PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi tt 1.8 t hararet hakkinda



Halukcagatay
24-10-2023, 14:45
Herkese iyi gunler, iyi forumlar. 2000 model 1.8 t quatro benzinli aracim var. Soyle bir sıkıntım var;

Aracla seyir halinde giderken hararet ibresi surekli ortads yani 90 da sıkıntı yok. Ama stop edip 5 dk sonra kontagi actigimda 100 e ilasmis oluyor ve beni rahatsiz ediyor. Hatta ve hatta ilk defa dun soyle bisey oldu, uzun yoldan geldim 100 km kadar, sehir icine kirmizi ışığa girdim ve arac calisir halde iken dahi hararet 90 i gecti, klima kontrol unitesinden dijital olarak kontrol ettigimde de ısının 100 olduğunu gordum. Tekrar trafik hareket etti ve 94/95 e dustu. Yani ruzgar alirken sorun yok fakat almazken tam sogumuyor. Kafama takmalimiyim sizce?

muratburunce
24-10-2023, 15:00
hararet müşürü ve termostat'a bakmakta fayda var ilerde büyük sıkıntılar açabilir

fatihob
24-10-2023, 17:14
Kafaya takılmalı. Üstte yazılana ek olarak radyatör fanı çalışıyormu ona bakmak lazım. Dur kalk trafikte ve kontagı kapadıktan sonra radyatördeki suyu soğutmak için fan çalışır.

turboman
24-10-2023, 17:26
Size önceden sinyal veriyor bu şekilde. Araçta lpg varsa lpg nin içi tıkalı olabilir ve sırasıyla fan,radyatör kapağı,fan ve devirdaim olmak üzere kontrol ettirin eğer uzun zamandır değişmemişse hepsini değiştirin.

wolkanku
24-10-2023, 17:45
Araçta daha önce antifrizsiz kullanım olduysa soğutma sistemindeki her aksam pas bağlıyor. Audi a6 aracıma açtığım konuda bahsetmiştim ararsanız bulabilirsiniz.
Kısaca ; radyatörünüz köşesinden açılarak içi şişlenecek.

Halukcagatay
25-10-2023, 09:10
Çok teşekkürler cevaplar icin. Radyator fanim fuzgun calisiyor. 97 de aciyor, klima actigimda 2. Kademe fan da devreye giriyor. Ama genel olarak bir yuksek sicaklik mevcut. İsin ilginc tarafi ustalarin kapisinda yatiyorum, ankarada bilindik denilen 3 farkli ustaya gittim 3ude onemli değil devam et dedi

turboman
25-10-2023, 09:35
Çok teşekkürler cevaplar icin. Radyator fanim fuzgun calisiyor. 97 de aciyor, klima actigimda 2. Kademe fan da devreye giriyor. Ama genel olarak bir yuksek sicaklik mevcut. İsin ilginc tarafi ustalarin kapisinda yatiyorum, ankarada bilindik denilen 3 farkli ustaya gittim 3ude onemli değil devam et dedi

Garip ama banada ustalar bu arabada birşey yok devam et dediler 1 hafta sonra conta yandı ;) ve araçta bulduğum sorun ise daha önceki ustanın bir hatası idi. Bir aracı %70 usta bozar bunu yıllardır karşılaştığım deneyimlerim ile söyleyebilirim.

KÖROĞLU
25-10-2023, 09:39
Çok teşekkürler cevaplar icin. Radyator fanim fuzgun calisiyor. 97 de aciyor, klima actigimda 2. Kademe fan da devreye giriyor. Ama genel olarak bir yuksek sicaklik mevcut. İsin ilginc tarafi ustalarin kapisinda yatiyorum, ankarada bilindik denilen 3 farkli ustaya gittim 3ude onemli değil devam et dedi

Kafan rahat olsun istiyorsan termostat'ı söküp dene. Ama lokasyon ankara diyor, bu sefer açık yolda araban hiç ısınmaz bu da farklı zarar verir.

Olası sebepler, tıkanık su yolları. Usun süreli su kullanımı sonucu su geçen kanalların korozyon yaparak daralması.

Termostat ın görevini tam olarak yerine getirmemesi ( Teromostat üzerine metrik 3 ile 3x delik açıp su geçişini biraz artırabiliriz)

Daha önceki onarımlarda hortumların bükülerek takılması, (Zor ihtimal ama başıma geldi)

Devirdaim in görevini yerine getirmemesi ( bu durum da yok sizde muhtemelen)


Araca bir de obd bağlayıp su sıcaklığı görün mutlaka.

Şuan su varsa motor da komple boşaltıp distile su + kaliteli antifiriz ( Sanayi işi noname asla koymayın) (Total glacelf auto supra şiddetle öneririm) ile sistemi kurun.

Antifirizn soğutmaya olduğu kadar ısı transferi sayesinde aşırı ısınmama konusunda da faydası vardır.

