PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Alfa Romeo Otopilot



atmv8
25-06-2023, 00:31
Merhaba,

Alfa Romeo 159 model aracima otopilot ozelligi aldim, kendi serit degistiriyor, yavaslayip hizlanabiliyor trafige gore. Gidecegim konumu giriyorum kendisi gidiyor. Ufak bir video paylasayim:


https://youtube.com/shorts/E4HmehVaYzQ?feature=share

levent
25-06-2023, 00:32
Çok esprituelsiniz :)

oztk24
25-06-2023, 11:51
Bi ince canından bezmişlik seziyorum:)

drago
25-06-2023, 12:19
İlahi Nasreddin hoca…

MBuğra
25-06-2023, 15:56
159'larda kronik bir problem. Canı o gün çalışmak istememiştir, zorlamamak lazım.

5 senelik 159 TBi maceramın özeti şu şekilde :))

https://cdn.dsmcdn.com/mnresize/1200/1800/ty570/product/media/images/20221018/20/196804643/598261214/1/1_org_zoom.jpg

yusufcan_k
25-06-2023, 20:06
valla bakımlı bilinçli kullanılmış bir 159 kolay kolay dediklerinize gelmiyor.. 1.9jtd var şuanda günlük 50 60 km rahat yol yapan ve bakımdan bakıma usta yüzü gören.. kötü geçmişi olan her araç sanayiden koca yaptırır kendisine :D

atmv8
25-06-2023, 22:01
Bi ince canından bezmişlik seziyorum:)

Sezgileriniz gercekten cok kuvvetli. “Bu araba icin masrafa deger”den “arabayi piyasanin altina satip parayi yaksam mi”ya dogru gidiyorum.


valla bakımlı bilinçli kullanılmış bir 159 kolay kolay dediklerinize gelmiyor.. 1.9jtd var şuanda günlük 50 60 km rahat yol yapan ve bakımdan bakıma usta yüzü gören.. kötü geçmişi olan her araç sanayiden koca yaptırır kendisine :D

Goturdugum her usta (Ankara-Alfa Tech, Istanbul-Alfist, Izmir-Baskent) son temiz kalan 159lardan dedi hep. Alirken de cok ovmuslerdi. Ama Alfa sonucta, en iyi kondisyonda olani alsamda basima gelebilecekleri kabul ederek almistim aslinda. Gerci bu Japonlar haric her ileri yas/km arac icin gecerli sanirim.


159'larda kronik bir problem. Canı o gün çalışmak istememiştir, zorlamamak lazım.

5 senelik 159 TBi maceramın özeti şu şekilde :))

https://cdn.dsmcdn.com/mnresize/1200/1800/ty570/product/media/images/20221018/20/196804643/598261214/1/1_org_zoom.jpg

Aynen oyle Bugra hocam, colugumun cocugumun rizkindan kisip Alfaya yatiriyorum :)

kelalper
03-07-2023, 12:06
açıkçası 4 sene 156 2.0 kullandım. Ben de motor yeni diye aldım izmirden istanbula getirirken kol çıkardı. Ustası da garanti vermişti yeni yaptık diye. İzmirde başka Alfa ustasına da baktırmıştım bişey yok demişti. Neyse bi şekilde blok vs değişti Sonraki 4 sene boyunca 150 bin km yaptım her bozulanı orjinali ile değiştirdim bir daha problem çıkarmadı değiştirdiklerim. Fren disklerini Japan parts takmıştım az kalsın i8 im oluyordu gazlarken. Diskler ve balatalar yandı. İ8 200mt ileride frene oturdu bende oturdum adamın dibinde anca durabildim. Diskin arka plakasında metal 1TL büyüklüğünde parça kopmuştu ve simsiyahtı. Orjinallerini taktım balatalarla sen sağ ben selamet. Alfa da yan sanayi falan diye ucuza kaçarsan sanayiden çıkamazsın.

Day Walker
03-07-2023, 15:34
açıkçası 4 sene 156 2.0 kullandım. Ben de motor yeni diye aldım izmirden istanbula getirirken kol çıkardı. Ustası da garanti vermişti yeni yaptık diye. İzmirde başka Alfa ustasına da baktırmıştım bişey yok demişti. Neyse bi şekilde blok vs değişti Sonraki 4 sene boyunca 150 bin km yaptım her bozulanı orjinali ile değiştirdim bir daha problem çıkarmadı değiştirdiklerim. Fren disklerini Japan parts takmıştım az kalsın i8 im oluyordu gazlarken. Diskler ve balatalar yandı. İ8 200mt ileride frene oturdu bende oturdum adamın dibinde anca durabildim. Diskin arka plakasında metal 1TL büyüklüğünde parça kopmuştu ve simsiyahtı. Orjinallerini taktım balatalarla sen sağ ben selamet. Alfa da yan sanayi falan diye ucuza kaçarsan sanayiden çıkamazsın.

