PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Oktan Farkı HK.



neuras
14-08-2023, 04:58
Aracım Peugeot 208 1.2 Puretech 82 ETG5. Ekonomiden fazlasını vadeden, uçup kaçan bir otomobil değil. Yaşadığım 'sorunu' en iyi gözlemleyebileceğim ve iki yakıt arasındaki performans farkını karşılaştırabileceğim yer evimin yanındaki uzun yokuş. Shell'den benzin aldığım zaman yığılan aracım Opet'ten benzin alınca bahsettiğim yokuşu patinaj çekerek çıkıyor. Psikolojik değil, ikisinde de gaza aynı oranda basıyorum. Bunu birçok kez deneyimledim. Hatta, ETG5 şanzıman motor gücünü bir miktar törpülese de ara hızlanmalarda fark hissedilir boyutta. Normalde Shell performans, Opet menzil diyorlardı da Trabzon için durum farklı sanırım. Ya da sürekli Shell'in FuelSave'ine, Opet'in FUELFORCE 95'ine denk geliyorum. Konu hakkında bilgilendirebilecek var mı?
Not: Menzilde aman aman bir fark göremedim, uzunda denemek lazım.

kelalper
14-08-2023, 09:07
Benim 156 2.0 Vpower ile Fuel save e oranla 50km fazla gidiyordu aynı kullanımda. 5.25 de Bp yi sevdi Bp ultimate ile hem daha verimli çalışıyor hem daha uzun km gidiyor.

Grimlord
15-08-2023, 13:24
2.5 sene aynı motor 208 kullandım, en kötü benzin kalitesi petrol ofisindeydi, psikolojik değil bayağı gitmiyordu araç
Bp bence en iyisiydi, ikinci olarakta shell diyebilirim
zaten kronik yağ eksilten bir araç, dolayısıyla benzin de çok önemli
şuan thp aracım var, hep bpden alıyorum

Sti_Ozan
15-08-2023, 16:14
Konusu açılmışken bende sorayım, son dönemde yakıtların kalitesinde ciddi bir düşüş mü var yoksa karışımlarında mı sorun var?
2.5 yıldır aynı arabayı kullanıyorum. Sakinde 6-6.5 yakması gereken araba 8 den aşağı düşmüyor. Bastığımda da gidişte bir sıkıntı var gibi.
Hadi benim arabayla alakalı desek, çevremde de aynı sorundan şikayetçi olanlar var. Sizde de aynı durum var mı?

mcemrek
15-08-2023, 21:41
Konusu açılmışken bende sorayım, son dönemde yakıtların kalitesinde ciddi bir düşüş mü var yoksa karışımlarında mı sorun var?
2.5 yıldır aynı arabayı kullanıyorum. Sakinde 6-6.5 yakması gereken araba 8 den aşağı düşmüyor. Bastığımda da gidişte bir sıkıntı var gibi.
Hadi benim arabayla alakalı desek, çevremde de aynı sorundan şikayetçi olanlar var. Sizde de aynı durum var mı?

araç dizelse dizel kalitesi gerçekten düştü. pandemiden sonra dizel araçlar partikül filtrelerini çok hızlı dolduruyor. bu da fazla yakıt olarak geri dönüyor sanırım

ÜSTÜNERC
15-08-2023, 22:15
dizelde yakıt kalitesi gerçekten vasat durumda. Marka takıntısı yapmadan kaliteli yakıt bulup kullanmak daha doğru. Opet genelde tercih ediyorum ama istasyondan istasyona ciddi anlamda farkediyor.

neuras
15-08-2023, 23:06
Konusu açılmışken bende sorayım, son dönemde yakıtların kalitesinde ciddi bir düşüş mü var yoksa karışımlarında mı sorun var?
2.5 yıldır aynı arabayı kullanıyorum. Sakinde 6-6.5 yakması gereken araba 8 den aşağı düşmüyor. Bastığımda da gidişte bir sıkıntı var gibi.
Hadi benim arabayla alakalı desek, çevremde de aynı sorundan şikayetçi olanlar var. Sizde de aynı durum var mı?

Aynı sorunu yaşıyoruz hocam, 2022 Mart'ta şehir içinde 5.8, 6.2 arası gidip gelen aracım, (Trabzon aşırı yokuşlu, dağın üzerine kurulmuş bir şehir. Her yer yokuş.) şu anda 7.5'in aşağısına düşmüyor. Performansından da genel olarak memnun değilim. Enjektör, katalizör, akışmetre, AFR vs. ne varsa bakıldı. Her şey gayet düzgün çalışıyor.

neuras
15-08-2023, 23:16
Tır, kamyon kullanan birkaç abiye durumdan bahsettim, onlar da benzer sorunlardan şikayetçi. Scania süren tırcı bir abi aracının eskisine göre daha fazla yakıt kalite uyarısı verdiğini, genel olarak yakıtlarda bir sorun olduğunu söyledi. Sürekli siyaset konuşunca antipatik oluyor ama mecburum. Yakıt şirketleri ya kar marjını arttırmaya çalışıyor, ya da iktidar yakıt fiyatlarını sabit tutmak için firmalara baskı uyguluyor. Bilemiyorum, durum vahim.

