Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw N13 motor su sıcaklığı hk.
Merhabalar,
Stage 3 hybrid setup Scirocco’dan f20 116i n13 motorlu modele geçtim. Bu araçta sanırım yağ soğutucu yokmuş. Aldığım araç kronik problemleri ağır bakımında giderilmiş. Turbo su oringleri, devirdaim, termostat vs yeni. Yağ eksiltme veya su eksiltme problemim yok. Bugün seyir halinde giderken obd’den bağlanıp su sıcaklığına bakmak istedim. 105-111 arasında gidip geliyor trafikte. 111’de fan açıp 105’e inince duruyor. Tamam thp sıcak çalışan makina okey fakat bu yine de fazla değil mi:) tsi’dan sonra çok fazla geldi. Benim 1’e1 yakıtlı açık Scirocco aracım bile 92-93’ü geçmiyordu hem roll’de hem trafikte. Aracın gidişinde vs birşey yok buji bobin de sıfır. Zincir de değişmiş. Ama bu sıcaklık beni korkuttu açıkçası. Forumlarda herkesin böyle olduğunu gördüm ve söylenene göre normalmiş. Ama yine de bu değerleri düşürmek mümkün mü? Sanıyorum termostat ve fan müşürü elektronik. Ordan açma derecelerine müdahale yapılabilir mi?
Kendime cevap buldum. Yazılımcım ile görüştüm. Hedef sıcaklıkları 10-15 derece düşürüyoruz thp’lerde gel hallederiz dedi :)
Yiğit G.
03-03-2023, 17:18
Merhabalar,
Stage 3 hybrid setup Scirocco’dan f20 116i n13 motorlu modele geçtim. Bu araçta sanırım yağ soğutucu yokmuş. Aldığım araç kronik problemleri ağır bakımında giderilmiş. Turbo su oringleri, devirdaim, termostat vs yeni. Yağ eksiltme veya su eksiltme problemim yok. Bugün seyir halinde giderken obd’den bağlanıp su sıcaklığına bakmak istedim. 105-111 arasında gidip geliyor trafikte. 111’de fan açıp 105’e inince duruyor. Tamam thp sıcak çalışan makina okey fakat bu yine de fazla değil mi:) tsi’dan sonra çok fazla geldi. Benim 1’e1 yakıtlı açık Scirocco aracım bile 92-93’ü geçmiyordu hem roll’de hem trafikte. Aracın gidişinde vs birşey yok buji bobin de sıfır. Zincir de değişmiş. Ama bu sıcaklık beni korkuttu açıkçası. Forumlarda herkesin böyle olduğunu gördüm ve söylenene göre normalmiş. Ama yine de bu değerleri düşürmek mümkün mü? Sanıyorum termostat ve fan müşürü elektronik. Ordan açma derecelerine müdahale yapılabilir mi?
110 civarı çok normal problem yok.Bu motorlar böyle.
Bu verilerle birlikte aklımda şu sorular oluştu:
Soğutma suyunun kaynaması sorun değil midir?Bu durumda n13ün coolantına kuvvet diyebilir miyiz?
Hani soğutucu olarak su kullanmak zaten doğru değil evet ama tsi bunu tölere edebilirken n13 için ölümcül mü demek oluyor bu durumda?
Bu verilerle birlikte aklımda şu sorular oluştu:
Soğutma suyunun kaynaması sorun değil midir?Bu durumda n13ün coolantına kuvvet diyebilir miyiz?
Hani soğutucu olarak su kullanmak zaten doğru değil evet ama tsi bunu tölere edebilirken n13 için ölümcül mü demek oluyor bu durumda?
Antifriz donmayı geçiktirdiği kadar kaynamayıda geciktiriyor aynı soruyu yıllar önce bende sormuştum yine forumda aldığım cevapta bu şekildeydi :)
Antifriz donmayı geçiktirdiği kadar kaynamayıda geciktiriyor aynı soruyu yıllar önce bende sormuştum yine forumda aldığım cevapta bu şekildeydi :)
Yok kaynama noktasını yukselttigini biliyorum, ondan dedim coolanta kuvvet diye
Merak ettiğim antifriz olmayınca yani direkt şu olunca bu sıcaklıklar suyun kaynaması demek oluyor, bu çok büyük bir sorun değil mi?
livaneli
03-03-2023, 20:49
Belki basınç altında (kapalı çevrim) olduğu için su kaynamıyordur.
yine de çok gereksiz yüksek sıcaklıkta çalışıyor bu motor :D 110'da fan açmak nedir ya. en ufak hatayı affetmez. termostat devirdaim bozulsa direk 120-130 olur sonra motor elde
Tayfun-E30
04-03-2023, 09:28
Hedefleri dusuruncede ciddi bir fark olmuyor, oem yag sogutucu birsey fark ettirmiyo esanjor gibi birsey zaten. Ben external yapiyorum bakalim ne kadar fark edicek..
