Orijinalini görmek için tıklayınız : 68' otomatik beetle muayne sorunu
Merhaba,
Bir abimin sahip olduğu 68 model 1300 WW Beetle otomatik aracını yıllar sonra muayene için hazırladı ve tüvtürk yolunu tuttu. Ancak oradaki teknisyen arkadaş araçta dörtlü flaşör olmadığını öne sürerek ağır kusur yazarak muayeneden bırakmış. Olayın tuhaf tarafı aracın orijinalliği bozulmamış olmasına rağmen ve orijinalinde dörtlü olmamasına rağmen olayı anlatamadık :mad:. Saçma sapan bir düğme ile dörtlü takmak da istemiyoruz. Tüvtürk'e herhangi bir şekilde bu aracı nasıl kabul ettiririz?
Daha önce model ve yıla bağlı bu şekilde sorun yaşayan ya da bu şekilde geçebilmesinin yolunu bilen birileri var mıdır?
lgh0fs7.jpeg (https://hizliresim.com/lgh0fs7)
joi98xr.jpeg (https://hizliresim.com/joi98xr)
https://hizliresim.com/lgh0fs7
https://hizliresim.com/joi98xr
İki sefer acele ile fotoğraf yükleyemeyince edit geldi kusura bakmayın.
Benim tarzım olmasa da seven gözlere şenlik olsun. Tamamen orijinal, yıllaaaar süren uykusundan yeni uyandı.
https://i.hizliresim.com/a0dphu8.jpeg (https://hizliresim.com/a0dphu8)
https://i.hizliresim.com/hue8opx.jpeg (https://hizliresim.com/hue8opx)
Buradan netice alamazsanız işiniz acele olduğunu ön görerek, facebookta beetle vosvos vs gibi gruplar var bir sorun isterseniz onlar nasıl yapıyor, bende de var 73 model, 4 lü var bende şükür :D
Bu tip araçların homologasyonu mu oluyordu öyle bir şey, bu tüvtürklerde belgeleri, teknik bilgileri vs olması gerekiyor ki buna göre işlem yapabilsinler.
Malın biri işgüzarlık yapmış ve araç hakkında bilgileri de yok demek ki, şefini şusunu busunu çağırsaydınız keşke.
Klasik araçlarda buna göre işlem yapıyorlar, bu arabada bu var, bu yok vesaire diye. Örneğin şimdiki bir standarda uymuyor ama o belgeye göre açıp ona göre değerlendiriyorlar.
Araçta 4lü olmadığından %100 eminseniz öyle çakma çukma şeylere gerek yok, o araç o şekilde geçecek, orijinalliği niye bozasınız. Başka bi istasyon falan deneseniz diyeceğim ama bilemedim.
fatih_selvi
19-10-2023, 09:11
64 model VW Beetle'ımı muayene götürdüğümde aynı sorunu ben de yaşamıştım. Sene yanlış hatırlamıyorsam 2009-2010. Uğraşmak istemediğim için sol alt kısma açıldığında kırmızı yanıp sönen dörtlü düğmesi ve rolesi bağlatmak zorunda kalmıştım.
Bu tip araçların homologasyonu mu oluyordu öyle bir şey, bu tüvtürklerde belgeleri, teknik bilgileri vs olması gerekiyor ki buna göre işlem yapabilsinler.
Malın biri işgüzarlık yapmış ve araç hakkında bilgileri de yok demek ki, şefini şusunu busunu çağırsaydınız keşke.
Klasik araçlarda buna göre işlem yapıyorlar, bu arabada bu var, bu yok vesaire diye. Örneğin şimdiki bir standarda uymuyor ama o belgeye göre açıp ona göre değerlendiriyorlar.
Araçta 4lü olmadığından %100 eminseniz öyle çakma çukma şeylere gerek yok, o araç o şekilde geçecek, orijinalliği niye bozasınız. Başka bi istasyon falan deneseniz diyeceğim ama bilemedim.
