Orijinalini görmek için tıklayınız : Q7 geçmek bilmeyen direksiyon titreşim..
dulger007
23-06-2023, 23:05
Herkese merhaba
2012 model 3.0 TDİ Q7 aracımıza ağır bakım işlemi sonrası direksiyonda 10 km hızla giderken bile ufak ufak gelen bir titreşim başladı. Hız ne olursa olsun vites kaçta olursa olsun ayak gazda olsun yada olmasın özellikle direksiyonu sağa yada sola çevirirken bir titreşim hissediyorum. Araç olduğu yerde durarken Klimada açıkken direksiyonu çevirip öyle tutunca kesik kesik titreşim gelip gidiyor.
Ağır bakım yapılırken direksiyon hidroliğinide değişmişlerdi bu arada.
Epey bi kontrol edildi bakıldı ağır bakım yaptırdığım servis normal diyor ki değil araç 8 yıldır bizde. Başka bi kaç yere gösterdim kimi uğraşmak istemiyor kimi yok bi şey diyip gönderiyor.
Rot balans defalarca denedik lastikler continental 4 mevsim sıfır sayılır her hangibir gariplik görünmüyor jantta lasttikte ki olsa bile 10-15 km ile seyir ederken kendini gösterirmi titreşim olarak pek sanmıyorum.
Alt takımda en ufak boşluk yok deniyor motor takozları yeni değişti.
Aks aklıma geliyor ama arabada hoplama zıplama yok yada tam tur dönüşlerde ses vuruntu yok.
Bir kaç yer direksiyon basınç hortumundan olabileceğini söyledi parça sadece serviste var 10 bin tl+kdv. Değişince kesileceğinin garantisini vermediler.
Direksiyon kutusunda yada pompada ses yok kaçak yok görünen aksilik yok sadece bugün rot yapan bir usta direksiyonun biraz sert olduğunu belirtti ben fark edemedim.
Başınıza böyle bir olay geldimi? Nasıl bir yol izlemem gerekiyor?
Direksiyon kutusu ve pompası hiç bir kaçak yada ses yada aşırı sertlik yada direksiyonu toparlamama gibi arızaları olmadan böyle bir titreşime sebebiyet veriyor olabilir mi? Nasıl emin olabilirim?
Direksiyon hidroliği seviyesini kontrol edebiliyor musunuz?
Bir de klasik, eski yağ katran gibi falan olduysa, yeni yağ ince kalıp bu tür şikayete neden olabilir mi acaba?
dulger007
24-06-2023, 15:21
Direksiyon hidroliği seviyesini kontrol edebiliyor musunuz?
Bir de klasik, eski yağ katran gibi falan olduysa, yeni yağ ince kalıp bu tür şikayete neden olabilir mi acaba?
Direksiyon yağı yeni değişti takip ediyorum seviyeden yana problem yok. Aslında dediğiniz problemde olmuş olabilir, bayram sonrası sistemi komple söktürüp bi temizliğini yaptırayım eğer düzelmezse kutu ve powerı revize edilmesi için firma bulup gönderecem en son o kaldı denenmeyen.
zOnstyLe
26-06-2023, 12:20
lastik tellerinde catlakta olabilir cıkma 4 tane lastik bulursanız değiştirip deneyin
dulger007
27-06-2023, 19:31
lastik tellerinde catlakta olabilir cıkma 4 tane lastik bulursanız değiştirip deneyin
Öyle olsa bile çok düşük hızlarda 15-20 km hızla bile direksiyonda titreme yaparmı
livaneli
27-06-2023, 20:19
Öyle olsa bile çok düşük hızlarda 15-20 km hızla bile direksiyonda titreme yaparmı
Lastik tabanı bozulacağı için düşük hızlarda da titreme/hoplama yapar.
Bakımda mı kırmış olabilirler lastik tellerini? Zannetmem.
Bakım öncesi olmayan şikayet, bakım sonrası neden lastikten olsun ki?
livaneli
28-06-2023, 13:17
Bakımda mı kırmış olabilirler lastik tellerini? Zannetmem.
Bakım öncesi olmayan şikayet, bakım sonrası neden lastikten olsun ki?
Bakımda hangi parçalar değişti?
Bakımda hangi parçalar değişti?
Bakınız ilk mesaj..........
clio 3 de gaz pedalında anlamsız bi titreşim vardı hava filtresi kazanı titredikçe gaz pedalı da titriyormuş. bende hava filtresi kazanı etrafını süngerlerle sarmıştım titreşim kesilmişti , sizde de öyle bir şeyler olabilir her şey olması gerektiği gibiyse direksiyon mili veya kutusu bir yerlere dokunup titreşimi alıyor olabilir.
dulger007
13-07-2023, 22:18
Problem ile hala uğraşıyorum güncelleme postu yapayım faydasını gören olur belki.
Araca başka jant lastik takım taktırdım taktırmadan balansını yaptırdım teste çıktım ve daha kötü oldu araç. Hep götürdüğüm servise değil başka servise göstereyim dedim bide bi tur attık usta aks dedi yarın büyük ihtimalle aksler sökülüp bakılacak içerd eyuva yapmış olabilir dedi aşınma yapmışsa.
dulger007
21-11-2023, 19:04
Merhaba,
Problemden hala kurtulamadım şikayetim devam ediyor. Bir kaç farklı servise gittim yetkiliyede gittim ama yetkili servisteki uzman ile teste çıktık adam titreşimi hissetti ama uğraşmamak için çeşitli sebepler bahanelerle yapabilecek bir şey yok dedi.
