PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dsg ve sorunlar



Sti_Ozan
17-10-2023, 14:37
Herkese merhaba,

1.5 TSI Octavia kullanıyoruz, arabada yazılım var. Firmanın iddiasına göre 185 Beygir 330 Tork var şuan.
Yazılımda merdiven altı bir yer değil, yüzlerce belki binlerce VAG grubu araba yazmış ve herkesin memnun olduğu bir marka.
Bunu yazma sebebim yaşadığım sorunun yazılım firmasıyla alakasının olmadığını belirtmek istemem.

Gelelim DSG ile ilgili sorunlarıma, aslında bunu yazma amacım sizden fikir almak.
Arabada filtre, egzoz var yazılıma ek olarak. Yeri geldiğinde sert kullanıyorum yani bu sorunlar durduk yere patlak vermiyor.

Bundan bir 8-9 ay kadar önce caddede yine bir ışıkta kalkarken 1-2 dedi 3 e atar atmaz çokta hayırlı olmayan bir ses eşliğinde ekranda beliren ''Şanzıman acil işletimde sürmeye devam edilebilir'' uyarısıyla birlikte arabanın 7 vitesinden 5 ini kaybettik :) 2 ve 4 vardı sadece.

Şanzıman açıldı ve 1. vites dişlisinin dağıldığı söylendi, komple şanzıman koyuldu arabaya.
Bu arızayla alakalı bir sorunum yok, yazılım var tork olması gerekenden yüksek ve sürekli hızlı kalkışla dişliye binen ani güçten dolayı aramızdan ayrıldı.

Sonrasında hatamızın farkına varıp sıfırdan dikmeyi bıraktık, sadece ara hızlanmalar yapıyordum ki onda da bu yakıt fiyatlarıyla her arabaya bindiğimde de ata biner gibi sürmüyorum sonuçta.

Yeni şanzıman koyulduktan 30 Bin km sonra, geçenlerde Bursa otobanında giderken aracın gidişinde vs herhangi bir sorun da yoktu ama ne zaman ki çıkıştan çıkmak için yavaşladım. Vites 4 ten 3 e düşerken yine pek de hayırlı olmayan bir ses geldi. Umut fakirin ekmeği, tempolu geldik şanzıman ısındı ondan mı yaptı vs diye umut ederken baktım araba soğuduktan sonra da 2 den 3 e geçerken ya da 4 ten 3 e düşerken yine ses geliyor.

Araba 3. viteste sorunsuz gidebildiği ve ses sadece geçişlerde geldiği için dişli ihtimalini eledim, ya çatal ya da senkromeçte sorun olduğunu düşünüyorum ama asıl anlamadığım 3. vitesi ne kadar ekstrem kullanabilirim ki böyle bir sorun yaşadım? Dizelde kullanılan şanzımanla benzinlide kullanılan farklı mı? Çünkü dizelde turbo değiştirip benden çok çok daha iyi güçler alıp DSG ile mutlu mesut devam edenler var. Keza forumdan da bildiğiniz gibi A3 ve Station wagon Octavia vardı.

Sorunum kavrama ya da mekatronik değil en çok sorun bunlarda yaşanıyor genelde, pilotaj mı diycem ama otomatik bir arabada şanzımanla alakalı nasıl bir pilotaj hatası olabilir? Agresif vitesler düşüren birisi de değilim.
Şanzıman yazılımı yok, yani vites geçişlerinin daha hızlı olmasından kaynaklı olabilecek bir sorun olduğunu da düşünmüyorum.

Benden çok daha tecrübeli olduğunuz için sizlere sormak istedim, konuyla alakalı fikri olan ya da neden bu tarz bir sorun yaşadığımı tahmin edebilen varsa ve fikirlerini paylaşırsa sevinirim.

Teşekkürler, keyifli forumlar.

mcemrek
17-10-2023, 14:44
takip için yazıyorum. en ufak bir fikrim yok.

129k km deyim 40 binden 117 bin e kadar yazılımlı 117 den 129 a kadar da 1449 setup şeklinde kullanıyorum. inşallah sorun yaşamam. bu arada sıfırdan kalkma olayını hiç yapmıyorum. manuelde limitöre kadar yüklenmiyorum. manuel de 2-3 tapagaz yaparsam devir ve vites yetişmiyor bazen o sebeple s mod da basıyorum anca.

bu arada 185 beygir gerçekten sorun çıkarabilecek bir güç değil gibi geliyor benzin ve dizel şanzıman farklı olabilir mi acaba

Sti_Ozan
17-10-2023, 14:54
takip için yazıyorum. en ufak bir fikrim yok.

