Orijinalini görmek için tıklayınız : e39 530i
kelalper
16-05-2023, 09:36
Arkadaşlar merhaba. Şu anda günlük kullanım için e39 530i bakınıyorum. Düzgün arabalar ütopik rakkamlar istiyor o ayrı konu. Benim derdim şu, ben hergün 110km yapıyorum şehiriçinde. Kozyatağı - Altınşehir git gel. Sabah pek trafik olmuyor erken çıktığım için ancak akşam dönüşte bayağı sağlam trafiğe giriyorum. Bakımlı bütün herşeyi düzgün vanosları vs bakımlı bir M54B30 kaç litre yakıt tüketir. 528 çok daha az mı tüketir. BMW tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
528 ve 530 çok değişkenlik göstermez yakıtta
Ben min. 15 litre diyorum
kalipson
16-05-2023, 09:55
Çok yakan araba yoktur, az kazanan sahip vardır felsefesini bi kenara koyarsak 528 ve üstü İstanbul trafiğinde ağlatır abi. Hele ki 110km diyosun, amanınnn :/
kelalper
16-05-2023, 10:00
Alfa Romeo 156 2.0 TS 8lt yakıyordu ortalama. Hem daha rahat hem de biraz daha performanslı birşey olsun diye sattım.
Gerçekten fiyatına göre çok iyi otomobildi ama dar geliyordu.
Arkadaşlar merhaba. Şu anda günlük kullanım için e39 530i bakınıyorum. Düzgün arabalar ütopik rakkamlar istiyor o ayrı konu. Benim derdim şu, ben hergün 110km yapıyorum şehiriçinde. Kozyatağı - Altınşehir git gel. Sabah pek trafik olmuyor erken çıktığım için ancak akşam dönüşte bayağı sağlam trafiğe giriyorum. Bakımlı bütün herşeyi düzgün vanosları vs bakımlı bir M54B30 kaç litre yakıt tüketir. 528 çok daha az mı tüketir. BMW tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
agaa bence soru şu olması lazım düzgün ve uygun bmw yi nası bulurum ,***** piyasa at hırsızlarıyla dolu :D
diablopolis
16-05-2023, 10:16
temiz bulabiirseniz 530d bakmanızı tavsiye ederim. hem yakıt hem de güç olarak tatmin edecektir.
initial-D
16-05-2023, 10:31
Cok temiz duzgun e39 530 ucuza alsan harcayacaksin, cok harcamayayim diyosan ütopik rakamlara cikmak zorunda kalacaksin. 600.000 lere kadar butce varsa e90 320d(163 veya 184luk) hem performans hem surus anlaminda seni tatmin eder 156dan sonra. Ama oyle cok daha buyuk bir bagaj ve ic mekan beklentin olmasin, 156dan bi tik iyi o konuda. Hal boyleyken niye o kadar para vereyim diyosan 159 dan devam, hatta bulabilirsen sw 1.9 dizel
Bana göre bu zamanda bir e39 günlük olarak kullanılacak bir araç değil. Hem kullanıcısına yazık hem arabaya yazık.
turboman
16-05-2023, 11:55
Olurda alırsanız e39 ilk olarak radyatör,termostat ve fan termiğini behr marka orjinali ile değiştirin. Sıkışık trafikte sorun yaratmaması için.
kelalper
16-05-2023, 12:14
Cok temiz duzgun e39 530 ucuza alsan harcayacaksin, cok harcamayayim diyosan ütopik rakamlara cikmak zorunda kalacaksin. 600.000 lere kadar butce varsa e90 320d(163 veya 184luk) hem performans hem surus anlaminda seni tatmin eder 156dan sonra. Ama oyle cok daha buyuk bir bagaj ve ic mekan beklentin olmasin, 156dan bi tik iyi o konuda. Hal boyleyken niye o kadar para vereyim diyosan 159 dan devam, hatta bulabilirsen sw 1.9 dizel
Alfanın sorunu şu 2. eli gerçekten çok zayıf ve şu anda 159lara istenen paralar ve arabaların çoğunluğu felaket. Her an yurtdışına çıkma durumumuz olduğu için hemen satılacak bir alet istiyorum. Tertemiz 156 yı satmak için çok bekledim. ekspertizdeki çocuk abi almıyorsa ben alacağım deyince alelacele notere geçtik alıcı ile.
BMW nin en sevdiğim modeli E39 gerçekten de. O nedenle başka BMW falan bakmıyorum. Daha yenileri daha iyi olabilir ama 600 e alacağım e39 600 e alacağım F90 dan daha sorunsuzdur bence. Motor şanzıman problemli olmadıktan sonra yavaş yavaş toparlarım ben onu. 156da öyleydi. Çok temiz değildi motor yeni diye aldım istanbula getirirken motor kol çıkardı kozmetiğe harcayacağım para motora gitti. Sonra yavaş yavaş toparladım.
CüneytIşıkkent
16-05-2023, 12:25
2,5 Sene kadar e39 525i kullandım gündelik olarak B.evler Zincirlikuyu arası bakım harici herhangi bir problem yaşatmadı bana verdiği zevk ve komforu da cabası katalizör iptali ile dünyası değişiyor arabanın yakıt konusuna bir şey diyemeyeceğim Lpg vardı aracımda sorunsuz bedavaya yakın geziyordum hatta uzun yollara benzin ile gidiyordum. Şuan için de gündelik olarak Makyajlı e53 X5 M54B30 Motorlu kullanıyorum aynı şekilde katalizör iptali yaptım sadece ve Lpg var aracımda 10.Tl litresi 42lt alıyor tankı ş.içi 240km civarı yapıyorum sakin de kullanmam.. Benzinde 2 lirayı çok rahatlıkla geçtiğini söyleyebilirim bu fiyatlarla :) ama ne şanzıman ne motor bakımları düzgün yapıldıysa ölümsüz aracım 270.000Km. de bu arada
AhmetKadir
16-05-2023, 15:17
Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-akgun-2003-bmw-5.30i-e39-isitma-prins-lpg-arac-telefonu-1041278387/detay)
Eski aracim, forumda konusu mevcut. Benden sonra biraz el degistirdi ama son sahibi ile gorusmustum, baya derin bir revizyona sokmustu arabayi.1yil once 100000tl gibi bir rakamdi. 5aydir falan da bu paralarda ilanda bence bir gorusun derim
kelalper
16-05-2023, 15:49
teşekkür ederim de benim bütçemin üstünde bu fiyatlar
fatihdurutuna
16-05-2023, 16:09
Her iki motora sahip e39 kullanan birisi olarak 5.30i performans ve yakıt anlamında daha memnun eder. E39 un ideal kombinasyonudur m54b30. Fakat ilanlara bakıyorum malesef düzgün 5.30 lar 550 600 üstü olmuş, hem bu rakamlara araç alıp hemde metal yorgunluğu ile beraber günlük kullanımda bir zaman sonra isyan ettireceğini düşünüyorum. Eğer günlük kullanacaksanız hiç maceraya girmeyin derim.
w211 e320 baksana abi fiyatları nasıl? az sahip değiştirmiş düzenli tek usta bakımlı bir araç bulursan bütçene göre, değerlendirilebilir. bakımlısına korkusuz binersin BMW'den daha risksiz olur
Ben yaşlı arabalarda kozmetiği kötü, motoru bakımlı (Bakımlıya yakın ) tercih ederdim. İster istemez çok el değişmiş, kimisi orjinal kimisi cebindeki son kuruşla sorunlarını çözmüş oluyor. Ya adam akıllı toplanmış arabaya iyi para verilecek (Tabi nasıl toplandığı muamma ) yada ucuz araba bulunup para harcanarak toplanacak. 5.30 da her alanın yanladığını var sayarsak alıp toplamak daha mantıklı olur. Günlük binmek için ben almazdım.Yaştan ve yıpranmışlıktan dolayı bir çok parçası ömrünün sonunda . İster istemez sürekli arıza durumları olacaktır. Hafta sonu yolda kalmak sorun olmaz da işe giderken yolda kalmak benim için büyük problem.
