Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu iki headers arasında ne fark olur



Unarmedpower1
12-08-2023, 15:57
Bu iki headers arasında ses performans olarak nasıl bir fark olabilir?

Aracıma soldaki manifold takılacak. Orjinalinde 1ve 2. Çıkışlar birleşip bir daire çizerek devam ediyordu (subaru sesi vermesi için) ama performansı baltaladığı için orayı kesip düze çevirdik.
Bu şekilde normal de satılan 4-2-1 headersa göre artı veya eksisi olur mu bunu merak ediyorum

Headerstan sonra krom boru ve çift susturucu(performans) yapılacak ve araç günlük kullanılacak

https://i.hizliresim.com/dm1bttq.jpeg (https://hizliresim.com/dm1bttq)



Buda kesilmeden önceki hali
https://i.hizliresim.com/sjpzjab.jpeg (https://hizliresim.com/sjpzjab)

d3n1s
14-08-2023, 08:43
surada link (https://low-offset.com/workshop/4-2-1-headers-vs-4-1-headers/) detaylica anlatilmis. Ozetle, 4-2-1 gunluk kullanima daha uygunken 4-1 daha pist odakli bir kullanim icin uygun. Sizin yaptiginiz islemde borulari daha erken birlestirmis oluyorsunuz. Piyasada satilan 4-2-1'lere gore sanki alt devirler daha canli olur gibi geliyor bana.

8.000rpm
14-08-2023, 09:44
421'ler alt ve orta devirlere destek verir
41'ler üst devirlerde farkını gösterir
günlük için 421 tercih ederim ben olsam

Unarmedpower1
15-08-2023, 09:16
surada link (https://low-offset.com/workshop/4-2-1-headers-vs-4-1-headers/) detaylica anlatilmis. Ozetle, 4-2-1 gunluk kullanima daha uygunken 4-1 daha pist odakli bir kullanim icin uygun. Sizin yaptiginiz islemde borulari daha erken birlestirmis oluyorsunuz. Piyasada satilan 4-2-1'lere gore sanki alt devirler daha canli olur gibi geliyor bana.

4-2-1 ile 4-1 farkını biliyorum aslında Aradığım cevap bendekinin erken birleşmesi nasıl bir etki oluştururdu teşekkürler

ITB setup olması 8v motorun bu headers ile günlük kullanımda daha iyi olacak sanırım.

Unarmedpower1
15-08-2023, 09:18
1-2 ve 3-4 silindirlerin birleşerek devet etmeside sesde bir fark oluşturur herhalde. Performansı etkiler mi sizce?

d3n1s
15-08-2023, 10:36
1-2 ve 3-4 silindirlerin birleşerek devet etmeside sesde bir fark oluşturur herhalde. Performansı etkiler mi sizce?

atesleme sirasi 1-3-4-2 olmali, dolayisiyla 1-2 ve 3-4 birlestirilmeli.

Unarmedpower1
15-08-2023, 11:00
atesleme sirasi 1-3-4-2 olmali, dolayisiyla 1-2 ve 3-4 birlestirilmeli.

Normalde 1 ve 4 , 2 ve 3. Silindirler beraber hareket ediyor. 2. Fotoğraftada satılan 4-2-1 in çıkışları farklı birleşiyor

131mirafiori
15-08-2023, 11:11
Normalde 1 ve 4 , 2 ve 3. Silindirler beraber hareket ediyor. 2. Fotoğraftada satılan 4-2-1 in çıkışları farklı birleşiyor

1. piston ateşlemeyi bitirip egzoz gazını dışarı atarken 2. pistonda o sırada emiş yapıyor olacak ve hava gönderecek gibi duruyor senin kullanacağında, ayrıca daha önce hiç böyle bir sistem görmedim.

Subaru sesi alma amaçlı olabilir ancak performans istiyorsan kesinlikle 2. fotoğrafta yer alan kullanılmalı gibi duruyor.

Unarmedpower1
15-08-2023, 13:03
1. piston ateşlemeyi bitirip egzoz gazını dışarı atarken 2. pistonda o sırada emiş yapıyor olacak ve hava gönderecek gibi duruyor senin kullanacağında, ayrıca daha önce hiç böyle bir sistem görmedim.

Subaru sesi alma amaçlı olabilir ancak performans istiyorsan kesinlikle 2. fotoğrafta yer alan kullanılmalı gibi duruyor.

O sıra 2. Piston emişte egzoz supapı kapalı olmayacak mı? Bu performans konusu kafama takıldı açıkcası... Artık Rusyadan parçacada alamıyorum. Custom yaptıracak imkanım olana kadar bir süre mecbur bu headersı kullanacağım. Ciddi bir etkisi olur mu acaba

131mirafiori
15-08-2023, 15:09
O sıra 2. Piston emişte egzoz supapı kapalı olmayacak mı? Bu performans konusu kafama takıldı açıkcası... Artık Rusyadan parçacada alamıyorum. Custom yaptıracak imkanım olana kadar bir süre mecbur bu headersı kullanacağım. Ciddi bir etkisi olur mu acaba

Ciddi bir etkisi olacak olsa Harun Usta takmaz onu senin arabana diye düşünüyorum :)

Unarmedpower1
15-08-2023, 15:23
Ciddi bir etkisi olacak olsa Harun Usta takmaz onu senin arabana diye düşünüyorum :)

Doğru haklısın