Orijinalini görmek için tıklayınız : Togg şarj ücreti
darkmoon
01-04-2023, 23:39
Bugün internette çeşitli sitelerde okuduğum Togg un kilometre başına harcadığı enerji 1,35 lira olarak gerçekleşecekmiş .. bilmiyorum eğer doğruysa bu veri bana fazla geldi ..
Tabi bu hesap fabrika verisi menzili yapabilirse.
WLTP değerini “benim” diyen elektrikli araçla kimse yakalayamaz :)
Bugün internette çeşitli sitelerde okuduğum Togg un kilometre başına harcadığı enerji 1,35 lira olarak gerçekleşecekmiş .. bilmiyorum eğer doğruysa bu veri bana fazla geldi ..
Tüm elektrikli araçlar için durum böyle. Ortalama 300-400 km için 500-600 tl elektrik dolum ücreti. Bana pek ekonomik gelmiyor. Şarj etmek için beklemek, gideceğin yolda şarjın yetip yetmeyeceği(benzin-dizel de olsa da bu durum yakıt istasyonu çokluğu bakımından sorun teşkil etmiyor ) , gibi durumlar bana çok hitap etmiyor.
darkmoon
02-04-2023, 01:10
Hesap buysa bazı dizel benzinli lpg li araçlarla ya kafa kafaya yada daha fazla yakıyor .. misal tahminim 1.6 lpg li corolla çok daha az yakıyor ..
Şarj istasyonu vs evde şarj çok fark ediyor sanıyorum. Bilenler detaylandıracaktır. Şu elektrik işi hala tam oturmuyor kafamda..
Ev elektriği ile 0,60-0,65 tl arası yakıyor diye hesapladım.
turboman
02-04-2023, 13:23
Şehir içi 1.6 bmw lpg kış ayları 1.18 tl yakıyorum. Yani bana avantajlı gelmedi. Ancak elektriği kaçak yaparsan avantajlı olur ;) bizim millet bununda bi açığını bulur korkmayın :)
Arabanın suçu yok elektrik pahalı :)
Arabanın suçu yok elektrik pahalı :)
Bu ay %15 düşecek TOGG'un tüketimi :)
darkmoon
02-04-2023, 19:58
Herkes ev diyorda villa malikanede kaç kişi yaşıyor mahalle de yada sitelerde apartman dairelerinde yaşayanlar nasıl evden şarj etsin evden kablomu sarkıtacak sokağa otoparka falan en başta site yönetimleri buna izin vermez sanmam mahalle site gibi yerlerde tehlike oluşturur çoluk çocuğu var yaşlısı var hadi hepsini geçtim sen kabloyu salarsın aşağı gider uyursun arabam şarj oluyor dersin adamın teki sen uyurken çıkartır kabloyu kendi aracını şarj edebilir :))
rain man
02-04-2023, 20:15
Şehir içi 1.6 bmw lpg kış ayları 1.18 tl yakıyorum. Yani bana avantajlı gelmedi. Ancak elektriği kaçak yaparsan avantajlı olur ;) bizim millet bununda bi açığını bulur korkmayın :)
Doğu ve Güneydoğu yıllardır onun açığını buldu kullanıyor :) Sadece arabayı şarj etmiyorlardı. Artık onu da yaparlar :)
GokhanRS
02-04-2023, 21:24
Togg özelinde değil, genel olarak elektrikli araç artık saçmalık oldu Türkiye de. Daha yaygınlaşamadan içine ettiler. Mecbur tavanı güneş paneli olan araç seçeceğiz antalyalılar olarak :)
Bizde 2 adet elektrikli araç var. Biri Tesla diğeri XC40. Evden şarj edildiğinde dizele göre neredeyse 3 te 1 i fiyatına geliyor gayet mantıklı. Ama evde yada iş yerinde şarj imkanı yoksa dışarıda ki istasyonlarda şarj edilecekse bir espirisi kalmıyor bence.
8.000rpm
03-04-2023, 09:29
ev elektriği ile şarj edilmedikçe , dışarıdan istasyonlardan doldurmak kesinlikle pahalı
herkes müstakilde yaşamıyor malesef
ama apartman otoparkında da çözüm bulunabilir , özellikle kapalı otoparkı olan yeni inşaatlarda araç park yerleri daireye numaralandırılıp oraya daireden hat tesis edilebilir , kilitli bir muhafaza ile sadece kendi kullanımınız sağlanabilir
şu sıralar yeni yapılan binalarda bu uygulamalar yapılmaya başlandı
mevcut kapalı aprtman altı otoparklarda iş sonradan da az önce bahsettiğim gibi çözülebilir
açık otoparklı apartmanlarda da benzer çözüm mümkün
ama yolun kenarına park etmek durumunda olanların işi zor , onların elektrikli araç kullanım konusu şarj maliyeti sebebiyle pahalı olacaktır
işyerlerlerinde de benzer bir çözüm bulunabilir , o da şarj maliyetini ciddi orandan düşürür ama evinize göre çözümü biraz daha zor işyeri konusunun (işyeri sizin değilse , çalışansanız :) )
togg ortalama tüketim 16kw civarında diye okudum biryerlerde , pil kapasitesini buna bölerseniz teorik menzil çıkıyor kabaca ama tutturmak mesele
elektrikliyi kullanma tarzı farklı olmalı , bu başka bir konu , standart araç teknolojisindeki alşkanlıklarla olmaz :)
14-16 civarı tüketim de esasen "tutumlu" diyebileceğimiz sınıfa giriyor
bu değerler de yavaş yavaş lügatımıza girecek :)
punto_multijet
03-04-2023, 10:07
evde şarj edilmedikten sonra kesinlikle elektrikliler pahalıya geliyor. Biz şirkette yavaş yavaş elektriklilere geçmeye başladık. bizim fabrikanın çatı komple panel olduğu için şarj etmek ücretsiz oluyor bizim için ama diğer türlü yol üzerinden falan şarj etmek hiç ekonomik değil.