Umarım gönlünüze göre bulursunuz.
huseyinturk
20-05-2023, 09:17
600-700 bin verip e39, 1 milyon üstü verip e60 alan oluyor mudur gerçekten çok merak ediyorum. Takip ettiğim araçlar var bir senedir ısrarla ilana giren bile var, bursada beyaz bir 5.30 vardı en son hala ilandadır belkide. Dolar kuru 8 liralardan 20 lere dayandı abim hala satamadı aracını uçtuğu için..
AhmetKadir
20-05-2023, 10:16
600-700 bin verip e39, 1 milyon üstü verip e60 alan oluyor mudur gerçekten çok merak ediyorum. Takip ettiğim araçlar var bir senedir ısrarla ilana giren bile var, bursada beyaz bir 5.30 vardı en son hala ilandadır belkide. Dolar kuru 8 liralardan 20 lere dayandı abim hala satamadı aracını uçtuğu için..
Bikac mesaj yukarida paylastigim araci 2019 da 80000tl verip almistim. 2016 fluence parasiydi. Suanda da 2016 fluence parasi:)
Benim cocukluk hayalimdi, kotusunu alip ugrasmaktansa iyisini alip kondisyonunu koruyup iyiye sattim.
standart 5.28 kullanıyorum şuan tek vanos lpgli aracım şehir içinde karışık kullanımda kendi aracımın 2 liranın altına düştüğünü göremedim. Ancak forumlarda 1.6 kuruş 1.7 kuruş yakalayanların sayısı fazla, uzun yolda hız sabitleme ile 1.40 kuruşa kadar düşüyor yakıtım. Bakımları düzgün yapılmış olan 5.28 ve 5.30'un da sıkışık trafikte 15-16 litreden aşağıya düşmeyeceğini düşünüyorum. Değer mi ? kesinlikle değer :)
kelalper
22-05-2023, 09:36
Arkadaşlar haftasonu 3 tane arabaya baktım İstanbulda. Arkadaş bir tane düzgün araba mı yok yaw. Gözü karartıp 600 yazana da baktım 360 yazana da. Gerçekten aralarında gram fark yok kondisyon olarak. Hepsi dandirik çin malı M tampon. Tamponların köpükleri sökülmüş belli ki otursun diye. 2 sinin kliması hiç çalışmıyor. Soğuk havaya bile geçemiyor. Diğerinin kliması devreye giriyor ama soğutma yok. Gazı yok dedi ama belli ki kaçak var. Gaz komple yok olmaz. Headersı olan araba hiç yürümüyor sadece deli gibi ses var. Bagajda yağ bidonu var. Bu neden var dedim önlem amaçlı dedi. İçinde 200gr yağ kalmış. Önlem amaçlı 200gr yağ ile dolaşıyor arkadaş 6.5lt yağ alan makine ile. Hepsinin anlamadığım şekilde kaput altında elektrik tesisatı ile oynanmış. Şeytan " olm Alper git en ucuzunu al uygun fiyata nasılsa hepsi kötünün iyisi kendin yavaş yavaş topla" diyor. Şimdi baktığım iki araba var biri Ankarada 530d diğeri Antalya da 530i. Ankarada ki kolay da Antalya da ki arabayı almaya gittik diyelim iyi bir BMW ustası bilen var mı?
turboman
22-05-2023, 12:31
Arkadaşlar haftasonu 3 tane arabaya baktım İstanbulda. Arkadaş bir tane düzgün araba mı yok yaw. Gözü karartıp 600 yazana da baktım 360 yazana da. Gerçekten aralarında gram fark yok kondisyon olarak. Hepsi dandirik çin malı M tampon. Tamponların köpükleri sökülmüş belli ki otursun diye. 2 sinin kliması hiç çalışmıyor. Soğuk havaya bile geçemiyor. Diğerinin kliması devreye giriyor ama soğutma yok. Gazı yok dedi ama belli ki kaçak var. Gaz komple yok olmaz. Headersı olan araba hiç yürümüyor sadece deli gibi ses var. Bagajda yağ bidonu var. Bu neden var dedim önlem amaçlı dedi. İçinde 200gr yağ kalmış. Önlem amaçlı 200gr yağ ile dolaşıyor arkadaş 6.5lt yağ alan makine ile. Hepsinin anlamadığım şekilde kaput altında elektrik tesisatı ile oynanmış. Şeytan " olm Alper git en ucuzunu al uygun fiyata nasılsa hepsi kötünün iyisi kendin yavaş yavaş topla" diyor. Şimdi baktığım iki araba var biri Ankarada 530d diğeri Antalya da 530i. Ankarada ki kolay da Antalya da ki arabayı almaya gittik diyelim iyi bir BMW ustası bilen var mı?
Bence kasası düzgün ucuz alıp toplamak daha mantıklı bu piyasada. Antalyaya gelirseniz süleyman ekici var tanıdığım ona gösterebilirsiniz. Sadece bmw lere bakıyor işi gücü bmw
murat182
22-05-2023, 13:33
Abi ankarada dediğin araba lacivert sunroofsuz olansa çok uzun süredir ilanda bilgin olsun. Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-3.0-strocker-1087225275/detay) bu aracı da ilanda bugün gördüm hatları fena durmuyor, değerlendirilebilir.
Abi ankarada dediğin araba lacivert sunroofsuz olansa çok uzun süredir ilanda bilgin olsun. Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-3.0-strocker-1087225275/detay) bu aracı da ilanda bugün gördüm hatları fena durmuyor, değerlendirilebilir.
sol ön çamurluğun yakın plan çekiminde yanılmıyorsam eğer davlumbazı da boyamışlar, bu ufak detaylara çok takılıyorum ben nedense.
e39 şu devirde almak yürütmek mesele olsa gerek.
kelalper
22-05-2023, 14:24
Abi ankarada dediğin araba lacivert sunroofsuz olansa çok uzun süredir ilanda bilgin olsun. Just a moment... (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-3.0-strocker-1087225275/detay) bu aracı da ilanda bugün gördüm hatları fena durmuyor, değerlendirilebilir.
