PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Donusum bmw m araclar



Doğu
24-09-2023, 15:53
su sira motor,mekanik, kozmetik swap yapilan m araclari cokca goruyorum. sadece bu isi yapan isletmeler bile var. fiyatlarida orijinal m araclara gore cok uyguna geliyor. bende e90 aracimi bu sekilde yapmayi planliyorum.
tecrubeleriniz nedir? bu sekil arac kullanipta memnuniyetsiz oldugunuz seyler oldu mu?

yusufcan_k
24-09-2023, 16:21
çok merak ettiğim bir konu prosedürü vs nasıl acaba

cnzdmr
24-09-2023, 21:22
kozmetik olarak dönüşüm en kolay diye görüyorum. Direksiyon, koltuk vs koymak.

Konu motor ve şanzıman değişimi aslında

Birde onun üstüne fren, yürüyen değişimi var ki dananın kuyruğunun asıl koptuğu yer bence. M araçları süspansiyon sistemi ve yürüyen farklı normal binek serilerinden

alt taşıyıcılar, gergiler vs hepsi değişecek mi ? tüm bu değişim ( Motor - Şanzıman - Yürüyen ) değiştikten sonra hala ucuza geliyor mu araç ?

CloudGrey
24-09-2023, 21:57
kozmetik olarak dönüşüm en kolay diye görüyorum. Direksiyon, koltuk vs koymak.

Konu motor ve şanzıman değişimi aslında

Birde onun üstüne fren, yürüyen değişimi var ki dananın kuyruğunun asıl koptuğu yer bence. M araçları süspansiyon sistemi ve yürüyen farklı normal binek serilerinden

alt taşıyıcılar, gergiler vs hepsi değişecek mi ? tüm bu değişim ( Motor - Şanzıman - Yürüyen ) değiştikten sonra hala ucuza geliyor mu araç ?

sadece bunlarlada bitmiyorki...
e46 m3 lerin arka kuleleri kopuyor misal.
millet gergileri kaynaklıyor kuleye...

yani orjinal M'ler bile yetersiz....

bi 3.20'yi m'e çevirmek kısaca çok ciddi iş...

oztk24
24-09-2023, 22:33
kozmetik olarak dönüşüm en kolay diye görüyorum. Direksiyon, koltuk vs koymak.

Konu motor ve şanzıman değişimi aslında

Birde onun üstüne fren, yürüyen değişimi var ki dananın kuyruğunun asıl koptuğu yer bence. M araçları süspansiyon sistemi ve yürüyen farklı normal binek serilerinden

alt taşıyıcılar, gergiler vs hepsi değişecek mi ? tüm bu değişim ( Motor - Şanzıman - Yürüyen ) değiştikten sonra hala ucuza geliyor mu araç ?

alt taşıyıcı, gergi vs hepsi değişti diyelim. Teknik olarak yine de M olmaması lazım. Yurdışı forumlarında yazan bilgelere göre M makinelerinin şasilerinde ekstra güçlendirme var, hatta kaynakların bile farklı olduğu belirtiliyor.

Seyfettin777
25-09-2023, 00:15
Şaside farklılıklar var illa ki, mesela E92 M3'ün "Additional reinforcements" başlığı ile Etk'da çıkan parçalarında görülüyor, şaft tünelinden çapraz şekilde çekilmiş gergi, kule gergisi ve tamamen farklı traversi var. Bildiğim kadarıyla normal E92'lerde şaft tünelinden gelen gerginin karşılığı mevcut değil. Yine çamurluklar da farklı ancak direklerle birlikte komple farklı görünüyor, muhtemelen iç kısımda da farklılıkları olduğu için böyle gözüküyor.

M araçların bile birbirinden farklı özellikleri olabiliyor. Örneğin E46 M3 ile M3 CSL. Csl tamamen farklı taban sacı, bagaj havuzu sacı, göğüs sacı ve karbonfiber tavan kullanıyor. İç kısımda ses yalıtımı yok, taban pütürü normal M3'e göre daha ince ve daha fazla punta kaynak var şasi üzerinde.

Yine E60 M5 için konuşmak gerekirse hem M modelde hem de normal E60'larda ön kısım, yani motorun etrafındaki neredeyse her yer aluminyumdur, sadece sileceklerin oradaki enlemesine olan parça çelik. Ancak E60 M5'in Smg şanzıman ve V10 motor yüzünden 50-50 ağırlık dağılımı bozulmasın diye Bmw burada yine farklı bir aluminyum alaşımı kullanmış, şimdi hatırlayamadım yalan olmasın ama motor ve şanzıman daha ağır olmasına rağmen baz E60'lardan biriyle aynı ağırlıktaydı, bu da karoserde belirgin bir fark olduğunu ispatlıyor. (Aklımda nedense 545i olarak kalmış ancak emin değilim.)

Her modelin standardından farklı özellikleri var ancak çok profesyonel olmayan bir sürücünün bu farkları direkt algılayabileceğini, gerçek muadilini sürmeden anlayabileceğini pek sanmıyorum, öte yandan yıllarca Arge'si yapılıp onlarca mühendisi tarafından tasarlanarak yüzlerce testten geçip üretilen bir makinenin de "swap" yoluyla yeniden bire bir aynısının üretilebileceğine inanmıyorum dürüst olmak gerekirse.

