PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E39 M52B20 3.0 Stroker Hakkında



Gsokte
23-11-2023, 23:34
Şuan m52b20 98 520i aracımın motoru 3.0 stroker aşamasında, usta şuanlık sadece motor işini yapıyor.
Sorum şu motoru bitirdikten sonra ilk olarak motor sağlığı açısından yapmam gereken işlemler nelerdir?
Stroker bir motorun rodajı en verimli nasıl yapılmalıdır?
Geleceğe yönelik olarak daha fazla performans almak için yapabileceğim modifikasyonlar nelerdir?
Daha sonrası için aracı kullanırken öncesine nazaran dikkatli olmam gereken şeyler nelerdir?

Bu konularda biraz bilgisizim beni aydınlatırsanız çok mutlu olurum.

Gsokte
24-11-2023, 14:30
Yok mu aydınlatabilecek birileri?

turboman
24-11-2023, 17:13
Öncelikle 500 km 4 bin deviri geçmeden rodaj yapıp yağını değiştirip akabinde yağ su kaçağı varmı kontrol edilir bi sıkıntı yoksa yavaş yavaş gazlamaya başlarsın. Motor 3.0 olduğu için enjektör,gaz kelebeği,akışmetre,manifold ve beyin değişiyormu ?

Gsokte
25-11-2023, 08:22
Şuan için motor içi hariç bir değişikliğe gidilmeyecek. Peki dediğiniz şeyleri yapmak ilk etap için zorunluluk mu yani yapmazsak problemle karşılaşır mıyız?

turboman
25-11-2023, 08:57
Sadece motor içini değiştirmeyle verim alamazsınız. Yaptığınız işlemle kabaca tabir etmek istersek araba 3.0 değilde 2.5 gibi performans verir :)

Gsokte
25-11-2023, 16:07
Şuan motor içi yapılacak işlemler bunlar;
866 krank
313 piston kolu
84mm piston sekman
Tk alt üst conta
Tk.eksantrik zincir seti
Tk. Buji
Alternator kayışı
Devirdayim
Termostat
Yağ filtre
Hava filitre
Benzin filitre
Blok rektefiye
Silindir kapak rektefiye
Dediğiniz işlemleri daha sonra yapmak kolay olur mu yoksak motor vs inmesi gerektiği için çok uğraştırır ve şimdi mi yapmak en mantııklısı?
Bütçe biraz kısıtlı açıkçası.

turboman
25-11-2023, 18:50
Şuan motor içi yapılacak işlemler bunlar;
866 krank
313 piston kolu
84mm piston sekman
Tk alt üst conta
Tk.eksantrik zincir seti
Tk. Buji
Alternator kayışı
Devirdayim
Termostat
Yağ filtre
Hava filitre
Benzin filitre
Blok rektefiye
Silindir kapak rektefiye
Dediğiniz işlemleri daha sonra yapmak kolay olur mu yoksak motor vs inmesi gerektiği için çok uğraştırır ve şimdi mi yapmak en mantııklısı?
Bütçe biraz kısıtlı açıkçası.
Yok önce motoru arabanın üstüne atın rodajını bitirin daha sonra yüzeysel yapılacak işler zaten. Sonra bütçeyi ayarlayınca yaparsınız kolay gelsin.

Gsokte
26-11-2023, 21:07
Anladım teşekkürler.
Peki daha sonrası için kullanım aşamasında önceye nazaran dikkat etmem gereken şeyler nelerdir?

MURAT_HLX
27-11-2023, 05:44
Anladım teşekkürler.
Peki daha sonrası için kullanım aşamasında önceye nazaran dikkat etmem gereken şeyler nelerdir?

bence hararet m52b20 std piston 80,00 mm olması lazım şuan doğal olarak 84,00 mm oldu,honlama yapıldı doğal olarak gözler birbirine yaklaştığı için hararet riski olabilir,hararete bakın hayırlı olsun

Seyfettin777
10-12-2023, 16:40
Listeye ek olarak M50b25 emme manifoldu ve M50b25 ya da 4.4 V8 M62 gaz kelebeği (V8 kelebek adaptör gerektirir), 2.8 pembe enjektör ve güzel bir yazılım araca stroker kadar etki eder. Egzoz da yapmanız gerekecektir 2.0 aracı çok sıkar Egt sorunu da yaşatabilir eğer kat doluysa.