Aracın direksiyonda sürekli bir titreşim var belli bir ritimde bunu düşük hızdada yapıyor yüksek hızdada kafasına göre artıp azalabiliyor yokuş aşağı-yukarı, dönüşlerde, ayak gazdayken-değilken vitesi boşa alsam bile hiç bir şekilde kesmiyor.
En son direksiyon pompası değişti, tüm aktarma organlarının yağları yenilendi, aksler kontrol edildi yağlamaları yapıldı, diskler değişti, defalaca rot balans yapıldı, jantlar kontrol edildi, lastik değişti, salıncaklar orijinali ile değişti ama hiç bir şekilde geçmiyor.
1 usta direksiyon basınç horutumunda yapabilir dedi parça TR'de yok y.dışı stokta görünmüyor ama bir kaç yabancı sitede buldum sizce bu direksiyon basınç hortumu böyle bir titreşime sebep olabilir mi?
Yada direksiyon kutusunda bir arıza olabilir mi?
Audi Q7 için işinde çok iyi olan Q7 araçlardan çok iyi anlatan bir servis bir usta öneriniz varmı? şehir nere olursa olsun fark etmez.
Merhaba, profilde Antalya yazdığı için oradan önereyim. YouTube üzerinde "TAMİRHANE" isimli bir kanal var. Beyefendi VAG çalışıyor ve birkaç videosundan kıymetli bilgiler edindim. Kanala bir göz atmanızı tavsiye ederim. Ayrıca bir de jant bileziği hususunu değerlendirmeye alabilirsiniz.
dulger007
21-11-2023, 20:07
Merhaba, profilde Antalya yazdığı için oradan önereyim. YouTube üzerinde "TAMİRHANE" isimli bir kanal var. Beyefendi VAG çalışıyor ve birkaç videosundan kıymetli bilgiler edindim. Kanala bir göz atmanızı tavsiye ederim. Ayrıca bir de jant bileziği hususunu değerlendirmeye alabilirsiniz.
Teşekkür ederim, evet tanıyorum kendilerini daha önce bir kaç uğradım yine Q7 için başka sebeplerden bakmıyoruz bu araçlara demişlerdi ama direksiyon titremesi için hiç uğramadım daha önce bakmıyoruz dedikleri için ama randevu alıp görüneyim bi belki yardımcı olmak ister usta.
Jant bileziği takmamız mı gerekebilir yani? mevcuttaki jant fabrikasyon ve bilezik yok.
Teşekkür ederim, evet tanıyorum kendilerini daha önce bir kaç uğradım yine Q7 için başka sebeplerden bakmıyoruz bu araçlara demişlerdi ama direksiyon titremesi için hiç uğramadım daha önce bakmıyoruz dedikleri için ama randevu alıp görüneyim bi belki yardımcı olmak ister usta.
Jant bileziği takmamız mı gerekebilir yani? mevcuttaki jant fabrikasyon ve bilezik yok.
Genelde çok uğraşılıp çözülemeyen titreşim sorunlarında bilezik bazen çözüm olabiliyor. Lakin ilk mesajınızı tekrar okuduğumda dururken de hissettiğinizi söylemişsiniz o yüzden bu ihtimal de zayıflıyor. Şimdi forumlara birazcık göz attım da bir kullanıcı şunu yazmış:
"hi
I do not know if this will help but I have just cured my steering wheel shake and it was down the the heater/fan blower my steering had been shaking from when I bought the car and I to thought it was down to the tires need balancing or I had an issue with the spacers I currently have on my Q7, I had all these looked at and the result was the same, anyway November last year the blower fan started to work for about 10 seconds only and would stop, upon the garage looking at the blower they noticed that most of the screws that held in the blower were missing and was only being held in by 2/3, I new blower was ordered replacement screws inserted and I no longer have any shakes through the steering wheel.
Hope this helps (it may not fix your problem but it's worth a look)"
" 2015 Audi Q7 Direksiyon Titreşimi ve Sarsıntısı
merhaba
bunun işe yarayıp yaramayacağını bilmiyorum ama az önce direksiyon simidinin titremesini iyileştirdim ve ısıtıcı/fan fanının altındaydı, arabayı satın aldığımdan beri direksiyonum titriyordu ve bunun lastik ihtiyacından kaynaklandığını düşündüm dengeleme veya şu anda Q7'mde bulunan ara parçalarda bir sorun yaşadım, bunların hepsine baktırdım ve sonuç aynıydı, zaten geçen yıl Kasım ayında fan sadece 10 saniye kadar çalışmaya başladı ve durduğunda durdu. Garajda üfleyiciye bakarken, üfleyicide tutulan vidaların çoğunun eksik olduğunu ve yalnızca 2/3 oranında tutulduğunu fark ettiler, yeni üfleyiciye yedek vidaların takılmasını sipariş ettim ve artık direksiyon simidinde herhangi bir sarsıntı yaşamıyorum.