129k km deyim 40 binden 117 bin e kadar yazılımlı 117 den 129 a kadar da 1449 setup şeklinde kullanıyorum. inşallah sorun yaşamam. bu arada sıfırdan kalkma olayını hiç yapmıyorum. manuelde limitöre kadar yüklenmiyorum. manuel de 2-3 tapagaz yaparsam devir ve vites yetişmiyor bazen o sebeple s mod da basıyorum anca.

bu arada 185 beygir gerçekten sorun çıkarabilecek bir güç değil gibi geliyor benzin ve dizel şanzıman farklı olabilir mi acaba


Abi inan bilmiyorum, gazlarken eğer hareketli bi sürüş olacaksa %70 manuelde kullanıyorum özellikle senin de bahsettiğin 2-3 gazlamlarında.
Arabayı 17.500KM de aldım, adına ne kadar setup denir bilmiyorum değişiklikleri yaptığımda da olsun kmsi 22-23.000 KM. İlk şanzıman sorununda km 65.000 civarıydı, 2. sorunda da km 95.000 civarlarında. Hem km olarak hem de güce karşılık sorunlar anlamsız geliyor.

Eworen
17-10-2023, 14:59
yaşadığım sorunun yazılım firmasıyla alakasının olmadığını belirtmek istemem.
.

Dsg iç sistem olarak çok sağlamdır öyle yolda kırmak 0 dan kalkarken kırmak çok sıradışı durumdur olmaz diye birşey yok elbete ama nadir olan durumdur
Kavrama vb hastalıkları bellidir çözümüde nispeten kolaydır
Özet olarak demem o ki ben olsam yazılımdan o kadar emin olmazdım hatta hiç olmazdım..

R.I.P
17-10-2023, 15:17
dq200' dür muhtemelen dq380/381 olduğunu sanmıyorum onu suv modellerinde kullanıyor
dq200 için max tor 250 olduğunu düşünürsek 330 biraz fazla sanki

Sti_Ozan
17-10-2023, 15:18
Dsg iç sistem olarak çok sağlamdır öyle yolda kırmak 0 dan kalkarken kırmak çok sıradışı durumdur olmaz diye birşey yok elbete ama nadir olan durumdur
Kavrama vb hastalıkları bellidir çözümüde nispeten kolaydır
Özet olarak demem o ki ben olsam yazılımdan o kadar emin olmazdım hatta hiç olmazdım..

Abi bu iddiada bulunma sebebim çevremde de aynı yazılımı kullanan kişilerin olması ve herhangi bir sorun yaşamamaları ama nasıl ki yazılım sonrası orijinal arabaya geçileni de gördüysek bu da ihtimaller dahilinde demek ki. Bu konuyu da biraz araştırayım. Teşekkür ederim.

Gokhan43
17-10-2023, 17:57
Grup dişlisi dağılıyor olabilir. Bu sorunları yaşayan 3 adet Leon 1.4 TSI 150 ACT DSG araç geldi 3. Viteste sürtme sesi gibi bir ses çıkıyordu araçtan. Söküp baktığımızda malesef grup dişlileri aramızdan ayrılmıştı.


dq200' dür muhtemelen dq380/381 olduğunu sanmıyorum onu suv modellerinde kullanıyor
dq200 için max tor 250 olduğunu düşünürsek 330 biraz fazla sanki

Dq200 için maks tork 250 NM ibaresi doğru bir ibare değil. Şanzıman ünitesinin içersindeki orijinal kalibrasyonunda bile tork limitleri 360 NM. Bu 250 NM çeviri hatası malesef hala günümüzde yanlış algılara sebep olmakta.

Schumi
17-10-2023, 22:45
Takılan şanzıman çıkma şanzıman mıydı sıfır mıydı ? Çıkma ise kaç km idi. Bunları bilmek gerekir yorum için.

BARR
18-10-2023, 06:57
50K-100K arası yazılımlı DPF EGR on stok turbo, 100-140K arası da 1449 Turbolu DSG yazılımlı 1.6 TDI A3'e bindim biliyorsun 190hp-400nm torklu.

Bir kere bile şanzıman ile sorun yaşamadım hatta üzerinde hala aynı kavrama duruyor. Şuanda da 152K km civarı Apoudi kardeşimde o da sorunsuz biniyor (günlük İstanbul trafiğinde hem de)

Söleyeceğim odur ki ya büyük bir şanssızlığın var, ya hakkaten ekstra zorladın dicem ama anlattığın kadarıyla zorlamamışsın geçmiş olsun demekten başka bişey diyemiyorum o yüzden.

Ben yazılımla çok ilintili olduğunu düşünmüyorum bu arada aracında şanzımanı kıracak anlıkta ve boyutta bir tork eğrisi vs olmadığı için.