Kısa şanzımanla benzin saça saça dolaşırım. Adam her köşe başında sıkıyordur bununla. Hatları fena değil ama alt yapısı turşu olmuştur bunun. Diffsiz kısa şanzımanı her köşe başında sıkmak için yapmıştır. Drift olmasın kıçını hafif bıraksın mantığı.
kelalper
22-05-2023, 14:36
Ankarada 530D e baktırıcam
AhmetKadir
22-05-2023, 17:25
En guzel bmw para harcanmis referansli bmw :)
Ucuz bmw hem bütçe hem psikoloji dusmanidir:)
Arkadaşlar haftasonu 3 tane arabaya baktım İstanbulda. Arkadaş bir tane düzgün araba mı yok yaw. Gözü karartıp 600 yazana da baktım 360 yazana da. Gerçekten aralarında gram fark yok kondisyon olarak. Hepsi dandirik çin malı M tampon. Tamponların köpükleri sökülmüş belli ki otursun diye. 2 sinin kliması hiç çalışmıyor. Soğuk havaya bile geçemiyor. Diğerinin kliması devreye giriyor ama soğutma yok. Gazı yok dedi ama belli ki kaçak var. Gaz komple yok olmaz. Headersı olan araba hiç yürümüyor sadece deli gibi ses var. Bagajda yağ bidonu var. Bu neden var dedim önlem amaçlı dedi. İçinde 200gr yağ kalmış. Önlem amaçlı 200gr yağ ile dolaşıyor arkadaş 6.5lt yağ alan makine ile. Hepsinin anlamadığım şekilde kaput altında elektrik tesisatı ile oynanmış. Şeytan " olm Alper git en ucuzunu al uygun fiyata nasılsa hepsi kötünün iyisi kendin yavaş yavaş topla" diyor. Şimdi baktığım iki araba var biri Ankarada 530d diğeri Antalya da 530i. Ankarada ki kolay da Antalya da ki arabayı almaya gittik diyelim iyi bir BMW ustası bilen var mı?
Alper abi , yaw boşver e39 u :D
al bi tesisatlı şayin bak keyfine , bunun tadı 18 manitada yok :D
pazar gunleri iki tur cıkıp donuyorum nasıl varya pamuk gibi eve donuyorum :D:D:D
şahin 1.6 i.e - YouTube (https://youtube.com/shorts/NizprDUZEg0)
şahin 1.6 i.e - YouTube (https://youtube.com/shorts/NizprDUZEg0)
kelalper
26-05-2023, 06:37
Aman baba siz dönmeye devam edin. Ben yaşlandım artık. Manuel inanılmaz temiz bi 525 buldum 180k km de onunla anlaştım. Ptesi alacağım. Kaporasını verdim.
murat182
26-05-2023, 13:14
Hayırlı olsun abi
hayirli olsun abi . Allah utandirmasin kazasiz belasiz kullan .
biz dön baba dönelim :D
OMTechJr.
27-05-2023, 09:47
Kapora verdiğiniz araç şimdiden hayırlı olsun. İnşallah kazasız belasız cezasız ağız tadı ile binersiniz. Bir çok 80-90-2000 jenerasyonu bir çok Bmw tecrübe etme ve toplama şansım oldu ancak 39 gibisi gelmedi gelmeyecek. Malzeme kalitesi olarak bir çok Bmw'den de dönemin denk aracından da kaliteli bir araç. Forumdan sizi takip ettiğim kadarı ile genelde Renault ve Alfa konusunda uzmansınız. İçtenliğinize güvenerek bende 2018 senesinde aldığım 1 sene 8 ay bindiğim boyasız ilk sahibinden E39'da naçisane başıma gelenlerden bahsedeyim. Belki siz de bilgi sahibisinizdir bunlar ile ilgili ama bilmeyen olursa da kılavuz olur. E39'un hemen hemen bütün kroniklerini yaşadım ve çözdüm. Kondüsyon olarak iç dış kolleksiyon kombinasyonunda ve değerinde bir araçtı. Zaten geçenlerde 700 gibi bir rakama satıldığını duydum. Ben 50 bin liraya almıştım. 27820 tl de üzerine harcadım. 100 bin tl gibi bir rakama satmıştım. O dönem için rekor diyebileceğim bir E39 fiyatı idi. İşlemler ile ilgili rakamları özellikle yazmıyorum çünkü o köprüden çok sular geçti. Miktarlar abes kalacak.
Spoiler Alert : E39 ilgilisi yada boş vaktiniz çok değilse buradan sonrasını es geçebilirsiniz :)
Mesaj biraz uzun olacak şimdiden kusura bakmayın. E30, E39 ve E53 deyince akan sular duruyor bende.
1) Kaput altında cam önünde yer alan polen filtresi kazanlarının kelepçeleri çok yetersiz tasarlanmış ve yıllar içerisinde gevremiş. Daha ilk gün alır almaz bakıma gittim. Polenleri taktım ama içime sinmedi. Neyse dedim bakarız ilerde gerekirse kazan alırız. zaten filtre yerine oturdu nasılsa emiş yapacak sorun olmaz. arabaya bi bindim. Aman Allahım klima fanından Sukhoi SU-52 savaş uçağı sesleri geliyor. Fırfırlardan içeri yapraklar falan uçuştu. Hemen söküldü komple elden geçti firewall'a oturan keçeler yenilendi. plastikçide güzel kilit plastikleri yapıldı. Sıfırı yok çıkmaların hepsi kırık ve ciddi para.
2) Kapı döşemelerinin dirseklere gelen tarafındaki Airbag kapağı zamanla kendini salıyor. Hem gıcırtı başlıyor hem de kötü bir görüntü oluyor. Benim araç individual ve içi yeşil olduğu için bulamadım. Krem alıp boyatmak ta istemedim. Altını güzelce temizleyip japonla yapıştırmak zorunda kaldım. Ancak asıl çözümü kapı kartonlarında zarar yoksa yeni kapak alıp iç renge uygun şekilde boyamak.
3) Klima rezistansı. Bu arkadaş bozulacaktır yada bozuktur. Piyasada çokça bulunan orijinali de çılgın para olmayan bir parça. Bu bozulduğu zaman klimayı sona getirseniz de yarım gücü geçmiyor full blast gereken cam çözdürme..vs durumları için sıkıntı oluyor. Geçse bile tam sıcak yada tam soğuk üfleyemiyor. HVAC ile ilgili tek yaşanan sıkıntı budur. Tamiri ucuz ve hızlı.
4) Farlarında saçma sağan ampuller ledler angel eye'lar takılmış E39'ların mâlum sonu konfor beyni arızası. Farlar göz kırpıyor, led patlatıyor, kapanıyor yada farları açınca biri açılıyor biri açılmıyorsa konfor beyni değişecek. Ekseriyetle tamir olmuyor. Çıkma yada sıfır tedarik edilebiliyor ama fiyatı biraz can yakıyor.
5) Şaft orta rulmanı, şaft balansı, ön arka şaft takozu, altı köşe, guebo.. artık nasıl addederseniz. Böyle 40-45 km gibi bir kızda başlayıp 75-80 km hıza kadar her viteste bir çırpma titreme hissediyorsanız gerçekten iş bilen bir şaftçıda balans yapılması gerek. yoksa yola çıktınız 45-70km deniyorsunuz aha oldu diyorsunuz örnek veriyorum 80-110 arası titriyor bu sefer. O yüzden rulmanı da gueboyu da orijinal bulabilirseniz güzel olur. Bu durumu keşfedene kadar da aha dedim türbin bana bili bili yapıyor. Elimize alacağız bari bi şanzuman yağ yağ filtresi değiştirelim dedim ve değiştirdim. Vites geçişleri 10 numara oldu ama titreme gitmeyince guebo'ya odaklanıp çözmüştüm.