Grimlord
15-08-2023, 23:18
Aynı sorunu yaşıyoruz hocam, 2022 Mart'ta şehir içinde 5.8, 6.2 arası gidip gelen aracım, (Trabzon aşırı yokuşlu, dağın üzerine kurulmuş bir şehir. Her yer yokuş.) şu anda 7.5'in aşağısına düşmüyor. Performansından da genel olarak memnun değilim. Enjektör, katalizör, akışmetre, AFR vs. ne varsa bakıldı. Her şey gayet düzgün çalışıyor.

Katalizör çok çabuk doluyor, benim araçta lpg olmamasına rağmen 65 binde dolmuştu. Katalizörden emin misiniz

neuras
15-08-2023, 23:25
Daha önce forum'da aynı sorundan bahsetmiştim. Bizim araçlarda katalizor sensör arızası oluyormuş. İlk sensör temizlendi, sorun tekrarlayınca yenisi takıldı. Şu anda herhangi bir sorun yok, fakat yakıt kalite farkını bariz bir şekilde hissediyorum artık.

neuras
15-08-2023, 23:29
Peş peşe mesaj atıyorum, Admin'ler kusura bakmasın. Aslında bize benzindeki en iyi farkı iki zamanlı, ya da 600cc üstü racing motorsiklet kullananlar söyler.

Seyfettin777
16-08-2023, 01:52
Katalizör çok çabuk doluyor, benim araçta lpg olmamasına rağmen 65 binde dolmuştu. Katalizörden emin misiniz

Lpg'li araç sağlıklı çalışırsa egzoz emisyon değerleri daha düşük oluyor abi, hatta Uk bu konuda ülke emisyonunu düşürmek için bir dönem Cng-Lpg dönüşümü için teşvik mahiyetinde kampanya yapmıştı, rahmetli teyze de bizzat RR tarafından Lpg dönüşümü uygulanan bir araca biniyordu;
Bentley State Limousine - royal LPG | gazeo.com (https://gazeo.com/automotive/vehicles/Bentley-State-Limousine-royal-LPG,article,8405.html)

Lpg sonucu egzoz ısı değerleri yükseliyor, tabi bunda Afr'den bir haber yapılan montajlar da etkili, hal böyle olunca tekrar eden yüksek ısı katalizörü dağıtıyor.

Benzin konusuna gelince pandemide benzindeki etanolü %3'ten 2'ye çektiler. Sonra bu durum çok hoşlarına gitmiş olmalı ki 2022 yılı için de etanol seviyesi %2 ilan edildi, son olarak 2023'te de etanol %2 kaldı;
2023’te benzine etanol harmanlama oranı yuzde 2 olacak (https://www.enerjigunlugu.net/service/amp/benzine-etanol-harmanlama-orani-yuzde-2-olacak-52157h.htm)

Zaten doğru dürüst 95 oktan veren istasyon sayılıydı, kötü olanlar da iyice kötüleşti. Yeni nesil araçlar düşük hata payları ve yüksek sıkıştırmayla çalıştığı için bunları çok etkiliyor, eski atmosferik teknolojili araç kullananların belirgin bir fark yaşadığını sanmıyorum. (Yüksek sıkıştırmalı olanlarını tenzih ediyorum)

VWci
16-08-2023, 10:12
Türkiye’de 2023 yılında pompada 95 oktan üstü yakıt olmaması büyük eksiklik. Savaş bölgeleri hariç komşu ülkelerde hepsinde 98 ve/veya üstü yakıt mevcut diye hatırlıyorum. Havalar mevsim ortamalarının 8-10 derece üstü seyrediyor, 95 oktan da zamam zaman yetersiz kalabilir. Avrupa ve Asya’daki ülkeleri geçtim, Mısır da bile 98 oktan var.

Sti_Ozan
16-08-2023, 11:15
Türkiye’de 2023 yılında pompada 95 oktan üstü yakıt olmaması büyük eksiklik. Savaş bölgeleri hariç komşu ülkelerde hepsinde 98 ve/veya üstü yakıt mevcut diye hatırlıyorum. Havalar mevsim ortamalarının 8-10 derece üstü seyrediyor, 95 oktan da zamam zaman yetersiz kalabilir. Avrupa ve Asya’daki ülkeleri geçtim, Mısır da bile 98 oktan var.

Yüksek ihtimalle satış kaygısıdır, Türkiyede toplamda kaç bin kişi arabam için daha sağlıklı vb. düşüncelerle gidip 98 oktan ya da üstünü tercih edecek ve bunun için az da olsa daha yüksek ücret ödeyecek?
Dönüp dolaşıp konu bizim millete geliyor bence. Arz/Talep durumu

sekizsilindir
16-08-2023, 13:37
Yüksek ihtimalle satış kaygısıdır, Türkiyede toplamda kaç bin kişi arabam için daha sağlıklı vb. düşüncelerle gidip 98 oktan ya da üstünü tercih edecek ve bunun için az da olsa daha yüksek ücret ödeyecek?
Dönüp dolaşıp konu bizim millete geliyor bence. Arz/Talep durumu

neden her markada farklılaştırılmış yakıt var, bunun yerine 95 ve 98 olmalı. shell iki tane 95 oktan satıyor fuelsave ve vpower, aralarında 5 krş fiyat farkı var ve o fark için deli gibi vpower satmaya çalışıyorlar. dizelde aynı şekilde ondaki fark 7 krş devamlı gittiğim shell böyle.
kısaca gariplikler ülkesinde seni ve ihtiyaçlarını düşünen yok.

eminkilic61
16-08-2023, 14:01
Türkiye’de 2023 yılında pompada 95 oktan üstü yakıt olmaması büyük eksiklik. Savaş bölgeleri hariç komşu ülkelerde hepsinde 98 ve/veya üstü yakıt mevcut diye hatırlıyorum. Havalar mevsim ortamalarının 8-10 derece üstü seyrediyor, 95 oktan da zamam zaman yetersiz kalabilir. Avrupa ve Asya’daki ülkeleri geçtim, Mısır da bile 98 oktan var.