Senin konu bayaa uzamıştı bide çok uğraşmıştın

kelalper
04-07-2023, 08:47
o alet gibi yol tutan ve gazlarken sana ne ne olup bittiğini açık ve net hissettiren başka bir otomobil ben görmedim. Adamlar 97 yılında nasıl bir alet yapmışlar inanılmaz.

kelalper
04-07-2023, 09:01
Gerçekten çok sağlam bir param olsa piste ayırabileceğim; bir tane 156 alıp içine turboladığımda kırılmayacak düzgün bir motor swaplayıp garajımda tutardım. Gerçekten o ilgiyi hak eden bir alet 156. GTA sına kadar kullandım istanbul parkte. GTAnın kafası çok açılıyor ve ağır geliyor. 2lt turbo bir motor ve kilit ile yeni Type R ları falan geçersin bileğin sağlamsa arabanın verdiklerini anlayabiliyorsan öyle bir alet.

atmv8
04-07-2023, 10:49
Elimden geldiğince orjinal parça kullanmaya çalışıyorum aslında, ancak bazı parçaların fiyatları yüksek de değil artık komik malesef. Gülüp yan sanayi alıyoruz mecbur.

rain man
06-07-2023, 07:02
6 yıl boyunca 147 1.9 jtd q2 kullandım. 2009 modeldi 90 binde almıştım. Motor taş gibi diyordu herkes.

Doğru motor taş gibiydi. Ama kalanı değil.

Herhalde motor ve kaporta dışında ne varsa değişmişimdir.

Tabi ben bir de hangi kafada olduğumu bilmiyorum o vakitler, sanırım o ara çok boştum, bu arabayı adıyamanda iken proje ile yükledim.

Sadece turbo,egzoz filtre yapmak yerine gittiği gibi dursun diye 4 pot brembolar taktım, öyle sadece yay takmakla olmaz amortisör de güçlü olmalı diyerek D2 coilover sipariş mi etmedim. Kronik sorun olarak aksları vardı, stok arabada bile güçsüz olduğu için sözde custom aks yapan bir firmaya "orjinal akstan daha pahalı bir rakama" aks ürettirdim. Baskı balatası stok güçte bile dayanmıyordu, ben de yine "reinforced - stage 2" baskı balata taktırdım (orjinal baskı balata fiyatı x3 rakamına).

Tüm derdim laf olsun diye bunları yapmak değil gerçekten doğru hamlelerle doğru işler olsun uzun ömürlü olsun diyeydi.

Yağ ve salıncak değişimleri hariç arabaya Adıyaman'da dokundurmadım. Triger dahil üstte yazanların hepsi vs için her seferinde Ankara'ya gittim. (git gel 1600 km, yakıt parası + konaklama vs vs). Dedim ki baskı balatacısından turbocusuna egzozcusuna hepsi düzgün isimler olsun, çan çin çon iş olmasın.

Ne mi oldu?

Hava filtre kitinin hortum büklümünü yere doğru veren ünlü egzozcuyu kaldırması ve düzgün pozisyon vermesi için uyarmama rağmen bişey olmaz demişti, hortum yolda giderken yere sürtmüş oradan da toz pislik taş vs ne varsa turboya gitmişti. 2 bin km yapmış olan hibrit turbo tekrar revizyona gitti. Sonra revizyonlu turboyu takan usta çapakla taktı o da herhalde 2 bin km ancak gitti. Tekrar revize ettirdim.

Baskı balatayı bana yapan adam marka isimlerden biriydi. İsmini falan daha önce buralarda paylaştığım için tekrar paylaşma gereği duymuyorum. Dedim ki "X usta, bak ben kullanımda sorun istemiyorum bir sıkıntı olmaz değil mi" dedim, o da " yok kardeşim rahat ol, bu düz bronz değil kevlar + bronz, günlük kullanımdan farkı olmayacak , sadece kalkışta ince bir vibrasyon olur gazla kaldıracaksın" diyordu.

Bu baskı balata belki 4-5 kez sökülüp takıldı. Baskı balata yapanla - şanzımanı indiren farklı iki usta olunca bu sefer çatışma yaşandı. Hem uygulamada hem de ödemesinde. Sonuçta malzeme düzgün ayarlanmamış olduğundan yok yere sök tak yapa yapa herhalde bi baskı balata parası da o zaman işçiliğe verdim. Sonuçta ne mi oldu peki? Arabayı magirus kullanır gibi kullanmama rağmen inanılmaz derecede titreşim vardı. Zangır zangır titriyordu araba. Tek artısı arabayı kimseye kullandıramadım :) Çünkü sadece ben kaldırabiliyordum.