6) Külbütör contası, muhakkak er yada geç kaçıracaktır. Yolda giderken ince ince tütmeye başlarsanız artık ona da bir el atarsınız. yaşı sebebi ile keçeler contalar hep kuruyor, gevrekleşiyor. (Araç LPG'li ise LPG filtresinin boruları genelde egsoz manifoltunun oradan geçiyor ve gevşiyor klimadan içeri lpg kokusu vermeye başlıyor, millet o kokuyu zannediyor ancak siz LPG ile yağ kokusunu ayırt edeceksinizdir, LPG'li ise söylediğim koku durumu da başınıza gelebilir)
7) Bobin pipolarını üzerine tükenmez kalemle Beru yazınca orijinal Beru olduğunu zanneden çakmacılar yüzünden herkes orijinal sanıyor ancak genelde çatlar ve ateşleme kaçırır rölantide titretir. Orijinal piponun tanesini 150 liraya almıştım.
8) Kışın bir sabah bindim arabaya hava -5 derece falan. Marşa bastım çalıştı mis gibi. rölanti indi mis gibi. vitese elimi attım kendime bi çektim. Gelmiyor. Donmuş kazık gibi olmuş, donmuş tavuk etini parmağınızla bölmeye çalışırsınız da kıtır kıtır ederek ayrılır ya o şekilde donmuş. Çok çeksem kırılacak yamulacak. Hemen söküp temizleyip yağladım gayette güzel oldu. Eğer yapılmazsa vitesi geçiremeyeceğiniz için yolda kalma ihtimaliniz var. Keza vites kulesi arızası da başıma gelmedi ama çokça duydum. Ufak tefek elektronik arıza olunca tamir edilebiliyor ama genelde değişim ile sonuçlanıyor. Kule arızasında vites P de yada D de kalıyor genelde. Yada manuel kısım çalışmamaya başlıyor.
9) Gelelim Vanos'a, vanos devreye geç giriyor, girmiyor yada giriyor ama aracın canı yoksa yine bir tamir takımı devreye giriyor. İyi bir usta ile sorunu çözebilirsiniz. Sanayide iş yaptırıken bazı 39 sahipleri ile görüşürdük ben onlara renk vermesem de benim aracım piyasanın en az yakan araçlarından biri idi ve Sivrihisar düzlüğünde 250 sabit gidebiliyordu. O açıdan Vanos ayarı/tamiri bmw de performansın köşetaşı diyebilirim.
10) Üst ve alt olmak üzere iki adet yağ müşürü bulunuyor araçta. Uzun süre sabit hızda gittikten sonra, yağınız eksikse, yada ince bir yağ tercih ettiyseniz biraz yol yapınca yada sıkışık trafikte kalınca muhakkak yağ lambanız göz kırpmaya başlayacaktır. Kroniktir. Önce gittim orijinal müşür aldım, gene yaptı, Normalde 5-30 kullanıyordum 10-40 denedim yine geçmedi, en son tesisatı ayırdım bi 15 santim geride bi temassızlık buldum onu tamir ettim mevzu kapandı.
11) Su radyatörü üzerindeki tapa Bmw ustası kisvesi altında sıhhi tesisatçılık yapan bir kardeşimiz tarafından teflon sarılarak kapatılmış. bir gün şaşmazın orta yerinde hava yaptı araç ardından su kaynattı. neyseki conta yanmadı. tapayı geçici olarak körledim ancak gevremiş hortumlar ve radyatör boğazlarındaki gevreme sebebi hortumları sökerken boğaz kırıldı. Gittim, ankaranın en tanınan bmw parçacılarının birinden Behr marka yeni radyatör aldım taktım. Ömrü 8 ay oldu. Arabayı sattığım gün kırıldı tekrar, tabi kaldık yolda. Ana avrat söverek tekrar ostime geldim. bıraktım arabayı yapın dedim çıktım. Bizim Behr radyatör de çakma imiş. Usta sağolsun elindeki sağlam olduğundan emin olduğu bmw logolu bir radyatörü taktı. Aracı alan arkadaşa da söyledim olası tekrar bir çatlama patlama durumuna karşı da doğabilecek masrafı fiyattan fazlasıyla düştüm. Göğüs altı klima radyatörü çatlayan da duydum bu durumda göğüs sökülüyor ancak benim başıma gelmedi şükür.
12) Sunroof giderlerinde tıkalı olma durumu varsa bir kontrol ve açma işlemi güzel olacaktır. Zira tavan sarkması, kötü bir rutubet kokusu..vs yaşayablirsiniz. Ben aracı aldığım gün tipik bir arabacı anlayışıyla giderleri temizledim. Takribi 1. senenin sonlarına doğru sunroof stopu kırıldı. artık siper komple tavan döşemesinin içerisine kaçar hale geldi. Sunroofu en içeri çekip geri çıkartınca geliyordu. Neyse dedim dikkat ederiz, kaçırmayız içeri. Sonra bir gün sunroof yarıda açık kaldı. Cam tarafında kalan şoför tarafı ayak kırılmış. Açılırken yarıya açılıyor, hadi açtınız diyelim kapanırken yarıda kalıyordu. Bunu da camı söküp plastikçide oluklu tel ile destekleyerek ayak yaparak çözdük. Camı sökerken camın iki yanında yer alan körükler gevrediği için yırtıldı, tamir olmadı, orijinali bulunamadı. Öylece verdim aracı.
13) Saydığım bu olayların bir kısmından makyajlı aksa alarak kurtulabilirsiniz. Ancak asıl mevzu düzgün araç bulmakta. Yazdıklarımın hiç biri kulaktan dolma değildir 1,5 2 sene de bizzat yaşadıklarımdır. Bütün bu sıkıntılara rağmen en üstte söylediğim gibi hala aynı fikirdeyim E39 Bmw'nin en iyi tasarlanmış en kaliteli araçlarından birisidir. Keşke imkan olsaydı, yaş yetseydi de 2002'de sıfır bir E39 530i alabilseymişiz.
Tekrardan araç hayırlı olur umarım, Mesaj uzun oldu tekrardan kusura bakmayın :)
OMTechJr.
27-05-2023, 09:57
Edit :
Araç manuel imiş, bu durumda vites kulesi yorumlarımı es geçebilirsiniz. Unuttuğum bir husus daha var onu da ekleyeyim, zira ölümcül sonuçlar doğurabiliyor;
14) Westinghouse şoför tarafı polen filtresinin altında ve hem sunroof, hem cam çıtası, hem de silecek bakaliti altından süzülen sular tamamen oraya toplanıyor. Altında minicik bir gider var ve benim aracım ağaç altı gölgelikte yatıyordu genelde, yapraklardan dolayı gider tıkanmış. Su içeride kalmış. Westinghouse nem çekmiş ve havaların soğumasıyla içindeki diyafram ve etrafı donmuştu. Bir gün bir AVM otoparkında frenlere bir baktım ki kazık gibi olmuş adeta duvarı iteklemeye çalışıyorum ve epeyce bir süre duramadım. Park halindeki araçlara doğru gidiyordum ki zar zor durabildim. Hemen frenciye gidildi, Westinghouse söküldü, temizlendi, pudralandı. Altındaki gider de tekrar açıldı. Bu sayede çok büyük kazaların önüne geçildiğini düşünüyorum. Bazıları içinde buz varken frene abanıp patlatıyor Westinghouse'u. Başınıza gelmez ise ne mutlu olursa da sıfırı o dönem 1600 tl civarı idi şuan 4-5 lira olmuştur.