Elektrikli arabası olan ailenin bir tane normal yakıtlı aracı olmak ZORUNDA. Elektrikliden sadece şehir içi aracı olur teknoloji iyice gelişine kadar. Ev yada iş yerinde şarj imkanı olmayan da almasın bir zahmet.
C sınıfı SUV'lerden o beygirlerde hangisi 1 lira yakıyor şu an ? Evde şarj edilirse maliyet daha da düşüyormuş. Şehir içi günlük a'dan b'ye gitmek için mantıklı bir araç gibi görünüyor. Kurcalamak istiyorum bir an önce açıkcası.
darkmoon
03-04-2023, 21:19
C suv da lpg li araçlar bence az yakar gibime geliyor.. şarj istasyonu da şart neden şart eve yada işyerinden şarj edilecekse araç düzenli ev iş yada şehir içi yakın mesafe dışına çıkılmaz ..yani belli güzergahtan dışarı çıkamazsınız çıktığınız an gene şarj istasyonuna mecbursunuz uzun yola çıktığınız da misal benzinli dizel den farkı kalmıyor hatta dediğim gibi bazı dizel lpg li araçlar az bile yakabilir .. yanlış anlaşılmasın çok sıcak baksamda elektrikli araçlara ben uzun yolda dizel benzinli lpg li araçlarla aynı yakacaksam üstüne sık sık durup 30 dakka 45 dakka şarj olmasını bekliyceksem benim için çok esprisi yok çünkü İstanbul’da ben arabaları bile artık trafik park yeri yüzünden çıkarmıyorum gittim bu yüzden indirimli abonman kart çıkarttım kafam kulağım rahat geçen Beşiktaş’a gittim 3 gün arabayla günlük 60 tl otopark ücreti ödedim… Arabayı sürmekten en çok uzunuyolda keyif alıyorum ..
Evden doldurunca ucuz tamamda ev tesisati ile (amper kapasite) ne kadar doldurabileceksiniz bir gecede? Zoe bile 220v ev elektrigi ile 32 saatte fulluyor. Oyle her gece takayim full olsun yarin isim cikarsa 150 gider 150 gelirim zor bana gore.
Hem şöyle bir gercek var elektrikli araclar uzun yolda sehir icindeki surusten daha fazla tuketim sergiliyor, heleki otoban kullaniminda cok daha fazla.
Bana gore su anda mustakil ev olup wallcharger kurdurup ancak tesla model 3 alinir (600km menzil) tabiki evde bir tanede yakitli arac olmak sarti ile.
turboman
06-04-2023, 00:40
Şehir içi 1.6 bmw lpg kış ayları 1.18 tl yakıyorum. Yani bana avantajlı gelmedi. Ancak elektriği kaçak yaparsan avantajlı olur ;) bizim millet bununda bi açığını bulur korkmayın :)
Güncelleme çekeyim lpg 10 liranın altına düştü haliyle bizim yakıtta 1 tlnin altına düştü. :) lpg candır ;)
Tayfun.O
06-04-2023, 00:45
Elektrikli arabanın hiç bir avantajı kalmıyor, bekleme süreside yanında ballı kaymak
CloudGrey
06-04-2023, 01:49
bu arada menzil değerleride büyük fiyasko.
şirkete bmw i7 alıcaz , internette menzil 600 km deniyor.
denenen efektik menzil ise 350 km....
güneşi bizimki gibi bol alan bir ülkede panellerle bunu şirketlerde,evde şarj etmek cidden güzel olurdu, ekonomik getirisinde değilim ülkemizde su,karbon,atık yönetimi cidden akıl almayacak derecede kötü, amerikanın 50-60 yıl önce uyguladığı atık ayrıştırmayı biz halen şahıslar olarak geçmedik bile adam muz kabuğunuda,pilide, jiletide,ekmeğide aynı poşete atıp yolluyor.
ülkemiz bu Toggmuş,Teslaymış bir gaza gelip elektrikli araç girişi başlasa bir ihtimal diyorum içimden çevreciliği benimsemeye başlar ve bu kötü gidişi biraz daha doğru yönetmeye başlarız
kanashibari
06-04-2023, 09:54
Elektrikli araçların piyasaya pompalanması tam bir kapitalist düzen işi.
Klasik bir hesap yapılır hepimiz yapıyoruz araç alırken dizel benzin araç kıyasındaki aradaki fiyat farkı ve bu fiyat farkının ne zaman amorti edeceği.
Elektrikli araçların en büyük sorunu pil. Araç her ne kadar ucuz olsada fabrika çıkışında.
Yarın bu araçların pil performansı nasıl laptop telefon bataryasında olduğu gibi düşecek ve değişimi gerekecek.
Avrupa da nissan note çöplüğü varmış elektrikli neden araç 1 birim pil değişmek 4 birim haliyle çöpe gidiyor.
Mesela tesladan örnek vereyim.
Xpeng'den gelen cevaba göre, P7 Sedan modeli için pil paketinin maliyeti 14 bin 500 dolar (264 bin TL). ABD'de de Tesla Model 3 için istenen pil değişim ücreti yaklaşık olarka 20 bin dolarken (364 bin TL), Model S için 30 bin doları (546 bin TL) buluyor.
şimdi bu hesaba göre kaç depo benzin parasını peşin verdiğimizi hesaplayalım ortalama bir araç benzinli deposu 40 lt olsun güncel yakıt fiyatı ile bursa da 06.04.2023 tarihi itibari ile 22.64 tl
564.000/22,64=24.116 lt yapıyor bu da yaklaşık 602 depo yapar ayda bir depo dolduran biri 50 yıllık da anca amorti ediyor.
Kaldı şarj için ödediğimiz rakam hariç.
Güzel ülkemde bu işleri hiç düşünen yok.
Elektrikli araçların piyasaya pompalanması tam bir kapitalist düzen işi.
Klasik bir hesap yapılır hepimiz yapıyoruz araç alırken dizel benzin araç kıyasındaki aradaki fiyat farkı ve bu fiyat farkının ne zaman amorti edeceği.