Murat Engin bunla ilgili geçen gğnlerde bir podcastte: 'zaten zenginler alıyor diye ekstra vergi getirdiler, aradaki fark açıldı. markalarında karlılık oranı düşünce satışı bıraktılar' demişti

VWci
16-08-2023, 18:52
Ötv zammı ile yayınlanan listede; 95 oktanın ötvsi 7.5 lira, 98 ve üzerinin 7.8 lira. Herhalde yurtdışından geliyor (2009’a kadar tüpraş üretiyordu diye biliyorum, belki dış piyasalar için hala üretiyordur) belki lojistik maliyeti fazladır. Benzine 40 tl desen 98’de su piyasada herhalde 45 tl felan olur. Bence Türkiye için eksiklik.

neuras
18-08-2023, 00:49
V12 Ferrari ya da Turbo S binen abiler sürekli motor kırıyor herhalde? Amarikanya'da millet pompada E85 alıyor.

Yarbay
18-08-2023, 07:37
yanlışsam düzeltin ama sanırım BP'deki Ultimate her ne kadar 95oktan yazsada etiketinde gerçekte eski 97 oktan ultimate ile aynı yanı esasında 97 oktan bir yakıt, en azından her istasyonda sürekli bu şekilde ifade ettiler/ediyorlar bana.


açık konuşayım bizim şirketin anlaşması BP ile benim için BP'dense benim honda 1.5 turbo Shell'de fark edilir şekilde daha pürüzsüz,istekli, yine garip şekilde (belki tesadüf) nadiren ultimate olmayan istasyonlardan düz 95 oktan benzin aldığımda sanki daha uzun mesafe gitti araç.

seko
18-08-2023, 10:39
dizel araclarımıza motul cetane booster kullanıyoruz benzinli araclara da etanolum var 20 lik bidon motorlar 12.5/1 ve 14/1 korkudan her depoya 1 lt etanol koyuyorum miss kafam rahat..
cetane booster varken 2022 a5 tdi 267 kesiciye rahat giriyor yokken 261-262 gidiyor belkide psikolojik ama bence etkili :)

Sti_Ozan
18-08-2023, 14:15
dizel araclarımıza motul cetane booster kullanıyoruz benzinli araclara da etanolum var 20 lik bidon motorlar 12.5/1 ve 14/1 korkudan her depoya 1 lt etanol koyuyorum miss kafam rahat..
cetane booster varken 2022 a5 tdi 267 kesiciye rahat giriyor yokken 261-262 gidiyor belkide psikolojik ama bence etkili :)

Abi geçenlerde arabanın depoya 5L kadar ethanol koydum denemek için. Depo BP nin ultimate ile doluydu.
Bariz şekilde arabanın devir çevirmesi çok daha dolu çok daha temizdi. Araba yazılımlı 1.5 TSI.
Ama bu yakıt fiyatlarına ek olarak her depoya da 500TL ethanol koyarsak sanırım ay sonunu görmek mucize olur.

seko
21-08-2023, 09:33
Abi geçenlerde arabanın depoya 5L kadar ethanol koydum denemek için. Depo BP nin ultimate ile doluydu.
Bariz şekilde arabanın devir çevirmesi çok daha dolu çok daha temizdi. Araba yazılımlı 1.5 TSI.
Ama bu yakıt fiyatlarına ek olarak her depoya da 500TL ethanol koyarsak sanırım ay sonunu görmek mucize olur.

passatın depo 70 lt sanırım 50 lt olsa yuzde 10 etanol olurdu bp 95 degilde 97 oktanım ben diyormus yukarda biri yazmıstı sallamak istemiyorum ama senin yakıt 100 oktan plus olmus olabilir hrld :)
gunluk degilde haftasonu kullanılan araclara koymak evet daha mantıklı yakıt katkısı

Sti_Ozan
21-08-2023, 10:07
passatın depo 70 lt sanırım 50 lt olsa yuzde 10 etanol olurdu bp 95 degilde 97 oktanım ben diyormus yukarda biri yazmıstı sallamak istemiyorum ama senin yakıt 100 oktan plus olmus olabilir hrld :)
gunluk degilde haftasonu kullanılan araclara koymak evet daha mantıklı yakıt katkısı

Abi bendeki araba octavia, Depo Leon kadar 50 sanırım. Dediğin gibi bizim karışım biraz fazla zengin olmuş olabilir ama kesinlikle eğlenceliydi :D

VWci
21-08-2023, 17:58
Türkiye’de rafineri çıkışı 97 oktan benzin üretilmedi benim hatırladığım. Halihazırda Tüpraş 95 RON 85 MON üretiyor. 5-6 sene önce Tüpraş 95 RON 86 MON üretiyordu. 98’in piyasadan kalkması ile 97 türemişti. Herhalde o benzin bu benzi idi benim tahminim. Zaten 97 oktan olmadığı için 95 olarak adını güncellediler. Yanıltma olmasın diye.