YAS
25-09-2023, 09:53
Mevcut m modellerinin,mevcut non m kasalarına sahipseniz motor seçeneği farketmez kuru kasa hale getirip tüm parçaları takabilirsiniz. Ki bu yapılan araçlarada aynısı uygulanıyor. Örnek veriyorum e92 320i araca sahibiz.E92 m3 için tek yapmak gereken bütün parçaları tek tek sipariş edip eksiksiz şekilde montajlatmak.

Eskiden m4 lerde başlayan en üst motor seçeneklerinde dönüşüm olabilir söylentisi vardı ama buda önemli değil. Çünkü arabanın üstünde 1 tane civata bile kalmıyor 418i neyse 440i de aynı ,çünkü altta bir ekipman olmuyor.Hepsi M4 olmak zorunda kalıyor.

Yani kısacası olay tamamen parça ve montaja bağlı.Parçalar tam ise montajda basit.

(M2-M3-M4 Denendi.)
Saygılarımla.

d3n1s
25-09-2023, 10:00
Mevcut m modellerinin,mevcut non m kasalarına sahipseniz motor seçeneği farketmez kuru kasa hale getirip tüm parçaları takabilirsiniz. Ki bu yapılan araçlarada aynısı uygulanıyor. Örnek veriyorum e92 320i araca sahibiz.E92 m3 için tek yapmak gereken bütün parçaları tek tek sipariş edip eksiksiz şekilde montajlatmak.

Eskiden m4 lerde başlayan en üst motor seçeneklerinde dönüşüm olabilir söylentisi vardı ama buda önemli değil. Çünkü arabanın üstünde 1 tane civata bile kalmıyor 418i neyse 440i de aynı ,çünkü altta bir ekipman olmuyor.Hepsi M4 olmak zorunda kalıyor.

Yani kısacası olay tamamen parça ve montaja bağlı.Parçalar tam ise montajda basit.

(M2-M3-M4 Denendi.)
Saygılarımla.

parcalar alinip takilir zaten, asil sorulan degisemeyecek parcalardaki durum? Sasideki kaynaklar, puntolar, ek baglantilar vs.

YAS
25-09-2023, 10:05
parcalar alinip takilir zaten, asil sorulan degisemeyecek parcalardaki durum? Sasideki kaynaklar, puntolar, ek baglantilar vs.

Değişen en büyük 3 kalem parça oluyor. Arka çamurluklar ve varsa carbon tavan.Bunlarında şaseyle pek işi olmuyor.Arka çamurluklar fabrika ölçüsünde söküp takılıyor.Takılacaksa carbon tavanda orj puntodan söküp yerine montajlanıyor.
Başka bir fazla bir detay yok aslında.Ama tabiki önemli detaylar ciddi iyi ustalık istiyor.

d3n1s
25-09-2023, 10:07
Değişen en büyük 3 kalem parça oluyor. Arka çamurluklar ve varsa carbon tavan.Bunlarında şaseyle pek işi olmuyor.Arka çamurluklar fabrika ölçüsünde söküp takılıyor.Takılacaksa carbon tavanda orj puntodan söküp yerine montajlanıyor.
Başka bir fazla bir detay yok aslında.Ama tabiki önemli detaylar ciddi iyi ustalık istiyor.

M sasi ile normal sasinin ayni olmadigini dusunuyorum, ki benden daha bilgili arkadaslar olmadigi yonunde ciddi argumanlar sunmuslar. Ayni olmayan yerlere olmasi gereken guclendirmeler vs uygulaniyor mu? Mesela E60 M5'te guclendirilmis aluminyum olan bir parcadan bahsediliyor, normal E60'larda celikmis o parca, donusumde o parca degistiriliyor mu mesela?

YAS
25-09-2023, 10:17
M sasi ile normal sasinin ayni olmadigini dusunuyorum, ki benden daha bilgili arkadaslar olmadigi yonunde ciddi argumanlar sunmuslar. Ayni olmayan yerlere olmasi gereken guclendirmeler vs uygulaniyor mu? Mesela E60 M5'te guclendirilmis aluminyum olan bir parcadan bahsediliyor, normal E60'larda celikmis o parca, donusumde o parca degistiriliyor mu mesela?

E60 m5 için bir tecrübem yok.Ankarada şuan 10’dan fazla dönüşüm e60 m5 var.Ben pek yapılamayacak bir şey göremiyorum.Ustanız iyi ise herşeyi takabilir.

Yeni modellerin hepsini karşılaştırmasını yapacak kadar mesai harcadım.Gerçekten bir fark olmuyor.Bir Michael Schumacher değilim ama farkı anlayacak kişiye saygı duyarım.Ben gayet keyifle kullandım.

Şunu kesinlikle söylemek isterim; Hileli hurdalısından kesinen uzak durun.

cnzdmr
25-09-2023, 10:55
Bire bir tüm parçaları değişerek yapılan dönüşümler varsa tebrik etmek lazım.

Motor -Şanzıman - Yürüyen - LSD fln gibi. Ama illa ki bişeyler atlanıyordur gibi düşünüyorum bu dönüşümlerde.

Şasi farklıysa ona yapacak birşey yok zaten, eldeki şasiyle devam edilir farkı da piste çıkınca anlaşılır günlük kullanımda anlaşılmaz.