Yok kaynama noktasını yukselttigini biliyorum, ondan dedim coolanta kuvvet diye
Merak ettiğim antifriz olmayınca yani direkt şu olunca bu sıcaklıklar suyun kaynaması demek oluyor, bu çok büyük bir sorun değil mi?
normal su da olsa kapalı basınçlı sistem olmasından ötürü zaten yine 100'de kaynama noktasına ulaşmıyor, antifrizle bu seviye çok daha yukarı çıkıyor
Hedefleri dusuruncede ciddi bir fark olmuyor, oem yag sogutucu birsey fark ettirmiyo esanjor gibi birsey zaten. Ben external yapiyorum bakalim ne kadar fark edicek..
Görsel var mıdır ? nasıl bir ekstra işlem yapılıyor.
Yiğit G.
08-03-2023, 11:36
antifiriz aşağı yukarı 10-15 derece fark ediyor. Yüksek basınç da bir o kadar. Yani 130 da falan kaynar bu motorlarda su. O yüzden kolay kolay hararet yapmaz, hararet göstergesi yok mesela minilerde... f20 de var mı bilmiyorum. Benim mini de 110-112 de falan açıyor. İlk aldığımda aklım gidiyordu gözüm hep obd'de izliyordum trafikte nasıl olur aha 111 oldu aman aman fan açacak mı bakayım vs diye şimdi alıştım :)
antifiriz aşağı yukarı 10-15 derece fark ediyor. Yüksek basınç da bir o kadar. Yani 130 da falan kaynar bu motorlarda su. O yüzden kolay kolay hararet yapmaz, hararet göstergesi yok mesela minilerde... f20 de var mı bilmiyorum. Benim mini de 110-112 de falan açıyor. İlk aldığımda aklım gidiyordu gözüm hep obd'de izliyordum trafikte nasıl olur aha 111 oldu aman aman fan açacak mı bakayım vs diye şimdi alıştım :)
haha aynen ben de öyleydim. tsi dan alışmışım polarfiste bile 92-93 de fan açardı 88-89'a çekerdi. geçen f20 ile trafikte 110'da fan açtığını görünce aklım gitti :D neyse alışacağız artık
siz tsi 90 sanıyorsunuzda ekranda 90 olarak gösteriyor tsilarda 100+ post drive olarak sıcaklık kullanır, vagcom gibi cihazlalrla anlık data okuyup görebilirsiniz. bmw lerin hepsi 110dur performanslı kullanımda 80lere kadar ceker targeti. Yazılımla bunu 110dan 80e cekmek sadece su pompanıza fazla yük bindirip erken bozulmasına yol acıcaktır. eğer amaç yag sıcaklıgını düşürmekse yazılımın içinde collant targetten ziyade su pompasının devirdaim hartaialrını deiştirip daha fazla calısıtırlması gerekmektedir.
siz tsi 90 sanıyorsunuzda ekranda 90 olarak gösteriyor tsilarda 100+ post drive olarak sıcaklık kullanır, vagcom gibi cihazlalrla anlık data okuyup görebilirsiniz. bmw lerin hepsi 110dur performanslı kullanımda 80lere kadar ceker targeti. Yazılımla bunu 110dan 80e cekmek sadece su pompanıza fazla yük bindirip erken bozulmasına yol acıcaktır. eğer amaç yag sıcaklıgını düşürmekse yazılımın içinde collant targetten ziyade su pompasının devirdaim hartaialrını deiştirip daha fazla calısıtırlması gerekmektedir.
tebrikler !
siz tsi 90 sanıyorsunuzda ekranda 90 olarak gösteriyor tsilarda 100+ post drive olarak sıcaklık kullanır, vagcom gibi cihazlalrla anlık data okuyup görebilirsiniz. bmw lerin hepsi 110dur performanslı kullanımda 80lere kadar ceker targeti. Yazılımla bunu 110dan 80e cekmek sadece su pompanıza fazla yük bindirip erken bozulmasına yol acıcaktır. eğer amaç yag sıcaklıgını düşürmekse yazılımın içinde collant targetten ziyade su pompasının devirdaim hartaialrını deiştirip daha fazla calısıtırlması gerekmektedir.
hayır dediğim gibi tsi polarfis ile 88-92 arası gidip geliyor su sıcaklığı. obd ile yani. rollinglerde ise max max max 98 görmüştüm stage 3 scirocco ile
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.