Etanol karışımı az olan yakıtlar daha fazla menzile sahip oluyor sanki.

fthdrn
21-08-2023, 18:26
Ethanol yakıt tüketimini arttırıyor.

KÖROĞLU
21-08-2023, 19:47
Ethanol yakıt tüketimini arttırıyor.

motoru koruyor ama cidden arttırıyor, koşan arabaya lazım da, gündelik araba da eth katmak zorunda kalmak saçma sapan yakıtlardan ötürü çok can sıkıcı.

ben dizele bile setan artırıcı mı atsam diyorum bilemedim ne yapsam.

seko
24-08-2023, 09:47
motoru koruyor ama cidden arttırıyor, koşan arabaya lazım da, gündelik araba da eth katmak zorunda kalmak saçma sapan yakıtlardan ötürü çok can sıkıcı.

ben dizele bile setan artırıcı mı atsam diyorum bilemedim ne yapsam.

uzun yol icin faydalı olabilir
caravelle team 150 lik dsg ile 8 kişi antalya gidecektik bir depoya 2 tane cetane booster koydum yine diyorum belki psikolojik yada degil bayılmadan 6 ya cekmeden mis gibi gitmistik diye hatırlıyorum

Yarbay
25-08-2023, 09:12
Is Premium Gas Worth It? We Test High Octane on 4 Popular Vehicles (https://www.caranddriver.com/features/a28565486/honda-cr-v-vs-bmw-m5-ford-f-150-dodge-charger/)


amerikan oktan ölçümleri epey farklı sanırım onların 93 oktanı bizim 98e denk geliyor, 87 oktan ise 91 yada anca 92 oktan yapar , gördüğünüz gibi araçtan araca çok büyük farklar var kimisinde yüksek oktan ort yakıtı artırırken kimisinde tam aksine azaltmış, kimisinde 0-100 ciddi değişmişken kimisinde 0.1 gibi komik bir etkisi olmuş.


fakat özetleyecek olursak burdaki testde 1.5 CRV 190HP yurdumuz araçlarına en iyi genelleme yapılabilecek araç (1.5 tsi vs yakın gerek hacim gerek silindir,turbo vs) araç 7-8hp kazanmış az değil esasında ama 0-100dü,yakıt verimliliğidi öyle kayda değer bir fark yok gibi sanki

Seyfettin777
25-08-2023, 13:33
Amerikan yakıt şirketlerinin tabii olduğu standartlar farklı. Oktan sayısı belirlenirken RON, MON ve adını unuttuğum (sanırım PON'du) bir birim üzerinden hesap yapılıyor.

Avrupa ülkelerinde oktan sayısı gözetilirken RON üzerinden hesap yapılır, yani motorun yüke binmeyip düşük devirde çalışırken oluşan vuruntu tespit edilir.
MON, motorun yüke binip zorlandığı sırada yapılan vuruntu ölçümü üzerinden yapılıyor.
Amerika'da ise RON ve MON'un ortalaması baz alınarak hesap yapılıyor, aslında motor için ortalama değer alınması daha mantıklı gibi geliyor bana ama teknik bilirkişisi değilim, yalnız araçlar iklim şartlarından, yol ve yük durumundan ya da günümüzde trafik yoğunluğundan dahi ciddi bir stres altında çalışabiliyor, motorun her iki çalışma şartının da baz alınması daha makbul olur diye düşündüm.

İşte motorun iki çalışma aralığının ortalaması alındığı için, Amerika'daki yakıtın oktan sayısı pompada görünen haliyle daha düşük dahi olsa, her halukarda Avrupa ülkelerinde satılan yakıttan daha fazla oktan sayısına sahip oluyor, çünkü farklı hesaplanıyorlar.

Yarbay
25-08-2023, 14:05
Amerikan yakıt şirketlerinin tabii olduğu standartlar farklı. Oktan sayısı belirlenirken RON, MON ve adını unuttuğum (sanırım PON'du) bir birim üzerinden hesap yapılıyor.

Avrupa ülkelerinde oktan sayısı gözetilirken RON üzerinden hesap yapılır, yani motorun yüke binmeyip düşük devirde çalışırken oluşan vuruntu tespit edilir.
MON, motorun yüke binip zorlandığı sırada yapılan vuruntu ölçümü üzerinden yapılıyor.
Amerika'da ise RON ve MON'un ortalaması baz alınarak hesap yapılıyor, aslında motor için ortalama değer alınması daha mantıklı gibi geliyor bana ama teknik bilirkişisi değilim, yalnız araçlar iklim şartlarından, yol ve yük durumundan ya da günümüzde trafik yoğunluğundan dahi ciddi bir stres altında çalışabiliyor, motorun her iki çalışma şartının da baz alınması daha makbul olur diye düşündüm.

İşte motorun iki çalışma aralığının ortalaması alındığı için, Amerika'daki yakıtın oktan sayısı pompada görünen haliyle daha düşük dahi olsa, her halukarda Avrupa ülkelerinde satılan yakıttan daha fazla oktan sayısına sahip oluyor, çünkü farklı hesaplanıyorlar.

hocam 3 aşağı beş yukarı amerikan 93 oktan avrupanın 97-98 oktanına denk geliyor 87 oktan dediği ise 91-92 oktan, bir yerde şöyle veriler verilmiş hesabı için:

RON 90 (EU Öçlümü) + MON 83 ortalaması= PON 86.5 oktan
RON 98 (EU Ölçümü) + MON 90 ortalaması= PON 94 oktan

punto_multijet
25-08-2023, 14:10
Ethanol yakıt tüketimini arttırıyor.

evet hatta bundan dolayı pompada E85 satılan ülkelerde E85 litre fiyatı genelde daha ucuz.