Ama dediğim gibi tüm yürüyeni M yapmak gergiler burçlar dahil bide üstüne LSD vs takmak çok ciddi emek ve para. (Motor - Şanzıman -Fren zaten değişmesi lazım )

Varsa böyle bi değişim bende bilmek isterim ama dediğim gibi bir şeyler eksik kalıyordur sanki...

cabriolet
25-09-2023, 11:39
genelde yurtdışından m4 getirip 418i ye geçiriyolar zaten parçaların hepsini eksiksiz şekilde yoksa zaten astarı yüzünü geçer bu işin bu arada bu iş çok eskiden beri yapılıyo zaten boş mercedesleri bmwleri donanım olarak dolduruyolardı eskiden araba getirip şimdide 316i den m3 418i den m4 yapıyolar bi fark yok

arda35
25-09-2023, 12:10
genelde yurtdışından m4 getirip 418i ye geçiriyolar zaten parçaların hepsini eksiksiz şekilde yoksa zaten astarı yüzünü geçer bu işin bu arada bu iş çok eskiden beri yapılıyo zaten boş mercedesleri bmwleri donanım olarak dolduruyolardı eskiden araba getirip şimdide 316i den m3 418i den m4 yapıyolar bi fark yok

Parçalar hadi neyse de motoru da mu o donör araçtan alıyorlar?

cabriolet
25-09-2023, 12:12
komple bütün parçaları geçiriyolar bide başka yerden neden motor getirmekle uğraşsınlar hazır arabanın üzerinde varken

d3n1s
25-09-2023, 12:16
komple bütün parçaları geçiriyolar bide başka yerden neden motor getirmekle uğraşsınlar hazır arabanın üzerinde varken

yurtdisindan gelen aractan motor aktarip nasil ruhsata isliyorlar?

Seyfettin777
25-09-2023, 12:25
yurtdisindan gelen aractan motor aktarip nasil ruhsata isliyorlar?

Cevap basit, işlemiyorlar. :D
Buraya araç getirip boşaltmak yasal değil ancak yakalanmadığında tespit de edilemiyor, aracın motoru vb parçalarına fatura kesilmiyor genelde kesilmezse Tüv'den hatır gönül bir tane muameleci bulup geçiriyorlar, motor no okunamazsa zaten hafif kusurla araç geçiyor...

Ya da bir yere fatura kestirip yedek parça gibi göstererek aracın ruhsatına yeni motoru tescil ettiriyorlar bu da 2. Seçenek.

cabriolet
25-09-2023, 12:29
evrak kısmını bilmiyorum hiç sadece yapılış şeklini biliyorum bu işin kendim dönüşüm olmayan m4 kullanıyorum ama bana bile dönüşüm işi mantıklı gelmeye başladı

GokhanRS
25-09-2023, 12:44
tüvden nasıl geçirdikleri konusunda tecrübem yok ama çoğu kişi motoru işletmiyor. böylece vergi de düşük kalıyor. kendim yapar mıyım? hayır.

bizim devlet bunu da çözer nasılsa. yaparsam patlamak kesin bana denk gelirdi. Ben yapmıyım ki kimse patlamasın. yurtdışından ilk telefon aldığım günün ertesi günü vergi gelmişti :D

arda35
25-09-2023, 12:50
Cevap basit, işlemiyorlar. :D
Buraya araç getirip boşaltmak yasal değil ancak yakalanmadığında tespit de edilemiyor, aracın motoru vb parçalarına fatura kesilmiyor genelde kesilmezse Tüv'den hatır gönül bir tane muameleci bulup geçiriyorlar, motor no okunamazsa zaten hafif kusurla araç geçiyor...

Ya da bir yere fatura kestirip yedek parça gibi göstererek aracın ruhsatına yeni motoru tescil ettiriyorlar bu da 2. Seçenek.

Bu iş hiç işletmemekten daha riskli sanırım. Faturayı kesen firmanın önce giriş yapması gerek. Onu nasıl hallediyorlar acaba.

d3n1s
25-09-2023, 13:26
Cevap basit, işlemiyorlar. :D
Buraya araç getirip boşaltmak yasal değil ancak yakalanmadığında tespit de edilemiyor, aracın motoru vb parçalarına fatura kesilmiyor genelde kesilmezse Tüv'den hatır gönül bir tane muameleci bulup geçiriyorlar, motor no okunamazsa zaten hafif kusurla araç geçiyor...

Ya da bir yere fatura kestirip yedek parça gibi göstererek aracın ruhsatına yeni motoru tescil ettiriyorlar bu da 2. Seçenek.

ilanlarda benim gordugum donusumlerin hepsinde nal kadar "motor ruhsata islidir" yazdigi icin merak ettim. Gurcu'den Bulgar'dan arac getirip motor aktarmak tam legal degildir, olsa olsa yari legal olur, hatir gonul isleriyle :D

Seyfettin777
25-09-2023, 14:14
arda35
Giriş çıkış nasıl yapıyorlar açıkçası bilmiyorum işin içinde olmadığım için ama VUK kapsamında ceza dosyalarına baktığım müvekkillerden anladığım kadarıyla ihbar olmadıkça yakalanmak biraz zor, ya da bazı esnaflar birbirleri arasında hayali ticaret yapıp vergilendirmeyi malın esas sahibine ödetiyor, bu şekilde sirkülasyona sokabiliyorlar.
d3n1s
Evet çoğu öyle ne yazık ki. Yani şöyle düşünün a malının x bedeli var, bu bedel üzerinden Ötv+Kdv+Gümrük vergisi alınacak. Aynı malzemeyi yurtiçinde vergilendirilmiş haliyle x5 değere satıyorlarken sen bunları 1x-2x bedellerle alıp montaj dahil araca takıp satıyorsan orada bir durup düşünmek lazım, nasıl daha ucuza mal ettin?
Faturalı olarak alıp takan adamın şahsi sorumluluğu olmasa da faturayı kesen bu tip işlerde sorun yaşayabilir, iş ki ortaya çıksın.

