PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi A3/S3 2.0 TFSI Quattro Hot Start Sorunu



arda76
20-10-2023, 14:58
Arkadaslar Kanada'dan selamlar, 2 ay once kazasiz bakimli 2015 Audi A3 2.0 TFSI Quattro 220hp 130k km'de tamamen stok bir arac aldim. Alirken expertiz'de hic bir sorun cikmadi. Aracin performansi her seyi yerinde.
Gecen ay rolantide beklerken birkac dakikaligina motor ariza isigi aldim ve hemen OBD cihazini takip ariza koduna baktim P0087 fuel system/rail pressure too low. Bir kac dakika sonra bu ariza isigi kayboldu uzerine cok dusmedim. Bundan bir kac hafta sonra akumun zayif oldugunu farkettim(4 yillik), zayif aku ile araci 3-4 gun surmustum, bazi zor calistirmalar yasadim. Ayni ozelliklerde aku alarak bir ustaya taktirdim. Arac eski haline donmustu. Ancak asil olay bundan sonra basladi. 3 hafta once yaklasik 1 saat 15km lik bir surusten sonra araci bir yere parkettim. 10 dakika sonra calistirdim ve bir kac metre sonra arac gaz yememeye basladi ve bayildi. Tekrar calistirmayi denedigimde calisamadi. Ariza isigini kontrol ettim P0087 tekrar geldi. Cekici cagirmadan once 2 saat aracin sogumasini bekledim. Ve tekrar denedigimde arac calisti, suruste hic bir sikinti yoktu, performans yerindeydi ve ariza isigi tekrar kendi kendine kayboldu. Daha sonra bir mekanik'ten randevu aldim ve araci goturdum, Araci bir gun boyunca test ettiler ancak aracta her sey normaldi arizaya rastlayamadilar ve aksiyon alamadilar. Ve son 10 gunde bu olayi 2 kere daha yasadim. Bazen arac sicakken park ettigimde, 5-10 dk sonra calistimaya calistigimda arac 1-2 metre sonra bayiliyor ve P0087 hatasi aliyorum ve 1-2 saat soguamsini bekleyince her sey normal. Dun baska bir ustaya daha gittim onlarda olayi tespit edemedi, HPFP, LPFP, Fuel Pump Control Module, Fuel pressure sensor, hepsi olabilir.

En son usta daha once hic bir Audi'de LPFP degistirmedigini kolay kolay ariza yapmayacagini soyledi. Aracataki HPFP'nin daha once orjinaliyede degistigini soyledi. Benim fikrim ise bazen araci dusuk yakit seviyesiyle kullandim LPFP soguyamamis olabilir ve zayif akununde etkisiyle belki Tankin icindeki Yakit pompasini (LPFP)' a ariza vermis olabilirim. Veya zayif aku akunun yetersiz(dalgali veya shock) voltaji module veya sensore zarar vermis olabilir

Daha once Audi/VW 2.0 TFSI araclarda bu tarz bir sorun yasayan oldu mu acaba, fikirleriniz nelerdir ?

Tesekkur ederim, herkese iyi hafta sonlari.
Arda

tuFAN
20-10-2023, 17:02
http://www.techturkey.com/forum/genel_teknik/243837-audi_s3_2016_2_0_tsi_p0089_sorunsali_hk_destek_lut fen.html

arda76
30-12-2023, 02:05
http://www.techturkey.com/forum/genel_teknik/243837-audi_s3_2016_2_0_tsi_p0089_sorunsali_hk_destek_lut fen.html

Merhaba, Aracim stok hortumlarda bir sorun yok kontrol edildi. tamirci yakit pompasi modulunu degistirdi ancak bir etkisi olmadi. Deponun icinde ki pompayi degistirdik bir kac gun araci test ettim hee sey iyiydi. Ancak arac dusuk hizlarda ve Rolantide kendini kapatmaya basladi. Yeni takilan yakit deposundan 15-20 saniye boyunca vakum sesleri geliyor arac kendini kapatmadan once. Arac kapanirken devir de dalgalanmalar basliyor. Aldigim hata her seferinde P0087. Bu hata nasil cozulebilir arkadaslar. Stressten yolda kalmaktan hasta olucaz:)
Herkese Iyi seneler!

drago
30-12-2023, 07:54
Hpfp değişti mi?