Yarbay
25-08-2023, 14:43
Is Premium Gas Worth It? We Test High Octane on 4 Popular Vehicles (https://www.caranddriver.com/features/a28565486/honda-cr-v-vs-bmw-m5-ford-f-150-dodge-charger/)


amerikan oktan ölçümleri epey farklı sanırım onların 93 oktanı bizim 98e denk geliyor, 87 oktan ise 91 yada anca 92 oktan yapar , gördüğünüz gibi araçtan araca çok büyük farklar var kimisinde yüksek oktan ort yakıtı artırırken kimisinde tam aksine azaltmış, kimisinde 0-100 ciddi değişmişken kimisinde 0.1 gibi komik bir etkisi olmuş.


fakat özetleyecek olursak burdaki testde 1.5 CRV 190HP yurdumuz araçlarına en iyi genelleme yapılabilecek araç (1.5 tsi vs yakın gerek hacim gerek silindir,turbo vs) araç 7-8hp kazanmış az değil esasında ama 0-100dü,yakıt verimliliğidi öyle kayda değer bir fark yok gibi sanki


bu arada unutmayınki burda bahsi geçen CRV 190hp yakıt farkları ise avrupadanın 91oktanı ile 98 oktanı arasındaki fark özetle 95-98 oktan arasında bu anca 4hp gibi fark olurdu bunuda 190hplik araç değilde 150 hplik 1.5tsida sanırsam ancak 3hp eder özetle 95oktan yerine ultimate 97 aldım aracım uçtu kaçtı bana sanki biraz placebo etkisi gibi geliyor 3hp %2 anca eder araca 25-30kgluk çocuk koymak/indirmek kadar etkisi var mantıken.

fthdrn
25-08-2023, 14:51
evet hatta bundan dolayı pompada E85 satılan ülkelerde E85 litre fiyatı genelde daha ucuz.

Bizde tam tersi e85 e ulasamiyoruz ��

VWci
25-08-2023, 15:37
95 oktana ayarlı araç için 98 koymanın çok sıcak havalardaki vuruntuyu önleyebilmesi harici bir avantajı minimum seviyede olabilir.

Ancak 98 isteyen bir aracı 95 ile kullanırsanız farkı o zaman görünürsünüz. 98 için üretilmiş araça 95 koyarsanız performans kaybı yaşarsınız.

Bu arada bizdeki 95, Abd’nin 90’na denk. (95+85)/2= 90

Yarbay
25-08-2023, 16:09
95 oktana ayarlı araç için 98 koymanın çok sıcak havalardaki vuruntuyu önleyebilmesi harici bir avantajı minimum seviyede olabilir.

Ancak 98 isteyen bir aracı 95 ile kullanırsanız farkı o zaman görünürsünüz. 98 için üretilmiş araça 95 koyarsanız performans kaybı yaşarsınız.

Bu arada bizdeki 95, Abd’nin 90’na denk. (95+85)/2= 90


ne kadar doğru baktım bilmiyorum ama Golf 8R bile ABD'de 87 oktana ayarlı = 91oktan EU ile bile çalışabiliyor

VWci
25-08-2023, 17:44
Oktan gereksinimi aractan araca degisiyor. Ben kendimin bizzat tecrubesini aktarayim.

2003 Subaru Impreza Wrx, fabrika cikisli olarak 98’e ayarlidir. Depo kapaginda da yazar. Turkiye’deki 95 oktan ya da 97 ile stok haliyle yurumuyor idi. 0.9-1 bar yurumesi gereken arac 0.5 bara kendini cekiyordu.

2019 Toyota 86 da fabrikadan 98’e ayarli olarak gelir. 98 yoksa 95 kullanabilirsiniz der ama performans duser belirtiliyor. Ben bu araci yurtdisinda 33 bin km 98 ile kullandim. Turkiye’de ***** 98 yok, 95 aldik arabanin 4000-7400 arasi bitti.

Stok olarak 98’e ihtiyac duyan araca 95 koyunca bazi kayiplar olur ama 95 ihtiyac duyana 95 koyarsan zaten gereksinimi karsiliyorsun.

Yarbay
28-08-2023, 09:05
Oktan gereksinimi aractan araca degisiyor. Ben kendimin bizzat tecrubesini aktarayim.

2003 Subaru Impreza Wrx, fabrika cikisli olarak 98’e ayarlidir. Depo kapaginda da yazar. Turkiye’deki 95 oktan ya da 97 ile stok haliyle yurumuyor idi. 0.9-1 bar yurumesi gereken arac 0.5 bara kendini cekiyordu.

2019 Toyota 86 da fabrikadan 98’e ayarli olarak gelir. 98 yoksa 95 kullanabilirsiniz der ama performans duser belirtiliyor. Ben bu araci yurtdisinda 33 bin km 98 ile kullandim. Turkiye’de ***** 98 yok, 95 aldik arabanin 4000-7400 arasi bitti.