Umarım bu yardımcı olur (sorununuzu çözmeyebilir ama bir göz atmaya değer)"
dulger007
21-11-2023, 21:19
Genelde çok uğraşılıp çözülemeyen titreşim sorunlarında bilezik bazen çözüm olabiliyor. Lakin ilk mesajınızı tekrar okuduğumda dururken de hissettiğinizi söylemişsiniz o yüzden bu ihtimal de zayıflıyor. Şimdi forumlara birazcık göz attım da bir kullanıcı şunu yazmış:
"hi
I do not know if this will help but I have just cured my steering wheel shake and it was down the the heater/fan blower my steering had been shaking from when I bought the car and I to thought it was down to the tires need balancing or I had an issue with the spacers I currently have on my Q7, I had all these looked at and the result was the same, anyway November last year the blower fan started to work for about 10 seconds only and would stop, upon the garage looking at the blower they noticed that most of the screws that held in the blower were missing and was only being held in by 2/3, I new blower was ordered replacement screws inserted and I no longer have any shakes through the steering wheel.
Hope this helps (it may not fix your problem but it's worth a look)"
" 2015 Audi Q7 Direksiyon Titreşimi ve Sarsıntısı
merhaba
bunun işe yarayıp yaramayacağını bilmiyorum ama az önce direksiyon simidinin titremesini iyileştirdim ve ısıtıcı/fan fanının altındaydı, arabayı satın aldığımdan beri direksiyonum titriyordu ve bunun lastik ihtiyacından kaynaklandığını düşündüm dengeleme veya şu anda Q7'mde bulunan ara parçalarda bir sorun yaşadım, bunların hepsine baktırdım ve sonuç aynıydı, zaten geçen yıl Kasım ayında fan sadece 10 saniye kadar çalışmaya başladı ve durduğunda durdu. Garajda üfleyiciye bakarken, üfleyicide tutulan vidaların çoğunun eksik olduğunu ve yalnızca 2/3 oranında tutulduğunu fark ettiler, yeni üfleyiciye yedek vidaların takılmasını sipariş ettim ve artık direksiyon simidinde herhangi bir sarsıntı yaşamıyorum.
Umarım bu yardımcı olur (sorununuzu çözmeyebilir ama bir göz atmaya değer)"
Çok teşekkür ederim, yarın yinede bir lastikçiye uğrayıp bilezik işini soracam muhakkak.
Yazı ve araştırma içinde teşekkür ederim muhakkak kontrol ettireceğim bahsedilen noktayı. Kalorifer ısıtıcı fanından bahsediyor değil mi? doğrumu anladım acaba.
dulger007
21-11-2023, 21:24
Audi Q7 Squeaky Blower Motor Fan Replacement - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=m7dlUrJLtm4)
şu videodaki fandan bahsediyor galiba değilmi.
Çeviride yanlışlık olmasın diye orijinal metni de paylaştım. Lakin tam olarak bu ise direksiyona vurabilecek ne yapabilir emin olamadım doğrusu.
dulger007
21-11-2023, 22:24
Çeviride yanlışlık olmasın diye orijinal metni de paylaştım. Lakin tam olarak bu ise direksiyona vurabilecek ne yapabilir emin olamadım doğrusu.
Benide şaşırttı ondan emin olmak istedim :)
Şüphelendiğim bir kaç nokta kaldı üst salıncak kolları sağ-sol, direksiyon kutusu ve direksiyon basınç hortumu. Müsait zamanda bunlarıda tekrar kontrol ettirecem ihtiyaç görülmese bile değişecem gibi duruyor başka çare kalmadı çünkü.
soyle bisey buldum belki yardimci olur.
Audi Q7 2009 chassis/wheel vibration around 70 mph - AudiWorld Forums (https://www.audiworld.com/forums/q7-mk-1-discussion-112/audi-q7-2009-chassis-wheel-vibration-around-70-mph-3036185/)
dulger007
23-11-2023, 15:48
soyle bisey buldum belki yardimci olur.
Audi Q7 2009 chassis/wheel vibration around 70 mph - AudiWorld Forums (https://www.audiworld.com/forums/q7-mk-1-discussion-112/audi-q7-2009-chassis-wheel-vibration-around-70-mph-3036185/)
Çok teşekkür ederim, gittiğim servisle paylaştım dosyayı bende çeviri programı sayesinde kurcaladım biraz dosyadaki talimatlara göre tekrar kontrol ettirip yenileyecez.
dulger007
23-11-2023, 15:52
Bugün bir şey daha fark ettim geri gelirken özellikle direksiyon sola doğru çevriliyken ilk frene basınca 1 defalık tak siye bir vuruntu geliyor sol önden. Tekrar ileri geri yaparak 3-4 defa baktım tekrar tekrar yaptı 5. Denemede kesti yapmadı onuda söyleyecem ustaya muhtemelem sağ ön alt takım tarafında bir şeyler var gözden kaçan.
Bunlarım harici şuan dönüşlerde daha çok hissetmeye başladım titreşimi yani direksiyon belli bi açıya gelince dönerken daha çok titriyor gibi buda direksiyon basınç hortumunu ve kutuyu daha çok şüpheli yapıyor gözümde.
eminkilic61
23-11-2023, 17:18
Bugün bir şey daha fark ettim geri gelirken özellikle direksiyon sola doğru çevriliyken ilk frene basınca 1 defalık tak siye bir vuruntu geliyor sol önden. Tekrar ileri geri yaparak 3-4 defa baktım tekrar tekrar yaptı 5. Denemede kesti yapmadı onuda söyleyecem ustaya .
bu sorun balatanın milim boşluğundan da olabilir.
Ferodo DS2500 balatayla aynı ses bende de vardı geriye takınca, balatayı başka arabada da denedik. ses yine olunca oem balataya dönüş yaptık
dulger007
24-11-2023, 20:21
Teşekkür ederim, aslında kontrol ettirmiştim oraları yenide değişti fren sistemi ama tekrar bi gözden geçirttirecem ama tahminim frenlerden değilde sanki aksden geliyor gibi yada başka bir noktadan şiddetli ve tok bi ses geliyor çünkü
dulger007
03-03-2024, 17:19
Güncelleme.