Elektrikli araçların en büyük sorunu pil. Araç her ne kadar ucuz olsada fabrika çıkışında.
Yarın bu araçların pil performansı nasıl laptop telefon bataryasında olduğu gibi düşecek ve değişimi gerekecek.
Avrupa da nissan note çöplüğü varmış elektrikli neden araç 1 birim pil değişmek 4 birim haliyle çöpe gidiyor.
Mesela tesladan örnek vereyim.
Xpeng'den gelen cevaba göre, P7 Sedan modeli için pil paketinin maliyeti 14 bin 500 dolar (264 bin TL). ABD'de de Tesla Model 3 için istenen pil değişim ücreti yaklaşık olarka 20 bin dolarken (364 bin TL), Model S için 30 bin doları (546 bin TL) buluyor.
şimdi bu hesaba göre kaç depo benzin parasını peşin verdiğimizi hesaplayalım ortalama bir araç benzinli deposu 40 lt olsun güncel yakıt fiyatı ile bursa da 06.04.2023 tarihi itibari ile 22.64 tl
564.000/22,64=24.116 lt yapıyor bu da yaklaşık 602 depo yapar ayda bir depo dolduran biri 50 yıllık da anca amorti ediyor.
Kaldı şarj için ödediğimiz rakam hariç.
Güzel ülkemde bu işleri hiç düşünen yok.
şiii sesli düşünme herkes duyacak :D
kanashibari
06-04-2023, 10:00
şiii sesli düşünme herkes duyacak :D
Abi öylede işte napalım bu işleri palazlayan tesla nın ceosu elon m usk zaten başlı başına tam bir trol herif. Geçen twitter in logosunu değiştirdi doge coin %15 yukarı fırladı. Adam pazarlama ve sansasyon yaratma işlerini iyi biliyor. ;)
Elektrikli araçların piyasaya pompalanması tam bir kapitalist düzen işi.
Klasik bir hesap yapılır hepimiz yapıyoruz araç alırken dizel benzin araç kıyasındaki aradaki fiyat farkı ve bu fiyat farkının ne zaman amorti edeceği.
Elektrikli araçların en büyük sorunu pil. Araç her ne kadar ucuz olsada fabrika çıkışında.
Yarın bu araçların pil performansı nasıl laptop telefon bataryasında olduğu gibi düşecek ve değişimi gerekecek.
Avrupa da nissan note çöplüğü varmış elektrikli neden araç 1 birim pil değişmek 4 birim haliyle çöpe gidiyor.
Mesela tesladan örnek vereyim.
Xpeng'den gelen cevaba göre, P7 Sedan modeli için pil paketinin maliyeti 14 bin 500 dolar (264 bin TL). ABD'de de Tesla Model 3 için istenen pil değişim ücreti yaklaşık olarka 20 bin dolarken (364 bin TL), Model S için 30 bin doları (546 bin TL) buluyor.
şimdi bu hesaba göre kaç depo benzin parasını peşin verdiğimizi hesaplayalım ortalama bir araç benzinli deposu 40 lt olsun güncel yakıt fiyatı ile bursa da 06.04.2023 tarihi itibari ile 22.64 tl
564.000/22,64=24.116 lt yapıyor bu da yaklaşık 602 depo yapar ayda bir depo dolduran biri 50 yıllık da anca amorti ediyor.
Kaldı şarj için ödediğimiz rakam hariç.
Güzel ülkemde bu işleri hiç düşünen yok.
insan düşünen bi varlıktır :D
kanashibari
06-04-2023, 10:28
insan düşünen bi varlıktır :D
Çok Konfücyüs gördüm seni bugün :):bravo:
8.000rpm
06-04-2023, 10:55
Elektrikli araçların piyasaya pompalanması tam bir kapitalist düzen işi.
Klasik bir hesap yapılır hepimiz yapıyoruz araç alırken dizel benzin araç kıyasındaki aradaki fiyat farkı ve bu fiyat farkının ne zaman amorti edeceği.
Elektrikli araçların en büyük sorunu pil. Araç her ne kadar ucuz olsada fabrika çıkışında.
Yarın bu araçların pil performansı nasıl laptop telefon bataryasında olduğu gibi düşecek ve değişimi gerekecek.
Avrupa da nissan note çöplüğü varmış elektrikli neden araç 1 birim pil değişmek 4 birim haliyle çöpe gidiyor.
Mesela tesladan örnek vereyim.
Xpeng'den gelen cevaba göre, P7 Sedan modeli için pil paketinin maliyeti 14 bin 500 dolar (264 bin TL). ABD'de de Tesla Model 3 için istenen pil değişim ücreti yaklaşık olarka 20 bin dolarken (364 bin TL), Model S için 30 bin doları (546 bin TL) buluyor.
şimdi bu hesaba göre kaç depo benzin parasını peşin verdiğimizi hesaplayalım ortalama bir araç benzinli deposu 40 lt olsun güncel yakıt fiyatı ile bursa da 06.04.2023 tarihi itibari ile 22.64 tl
564.000/22,64=24.116 lt yapıyor bu da yaklaşık 602 depo yapar ayda bir depo dolduran biri 50 yıllık da anca amorti ediyor.
Kaldı şarj için ödediğimiz rakam hariç.
Güzel ülkemde bu işleri hiç düşünen yok.
evet sıfır battery pack'ler o civarlarda ama bu işin asıl güzel yanı , zayıflayan en alt hücrenin (kalem pil) tespit edilip değiştirilebillmesi.