Stok olarak 98’e ihtiyac duyan araca 95 koyunca bazi kayiplar olur ama 95 ihtiyac duyana 95 koyarsan zaten gereksinimi karsiliyorsun.


bugün sokakta yürüyen yada forumumuza konu olan benzinli araçların geneline bakarsak %95i direkt enjeksiyon sanki , şöyle kafamda canlandırıyorum atıyorum F30 1.6 turbolar ve Gti'lar,OPCler,Miniler dahil tüm PSAlardan tutun, 1.4 tsi 1.5 tsilardan honda RS 1.5 turbosuna kadar varmıki aralarında 98 oktan isteyen inanın ciddi ciddi kontrol edip bilmeden soruyorum samimice ama tahminimce hiçbirindede yoktur.

Sti_Ozan
28-08-2023, 16:27
bugün sokakta yürüyen yada forumumuza konu olan benzinli araçların geneline bakarsak %95i direkt enjeksiyon sanki , şöyle kafamda canlandırıyorum atıyorum F30 1.6 turbolar ve Gti'lar,OPCler,Miniler dahil tüm PSAlardan tutun, 1.4 tsi 1.5 tsilardan honda RS 1.5 turbosuna kadar varmıki aralarında 98 oktan isteyen inanın ciddi ciddi kontrol edip bilmeden soruyorum samimice ama tahminimce hiçbirindede yoktur.

Abi yine ben de tahmini olarak söyleyeyim, orijinal yürüyen arabada belki çok fark olmasa da özellikle F30 ya da genel olarak BMW grubunda tek yazılımla neredeyse 2x güçler alınırken 98 e araçlar ciddi ciddi ihtiyaç duyacaktır. Kendi arabam için konuşacak olursak 1.5 Tsi yüksek sıkıştırmalı bir motor, birde yazılım var. İstanbul içi Vpower ya da Ultimate tercih ediyorum ama kırsala doğru gittiğimde bu yakıtları Ankaradan sonra bulmak ciddi zorlaşıyor. Araba aptallaşmıyor ama çekişte bi tatsızlık oluyor.

Üst mesajlarda da bir depoda 5L kadar ethanol deneyimlediğimi söylemiştim. Araç deposu Ultimate ile doluydu, üstüne ekledim ethanolu. Ciddi şekilde üst devirlerde rahatlama ve çok daha dolu şekilde devir çevirme oldu. Değer miydi, benim açımdan yarış koşturmadığım için 3-5 beygir önemli değil. Ultimate ile de bence motorun gereksinimlerini karşılıyorum ama özellikle dediğim gibi kırsala doğru gittikçe benzin benim arabam kadar düşük beygirli araçta bile (Artık 200+ Beygileri normal karşılıyoruz sonuçta) fark yaratıyor net şekilde.

Yarbay
29-08-2023, 08:33
Abi yine ben de tahmini olarak söyleyeyim, orijinal yürüyen arabada belki çok fark olmasa da özellikle F30 ya da genel olarak BMW grubunda tek yazılımla neredeyse 2x güçler alınırken 98 e araçlar ciddi ciddi ihtiyaç duyacaktır. Kendi arabam için konuşacak olursak 1.5 Tsi yüksek sıkıştırmalı bir motor, birde yazılım var. İstanbul içi Vpower ya da Ultimate tercih ediyorum ama kırsala doğru gittiğimde bu yakıtları Ankaradan sonra bulmak ciddi zorlaşıyor. Araba aptallaşmıyor ama çekişte bi tatsızlık oluyor.

Üst mesajlarda da bir depoda 5L kadar ethanol deneyimlediğimi söylemiştim. Araç deposu Ultimate ile doluydu, üstüne ekledim ethanolu. Ciddi şekilde üst devirlerde rahatlama ve çok daha dolu şekilde devir çevirme oldu. Değer miydi, benim açımdan yarış koşturmadığım için 3-5 beygir önemli değil. Ultimate ile de bence motorun gereksinimlerini karşılıyorum ama özellikle dediğim gibi kırsala doğru gittikçe benzin benim arabam kadar düşük beygirli araçta bile (Artık 200+ Beygileri normal karşılıyoruz sonuçta) fark yaratıyor net şekilde.


yazılımlı araçta şartlar tabiki farklı olacaktır ben şahsen stok araç için yorum yapıyorum, esasında istenilse yazılımda 95 oktana göre atılabilir ve gayetde sıkça atılan birşey ABD/Kanada'da custom tune şeklinde araca özel,bileşenlerine özel,şehir ve hava şartlarına özel şekilde ama maalesef yurdumuzda aynı yazılımı dosya yap 1500 araca yükle şeklinde olduğu için vede sidik yarışı modunda en fazla hp/tq vaad eden firmalar tercih edildiği için adamlarda mecbur 98 oktan kullandıracak bu kaçınılmaz.


yoksa aklı selim mütevazi şekilde beklentilerimiz olsa direkt enjeksiyonlu yeni nesil araçların çoğu değil 98oktana 95 oktana bile ıhtiyaç duymaz ama sidik yarışı modunda yazılım atılırsa pek tabikide bu sonuçlar doğar.