M52 motor Ms41 tesisat kullanır, M50 motorların Ms40.1 tesisatından farklı olarak beyine yazılım yapılabilir stand alone ya da piggy back beyne ihtiyaç yok bu aşamada.

M52 aluminyum blok, üstelik bloğu açmışsınız. Hararete çok dikkat etmenizi ve aracı uzun soluklu sıkıştırmamanızı tavsiye ederim, devirdaim 2 tip biri plastik palli diğeri aluminyum palli, plastik ise buna da ayrı dikkat etmeniz gerekir vakti gelmeden değişmeli. Listede göremedim ancak açmışken termostat ve termiği de değiştirin derim, termikte Behr tercih edin mutlaka.

Rodaj konusuna gelince herkesin farklı yöntemi var ancak ben şöyle bir uygulamaya şahit oldum ve sağlıklı olduğunu düşünüyorum;
1- Araç toplanır mineral yağ ile çalıştırılır 2 saatlik çalışmadan sonra yağ boşaltılıp çapaklar için kontrol edilir, tekrar mineral yağ doldurulur, şehir içi ağırlıklı 100km yapar ve mineral yağ boşaltılıp yağ filtresi değiştirilir, içerisine tam sentetik yağ konur(M50 için 5-30 kullananlar da gördüm yeni motorlarda),
2- Araç bu şekilde 400km yapar, 500km'ye kadar sıcakken 4k rpm, soğukken 3k rpm sınırı aşılmaz, 500. Kilometrede yağ ve filtre tekrar değiştirilir,
3- Araç ve yağ tamamen ısındıktan sonra devir bandının sonuna kadar 3. Ve 4. Viteslerde sıkıştırılıp kompresyona bırakılır, kompresyonun özellikle rampa aşağı olmasına özen gösterilir, bu şekilde kompresyonla segmanların tam olarak oturması sağlanır, 1000. Kilometrede yağ ve filtre değiştirilerek rodaj tamamlanır.

Yarış motorlarında ise bu durumu biraz değiştirip aracı direkt 3. Aşamadaki gibi sıkıştırarak tamamiyle sıkıştırılmış bir segman-yanma odası düzeni yakalamak istiyorlar ancak segmanlar hızlı aşındığı için motorun ömründen hızlıca eksiltiyorsunuz rodaj aşamasında; Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power (http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm)

Gsokte
14-12-2023, 12:46
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, ustama danıştığımda ilk yağ ile bir süre kullanmanın problem olmayacağı söylendi, 10 40 shell yaü kullanıldı. Yaklaşık 1000km hiç zorlamadan uzun yol yaptım araç ile, 2000km de yağ değiştirmeyi planlıyorum, ekleyeceğiniz bir şey varsa beklerim.
Evet termik de deÄŸiÅŸti.
Harici beyin olmadan ne tür bir yazılım önerirsiniz? Ve istanbul içi yazacak tanıdığınız var mı?
Egzoz olarak ne yapmamı önerirsiniz? İskender de yaptırmayı planlıyorum.

Birkan61
14-12-2023, 12:54
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, ustama danıştığımda ilk yağ ile bir süre kullanmanın problem olmayacağı söylendi, 10 40 shell yaü kullanıldı. Yaklaşık 1000km hiç zorlamadan uzun yol yaptım araç ile, 2000km de yağ değiştirmeyi planlıyorum, ekleyeceğiniz bir şey varsa beklerim.
Evet termik de deÄŸiÅŸti.
Harici beyin olmadan ne tür bir yazılım önerirsiniz? Ve istanbul içi yazacak tanıdığınız var mı?
Egzoz olarak ne yapmamı önerirsiniz? İskender de yaptırmayı planlıyorum.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, ustama danıştığımda ilk yağ ile bir süre kullanmanın problem olmayacağı söylendi, 10 40 shell yaü kullanıldı. Yaklaşık 1000km hiç zorlamadan uzun yol yaptım araç ile, 2000km de yağ değiştirmeyi planlıyorum, ekleyeceğiniz bir şey varsa beklerim.
Evet termik de değişti.
Harici beyin olmadan ne tür bir yazılım önerirsiniz? Ve istanbul içi yazacak tanıdığınız var mı?
Egzoz olarak ne yapmamı önerirsiniz? İskender de yaptırmayı planlıyorum.