Şuan genel müdürlüğe durum ile ilgili şikayet ve gereğinin yapılması konusunda isteğimizi belirttik. Üretildiği yılda üzerinde olmayan bir mekanizma veya aksesuar yüzünden ağır kusur sayılması ve üretim yılı gözetmeden günümüz standartların muayene istemeleri ve biz itiraz ettiğimizde de VW firmasından ya da zamanında hangi bayiden aldıysanız oradan kaşeli yazı getirin şok etti beni. Zaten arabaları muayenede hırpalıyorlar, üzerine tomarla para alıyorlar, yaptıkları işle alakalı bilgileri olmadan bir de milleti uğraştırıyorlar.
işin şöyle de bir tuhaf yanı var araç 5 yıl önce Tüvtürk muyanesinden geçmiş bir araç :D
64 model VW Beetle'ımı muayene götürdüğümde aynı sorunu ben de yaşamıştım. Sene yanlış hatırlamıyorsam 2009-2010. Uğraşmak istemediğim için sol alt kısma açıldığında kırmızı yanıp sönen dörtlü düğmesi ve rolesi bağlatmak zorunda kalmıştım.
Uğraşmak gerçekten can sıkıyor bu tarz firmalarla çok haklısınız. Ben de aracın orijinalliğini bozmamak için sabır çekiyorum sadece.
Şuan genel müdürlüğe durum ile ilgili şikayet ve gereğinin yapılması konusunda isteğimizi belirttik. Üretildiği yılda üzerinde olmayan bir mekanizma veya aksesuar yüzünden ağır kusur sayılması ve üretim yılı gözetmeden günümüz standartların muayene istemeleri ve biz itiraz ettiğimizde de VW firmasından ya da zamanında hangi bayiden aldıysanız oradan kaşeli yazı getirin şok etti beni. Zaten arabaları muayenede hırpalıyorlar, üzerine tomarla para alıyorlar, yaptıkları işle alakalı bilgileri olmadan bir de milleti uğraştırıyorlar.
işin şöyle de bir tuhaf yanı var araç 5 yıl önce Tüvtürk muyanesinden geçmiş bir araç :D
Fark etmiyor ki, mallık parayla mı diyeceğim... Evet 1000 TL para alıyorlar bir de, seneler içerisinde yine amacından sapmış ve saçma sapan bir hal almış muayene sistemi için... Eskiden ne ise ona döndü çoktan.
Trafikte hala aptal saptal araçlar gezmeye devam ediyor, ama ağır kusur hafif kusur tablosunda hala mal mal şeylerle uğraşıyorlar.
Geçtiğimiz senelerde ne vardı, efendim plakada delik olmayacakmış... Hay deliğinize sokayım, iş mi bu?
Bi faydalı iş vardı, değiştirilmiş kilometre işi ağır kusur sayılıyordu, ona da nasıl bi baskı geldiyse üçkağıtçı tayfadan, adamlar "kişisel verilerin hede hödösüne aykırı" diye kıçlarından bir şey uydurup ağır kusur olmaktan çıkardılar.
Tabi gidip böyle aptal aptal şeylerle uğraşırlar, başka uğraşacak bir şey kalmadı çünkü. Ha bir de patinajla kanala alsınlar anca.
Çok küfür edesim var, çokkk, da olmuyo işte :)
eminkilic61
19-10-2023, 13:02
Tabi gidip böyle aptal aptal şeylerle uğraşırlar, başka uğraşacak bir şey kalmadı çünkü. Ha bir de patinajla kanala alsınlar anca.
Çok küfür edesim var, çokkk, da olmuyo işte :)
ve spor araba gelince, egzoz için devir çevirseler...
Bir güncelleme yapayım belki ilerde benzer sorunu yaşayanlar için yardımcı olur.
Tüvtürk genel müdürlüğünü aradık ve oradan bir yetkiliye aktarıldık. Yetkili bilgisiz olduğunu o kadar belli etti ki konuşurken, en son aracın modelini bile sormadan dörtlü flaşörün zorunlu olduğu konusunda bir müddet ısrarcı oldu ta ki 5 sene önce kendi firmalarından yine bu şekilde nasıl geçtiğini sorana kadar.
Sonrasında sanırım daha bilgili ve yetkin bir kişiye sorup telefonla kısa sürede (bu beni çok şaşırttı) dönüş yaptılar. Ağır kusur unsuru olarak yazdıkları flaşör zorunluluğunun bizim araç için geçerli olmadığına kanaat getirdiklerini ve muayeneden geçireceklerini söylediler.