Litre başı hp cinsinden stok araçlar:

Golf 8R: 315HP/ 2LT = 158HP LT /HP

BMW M5: 613 tekerde (muhtemelen 740hp gerçek veri) 4.4 motordan= 168hp

Golf 8R ABD Yakıt gereksinimi: 87 oktan= avrupa 91oktan civarı

BMW M5 ABD Yakıt gereksinimi: 91 oktan = Avrupa 95 oktan civarı ve 93 oktan yani bizim 98 oktan konulduğunda kazanımı %2 :) 740hpde 13-15hp


ben şahsen %2 güç artışını stok araçta hissedebildiğini iddia eden insanların kuvvetle muhtemel placebo etkisi yaşadığını düşünüyorum ama tabiki hard yazılımlı bir araçta bu sonuç bambaşka olacaktır.

punto_multijet
29-08-2023, 08:58
yazılımlı araçta şartlar tabiki farklı olacaktır ben şahsen stok araç için yorum yapıyorum, esasında istenilse yazılımda 95 oktana göre atılabilir ve gayetde sıkça atılan birşey ABD/Kanada'da custom tune şeklinde araca özel,bileşenlerine özel,şehir ve hava şartlarına özel şekilde ama maalesef yurdumuzda aynı yazılımı dosya yap 1500 araca yükle şeklinde olduğu için vede sidik yarışı modunda en fazla hp/tq vaad eden firmalar tercih edildiği için adamlarda mecbur 98 oktan kullandıracak bu kaçınılmaz.


yoksa aklı selim mütevazi şekilde beklentilerimiz olsa direkt enjeksiyonlu yeni nesil araçların çoğu değil 98oktana 95 oktana bile ıhtiyaç duymaz ama sidik yarışı modunda yazılım atılırsa pek tabikide bu sonuçlar doğar.


Litre başı hp cinsinden stok araçlar:

Golf 8R: 315HP/ 2LT = 158HP LT /HP

BMW M5: 613 tekerde (muhtemelen 740hp gerçek veri) 4.4 motordan= 168hp

Golf 8R ABD Yakıt gereksinimi: 87 oktan= avrupa 91oktan civarı

BMW M5 ABD Yakıt gereksinimi: 91 oktan = Avrupa 95 oktan civarı ve 93 oktan yani bizim 98 oktan konulduğunda kazanımı %2 :) 740hpde 13-15hp


ben şahsen %2 güç artışını stok araçta hissedebildiğini iddia eden insanların kuvvetle muhtemel placebo etkisi yaşadığını düşünüyorum ama tabiki hard yazılımlı bir araçta bu sonuç bambaşka olacaktır.

verdiğiniz örneğe istinaden,

sanırım avrupa pazarında oktan olayına daha çok takılıyor firmalar.

2010 model mitoda bile kullanma kılavuzunda 155hp maks gucun sadece 98 oktan ile oldugu ibaresi mevcut ee düz mantıkla o zaman TR deki hiçbir tjet fabrikasyon vaad edilen güçleri veremiyor demektir.

Yarbay
29-08-2023, 09:30
verdiğiniz örneğe istinaden,

sanırım avrupa pazarında oktan olayına daha çok takılıyor firmalar.

2010 model mitoda bile kullanma kılavuzunda 155hp maks gucun sadece 98 oktan ile oldugu ibaresi mevcut ee düz mantıkla o zaman TR deki hiçbir tjet fabrikasyon vaad edilen güçleri veremiyor demektir.


hocam 98 oktan ile verilen 155hp değeri elde edersiniz demek 95oktan kullanamazsınız demek değil (zaten sizde bunu dememişsiniz ama yinede belirtmek istedim) mantıken 155hp değilde max 150hp üretsin 95oktanla yani kalkıp 120hpye düşecek hali yok aynı başından beri savunduğum şey olur %2 bilemedin %3 güç kaybın olur dünyanın sonu değil.


sizin bu yorumunuz sonrasında 2snde bulduğum: Just a moment... (https://www.alfaowner.com/threads/98-octane-fuel-for-a-155bhp-mito-recommended.230935/)

aynı şekilde Alfa'cılarda %2-3 güç kaybın olur çıkarımını yapmışlar , asıl fark direkt enjeksiyonlu olmayan port enjeksiyonlu araçlarda olacaktırki onda bile bu konuda dahil çok abartıldığını düşünüyorum forumdaşımız subaru demişti


buyrun direkt enjeksiyonlu Golf Gti ve port enjeksiyonlu tamda bahsi geçen subaru, daha ne kadar nokta atışı olabilirki? :)

5th Gear - High Octane Fuels - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI)


bu arada sizin Alfacılar sayesinde buldum konuda paylaşılmış yukarıdaki video

punto_multijet
29-08-2023, 09:39
hocam 98 oktan ile verilen 155hp değeri elde edersiniz demek 95oktan kullanamazsınız demek değil (zaten sizde bunu dememişsiniz ama yinede belirtmek istedim) mantıken 155hp değilde max 150hp üretsin 95oktanla yani kalkıp 120hpye düşecek hali yok aynı başından beri savunduğum şey olur %2 bilemedin %3 güç kaybın olur dünyanın sonu değil.


sizin bu yorumunuz sonrasında 2snde bulduğum: Just a moment... (https://www.alfaowner.com/threads/98-octane-fuel-for-a-155bhp-mito-recommended.230935/)

aynı şekilde Alfa'cılarda %2-3 güç kaybın olur çıkarımını yapmışlar , asıl fark direkt enjeksiyonlu olmayan port enjeksiyonlu araçlarda olacaktırki onda bile bu konuda dahil çok abartıldığını düşünüyorum forumdaşımız subaru demişti


buyrun direkt enjeksiyonlu Golf Gti ve port enjeksiyonlu tamda bahsi geçen subaru, daha ne kadar nokta atışı olabilirki? :)

5th Gear - High Octane Fuels - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI)


bu arada sizin Alfacılar sayesinde buldum konuda paylaşılmış yukarıdaki video
Zaten o kadar fark için 98 peşinde koşmaya değmez hemfikiriz o konuda

sagi
29-08-2023, 12:10
Benim aracımda da depo kapağında 98+ kullanın yazıyor fakat olmadığı için %5 ethanol kullansammı kullanmasammı kararsızlığı yaşıyorum
depomda uzun süre duruyor çünkü yakıt, haftasonu kullanıyorum genelde aracı benzin hortumu yada pompaya zararı olurmu ? Yoksa vpower üzerinde %5 ethanol eklesem mi acaba ?