( Bozuk gorunen Turkce harfleri duzelten site! - TurkceKarakter.com (https://www.turkcekarakter.com/) )

Gsokte
14-12-2023, 12:57
Teşekkür ederim

Gsokte
14-12-2023, 13:08
+olarak hangi yağ en uyumlu olur?

turboman
14-12-2023, 13:18
Yağ olarak 10/60 mobil öneririm stroker yapılan araçlarda kullanırdık amacı standarta göre daha gerilimde çalışan motorun haliyle ısısıda yüksek olacaktır buna göre yağda fazla ısınacağı için daha uygun olur diye.
Egzoz olarak ortaya spor kat ardından xpipe ve sona orjinal çift giriş çift çıkış oem 3.30 egzoz takabilirsin. İsteğe göre orta susturucuyu ses çıksın diye iptal edebilirsin. Kullanacağın susturucuların girişide çıkışıda çift olsun ozaman m3 sesine daha yakın bir ses çıkar ve daha uyumlu olur.

Gsokte
14-12-2023, 13:52
Tahmini ne kadarlık bir bütçe gerekir? Elde avuçta bir şey kalmadı ��

8.000rpm
14-12-2023, 14:06
benim kafam pek almadı açıkçası
belki de yanlış düşünüyorumdur ;

hacmi kabaca %50 arttırılan bir motoru , emme manifoldu+egzoz manifoldu+enjektörler+benzin pompası+bunların hepsini koordine edecek olan beyin veya yeni bir yazılım gibi parçaları , yani o bedenin "nefes alma-beslenme-dışkılama" gibi hayati fonksiyonlarını geliştirmeden nasıl sağlıklı yürüteceksiniz?
saydığınız parçalar arasında bunlar yok?
bu artan hacim daha çok hava isteyecek , daha çok benzin isteyecek , daha fazla gaz çıkaracak
bunları ona veremezseniz de hararet yapacak , gitmeyecek vs..vs..vs..
yani aradaki büyüme 2,0-3,0 olduğu için söylüyorum bunları
daha az büyütülse belki gerek olmayabilir bile bunlara..

Gsokte
14-12-2023, 14:54
Açıkçası bu konular da çok bilgili bir insan değilim, ustamla konuştuğum da bu işlemin şuan için yeterli olduğunu, diğer işlemlerü yapmamanın bir zararı olmadığı ama tabiki tam güç için yapmak gerektiğini, ilerde bütçe oldukça diğer şeylerin yapılabileceği cevabını aldım. Şunu da belirtmek isterim, aracın önceki haliyle kıyasladığum da arada gerçekten uçurumlar var, gidişi, kalkışı, düşük devirler, vs vs

Seyfettin777
14-12-2023, 16:59
Motordaki ve egzoz sistemindeki değişecek parçalar tamamlanmadan yazılım yaptırmayın derim, her seferinde tekrar yazılım, ayar ve ayar için benzin gidecek. Ben şuanda Adana civarındayım Ecuhard'ın yaptığı işleri beğeniyorum ancak İstanbul için özelikle M50 yazan birini öneremeyeceğim, bilgim yok maalesef.

Egzoz konusu tamamen tercihe bağlı, M3 headers takıp güzel ses de alabilirsiniz, headers ellenmeden güzel bir x pipe ile sona son susturucu/spor kat koyup çift çıkış yapıp da bırakabilirsiniz. İkisi de iş görür piyasada Supersprint'lerin replikalarını imal edenler de vardı ancak hala kaldı mı bilmiyorum.

Egzozdan sonra üst devirler biraz daha rahatlar, kat dolu ise özellikle Egt olayında da motoru rahatlatmış olursunuz. Ancak aracın emme sistemi hala 2.0'a göre dizayn edilmiş bir sistem. Dolayısıyla ya komple kelebekli bir M50b25 emme manifoldu alın ya da manifoldu aldıktan sonra 4.4 V8 M62 kelebeği alın. İşgüzarlar M52b28-M52b25 manifoldu satmak isterse satın ALMAYIN, 2.5 M50 manifoldunun debisi daha yüksek çünkü.

Enjektör meselesine de gelince araca daha bir şey girmeyecekseniz stock olanlar yeter. Ama bu araçta M54b30 ya da aftermarket dereceli eksantrik de girecekseniz yakıt konusunda sıkıntı yaşarsınız. Custom enjektörler pahalı olduğu için en uygun, makul ve hızlı çözüm M52b28'in pembe enjektörleri. Olur da takarsanız çalışır, ancak yazılım yapılmadan yine enjektörlerden randıman alamazsınız.