Sti_Ozan
18-10-2023, 08:39
dq200' dür muhtemelen dq380/381 olduğunu sanmıyorum onu suv modellerinde kullanıyor
dq200 için max tor 250 olduğunu düşünürsek 330 biraz fazla sanki

Abi ben de 250 olarak biliyordum ama bir alt mesajda tork limitinin daha yüksek olduğu söylenmiş.


Grup dişlisi dağılıyor olabilir. Bu sorunları yaşayan 3 adet Leon 1.4 TSI 150 ACT DSG araç geldi 3. Viteste sürtme sesi gibi bir ses çıkıyordu araçtan. Söküp baktığımızda malesef grup dişlileri aramızdan ayrılmıştı.



Dq200 için maks tork 250 NM ibaresi doğru bir ibare değil. Şanzıman ünitesinin içersindeki orijinal kalibrasyonunda bile tork limitleri 360 NM. Bu 250 NM çeviri hatası malesef hala günümüzde yanlış algılara sebep olmakta.

Birebir aynı durum bendeki de, bakalım bize de ufukta dişli değişimi gözüküyor anladığım kadarıyla.


Takılan şanzıman çıkma şanzıman mıydı sıfır mıydı ? Çıkma ise kaç km idi. Bunları bilmek gerekir yorum için.

Abi selam, şanzıman almanyadan getirilerek yetkilide sıfır olarak takıldı. 30.000 KM de sıfır şanzımanda bu sorunu yaşadım yani.


50K-100K arası yazılımlı DPF EGR on stok turbo, 100-140K arası da 1449 Turbolu DSG yazılımlı 1.6 TDI A3'e bindim biliyorsun 190hp-400nm torklu.

Bir kere bile şanzıman ile sorun yaşamadım hatta üzerinde hala aynı kavrama duruyor. Şuanda da 152K km civarı Apoudi kardeşimde o da sorunsuz biniyor (günlük İstanbul trafiğinde hem de)

Söleyeceğim odur ki ya büyük bir şanssızlığın var, ya hakkaten ekstra zorladın dicem ama anlattığın kadarıyla zorlamamışsın geçmiş olsun demekten başka bişey diyemiyorum o yüzden.

Ben yazılımla çok ilintili olduğunu düşünmüyorum bu arada aracında şanzımanı kıracak anlıkta ve boyutta bir tork eğrisi vs olmadığı için.

Abi evet benim de aslında aklımı kurcalayan kısım o, sen dizelde benden daha güçlü, torklu şekilde bu şanzımanı kullandın. KM benden daha yüksekti, Devir aralığın daha az tork daha fazla benim de anlamadığım kısım bu oldu. Bahtsızlık silsilesi belki de dediğin gibi. Teşekkür ederim.

AliGizda
18-10-2023, 08:54
Yeni nesil DSG' ler farklı mı bilmiyorum ama 1.0 TSI Taigo kullanıyorum, manuelde 1.de kalktığımda alttan çatır çutur sesler geliyor. Setlerden geçerken yine şanzımandan acayip sesler geliyor arada. Hele kendini ECO moda alıp fren vs yapınca yaptığı saçma yığılmadan artık gına geldi.

Bundan önce 2017 1.0 TSI Polo kullandım, şirket aracımdı. Onda en ufak sıkıntı, problem yaşamadım. Bence yeni şanzımanlar daha sorunlu ve zayıf.

MeRtCaN
18-10-2023, 11:06
35 bin km de yazılım yaptıgımız stage 1-2-3 olarak ılerledıgımız 1.2 tsı dq250 kodlu sanzımanımız su an 1.4 forged motor ve ıs20 setup seklınde stage 5 dıyebılırız.
aracı yaptıgımız gunden berı hıc bır sekılde 1 vıtes gazlamadık hatta 2 bıle yuklenmıyoruz 3-4-5-6-7 top speed olsun sorunsuz kullaıyoruz.
dq250 ye tork fazla gelırse evet 1-2 vıtes dıslısını kırıyor dagıtıyor.
2 musterımde bu sorunu yasadık sıfırdan kaldırıyorlardı araba (dsg yazılımı mevcut)
ama dedıgım gıbı kendı aracımızda hıc bır problem yasamadık
acıkcası dsg nın saglamlıgı kullanım ıle fazlaca ılgılı sız dıkkat edersenız dsq de sıze sorun cıkarmıyor

sızın olan 2. prolemın kesınlıkle usta ve arabaya takılan parca ıle ılgılı oldugunu dusunuyorum .

