Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 Multiair - Yağ eksiltme - Turbo mu yoksa motor mu?



Ormanci
30-08-2024, 21:39
Son birkaç gündür araba bir süre yattığında, ilk çalıştırmada "Yağ basıncı az" diye anlık uyarı verip kayboluyordu. Ben de yağ çok dipte kalıyor, yağsız kalıyor, motor çalışınca düzeliyor diye düşünüp sallamadım.

Sonra Multiair modülü arızası emarelerinden biri olan, marşla birlikte düzensiz çalışma-çalışamama, ya da ilk hareketten sonra atıyorum 1-2 dk sonrasında kavşakta durduğumda veya durmaya yakın stop etme eğilimi gibi işler olmaya başladı. O arada araştırınca aklıma geldi, MA ünitesi yağsız kaldığında da bu arıza olabiliyor diye.. Bu arada araba hata da vermiyor. Sadece o anlık çalışmadığında "drive system error" vs gibi bir şey veriyordu ancak ne olduğu belli değil.

Böyle olunca, bu sabah çıkarken yağa bakayım dedim, çubukta yağ yoktu. Araba 4-4.5 lt kadar yağ alıyor, 5 lt'lik Motul veya Liqui Moly alınca 1 lt'ye yakın gibi bir yağ kalıyordu elimde, iki kutuda böyle 1-1.5 lt yağım vardı, onları ekledim ve çubukta düzgün göründü. Çalışma problemi ve yağ basıncı az uyarısı gitti. Yani Multiair ünitesine de doğru düzgün yağ gidince düzelmiş oldu sanıyorum. Gün içerisinde arabayı birkaç defa kullandım, ne ilk çalıştırmada aptallaşma, ne de hata verme vesaire gibi bir sorun gördüm.

Ancak kafama takıldı tabi haliyle. Araba hiç bu kadar yağ eksiltmemişti sanıyorum bugüne kadar.
Bu arada motorda şu "chip box" mı deniyordu, onlardan takılı, o mu bir şey yapıyor diye onu da devreden çıkarmıştım ancak bu stop etme işleri devam ediyordu ve kutudan olmadığını düşündüm.
Diğer yandan, geçen hafta tatilden dönerken bu box'la gazladığımda 500-600km'lik yol boyunca yalnızca o anda 1-2 defa tık-tık şeklinde tekleme oldu ve o anda egzozdan pof diye siyah duman attı araba. Eski aracım Giulietta'da da yazılım vardı, onda da tekleme olmasa da bazen böyle vites küçültüp gazlamalarda falan anlık benzer duman atma gibi işler oluyordu. Ancak hiç bu şekilde yağ basınç uyarısı alacak kadar azalmamıştı diye hatırlıyorum.

Tabi şimdi sonuç olarak aklıma ilk "eyvah motoru elimize mi alıyoruz" geldi. Segman falan mı kaçırıyor diye... Üstten yarım motor yapmak gerekir gibi bir durum oluştu kafada.

Sonradan da dank etti,
Araba 155.000 km'de, turbo ile ilgili bugüne kadar hiç bir işlem yapılmadı. Bununla birlikte turboda aşırı bir ötme, performans düşüşü, veya arabada devamlı olarak herhangi bir renkte bir duman atma yok. Hani acaba turbo yağ mı kaçırıyor diye de aklıma diğer bir senaryo geldi.

Sizce durum nedir? İlk etapta eyvah motor dedim ama önce turboya mı bakmak gerekir, nasıl anlayabiliriz?
Motorda conta vs de sağlam, motor üzerinde herhangi bir yağ kaçağı şu bu görünmüyor bu arada... Hani ara ara çok gazlayınca falan da yağ eksilebilir belki de, bu kadar dikkat çekici ve uyarı alacak kadar olmamıştı.

rahmitanir
30-08-2024, 21:49
Sabah soguk motorda hafif yokus asagi arabayi kompresyona birak. Hemen sonrasinda gaza dokundugunda duman atiyorsa motordur, gomlekler ovallesmeye baslamistir.