Yani komple "brand new" bir pil paketi normal şartlarda hemen hiçbir kullanıcının ihtiyacı olmayacak bir parça , zaten komple battery pack dediğimizde aracın inşaat alanının neredeyse yarısı demek oluyor bu :D:D
bilmem kaç yıl içinde pil performansı azaldığında az önce dediğim gibi bölgesel yenileme ya da sıfır komple paket yerine "refurbish" dediğimiz içindeki tüm kalem pillerin yenilendiği battery paketleri kullanılacak. zaten bunun da piyasası oluşmaya başlamış
hatta sanayi tarafında da bu işlerin bir yan sektörü oluşacak
hesapta hata yok bu arada , .çok mantıklı ve doğru bir hesap
ama burada asıl öngöremediğimiz konu , sıvı yakıtların üretiminde nerede olunduğu.. rezervler kaç yıl daha yetecek.. dahası , varil fiyatları ne zaman ne şekilde hareket edecek..
bunlar belirsiz olduğu için hesaplama tam bir öngörü vermez bize
öte yandan , elektrik elektrik diye geziniyoruz da bu anasını sattımının elektriği gökten yağmıyor ki
onu da dünya çapında dev miktarlarda , çevreye zarar vermeden , yeni üretici tekelleri oluşturmadan üretebilmek asıl konu
ben elektriği halen kömür yakarak doğalgaz yakarak üreteceksem ooo hooooo beybiliboy.. geçmişler ola...
kanashibari
06-04-2023, 11:18
evet sıfır battery pack'ler o civarlarda ama bu işin asıl güzel yanı , zayıflayan en alt hücrenin (kalem pil) tespit edilip değiştirilebillmesi.
Yani komple "brand new" bir pil paketi normal şartlarda hemen hiçbir kullanıcının ihtiyacı olmayacak bir parça , zaten komple battery pack dediğimizde aracın inşaat alanının neredeyse yarısı demek oluyor bu :D:D
bilmem kaç yıl içinde pil performansı azaldığında az önce dediğim gibi bölgesel yenileme ya da sıfır komple paket yerine "refurbish" dediğimiz içindeki tüm kalem pillerin yenilendiği battery paketleri kullanılacak. zaten bunun da piyasası oluşmaya başlamış
hatta sanayi tarafında da bu işlerin bir yan sektörü oluşacak
hesapta hata yok bu arada , .çok mantıklı ve doğru bir hesap
ama burada asıl öngöremediğimiz konu , sıvı yakıtların üretiminde nerede olunduğu.. rezervler kaç yıl daha yetecek.. dahası , varil fiyatları ne zaman ne şekilde hareket edecek..
bunlar belirsiz olduğu için hesaplama tam bir öngörü vermez bize
öte yandan , elektrik elektrik diye geziniyoruz da bu anasını sattımının elektriği gökten yağmıyor ki
onu da dünya çapında dev miktarlarda , çevreye zarar vermeden , yeni üretici tekelleri oluşturmadan üretebilmek asıl konu
ben elektriği halen kömür yakarak doğalgaz yakarak üreteceksem ooo hooooo beybiliboy.. geçmişler ola...
Abi işte yine tepede birileri tepişiyor çimenler eziliyor. Toyota ceosunun bu konu ile ilgili çok güzel bir tespiti var. Dünya üzerindeki lityum madeninin miktarı tüm araçların elektrikliye dönmesini mümkün kılmıyor.
Diğer hususta bu madenler çıkarılırken çıkan kirlilik nedense hep göz ardı ediliyor.
Oda yetmezmiş gibi bu pillerin bertaraf edilmesi ile ilgili hiç bir çevresel düzenlemeye de ülkemiz maalesef hazır değil.
Malumumuz ingilterenin çöpünü bile bizim adanaya döktüler (sözde geri dönüşüm tesisleri dönüştürecek). Regülasyonlar ve diğer hiç birşey tam anlamıyla oturmadan hoppadanak bu işe soyunmak çok tehlikeli.
Yine güzel noktaya değindin.
Bu elektrik dediğimiz enerjiyi üretmenin elde etmenin hala kömürle yapıldığı büyük çoğunluğu yanlış hatırlamıyorsam %64 ü hala kömür yakılarak üretiliyor.
Yine bir çok çevreçi araştırma örgütleri bir içten yanmalı aracın üretiminde ki karbon salınımı elektrikli bir aracın üretimindeki carbon salınımının daha az olduğu yine ortada.
Masal dinleyene güzel anlatıyorlar.
Gerçekler çok farklı.
Çok Konfücyüs gördüm seni bugün :):bravo:
o kim laa :D araba camiasından tanınmış kişi mi :D
Büyük Benzin istasyonları cok hızlı şekilde ayak uyduracaktır. Togg' Tesla felan derken bu iş daha ciddi bir hal almaya başladı. Yaşayarak göreceğiz elektrikli araçların ürettiği güçlerdeki araçlar muhtemelen elektirikli otomotivlerden cok daha fazla yakıyordur.
Abi işte yine tepede birileri tepişiyor çimenler eziliyor. Toyota ceosunun bu konu ile ilgili çok güzel bir tespiti var. Dünya üzerindeki lityum madeninin miktarı tüm araçların elektrikliye dönmesini mümkün kılmıyor.
Diğer hususta bu madenler çıkarılırken çıkan kirlilik nedense hep göz ardı ediliyor.
Oda yetmezmiş gibi bu pillerin bertaraf edilmesi ile ilgili hiç bir çevresel düzenlemeye de ülkemiz maalesef hazır değil.
Malumumuz ingilterenin çöpünü bile bizim adanaya döktüler (sözde geri dönüşüm tesisleri dönüştürecek). Regülasyonlar ve diğer hiç birşey tam anlamıyla oturmadan hoppadanak bu işe soyunmak çok tehlikeli.
Yine güzel noktaya değindin.
Bu elektrik dediğimiz enerjiyi üretmenin elde etmenin hala kömürle yapıldığı büyük çoğunluğu yanlış hatırlamıyorsam %64 ü hala kömür yakılarak üretiliyor.
Yine bir çok çevreçi araştırma örgütleri bir içten yanmalı aracın üretiminde ki karbon salınımı elektrikli bir aracın üretimindeki carbon salınımının daha az olduğu yine ortada.
Masal dinleyene güzel anlatıyorlar.
Gerçekler çok farklı.