Halukcagatay
25-10-2023, 14:24
Suan sanayide aracim, radyator degisiyor. Radyatorcu bu tikanik dedi ben de ustaya goturdum degistirdim cikan radyatoru nasil kontrol edebilirim gordugum kadariyla cok kotu durmuyordu. Radyator+a.friz degisimi sonucunda yine sonuc alamazsam ne onerirsiniz

Halukcagatay
25-10-2023, 14:27
Cevaplariniz icin cok teşekkür ederim gercekten soyledikleriniz cok aydinlatici oluyor benim icin

wolkanku
25-10-2023, 14:28
Suan sanayide aracim, radyator degisiyor. Radyatorcu bu tikanik dedi ben de ustaya goturdum degistirdim cikan radyatoru nasil kontrol edebilirim gordugum kadariyla cok kotu durmuyordu. Radyator+a.friz degisimi sonucunda yine sonuc alamazsam ne onerirsiniz

bu işlem sonucunda sorununuz çözülecek.

radyatörünüzü söktürmeden önce sistem temizliği de yapıldıysa büyük oranda sorun yaşamazsınız.

sistem temizliği yapılmadıysa , antifrizsiz kullanılan sistemin içine antifriz girdiğinde bir çok yerinden pas çözülmeye başlayacaktır. Yeni koyulan antifrizin rengini her hafta takip edin mutlaka , gerekirse tekrar değiştirirsiniz.

marikan
25-10-2023, 19:03
Devirdaimden de olabilir. Palleri kırılıyor ve yeteri kadar devirdaim yapamıyor. Sorun çözülmezse sıradaki şüpheli bence devirdaim pompası.

Halukcagatay
25-10-2023, 20:44
bu işlem sonucunda sorununuz çözülecek.

radyatörünüzü söktürmeden önce sistem temizliği de yapıldıysa büyük oranda sorun yaşamazsınız.

sistem temizliği yapılmadıysa , antifrizsiz kullanılan sistemin içine antifriz girdiğinde bir çok yerinden pas çözülmeye başlayacaktır. Yeni koyulan antifrizin rengini her hafta takip edin mutlaka , gerekirse tekrar değiştirirsiniz.

bugun radyatorle birlikte sistem temizliği de yaptırdım. ilaçla temizliyeip birkaç kez doldur boşalt yaptılar inşallah sabah gorcem sonucu.

Halukcagatay
25-10-2023, 21:35
Devirdaimden de olabilir. Palleri kırılıyor ve yeteri kadar devirdaim yapamıyor. Sorun çözülmezse sıradaki şüpheli bence devirdaim pompası.

çok sağolun eger sonuc alamazsam benim de ilk aklımda olan devir daim. yanlız şöyle bir durum da var kısaca özetleyim.

şimdi benim esas aracım 2016 vw cc. tt yide haftasonu gazlaması icin aldım. bu hararet sorununu farkettigim andan itibaren hem cc hem tt de klima kontrol paneli uzerinden surekli ısıları takip ediyorum takıntı oldu artk.

cc ile uzun yolda fix 87-89 arası degişiyor sıcaklık. hatta ayagımı gazdan kesip yokus inerken 83 lere kadar iniyor. ama gosterge 90 da hep sabit. tt ile giderken ise ruzgar alsa da almasada 94-95 civarı geziyor. fakat her ikisi de durdugu yerde 100 derecelere ulaşıyor. cc kadranda surekli 90 gosterirken tt 90 ı geciyor 100 e ulaştıgında. bunu anlamlandıramadım mesela

marikan
26-10-2023, 11:19
çok sağolun eger sonuc alamazsam benim de ilk aklımda olan devir daim. yanlız şöyle bir durum da var kısaca özetleyim.

şimdi benim esas aracım 2016 vw cc. tt yide haftasonu gazlaması icin aldım. bu hararet sorununu farkettigim andan itibaren hem cc hem tt de klima kontrol paneli uzerinden surekli ısıları takip ediyorum takıntı oldu artk.

cc ile uzun yolda fix 87-89 arası degişiyor sıcaklık. hatta ayagımı gazdan kesip yokus inerken 83 lere kadar iniyor. ama gosterge 90 da hep sabit. tt ile giderken ise ruzgar alsa da almasada 94-95 civarı geziyor. fakat her ikisi de durdugu yerde 100 derecelere ulaşıyor. cc kadranda surekli 90 gosterirken tt 90 ı geciyor 100 e ulaştıgında. bunu anlamlandıramadım mesela

Vag grubunda şöyle bir durum var; motor sıcaklığı bir kez 90'a ulaştıktan sonra hararet 75-105 (+- 1-2 derece fark edebiliyor araçtan araca) arası gezse bile kadranda 90'da sabit kalır. Örneğin ben kendi aracımda 101-102 gördüğümü hatırlıyorum yaz sıcağında. Bu sorun teşkil etmiyor zaten.

Halukcagatay
26-10-2023, 13:20
Vag grubunda şöyle bir durum var; motor sıcaklığı bir kez 90'a ulaştıktan sonra hararet 75-105 (+- 1-2 derece fark edebiliyor araçtan araca) arası gezse bile kadranda 90'da sabit kalır. Örneğin ben kendi aracımda 101-102 gördüğümü hatırlıyorum yaz sıcağında. Bu sorun teşkil etmiyor zaten.

haklısınız fakat aracın kadranı 90ı geçmese ben de kafama takmıycam ama derece tam 100 e geldiginde analog kadran da 90 ı gecip bi sonraki çizgiye geliyor