Bir diger kolay kontrol ise, turbonun emme borusunu sok, palleri elinle kontrol et. Oynama var ise, turbidan da yag kaciriyor olabilir. Ama gt14** serisi turbolar zaten cok az yag ile calisir. O sebeple turbo yag kaciriyorsa da, cubukta yag kalmayacak kadar kacirmasi ciddi uzun zaman alir.

Ormanci
31-08-2024, 18:44
Sabah soguk motorda hafif yokus asagi arabayi kompresyona birak. Hemen sonrasinda gaza dokundugunda duman atiyorsa motordur, gomlekler ovallesmeye baslamistir.

Bir diger kolay kontrol ise, turbonun emme borusunu sok, palleri elinle kontrol et. Oynama var ise, turbidan da yag kaciriyor olabilir. Ama gt14** serisi turbolar zaten cok az yag ile calisir. O sebeple turbo yag kaciriyorsa da, cubukta yag kalmayacak kadar kacirmasi ciddi uzun zaman alir.

Hocam tamamdır, söylediğini ilk fırsatta bi deneyeyim.
Turboya da bakmaya çalışacağım bakalım.
Yağ değiştireli aslında bi 4-5 ay geçmiş olabilir, ufak ufak kaçırıyor olsa bu senaryo ile uyuşur mu mesela?

Bir de gittim gaz kelebeği falan aldım, onda sıkıntı diye :)
O arada radyatör fanının da biri cortladı, daha amortisör ve takozları da değiştireceğim, saçma sapan masraf oldu bu ara :)

Ormanci
01-09-2024, 18:07
rahmitanir

Hocam sabah çıkıp denedim, herhangi bi duman atma olmadı.

Yalnız çıkmadan yağa tekrar bakayım dedim, o arada motor suyuna da baktım, minimuma doğru eksilmiş hatta daha az bile olabilir. Su ekledim şimdilik.
Bunun haricinde su kabı içerisinde kirli bir tortu oluşmuş. Bir ara kap kaçırıyor ve bağlantılarından kusuyor diye değiştirmiştik. Çabuk kararmış...

Radyatörde falan mı sorun var acaba bir de...

Turbo emme borusunu sökeyim dedim, bağlantı kelepçesinin oradan yırtılır gibi oldu, elimde kalacak diye sökmekten vazgeçtim :)
Ancak tam da o turboya bağlantı yerlerinin kenarları da yağlı kirli falan bi tortu olmuş. Turbodan yağ kaçırıyor olması ihtimalini güçlendirir mi bu?

rahmitanir
02-09-2024, 09:50
Su kabındaki tortu normal. Suya yağ karışmamış olmaması yeterli. Ufak miktar su eksilmesi de göz ardı edilebilir, ama takip etmekte fayda var. Conta falan kaçak yapsa, o su çok daha hızlı eksilirdi.

Radyatörde ufak ufak kaçak olabilir, bu km'lerde çok şaşırtıcı bir şey değil. Bu şapır şapır şeklinde bir akıntı olmaz. özellikle radyatör alt köşelerine bakmaya çalış, lekelenme gibi bir şey varsa, radyatör yenileme vakti geldi demektir.

Turbo emme tarafında bir miktar yağ olması nomal, o karter havaandırmaın geri dönüşünden gelir ve bir miktar turbo girişinde her zaman olur.

Ormanci
02-09-2024, 10:35
Su kabındaki tortu normal. Suya yağ karışmamış olmaması yeterli. Ufak miktar su eksilmesi de göz ardı edilebilir, ama takip etmekte fayda var. Conta falan kaçak yapsa, o su çok daha hızlı eksilirdi.

Radyatörde ufak ufak kaçak olabilir, bu km'lerde çok şaşırtıcı bir şey değil. Bu şapır şapır şeklinde bir akıntı olmaz. özellikle radyatör alt köşelerine bakmaya çalış, lekelenme gibi bir şey varsa, radyatör yenileme vakti geldi demektir.

Turbo emme tarafında bir miktar yağ olması nomal, o karter havaandırmaın geri dönüşünden gelir ve bir miktar turbo girişinde her zaman olur.