Umarım yarın bir gün başka arkadaşlara da yardımı dokunur.
sekizsilindir
19-10-2023, 15:51
anlatılanı anlama özürlüler, neyse mutlu son olmuş
CloudGrey
19-10-2023, 20:01
sene bilmem kaç.
arabayı muayeneye verdik koridora , (25bin km'de s2000) koridor sonunda aracı iterek bize verdiler.
baya kişi arabayı ittiriyordu...
sivri zekalıların hiç birinin aklına engine start'a basmak gelmemiş...
işinde yetkin olmayıp para kazananları görünce cinlerim tepeme çıkıyor...
Bir güncelleme yapayım belki ilerde benzer sorunu yaşayanlar için yardımcı olur.
Tüvtürk genel müdürlüğünü aradık ve oradan bir yetkiliye aktarıldık. Yetkili bilgisiz olduğunu o kadar belli etti ki konuşurken, en son aracın modelini bile sormadan dörtlü flaşörün zorunlu olduğu konusunda bir müddet ısrarcı oldu ta ki 5 sene önce kendi firmalarından yine bu şekilde nasıl geçtiğini sorana kadar.
Sonrasında sanırım daha bilgili ve yetkin bir kişiye sorup telefonla kısa sürede (bu beni çok şaşırttı) dönüş yaptılar. Ağır kusur unsuru olarak yazdıkları flaşör zorunluluğunun bizim araç için geçerli olmadığına kanaat getirdiklerini ve muayeneden geçireceklerini söylediler.
Umarım yarın bir gün başka arkadaşlara da yardımı dokunur.
Şaşırdık mı, hayır... Tam da tahmin ettiğim gibi olması ne trajikomik.
Ben bu tip durumlarda karşı tarafın halen tüketiciyi "mal" yerine koyarak ukala ukala üst perdeden konuşmaya devam etmesine uyuz oluyorum.
Bazen bu yüzden bazıları ciddi ciddi dayağı hak ediyor. Hani diyorlar ya ona saldırdı buna saldırdı, bu insanların psikolojisini daha iyi anlar oldum. Servise gidersin aptal saptal bi laf ederler, başka bi yere gidersin bilmemne olur. Hıyarın biri sana telefonda ukalalık yapar anca.
Hayır bir de kimisi anlıyor genelde, hani bi bakarsın karşındaki ne diyor, konu hakkında bilgili mi, ona göre konuşursun değil mi, ya da bilmiyorsan sallamazsın, ha dersin bu konuda şununla görüştürelim sizi...
O arada uğraş dur, sinir harbi işte. Niye şimdi vakit kaybediyorsunuz, bunun hesabını kim verecek? O mal personel verecek mi? Hayır. Olan yine bize oluyor.
huseyinturk
20-10-2023, 11:46
vw' den yazı isteseniz vermezler mi? Bizim otobüstede aynı şey oldu. Araç halk tipi olduğu için bir sistem yok ama tüv 2014 model arabanın 8. muaynesinde ağır kusur çıkardı laf anlatamadık sağolsun otokar yardımcı oldu fabrika yazı gönderdi geçirdiler arabayı
aykutsafakyaman
20-10-2023, 12:19
Geçtiğimiz mart ayında benzer süreci ben de yaşadım.
89 model jetta mk2 vardı bende. Ufak çaplı bi restore yapmaya çalıştım. Tabanda bulunan su tapaları çürümüştü. Bende ona uygun paslanmazdan kestirdim oraya montajladım.