15) Bunu da eklemeden olmaz, sıfır aküyü bitirip duruyordu araç. en son bagaja ve torpidoya telefonun kamerasını video modunda açıp bıraktım. 20 dakika bekledim ne göreyim, bagaj lambası açık kalıyor. Onu iptal ederek yoluma devam etmiştim. Her ihtimale karşı akü kutup başlarını da söküp temizledim. Gerçekten çok fazla korozyon vardı. Bu sebeple yolda kalmak can sıkıcı bir durum olurdu.
son 2 postu sabitleyelim bir yere maşallah güzel bilgiler..
Çok güzel ve niş bilgiler. Elinize sağlık.
kelalper
29-05-2023, 21:54
Aracı bugün aldım. Gerçekten inanılmaz memnun kaldım 1 günlük kullanım sonucunda. şanzıman merkez bilyesi değişmesi gerekiyor gır gır ses yapıyor trafikte ama bilerek aldım. Klimayı çözemedim 32 ye getiriyorum ortadan serin veriyor ayaktan sıcak veriyor AUTO konumunda. Kliması 18 de içeride durulacak gibi değil bildiğin penguenler geziyor konsolda. Alışacaz artık çözecez. Yol bilgisayarını nasıl sıfırlayacağımı bulamadım. Basılı tutuyorum PROG çıkıyor daha sonra bi daha bastığım zaman başa dönüyor. Ekran dilii almanca. İngilizceye çevirmeyi bulmam lazım bulamadım. Sustalı anahtar yaptırmışlar. Anahtarcıda orjinaiine döndüreceğim. Bi rot ayarına girmesi lazım ön takım yeni yapılmış ustası gerek yok ayarladım ben demiş ama hızlanınca hafif gezme yapıyor parlak asfaltta. Ön yaylar ya kesik ya presli ya da yaştan dolayı ezik onların değişmesi gerek. 22 yaşında araba sonuçta gayet normal hatalar. Şimdiye kadar görmeye gittiklerimin yanında 18lik çıtır gibi duruyor.
AhmetKadir
29-05-2023, 21:58
Hayirli olsun ağız tadıyla binin inşallah
Bi taraftan sicak bir taraftan soguk geliyorsa kalorifer muslugu olabilir. Kronik sikintilardan biri
Hayirli olsun ağız tadıyla binin inşallah
Bi taraftan sicak bir taraftan soguk geliyorsa kalorifer muslugu olabilir. Kronik sikintilardan biri
Benzer sorunu 2012 F30 umda yaşadım, petekler tıkanmış. Bu bmw gerçekten enteresan :)
10 yıl arayla çözülüyor kronikler sanırım bavyeralıda :)
kelalper
30-05-2023, 08:43
Kalorifer sorununu çözdüm orta menfezde sıcak soğuk yönlendirici varmış. Sabah dikkat edince gördüm "len bu mavi noktalar ne" diye bi çevirdim kırmızı noktalar varmış altında. Sıcağa döndü hemen. ;)
CüneytIşıkkent
30-05-2023, 13:37
Hayırlı uğurlu olsun güzel günlerde kullanın e39 gerçekten çok özel araba. Resimlerini de görmek isteriz veya konusu olacaksa ise :)
Hayırlı olsun, bu devirde temiz araba bulmak imkansız gibi birşey. arabanın konusunu beklemedeyiz.
tequila818
30-05-2023, 16:46
Hayırlı uğurlu olsun. Bu karışık gündemde zevkli bir otomobil kullanmak kadar güzel bir şey yok kafa dağıtmak için. Kazasız belasız.
kelalper
30-05-2023, 20:02
Konusunu eksiklerini tamamladıktan sonra açacağım arkadaşlar. Yavaş yavaş toplayacağız bakalım.
Konusunu eksiklerini tamamladıktan sonra açacağım arkadaşlar. Yavaş yavaş toplayacağız bakalım.
Bi foto bari alalim konuya kadar idare etsin:D
kelalper
31-05-2023, 07:08
şimdilik tadımlık olsun.
https://i.hizliresim.com/ogodgrq.jpg (https://www.hizliresim.com/ogodgrq)
kelalper
31-05-2023, 07:09
https://i.hizliresim.com/tq3v4rr.jpg (https://www.hizliresim.com/tq3v4rr)
kelalper
31-05-2023, 07:19
arka lastikler çok geniş. Ama jantlarda ofsetli. 265 lastik koymuşlar arkaya. Lastikler 1 aylık. 4 lastik Conti ya da Michelin 4S olacak,
bakıcaz.
hala çok şık be :) güle güle kullan abi
arka lastikler çok geniş. Ama jantlarda ofsetli. 265 lastik koymuşlar arkaya. Lastikler 1 aylık. 4 lastik Conti ya da Michelin 4S olacak,
bakıcaz.
265 lastik tabanı normal değil mi bu büyüklükte bir araç için abi ?
benim f30 da bile arkalar 255.
Bu arada tekrar hayırlı olsun, hala çok güzel gerçekten nasıl bir tasarımsa :)
kelalper
31-05-2023, 08:43
M5ler 275 yaw. bu alet 190 hp nereye çevirecek 265 lastiği.
CüneytIşıkkent
31-05-2023, 09:13
M5ler 275 yaw. bu alet 190 hp nereye çevirecek 265 lastiği.
Abi, aynı jant lastik kombinayosnum vardı benim 525i de katalizör iptalinden sonra düzde 255 soluksuz çok rahat gidiyordum sadece eibach 3.5 yay vardı arkaya 3 kişi oturduğunda esnemelerde çamurluğa sürtme yapıyordu onun dışında bir problem yok bence :)
Gayet iyi duruyor makina. Plaka da GTR Yürekli bir bmw olduğunu mu gösteriyor, güzel bir detay.
İç kondüsyon ne alemde ? Bugün biraz e39 baktım ama dıştan çok iyi duran arabaların içi maalesef çok yıkık geldi gözüme.
CüneytIşıkkent
31-05-2023, 09:15
Abi, aynı jant lastik kombinayosnum vardı benim 525i de katalizör iptalinden sonra düzde 255 soluksuz çok rahat gidiyordum sadece eibach 3.5 yay vardı arkaya 3 kişi oturduğunda esnemelerde çamurluğa sürtme yapıyordu onun dışında bir problem yok bence :)
Bu arada kışlık kombinasyonum içinde kendi orijinal çok kollu 16 jantları ile 205/55/16 kullandım açıkcası komfor harici gidişinde de öyle aman aman bir fark hissetmiyordum.
kelalper
31-05-2023, 09:28
Plaka değişti 06 plakaydı. Şansa GTR geldi.
İçinde bir problem yok gayet muntazam. Kumaş recarolar var elektriksiz. Elektrikli olmasının bir cazibesi yok benim için sadece ben kullanacağım için ayarlarım ayarı bi daha allahbilir ne zaman bozulur. Klasik sürücü koltuğu bakalit kırığı var yenisini sipariş ettim. K&N filtre siparişini verdim. Egzoz vs düşünmüyorum komple headers vs bile yapsam 15hp geliyormuş. O paraya Supercharger takarsın gerek yok. Özgün müsait olduğunda bi gıdıklar bir kaç hp gelir.