Hocam çok teşekkürler.
Başta çok korktum moralim bozuldu motor mu çıktı bir de şimdi diye :) Sonra dank etti turbo.
Evet bir süre takip edeceğim bakalım neler yapacak. Turbo da normal diyorsan eyvallah ama tabi pervaneyi kontrol edemedim, o da km itibariyle revizyon mevizyon isteyebilir, onlara da baktırayım bakalım...

Aynen radyatör, turbo vesire, bugüne kadar hiç işlem yapılmadı, aynı şekilde düşünüyorum, km itibariyle normal olabilecek şeyler artık. Tortu var ama yağ yok allahtan :) Hepsini birden böyle eksilmiş görünce korktum :)
Radyatör fanı çiftli, teki gitmiş, bir ara değiştireceğiz bakalım, o arada radyatörü de kontrol ettireyim ustaya.

Berkan
04-09-2024, 09:59
Abi o kırmızı yag basıncı az uyarısı bende nerdeyse 4 senedir var arada calıstırıken anlık gözüküp kayboluyor. cekişi vs'si dedigin gibi gayet normal.muhtemelen sensör sacmalıyor diye alıstım beraber yasıyoruz.4 senedirde yazılımlıyım suan 165bin'i devirmişimdir. levent yapanda yazılımı.

Bostancıdaki Zeki ustaya halletirmeye trigerdi ma'sıydı altından girdi üstünden cıktı aracın herşeyi normal suan bakımı yeni. ama yinede o uyuarı kafasına göre alıyorum.
Gecen sanzıman kulagı degisirken fark ettim alt koruma baya baya yagdı hemen danısmanım Leventi aradım :D turbo tarafında bir uyuz valf vs bişey var nevarsa ordan veriyor kacagı seninkide muhtemelen aynısıdır.

levent
04-09-2024, 23:10
Berkan Ara beni şekerim :)
Ormanci , abi selam Rahmi yazmış zaten genelde olması gerekeni üstüne çok bişey demeye gerek yok aslında ancak bazen yağ müşürleri eğimde vs kaldığında yada üstünde tortu birikip bu tip hatalara sebep oluyor nadiren de olsa.
PCV valfi tıkanıklığı da o yağa sebep olabilir bu arada, turbo giriş kısmının kontrolünü kendin de filtre ile turbo arasında kalan boruyu sökerek yapabilirsin 10 dk lık iş, basitçe.

OscaRR
05-09-2024, 09:07
Hocam kompresyon testi yaptırmadan emin olunamaz 4.piston ovalleşmesi kronik o da sebep olabilir ama dıştan yağ kaçağı yoksa sorununuz 55219081 kodlu pcv valfi gibi. Sabah ısınana kadar dur-kalklarda stop etme, anlık beyaz duman, vakum ve basınç değişimlerinde tekleme yaptırır. Diyaframı açık kalınca araç vakumu karterden yapıyor, basıncı da kartere veriyor. Yağ kapasitesi de 3,6-3,8lt civarıdır 1.4 multiairlerin, fazla yağ koyulduğunda da yapabiliyor benzer durumları. Multiair yağ basıncıyla çalıştığı için yağ seviyesi ya da basınçtaki eksilme sistemin düzgün çalışmamasına sebep oluyor ki ekleyince zaten düzeldiğini belirtmişsiniz. Pcvyi de şöyle kontrol edebilirsiniz kabaca; levent inde belirttiği gibi Turbodan filtreye gelen hortumun yağlanma durumundan gözlemlenebilir ya da araç rölantide çalışırken yağ kapağını açıkken el dayadığınızda vakum hissediliyorsa diyafram kaçırıyordur oradan anlaşılabilir. Emmeden pcvye giren vakum hortumunu körleyip deneyebilirsiniz tepkilerini. Kompresyon testinde de 4 silindirde çok oynamadan 170-200psi arası değerler veriyorsa sıkıntı yok denebilir.

Ormanci
09-09-2024, 12:42
Evet ufak bi güncelleme yapayım,

Radyatör fanı bozulma hikayesi ile başlamıştık, oraları sökerken usta turboyu da söküp bakacağım dedi, sökerken zaten hortumun boğazında yağ vardı.
Sonra radyatörlere geçtik, intercooler borularını sökerken oralardan da yağ görünce turbo dedi usta. Turboyu söktü, paller kenarlardan kırılmış, dönen mil ile alt bölümü kırılmış mı ayrılmış mı ne olmuşsa ses yapıyor falan... Revizyona gitti bakalım.

