Orijinalini görmek için tıklayınız : Peugeot 206 2.0 GTI 2000 Model
KadirSever
23-10-2023, 16:10
Selamun aleyküm aranıza yeni katildim Aracimda ki bazı sorunları sizlerle paylaşmak istiyorum
Aracım 2000 Model 2.0 GTI
1 Aracım: P0341 Arıza kodu veriyor ( Eksantrik mili konum sensörü devresinde kademe/verim )
Aracımda Çekiş düsüklügü var ( 2 kez Sensör değistirdim arıza çözülmedi Sensörde sorun yok)
2 Aracımda Yağ sıcaklığı iptal edilmiş bunu tekrar aktif etmek istiyorum fakat soketi bulamadim buyuk ihtimalle kesmişler tam olarak nereden geliyor ek kablo ile çözebilirmiyim ?
3 Birde Bu araçların Dişli konusunda bilgisi olan var mı
47*35 Aracın üstünde bu dişli vardı 110 u 2.500 Devirde yapiyordu
Arac 4 Vites de 180 Yapıyor kesiciye giriyor 5 e atıyorum 170 e düşüyordu
47*31 Daha sonra Bu takımı aldım bunda 110 u 2200 devirde yapiyordu
Arac 4 Vites de 180 Yapıyor kesiciye giriyor 5 e atıyorum 170 e düşüyordu
43*37k En sonda bunu aldım 110 u 3bin devirde yapiyordu
Bunda arac 4 vites de 180 yapıyor 5 atıyorum 200 210 a kadar çıkıyor yoluna göre
ama 47*35 varken araç ilk aldıgım zaman 200 ü rahatca görüyordu sonra ben aracı tamire soktum araç 5 vitesde 3.500 deviri geçmez oldu ve 170 e zor geliyordu cok ustunde durmadım fakat bu konu beni rahatsız etti bende disli degistirdim sorunu cozmek için bir nebze olsun çözdüm fakat yinede çekiş düsüklüğü var sizce bu sorun neden olur
Orijinal vites oranların:
206 GTİ
1. vites 3.455
2. vites 1.870
3. vites 1.360
4. vites 1.051
5. vites 0.861
Geri V.. 3.333
Son dişli 3.790
Bence aracınızda sensör bozuk değilde sente kaçıklığı var. Sentede kaçıklık olunca da aynı hatayı verir. Hafif titremeler ve güç düşüklüğü de olabilir. Triger felan değişti mi yakın zamanda ?
Şanzımanı madem açtınız dişli kodlarına baktınız keşke hepsine baksaydınız. Ayna mahruti dahil. Büyük ihtimalle toplama yaptılar Partner felan filan karışık dişli girdiler.
207 RC'ler güçten 3-4 kırınca yerine partner takarlardı. O zaman araba 4 te top speed yapardı. 5 e atınca hız düşerdi aynı şekilde.
Bu arada önceki 5inci vites dişlin daha kısa olduğu için top speed düşük ama hızlanması daha iyi olur. Kısa şanzıman dediğimiz olayın mantığı bu. Ama orjinal dişlide 3500 deviri geçmemesinin sebebi büyük ihtimalle tamir derken eğer triger kayışı değiştiyseniz senteyi yanlış yaptıkları için güç düşüklüğü yüzünden yanan arıza lamban ve düşük güç yüzünden son dişlide kesiciye girememen gibi.
KadirSever
24-10-2023, 10:46
Çok teşekkür ederim Mukemmel acıkladınız
disli numaralarını biliyormusunuz ben tekrar actıracagım o zaman bütün dişlilere baktırayım örnek veriyorum 5 vites 43*37 4 vite xxxx gibi
KadirSever
24-10-2023, 10:48
3 Kisi trigere baktı hepsi birsey yaptı 1 dis atlak dediler düzelttim dedi sonuç yine aynı
47*35 bu disli varken araç 5 vitesde cok performans dusktu hiç hızlanmıyordu nerdeyse yani 170 falan hiç yapmıyordu
43*37k bu disliyi taktım araç rahatladı 5 vitesde yoluna göre dedigim gibi 200 ü buluyor normalde cok daha seri olması gerekiyor ama nedense ben performans dusuklugunu hissediyorum
KadirSever
24-10-2023, 10:54
Birde bunu hesaplarken 43*37 dislisi için konusuyorum mesela 43 / 37 yaptıgım zaman cıkan sonuc: 1.1621 bu 5 vites için büyük oran doğru mu bunu 0.861 e düsürmek için dişli değiştirmem gerekiyor
Birde bunu hesaplarken 43*37 dislisi için konusuyorum mesela 43 / 37 yaptıgım zaman cıkan sonuc: 1.1621 bu 5 vites için büyük oran doğru mu bunu 0.861 e düsürmek için dişli değiştirmem gerekiyor
Üçüncü vitesin fabrikasyon 1.36 ve max 150 yapıyorsun dersek, 1.16 ile 170'de tıkanman normal gibi.
Kabaca senin her viteste 50 yapabilmen lazım. Yani 1 de 50, 2'de 100, 3'de 150, 4'te 190-200 gibi.
Şanzımanı açtırıp her dişliye bakman gerekecek gibi. Belki son dişline de.
KadirSever
24-10-2023, 12:04
Birde bunu hesaplarken 43*37 dislisi için konusuyorum mesela 43 / 37 yaptıgım zaman cıkan sonuc: 1.1621 bu 5 vites için büyük oran doğru mu bunu 0.861 e düsürmek için dişli değiştirmem gerekiyor
Üçüncü vitesin fabrikasyon 1.36 ve max 150 yapıyorsun dersek, 1.16 ile 170'de tıkanman normal gibi.
Kabaca senin her viteste 50 yapabilmen lazım. Yani 1 de 50, 2'de 100, 3'de 150, 4'te 190-200 gibi.
Şanzımanı açtırıp her dişliye bakman gerekecek gibi. Belki son dişline de.
Abi dişli numaralarını biliyor musun eğer biliyorsan bana söyler misin örnek veriyorum 5 vites dislisi 43*37 4 vites dislisi 42*35 gibi vs vs
gearbox type BE4/5
gearbox ratios ; 1st 11 x 38
gearbox ratios ; 2nd 23 x 43
gearbox ratios ; 3rd 25 x 34
gearbox ratios ; 4th 39 x 41
gearbox ratios ; 5th 43 x 37
gearbox ratios ; reverse 12 x 31 x 40
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 1st 8.16
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 2nd 15.08
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 3rd 23.73
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 4th 26.82
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 5th 32.77
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; reverse 8.45
final drive ratio(s) 19 x 72
speedometer drive 22 x 18
olması lazım.
KadirSever
24-10-2023, 16:21
gearbox type BE4/5
gearbox ratios ; 1st 11 x 38
gearbox ratios ; 2nd 23 x 43
gearbox ratios ; 3rd 25 x 34
gearbox ratios ; 4th 39 x 41
gearbox ratios ; 5th 43 x 37
gearbox ratios ; reverse 12 x 31 x 40
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 1st 8.16
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 2nd 15.08
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 3rd 23.73
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 4th 26.82
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; 5th 32.77
speed at 1000 revs/min (in km/h) ; reverse 8.45
final drive ratio(s) 19 x 72
speedometer drive 22 x 18
olması lazım.
Teşekkür ederim abi sanzumanı actıgımda diğer disli oranlarına da bakacagım
jant lastik ebadınız orijinalden çok uzak bir değer değil değilmi?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.