Neyse girdik muayeneye, arkadaşın yaşı da ufak belli. Altta bi kısım var oraya yapıştırmışsınız dedi. Evet onlar su tapası dedim. E siz yaptınız diyor. Dedim birader bu araba 34 yaşında orjinal tapalarını nerden bulayım. Tamam abi bekle o zaman dedi. Amirine söyledi tekrar tünele aldılar. Sıkıntı yok devam sözlerini duydum adamın. Elemanda geldi tamam abi sıkıntı yokmuş diyor :)
Başka bir *** bulmasınlar diye arkama bakmadan kaçtım :)
vw' den yazı isteseniz vermezler mi? Bizim otobüstede aynı şey oldu. Araç halk tipi olduğu için bir sistem yok ama tüv 2014 model arabanın 8. muaynesinde ağır kusur çıkardı laf anlatamadık sağolsun otokar yardımcı oldu fabrika yazı gönderdi geçirdiler arabayı
Yazı işlerine gerek kalmadan hallettik şükür. İşini bilen adama ilk anda yönlendirilmiş olsak mevzu buralara yine gelmeyecekti ama buna da şükür deyip geçiyoruz artık mevcut sistemde.
Geçtiğimiz mart ayında benzer süreci ben de yaşadım.
89 model jetta mk2 vardı bende. Ufak çaplı bi restore yapmaya çalıştım. Tabanda bulunan su tapaları çürümüştü. Bende ona uygun paslanmazdan kestirdim oraya montajladım.
Neyse girdik muayeneye, arkadaşın yaşı da ufak belli. Altta bi kısım var oraya yapıştırmışsınız dedi. Evet onlar su tapası dedim. E siz yaptınız diyor. Dedim birader bu araba 34 yaşında orjinal tapalarını nerden bulayım. Tamam abi bekle o zaman dedi. Amirine söyledi tekrar tünele aldılar. Sıkıntı yok devam sözlerini duydum adamın. Elemanda geldi tamam abi sıkıntı yokmuş diyor :)
Başka bir *** bulmasınlar diye arkama bakmadan kaçtım :)
Yeni personeldir işini tam anlamı ile bilmiyor olabilir, daha önce denk gelmemiştir ne yapacağını bilmiyor olabilir. Bunlar gerçekten normal şeyler. Ancak anormal olan şu ki personele durumu izah etmemize rağmen ben bir sorayım yetkilime demek yerine gidip taktırmanız gerek mevzuat bu şekilde deyip ukalaca elimize kusurlu raporu tutuşturması. Neyse ki süreç uzasa da nadir bulunan bilgililer ya da sorumluluğunu alan nadir kişiler yoluyla çözüldü bir şekilde.
Seyfettin777
20-10-2023, 21:40
Bu gibi durumlarda kurumu da uğraştırmadıkça bu mevzular son bulmaz.
Dayımın çok yakın bir arkadaşında E92 M3 vardı, aracı yaklaşık 2-2,5 sene önce muayeneye götürdüğünde ağır kusur yazıp bırakıyorlar. Olay da şu, araç bordo renkli ancak tavan karbonfiber ve ruhsatta çift renk yazmıyor. Adamlar ısrarla tavanın görünen rengi nedeniyle ruhsatta çift renk olarak işlenmesi gerektiğini söyleyince, Borusan İstinye'den tavan yapı malzemesinin farklı olduğu ve bu nedenle aracın çift renk olarak tescillenmediğine yönelik bir yazı verdiler, araç bununla muayeneye gitti ancak istasyonda "sorumlu" kişi bunun tasarım ekibi görüşü olmadığı ve taraflı bir görüş olabileceği gibi komik bir nedenle aracı eksiklik giderilmediği için yine muayenede bıraktı. En son dama dedik ve Bmw AG GMBH antetli kağıtta doğrudan Almanca yani anadilde benzer bir yazıyla gittiler fakat bu sefer de metnin içeriği okunamadığı için anlayamayız yapabileceğimiz bir şey yok diyerek 3. Sefer muayeneden bıraktılar. :D
Alpaslan abi en son metni yeminli tercümanla çevirtti, içerikte de detaylı şekilde tavan sacının, aracın görünen yapısal kısmın yüzdelik olarak denk geldiği miktarının küçük bir kısma isabet etmesi ve aynı zamanda trafikte görünürlük açısından belirlilik unsuru sağlayabilecek bir kısım olmadığı ve ibu nedenle lk bakışta araç rengini tayin etmede kıstas olunacak bir bölüm olmadığı gibi bu şekilde aracın çift renk tanımlanmasına olanak sağlamayacağı, ayrıca tavan materyalinin farklı olması ve bu materyalde boyamaların uzun süre malzeme üzerinde kalamayacağı, bu sebepten aracın fiziksel olarak yalnızca Melbourne metalik kırmızı rengiyle tanımlanabileceğine yönelik kapı gibi bir görüş yazmışlar.