Yağ seviyesini tamamlayınca stop etme, tekleme vs hepsi gitti bu arada. Yağı nereden eksiltti diye çok kafamı kurcalıyordu, motor değildir inşallah falan diye baya mutsuz hale gelmiştim. Herhalde turbo ile halledeceğiz inşallah.

Yalnız arabayı söktükçe bir şey çıktı, onu da değiştirelim, bunu da bilmemne yapalım, moralim bozuldu biraz :)
Bir de bu hafta her şey üst üste geldi, saçma sapan şeylerle uğraştım, araba da tuzu biberi oldu. Sorunsuz sıkıntısız hallolsa da bari rahatlasam biraz.

Ormanci
26-02-2025, 15:49
Su kabındaki tortu normal. Suya yağ karışmamış olmaması yeterli. Ufak miktar su eksilmesi de göz ardı edilebilir, ama takip etmekte fayda var. Conta falan kaçak yapsa, o su çok daha hızlı eksilirdi.

Radyatörde ufak ufak kaçak olabilir, bu km'lerde çok şaşırtıcı bir şey değil. Bu şapır şapır şeklinde bir akıntı olmaz. özellikle radyatör alt köşelerine bakmaya çalış, lekelenme gibi bir şey varsa, radyatör yenileme vakti geldi demektir.

Turbo emme tarafında bir miktar yağ olması nomal, o karter havaandırmaın geri dönüşünden gelir ve bir miktar turbo girişinde her zaman olur.

Hocam tekrar geldim :)

Bu ara yağ eksiltme başladı yine, turbo revizyon gördü, sağdan soldan kaçakları hallettik ettik.

Suya yağ karışmıyor halen sanıyorum ancak kap çok çabuk tortuyla kirlendi, su eksiltiyor ve kabın altından bir yerlerden sızma var. Arada bir su eklemeye başladım kontrol edip edip.
Radyatörde de kaçaktan şüphelenip tıkayıcı onarıcı sıvı koymuştum, uzunca bir süre kesti ama bu başladı şimdi.
Radyatörü de bi ayrıca kontrol ettireceğim.

Bizimkilerde pcv valfi direkt yağ seperatörü şeklinde galiba. Doğru mudur? Ben bunu direkt alıp değiştirtsem mi acaba?
Bakım kitapçığına bakarken de 160.000km için "yağ soğutucu ve geri dönüş bilmemne sistemleri kontrol" diyor :) Tam kilometresi...

Bir de şu aklıma geldi, geçtiğimiz aylarda turbo basıncı artınca tekleme sorunu olmuştu, turbocu yağlama borularını falan temizledi, tortudan tıkanmış vesaire diye. Acaba ona da bu seperatör mü sebep olmuştu temelde diye düşünüyorum.

Çünkü motorda bir şey görünmüyor, duman muman bilmemne babında. Yağ eksiltmeyi takip edip bi bakacağız ustayla, o arada bunun kontrolünü yaptıracağım asıl olarak. Kompresyon testi falan da yaptıracağım bakalım.. İnşallah motor değildir diye gidiyoruz :)

rahmitanir
03-03-2025, 16:32
Geç cevap için kusura bakma @Ormancı.

Bence seperatör bozulmuş olsa dahi ekstra yağ emilmesine o kadar büyük bir etkisi olmaz. Çünkü ben seperatör olmadan OCT'yi emmeye bağlı şekilde kullanıyorum, öyle aman aman ir yağ sepere etme etkisi olsaydı, ben zaten OCT'yi hızlı doldurarak görmüş olurdum.

Silindir kaçak testi veya kompresyon testi de fikir verir ama kesin sonuç hiç bir zaman vermiyorlar malesef.