2. El araç piyasası, sıfır araç muhabbetleri nedeniyle devletin şu aşamada bu alanda yeteri kadar titiz çalışamadığını düşünüyorum ancak birileri bu işe uyanıp incelemeye başladığında sıkıntılı durumlar önlenemez bence. Neticede bu devlet Sibel Can'ın altından buzdolabı diye gümrükten girip sonrasında otomobil diye tescillendiği için G kasa Mercedes'ini aldı, kimseye acımazlar. :D

GökhanÖzkan
26-09-2023, 11:56
Benimde çok merak ettiğim bir konu. Yapanların milyon milyon kendini katladığı borusanın getirdiğinden daha çok M otomobil olması düşündürücü :hehe::hehe::Bravoo:

araba alıp proje yapıp binen adama lafım yok hobi ama bu işten ciğeri 5 para etmeyip köşeyi dönenler için bende bekliyorum ne zaman öpülecekler :Bravoo:

Tayfun.O
26-09-2023, 16:53
Binek araç için motor gücü ve hacmi açsından aynı marka ait ve aynı çeşit yakıtı kullanılan motorlarda en fazla %20 güç ve hacim artışı yapılıyor diye biliyorum ama yarış aracı olarak gösterildiği zaman bu sınırlama kalkıyor ama her sene TÜV'e girmesi gerektiğini biliyorum. Yarış aracı olarak gösterildiği zamanda roll-cage vs isteyebilirler mi onu da bilmiyorum. Ama gördüğüm kadarıyla çoğu bmw lerin motoru ruhsata işlenmiyor bizim buralarda motor numarasına bakan yok zaten

cnzdmr
26-09-2023, 17:07
Binek araç için motor gücü ve hacmi açsından aynı marka ait ve aynı çeşit yakıtı kullanılan motorlarda en fazla %20 güç ve hacim artışı yapılıyor diye biliyorum ama yarış aracı olarak gösterildiği zaman bu sınırlama kalkıyor ama her sene TÜV'e girmesi gerektiğini biliyorum. Yarış aracı olarak gösterildiği zamanda roll-cage vs isteyebilirler mi onu da bilmiyorum. Ama gördüğüm kadarıyla çoğu bmw lerin motoru ruhsata işlenmiyor bizim buralarda motor numarasına bakan yok zaten

Motor ruhsata işlenmese 2 yılda bir girdiği TÜV den nasıl vize alacak araç ? Motor no ya bakan yok tamam da, Sıralı 3 silindir v6 motoru görünce kaputta bu ne arkadaş aracın ruhsatında 320i ya da 316i yazıyor demezler mi ? Kıla tüye takılıyorlar o kadar bunu pas geçeceklerini hiç sanmıyorum.

Bu kadar masrafa girip dönüşüm yapıyorsan bi zahmet motoru da ruhsata işletmek lazım.

cnzdmr
26-09-2023, 17:07
* Sıralı 6 silindir V6 motor olacaktı :)

Tayfun.O
27-09-2023, 01:38
Motor ruhsata işlenmese 2 yılda bir girdiği TÜV den nasıl vize alacak araç ? Motor no ya bakan yok tamam da, Sıralı 3 silindir v6 motoru görünce kaputta bu ne arkadaş aracın ruhsatında 320i ya da 316i yazıyor demezler mi ? Kıla tüye takılıyorlar o kadar bunu pas geçeceklerini hiç sanmıyorum.

Bu kadar masrafa girip dönüşüm yapıyorsan bi zahmet motoru da ruhsata işletmek lazım.

abi adam motorun markasına bakıyor 3.0 cc mi v6 mıymış diye bakmıyor bmw mi bmw diyip geçiyor

cnzdmr
27-09-2023, 08:29
abi adam motorun markasına bakıyor 3.0 cc mi v6 mıymış diye bakmıyor bmw mi bmw diyip geçiyor

O zaman istediğin marka motoru araca koy, üstüne plastik koruma yı kendi markan olandan geçir bitti gitti mi ? :)

Bence büyük risk

darkmoon
27-09-2023, 08:55
Şu sıra fiyatlardan ötürü bmw lerde inanılmaz restarasyon var herkes ucuza kıyıda köşede bulduğu kelepir sorunlu sıkıntılı özellikle e34,e36,e39,e60 çok kovalıyor ..

Ormanci
27-09-2023, 09:16
O zaman istediğin marka motoru araca koy, üstüne plastik koruma yı kendi markan olandan geçir bitti gitti mi ? :)

Bence büyük risk

Eh evet? :) O anlamda bi ustalıkları bilgileri yok ki?

Anca şöyle, atıyorum günde 100 tane bi araçtan görüyorsa, kaputu açtığında "çok çok çok farklı" bir görüntü ile karşılaştığında "bu ne ya" diyebilir. Ancak yine de lan bu motor farklı, bu araba farklı, bilmemne diyebilecek bilgiye hiç bir muayene elemanının haiz olduğunu sanmıyorum.

Sonuçta, motoru boyayan, farklı renk hortumlar kullanan, filtre takan vesaire yapan, yani görüntüyü daha basit şekilde bile değiştirenler var. Bu da bir şeyler yapmış diye bakar geçer, ne anlayacak :)

Plastik korumayı geçir bitti gitti çok daha güzel bir yöntem hatta zaten :) Herkes benzer şekilde katalizatörü geçiriyor içi boş, dışarıdan var mı var :)

pirasa
27-09-2023, 10:09
Eh evet? :) O anlamda bi ustalıkları bilgileri yok ki?