Binebilir miyim bilmiyorum, arızası - kroniği vs.
Ancak öyle bir tasarım ki takım elbise gibi ütüsünü yap, giy.
Hayırlı uğurlı olsun, ütüsü eksik olmasın maşallah :)
arka lastikler çok geniş. Ama jantlarda ofsetli. 265 lastik koymuşlar arkaya. Lastikler 1 aylık. 4 lastik Conti ya da Michelin 4S olacak,
bakıcaz.
Çok büyük bir hevesle conti allseason almıştım, kışın hiç üzmedi arkadan itiş arabada bile ama 3. senenin sonunda tüm lastiklerde çatlaklar vardı, bir tanesi yolda giderken direk yanaktan patladı. Benzer şikayetler çok var maalesef.
kelalper
06-06-2023, 08:29
Çok büyük bir hevesle conti allseason almıştım, kışın hiç üzmedi arkadan itiş arabada bile ama 3. senenin sonunda tüm lastiklerde çatlaklar vardı, bir tanesi yolda giderken direk yanaktan patladı. Benzer şikayetler çok var maalesef.
Evet Continentalin yanak koruması zayıf Megane RS de 2 kez yanaktan patlamıştı SportContact 5ler. Ama yol tutuş anlamında testlerden hep en yüksek puanı alıyorlar. Konforu Michelin Pilot Sport a göre daha düşük.
Gelelim 525i ile olan ilk 1 haftalık gözlemime. Alet gerçekten mıh gibi. Üstünde yaylar kesik mi presli mi ya da spor yay mı var bilmiyorum ve sert ama hiçbir yerinden ne bir trim sesi ne de başka bir ses geliyor. Sadece sürücü koltuğunda anlamadığım bir tıkırtı var sanki civatalarında bir gevşeklik varmış da ray tık tık ileri geri 1-2mm hareket ediyormuş gibi. Saçma sapan bir ses yalıtımı var. 130 a kadar ne rüzgar ne yol sesi var. Daha önce A6 2.7 vardı kıyas kabul etmez o konuda. A6 daha çok gürültü alıyordu içeri.
Yol tutuş- lastik ebatlarından mıdır yoksa genel karakteri midir bilemiyorum spormax lastiğe rağmen beklediğimden iyi. Direksiyon tepkisi olarak tabii ki 156 kadar net değil ama o ağırlıkla başa çıkabiliyor zorladığında. Gerçi çok da üstüne çıkmaya çalışmadım.
OMTechJr.
06-06-2023, 10:18
Evet Continentalin yanak koruması zayıf Megane RS de 2 kez yanaktan patlamıştı SportContact 5ler. Ama yol tutuş anlamında testlerden hep en yüksek puanı alıyorlar. Konforu Michelin Pilot Sport a göre daha düşük.
Gelelim 525i ile olan ilk 1 haftalık gözlemime. Alet gerçekten mıh gibi. Üstünde yaylar kesik mi presli mi ya da spor yay mı var bilmiyorum ve sert ama hiçbir yerinden ne bir trim sesi ne de başka bir ses geliyor. Sadece sürücü koltuğunda anlamadığım bir tıkırtı var sanki civatalarında bir gevşeklik varmış da ray tık tık ileri geri 1-2mm hareket ediyormuş gibi. Saçma sapan bir ses yalıtımı var. 130 a kadar ne rüzgar ne yol sesi var. Daha önce A6 2.7 vardı kıyas kabul etmez o konuda. A6 daha çok gürültü alıyordu içeri.
Yol tutuş- lastik ebatlarından mıdır yoksa genel karakteri midir bilemiyorum spormax lastiğe rağmen beklediğimden iyi. Direksiyon tepkisi olarak tabii ki 156 kadar net değil ama o ağırlıkla başa çıkabiliyor zorladığında. Gerçi çok da üstüne çıkmaya çalışmadım.
E39 zehri kana karışmaya başlamış :) Normal desenli kaliteli bir yol lastiği aldıktan sonra çok fazla lastik seçmiyor E39. Yalnızca parlak asfaltta bu jantlarla sadece biraz gezme yapabilir. V taban vs olmadığı sürece keyifle binersiniz.
Koltuk menteşesi çatlağında oluyor koltuktaki küt küt. Özellikle gaza basınca bi küt yapar arkaya oturur yavaşlayınca sessizce ayrılır geri. Döşemeciye gidilecek döşemesi kasadan ayrılacak, köşelere bayrak atılacak kaynak tazelenecek. O şekilde geçiyor ancak.Koltuğun sol ön tarafında tilt shift kolu var. Onu çekip arkaya tilt verirseniz çok uzun boylu yada çok kilolu değilseniz bir ihtimal yerine oturup sabit kalabilir.
Abi hayırlı olsun
Km model bilgisi filanda yazarmısın.
Sahibinden e düştük yine sayende :)
kelalper
06-06-2023, 18:04
benim ki 2001 model 186.000 km de. 2013 gümrük girişli. Gümrüğe düştüğü gibi ilk satışta çıkmış. Manuel yarı dolu paket. Koltuklar kumaş recaro elektrikli değil ama koltuk ısıtma var. Kararan ayna yok makam perde yok ama nedense çift cam. Garip ve anlayamadığım bi paket. Yol bilgisayarını teybi android ile değiştirdikleri için kullanamıyorum. Her an android i satıp orjinal teyp alabilirim bluetooth kiti ile. Android yüzünden park sensörleride çalışmıyor. Her geriye taktığımda dııt dııt diye hata veriyor.
Bende yeni aldım 98 528 200binde stok 16 jantlı elektrikli direksiyonlu filan dolu araba, suspansıyon çok iyi salınarak gidiyor, 18 jantlı 520 kullanmıştım boyle değildi.yol tutuş filan çok iyi.Best saloon car ever diye boşuna dememişler..
CüneytIşıkkent
07-06-2023, 07:23
benim ki 2001 model 186.000 km de. 2013 gümrük girişli. Gümrüğe düştüğü gibi ilk satışta çıkmış. Manuel yarı dolu paket. Koltuklar kumaş recaro elektrikli değil ama koltuk ısıtma var. Kararan ayna yok makam perde yok ama nedense çift cam. Garip ve anlayamadığım bi paket. Yol bilgisayarını teybi android ile değiştirdikleri için kullanamıyorum. Her an android i satıp orjinal teyp alabilirim bluetooth kiti ile. Android yüzünden park sensörleride çalışmıyor. Her geriye taktığımda dııt dııt diye hata veriyor.
Abi Merhaba, Hem e39 hem e53 de edindiğim tecrübe ile eğer cihaza bağlayıp bakmadıysan sensörlerden bir tanesi bile bozulsa bütün sensörleri arızaya geçirir ve konsoldaki pdc düğmesine bastığında veya R ye aldığında direkt uyarı veriyor.
benim ki 2001 model 186.000 km de. 2013 gümrük girişli. Gümrüğe düştüğü gibi ilk satışta çıkmış. Manuel yarı dolu paket. Koltuklar kumaş recaro elektrikli değil ama koltuk ısıtma var. Kararan ayna yok makam perde yok ama nedense çift cam. Garip ve anlayamadığım bi paket. Yol bilgisayarını teybi android ile değiştirdikleri için kullanamıyorum. Her an android i satıp orjinal teyp alabilirim bluetooth kiti ile. Android yüzünden park sensörleride çalışmıyor. Her geriye taktığımda dııt dııt diye hata veriyor.