Tavsiyemi biraz uğraştırıcı olmakla beraber şudur; OCT tak. Seperatörü iptal et, kapak üstündeki çıkışı aparat ile OCT'ye bağla, OCT'nin de çıkışını küçük filtre ile atmosfere ver, emmeye verme. Bu şekilde motorun kendi üflemesi ile OCT ne kadar hızda doluyor, net şekilde görürsün. Eğer bir kaç günde, gazlamalı kullanım ile OCT'ye taze yağ birikimi oluyorsa, segmanlar artık ömrünü dolduruyor veya silindir duvarları artık ovalleşmeye başlamış denebilir. Ki malesef bu KM'lerde silindir duvarlarında ovalleşme özellikle olabiliyor.

OCT'nin çıkışını dışarı vereceğin için trafikte kaldığında vesaire malesef bolca yağ kokusu olacak, o esnalarda havalandırmayı içeri çevirmeyi unutma.

Ormanci
04-03-2025, 08:09
Geç cevap için kusura bakma @Ormancı.

Bence seperatör bozulmuş olsa dahi ekstra yağ emilmesine o kadar büyük bir etkisi olmaz. Çünkü ben seperatör olmadan OCT'yi emmeye bağlı şekilde kullanıyorum, öyle aman aman ir yağ sepere etme etkisi olsaydı, ben zaten OCT'yi hızlı doldurarak görmüş olurdum.

Silindir kaçak testi veya kompresyon testi de fikir verir ama kesin sonuç hiç bir zaman vermiyorlar malesef.

Tavsiyemi biraz uğraştırıcı olmakla beraber şudur; OCT tak. Seperatörü iptal et, kapak üstündeki çıkışı aparat ile OCT'ye bağla, OCT'nin de çıkışını küçük filtre ile atmosfere ver, emmeye verme. Bu şekilde motorun kendi üflemesi ile OCT ne kadar hızda doluyor, net şekilde görürsün. Eğer bir kaç günde, gazlamalı kullanım ile OCT'ye taze yağ birikimi oluyorsa, segmanlar artık ömrünü dolduruyor veya silindir duvarları artık ovalleşmeye başlamış denebilir. Ki malesef bu KM'lerde silindir duvarlarında ovalleşme özellikle olabiliyor.

OCT'nin çıkışını dışarı vereceğin için trafikte kaldığında vesaire malesef bolca yağ kokusu olacak, o esnalarda havalandırmayı içeri çevirmeyi unutma.

Yok hocam ne demek eyvallah, bi şansımızı deneyeceğiz bakalım..
Usta da benzer bir şey söyledi, kompresyonla pek belli olmayabilir diye.
Ovalleşmede de rektifiyeye gidiyoruz değil mi illa, başka türlü kurtuluş yok zaten herhalde? Hoş, segmanlar da ömrünü dolduruyor demişsin zaten.

Radyatör de gidiyor, su kabı kaçırıyor, şanzıman kulağı da değişmeli falan filan. Bu ara acayip uğraştırdı, yaptırıp satma niyetindeyim de yeni alamıyoruz. Yaptırırsam da bineyim diyorum durumlar düzelene kadar, yapacak pek bir şey yok.

Ormanci
18-04-2025, 13:11
Güncel çekeyim;

Seperatör değişti, 14 Şubat'tan bu yana bakıyorum, geçen sefer fark ettiğim gibi bir yağ kaçağı görünmüyor, bakalım inşallah olmuştur.

Bu sefer de arabada devirle birlikte hareket eden "dıgıdıgıdıgıdıgı" şeklinde bir ses var, konusunu da açmıştım. Motorla birlikte dönen kasnak-rulman vs gibi bir şey olduğunu düşünüyorum. Son dönemde sesi iyice belirgin olmaya başladı sanki. Yine ustayı bi ziyaret edeceğim. Amma iş çıkardı ya bu dönemde :)

Bir de şanzıman üst kulağı gidik büyük ihtimalle, bu seferki hedeflerim de bunları düzelttirmek :)

levent
25-04-2025, 11:52
Geçmişler olsun demişim sebebini eylül ayında. :)

Ormanci
25-04-2025, 13:12
Geçmişler olsun demişim sebebini eylül ayında. :)

