Orijinalini görmek için tıklayınız : ELEKTRİK ! Isıtıcı Fanı Tam Güç Çalışıyor. Kontrol Edilemiyor.
Herkese :heyoo:
Aracım 2001 Peugeot 306 GTi, yani bir merkezi işletim sistemi yok içmekanda
Kalörifer fanı kontrol panelinden müdahele edilemiyor ve bunun başlıca sebep olabilecek parçaları sırası ile değiştirdim ve tecrübe ettiklerimi sizinle paylaşacağım.
YİNEDE DÜZELMEDİ BELKİ SİZİN AKLINIZA GELEN ATLADIĞIM BİR DETAY VARDIR.
Öncelikle kontrol panelinden şüphelendim ve içini açtım açtığımda SLD24 yazan bir diyotu patlamış gördüm ve sipariş ettim sadece diyotu değiştirdim.
Sonrasında çözüm olmadı bir arkadaşımdan kontrol paneli aldım ve onu taktım oda çözüm olmadı ve bende 2. seçenek olarak Fanın yanında kontrol modülünü aldım.
İlk değiştirdiğim ürüne güvenmeyip 2.modülü farklı marka aldım oda iş yapmadı.
Modüle 3 kablo giriyor +(kırmızı) / Dimmer (mavi) / - (siyah) şeklinde multimetre ile ölçtüğümde fan kontrolde hız değişikliği yaptığımda V değerleri değişiyor Bakınız videomda var geçerli zaman linkini ekliyorum.
2 | Kalörifer Fan Modülü Kutu Açılımı & Montaj ve Kontrol Paneli Ölçüyorum| Peugeot 306 - YouTube (https://youtu.be/GyQqIzRyw2c?t=523)
Sonrasında fan modülünü kontrol panelinden gelen 3lü soketini takıp + / - şeklinde fana bağlanacak kablolarından ölçmeye çalışıyorum sonuçta fanın hızını ayarlamış olması gerekiyor ama hiç bir değişim göremiyorum ölçtüğümde 12.5v de duruyor yada 12v
Şimdi aklıma takılan bir durum kontrol panelinde dimmer görevi gören fan ayar yeri hız arttıkça v düşmesi bana ters geldi artması gerekmez miydi ?
Yani en başta ölçtüğüm değer fanı hızlandırdıkça 7v falan olması ters bi durum değil mi ?
Atladığım bi detay mı var ? Fikriniz var mı ? Böyle düz sistemli bir araçta
cabriolet
27-02-2024, 10:41
Sat kurtul
aykutsafakyaman
27-02-2024, 12:17
Belki değiştirdiniz bilmiyorum ama rezistans olabilir mi sorun ?
ghibli06
27-02-2024, 19:18
bu sanki rezizstans işi gibi...
Tayfun-E30
27-02-2024, 22:37
Tesisat ile ilgili bir problem bence,
Kontrol paneline gelen eksiyi olcup kontrol edilebilir, yada resistorun 3 bacagina ayri ayri eksi verip ordan sonrabir problem olup olmadigini test edebilirsin.
Benzer durum beyinsiz bir ford ka da geldi başıma, rezistans değiştirerek çözdüm. Bir de onu kontrol et bence.
2 tane rezistans değiştirdim MODUL dediğim o alet :)
tesisatın girişi yane panele giren sokette nereden baksam 20 pin var ve bir bacak kararmış. Şimdi o kablo demetini takip edeceğim yarılı bir yeri var mı diye
Sat kurtul
https://i.pinimg.com/originals/d9/3e/99/d93e99eb842e424ea169e2670376bd43.gif
Tayfun-E30
28-02-2024, 20:57
Mantikli yanan diyot
Icin;
TVS (Transient Voltage Suppression) Diyot
Devrelerin enerji beslemesi katına paralel bağlanarak kullanılan, koruma amaçlı bir diyot’dur. Doğru polarma altında normal bir diyot gibi davranırken, ters polarma altında farklı davranır. Ters polarma altındayken belli bir voltaja kadar akım geçirmez. Örneğin 12V’luk bir TVS diyotu, 13V’luk bir ters polarma altında akım geçirmeye başlar, kısa devre etkisi yaratır. Bu etki uzun süre devam ederse sigorta’nın atması beklenir.
TVS Diyot
Yaziyor oralarda birseyler var bence..
OMTechJr.
29-02-2024, 13:58
Dış sıcaklık sensörü var mı araçta? kadranda, klimada yada ecu'da dışarıda hava kaç derece görebiliyor musunuz? Görebiliyorsanız doğru gösteriyor mu? Marea'da dış sıcaklık sensörü arızasında başıma geldi aynı durum. Açar açmaz Full blast sıcak üflüyordu.
Dış sıcaklık sensörü var mı araçta? kadranda, klimada yada ecu'da dışarıda hava kaç derece görebiliyor musunuz? Görebiliyorsanız doğru gösteriyor mu? Marea'da dış sıcaklık sensörü arızasında başıma geldi aynı durum. Açar açmaz Full blast sıcak üflüyordu.