O yillardaki BMW'lerde, ozellikle yurtdisinda satilanlarda paket kavrami yoktu. Opsiyonlardan secip siz dolduruyordunuz. Sizinkine benzer opsiyonlara sahip arka camlari da manuel olan 528 gormuslugum var benim :)
kelalper
14-06-2023, 09:01
Son durum şu. Abart Bmw servise girdik. Talha ustaya ayrıca teşekkür ederim. Volan ve debriyaj sorunu ve bilye sorunu var diye gittik. Volan sorunu olduğunu dik yokuşu çıkamayıp debriyajı sıyırıp kalmasından anlamıştım. Yokuşu çekici sayesinde çıkmıştım Neyse parçaları tedarik ettim Ptesi sabah Abarta bıraktım. Sorun evet bilyedenmiş ama sorun bilye arızasından değil bilyenin olmamasındanmış. Toplayanlar krank bilyesi koymamış. Şansıma şanzımana birşey olmamış. Onun dışında altta ne yağ kaçağı ne terleme hiç birşey yok. Yürüyenle alakalı Ataşehir Serkana gittim, arka tarafta lastikler dışarıda duruyordu. Rot balans ayarı için gittim Conti sporcontact 7 aldım. Arkalarda 2.5cm spacer varmış. Otomobil havadayken çocuk abi çıkartırsak sürter arkada yer yok parmağım girmiyor dedi. Serkan siz çıkartın indirince sürtmez dedi. Otomobili indirince lastikler açıldı sürtme kalmadı. Balans ve rottan sonra spacerda çıkınca Starmaxx lastikle ne gezme ne bişey kaldı. Lastikleri takmadım bayramda en az 3000km yol yapacağım. İstanbul didim-Didim altınoluk. Altınoluk thassos. Thassos Atina-Atina -İstanbul. Serkan lastikleri dönünce değiştiririz ömründen yeme dedi. Starmaxx denen lastikten kesin olarak uzak durun. Tutunma diye birşey yok. Lastikler yeni olmasına rağmen tutunamama sorunu var. Isınsın tutar diye tepesine biniyorum ısınınca çamurlaşıyor kendini salıyor soğukken viraj içerisinde hafif gazla hemen ASR yanmaya başlıyor. Asryi kapatınca kıçı anında kopuk uçurtma al drift yap. O anlamda çok zevkli. Fren desen hemen ABS girmeye başlıyor. Aman abi uzak durun. Tarihi falan da eski değil. O nedenle o uzun yolu gayet sakin yavaş yavaş bitirip değiştireceğim. Diğer sorun amortisörler orjinal ne terleme var ne bişey. Önler yüksek ihtimal presli arkalarda 2 farklı spor yay var. Komple coilover yapmak istiyorum Jom Blueline hakkında bilgisi olan var mı?
Hayırlı olsun öncelikle.
5 senedir E39 Touring kullanıyoruz. Üzerine 35mm Eibach yaylar var. Ben daha arabanın limitine gelemedim, beklediğimin üzerinde tutuyor her yerde. Konforundan da çok çok çalmıyor. Coille konforu kaybedebilir diye düşünüyorum.
kelalper
14-06-2023, 13:23
Jom blueline ı aldım. Alman malı. Dünya yorum okudum. Pist coilover ı değil cadde kullanımı için diye belirtmişler yüksekken konforu çok iyi yol tutuşu da iyi demişler. Sahibinden de buldum satın aldım. Sonra benim eski A6yı alan Tuğkan diye bir arkadaş aradı abi hayırlı olsun diye. Dedim forumda okudu aldığımı heralde. Coilover almışsın dedi. Olm sen nereden biliosun ben bile şimdi aldığımı öğrendim dedim. Abi ben Türkiyeye getiriyorum kelalper senden başka yoktur heralde dedi. Çok iyi ürün aldın bak inanamayacaksın ben passatta kullanıyorum memnun kaldım da getirmeye başladım. 3 takım getirdim 2 gün önce ulaştı sonuncusunu sen aldın şimdi yeni sipariş vereceğim dedi. Getiren de tanıdık çıktı beğenmezsem kafasına atarım :D
SerkanYazgan.
15-06-2023, 07:44
Aracın hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin abi. Bende de e46 328ci manuel mevcut. Zevkli arabalar satasım gelmiyor, başka arabaya biniyorum tat vermiyor. :)
kelalper
30-06-2023, 22:27
Güncelleme yapayim. 21i gecesi teyzemi kaybettik. Ben de annemi İstanbula getirmek için Didim e yola çıktım. Önde gizli özelliklerden harareti de aktif ettim anlık olarak. Daha önce su eksik hatası veriyordu havasını aldım geçti ama gözüm sürekli üstünde olsun istiyorum alfadan alışkanlık. Didime vardım annemde yarım saat uyudum abimi de alarak dönüşe geçtik. Sıcaklık 90 95 i geçmiyor herşey stabil. Ortalama 8lt ile gidiyorum o da güzel. Balıkesir kuzey çıkıştan önce ramize girdik yemek yedik. Çıktık bp ye gelmeden Daha önce alfayı ilk aldığım zaman kol çıkardığı noktada lönk diye hararet 128 e fırladı. 10km önce değil 10km sonra değil tam aynı nokta. Haydaa çektim sağa açtım baktım gram su kalmamış. 5lt lik bidonda su olur her zaman onu döktüm dipsiz kuyu gibi gidio. Neyse benzincinin yeri ezbere aklımda hemen tepeyi geçtik stop ettim benzincide su ekliyorum su yok oluyor. Alttan akan yok yağ çubuğuna bakıyorum su ibaresi yok. Hararet 75 e düşüyor iki dakika sonra hop 110. Su yine yok ortada ve hafif sallantılı çalışıyor. Dedim böyle dönülmez çekici çağırdık o geldi yükledim yolladım servise. Hanım geldi susurluktan aldı sağ olsun. Neyse sabah servis resim artı su hortumu boydan boya yarılmış. Radyatörün petekleri fena durumda. Onlar değişecek başka bişey yok gibi dedi. Ok neyse sonra bir video yolladı benim 2. Silindir ahtapot gibi buji deliğinden su atıo. Kapak açılacak vs beklemedeyim.
kelalper
30-06-2023, 22:59
Güncelleme yapayim. 21i gecesi teyzemi kaybettik. Ben de annemi İstanbula getirmek için Didim e yola çıktım. Önde gizli özelliklerden harareti de aktif ettim anlık olarak. Daha önce su eksik hatası veriyordu havasını aldım geçti ama gözüm sürekli üstünde olsun istiyorum alfadan alışkanlık. Didime vardım annemde yarım saat uyudum abimi de alarak dönüşe geçtik. Sıcaklık 90 95 i geçmiyor herşey stabil. Ortalama 8lt ile gidiyorum o da güzel. Balıkesir kuzey çıkıştan önce ramize girdik yemek yedik. Çıktık bp ye gelmeden Daha önce alfayı ilk aldığım zaman kol çıkardığı noktada lönk diye hararet 128 e fırladı. 10km önce değil 10km sonra değil tam aynı nokta. Haydaa çektim sağa açtım baktım gram su kalmamış. 5lt lik bidonda su olur her zaman onu döktüm dipsiz kuyu gibi gidio. Neyse benzincinin yeri ezbere aklımda hemen tepeyi geçtik stop ettim benzincide su ekliyorum su yok oluyor. Alttan akan yok yağ çubuğuna bakıyorum su ibaresi yok. Hararet 75 e düşüyor iki dakika sonra hop 110. Su yine yok ortada ve hafif sallantılı çalışıyor. Dedim böyle dönülmez çekici çağırdık o geldi yükledim yolladım servise. Hanım geldi susurluktan aldı sağ olsun. Neyse sabah servis resim artı su hortumu boydan boya yarılmış. Radyatörün petekleri fena durumda. Onlar değişecek başka bişey yok gibi dedi. Ok neyse sonra bir video yolladı benim 2. Silindir ahtapot gibi buji deliğinden su atıo. Kapak açılacak vs beklemedeyim.
