... Takacam sonunda :)
Fikirleriniz nedir :)
Direksiyon kutusunun civatası gevşek.
amörtisör bilyası olma ihtimalı yüksek
Aks kafası olsa tam manevra yada tam manevraya yakın tur dönüşlerinde ilk hareket halinde gelir.
Durur pozisyonda direksiyon çevirince gelmez, aksın hareket ettiği anda gelir.
Sizinki durur poziyon.
Daha önce başıma şu geldi. Alt takımda bazı parçaları değiştirdim, 1 vida tam sıkılmamış. Rot balansçıda durum farkedildi.
Tam olarak ayni seyi yasamistim Rover 200vi'imda, aks korugu yirtilmis. Yeni koruk alip greslemistik icini ve korudugu parcalari guzelce, ses kesilmisti. Aracin yeni sahibi arkadasim, ara ara kullanirim hala, arabayi yaptigi her seyi de bilirim, zira ya fikir alir ya da haber verir, neyse, bunu anlatma sebebim bir daha benzer bir sorun olmadigi aracta. Bundan degilse, zaten diger forumdaslar da kendi deneyimlerinden hareketle fikir vermisler, sirayla deneyip gormek lazim :)
Cevaplar için teşekkürler, amortisör takozu zaten bilyesi değil mi, yanlış mıyım? Onlar yeni değişti.
Z-rotlar da yeni değişmişti.
Bu arada 207_TR yanlış yazmışım, sağ-sol yaptıktan sonra ilk hareket anında tık-tuk yapıyor, yani manevra yaparken ileri geri sağ-sol yaparken. Zaten o beni aks kafası olabileceğine itti ancak aks kafası sıkıntılı olsa 1 yıldır ilerlemesi gerekmez mi? Onu da pek anlayamadım.
Körük vesaire yırtık değil, gevşek bozuk bir şey yok görünürde, yürüyen aksamda da aynı şekilde. Ustayla bi dalacağız tekrar bakalım, bi tekrar gidip detaylı bakmasını isteyeceğim akla gelen her yere bakalım :)
rahmitanir
03-02-2023, 14:28
Fren balatasindan bile olabilir sanctuary35 giulietta'da yasamisti.
Cevaplar için teşekkürler, amortisör takozu zaten bilyesi değil mi, yanlış mıyım? Onlar yeni değişti.
Z-rotlar da yeni değişmişti.
Bu arada 207_TR yanlış yazmışım, sağ-sol yaptıktan sonra ilk hareket anında tık-tuk yapıyor, yani manevra yaparken ileri geri sağ-sol yaparken. Zaten o beni aks kafası olabileceğine itti ancak aks kafası sıkıntılı olsa 1 yıldır ilerlemesi gerekmez mi? Onu da pek anlayamadım.
Körük vesaire yırtık değil, gevşek bozuk bir şey yok görünürde, yürüyen aksamda da aynı şekilde. Ustayla bi dalacağız tekrar bakalım, bi tekrar gidip detaylı bakmasını isteyeceğim akla gelen her yere bakalım :)
sanzıman alt kulağı ileri geri hareket ederken yapabilir bide hareketli volant varsa oda yapaabilir
Fren balatasindan bile olabilir sanctuary35 giulietta'da yasamisti.
Aa cidden ya benzerini arka sağda Giulietta'da yaşamıştım, bi baktırayım, hoş balatalar da bir süre önce değişmişti, ama ses daha önceden beri geliyor :)
Giulietta'da arkayı bi yere çakmışım da dağılmış gibi ses geliyordu :) Yine de bi baktırayım, güzel fikir, çok teşekkürler..
sanzıman alt kulağı ileri geri hareket ederken yapabilir bide hareketli volant varsa oda yapaabilir
Araba otomatik ama evet oralara da bir bakalım. İlk harekette oradan kaynaklı da başka bir ses geliyor gibi ufaktan, çıt diye. Büyük ihtimal bu değil ama...
amortisör takozu ayrı bilyası ayrı. Her zaman beraber değişmesi makbuldur. Böylemi değişti ? OEM mi takıldı yoksa yan sanayi mi ?
sanctuary35
04-02-2023, 22:09
Aa cidden ya benzerini arka sağda Giulietta'da yaşamıştım, bi baktırayım, hoş balatalar da bir süre önce değişmişti, ama ses daha önceden beri geliyor :)
Giulietta'da arkayı bi yere çakmışım da dağılmış gibi ses geliyordu :) Yine de bi baktırayım, güzel fikir, çok teşekkürler..
Araba otomatik ama evet oralara da bir bakalım. İlk harekette oradan kaynaklı da başka bir ses geliyor gibi ufaktan, çıt diye. Büyük ihtimal bu değil ama...
bnm giuda tam sağ ve tam sol yavaş dönüşlerde cıtcıt ses geliyordu hem servise hemde rahminin babasına kontrol ettirdik balatayı tutan parçalardan geliyor dediler sonra müziğin sesini açtım bende :D
Abi müsadenizle yeni konu açmadan ben de bir sorunumdan bahsetmek istiyorum. Araçta ön takım alt takım değişmeyen parça kalmadı. Motor takozları vb değişti. Tek değişmeyen parça amortisör kaldı, onda da sorun olmadığını söylüyor ustam.