O kadar uçan kaçan atan usta çözümsüz kalmıştı ve zaman + nakit anlamında da tükendiğimden öyle kullandım. 2 yıl resmen minibüsçü gibiydim. Evet 3. vitesten sonra arabada sorun yoktu ama trafiğe girersem geçmiş olsun. Evet uzun ömürlü olmuştu ama arabada trim ve konfor namına hiçbir şey kalmamıştı. Sonunda ne mi oldu, yine de bu haliyle hatuna öğreteyim dedim, o dur kalklar esnasında aks mili kesti - sözde reinforced olan. Bir baktık normal milin içinden boru geçirmişler falan. Reinforced hikayesi de yalan.

2 yıl sonra uğraşamayınca baskı balatayı stage 1'e aksları orjinale çevirdim. Baskı balatacının sözü şuydu arkamdan söylenen "spor baskı balatayı herkes kullanamaz zaten" o zaman iyi sövmüştüm.

Ne yazık ki burada da bitmedi. Hala bu arabayı kullanmaya niyetliyim ama ramak kalmış. Batıya geldim. Yine ankaraya arabayı götürüyor veya gönderiyorum. Bu işler pahalıya patladığından işlemleri toplayıp tek seferde yapıyorum. Triger seti ve disk balatalar değişecekti. Çizgili diskler-yellowstuff balataları tr'de yok diye y.dışı almıştım. Ama çok akıllı bir bir alfa ustası benim özenle aldığım Yellowstuff balata "oturmadığı için" yerine noname bir balata takmış. Bunu arabayı aldığımın ertesi günü uzaktan çizilen diski gördüğümde acaba taş mı girdi diye farkedip söktürünce görmüştüm. Bir de dönüş yolu boyunca su sıcaklığı 70'in üstüne çıkmıyordu. O da bozuk demiştim. Sökülünce gördüm ki başka aracın termostatını takmış.

Artık bunlar da olunca arabayı satmaya karar verdim.

O gün bugündür, alfa romeo bakarken bir kaç kez düşünüyorum. Yaşadığım olayların bir çoğu alfa romeo bağımsız gibi görünse de artık bendeki imajı bu.

Bundan sonrası için mottom, al - yağ filtre lastik vs değiş - 10 bin km 1 yıl sonra sat.

Sanayiden o kadar soğudum ki :) konuyu görünce duygularım depreşti.

rain man
06-07-2023, 07:05
Bu arada ekleme yapmam gerek. Alfa romeo ile ilgili sorunda - olaylı ustanın - işine son verildi bu ve benzeri olaylar sebebiyle. O yüzden servis ismini zikretme gereği duymadım. Merak edenlere egzozcu ve baskı balatacı ismini verebilirm.

kelalper
07-07-2023, 08:17
Bu tip otomobillerde usta çok önemli gerçekten de. Ben Bostancı da Alfagaraj Muttalip e gidiyordum. Biraz dalgacı adamdır iş yapmak istemiyorsa yaptıramazsın. Ben de de aksdan ses geliyor Muti şuna bi bak kilitli dif varmış gibi dönerken takır takır ediyor dedim abi bişey olmaz dedi dedi sonra karlı bir sabah İstanbuldan çıktım Devrek e aşağı inerken yokuşlarda saçma sapan bir vibrasyon başladı. Aha gitti dedim. Aşağı indim usta bulmak için Shell e girdim sordum abi hemen şu arkada karşı şeritte dedi. Yerde 15cm kar. Kalkacam kalkamadım trak dedi orada kaldı. Ustaya yürüdüm geldik arabanın başına aks kafasını söktü Marealara benziyor bakalım sanayide dedi. Sanayiye gittik parça baktık Mareaya benziyor ama değil. Abi sen kargolattır bana araba benzinlikte dursun hallederiz dedi. Fabrikayı aradım geldiler aldılar beni. Kargo pandemi yüzünden 3 gün sonra geldi vs. Ama gerçekten iyi ustadır

atmv8
07-07-2023, 22:14
Trajikomik gerçekten, sabrınıza saygı duydum. Benzin döküp sanayide yakmamanıza şaşırdım. A8 aldığımda uzun ömürlü olsun diye neredeyse bütün boruları, eskiyen sarf malzemelerini değiştirdim o zaman ciddi bir masrafla; motor yağına su kaçırdı bir o-ringden. Jeep GC yakın arkadaşımdan aldığımda iyi kondisyondaydı, motor soğutma sistemini komple yenilemek zorunda kaldım. Alfa dedim bu da iyi kondisyonda o kadar da masraf çıkarmaz; motor yatak sardı. Vespa çok şükür şimdilik iyi gidiyor sadece egzoz contası yandı, endişelenmiyor değilim ama piston kol çıkaracak diye.

Sonuç olarak bu bütçe ile inşallah toparlanmış Alfa ile yola devam edeceğim mecbur. Aynı konfor/performansta araç almam imkansız şu ara.