Ya soru işaretleri tekrar başladı ve rahmitanir'ın dediğine (silindirde ovalleşme) geliyorum diye korkuyorum.
Çünkü geçenlerde biraz gazladım ettim bi süre, 2-3 hafta kontrol etmemiştim, kontrol ettiğimde yağda yine azalma vardı.
Yani 14 Şubat'tan bu yana ara ara hep kontrol ettim, eksiltme görünmüyordu, o son haftalardaki kullanım sonrası baktım yarıya yaklaşmış yine çubuk. Yarıya yaklaşmış dediğim, aslında 500ml ekledim sadece yerine gelmesi için. Aşağı yukarı 2.500-3.000km yaptı araba bu sürede. 2.500 km'de 500ml eksiltme desek 1.000 km'de 200ml ediyor. O da çok değil gibi.

Bi yağ değişimi ve conta kontrolü-gerekirse değişimi şeklinde bi iş yapacağım yaklaşık 5.000 km sonra.
Motul 0-30w kullanıyordum, Mobil'e geçeceğim, bi de öyle deneyelim dedi usta da.

Yalnız işin garibi, duman atma vesaire yok hala. Ya çok az, görünmüyor, ya da başka bir şey...

Bi ara çok su kaybı oluyordu, radyatörü de değiştirttim. Geçende bu yağ azalması ile baktığımda sanki çok az da olsa su da azalmıştı. Acaba contada kaçak falan mı var diye de düşünmüyor değilim.
Segman falan mıdır, ona mı baksak dedim ustaya, açtık mı zaten komple giriş, yaptır daha iyi ama şimdilerde değmez diyor. Ben de öyle düşünüyorum, iyice bi duman atsın bişey yapsın eğer gerçekten motor ise..
Turbo da revizyon görmüştü, o da kaçırıyor mudur acaba diye de aklıma geliyor ara ara, bilemedim ama çok uyuz oldum artık.

Bi süre daha takip edeceğim bakalım.
Bu ara bir de işte ekstra bi dönüş sesi geliyor. O da inşallah motordan gelmiyordur. Kasnak, rulman sesidir falan diye düşünmek istiyorum.

Bir imkan olsa da değiştirebilsem, bunu satabilsem aslında süper olacak ama piyasa ve koşullar işte... Bekliyoruz öyle. Motor revizyonu falan işlerine girmeden kurtulabilsem süper olacaktı.

Berkan
25-04-2025, 14:50
Yanlısım yoksa sizinde km benimkine benzerdi(180bindeyim suan)

Sanırsam mevzu 0-30danda cıkıyor olabilir mi onu yerine 5-30 mu koyulsa levent ?

rahmitanir
25-04-2025, 16:08
Abi haftada bir yagini kontrol et, bagajda da en az yarim litre yag bulundur. Bu sekilde cok da kafaya takmadan devamke.

Cunku benim bahsettigim ovallesme basladiysa, zaten olan olmustur, bundan sonrasi tamamen zamana bagli. Belki de daha beteri olmayacak, boyle ufak eklemeler ile devam edersin.

Ormanci
27-04-2025, 08:29
Abi haftada bir yagini kontrol et, bagajda da en az yarim litre yag bulundur. Bu sekilde cok da kafaya takmadan devamke.

Cunku benim bahsettigim ovallesme basladiysa, zaten olan olmustur, bundan sonrasi tamamen zamana bagli. Belki de daha beteri olmayacak, boyle ufak eklemeler ile devam edersin.

İnşallah bakalım :)

Yağı 5-30'a döndüreyim mi peki gerçekten, Giulietta'da 5-30 kullanıyordum, aynı motor olmasına rağmen belirli yıldan sonra emisyon vs muhabbetlerine yağı değiştirmişlerdi, o yüzden onu da kullansam çok büyük bir olay olacağını sanmıyorum, eksiltme azalacaksa veya bitebilecekse en azından onu kullanayım. Edit: Hatta 5-30 da değil sanki 5-40'tı ama o çok mu kalın olur?