Problem hala devam etmekte en son salıncaklar orijinalleri ile değişmişti, bir kaç araştırmadan sonra direksiyon basınç hortumundan olabileceği söylendi direksiyon basınç hortumunu sipariş verdim geldi aynı zamanda akslerde bir sıkıntı görememişlerdi ama zamanla oluşan yıpranma ve gözden kaçabilecek bir aks problemi olabilme ihtimaline karşılık ön sağ sol aks siparişide geçtik önümüzdeki hafta içi tekrar deneme yapacaz.
Bu aralar duruşlarda ve kalkarken gaza basıp bırakınca alt orta ve arka taraflardan vuruntu yapmaya başladı bazen çok şiddetli bazen daha hafif onuda kontrol edecekler.
Aracı boş vitese alabiliyor musunuz giderken. Boşa alınca titreşim geçiyor mu kontrol ettiniz mi ?
dulger007
23-03-2024, 16:49
https://youtube.com/shorts/ZMHX9p1xiKA?si=G9sjVwURp6SYm4n4
2012 Audi Q7 Direksiyon titremesi sorunu? Q7 steering vibration problem? - YouTube (https://youtube.com/shorts/ZMHX9p1xiKA?si=G9sjVwURp6SYm4n4)
Titreme böyle, kimi zaman artıyor kimi zaman azalıyor bu aralar düşük hızlardan itibaren sürekli eli gıdıklama derecesinde bi titreşim yapıyor dönüşlerde daha sert titremeye başlıyor.
Direksiyon basınç hortumu değişti, aksler değişti çare olmadı, ön arka diferansiyel kontrol için bursada bi yere gönderiliyor bi baktıracaz bi şey varmı yokmu başkada hiç bir nokta kalmadı müdahale edecek.
dulger007
23-03-2024, 16:56
Aracı boş vitese alabiliyor musunuz giderken. Boşa alınca titreşim geçiyor mu kontrol ettiniz mi ?
Kusura bakmayın geç dönüyorum, boşa almak çare olmuyor devam ediyor aynı şekilde ama geçen bir şey fark ettim titreşim varken vites küçültüp devri arttırınca titreşim oranıda azalıyor.
ghibli06
23-03-2024, 19:44
Kusura bakmayın geç dönüyorum, boşa almak çare olmuyor devam ediyor aynı şekilde ama geçen bir şey fark ettim titreşim varken vites küçültüp devri arttırınca titreşim oranıda azalıyor.
şanzıman-transfer kutusuna bakıldı mı hiç detaylıca?
dulger007
23-03-2024, 22:17
……………..10krktr
dulger007
23-03-2024, 22:19
şanzıman-transfer kutusuna bakıldı mı hiç detaylıca?
Transfer kutusu değişti, şanzıman yağ filtre değişti sadece açmak istemedik ama belki açabiliriz. Son şanzıman içi kaldı.
Bi yandanda bulaşmak istemiyorum şanzımana çünkü titreme esnasında N konumuna alınca arabayı bir şey değişmiyor sonuçta N konumumda şanzımanı ayırıyor diye düşünüyorum ordan bi sıkıntı olsa keserdi illaki.
Görüştüğüm bi usta vardı şanzımanın çıkışında kuyruk gibi bi parça var dedi bilyalı çok düşük ihtimal oda yapabilir dedi ama bilmiyorum ne derece doğru.
tork konvertoru olabilir mi acaba? Buna geleseye kadar;
Araci lifte alip yoldaki titredigi hiza getirdiginizde titresim devam ediyormu? Aracin altindan direksiyon kutusu saft gibi elemanlar gozle elle kontrol edilse? Liftte tekerler sokulup ayni hizda denense? Yine titresim varmi? Bu titresim arac icindeki direksiyondami sadece yoksa tekerlerin baglandigi porya salincak rot kollarida titriyormu?
Birde aklima bir test yontemi geldi, boş bir yolda (guvenligi ve riski tamamen sana ait) giderken vitesi N ye alip motoruda stop edip denesen? Direksiyon hidroligi durmuş olacak aktarma organlari ve tekerler donmeye devam edecek titreme devam edecek mi acaba?
Direksiyon mafsalında mı boşluk var acaba? Direksiyonun derinlik-yükseklik ayarını değiştirip bir gözlemler misiniz?
dulger007
03-04-2024, 13:42
tork konvertoru olabilir mi acaba? Buna geleseye kadar;
Araci lifte alip yoldaki titredigi hiza getirdiginizde titresim devam ediyormu? Aracin altindan direksiyon kutusu saft gibi elemanlar gozle elle kontrol edilse? Liftte tekerler sokulup ayni hizda denense? Yine titresim varmi? Bu titresim arac icindeki direksiyondami sadece yoksa tekerlerin baglandigi porya salincak rot kollarida titriyormu?
Birde aklima bir test yontemi geldi, boş bir yolda (guvenligi ve riski tamamen sana ait) giderken vitesi N ye alip motoruda stop edip denesen? Direksiyon hidroligi durmuş olacak aktarma organlari ve tekerler donmeye devam edecek titreme devam edecek mi acaba?