Sorunum şu;
Parktan çıkarken vitese takıyorum debriyaja basıp gaz veriyorum tak tak bir ses geliyor. Uzun yolda gidiyorum sorun yok tam şehir içinde bir kırmızı ışığa geliyorum yavaşlıyorum tam duracakken tak, kalkışta tak sesi geliyor.
Usta o kadar parça değiştirdi fakat düzelmedi. Ustamı değiştireceğim fakat nokta atışı yapabilir miyiz bu soruna?
Abi müsadenizle yeni konu açmadan ben de bir sorunumdan bahsetmek istiyorum. Araçta ön takım alt takım değişmeyen parça kalmadı. Motor takozları vb değişti. Tek değişmeyen parça amortisör kaldı, onda da sorun olmadığını söylüyor ustam.
Sorunum şu;
Parktan çıkarken vitese takıyorum debriyaja basıp gaz veriyorum tak tak bir ses geliyor. Uzun yolda gidiyorum sorun yok tam şehir içinde bir kırmızı ışığa geliyorum yavaşlıyorum tam duracakken tak, kalkışta tak sesi geliyor.
Usta o kadar parça değiştirdi fakat düzelmedi. Ustamı değiştireceğim fakat nokta atışı yapabilir miyiz bu soruna?
Egzoz baglantısına bak
amortisör takozu ayrı bilyası ayrı. Her zaman beraber değişmesi makbuldur. Böylemi değişti ? OEM mi takıldı yoksa yan sanayi mi ?
Orjinal Fiat 500x Jeep Renegade On Amortisor Takozu 52116186 Fiyatı, Yorumları - TRENDYOL (https://www.trendyol.com/orjinal/fiat-500x-jeep-renegade-on-amortisor-takozu-52116186-p-81092925)
Parça bu, bilya ile birlikte diye biliyorum, bilya diye ayrı parça yok çünkü. OEM değişti.
Ustayla da konuştuk, bi ara gideceğim, viraj demiri, direksiyon kutusu falan filan her yere bi bakarız lifte kaldırıp dedi. Bakalım göreceğiz.
Abi müsadenizle yeni konu açmadan ben de bir sorunumdan bahsetmek istiyorum. Araçta ön takım alt takım değişmeyen parça kalmadı. Motor takozları vb değişti. Tek değişmeyen parça amortisör kaldı, onda da sorun olmadığını söylüyor ustam.
Sorunum şu;
Parktan çıkarken vitese takıyorum debriyaja basıp gaz veriyorum tak tak bir ses geliyor. Uzun yolda gidiyorum sorun yok tam şehir içinde bir kırmızı ışığa geliyorum yavaşlıyorum tam duracakken tak, kalkışta tak sesi geliyor.
Usta o kadar parça değiştirdi fakat düzelmedi. Ustamı değiştireceğim fakat nokta atışı yapabilir miyiz bu soruna?
ayn sorun kango da vardı lkalıper pimleri aşınmıs ondan yapıyordu
Ufak bi güncel yapayım,
Takozlar, aks bilyaları şunlar bunlar değişti, bi tek rot-rot başı kaldı. Bir de amortisör. 1-2 farklı usta ile de görüştüm, takoz değiştiyseniz amortisör çıkacak büyük ihtimal dedi. Düşük bi ihtimal yay olabilir dedi de yay durduğu yerde bozulur mu? Amortisöre gidiyor benim de aklım.
Ses de şöyle belirgin hale geldi, örneğin rampa şeklinde garaj girişi tarzı çapraz dönülen yerlerde ön süspansiyon kapanıp açıldığında tık tık tık tık diye yapıyor sesi, tam olarak böyle anlatabilirim. Bir de durduğu yerde çevirirken metal kırılma gibi dank sesi yapması da amortisör mili falan olabilir deniliyor genelde.
Götürdüğüm usta da benzer şeyi söyledi, patlak değil ama mili falan bozulmuş olabilir, ses yapar pek bir şey olmaz dedi. Ancak teşhisi tam koymak adına iyi bi rot-balansçı en güzel anlar dedi. Bakalım gideceğim bi yerlere.
8.000rpm
14-07-2023, 09:48
aynı şey meg2'de başıma gelmişti
alt salıncakta çatlak çıktı , değişti , düzeldi
Salıncak da değişti, hatta yan sanayi almıştım, Teknorot bildiğin burçları hatalı veya dayanıksız olmasına rağmen kabul etmedi, bir sefer garantiden değiştirdiler güya ama 1 ay geçmeden lastikleri bozuldu. Kullanıcı hatası dediler :)
Tekrar para verip orijinale döndüm. Haliyle onlar da sağlam :)
Değişmeyen bi amortisör, rot ve rot başı kaldı, amortisöre girişeceğim gibi. Sadece emin olmak istiyorum :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.