Farklı kaynaklarda izlediğim videolar ve anlatıcıların aktardığı bilgi aslında şu:
Ülkeler petrol ve petrol fiyat tekeline bağımlı olmak istemedikleri için elektrikliye dönme konusunda anlaşmış gözüküyor. özellikle Batı bloğu orta doğu petrolüne ve Rusya Doğalgazına bağlımlı olmak istemiyor. Elektrik üretimlerini kendi başlarına nükleer olsun yeşil enerji olsun sağlayarak petrol tüketimlerini azaltma derdinde. O yüzden bu değişim son yıllarda birden hızlandı. Buna bir de çin faktörü eklendi gibi bir durumla ortaya çıktı. Hatta Almanya ve Japonya özellikle BMW ve Toyota inatla elektrik değil yenilenebilir yakıtla rkonusunda uğraşıyor. özellikşe Hidrojen.
Olay çevre vs değil yani.
bos islerle ugrasmayin
care '89 Dogan L
Elektrikli araçların piyasaya pompalanması tam bir kapitalist düzen işi.
Klasik bir hesap yapılır hepimiz yapıyoruz araç alırken dizel benzin araç kıyasındaki aradaki fiyat farkı ve bu fiyat farkının ne zaman amorti edeceği.
Elektrikli araçların en büyük sorunu pil. Araç her ne kadar ucuz olsada fabrika çıkışında.
Yarın bu araçların pil performansı nasıl laptop telefon bataryasında olduğu gibi düşecek ve değişimi gerekecek.
Avrupa da nissan note çöplüğü varmış elektrikli neden araç 1 birim pil değişmek 4 birim haliyle çöpe gidiyor.
Mesela tesladan örnek vereyim.
Xpeng'den gelen cevaba göre, P7 Sedan modeli için pil paketinin maliyeti 14 bin 500 dolar (264 bin TL). ABD'de de Tesla Model 3 için istenen pil değişim ücreti yaklaşık olarka 20 bin dolarken (364 bin TL), Model S için 30 bin doları (546 bin TL) buluyor.
şimdi bu hesaba göre kaç depo benzin parasını peşin verdiğimizi hesaplayalım ortalama bir araç benzinli deposu 40 lt olsun güncel yakıt fiyatı ile bursa da 06.04.2023 tarihi itibari ile 22.64 tl
564.000/22,64=24.116 lt yapıyor bu da yaklaşık 602 depo yapar ayda bir depo dolduran biri 50 yıllık da anca amorti ediyor.
Kaldı şarj için ödediğimiz rakam hariç.
Güzel ülkemde bu işleri hiç düşünen yok.
Global warming diye bir şey uydurup ineğin çıkardığı gazın çevreyi kirlettiğine inandırılmış bir dünya toplumuna mı anlatacaksın bunu ? Söylediklerin harfi harfine doğru, zaten hesap da ortada , elektrikli araba işi baştan aşağı saçmalık. Tek dertleri yine her zaman olduğu için sürekli para akışı. Çevre hava ıvır zıvır kimsenin umrunda değil.
darkmoon
07-04-2023, 01:48
Petrol rezervinde aslında bir sıkıntı yok sadece Amerika da henüz Teksas da 20 milyar varillik rezerv vardı çıkarılmamış gene kansas da 6-7 milyarlık rezerv bulmuşlardı onuda henüz çıkarmıyorlardı kaldıki artik te ciddi rezervler var bu sadece Amerika tarafı .. Rusya Hazar denizi platosunda çıkarmadığı ciddi rezervler vardı Çin de Çin denizinde 200 milyar varile yakın petrol yatağı bulmuştu dünyadaki en büyük rezerv deniyordu oda çıkartmıyor durdurdu şimdilik çünkü bölgede gerginlikler çıktı Vietnam da hak iddia etti Çin’de o bölgede çok ciddi bir ticaret trafiği var savaş falan olursa ticaretine sekte vurur diye şimdilik durdurdu..
çin şayet o rezervi çıkarırsa sanırım dünyadaki en büyük petrol rezervine sahip ilk yada ikinci ülke olucak ..bunun dışında İran’ın da belli bölgelerdeki rezervlerine dokunmadığı çıkarmadığı tahmin ediliyor yani petrolden yana sıkıntı yok genel olarak ..
Olay petrolün bitmesi değil zaten.
Olay petrolün fiyatının ve çıkartılma seviyenin kimler tarafından belirlenmesi ve neye endeksli olduğu.
Bir yaptırım enstürümanı olması yani. Ama senin ülkende ürettiğin HES'tir rüzgardır, nükleerdir kimse karışamaz maliyeti sana ait.
darkmoon
07-04-2023, 08:26
Dünyada şu anda elektriğin en çok elde edilme yöntemi kömür ikinci yöntem doğalgaz sonrası hidrolik enerji bu üçünden sonra çok cüzzi yeşil enerji güneş rüzgar enerjisi geliyor .. yani iş dönüp dolaşıp gene katı yakıt sıvı yakıt geliyor ..
Dünyada şu anda elektriğin en çok elde edilme yöntemi kömür ikinci yöntem doğalgaz sonrası hidrolik enerji bu üçünden sonra çok cüzzi yeşil enerji güneş rüzgar enerjisi geliyor .. yani iş dönüp dolaşıp gene katı yakıt sıvı yakıt geliyor ..
Bugün bu şekilde :)
20 sene sonra nasıl olacağını bilemeyiz.
kanashibari
07-04-2023, 12:02
Petrol rezervinde aslında bir sıkıntı yok sadece Amerika da henüz Teksas da 20 milyar varillik rezerv vardı çıkarılmamış gene kansas da 6-7 milyarlık rezerv bulmuşlardı onuda henüz çıkarmıyorlardı kaldıki artik te ciddi rezervler var bu sadece Amerika tarafı .. Rusya Hazar denizi platosunda çıkarmadığı ciddi rezervler vardı Çin de Çin denizinde 200 milyar varile yakın petrol yatağı bulmuştu dünyadaki en büyük rezerv deniyordu oda çıkartmıyor durdurdu şimdilik çünkü bölgede gerginlikler çıktı Vietnam da hak iddia etti Çin’de o bölgede çok ciddi bir ticaret trafiği var savaş falan olursa ticaretine sekte vurur diye şimdilik durdurdu..