Tek denenmeyen şanzıman kaldı onuda hemen yaptırmak istemiyorum araç mevcuttaki km zaten 220 bin küsür şanzıman açılırsa illaki açışken yapalım denecek şuan bu masrafa girmek istemiyorum onun yerine benim araçla aynı şanzımanı taşıyan Q7 denk gelirse tamirat yaptırdığım yerde onun şanzımanı takıp öyle deneriz diye düşünüyoruz.
Lifte hiç denemedik onuda deneyelim aslında iyi fikir teşekkür ederim, aracın altında kuşku duyacağımız hiç bir parça kalmadı hepsi kontrol edildi çoğu elden geçti değişti orijinalleriyle. Şaft balans testide yapıldı.
Stop edersem direksiyon kitlenebilir biraz riskli gibi geldi bana ama uygun alan bulursam deneyebilirim onuda. Arızayı tespit edecem diye uçmayayım sonra :)
dulger007
03-04-2024, 13:43
Direksiyon mafsalında mı boşluk var acaba? Direksiyonun derinlik-yükseklik ayarını değiştirip bir gözlemler misiniz?
Direksiyon tertibatı çok kez gözden geçirildi bir kaç parçada değişimede gittik fakat mafsalda bi boşluk yoktu. Derinlik yükseklik ayarını değiştirip gözlemleyeyim tabiki, denedikten sonra güncellerim konuyu.
dulger007
03-04-2024, 13:50
Aracın güncel durumu ön arka diferansiyel ve yavru şanzıman (transfer kutusu) kontrol için bursaya gönderildi bakımları yapıldı ön diferansiyelde ustamız biraz şüpheye düşmüş bi yerinden bahsetti artık kafam hiç almıyor akışına bıraktım, elinde benim araca uyumlu ön dif. varmış benim dif. ile beraber elindekinide gönderecek deneyecez ikisinide. Buda çare olmazsa muhtemelen koca oğlanla yolları ayıracam hem maddi hem manevi yordu beni.
GokhanRS
03-04-2024, 15:06
rusya da bu araç çok var. senin için forumlara baktım çok fazla direksiyon titreme konusu var q7 için.
Bana mantıklı gelenlerden düzelenlerin sebebini yazayım.
1) adam herşeyi denemiş geçmemiş en son sol ön jantın göbeği denk gelen yerde sıkıntı varmış değişince düzelmiş.
2) bu adamın motor fanı kırık çıkmış titreşimi direksiyona vuruyormuş fan değişince düzelmiş. tabi bu durumda araç sıcakken fan açtığı durumlarda sadece titreme varsa mantıklı olabilir.
3) hidrolik hortumunda görünmez kaçak varmış, hidroliği fulledikçe direksiyonu düzelmiş, hortum sipariş etmiş.
4) orjinal olmayan fren diski takmış, disk yeni taktığı dönemde titreme olmadığı için şüphe çekmemiş o yüzden komple ön takım değiştirmiş ama işin sonunda yan sanayi disklerin frenleme anında suya denk gelince iç tarafından çatladığı dıştan gözükmediği ortaya çıkmış (öyle olduğunu düşünüyorçar) işin sonunda orjinal disklere dönüp düzeltmiş.
bunların dışında tonla parça değiştirip işin sonunda 4ncü bir lastikçi balans yaparak herşeyi düzeltmiş ve adamın elleri mi sihirliydi yoksa önceki 3 lastikçi mi kötü balans yaptı bilmiyorum demiş. başka birinde direksiyon kutusu çıkmış. başka birisinde diskler değişirken oturtulan yer düzgün temizlenmediği için disk sıfıra sıfır oturmamış aslında v.s bir sürü farklı sebep ve çözümler var.
geçmiş olsun işin zor.
Balans konusuna gelince de gerçekten büyük jantlarda balans ve toleranslar zor iştir. Her otomobile yapılan yüzeysel balans gibi üstün körü yapılmaz.
Bu linkte de direksiyon titremesinin 9 sebebi diye video var çeviri ile izlenebilir.
audi - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=J2hl064D848)
ayrıca youtube de bu şekilde aratabilir ve çevirili izleyebilirsin sana hitap eden videolar varsa. "audi Q7 Vibratsiya na rule"
dulger007
04-04-2024, 21:38
rusya da bu araç çok var. senin için forumlara baktım çok fazla direksiyon titreme konusu var q7 için.
Bana mantıklı gelenlerden düzelenlerin sebebini yazayım.
1) adam herşeyi denemiş geçmemiş en son sol ön jantın göbeği denk gelen yerde sıkıntı varmış değişince düzelmiş.
2) bu adamın motor fanı kırık çıkmış titreşimi direksiyona vuruyormuş fan değişince düzelmiş. tabi bu durumda araç sıcakken fan açtığı durumlarda sadece titreme varsa mantıklı olabilir.
3) hidrolik hortumunda görünmez kaçak varmış, hidroliği fulledikçe direksiyonu düzelmiş, hortum sipariş etmiş.
4) orjinal olmayan fren diski takmış, disk yeni taktığı dönemde titreme olmadığı için şüphe çekmemiş o yüzden komple ön takım değiştirmiş ama işin sonunda yan sanayi disklerin frenleme anında suya denk gelince iç tarafından çatladığı dıştan gözükmediği ortaya çıkmış (öyle olduğunu düşünüyorçar) işin sonunda orjinal disklere dönüp düzeltmiş.
bunların dışında tonla parça değiştirip işin sonunda 4ncü bir lastikçi balans yaparak herşeyi düzeltmiş ve adamın elleri mi sihirliydi yoksa önceki 3 lastikçi mi kötü balans yaptı bilmiyorum demiş. başka birinde direksiyon kutusu çıkmış. başka birisinde diskler değişirken oturtulan yer düzgün temizlenmediği için disk sıfıra sıfır oturmamış aslında v.s bir sürü farklı sebep ve çözümler var.
geçmiş olsun işin zor.
