PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo için yüksek oktan yakıt iyiyse o zaman lpg turbolu araç için daha mı uygun?



mahmutuloz
05-10-2024, 21:48
evet arkadaşlar. turbolu araç alma planım var. turbo büyüklüğü, sıkıştırma oranı araştırırken yüksek sıkıştırma oranında vuruntu olma ihtimali artıyormuş. yakıtın yüksek oktan olunca vuruntu ihtimali azalıyormuş.(yüksek oktan=yanmaya direnç). o zaman turbolu araç için lpg daha iyi yakıttır diyebilir miyiz?

Ormanci
07-10-2024, 09:23
Şahsen çok olmayan teknik bilgim ve genelde az biraz okumaya çalıştığım ve hatırladığım teknik bilgilerle yanılmıyorsam şöyle bir durum var; LPG'de normal mazot veya benzine göre yanma odaları daha kuru kalıyor ve zamanla sıkıntılara yol açıyor gibi bir olay vardı. Bilen arkadaşlar açıklamasını daha düzgün yapacaktır.

Bir de başından beri "benzinle" veya "mazotla" çalışmak üzere tasarlanmış motorların "sonradan" LPG'li olması taraftarı çok değilim. LPG için bence baştan tasarım lazım veya atıyorum denilmeli ki şu motorlara uygun, sıkıştırma şu olması lazım vesaire gibi... Çünkü yine bildiğim kadarıyla LPG'li motorların ömrü de bu anlamda düşüyor galiba.

O yüzden sadece oktan gözüyle bakmamak gerekiyor, yakıt çeşidi de önemli.

muratburunce
07-10-2024, 16:41
evet arkadaşlar. turbolu araç alma planım var. turbo büyüklüğü, sıkıştırma oranı araştırırken yüksek sıkıştırma oranında vuruntu olma ihtimali artıyormuş. yakıtın yüksek oktan olunca vuruntu ihtimali azalıyormuş.(yüksek oktan=yanmaya direnç). o zaman turbolu araç için lpg daha iyi yakıttır diyebilir miyiz?

nette şöyle bir yazıya denk geldim;

Turbo motor, fazlasıyla ısınma demektir. Burada doğrudan söz konusu yüksek ısı LPG için uygun olmaz. Ancak usta ellerde alaşımlı subapları çelik subaplarla değiştirebilirseniz sorun çıkmaz. Turbo benzinli araçlarda kullanılan diğer lpg sistemi ise sıvı direkt enjeksiyon kiti. Bu sistem diğerlerinden oldukça farklı çalışıyor. Lpg sisteminin kendi enjektörleri yok. Lpg, benzin enjektörleri tarafından direkt olarak yanma odasına (silindirlere) püskürtülüyor. Yani benzin ve lpg aynı yakıt hattını kullanıyor. Ayrıca lpg, silindirlere tıpkı benzinde olduğu gibi “sıvı” halde 120 bar basınçla püskürtülüyor. Oysa atmosferik motorlarda lpg gaz halinde kendi lpg enjektörleri tarafından düşük (1,2 bar) basınçla püskürtülüyordu. Yine de “turbolu araçlarda lpg uyum sorunu sık yaşanır”

turboman
08-10-2024, 23:22
Turbo araçta sıkıştırma atmosferiğe göre daha düşük olur,dolayısıla lpg de daha az vuruntu yapar ama düzgün ayar ile olur,zamanında turbo integramda lpg de vardı 1 barda sıkıntısız biniyordum. Ama motor içi full forgetdi benzine göre ekonomik oluyordu,tamamen zevke dayalı kişinin tatmin olmasıyla alakalı. Eğer alacağınız araba orjinalden turboluysa lpg ile kullanabilirsiniz,eğer sonradan turboluysa illaki düzgün yapılması lazım ki sorun yaratmasın.

livaneli
09-10-2024, 19:05
nette şöyle bir yazıya denk geldim;

Turbo motor, fazlasıyla ısınma demektir. Burada doğrudan söz konusu yüksek ısı LPG için uygun olmaz. Ancak usta ellerde alaşımlı subapları çelik subaplarla değiştirebilirseniz sorun çıkmaz. Turbo benzinli araçlarda kullanılan diğer lpg sistemi ise sıvı direkt enjeksiyon kiti. Bu sistem diğerlerinden oldukça farklı çalışıyor. Lpg sisteminin kendi enjektörleri yok. Lpg, benzin enjektörleri tarafından direkt olarak yanma odasına (silindirlere) püskürtülüyor. Yani benzin ve lpg aynı yakıt hattını kullanıyor. Ayrıca lpg, silindirlere tıpkı benzinde olduğu gibi “sıvı” halde 120 bar basınçla püskürtülüyor. Oysa atmosferik motorlarda lpg gaz halinde kendi lpg enjektörleri tarafından düşük (1,2 bar) basınçla püskürtülüyordu. Yine de “turbolu araçlarda lpg uyum sorunu sık yaşanır”

120 bar basacak benzin pompası yok bildiğim kadarıyla. Dıştan bir pompanın bu basınca ulaşması da mümkün değil.

Strich Acht
10-10-2024, 09:56
bu konuda forumda ansiklopedi gibi arkadaşlar var iken benim bilgim ancak broşür düzeyinde kalır ancak şunu biliyorum, lpg oktanı yüksek olmakla beraber yanma sıcaklığı da yüksek bir yakıttır. Performans için yanma odasının sıcaklığının çok artması istenmez, aksine ethanol vb düşürmeye yönelik yakıtlar tercih edilir.
Atmosferik motorlar turbodan daha yüksek sıkıştırmaya sahiptir, bu sebeple atmosferikler için daha uygun denebilir.
Lpg bunca yaygın altyapıya sahipken eğer benzine kıyasla gözle görülür bir avantajı olsa bir üreticinin mühendislik departmanı illa ki performans odaklı bir lpgli araç geliştirirdi bu güne kadar, zaten emisyonu da düşük bir yakıt.

mahmutuloz
12-10-2024, 18:09
arabanın turbo olup olmaması lpg kitini değiştirmez. direkt enjeksiyonlu veya çok nokta enjeksiyonlu olup olmaması lpg kitini değiştirir. eski turbolu araçlar çok nokta enjeksiyonlu olduğu için genelde lpg uyumu ucuzdur. yeni turbolu araçlarda senin dediğin pahalı kitler kullanılıyor.

mahmutuloz
12-10-2024, 18:11
aslında honda civic 1.5 turbo modelli aracını fabrikadan lpgli versiyonunu da sunuyor. ama turbo çok kısılmış olarak geliyor. normal hali 182 beygirken lpgli hali 129 beygir olarak geliyor.(bore stroke oranları aynı ama farklı alaşımlı malzemeler kullandıysa bilemem)

mahmutuloz
12-10-2024, 18:18
sıkıştırmanız kaçtı hocam. bir de motorun hacmi kaçtı