Yerinizde olsam egzozu yaptırır, M50b25 komple kelebekli bir manifolt alırdım, biraz rahatladıktan sonra da M3 headers ve yazılımla olayı noktalardım, ilk ikisini hemen halletmeniz daha mantıklı, akabinde yazılım da yapılmalı ancak headers bekleyebilir.

Gsokte
14-12-2023, 20:37
Bilgiler için teşekkür ederim, peki bütçe sağlayana kadar egzoz dahil hiçbir şeyi ellemeden şuanki olduğu halde kullansam herhangi bir problem yaratır mı? Araca sağlıksız olur mu?
Ayrıca fiyatlardan da bihaberim, egzoz ve manifold tahmini ne tutar?

Seyfettin777
14-12-2023, 21:01
Motor verimsiz çalışır, dediğim gibi egzozda kat doluysa artan hacim nedeniyle Egt, dolaylı olarak da ısınma sorunu yaşatabilir sakin kullanırsanız, özellikle bu kış aylarında kısa vadede sorun çıkartmaz ancak 40-50hp civarı saklı bir güçten bahsediyoruz tabii.

Egzoz ve manifolt fiyatlarıyla ilgili ise bilgi veremeyeceğim egzozda fiyatlar ustalara göre değişken, manifolt içinse Bmw parçacılarını arayarak bilgi almanızda fayda var. Çok önceden 3000Tl komple m60 v8 kelebek+ M50b25 manifolt için fiyat almıştım.

Gsokte
14-12-2023, 22:59
Teşekkür ederim, ilerleyen zamanlarda yaptığım değişiklikleri eklerim foruma.

Gsokte
15-12-2023, 15:29
Acaba diyorum hem maliyet hem de çok uğraşmamak için, krom düz boru sona da bi spor susturucu taksam nasıl olur? Xpipe ile arasında ses, güç performans açısından ne gibi farklılıklar olur?
Ve tek geldiği için xpipe a çift giriş çift çıkış verme işlemi nasıl yapılacak?

turboman
15-12-2023, 16:18
Acaba diyorum hem maliyet hem de çok uğraşmamak için, krom düz boru sona da bi spor susturucu taksam nasıl olur? Xpipe ile arasında ses, güç performans açısından ne gibi farklılıklar olur?
Ve tek geldiği için xpipe a çift giriş çift çıkış verme işlemi nasıl yapılacak?
Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmemiş olur boşa para harcamış olursun. Motora yaptığın modifiyenin akabinde yapılması gerekenleri sıraladık sen hala maliyet ve uğraşmamaktan bahsediyorsun,keşke hiç girmeseydin bu işe hem paranda cebinde kalırdı ;)

Gsokte
15-12-2023, 17:12
Ekonomik olarak bakmak zorundayım her zaman, 20 yaşında baba parası olmadan kendi kazancıyla genç yaşında köşede yüzbinlerce lirası yok herkesin tek kalemde harcayabileceği :D 2.0 kullanmaktansa güçlendirip geri kalanları yavaş yavaş yapacağım. Buradan bilgilenmeye çalışıyorum. Motora yapılacak işlemleri zaten anladım düz boru ve xpipe arasındaki farkların bilgisini almak için buradayım iğneleyici nasihatın değil.

turboman
15-12-2023, 18:03
Ekonomik olarak bakmak zorundayım her zaman, 20 yaşında baba parası olmadan kendi kazancıyla genç yaşında köşede yüzbinlerce lirası yok herkesin tek kalemde harcayabileceği :D 2.0 kullanmaktansa güçlendirip geri kalanları yavaş yavaş yapacağım. Buradan bilgilenmeye çalışıyorum. Motora yapılacak işlemleri zaten anladım düz boru ve xpipe arasındaki farkların bilgisini almak için buradayım iğneleyici nasihatın değil.
Son yazdığın cümleye katılmıyorum üstümede alınmıyorum :) en baştan yazdıklamızı oku akabinde senin verdiğin cevapları oku ardından hak verirsin diyeceğim ama kanıtlıyamam. Tek kalemde harcıyacaksın demedi kimse önce motoru rodajını bitir gazlamadan sonrasında paran olunca doğru olanı yap dedik. Sen yinede para olmamasına rağmen yanlış ilerlemeye çalışıyorsun ondan böyle yazdım. Yoksa ne yaparsan yap bananemi deseydik. Neyse sen bilirsin istediğin gibi yap egzozunu koşay gelsin