Bu arada dün hanımla çocuğu doktora götürdük, bi Compass phev görmüştüm ona bakmaya gidelim dedik dönüşte. Araba yoldaki bozukluklara geldiğinde önce vik vik vik diye bi ses geldi, sonra sağa dönüşlerde bi titreme başladı. Ulan dedim aks maks bişey gitti herhalde. En son artık titreme arttı, çukur, bozukluk vs gibi yerlerde patır kütür bir şeyler vurmaya başladı, aha dağıldı arabanın önü herhalde dedim :)

Compass'a bakamadan ustaya gittik, şanzıman üst kulağı gitmiş :D

Artık bu arabadan net kurtulmam lazım :D Ya da her yerini sırayla yaptırıp binmeye devam.

rahmitanir
27-04-2025, 11:50
Abi araba multiair olamasa, 10-60 bile kullanmanda sakinca yok. Bir ust yag kullanmaktan multiair'a da bir sikinti olacagini sanmam, o sebeple 5-30'a gecebilirsin. Ama yagi degistieince, yag tuketiminde oyle acayip bir fark bekleme.

Ormanci
28-04-2025, 11:20
Abi araba multiair olamasa, 10-60 bile kullanmanda sakinca yok. Bir ust yag kullanmaktan multiair'a da bir sikinti olacagini sanmam, o sebeple 5-30'a gecebilirsin. Ama yagi degistieince, yag tuketiminde oyle acayip bir fark bekleme.

Hocam yanlış hatırlamıyorsam daha önce de Motul kullandığımda eksiltme olmuştu, acaba yağın karakterinden falan da olmuş olabilir mi diye de düşünmüyor değilim ama bilemedim.

Neyse bakalım dediğin gibi bu şekilde takip ederek kullanmaya devam edeceğim, yağı da bagaja atar devam ederim ne yapayım, artık uğraşmak istemiyorum valla :)

MeHMeT-INC
28-04-2025, 13:32
2011 Multiair Bravo'da Motul 5 40 kullanıyordum, yağ ile ilgili hiç sorun yaşamadım. Aracı 160binde aldım 205 binde sattım.

Ormanci
05-05-2025, 12:42
Ufak bi güncel yapayım.

Araba cozuttukça cozutuyor :) Şanzıman kulağı diyorduk ama usta sökünce fark etti, aslında motor kulağının bloğa bağlanan kısmındaki civatalar kırılmış, nasıl oluyorsa... Usta Giulietta'larda da Mito'da da oluyordu dedi ama ben hiç denk gelmemişim herhalde. Kırılınca motor kulağı da kopmuş zaten. Şanzıman üst kulağı da hiç değişmemiş olunca onu bir daha iade etmeyeyim dedim, açmışken onu da değiştirttim.

Yağı 0w-30 Mobil1 ESP aldım. Aynı viskozite falan olmasına rağmen (kalınlaştırma yapmadım) motor baya yumuşak ve sessiz çalışmaya başladı öyle bir fark hissettim.

Bu arada motordan geliyor dediğim, kasnak vb olabilir diye düşündüğüm o dıgıdgıdıgıdgıdgı sesi de büyük ihtimalle kulağın-civataların gidişinin sesiymiş galiba. Çünkü o ses de bu değişimlerle birlikte komple gitti. Baya rahata erdim şimdilik çok şükür.

Usta ilk çalıştırmada ufak bi duman geliyor ama sonra yok dedi. İnşallah o ovalleşme vesaire işleri de rahmitanir'ın hocam dediğin gibi sabit falan kalır. Ya da motor falan kırılmasın, segman cart curt bilmemne olmasın da, açmadan binelim :) Ara ara yağ eklerim o çok sorun değil artık şu aşamada.

powERS
07-05-2025, 10:39
Ufak bi güncel yapayım.

Araba cozuttukça cozutuyor :) Şanzıman kulağı diyorduk ama usta sökünce fark etti, aslında motor kulağının bloğa bağlanan kısmındaki civatalar kırılmış, nasıl oluyorsa... Usta Giulietta'larda da Mito'da da oluyordu dedi ama ben hiç denk gelmemişim herhalde. Kırılınca motor kulağı da kopmuş zaten. Şanzıman üst kulağı da hiç değişmemiş olunca onu bir daha iade etmeyeyim dedim, açmışken onu da değiştirttim.