çin şayet o rezervi çıkarırsa sanırım dünyadaki en büyük petrol rezervine sahip ilk yada ikinci ülke olucak ..bunun dışında İran’ın da belli bölgelerdeki rezervlerine dokunmadığı çıkarmadığı tahmin ediliyor yani petrolden yana sıkıntı yok genel olarak ..
Hatırlarsan bundan 5 8 sene önce kıyamet senaryoları vardı petrol bitti yok rezerv 50 yıllık kaldı vs. diye yaygara çıkarıp bu tarafa kaydırmaya çalıştırlar. Söylediğin gibi hala el değmemiş bir sürü rezerv var. Kaldı ki teknoloji ilerledikçe aynı yakıt litresi ile gidilen mesafe son 40 yılda inanılmaz arttı. Küçük hacimli yüksek verimli düşük tüketimli bir sürü araç çıktı. Çıkarmaya da devam etseler daha da ileri seviyeleri göreceğiz.
Fakat işte klasik kapitalist düzen sana önce normali sattı sattığı normali kötüleyip şimdi yanına bir tane belki menzili kısa olduğu için iki tane daha elektrikli satmaya çalışıyorlar. Bunu da güzellemelerle gazlıyorlar çok çok güçlü yok sıfır emisyon yok bakım maliyeti vs. vs.
Sefa_vts
07-04-2023, 12:49
Hatırlarsan bundan 5 8 sene önce kıyamet senaryoları vardı petrol bitti yok rezerv 50 yıllık kaldı vs. diye yaygara çıkarıp bu tarafa kaydırmaya çalıştırlar. Söylediğin gibi hala el değmemiş bir sürü rezerv var. Kaldı ki teknoloji ilerledikçe aynı yakıt litresi ile gidilen mesafe son 40 yılda inanılmaz arttı. Küçük hacimli yüksek verimli düşük tüketimli bir sürü araç çıktı. Çıkarmaya da devam etseler daha da ileri seviyeleri göreceğiz.
Fakat işte klasik kapitalist düzen sana önce normali sattı sattığı normali kötüleyip şimdi yanına bir tane belki menzili kısa olduğu için iki tane daha elektrikli satmaya çalışıyorlar. Bunu da güzellemelerle gazlıyorlar çok çok güçlü yok sıfır emisyon yok bakım maliyeti vs. vs.
Dedikleri seneler halen geçerli. Kaynak olarak bu siteyi inceleyebilirsiniz. Bu tüketim miktarı ile 40 yıl yetecek kadar petrol ve sıvı yakıt kaynağı var Dünyada. Bunu bir birey olarak değil, bir zamanlar Dünya'daki tüm fosil yakıtların dersini görmüş biri olarak söylüyorum.
Kaldı ki, tüm dünya CO2 azaltımkı ile ilgili ekstra vergi getiriyor, regulasyon yayınlıyor 2026 sonrası halen fosil yakıt kullanıyor olursanız size şu kadar ekstra vergi ya da ürününü almam diyor. Saygı duymak lazım bugün için değil gelecek nesiller için.
Yukarıda BARR belirtmiş, bugün için elektrik üretim kaynakları sayılan şekilde görünebilir. Ancak bunun sebebi kaynak bağımlı ülkeler ;
- Kömür : Çin ve Hindistan'da tamamen enerji kaynağı olarak kullanılıyor. Adamların her tarafı maden, hatta Çin'in kuzeyindeki bölgede yüzeyden iş makineleri ile çıkartılıyor kömürler. E bu kadar zahmetsiz kolayken gidip kimse çevreci olmaya çalışmıyor. Ancak bunların yaptırımlarının olacağı, ne kadar süreceği vs hepsi kanunlaştırıldı. Sincan pamuğundaki olay gibi düşünebilirsiniz, şu an kimse sincan pamuğundan ürün yapmıyor uluslar arası pazarda.
Neyse, velhasıl kelam bu gibi doğal kaynaklar ne kadar kaldı vs takip etmek isterseniz aşağıdaki linkten ;
- Temiz su kaynağı
- Doğal yakıtlar ( Energy başlığı altında, bugün itibariyle 14.678 Gün Petrolün bitmesine, 147.791 Gün Kömürün bitmesine kaldı).
- Dünya popülasyonunu görebilirsiniz.
Worldometer - real time world statistics (https://www.worldometers.info/)
Sefa_vts
07-04-2023, 12:50
Dedikleri seneler halen geçerli. Kaynak olarak bu siteyi inceleyebilirsiniz. .
Yukarıda belirttim kaynağı eklemedim;
International - U.S. Energy Information Administration (EIA) (http://www.eia.gov/cfapps/ipdbproject/IEDIndex3.cfm?tid=5&pid=57&aid=6)
darkmoon
07-04-2023, 13:37
Amerikalı bir yetkilinin yakın zamanda bir açıklamasını ya okudum ya izledim kendi rezervlerimizi çıkarmıyoruz dünyadaki rezervler bitme noktasına geldiğinde çıkartıcaz … petrol olarak bugünkü Arabistan gibi olucaz tüm dünyaya petrol satıcaz gibi bir beyanatı vardı .. Bir yerde okumuştum Amerika’da henüz çıkarılmamış 100 yıllık rezerv olduğu yazıyordu ..
Vel hasıl şu anda en çok elektrikde kömürden üretiliyor kömürde bitkilerin ağaçların fosilleşmesiyle oluşan bir maden petrolden çok bir farkı yok .. nükleer enerji , doğal gaz da temiz enerjiler değil fazla ..
O sitede çıkarılmamış el değmemiş rezervler yok mevcut rezervlerden geri sayım yapılıyor ..hiç bir ülke bu tip stratejik önemli bilgilerini böyle alenen paylaşmaz ..