Anca şöyle, atıyorum günde 100 tane bi araçtan görüyorsa, kaputu açtığında "çok çok çok farklı" bir görüntü ile karşılaştığında "bu ne ya" diyebilir. Ancak yine de lan bu motor farklı, bu araba farklı, bilmemne diyebilecek bilgiye hiç bir muayene elemanının haiz olduğunu sanmıyorum.

Sonuçta, motoru boyayan, farklı renk hortumlar kullanan, filtre takan vesaire yapan, yani görüntüyü daha basit şekilde bile değiştirenler var. Bu da bir şeyler yapmış diye bakar geçer, ne anlayacak :)

Plastik korumayı geçir bitti gitti çok daha güzel bir yöntem hatta zaten :) Herkes benzer şekilde katalizatörü geçiriyor içi boş, dışarıdan var mı var :)

mesela ben bir tüvtürk çalışanı olsam ve ben petrolhead biriyim. swap yapılmış bir bmw görsem gayet görmezden gelir motor no okunamadı yazar geçerim. çünkü en ufak arızada hem işlem süren uzuyor hem de bunun bir prim sistemi yok. eğer sistem hata bulana prim sistemiyle çalışsaydı hepsi elinde balata spreyiyle endoskop kamerayla bütün araçların motor numaralarını okurlardı.

Ormanci
27-09-2023, 10:19
mesela ben bir tüvtürk çalışanı olsam ve ben petrolhead biriyim. swap yapılmış bir bmw görsem gayet görmezden gelir motor no okunamadı yazar geçerim. çünkü en ufak arızada hem işlem süren uzuyor hem de bunun bir prim sistemi yok. eğer sistem hata bulana prim sistemiyle çalışsaydı hepsi elinde balata spreyiyle endoskop kamerayla bütün araçların motor numaralarını okurlardı.

Hata bulana prim diye bir şey olmaz ki, zaten görev tanımları bu ama :) Ancak çoğu zaman çoğu şeyi sallamasyon geçiyorlar.
Adam kaputu açıyor, 1sn bakıyor, geri kapatıyor.

Eski arabada xenonları söküp ampulü öylesine takıp giriyordum, aydınlatmıyor ulan yani, ampul yalan yanlış bi yerde :D

Motor no da okunamıyor tabi :)

Seyfettin777
27-09-2023, 11:10
mesela ben bir tüvtürk çalışanı olsam ve ben petrolhead biriyim. swap yapılmış bir bmw görsem gayet görmezden gelir motor no okunamadı yazar geçerim. çünkü en ufak arızada hem işlem süren uzuyor hem de bunun bir prim sistemi yok. eğer sistem hata bulana prim sistemiyle çalışsaydı hepsi elinde balata spreyiyle endoskop kamerayla bütün araçların motor numaralarını okurlardı.

Abi yanlış anlama ama bence bu sistemde de başka sıkıntılar olur. :D
Mesela hiç kazası, tıklaması dahi olmayan, sıfır alındığından beri sahibi olduğumuz tamamen yetkili servis bakımlı ve bixenon farlı araca dahi far yönü hatalı diye yazıyorlar, ma.lum herkesin araçta bunu hafif kusur diye yazdıkları gibi. Ya da bir zaman çok yaşanmıştı benzer olaylar, karbonfiber tavanlı araçların "ruhsatta çift renk olmaması" nedeniyle aracı muayenede bırakıyorlardı. Bununla ilgili dayımın bir arkadaşı E92 M3'ünü muayeneye sokamadığı için günlerce yetkili servisten mütalaa benzeri bir yazı bekledi, antetli kağıda Almanya'dan gelen cevap ve Borusan'ın üst yazısıyla adam Tüv'e gidince bu sefer de Almanya'dan gelen cevap yazısını yeminli notere çevirttir getir diye 2. sefer adamı muayenede bırakmışlardı da adam cinnet geçirmişti Tüv'de. Adam araç muayenesine avukatla gitti yani 3. seferinde böyle iş olur mu?

Şimdi bu işe bir prim-teşvik benzeri bir zımbırtı getirirlerse bunun arkasını kimse alamaz, iş yoğunlukları fazla olduğu için detaylı inceleme yapamamalarını bir nebze anlıyorum ama çoğu personelin teknik bilgisi ve donanımı da yok, araçtaki mevzuyu anlayamıyorlar, düzgün yorumlayamıyorlar. Biz zamanında Doblo'yu muayeneye götürdüğümüzde araç 5 kişilik ama arka koltuk kafalığı 2 tane diye muayeneden kalmıştık, halbuki koltuk desenine göre arkada 3 kişilik yer olduğu da anlaşılıyordu, Tofaş'ın panelvandan kendi açtığı Active Combi modellerinin koltukları 2 kafalıklıydı adama derdimizi anlatamamıştık. Herkese her araca saplarlar birçok araç muayeneden kalır neticede işin ucunda para var, öbür türlü bir muameleci vs bulsan bu sefer dönen rüşvetin miktarı artar. Belli başlı araçları muayeneden geçirmek ızdırap olur, örneğin egzoz sesi nedeniyle i20 N, Civic Type R gibi kanatlı araçlar, karbonfiber ekipmanlı görünüşte çift renk araçlar ve benzeri...