Yağı 0w-30 Mobil1 ESP aldım. Aynı viskozite falan olmasına rağmen (kalınlaştırma yapmadım) motor baya yumuşak ve sessiz çalışmaya başladı öyle bir fark hissettim.

Bu arada motordan geliyor dediğim, kasnak vb olabilir diye düşündüğüm o dıgıdgıdıgıdgıdgı sesi de büyük ihtimalle kulağın-civataların gidişinin sesiymiş galiba. Çünkü o ses de bu değişimlerle birlikte komple gitti. Baya rahata erdim şimdilik çok şükür.

Usta ilk çalıştırmada ufak bi duman geliyor ama sonra yok dedi. İnşallah o ovalleşme vesaire işleri de rahmitanir'ın hocam dediğin gibi sabit falan kalır. Ya da motor falan kırılmasın, segman cart curt bilmemne olmasın da, açmadan binelim :) Ara ara yağ eklerim o çok sorun değil artık şu aşamada.

Selam son paragrafına istinaden,

Subap contaların biraz hırpalanmış olabilir. Bu da ilk çalıştırmada hafif bir duman yapıp sonra hiç birşey yokmuşçasına yürümesine sebep olur.

Benim mitoda yaşamıştım. aracın gidişinde sesinde herhangi bir sıkıntı yok ama misal akşam kapattın sabah marş yapıyosun 3 5 sn duman yapıyor sonra hiç birşey yok.

gün içinde çalıştırdın gene sıkıntı yok duman atmıyor yada çok ama çok seyrek (kapalı bekleme süresine göre) ama mesela sabah yaptı duman işe gittin mesai çıkışı yaklaşık 8 - 10 saat sonra marş yaptın gene 3 5 sn duman var sonra gene yok.

Bendeki olay subap contalarının yıpranmış olmasından dolayı motoru kapattıgında contadakı yağ yanma odasına süzülüyor sonrasında ılk marşta yakıp geçıiyor.. kısa sürede tekrar çalıştırırsan henüz o kadar süzülme olmadığı için duman olmuyor ya da çok seyrek.


filtre borusundaki yağ zaten ya turbodan ya da buhar emmeden dolayı..

bu arada tjet yada ma da yağ bence full olmamalı cızgının yarısı yada bıraz ustu yeterlı oluyor gıbı gelıyor bana.

levent
13-05-2025, 13:36
Yanlısım yoksa sizinde km benimkine benzerdi(180bindeyim suan)

Sanırsam mevzu 0-30danda cıkıyor olabilir mi onu yerine 5-30 mu koyulsa levent ?

Sizde 0w30 canım, 5w30 MA bozar.

kaangiu
13-05-2025, 22:31
yağ olarak motul 5-40 xclean kullanılır sadece başka yağa bulaşmayın 10 yıllık mutiair kullanıcısı olarak yazıyorum.
motulun ucuz yağlarıda var xcess vs...onlarda olmaz temizleme özellği olan yağ öneriyor üretici. kurum oluşumu multiairi ünitesini bozuyor filtresini tıkıyor.

powERS
28-05-2025, 15:26
yağ olarak motul 5-40 xclean kullanılır sadece başka yağa bulaşmayın 10 yıllık mutiair kullanıcısı olarak yazıyorum.
motulun ucuz yağlarıda var xcess vs...onlarda olmaz temizleme özellği olan yağ öneriyor üretici. kurum oluşumu multiairi ünitesini bozuyor filtresini tıkıyor.

250 bin km lerde orjinal ma ile dolaşan qv mito var tek kullandığı yağ 5w40 castrol edge. o spesifikasyonları karşılayan yağ ve değiştirmeden sabit devam edilirse bakım atlanmaz ise ma motorlar baya verimli.

levent
30-05-2025, 08:12
250 bin km lerde orjinal ma ile dolaşan qv mito var tek kullandığı yağ 5w40 castrol edge. o spesifikasyonları karşılayan yağ ve değiştirmeden sabit devam edilirse bakım atlanmaz ise ma motorlar baya verimli.

Hatta 300+ diyelim km sine maşallah