MeRtCaN
18-10-2023, 11:07
duzeltme DQ200

Sti_Ozan
18-10-2023, 14:05
Yeni nesil DSG' ler farklı mı bilmiyorum ama 1.0 TSI Taigo kullanıyorum, manuelde 1.de kalktığımda alttan çatır çutur sesler geliyor. Setlerden geçerken yine şanzımandan acayip sesler geliyor arada. Hele kendini ECO moda alıp fren vs yapınca yaptığı saçma yığılmadan artık gına geldi.

Bundan önce 2017 1.0 TSI Polo kullandım, şirket aracımdı. Onda en ufak sıkıntı, problem yaşamadım. Bence yeni şanzımanlar daha sorunlu ve zayıf.

Abi benim araba da 2019, dar alanlarda vites değişimlerinde vs şangır şungur ses geliyor ona alıştık artık.


35 bin km de yazılım yaptıgımız stage 1-2-3 olarak ılerledıgımız 1.2 tsı dq250 kodlu sanzımanımız su an 1.4 forged motor ve ıs20 setup seklınde stage 5 dıyebılırız.
aracı yaptıgımız gunden berı hıc bır sekılde 1 vıtes gazlamadık hatta 2 bıle yuklenmıyoruz 3-4-5-6-7 top speed olsun sorunsuz kullaıyoruz.
dq250 ye tork fazla gelırse evet 1-2 vıtes dıslısını kırıyor dagıtıyor.
2 musterımde bu sorunu yasadık sıfırdan kaldırıyorlardı araba (dsg yazılımı mevcut)
ama dedıgım gıbı kendı aracımızda hıc bır problem yasamadık
acıkcası dsg nın saglamlıgı kullanım ıle fazlaca ılgılı sız dıkkat edersenız dsq de sıze sorun cıkarmıyor

sızın olan 2. prolemın kesınlıkle usta ve arabaya takılan parca ıle ılgılı oldugunu dusunuyorum .

Abi ilk problem kesinlikle benden kaynaklı, hem fikirim. Sıfırdan dikip aniden yüke bindirince dişlinin yapabileceği pek bir şey yok ama 3. vitese ne dert değdi onu anlamadım. Yetkilide takıldı yeni şanzıman da. Hoş yetkili serviste kazada ön takımı topladılar gacır gucur ses geliyordu, amortisör takozunun değişmesi lazım dediler. Dışarıda ön takımı söküp kontrol ettik bozuk parça yok. Tekrar toplayınca ön takımı ses kesildi. Adamlar sıfır parçayla ön takımı toplayamadı :) Parçayı incelemeye göndereyim o zaman abi pek sanmıyorum ama belki bir şey çıkar.

CloudGrey
18-10-2023, 14:15
Yeni nesil DSG' ler farklı mı bilmiyorum ama 1.0 TSI Taigo kullanıyorum, manuelde 1.de kalktığımda alttan çatır çutur sesler geliyor. Setlerden geçerken yine şanzımandan acayip sesler geliyor arada. Hele kendini ECO moda alıp fren vs yapınca yaptığı saçma yığılmadan artık gına geldi.

Bundan önce 2017 1.0 TSI Polo kullandım, şirket aracımdı. Onda en ufak sıkıntı, problem yaşamadım. Bence yeni şanzımanlar daha sorunlu ve zayıf.

bendede şirket aracı 2022 1.0 polo var dsg, hatta 1 yılda 3 tane değiştirdim 3ündede şu problem vardır ;

misal vites 2'de hızda 20'de , gazdan ayamı çektiğimde aracın hızı düştüğünde vites kendini 1 e almakta çok zorlanıyor.
catur cutur sesler geliyor arabayı silkeleniyor içinde yayık ayran oluyoruz öyle 1 e alabiliyor...

yeni dsgler dediğin gibi biraz garip...

AliGizda
18-10-2023, 14:32
bendede şirket aracı 2022 1.0 polo var dsg, hatta 1 yılda 3 tane değiştirdim 3ündede şu problem vardır ;

misal vites 2'de hızda 20'de , gazdan ayamı çektiğimde aracın hızı düştüğünde vites kendini 1 e almakta çok zorlanıyor.
catur cutur sesler geliyor arabayı silkeleniyor içinde yayık ayran oluyoruz öyle 1 e alabiliyor...

yeni dsgler dediğin gibi biraz garip...

Bu arabada yaşadığım sorunları (kimle konuşsam benzer sorunları yaşıyor) Peugeot' ta yaşasam şu an piyasada 'çöp' diye tabir ediliyordu :) Ama konu VW olunca kimse dile getirmiyor.