DOHC
27-09-2023, 12:17
mesela ben bir tüvtürk çalışanı olsam ve ben petrolhead biriyim. swap yapılmış bir bmw görsem gayet görmezden gelir motor no okunamadı yazar geçerim. çünkü en ufak arızada hem işlem süren uzuyor hem de bunun bir prim sistemi yok. eğer sistem hata bulana prim sistemiyle çalışsaydı hepsi elinde balata spreyiyle endoskop kamerayla bütün araçların motor numaralarını okurlardı.

Trafik polisleri de kestikleri cezalardan komisyon alsın o zaman.
Bu sefer gör curcunayı :)

pirasa
27-09-2023, 13:42
arkadaşlar ben keşke prim sistemi olsun demiyorum zaten, kim niye durduk yere başını ağrıtacak şekilde hata bulsun diyorum. ampül yanmıyor kusur, kemer toplamıyor kusur, ampul rengi farklı hafif kusur gibi basit olaylar harici tespit yapmayarak sorunsuz bir mesai geçirip evine gider olur biter. yoksa 100 araba geçiyorsa günde bunun yarısını biraz dikkatle muayeneden bırakabilirsin bundan bahsediyorum.

ardicli2000
28-09-2023, 14:41
Abia dam TÜV den geçiyor yolda giderken ne farı yanıyor ne bilmem nesi düzgün. Egsoz desen almış başını gitmiş. LED karşıdakini kör eder cinsten. Ne yani şimdi 2 yıl istediği gibi gezebiliyor bu adam. Bence Polise yetki verilmeli ve bariz görünür kusurlarda TÜVü iptal edebilmeli. Polis haklı çıkarsa vatandaş muayeneyi öder. Haksız çıkarsa ödemez.

neuras
28-09-2023, 20:31
M3'ten 320i'ye dönmüşler. :D
MODİFİYENİN ALTINDA YATAN GİZLİ SIRLAR? - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=7vjbs-dHme8)

Mehmetmert
28-09-2023, 21:06
Donör araba var ise yapması çok basit ve karlı. Yeni kasa 5 için konuşalım, 2milyona falan kasası temiz 520i alınabilir. Yurt dışındanda 60.000dolara temiz bir tane alınsa 1.6 milton falan ediyor.
Toplamda 2 tane arabamız oldu birisi 520i, birisi m5 ve toplamda 4 milyon harcadık diyelim. Şimdi M5'i tamamen 520i'ye geçirseler, 520i'den çıkan çamurluk kaput, tesisat, koltuklar,tavan,şanzıman, motor...vs ölüsünün ölüsü 300k etse ve onuda işçiliğe yazsak. 4 milyona f90 m5 nerede var? Sıfır 520i parası :)

İşin illegal kısmı sanırım M3 - M4 - M5 olarak ülkeye giren araçlar benim bildiğim üzere 320i, 520i olarak çıkamaz. Muhtemelen o tarz araçlar son nefesini veriyorlar ülkede. Oradan bağlantısız biriside araba getiremez, getirse bile 2 yıl sonra çıkmadığında devlet hayırdır kardeşim nerede bu araba der? Oranın vatandaşı arabayla girse arabasız çıkabilir mi bilmiyorum?

Fatura işini sanırım kesebiliyor, ne olacak hurda motor girişi yapsa. Ardından hurda motora fatura keser geçer (rektefiye ettik düzelttik...vs)

Eğer devlet bu işin üstüne giderse zaten ruhsata işletenleri kimsenin ihbar etmesine gerek yok çünkü kendileri zaten işlettiği için kayıt altındalar. Bunu daha önce imar affında yapmışlardı, imar affı olacak diye herkes inşaata başladı ve sonrasında af için başvurdu. Af çıkmadığında ise kaçak yapıları kimsenin şikayet etmesine gerek kalmamıştı, herkes başvuru yaparak aslında kendi kendini şikayet etmişti.

Ruhsata işletmeyenler ise zaten direkt illegal onlara diyecek bir şey yok.

Ben bile 2 arabamı satsam, dönüşüm M makine alsam üstüne ciddi paramda kalıyor. Ama önceki yazılanlarda olduğu gibi bu iş bende patlar, M arabaya binelim derken M sporttan bile oluruz diye girişmiyorum

Mehmetmert
28-09-2023, 21:11
Donör araba var ise yapması çok basit ve karlı. Yeni kasa 5 için konuşalım, 2milyona falan kasası temiz 520i alınabilir. Yurt dışındanda 60.000dolara temiz bir tane alınsa 1.6 milton falan ediyor.
Toplamda 2 tane arabamız oldu birisi 520i, birisi m5 ve toplamda 4 milyon harcadık diyelim. Şimdi M5'i tamamen 520i'ye geçirseler, 520i'den çıkan çamurluk kaput, tesisat, koltuklar,tavan,şanzıman, motor...vs ölüsünün ölüsü 300k etse ve onuda işçiliğe yazsak. 4 milyona f90 m5 nerede var? Sıfır 520i parası :)

İşin illegal kısmı sanırım M3 - M4 - M5 olarak ülkeye giren araçlar benim bildiğim üzere 320i, 520i olarak çıkamaz. Muhtemelen o tarz araçlar son nefesini veriyorlar ülkede. Oradan bağlantısız biriside araba getiremez, getirse bile 2 yıl sonra çıkmadığında devlet hayırdır kardeşim nerede bu araba der? Oranın vatandaşı arabayla girse arabasız çıkabilir mi bilmiyorum?