Tabi işin ucunu bırakmadı, davacı oldu. Çünkü araç yaklaşık 2,5 ay muayeneye giremedi, birçok sefer istaayona gitti, ek ücret ödendi, muayene gecikme bedeli ve yeminli tercüman masrafı vs. Sonuç olarak açtığı tazminat davasını da kazandı, mahkemenin hükmündeki gerekçede ise teknik incelemeyle mesul bir kurum olan TüvTürk ekibinin, teknik detay ve sonuçları yanlış yorumlaması ve kurum personelinin bu eksiklik ve hatasından davacının zarara uğraması olmuştu. Kazandığı miktar çok cüzzi ancak sadece uğraştırmak için açmıştı. :D
serkanOC
21-10-2023, 09:00
bitane de ben ekliyeyim :)
20 gün önce çeki demiri ruhsata işli değil diye geçirmediler..
Yetkili bayiiden aracın fabrikan böyle çıkıp, gümrükten de böyle girdiğine dair türkçe ve almanca imzalı kaşeli belge alıp götürdüm.
Şef e gittim.. ben bu bayiinin yetkili olduğunu ve imzanın geçerli olduğunu nerden bileyim dedi..
İmza sirküsü ve Yetki belgesi aldım götürdüm.. tamam iyi yapmışsın ama ruhsata işletmen gerekli dedi.
İşletmek için notere gittim yeterlilik belgesi istedi.
Belge için TSE ye gittim senin aracım orjinal ben veremem dedi.
Sonuç ? Çeki demiri söküldü ve geçti.. günlerce uğraşı, saatlerce zaman kaybı, 10k civari maliyet..
bitane de ben ekliyeyim :)
20 gün önce çeki demiri ruhsata işli değil diye geçirmediler..
Yetkili bayiiden aracın fabrikan böyle çıkıp, gümrükten de böyle girdiğine dair türkçe ve almanca imzalı kaşeli belge alıp götürdüm.
Şef e gittim.. ben bu bayiinin yetkili olduğunu ve imzanın geçerli olduğunu nerden bileyim dedi..
İmza sirküsü ve Yetki belgesi aldım götürdüm.. tamam iyi yapmışsın ama ruhsata işletmen gerekli dedi.
İşletmek için notere gittim yeterlilik belgesi istedi.
Belge için TSE ye gittim senin aracım orjinal ben veremem dedi.
Sonuç ? Çeki demiri söküldü ve geçti.. günlerce uğraşı, saatlerce zaman kaybı, 10k civari maliyet..
Sanırım şu an bunun tersi bir problemde Tesla Model Y’lerde var. Ruhsatta çeki demirli yazıyor ama araçta çeki demiri yok. Sonu ne olacak acaba?
darkmoon
23-10-2023, 11:39
Yıllar önce bir arkadaşda gümrükten 106 gti çekmişti araç muayenede aynalardan kaldı orjinal değil denmiş arkadaş orjinal dedi gitti 106gti reklam broşürlerini götürdü gösterdi bakın reklam broşüründe var diye pegout ile yazıştı sonra ne oldu bilmiyorum..
Sanırım şu an bunun tersi bir problemde Tesla Model Y’lerde var. Ruhsatta çeki demirli yazıyor ama araçta çeki demiri yok. Sonu ne olacak acaba?
Ahaha aynen Çeki demirli yazıyor ancak yok, çünkü tesisatı var.
immortalboss
26-10-2023, 17:57
Sanırım şu an bunun tersi bir problemde Tesla Model Y’lerde var. Ruhsatta çeki demirli yazıyor ama araçta çeki demiri yok. Sonu ne olacak acaba?
Benim Ranger da çeki demirli. Demiri takmadan muayneden geçtim. Çeki demiri kancası takılı değil diye hafif kusur yazıldı.
individual
26-10-2023, 18:02
Çeki demiri olup ruhsat'da yazmıyorsa sorun.ama ruhsat'da yazıp çeki demiri sökülmüşse yada kafası takılmadıysa sorun yok.