500 KM' de arıza ışığı yaktı, servise gittim alakasız bişey söyledi :) 700 KM' de stop lambası söndü :) Bagaj kapağı camındaki rezistans koptu kendiliğinden, bagaj kapağı kapanmama sorunu var vs vs. Babamda VW üretimi Ford var, 1,5 aydır serviste mühendis bekliyor araba :) Babamda durduğundan çok serviste kaldı :D

CloudGrey
18-10-2023, 14:55
Bu arabada yaşadığım sorunları (kimle konuşsam benzer sorunları yaşıyor) Peugeot' ta yaşasam şu an piyasada 'çöp' diye tabir ediliyordu :) Ama konu VW olunca kimse dile getirmiyor.

500 KM' de arıza ışığı yaktı, servise gittim alakasız bişey söyledi :) 700 KM' de stop lambası söndü :) Bagaj kapağı camındaki rezistans koptu kendiliğinden, bagaj kapağı kapanmama sorunu var vs vs. Babamda VW üretimi Ford var, 1,5 aydır serviste mühendis bekliyor araba :) Babamda durduğundan çok serviste kaldı :D

tabi canım benim filoadada 150 küsür polo 1.0 life var 2022.
neler neler yaşadık.
kendine kendine airbag ışığı yakanlar..
bagajdan su alanlar..

bide çok yok yakıyorlarki oda ayrı durum...

Yarbay
18-10-2023, 15:17
benim anlamadığım neden yazılımını bu araçların boost by gear yapmıyorlar madem kalkarken dikkat edilmesi gerekli ise ,1 ve 2inci vitesler en hassas olanlar ise?

1 ve 2 de turbo basıncı az daha düşük olsun atıyorum araç 165hp/275 tq üretsin (yine stoktan yüksek ama temkinli) sonra 3 ve yukarıda turbo basınç artırsın üretsin vaad edilen 180hp/300tq?

eminkilic61
18-10-2023, 15:39
benim anlamadığım neden yazılımını bu araçların boost by gear yapmıyorlar madem kalkarken dikkat edilmesi gerekli ise ,1 ve 2inci vitesler en hassas olanlar ise?

1 ve 2 de turbo basıncı az daha düşük olsun atıyorum araç 165hp/275 tq üretsin (yine stoktan yüksek ama temkinli) sonra 3 ve yukarıda turbo basınç artırsın üretsin vaad edilen 180hp/300tq?

bunu isteyen müşteri sayısı az, genelde kalkışta şuna da saplarım diye hep full boost :D :D

Yarbay
18-10-2023, 15:54
bunu isteyen müşteri sayısı az, genelde kalkışta şuna da saplarım diye hep full boost :D :D

zaten sorun oradan geliyor be esasında az egomuzu kenara koyup çok değil bir tık daha az beklentimiz olsa kurtaracak ama yok illa sidik yarıştıracağız,illa o 3-5hp fazlası olmalı bizde :)


ama sorun şurda, bu 180hp/300tq yazılımını atıyorum ele alalım şimdi bunun sahibi 1 ve 2de temkinli olacaksa sert kalkış yapamayacaksa boost by gear ile atıyorum 165hp/275tq kafası rahat adamın yazıldığı ve yallah diye tam gaz kalkan adamın karşısında zaten yenilmeyecekmi?

3 ve sonraki viteslerde zaten ikiside eşit ve 180hp/300tq dahası boost by gear olan araç kuvvetle muhtemel kalkışıda daha iyi tutunarak kalkacak zaten temelde butün mantığı o buradaki konuda farklı sebeblerle neden düşünülmüyoru konuşuyoruz.


araç DQ200 lü bir araç ise bence olması güzel olurdu boost by gear ama tabi mümkünse

Sti_Ozan
18-10-2023, 16:13
zaten sorun oradan geliyor be esasında az egomuzu kenara koyup çok değil bir tık daha az beklentimiz olsa kurtaracak ama yok illa sidik yarıştıracağız,illa o 3-5hp fazlası olmalı bizde :)


ama sorun şurda, bu 180hp/300tq yazılımını atıyorum ele alalım şimdi bunun sahibi 1 ve 2de temkinli olacaksa sert kalkış yapamayacaksa boost by gear ile atıyorum 165hp/275tq kafası rahat adamın yazıldığı ve yallah diye tam gaz kalkan adamın karşısında zaten yenilmeyecekmi?

3 ve sonraki viteslerde zaten ikiside eşit ve 180hp/300tq dahası boost by gear olan araç kuvvetle muhtemel kalkışıda daha iyi tutunarak kalkacak zaten temelde butün mantığı o buradaki konuda farklı sebeblerle neden düşünülmüyoru konuşuyoruz.


araç DQ200 lü bir araç ise bence olması güzel olurdu boost by gear ama tabi mümkünse

Abi dediğin şey mantıklı, zaten günümüzde normal şartlarda kaç kez kalkışta birileriyle deniyoruz ki? Vitese göre basıncın bir de şöyle bir avantajı var. Arabamda 18 MSW jant ve PS4 lastik var. Baktığımızda günlükte kullanılabilecek güzel bi kombinasyon ama ben bu şartlarda bile zaten %90 asfaltta 1 komple boş çeviriyorum 2 de tutma tutmama arasında biraz daha geziniyor lastikler. Sonrasında oturup gidiyor ki zaten asıl hızlanmayı 2 sonu 3. viteste yakalıyorum.