VWci
30-08-2023, 06:12
Araclarin uretim materyalleri belli oranlardaki alkola dayanakli oluyor. Fakat soyle blr durum durum Turkiye’deki benzinlerde %5’e kadar etanol olabiliyor. 50lt’den hesaplayalim, 45 lt Shell v-power veya bp ultimate’de zaten %5 alkol olacak (yanl 2.25 lt) bir de 5lt kendimiz ilave edersek 50lt’de 7.25 lt akol olacak yani %14.5 alkol depoda olmuş olacak.

Bu arada bizim benzine 45lt’ye ilave 5lt etanol koyarsan 98 olup olmayacağı ayrı bır konu.

Ben Toyota 86’nın; bizim 95 ile yüremediğni görünce; yukarıdaki gibi 45lt + 5lt alkol ekledim bir de çok faydası olduğubu düşünmediğim yarım puan bile olsa vuruntuya direnci artırsa faydalı olur diye düşündüğüm, elimde var olan liqui moly octan plus’ı 50 lt ilave ettim.

Sonuç olarak 98’deki kadar gitmesede sadece 95 ile kullanımına göre aracın gidişi hissedilir şekilde fark etti.

Yaşanan yoklukuk 98 isteyen araca Türkiye’de 98 oktan benzin bulamamak. Sıkıntı bu.

Burak Mehmet
31-08-2023, 11:16
hocam sadece yakıt farkıyla rampada bir bayılıp bir patinaj çekmesi mümkün mü ? başka durumlarda arayın bence sorununuzun çözümünü..

M3CSL
01-09-2023, 07:07
M52 Bmw Motorları yüksek oktan istermi acaba,bilgisi olan var mıdır?

Seyfettin777
01-09-2023, 17:38
M52 Bmw Motorları yüksek oktan istermi acaba,bilgisi olan var mıdır?

US Spec E36 328i'nin kullanım kılavuzunda 87 AKI yazıyor, zannedersem 93 RON oktana denk geliyor, yani sıkıntı olmaz. Tabi yazılım varsa ya da sıkıştırma arttırıldıysa (stroker vs) iş değişebilir. Zaten stock araçta sürerken de pek fark etmiyor açıkçası demek 93 oktan ihtiyacındanmış.

Cagri14
01-09-2023, 18:10
Ben de yarim depoya 2-3 litre arasi etanol ekliyorum cok bi fark olmasa da bi rahatliyor araba daha akici ilerliyor illaki timinge etkisi var diye dusunuyorum

M3CSL
02-09-2023, 06:47
US Spec E36 328i'nin kullanım kılavuzunda 87 AKI yazıyor, zannedersem 93 RON oktana denk geliyor, yani sıkıntı olmaz. Tabi yazılım varsa ya da sıkıştırma arttırıldıysa (stroker vs) iş değişebilir. Zaten stock araçta sürerken de pek fark etmiyor açıkçası demek 93 oktan ihtiyacındanmış.

Standart m52b28 makine.Tşkrler.liqui oktan arttırıcı aldım illaki bi rahatlama sağlar diye:)

ardicli2000
04-09-2023, 08:37
Şimdi LPG kullananlar bilir. Yüksek devirlerde ısınmayı aza indirmek ve motoru rahatlamak için yanma odasına benzin+LPG karışımı verilir.
***** LPG de oktan fazla. Aklıma şu geldi. Sisteme LPG taksak, ama ara. yine benzinle yürürken sadece oktan arttırmak için LPG püskürtsek bir miktar ne olur?

SerkanYazgan.
05-09-2023, 07:34
Standart m52b28 makine.Tşkrler.liqui oktan arttırıcı aldım illaki bi rahatlama sağlar diye:)

Bendede e46 328 var, son zamanlarda ya shell ya bp den alırım, nerden benzin alırsam alayım bazen araba aptallaşıyor gibi geliyor. Genelde yakıt aldığımda hissediyorum bunu, bazende çok güzel çıkıyor namussuz :D Önceki aylarda bu sorun yoktu.

16EC813
05-09-2023, 07:41
eskiden kötü sütçülere süte su katıyolar filan derlerdi .son dönemlerde ise suya süt katıyolarmış öle aklıma geldi :D

M3CSL
05-09-2023, 08:58
Bendede e46 328 var, son zamanlarda ya shell ya bp den alırım, nerden benzin alırsam alayım bazen araba aptallaşıyor gibi geliyor. Genelde yakıt aldığımda hissediyorum bunu, bazende çok güzel çıkıyor namussuz :D Önceki aylarda bu sorun yoktu.

Teşekkürler Bilgilendirme için.:)