Fatura işini sanırım kesebiliyor, ne olacak hurda motor girişi yapsa. Ardından hurda motora fatura keser geçer (rektefiye ettik düzelttik...vs)

Eğer devlet bu işin üstüne giderse zaten ruhsata işletenleri kimsenin ihbar etmesine gerek yok çünkü kendileri zaten işlettiği için kayıt altındalar. Bunu daha önce imar affında yapmışlardı, imar affı olacak diye herkes inşaata başladı ve sonrasında af için başvurdu. Af çıkmadığında ise kaçak yapıları kimsenin şikayet etmesine gerek kalmamıştı, herkes başvuru yaparak aslında kendi kendini şikayet etmişti.

Ruhsata işletmeyenler ise zaten direkt illegal onlara diyecek bir şey yok.

Ben bile 2 arabamı satsam, dönüşüm M makine alsam üstüne ciddi paramda kalıyor. Ama önceki yazılanlarda olduğu gibi bu iş bende patlar, M arabaya binelim derken M sporttan bile oluruz diye girişmiyorum
+
Tabi bu benim fikrim, kimsenin arabasına illegal demedim bunu da ekleyim. En ucuz ve karlı olanı donör araba bunu belirtmek istedim buda illegal sanırım. Dönüşüm arabalara performans yazılım yaptığımda oldu. Kimisi tam dönüşümdü kimisinin BDCsinde araba hala n13 kodlu 1.6 motor görünüyordu kimisi gerçekten M idi. Bu işi düzgün ve legal yapabilmek için parçaları tam ve eksiksiz ülkeye sokabilmek gerekli, standarat bir vatandaşda astarını geçecektir. Dolayısıyla dönüşüm alınacak ise veya yaptırılacak ise prof. yerler ile çalışılması en mantıklısı bence

Schumi
28-09-2023, 21:30
Ama önceki yazılanlarda olduğu gibi bu iş bende patlar, M arabaya binelim derken M sporttan bile oluruz diye girişmiyorum

Forumdan bir üyemizin RB26 swap aracını hazımsızın birisi şikayet edince yanlış hatırlamıyorsam üniversite vs.vs. tespite gidip daha sonra bu motoru sök bize ver diye emniyet motora el koyup kupayı sahibine geri verdi. Change dediğimiz olayın en büyük sorun kısmı şase no geçirme. Pert araçları yurt dışı araçlar ile değiştirme vs.vs. Tabiki motor işletmemek bir problem ama sonuçta arabanın mülkiyeti hala sana ait orjinal kupa / şase olduğu için arabadan olmazsınız. Valla benimde bu aralar X3 alıp birisine verip X3M yaptırmak gibir hayalim var. Ama sadece hayal şuan.

Mehmetmert
28-09-2023, 22:28
Change’ler zaten xray’a sokulda direkt kaynak yerlerini görür anlarlar.

Yurt dışında böyle değil her şey çok rahat ama bizim burada çok karışık. Üniversite ne anlayack RB26’dan …vs

Birisi tam olayı anlatana kadar ben hala çekimserim dönüşüm işine

Schumi
28-09-2023, 23:45
Change’ler zaten xray’a sokulda direkt kaynak yerlerini görür anlarlar.

Yurt dışında böyle değil her şey çok rahat ama bizim burada çok karışık. Üniversite ne anlayack RB26’dan …vs

Birisi tam olayı anlatana kadar ben hala çekimserim dönüşüm işine

Universite ne mi anlayacak ? :) Şöyle örnek vereyim sana. Misal bir motorbloğu üstündeki şase numarasını gittin tam düzgün şekilde CNC freze de sildin. Dikişi makinası gibi darbeli numara yazan makinada en son teknoloji ile başka no çaktın. Hemde yüksek çözünürlük diyelim. O motor bloğunu üniversite çözebiliyor. Daha doğrusu bunun ile alakalı Türkiye'de yazılmış tez konuları bile var. Bir arada PDF'i denk gelmişti biraz bakınınca bu konuda bu kadar bilgilerinin olmasına şaşırmıştım.

nineleven
28-09-2023, 23:55
Ya birşey soracağım ? Şase no'yu değiştirmek zorunda mısınız ?
Şase no. aynı kalsın. Motoru - şanzımanı 30.000€'ya geçirdik kardeşim deyin ne var ?

İlla 4 Milyona mal edip 10 Milyona satma peşindesin he.. 10 Milyona kime M5 satacaksın ? 10 Milyon param olacak ta almanyanın sciroccosu M5 alacağım.
''yaağğnnlıyo knk :D''

Seyfettin777
29-09-2023, 00:06
Dönüşüm araçlarda şasi no değişmiyor zaten. Esas sıkıntılı kısım, yürür halde geldiği ülke trafiğine tescilli aracın yedek parça gibi burada sökülerek donör araç yapılması ve sökülen bu parçaların da Türkiye trafiğine tescilli araca montajlanması.

Kullandığın parçalar yedek parça niteliğinde değil, vergisini ödemiyorsun, kdv ve gümrük vergisi yok, yürüyen bir aracı parçalıyorsun bu şekilde vergi zayiine sebep oluyorsun. Öte yandan kullandığın araçta da teknik değişiklik yapıyorsun, belki motoru işletmeyeceksin ancak aracın motoru bir üst vergi diliminde olacak, devlet ise bu durumu ruhsata işletmediğin için haberdar olmayacak, bu mevzu stroker ile hacim alanlar için de geçerli bu arada, kimse henüz patlamamış olsa da.(***** strokerın takibi daha zor ihbar olmadıkça anlaşılamaz)
İşte problem kısım bu. O parçaları kendin vergisiyle getirtsen burada satın alacağın M arabadan daha yüksek bir rakama malolacak belki de, bir sandık motor için Borusan'da dönen rakamlar bile dudak uçuklatır, sen komple kupa hariç bir arabayı ülkendeki motor rakamına kapatıyorsun. Bu arada şasi no da değişir resmi olarak ya da ağır şekilde tahrip olmuş araca kupa koyabiliyorsun ancak onun usulleri ve prosedürleri inanılmaz yorucu, daha farklı ve katı, zaten dönüşümde de şasi no değişmiyor dediğim gibi.