Defalarca denedik Kalkışta yazılım sarmaktan dolayı bir tık geriye düşüyor.

individual
18-10-2023, 16:54
Abi dediğin şey mantıklı, zaten günümüzde normal şartlarda kaç kez kalkışta birileriyle deniyoruz ki? Vitese göre basıncın bir de şöyle bir avantajı var. Arabamda 18 MSW jant ve PS4 lastik var. Baktığımızda günlükte kullanılabilecek güzel bi kombinasyon ama ben bu şartlarda bile zaten %90 asfaltta 1 komple boş çeviriyorum 2 de tutma tutmama arasında biraz daha geziniyor lastikler. Sonrasında oturup gidiyor ki zaten asıl hızlanmayı 2 sonu 3. viteste yakalıyorum.

Defalarca denedik Kalkışta yazılım sarmaktan dolayı bir tık geriye düşüyor.



2008 yılında sıfır leon almıştık arkadaşıma.Motor seçeneği 1.6 düz benzinli.Aldığında arkadaşım arada sırada sıfırdan kalkış yapıyordu.üstünde 15-16 style jantlar üstünde bridgestone lastikler vardı.Bu sıfırdan kalkışlarda ben hep şunu düşünürdüm lastikler çok yeni iyi bir tutunma yapıyor,baskı balatada iyi kaçırma yapmıyor bu stres yük şanzumana biniyor ilerde bir sorun olmaz inşallah diye düşünürken 3.500km şanzumanda düz yolda giderken 1-2-3 vites atınca aracı kompresyona bıraktığımızda bir uğultu gelmeye başlamıştı.

araç garantili olduğu için servise götürdük şanzuman açıldı içinde bir dişli bozulmuş olduğunu söylediler.garantili değişim yaptılar ve bir daha o sorunu yaşamadık ama sıfırdan kalkışta yapmadık.

senin aracında 18 jantlar var ve üstünde Michelin Pilot Sport 4 olduğunu yazmışsın.Aslında ilk sorunun cevabı burda jantlar büyük lastik çok iyi yol tutuyor (asfalt kötü sarıyor olsa bile tutuyor,kabak lastikli aynı kombin ile deneyebilirsin farkı görüceksin)burda en kırılgan yer şanzuman oluyor.


mesela ben aracımı sıfır aldığımda 16 jant üstünde bridgestone lastik vardı.arkadaşımda 18 jant michelin lastikli mini coopers vardı.lastiklerin ömrü dolmuş değişmesi gerekiyordu.

1-2 kez ışıklarda kalkış yaptık 130km kadar 5-6 boy açıyordum gelemiyordu sarmakdan.sonra lastikleri değiştirdi ilk kalkıştı 1-2 boy açmaya başladı.benim aracım 1.2TSI 105HP

birde eskiden sıfırdan kalkış yaparken ESP kapatıyormuydun ?oda bence yanlış en azından o devrede olsa aracın kırılabilecek yerlerini bir nebze korumaya alıyor.esp kapatıp sıfırdan kalkış araca aşırı zarar veriyor.ben şimdiye kadar hiç esp kapamadım.

Sti_Ozan
18-10-2023, 17:11
2008 yılında sıfır leon almıştık arkadaşıma.Motor seçeneği 1.6 düz benzinli.Aldığında arkadaşım arada sırada sıfırdan kalkış yapıyordu.üstünde 15-16 style jantlar üstünde bridgestone lastikler vardı.Bu sıfırdan kalkışlarda ben hep şunu düşünürdüm lastikler çok yeni iyi bir tutunma yapıyor,baskı balatada iyi kaçırma yapmıyor bu stres yük şanzumana biniyor ilerde bir sorun olmaz inşallah diye düşünürken 3.500km şanzumanda düz yolda giderken 1-2-3 vites atınca aracı kompresyona bıraktığımızda bir uğultu gelmeye başlamıştı.

araç garantili olduğu için servise götürdük şanzuman açıldı içinde bir dişli bozulmuş olduğunu söylediler.garantili değişim yaptılar ve bir daha o sorunu yaşamadık ama sıfırdan kalkışta yapmadık.

senin aracında 18 jantlar var ve üstünde Michelin Pilot Sport 4 olduğunu yazmışsın.Aslında ilk sorunun cevabı burda jantlar büyük lastik çok iyi yol tutuyor (asfalt kötü sarıyor olsa bile tutuyor,kabak lastikli aynı kombin ile deneyebilirsin farkı görüceksin)burda en kırılgan yer şanzuman oluyor.


mesela ben aracımı sıfır aldığımda 16 jant üstünde bridgestone lastik vardı.arkadaşımda 18 jant michelin lastikli mini coopers vardı.lastiklerin ömrü dolmuş değişmesi gerekiyordu.