Seyfettin777
15-12-2023, 18:33
turboman abinin anlatmaya çalıştığı şey daha iyisi varken idareten mevzuyu halletmek yerine bir işi bir sefer yapmak, yapabilecek hale gelene kadar da dokunmamak aslında, biraz iletişimsizlik olmuş o da sizi düşündüğü için bunu anlatmaya çalışıyor. 3.0 stroker yapılmış bir makinede idarelik çözümler idarelik tatmin duygusu yaratacaktır, onun için bekleyip hakkı şekilde yapmak daha doğru diye düşünüyorum. Ha egzozu İskender usta yapmaz da işçiliği güzel bir x ustası yapar bu kısmı anlaşılabilir ve ben de böyle tercih ederdim.

Egzoz olayına gelince komple düz boru+susturuculu bir setup metalik altı silindir sesini bozar. Ses biraz Varex takılmış Honda benzeri bir tona sahip oluyor, gündelik kullanıyorsanız alt devirlerde zırıltı(droning) yaşanması da çok muhtemel.

6 silindir ve V düzenli makinelerde egzozu ikiye bölüp x pipe ya da h pipe ile egzoz çıkış gazlarının debisini stabilize ediyorsunuz. Atmosferik makineler bilindiği üzere back pressure dediğimiz egzoz basıncına ihtiyaç duyuyor aksi takdirde alt devirler cansız olacak ve tüketimi de arttıracaktır, komple düz boruda bu back pressure olayını tam tadında yakalamak zor olduğu gibi vereceği ton da güzel olmaz, Eisenmann ya da Supersprint gibi marka bir egzoz değilse tabi. Zaten S54 bile fabrikadan hatırladığım kadarıyla h pipe düzenine sahipti sanırım kat öncesinde.

Dolayısıyla ben de acele etmemek taraftarıyım, alt devirlerde tok, üst devirlerde metalik sese sahip 7+ rpm dönen bir 3 litre 6 silindir zaten aradaki farkı o zaman kendisi seslendirecektir. :D
Şahsi düşüncem tabi kimse alınmasın ancak ben kola kutusu gibi zırıltılı sesi pek sevmiyorum, dolayısıyla hem performans(alt devir tepkileri açısından) hem de keyif açısından x pipe benim için de 2-0 önde. Yoksa komple düz boruyla da saydığım dezavantajlar dışında atmosferik bir setupla ciddi farklar olmaz.

Gsokte
15-12-2023, 19:10
Son yazdığın cümleye katılmıyorum üstümede alınmıyorum :) en baştan yazdıklamızı oku akabinde senin verdiğin cevapları oku ardından hak verirsin diyeceğim ama kanıtlıyamam. Tek kalemde harcıyacaksın demedi kimse önce motoru rodajını bitir gazlamadan sonrasında paran olunca doğru olanı yap dedik. Sen yinede para olmamasına rağmen yanlış ilerlemeye çalışıyorsun ondan böyle yazdım. Yoksa ne yaparsan yap bananemi deseydik. Neyse sen bilirsin istediğin gibi yap egzozunu koşay gelsin

Yok abi sen beni yanlış anladın, zaten ben de o amaç içersindeyim bir şeyi kötü yapmaktansa geç yaparım iyi yaparım. İki egzoz arasındaki farkı sormamın da nedeni buydu eğer xpipe gerçekten fark ettiriyorsa zaten beklerim stok gezerim. Verdiğin bilgiler için sağolasın.

Gsokte
15-12-2023, 19:13
turboman abinin anlatmaya çalıştığı şey daha iyisi varken idareten mevzuyu halletmek yerine bir işi bir sefer yapmak, yapabilecek hale gelene kadar da dokunmamak aslında, biraz iletişimsizlik olmuş o da sizi düşündüğü için bunu anlatmaya çalışıyor. 3.0 stroker yapılmış bir makinede idarelik çözümler idarelik tatmin duygusu yaratacaktır, onun için bekleyip hakkı şekilde yapmak daha doğru diye düşünüyorum. Ha egzozu İskender usta yapmaz da işçiliği güzel bir x ustası yapar bu kısmı anlaşılabilir ve ben de böyle tercih ederdim.