çünkü çeki demirlerinde sökülebilenler var sabit olanlar var.
kelalper
30-10-2023, 15:11
Benim 156 nın arka sinyalleri kırmızı yanıyordu Amerikan versiyonlarında olduğu gibi. Zonguldak TUV bıraktı bunlar orjinal değil sarı yanmak zorunda diye. Arkadaşa orjinal bak üstündeki amblemine kadar Alfa dedim o zaman film var kanıtliim dedi. Elinde falçata ile kenarını kazıdı aha film yokmuş ben anlamam dedi. Lan sinyale zarar verdin diyorum bişey olmaz ondan dedi. Nasıl düzelir düşün düşün git sarı film kapla geçer dediler. Sarı film buldum üstüne koydum hala kırmızı 2 kat yaptım koydum hala kırmızı. Sonra arkadaş dedi olm Corvette lerin hepsi kırmızı diye. Aha dedim geri gittim müdürü çağırdım. O da bana kırmızı geçmez dedi. Peki Corvetteler nasıl geçiyor dedim onlar öyle geliyor dedi. E bu da Amerikan versiyonu heralde üstündekiler orjinal stop dedim. 99 model araba geldiğinde yasak yoktu şimdi mi yasak senelerdirde geçmiş burada mı kalıyor aynı stoplar dedim. Gitti telefonunu aldı video çekti merkeze sordu. 2 saat bekledik cevap geldi Amerikan versiyonlar geçer diye. Herifler inadına bir daha baştan herşeyi kontrol ettiler. Bişey bulamadılar geçti. Sonra stoplara led yaparken anladık ki eski sahibi stopların içine oje dökmüş kırmızı yansın diye. Onları temizleyelim dedik stoplar elimizde kaldı yeni stop aldık. En son geçirirken de arka emniyet orta emniyet kemeri koltuğun altında kalmış. Sıradan alırken çıkarmaya çalıştım adam nasılsa kalır onunla uğraşma sonra çıkarırsın eski arabalar genelde kalıyor dedi. Kalmazsa dedim o zaman çıkarırsın dedi. Peki. Bekle bekle yeni yıllı arabalar çıkıyor benimki içeride hala. Sonra çıktı kaldı dedi. Neden diye sordum arka emniyet kemeri dedi. Baba sen dedin sonra çıkarırsın bakarız diye şimdi neye göre bırakıyorsun dedim. O zaman 2 dakikan var 2 dakika da çıkaramazsın kalır diye. Senin gelmişi geçmişini diye söylendim. Soktum kolu hırsla tuttum çıkardım elim çizile çizile. Herifin suratı düştü ama geçirmek zorunda kaldı.
Bu gibi durumlarda kurumu da uğraştırmadıkça bu mevzular son bulmaz.
Dayımın çok yakın bir arkadaşında E92 M3 vardı, aracı yaklaşık 2-2,5 sene önce muayeneye götürdüğünde ağır kusur yazıp bırakıyorlar. Olay da şu, araç bordo renkli ancak tavan karbonfiber ve ruhsatta çift renk yazmıyor. Adamlar ısrarla tavanın görünen rengi nedeniyle ruhsatta çift renk olarak işlenmesi gerektiğini söyleyince, Borusan İstinye'den tavan yapı malzemesinin farklı olduğu ve bu nedenle aracın çift renk olarak tescillenmediğine yönelik bir yazı verdiler, araç bununla muayeneye gitti ancak istasyonda "sorumlu" kişi bunun tasarım ekibi görüşü olmadığı ve taraflı bir görüş olabileceği gibi komik bir nedenle aracı eksiklik giderilmediği için yine muayenede bıraktı. En son dama dedik ve Bmw AG GMBH antetli kağıtta doğrudan Almanca yani anadilde benzer bir yazıyla gittiler fakat bu sefer de metnin içeriği okunamadığı için anlayamayız yapabileceğimiz bir şey yok diyerek 3. Sefer muayeneden bıraktılar. :D
Alpaslan abi en son metni yeminli tercümanla çevirtti, içerikte de detaylı şekilde tavan sacının, aracın görünen yapısal kısmın yüzdelik olarak denk geldiği miktarının küçük bir kısma isabet etmesi ve aynı zamanda trafikte görünürlük açısından belirlilik unsuru sağlayabilecek bir kısım olmadığı ve ibu nedenle lk bakışta araç rengini tayin etmede kıstas olunacak bir bölüm olmadığı gibi bu şekilde aracın çift renk tanımlanmasına olanak sağlamayacağı, ayrıca tavan materyalinin farklı olması ve bu materyalde boyamaların uzun süre malzeme üzerinde kalamayacağı, bu sebepten aracın fiziksel olarak yalnızca Melbourne metalik kırmızı rengiyle tanımlanabileceğine yönelik kapı gibi bir görüş yazmışlar.