1-2 kez ışıklarda kalkış yaptık 130km kadar 5-6 boy açıyordum gelemiyordu sarmakdan.sonra lastikleri değiştirdi ilk kalkıştı 1-2 boy açmaya başladı.benim aracım 1.2TSI 105HP

birde eskiden sıfırdan kalkış yaparken ESP kapatıyormuydun ?oda bence yanlış en azından o devrede olsa aracın kırılabilecek yerlerini bir nebze korumaya alıyor.esp kapatıp sıfırdan kalkış araca aşırı zarar veriyor.ben şimdiye kadar hiç esp kapamadım.

Abi detaylı yazın için teşekkür ederim, ilk yaşadığım sorun için kesinlikle ben de aynı şeyleri düşünüyorum, durur vaziyetteki dişliye ani binen yükte dediğin gibi parçanın dayanma şansı yok ama 3. vitesle alakalı sorunu anlayamıyorum sadece. ESP spor modda kullanıyorum gazlayacağım zaman, ESP açık olursa araba sürekli kesiliyor hani sıkacağıma allah belasını versin sakin gideyim dersin o derece :)

mcemrek
19-10-2023, 11:14
2008 yılında sıfır leon almıştık arkadaşıma.Motor seçeneği 1.6 düz benzinli.Aldığında arkadaşım arada sırada sıfırdan kalkış yapıyordu.üstünde 15-16 style jantlar üstünde bridgestone lastikler vardı.Bu sıfırdan kalkışlarda ben hep şunu düşünürdüm lastikler çok yeni iyi bir tutunma yapıyor,baskı balatada iyi kaçırma yapmıyor bu stres yük şanzumana biniyor ilerde bir sorun olmaz inşallah diye düşünürken 3.500km şanzumanda düz yolda giderken 1-2-3 vites atınca aracı kompresyona bıraktığımızda bir uğultu gelmeye başlamıştı.

araç garantili olduğu için servise götürdük şanzuman açıldı içinde bir dişli bozulmuş olduğunu söylediler.garantili değişim yaptılar ve bir daha o sorunu yaşamadık ama sıfırdan kalkışta yapmadık.

senin aracında 18 jantlar var ve üstünde Michelin Pilot Sport 4 olduğunu yazmışsın.Aslında ilk sorunun cevabı burda jantlar büyük lastik çok iyi yol tutuyor (asfalt kötü sarıyor olsa bile tutuyor,kabak lastikli aynı kombin ile deneyebilirsin farkı görüceksin)burda en kırılgan yer şanzuman oluyor.


mesela ben aracımı sıfır aldığımda 16 jant üstünde bridgestone lastik vardı.arkadaşımda 18 jant michelin lastikli mini coopers vardı.lastiklerin ömrü dolmuş değişmesi gerekiyordu.

1-2 kez ışıklarda kalkış yaptık 130km kadar 5-6 boy açıyordum gelemiyordu sarmakdan.sonra lastikleri değiştirdi ilk kalkıştı 1-2 boy açmaya başladı.benim aracım 1.2TSI 105HP

birde eskiden sıfırdan kalkış yaparken ESP kapatıyormuydun ?oda bence yanlış en azından o devrede olsa aracın kırılabilecek yerlerini bir nebze korumaya alıyor.esp kapatıp sıfırdan kalkış araca aşırı zarar veriyor.ben şimdiye kadar hiç esp kapamadım.


kendi bildiğime göre esp hariç yazdığına katılıyorum. esp de ve asr de frenle dengeye almaya çalışıyor. aslında sararak gitmesi gereken durumda frenle arabayı yavaşlatıyor.

ne olursa olsun dsg de 2. vites bile çok düşük. manuel araçların 2. vitesi kadar hız anca yapıyor zaten. hatta devir olarak torkun maksimum olduğu devirden sonra basmak daha doğru geliyor bana. hele kendi aracım için 2500 devirden den sonra tork maksimum seviyelerde oluyor. 2000 devirde gaza bastığımda 2000-2500 arası fazlaca güce maruz kalıyor. o sebeple ufak ufak doldurarak hızlanıyorum her zaman 3000 devir sonrasında tam gaz yapıyorum. daha güvenli olduğunu düşünüyorum ama illa bu kadar güç zarar veriyodur yinede.