Güncelleme yapayim. 21i gecesi teyzemi kaybettik. Ben de annemi İstanbula getirmek için Didim e yola çıktım. Önde gizli özelliklerden harareti de aktif ettim anlık olarak. Daha önce su eksik hatası veriyordu havasını aldım geçti ama gözüm sürekli üstünde olsun istiyorum alfadan alışkanlık. Didime vardım annemde yarım saat uyudum abimi de alarak dönüşe geçtik. Sıcaklık 90 95 i geçmiyor herşey stabil. Ortalama 8lt ile gidiyorum o da güzel. Balıkesir kuzey çıkıştan önce ramize girdik yemek yedik. Çıktık bp ye gelmeden Daha önce alfayı ilk aldığım zaman kol çıkardığı noktada lönk diye hararet 128 e fırladı. 10km önce değil 10km sonra değil tam aynı nokta. Haydaa çektim sağa açtım baktım gram su kalmamış. 5lt lik bidonda su olur her zaman onu döktüm dipsiz kuyu gibi gidio. Neyse benzincinin yeri ezbere aklımda hemen tepeyi geçtik stop ettim benzincide su ekliyorum su yok oluyor. Alttan akan yok yağ çubuğuna bakıyorum su ibaresi yok. Hararet 75 e düşüyor iki dakika sonra hop 110. Su yine yok ortada ve hafif sallantılı çalışıyor. Dedim böyle dönülmez çekici çağırdık o geldi yükledim yolladım servise. Hanım geldi susurluktan aldı sağ olsun. Neyse sabah servis resim artı su hortumu boydan boya yarılmış. Radyatörün petekleri fena durumda. Onlar değişecek başka bişey yok gibi dedi. Ok neyse sonra bir video yolladı benim 2. Silindir ahtapot gibi buji deliğinden su atıo. Kapak açılacak vs beklemedeyim.
Basin sagolsun. 10 krktr
başın sağolsun, arabaya da geçmiş olsun
Gecmis olsun, tam da ayni yerde olmasi cok enterasan degilmi yav? Yokus fln mi tam orasi? Bide hortum boydan boya yirtildiysa su koyunca niye akmadi ki oradan?
aykutsafakyaman
01-07-2023, 09:27
Başın sağolsun abi.
Başınız sağolsun öncelikle
Benzer bir durum seneler önce başıma gelmişti, bir sene niğde pozantı otoyolunda lastik karpuz gibi yarılmıştı.
1 sene sonra aynı noktada başka bir arabayla buji patlatıp sübapları eğmiştim.
Baya bir zaman sıfır arabayla bile aynı noktadan geçerken geriliyordum.
kelalper
01-07-2023, 23:19
Evet yokuş yukarı ama öyle cinnah gibi falan değil yani. Valla su 2.silindire oradan da egzozdan dışarı gidiodu heralde. Önümüze aksa görürdük.
kalipson
01-07-2023, 23:30
Başınız sağolsun.
Araba da enteresan olmuş. Hep aynı yerde denk gelmesi
kelalper
02-07-2023, 17:25
Dostlar sağolsun. 1.5 senedir acıbadem de çekiyordu. Yürüyerek girdi bir nefes açıcı yaptılar arkasından alerji baş gösterdi tedavi için ağır bir kortizon verdikleri için ilikleri kan üretimini durdurdu. Arkasından bağışıklık sistemi çöktü. Enfeksiyonlar kalp ameliyatları vs daha sonra düzelir gibi oldu ama enfeksiyon yine kalp kapakçığına sıçradı kan da bulamadık antikoru uyan. Kalp de daha fazla dayanamadı.
PiscocuK
03-07-2023, 07:33
Başın sağolsun abi.Allah sabırlar versin
Sen artık o yolu kullanma sil haritadan :) çok geçmiş olsun
kelalper
03-07-2023, 12:13
eyvallah Emre. O yolun taaa. Yazlıktan dönerken direk eski yoldan geldim hem daha boştu hem de dedim şimdi hanımın arabayı da bırakmayalım o noktada. Bela gibi. Bugün kapak açılacak bakalım ne kadar girmiş.
Sti_Ozan
03-07-2023, 16:31
Abi allah rahmet eylesin, o yol da senin sınavın gibi bir şey olmuş herhalde inşallah en ufak maliyetle kurtarırsın süreci
eyvallah Emre. O yolun taaa. Yazlıktan dönerken direk eski yoldan geldim hem daha boştu hem de dedim şimdi hanımın arabayı da bırakmayalım o noktada. Bela gibi. Bugün kapak açılacak bakalım ne kadar girmiş.
Araba abarth da mi?
CüneytIşıkkent
04-07-2023, 07:37
Başınız sağolsun allah rahmet eylesin.. Çok geçmiş olsun.
kelalper
04-07-2023, 08:17
Araba abarth da mi?
doğrudur. Dün uğradım coiloverları bıraktım farları alıp farcıya bıraktım. LPG komple sökülüyor.
doğrudur. Dün uğradım coiloverları bıraktım farları alıp farcıya bıraktım. LPG komple sökülüyor.
İyi bari emin ellerde, Talha ustanin elinden gectikten sonra gonul rahatligiyla binilir artik.
kelalper
04-07-2023, 11:30
şimdi bilgi geldi silindirlerde %15 ovalleşme var. O nedenle motora girilecek.
kelalper
11-07-2023, 10:30
Olaylar olaylar. 500 mikron ile kurtardık dedik piston sipariş ettik ruhsata göre. Piston geldi rektefiyeci Ctesi akşam haber verdi bunlar bunun değil diye. Sonra bi baktık ruhsattaki blok seri numarası ile üstündeki farklı. Herifler bloğu m52TU ile değiştirmişler. Baktık 2.3i ler 2.5muş. Ama benim bütün üst yapı 525i ye göre. Piston etekleri farklı ama kollar ve krank aynı. Aradaki 20hp yazılım ve emme manifoldundan geliyormuş. Piston fiyatları da uçuk 10 bin lira fark verdik.
abi sen aldığın her arabaya motor yapmak zorunda mısın :D
kelalper
11-07-2023, 11:07
böyle seviyoruz biz. Motor yapmadan içimiz rahat etmiyor. Ss sistemiydi kozmetikti vs için ayırdığımızın 2 katını her seferinde motora harcıyoruz sonra geri kalanı topluyoruz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.