Tabi işin ucunu bırakmadı, davacı oldu. Çünkü araç yaklaşık 2,5 ay muayeneye giremedi, birçok sefer istaayona gitti, ek ücret ödendi, muayene gecikme bedeli ve yeminli tercüman masrafı vs. Sonuç olarak açtığı tazminat davasını da kazandı, mahkemenin hükmündeki gerekçede ise teknik incelemeyle mesul bir kurum olan TüvTürk ekibinin, teknik detay ve sonuçları yanlış yorumlaması ve kurum personelinin bu eksiklik ve hatasından davacının zarara uğraması olmuştu. Kazandığı miktar çok cüzzi ancak sadece uğraştırmak için açmıştı. :D
şu olayın aynısı video da mevcut.. dk 9:40
TUVTURK SACMALIKLARI! 4 ARABA MUAYENE İSTASYONUNDA! - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=bB0PKUyce7E&t=876s)
ardicli2000
11-11-2023, 15:06
Muayeneden geçme gerekçesi nedir ne olmalıdır neden olmalıdır gibi konuları bir kenara bırakıyorum.
Şimdi 4 4lük araçla muayeneye gittik ve geçtik diyelim. Kapının önünde adamın gözünün içine bakarak kör eden MASMAVİ LED taksam, Sisleri 7/24 açık hale getirsem, araçta ne kadar susturucu varsa söksem, bir de konuyla alakalı olması açısından 4 lü leri bozsam ve dama desem ki "HADİ SEN ORADA UYGUN MU DEĞİL Mİ DİYE BAKMAYA DEVAM ET, 2 YIL SONRA GÖRÜŞÜRÜZ", egsoz kısmı hariç hiçbir şey olmadan yolda gezeceğim. Egsozu yapmasam hiç sorunsuz gezeceğim.
TÜV kontrol etsin eyvallah da sanki kontrol sonrası haşa Allah Kelamı haline geliyor da araç trafiğe çıkar çıkamaz diye ahkam kesiliyor.
Uygulamanın neresinden tutsan orasından elinde kalıyor.
Konudaki araca gelirsek, almanya'da eski yaştaki araçlar için plakaya H (Historisches Auto) harfi ekleniyor. Tarihi araç damgasıyla tamamen farklı muameleye maruz kalıyor. 4lü bugün için şart olabilir. Ve şartsa isterse 100 yaşında isterse 1 yaşında araç olsun o özellik BENCE olmalı. Yoksa o araç trafikte olmamalı.
Verirsin araca H harfi gibi bir belirteç, değişik plaka yaparsın, kullanan da trafilkte yanında gezen ded eski olduğunu ve ona göre muamele etmesi gerektiğini bilir. Şimdi atyıorum arkadaşın araç gece durdu 4 lü yok yakamadı. Hava sisli bilmem ne görüş düşük. Arkadan gelen görmedi. Son anda kırdı çarptı ya da çarpmadı, savruldu ya da savrulmadı. Bu durumda sorumlu kim???
Daha kapsamlı çözümler üzerinde çalışmalıyız kanaatindeyim.
huseyinturk
18-11-2023, 18:52
Yazı işlerine gerek kalmadan hallettik şükür. İşini bilen adama ilk anda yönlendirilmiş olsak mevzu buralara yine gelmeyecekti ama buna da şükür deyip geçiyoruz artık mevcut sistemde.
Öyle oluyor bizde yazıyı aldık gittik halk tiplerinde bu zaten yok sizden neden istemişiz ki dedi tüvde farklı bir arkadaş.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.