BARR
19-10-2023, 11:56
Bu arada ben sadece 1 kere sıfırdan diktim arabayı 1449 sonrasında o da Cevatla video çekerken LC'yi denemek için :hehe:

Gokhan43
19-10-2023, 13:32
Bu arada şanzıman sıfır takıldı demişsin, içinde 1.7 lt yağ ile gelmiştir o şanzıman.

3 lt civarı yağ olsun içinde, muhtemelen daha önce dediğim gibi grup dişlisi zarar görmüştür ama yağını değiştirip 3 lt civarı yağ koyun. Sonuçta dişlileri soğutan oradaki yağ. Isındıkça yağın azlığından zarar vermiş olabilir.

Sti_Ozan
19-10-2023, 15:47
Bu arada şanzıman sıfır takıldı demişsin, içinde 1.7 lt yağ ile gelmiştir o şanzıman.

3 lt civarı yağ olsun içinde, muhtemelen daha önce dediğim gibi grup dişlisi zarar görmüştür ama yağını değiştirip 3 lt civarı yağ koyun. Sonuçta dişlileri soğutan oradaki yağ. Isındıkça yağın azlığından zarar vermiş olabilir.

Abi şu an şanzımanı indirdiler, içini açıp detaylı bilgi verecekler. Bu durum da aklımda bulunsun. Teşekkürler.

SK10
19-10-2023, 21:22
Öncelikle geçmiş olsun aynı motor ve şanzıman leon fr ım vardı 2019 40bin kmlerde aldım egzoz stage 1 yazılım ve downpipe vardı bende de
aracı ilk aldığımda keyifle sıkarak baya kullandım sıfırdan kalkmalar olsun ara hızlanmalar olsun zorladım 48binde dsg silkemelemeye vuruntu yapmaya başladı önce egzozu söküp orjinal yazılıma döndüm gene aynı değişen olmadı yetkili serviste bakım yapıp yazılım güncelleme yaptırdım
Vuruntu %80 azaldı araba baya düzeldi dsgden gelen sesler gitti alt takım içinse yağlama yapıldı araba baya kendine geldi bi 10 bin km kullandım daha hiçbir problem olmadı ama şanzıman kulakları değişmesi gerekiyordu titreme vardı sadece araçta benim sonra sattım kurtuldum ve dsgye tövbe ettim :)

Sti_Ozan
20-10-2023, 08:11
Öncelikle geçmiş olsun aynı motor ve şanzıman leon fr ım vardı 2019 40bin kmlerde aldım egzoz stage 1 yazılım ve downpipe vardı bende de
aracı ilk aldığımda keyifle sıkarak baya kullandım sıfırdan kalkmalar olsun ara hızlanmalar olsun zorladım 48binde dsg silkemelemeye vuruntu yapmaya başladı önce egzozu söküp orjinal yazılıma döndüm gene aynı değişen olmadı yetkili serviste bakım yapıp yazılım güncelleme yaptırdım
Vuruntu %80 azaldı araba baya düzeldi dsgden gelen sesler gitti alt takım içinse yağlama yapıldı araba baya kendine geldi bi 10 bin km kullandım daha hiçbir problem olmadı ama şanzıman kulakları değişmesi gerekiyordu titreme vardı sadece araçta benim sonra sattım kurtuldum ve dsgye tövbe ettim :)

O titreme bende de var, motor kulağındandır diyordum şanzıman kulağı mıymış :) DSG yi sert kullanıp da aynı sorunu yaşamayan yok anladığım kadarıyla.

eminkilic61
20-10-2023, 08:40
O titreme bende de var, motor kulağındandır diyordum şanzıman kulağı mıymış :) DSG yi sert kullanıp da aynı sorunu yaşamayan yok anladığım kadarıyla.

hazır kulaklar değişecekse, powerflex vs bakabilirsin.

R.I.P
20-10-2023, 14:39
boşta veya 2de düşük hızlardaki alttan gelen evlere şenlik ses olmayan dsg görmedim ben de, 1-2 geçişinde bir boşluk hissetiriyor diye en son bakımda kalibrasyon yaptılar düzeldi ve çok daha canlı hale gelmişti. Aradan bir 10k km geçti o boşluk hissi yok ama 3-4km hızda bile 2de kalıp gereğinden fazla yarım debriyaj hissi geri geldi. o kalibrasyon sonrası canlılıkta gitti. tabi 1-2-3 arası geçişlerde hafif tıkırtılar devam. Çok takılmıyorum garanti devam ediyor nasıl olsa diye.