Evet var, Auto bölümü sanırım buna bağlı olarak çalışıyor olabilir.
En son neler yaptığımı belirteyim yine bu günde sağ aynaya bakayım.
Fan Motoru kömürleri yenilendi ve sargıları kontrol edildi.
Fan resistansı alındı ve alınan 2 farklı marka ile kontrol edildi Dimmer değerleri Volt olarak çıkışı multimetrede okunuyor.
Klima kontrol paneli çalışıyor ve dimmeri sağlam multimetre ile kontrol edildi
Klima / Kalörifer tesisatının röleleri sağlam kontrol edildi.
Araç kontağını söktüm dağıttım acaba ana elektrik dağılımında bir sorun var mı diye oda değil.
Son olarak tesisatı sökmeye başladım teker teker kontrol paneline giren soketteki kabloları kontrol ediyordum.
Ve hala sonuca ulaşamadım
Aynadaki sensör'de sağlam çıktı. Klima / Kalörifer içerisindeki ısı ölçeri ve iç mekan ısı ölççerleri test edicem Ohm larını
Bir tane fırçalı motor için esc al tak bak keyfine istediğin gibi kısıp açarsın
Bir tane fırçalı motor için esc al tak bak keyfine istediğin gibi kısıp açarsın
Güzel fikirmiş aslında Tamiya TA-03 ilk aldığımda mekanik ESC vardı sonra dijitale geçmiştim çağ atlamıştım resmen ama onu nasıl bağlarım, Orijinalin ırzına geçmeden yine kontrol panelinden çalışacak bir prensip olacaksa güzel fikirmiş.
Paneli şuan bilmediğim için yorum yapamıycam ama mekanik bir anahtar yerine potansiyometre olacak :)
Hatta on off’lu potanslar var çevirdiğin zaman çıt yapıp kuru kontak veriyor , esc’yi açar sonrada fan motorunu istediğin devirde ayarlayabilirsin
bluestain
06-04-2024, 18:01
Rezistans yani kontrol modülü arızalı.
Her ne kadar iki tane denemiş olsan da taktıkların da sıkıntılı.
Eğer imkan varsa çalışan bir araçtan dene
Bugün tavanlamasının oradaki iç mekan ısı ölçerin olduğu yeri söktüm brde ne göreyim soketi sökük nasıl olduysa, ahaa dedim sorunu çözdüm.
Neyse taktım topladım tavanı sonra fanı açtım yarım kontak
YİNE OLMADI. elimde 2 tane modül oldu resistans yani şimdi fanı çalışan auto fanlı bir arabadan ödünç istiyeyim bakayım.
İlk olarak geçmiş olsun ve kolay gelsin. Rolelere dışarıdan akım verip aç kapa yaptırdınız mı?Yoksa direk ölçü aleti ile bacaklardan mı ölçüm yaptınız
İlk olarak geçmiş olsun ve kolay gelsin. Rolelere dışarıdan akım verip aç kapa yaptırdınız mı?Yoksa direk ölçü aleti ile bacaklardan mı ölçüm yaptınız
Şöyle Röleleri ölçmedim açıkcası ama kalörifer ana kablo demetini ölçtüm ve fana gelen 3 kablolu sokette (Kırmızı , ince mavi (panel sinyali) ve Siyah)
Başka bir araçla kıyasladığımda diğer araçta fan resistorüne sinyan 12v olarak giderken bende en fazla 4v olarak gördüm.
Kablo demetinin ana tesissat üzerinde birleştiği bir soket daha var, sonra oradaki ölçümde 12v görüyorum.
Tabi kablo nerede neye gidiyor diye incelediğimde pek bir şey de göremedim.
Ama gözden kaçan bir yer var.
Kalörifer peteğine giden ısı sensör
Dışarıdan gelen havayı ölçen ısı sensörü
Tavandaki iç mekanı ölçen sıcaklık sensörü
dış / iç hava sirkülasyonunu kapatan motor
sıcak / soğuk ayar yapan motor
Birde nereye gittiğini bilmediğim sanırım Evaporatör'ün içine gidiyor belki tavandaki iç mekan sensörüne de olabilir teşhis edemedim.
birde fan motoruna.
KOntrol panaelindeki soket ile oynadığımda 12v değeri alıyorum ama fanı taktığımda yine kontrol sağlamama izin vermiyor anlamadım, yani sadece kontrol panelinde değil durum.
komple yeni bi iç gecir Erel :p :D
komple yeni bi iç gecir Erel :p :D
Çok saçma yerden çözdük olayı mutlu son :D
https://www.youtube.com/watch?v=X8WasuW7x7E
Video Cuma gece yarısı 00:00 yani Cumartesi yayında hahahahahah
Reha Muhtara dondun iyice azonra diye diye :D
Reha Muhtara dondun iyice azonra diye diye :D
yaa haftaiçi koyuyorum izlenme olmuyo napam
https://i.ibb.co/9cBD05t/as.png
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.