Egzoz olayına gelince komple düz boru+susturuculu bir setup metalik altı silindir sesini bozar. Ses biraz Varex takılmış Honda benzeri bir tona sahip oluyor, gündelik kullanıyorsanız alt devirlerde zırıltı(droning) yaşanması da çok muhtemel.

6 silindir ve V düzenli makinelerde egzozu ikiye bölüp x pipe ya da h pipe ile egzoz çıkış gazlarının debisini stabilize ediyorsunuz. Atmosferik makineler bilindiği üzere back pressure dediğimiz egzoz basıncına ihtiyaç duyuyor aksi takdirde alt devirler cansız olacak ve tüketimi de arttıracaktır, komple düz boruda bu back pressure olayını tam tadında yakalamak zor olduğu gibi vereceği ton da güzel olmaz, Eisenmann ya da Supersprint gibi marka bir egzoz değilse tabi. Zaten S54 bile fabrikadan hatırladığım kadarıyla h pipe düzenine sahipti sanırım kat öncesinde.

Dolayısıyla ben de acele etmemek taraftarıyım, alt devirlerde tok, üst devirlerde metalik sese sahip 7+ rpm dönen bir 3 litre 6 silindir zaten aradaki farkı o zaman kendisi seslendirecektir. :D
Şahsi düşüncem tabi kimse alınmasın ancak ben kola kutusu gibi zırıltılı sesi pek sevmiyorum, dolayısıyla hem performans(alt devir tepkileri açısından) hem de keyif açısından x pipe benim için de 2-0 önde. Yoksa komple düz boruyla da saydığım dezavantajlar dışında atmosferik bir setupla ciddi farklar olmaz.

Bilgiler için teşekkürler X pipe en iyi seçenek o zaman. Zaten motor sesi bile bir hayli tatmin edici :D İlk fırsatta x pipe yapacağım.

turboman
15-12-2023, 20:05
Yok abi sen beni yanlış anladın, zaten ben de o amaç içersindeyim bir şeyi kötü yapmaktansa geç yaparım iyi yaparım. İki egzoz arasındaki farkı sormamın da nedeni buydu eğer xpipe gerçekten fark ettiriyorsa zaten beklerim stok gezerim. Verdiğin bilgiler için sağolasın.
Anlıyacağından emindim zaten de bazen böyle iletişim bozukluğu oluyor. Burdaki bilgiler senin için değil internette aratanlarında karşısına çıkıyor bu aramızdaki geçen soru cevap herkese yol gösteriyor. Kal sağlıcakla :)

Gsokte
15-12-2023, 20:51
Anlıyacağından emindim zaten de bazen böyle iletişim bozukluğu oluyor. Burdaki bilgiler senin için değil internette aratanlarında karşısına çıkıyor bu aramızdaki geçen soru cevap herkese yol gösteriyor. Kal sağlıcakla :)

Eyvallah abi sağolasın :)

kelalper
04-01-2024, 13:31
Güzel kardeşim hem bilgim yok diyorsun bunun üzerine insanlar sana tavsiyede bulunuyor sonra diyorsun ki düz boru yapsam. Egzoz yaptırıcam ama çok param yok dedikten sonra iskendere yaptırıcam diyorsun. Biliyorsan neden soruyorsun bilmiyorsan neden şunu mu yapsam diye soruyorsun ki sana sunulan opsiyonların içerisinde o yok. Paran yoksa neden BMW gibi maliyetleri, parçası ucuz olmayan bir markayı modifiye etmek ile uğraşıyorsun. Ucuz yola başvurursan o yaptırdığın motorda kısa zamanda nanik olur. Şu anda büyük ihtimalle makine fakir çalışıyor 2.0 parçaları ile 3.0 makine çalıştırdığın için. Fakirken de güzel performans verir ama yıpratıcı çalışır ömrü kısa olur.

16EC813
04-01-2024, 13:58
kimse yaşamadan anlayamaz :D yaşavegör :D

Muratrrhn
27-03-2024, 09:54
merhaba e39 aracımda m50b30 stroker motor 25 emme ve headers var kat iptal şuan fena değil ama ustam araç otomatik olduğu için yazılımın pek faydası olmayacağını söyledi sizin fikir ve önerileriniz nedir