Balans konusuna gelince de gerçekten büyük jantlarda balans ve toleranslar zor iştir. Her otomobile yapılan yüzeysel balans gibi üstün körü yapılmaz.
Bu linkte de direksiyon titremesinin 9 sebebi diye video var çeviri ile izlenebilir.
audi - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=J2hl064D848)
ayrıca youtube de bu şekilde aratabilir ve çevirili izleyebilirsin sana hitap eden videolar varsa. "audi Q7 Vibratsiya na rule"
Çok teşekkürler bilgiler için, epey baktım bende araştırdım sizin gibi çoğu yabancı formu bahsettiğiniz yorumları çok kez bende okudum bir ümit çözebilirim diye oralardan çıkardığım notları aracı bıraktığım servisle paylaştım bir kaç kez kontrol ettirdim ama ne kadar doğru kontrol ediliyor bilmiyorum bana bir problem olmadığını söylüyorlar bir çok yere gösterdim aracı hepsinin yorumu hep aynı. Poryadan jantın oturduğu göbekten bende şüpheleniyorum çok kez sorun olmasada değişilmesini istedim ama çok kez kontrol edildi sorun yok dendi hem balans için hem farklı jant lastik denemeli için söküp taktık hiç değişiklik olmadı sadece bi ara bi jant lastik takım buldum denemek için balans sıfırlamaları yapılıp takıldı baya arttı kendi jant lastiğini takınca daha az yaptı. Fren sistemi orijinalleriyle değişti komple, balans için çok yerde yaptırdım en iyisi istanbulda hunter cihaz bölge sorumlusuyla görüştüm şikayetimi anlattım ve bana en çok güvendiği işini en iyi yapan bayisine yönlendirmesini istedim yol testli son sistem bir cihazla balans yapıldı en hassas ayarda ama yine değişiklik olmadı o balansı yapan usta eğer bu ayarlada sorunun çözülmezse jant lastikte arama tork konvertör olabilir demişti. Youtubedende çok kaynak izledim baktım baktırdım ama ustalar bahsedilen noktalarda bir şey bulamıyor.
Dişli bi usta bulamadım bir türlü kendi aracıymış gibi ele alıp inceleyip çözmeden aracı çıkartmayan bir usta olsa arkama bakmadan süre nolursa olsun bırakacam ama hiç denk getiremedim öyle bir usta malesef. 1 yıldan fazladır uğraşıyoruz araç o sürecin yarısını benle yarısını sanayilerde geçirdi.
Nacizane bir tavsiyem var kendisiyle bizzat tanışmış işlem yaptırmış biri olarak söylüyorum. Antalya da bulunduğunuzu tahmin ederek konuşuyorum. Youtube da da kendisinin kanalı var Arslan usta diye bir adam var. Kendisi gerçekten Vag grubunda iyi bir usta. Rusya da falanda uzun süre çalışmış sizin araçlardan da ***** orda çok var mutlaka bir fikri olacaktır. Kendisiyle görüşmenizi tavsiye ediyorum. Dükkanın adı Tamirhane aynı isimde youtube da aratırsanız ulaşabilirsiniz kendisine.
dulger007
08-04-2024, 01:46
Nacizane bir tavsiyem var kendisiyle bizzat tanışmış işlem yaptırmış biri olarak söylüyorum. Antalya da bulunduğunuzu tahmin ederek konuşuyorum. Youtube da da kendisinin kanalı var Arslan usta diye bir adam var. Kendisi gerçekten Vag grubunda iyi bir usta. Rusya da falanda uzun süre çalışmış sizin araçlardan da ***** orda çok var mutlaka bir fikri olacaktır. Kendisiyle görüşmenizi tavsiye ediyorum. Dükkanın adı Tamirhane aynı isimde youtube da aratırsanız ulaşabilirsiniz kendisine.
Kendisini tanıyorum, ziyaret ettim teste çıktık bi şey göremediğini söyledi ama test için yeterli zamanı yoktu çok kısa ve sokak arası bi test gerçekleştirdi. Müsait bir zamanı denk getirebilirsem tekrar görünebilirim.
dulger007
08-04-2024, 01:56
https://i.hizliresim.com/bp0h42n.png (https://hizliresim.com/bp0h42n)
https://i.hizliresim.com/dl4qq4s.png (https://hizliresim.com/dl4qq4s)
https://i.hizliresim.com/f45va8g.png (https://hizliresim.com/f45va8g)
https://i.hizliresim.com/i4eoupq.png (https://hizliresim.com/i4eoupq)
https://i.hizliresim.com/e2liye3.png (https://hizliresim.com/e2liye3)
Yabancı forumlarda şöyle bi dökümana ulaştım bir kaç kullanıcı hiç ihtimal vermesede yinede denemek isteyip dökümandaki talimatı uygulayınca kurtulduğunu belirtiyor. Çeviri ile biraz anlamaya çalıştım ama çözemedim. Dökümanda anlatılmak istenen tam olarak nedir rica etsem inceleyip bilgi verirmisiniz adım adım?
dulger007
08-04-2024, 02:16
Pdf olarak ekleyemedim link bırakıyorum sağdan sola kitap sayfası gibi değişerek diğer sayfalara ulaşabilirsiniz.