Mehmetmert
29-09-2023, 00:34
Ya birşey soracağım ? Şase no'yu değiştirmek zorunda mısınız ?
Şase no. aynı kalsın. Motoru - şanzımanı 30.000€'ya geçirdik kardeşim deyin ne var ?

İlla 4 Milyona mal edip 10 Milyona satma peşindesin he.. 10 Milyona kime M5 satacaksın ? 10 Milyon param olacak ta almanyanın sciroccosu M5 alacağım.
''yaağğnnlıyo knk :D''

Ben anlamadım bu sorunun muhatabı ben miyim ama 4 milyon yazan bendim.

1-Şasi değiştiriyorlar demedim
2- Ben kimseye bir şey satmaya çalışmıyorum:D
3- 10 milyona çıkılırsa borusan çıkışlılar zaten var ama teknik olarak ucuza mal etmek için donor araba şart.

Parça parça getirmek yukarıdaki mesajda anlatıldığı gibi orijinalin fiyatını geçer. Diğer şekilde dönüşümün hatta ruhsata işletme kısmını ben cidden anlamadım ama.

Motor ruhsata işli değilse zaten ihbarla el koymaları kadar doğal bir şey yok.

nineleven
29-09-2023, 00:37
Mehmetmert

Ya yok :) 4 Milyonu vallahi kafadan attım. Nasıl tuttuysa demek ki :cool:

nineleven
29-09-2023, 00:50
Ya birşey soracağım ? Şase no'yu değiştirmek zorunda mısınız ?
Şase no. aynı kalsın. Motoru - şanzımanı 30.000€'ya geçirdik kardeşim deyin ne var ?

İlla 4 Milyona mal edip 10 Milyona satma peşindesin he.. 10 Milyona kime M5 satacaksın ? 10 Milyon param olacak ta almanyanın sciroccosu M5 alacağım.
''yaağğnnlıyo knk :D''

Burada ''peşindesiniz he'' yazacağıma peşindesin yazmışım. Peşindesin deyince de tek kişiyi hedef almışım gibi olmuş.
Ben genel konuya yazmıştım. Zaten ''zorunda mısınız'' diye başlamışım. Problem yok yani. Hem becerebiliyorsanız yapın canım banane :smokin:

Kimler ne paralar götürüyor , o kadar emek vermişsiniz 6 Milyoncuk götürün canım :)

Mehmetmert
29-09-2023, 00:50
Mehmetmert

Ya yok :) 4 Milyonu vallahi kafadan attım. Nasıl tuttuysa demek ki :cool:
Turunch m3 falan ortalık karışık, ben kaçayım çok dolaşmayım ortalıkta :D

Tayfun.O
29-09-2023, 00:50
O zaman istediğin marka motoru araca koy, üstüne plastik koruma yı kendi markan olandan geçir bitti gitti mi ? :)

Bence büyük risk

Abi ilanda kaç tane e36 e46 swaplı varsa %80-%90 işli değil en azından benim niyetim vardı e46 320i-325i arıyordum ara sıra swaplı 316i lere denk geliyordum hepsi işli değil diyordu. Tüv de çalışan insanların motor no okuduklarını bile düşünmüyorum bazı araçlarda okunmayacak yerlerde çünkü

lazerboy
30-09-2023, 19:25
ankarada mavi f80 m3 patladı diye duyum aldım yani bu iş patlayacak bu 1
ikincisi ise bulgar yada gürcüden yabancı arkadaş getiriyor aracı söküp kazalı tramersiz veya direkt kazalı bir araca aktarıyorlar her şeyini kalanı çıkmacılara satılıyor kalan boş yurtdışından gelen şase hurdaya atılıyor aracı getirten arkadaşa araç sorulduğunda aracım çalındı diyor :) ruhsat işletme olayına gelirsek stok affı çıktı bilindiği üzere stok affına elimde faturasız kayıtsız motor girebiliyorum?? stok affına örnek veriyorum şu numaralı s55 motor veya numara dahi girmeden girip faturasıyla egm den motor no alıp dahi işletebilirim böyle bir imkan var
kimisi hiç uğraşmıyor change yapıyor

turuncunun olay change mesela yurtdışından temiz e36 coupe şasesi geldi çürük orj m3 şase no aktarıldı boşta kalan çürük şaseyide atmak yerine para edeceği için hurdacılardan boş şase no satın aldılar (sigortadan kazalı çekme belgeli araç alıp parçalarını satıyorlar sanki araç parçası sökülmemiş gibi aracın satışını veriyorlar ama aslında araç boş kupa :) ) bu şaseyide bu videosu olan yeşil aracın üzerine çakıyorlar ancak belki bulamadılar belki ucuz oldu 4 kapı satışı alıp 4 kapı numarası çakmışlar yani olayın içinde olmayan arkadaşlar coupe araç nerde vs gibi sormuşlar olaya açıklık getireyim sanayideyim olayları çok duydum büyüklerimiz anlattı işin içinde olduğum için bu konulara vakıfım :D