OnurTopcuoglu
03-03-2024, 23:19
Aynı sorunu ve arıza kodunu Stage1 1.2TSİ Polo Aracımda aldım, yolda giderken aniden arıza lambası yanıp çekiş düşüyordu gaza birkaç bas çek yapmamda anlık düzeliyor tekrar çekiş düşüyordu, motorun ordaki yüksek basınç pompası değişti sorun ortadan kalktı.

ghibli06
04-03-2024, 06:08
Arkadaslar Kanada'dan selamlar, 2 ay once kazasiz bakimli 2015 Audi A3 2.0 TFSI Quattro 220hp 130k km'de tamamen stok bir arac aldim. Alirken expertiz'de hic bir sorun cikmadi. Aracin performansi her seyi yerinde.
Gecen ay rolantide beklerken birkac dakikaligina motor ariza isigi aldim ve hemen OBD cihazini takip ariza koduna baktim P0087 fuel system/rail pressure too low. Bir kac dakika sonra bu ariza isigi kayboldu uzerine cok dusmedim. Bundan bir kac hafta sonra akumun zayif oldugunu farkettim(4 yillik), zayif aku ile araci 3-4 gun surmustum, bazi zor calistirmalar yasadim. Ayni ozelliklerde aku alarak bir ustaya taktirdim. Arac eski haline donmustu. Ancak asil olay bundan sonra basladi. 3 hafta once yaklasik 1 saat 15km lik bir surusten sonra araci bir yere parkettim. 10 dakika sonra calistirdim ve bir kac metre sonra arac gaz yememeye basladi ve bayildi. Tekrar calistirmayi denedigimde calisamadi. Ariza isigini kontrol ettim P0087 tekrar geldi. Cekici cagirmadan once 2 saat aracin sogumasini bekledim. Ve tekrar denedigimde arac calisti, suruste hic bir sikinti yoktu, performans yerindeydi ve ariza isigi tekrar kendi kendine kayboldu. Daha sonra bir mekanik'ten randevu aldim ve araci goturdum, Araci bir gun boyunca test ettiler ancak aracta her sey normaldi arizaya rastlayamadilar ve aksiyon alamadilar. Ve son 10 gunde bu olayi 2 kere daha yasadim. Bazen arac sicakken park ettigimde, 5-10 dk sonra calistimaya calistigimda arac 1-2 metre sonra bayiliyor ve P0087 hatasi aliyorum ve 1-2 saat soguamsini bekleyince her sey normal. Dun baska bir ustaya daha gittim onlarda olayi tespit edemedi, HPFP, LPFP, Fuel Pump Control Module, Fuel pressure sensor, hepsi olabilir.

En son usta daha once hic bir Audi'de LPFP degistirmedigini kolay kolay ariza yapmayacagini soyledi. Aracataki HPFP'nin daha once orjinaliyede degistigini soyledi. Benim fikrim ise bazen araci dusuk yakit seviyesiyle kullandim LPFP soguyamamis olabilir ve zayif akununde etkisiyle belki Tankin icindeki Yakit pompasini (LPFP)' a ariza vermis olabilirim. Veya zayif aku akunun yetersiz(dalgali veya shock) voltaji module veya sensore zarar vermis olabilir

Daha once Audi/VW 2.0 TFSI araclarda bu tarz bir sorun yasayan oldu mu acaba, fikirleriniz nelerdir ?

Tesekkur ederim, herkese iyi hafta sonlari.
Arda

TFSI larda genelde buunlardan çıkıyor sorun...

utkunoa
04-03-2024, 11:39
hortumu düzgün kontrol edememişsiniz gibi, arabanın stok olup olmamasıda bu hortum olayını cok farkettirmiyor, en dogru teşhis rolantide aractan lpfp ve hpfp logları alınması. Ama muhtemelen hpfp ye gelen boruyu değiştirdiğinizde ve hpfpdeki minik filtreyi temizlediğinizde sorununuz çözülcek