Online Flipbook (https://heyzine.com/flip-book/223c169232.html)
Hakan_Si
08-04-2024, 14:53
Pdf olarak ekleyemedim link bırakıyorum sağdan sola kitap sayfası gibi değişerek diğer sayfalara ulaşabilirsiniz.
Online Flipbook (https://heyzine.com/flip-book/223c169232.html)
Okuduklarımdan anladığım kadarıyla;
Tekerlek araca monte edilirken 1 numara olarak gösterdiği bijon saat 12 pozisyonunda, fren diskini sabitleyen civata da saat 6 yönünde duruyor olmalı.
Ve bijonlar sıkılırken yıldız seklinde ( star pattern ), numaralandırılan sırayla sıkılması gerektiğini belirtmiş.
Özellikle de havalı tabancayla sıkılmamasını, 30 nm max tork el ile sıkılması gerektiğini anlatmış, ya da ben bunları anladım :D
dulger007
01-05-2024, 21:42
Okuduklarımdan anladığım kadarıyla;
Tekerlek araca monte edilirken 1 numara olarak gösterdiği bijon saat 12 pozisyonunda, fren diskini sabitleyen civata da saat 6 yönünde duruyor olmalı.
Ve bijonlar sıkılırken yıldız seklinde ( star pattern ), numaralandırılan sırayla sıkılması gerektiğini belirtmiş.
Özellikle de havalı tabancayla sıkılmamasını, 30 nm max tork el ile sıkılması gerektiğini anlatmış, ya da ben bunları anladım :D
Teşekkür ederim, bunuda deneyeyim
dulger007
01-05-2024, 21:43
Merhaba, direksiyon kutusuda denedik araca ve hiç bir değişiklik olmadı aynı şekilde devam ediyor titreme. Günden güne ümidim bitiyor artık iyice can sıktı bu arıza.
Sorunu çözdünüz mü?
AKS lar hangi marka takıldı?
Sorun aks kafaları gibi, ÖN sağ ve sol aks kafalarıda değiştirmişsiniz.
Direksiyonda anlık sertleşme oluyorsa, yağı eskimiştir, değişmesi gerekiyordur. Direksiyon yağı değiştirmeden önce, temizlik için köpüklü başka bir sıvı koyuyorlar, o köpürüp çıkıyo, sonra yağı koyuyorlar. Birkaç km sağa sola döndürüp kullanıyon yağın tam oturması için sonra düzeliyor.
Yavaş giderken direksiyon sağa sola oynuyorsa LASTİK lerden birinin içteki demirleri kırık demektir.
Bunuda lastikçi dışarıdan bakarak anlıyor, kırık var mı? Lastikleride değiştirmişsiniz.
PEKİ YETKİLİ SERVİSE HİÇ GİTTİNİZ Mİ? Onlara söyleyin, ALMANYA ile bir görüşsünler, bu işlemler yapıldı hala düzelmedi diye.
???? SOnuç ne oldu...
Böyle soracağına arkadaşın bir mesajını alıntılayıp sorarsan (benim yaptığım gibi), foruma girdiği zaman mesajı görür.
Belki de senin bu mesajlarını hiç görmedi daha.
livaneli
20-03-2025, 16:45
Okuduklarımdan anladığım kadarıyla;
Tekerlek araca monte edilirken 1 numara olarak gösterdiği bijon saat 12 pozisyonunda, fren diskini sabitleyen civata da saat 6 yönünde duruyor olmalı.
Ve bijonlar sıkılırken yıldız seklinde ( star pattern ), numaralandırılan sırayla sıkılması gerektiğini belirtmiş.
Özellikle de havalı tabancayla sıkılmamasını, 30 nm max tork el ile sıkılması gerektiğini anlatmış, ya da ben bunları anladım :D
Uzun zaman olmuş ama yine de uyarayım, yanlış anlaşılma olmalı: 30 nm tork bijonlar için çok çok düşük, bijonları hassas olan Honda Civic'te bile 110 nm tork öneriliyor.
dulger007
21-03-2025, 00:08
Sorunu çözdünüz mü?
AKS lar hangi marka takıldı?
Sorun aks kafaları gibi, ÖN sağ ve sol aks kafalarıda değiştirmişsiniz.
Direksiyonda anlık sertleşme oluyorsa, yağı eskimiştir, değişmesi gerekiyordur. Direksiyon yağı değiştirmeden önce, temizlik için köpüklü başka bir sıvı koyuyorlar, o köpürüp çıkıyo, sonra yağı koyuyorlar. Birkaç km sağa sola döndürüp kullanıyon yağın tam oturması için sonra düzeliyor.
Yavaş giderken direksiyon sağa sola oynuyorsa LASTİK lerden birinin içteki demirleri kırık demektir.
Bunuda lastikçi dışarıdan bakarak anlıyor, kırık var mı? Lastikleride değiştirmişsiniz.
PEKİ YETKİLİ SERVİSE HİÇ GİTTİNİZ Mİ? Onlara söyleyin, ALMANYA ile bir görüşsünler, bu işlemler yapıldı hala düzelmedi diye.