Hatırlarsan bundan 5 8 sene önce kıyamet senaryoları vardı petrol bitti yok rezerv 50 yıllık kaldı vs. diye yaygara çıkarıp bu tarafa kaydırmaya çalıştırlar. Söylediğin gibi hala el değmemiş bir sürü rezerv var. Kaldı ki teknoloji ilerledikçe aynı yakıt litresi ile gidilen mesafe son 40 yılda inanılmaz arttı. Küçük hacimli yüksek verimli düşük tüketimli bir sürü araç çıktı. Çıkarmaya da devam etseler daha da ileri seviyeleri göreceğiz.
Fakat işte klasik kapitalist düzen sana önce normali sattı sattığı normali kötüleyip şimdi yanına bir tane belki menzili kısa olduğu için iki tane daha elektrikli satmaya çalışıyorlar. Bunu da güzellemelerle gazlıyorlar çok çok güçlü yok sıfır emisyon yok bakım maliyeti vs. vs.
hacı senin işler bu günlerde pek yogundegil galiba :D biraz işe güce odaklan bırak bu dünya işlerini ölümlü dünya hepimiz faniyiz :D
kanashibari
07-04-2023, 13:45
Dedikleri seneler halen geçerli. Kaynak olarak bu siteyi inceleyebilirsiniz. Bu tüketim miktarı ile 40 yıl yetecek kadar petrol ve sıvı yakıt kaynağı var Dünyada. Bunu bir birey olarak değil, bir zamanlar Dünya'daki tüm fosil yakıtların dersini görmüş biri olarak söylüyorum.
Kaldı ki, tüm dünya CO2 azaltımkı ile ilgili ekstra vergi getiriyor, regulasyon yayınlıyor 2026 sonrası halen fosil yakıt kullanıyor olursanız size şu kadar ekstra vergi ya da ürününü almam diyor. Saygı duymak lazım bugün için değil gelecek nesiller için.
Yukarıda BARR belirtmiş, bugün için elektrik üretim kaynakları sayılan şekilde görünebilir. Ancak bunun sebebi kaynak bağımlı ülkeler ;
- Kömür : Çin ve Hindistan'da tamamen enerji kaynağı olarak kullanılıyor. Adamların her tarafı maden, hatta Çin'in kuzeyindeki bölgede yüzeyden iş makineleri ile çıkartılıyor kömürler. E bu kadar zahmetsiz kolayken gidip kimse çevreci olmaya çalışmıyor. Ancak bunların yaptırımlarının olacağı, ne kadar süreceği vs hepsi kanunlaştırıldı. Sincan pamuğundaki olay gibi düşünebilirsiniz, şu an kimse sincan pamuğundan ürün yapmıyor uluslar arası pazarda.
Neyse, velhasıl kelam bu gibi doğal kaynaklar ne kadar kaldı vs takip etmek isterseniz aşağıdaki linkten ;
- Temiz su kaynağı
- Doğal yakıtlar ( Energy başlığı altında, bugün itibariyle 14.678 Gün Petrolün bitmesine, 147.791 Gün Kömürün bitmesine kaldı).
- Dünya popülasyonunu görebilirsiniz.
Worldometer - real time world statistics (https://www.worldometers.info/)
Kaynak çok güzelmiş teşekkürler. Benim itirazım petrol sonsuza kadar olacak neden bu hallere giriyoruz değil. Sürdürülebilir olabilmesi için hala teknolojik olarak çok geride bir teknoloji olması ve bunun güzelleme pazarlamasını başka türlü yapmaları. Efektif bir kullanımının olmaması vs. vs. diye sıralayabiliriz.
Bugün lipo pillerinin ömürleri kısa ve arıza oranları yüksek.
Değişim maliyetleri servis maliyetlerinin yüksek olması çevreciyiz biz diyip çıkan pillerin geri dönüştürülmesi ile ilgili dönüşüm maliyetlerinin yüksekliği vs. vs.
kanashibari
07-04-2023, 13:47
Keşke füzyonu veya nükleer enerjiyi böyle pil düzeyinde yapabilsekte bu dertlerimiz olmasa ilerde bir gün elbet. :)
darkmoon
07-04-2023, 14:06
Petrol rezervi bitmez hatta çok keskin konuşayım bence imkansız zaten yukarda yazdım çıkartılmamış dolu rezervler var velevki bitse bırak arabayı araba mühim değil arabayı illa alternatif bir şeyler bulurlar Shell yosunlardan yapay benzin üretiyordu en son gene shell bazı firmalarla ortak sıvı hidrojen üstüne çalışmalar yapıyordu yani araçlar petrol bitsede bir şekilde alternatif muadil yakıtlarla yürür neticede bu motorlar biz benzinli diyoruz ama esasen içden yanmalı motorlar her şekilde yanıcı her tür maddeyle çalışır zaten çalışıyorda benzinli araçlar etanol metanol lpg cng ile de çalışıyor dizel de içden patlamalıdır onada bulurlar bir yakıt tipi ..
Mevzu araba değil araba önemli değil petrol biterse gemiler trenler hatta uzay mekiklerine kadar bugün aldığınız uydu hizmetlerine kadar bildiğiniz teknolojinin transport ticaretin pek çok alanı durma noktasına gelir ağır darbe alır ..
Sefa_vts
07-04-2023, 14:55
Amerikalı bir yetkilinin yakın zamanda bir açıklamasını ya okudum ya izledim kendi rezervlerimizi çıkarmıyoruz dünyadaki rezervler bitme noktasına geldiğinde çıkartıcaz … petrol olarak bugünkü Arabistan gibi olucaz tüm dünyaya petrol satıcaz gibi bir beyanatı vardı .. Bir yerde okumuştum Amerika’da henüz çıkarılmamış 100 yıllık rezerv olduğu yazıyordu ..
Vel hasıl şu anda en çok elektrikde kömürden üretiliyor kömürde bitkilerin ağaçların fosilleşmesiyle oluşan bir maden petrolden çok bir farkı yok .. nükleer enerji , doğal gaz da temiz enerjiler değil fazla ..
O sitede çıkarılmamış el değmemiş rezervler yok mevcut rezervlerden geri sayım yapılıyor ..hiç bir ülke bu tip stratejik önemli bilgilerini böyle alenen paylaşmaz ..