Yazıkdıklarınız hepsi denendi akslerin markayı hatırlamıyorum ama bulunabilecek en iyi markayı takmıştık direksiyonda sertleşme yoktu direskiyon yağı olması gerektiği gibi değişti. Lastikler jantlar çok kez değişti denendi son sistem makinalar ile balans yapıldı sıfırları takıldı ama çare olmadı. Yetkili servisede gittim 120 den sonra şiddetlendiğini söyledim önce biz bu hızlara çıkamayız test için yasal değil dediler audi doğuş otoya mail atım durumu anlattım yardımcı oldular servis sorumlusu ile teste çıktık problemi gördüler incelediler ama onlarda işin içinden çıkamadı. Zaten neredeyse aracın tüm yürüyeni sıfırlandı yavru şanzımanda denendi olmadı. Tek müdahale edilmeye yer şanzıman kalmıştı ama titreme olunca şanzımanı N pozisyonuna alınca kesmiyordu onun için müdahale etmemiştik
dulger007
21-03-2025, 00:10
Uzun zaman olmuş ama yine de uyarayım, yanlış anlaşılma olmalı: 30 nm tork bijonlar için çok çok düşük, bijonları hassas olan Honda Civic'te bile 110 nm tork öneriliyor.
Sanırım araç yerden yukardayken maks 30nm sonrasını yerde sıkıyorlar ama onuda yaptıracak uğraşacak kimse bulamamıştım broşürdeki talimatları ***** bizim ustalar her şeyi herkesten çok bildikleri için kimse tenezzül edip denemedi
Arkaya giden aksı söküp aracı 2 çekere çevirip deneme şansınız olur mu ?
Kutluhan
22-03-2025, 17:44
Arkaya giden aksı söküp aracı 2 çekere çevirip deneme şansınız olur mu ?
onca yazılan şeyden sonra ve yapılanlardan sonra mantıklı geldi bana. şaft balans sorunu falan da olabilir.
dulger007
24-03-2025, 00:43
Arkaya giden aksı söküp aracı 2 çekere çevirip deneme şansınız olur mu ?
Hep içimde ukte kaldı bu dediğiniz benimde aklıma gelmişti, bazen aklıma geliyor deneyemediğim için çok üzülüyorum çünkü çok büyük yol gösterici bi deneme olacaktı fakat hangi ustaya söylediysem kabul ettiremedim olmaz araç öyle yürümez zarar verir şu olur bu olur ne yaptıysam söktüremedim şaftı. Şafta balans olduğunu düşünmüyorum çünkü kabine yansıyan bir vibrasyon yoktu tamamen direksiyondaydı olay tabanda çok inceden hissediyordum ben ama yinede bir ihtimaldi deneyemeden araca talip çıktı olduğu gibi aldı.
dulger007
24-03-2025, 00:48
onca yazılan şeyden sonra ve yapılanlardan sonra mantıklı geldi bana. şaft balans sorunu falan da olabilir.
Daha önce şaft balans arızası olan bir aracım olmuştu ama bu onun gibi değildi olay tamamiyle direksiyondayı tabanda çok hafif ben hissediyordum ama oda evhamımdan dolayımı yoksa gerçekten olduğundan dolayımı bilmiyorum. Mevcut arızayı ustaya kabul ettirmek meziyet tamirini yaptırmak ayrı meziyet :) Sonradan istanbulda Q7 nin ciğerini bilen bir usta ile tanıştım ama iş işten geçti çözemeden araç satıldı.
dulger007
24-03-2025, 01:05
Q7 şahane araç fiyatını hak eden araçlardan biri kullandığım tecrübe ettiğim gördüğüm kadarıyla ama özellikle bu 4L kasa Q7 lerdeki quatro sistemi çok hassas bi sistem iyi anlayanı bileni çözeni çok nadir benim araçla yetkili servis dahi uğraşmadı ki araç neredeyse sıfırdan beri bizdeydi kazası yoktu bakımları hiç aksatılmadı çok diri bir araçtı yıkık dökükte değildi km 210 bin civarlarındaydı çok para harcadım şüphelendiğimiz her yeri sıfırladım ama ne çare. Hassas kullanıcı iseniz belirli bir yaş sonrası bu quatro sistemine girilmemeli bence masrafı bi yana uğraşı, zamanı, tamir süreci epey yıpratıcı. Şans işi tabiki ama diğer kullandığım 2. ve 3. jenerasyon Q5 lerdede benzer problemler yaşamıştım. Parmakla gösterilen her ustanın kapısını çaldım ama çözemedik. Q7 deki çekiş sistemi kasıntı çalışıyor özellikle keskin dönüşlerde çok bariz hissediliyordu aracın kasıldığı aldığımızdan beri hissediliyordu diğer kullandığım Q7 lerde aynıydı.
Şimdi XC90 var bu araçların 4x4 sistemlerinide çok benimseyemedim bariz belirli bi vibrasyon var eli gıdıklayan onunlada uğraştım biraz minimize edebildik ama tamamen kesemedik. Bayide neredeyse sıfır sayılacak müdürün arabası vardı onu kullandım test için aynı vibrasyon ondada vardı arkadaşta var aynı araç ondada aynıydı biraz yabancı forumları karıştırdım aynı problemlerin çok yaşandığına şahit oldum.
4x4 olarak bence sorunsuzluk ve kullanım konforu en yüksek olan sistem BMW grubu Xdrive sistemi. 10 senedir kullandığımız X6 model aracımız var km 400 bin civarından bu zamana kadar hiç bir sorun çıkarmadı üstünede çok titrenmedi bakım olarak ama pamuk gibi ne kasıntı ne sorun ne sıkıntı derdi tasası yok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.