Aynı sitede biraz daha incelersen dünyada henüz dokunulmamış petrol rezervleri ile ilgili de bilgiler var.
Örneğin 2012 yılında keşfinden emin olunan Venezuela petrolleri maalesef günümüz teknolojisinde çıkartılması oldukça maliyetli olduğu için tıpkı Kanada petrolleri gibi çıkartılmayacak bir süreç daha. Ne zaman daha ucuz bir teknoloji çıkartma maliyetini düşürür o zaman çıkar. Petrolün bulunduğu alan Kanada'da olduğu gibi ''Katran Kumulları'' arasında. Bu anlamda düzensiz patlamalara sebep olabileceğinden ve çıkartma maliyeti yüksek olduğundan çıkartılmayacaktır. ( Şimdiki petrol kuyularının 5-6 Katı kadar pahalı, yani bugün o petrol satılmak istense 450-540 $ arasında olacaktır - yani 1 Litre Mazotun ya da benzinin 140-160 TL arasında olması)
Kaynak çok güzelmiş teşekkürler. Benim itirazım petrol sonsuza kadar olacak neden bu hallere giriyoruz değil. Sürdürülebilir olabilmesi için hala teknolojik olarak çok geride bir teknoloji olması ve bunun güzelleme pazarlamasını başka türlü yapmaları. Efektif bir kullanımının olmaması vs. vs. diye sıralayabiliriz.
Bugün lipo pillerinin ömürleri kısa ve arıza oranları yüksek.
Değişim maliyetleri servis maliyetlerinin yüksek olması çevreciyiz biz diyip çıkan pillerin geri dönüştürülmesi ile ilgili dönüşüm maliyetlerinin yüksekliği vs. vs.
Rica ederim, ara sıra ne kadar su kaldı diye bakıyorum :) İtirazınıza katılıyorum, teknolojik olarak geride ancak kullandıkça gelişir bu tarz yeni doğan teknolojiler. İçten yanmalı araçlar 60 yıldan fazlaca bir süre litre başına düşen beygir gücü neredeyse aynı kaldı. Kullanıldıkça gelişti ihtiyaçlara göre gelişti vs. Ben illa bir gün elektrikli araç edineceğim, şimdilik izliyorum. Pil ömürleri hakkında hiç bir fikrim yok, nasıl doğaya geri döndürülecek onu da bilmiyorum belki de çevre felaketi olacaktır ama hayatımıza tahmin ettiğimizden hızlı girdiği için biraz fazla ön yargılıyız gibime geldi.
Keşke füzyonu veya nükleer enerjiyi böyle pil düzeyinde yapabilsekte bu dertlerimiz olmasa ilerde bir gün elbet. :)
Keşke, bir ara bas bas bağırıyorlardı tek seferde 100 yıllık yakıtı olacak araç yapılacak diye. Amerika'da bir firma ön ayak oldu patladı gitti :)
Petrol rezervi bitmez hatta çok keskin konuşayım bence imkansız zaten yukarda yazdım çıkartılmamış dolu rezervler var velevki bitse bırak arabayı araba mühim değil arabayı illa alternatif bir şeyler bulurlar Shell yosunlardan yapay benzin üretiyordu en son gene shell bazı firmalarla ortak sıvı hidrojen üstüne çalışmalar yapıyordu yani araçlar petrol bitsede bir şekilde alternatif muadil yakıtlarla yürür neticede bu motorlar biz benzinli diyoruz ama esasen içden yanmalı motorlar her şekilde yanıcı her tür maddeyle çalışır zaten çalışıyorda benzinli araçlar etanol metanol lpg cng ile de çalışıyor dizel de içden patlamalıdır onada bulurlar bir yakıt tipi ..
Mevzu araba değil araba önemli değil petrol biterse gemiler trenler hatta uzay mekiklerine kadar bugün aldığınız uydu hizmetlerine kadar bildiğiniz teknolojinin transport ticaretin pek çok alanı durma noktasına gelir ağır darbe alır ..
Petrol rezervi tabiki biter, öyle imkansız felan değil aslında, nihayetinde bunlar uzun bir süre belli bir sıcaklık ve basınç altında kalmış organik atıklar, canlılar. Balıklar bitkiler vs.
Ticaretin duracağı konusunda haklılık payınız var. Büyük yük gemilerinin, Uçakların vs yakıtının olmayacağı bir dünya hayal etmek istemiyorum. Diğer yandan elektrikle uçak hava araçları planlıyorlar. Tesla yine Elektrikli Kamyon üretmeye çalışıyor. Yük gemileri için ise denizaltılar ya da büyük gemiler gibi nükleer reaktörün zararları tartışılıyor.
Önümüzdeki yıllarda göreceğiz, foruma girip okuruz neler yazışmışız diye :)
darkmoon
07-04-2023, 16:36
O sitelerdeki veriler ülkelerin izin verdiği kadardır ülkeler güvenlik ve strateji gereği bütün rezerv bilgilerini vermek zorunda değil vermezlerde kaldı ki kapalı rejim sistemlerden bilgileri nasıl alıcaklar Çin İran gibi.. şu andaki İran daki rezerv bile tahmin edilebiliyor çünkü İran bilgi vermiyor ..
Sadece parça parça Çin denizinde toplamda 213 milyar metre küp petrol rezervi bulundu araştır bak petrol rezervi bitmez demem deki neden bizim ömrümüz yetmez o bitişi görmeye yoksa illa bir gün biter ..
Uçan insanlı drone olayını da ilk yazan şu forumda belki 7-8 sene önce benimdir konumda vardı hatta açmıştım bir konu Eşektrilli motor zaten uçan araçlarda inanılmaz verimli olur ki bence araba devri bitti bu elektrikli araçlar uçan insanlı dronelara geçmeden son ara üretim gibi bir şey olucak şahsi fikrim .. o insanlı drone larıda biz kullanmıycaz onlara verilen hava rotaları olucak otonom biz adresi girip yada yazıp yada sözlü söylüycez o otonom gidicek insan müdahelesi olmıycak ..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.