Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Passat B8 Dsg enteresan arızalar silsilesi



bomonti
09-10-2024, 21:19
Herkese selamlar,
Artık emektar gözüyle baktığımız 2016 model passat 1.6 dizel otomatik aracımızın geçen haftalarda sağ ön gündüz farı patlamış haliyle arıza ışığı yaktı(araç şehir dışındaydı). Geldiğinde yıkamacıya götürdüm yıkamacıdan çıkarken korna kullanma ihtiyacında bulundum ve korna çalışmadı, patlamıştır herhalde diye düşünerek gün içerisinde bir kaç yere uğradım. Hava karardı ve evin yolunu tutarken sinyal, uzun far ve sellektörün de çalışmadığını farkettim (4 lü çalışıyor neyse ki :) ). Neyse eve vardım ve aracı park ettim çıktım eve..

Ertesi gün aracı çalıştırdığımda ''P konumuna alın arabayı terk edin'' demeye başladı :D. Elbette terk etmedim. Günlük işlerimi halledip tekrar eve döndüğümde uzaktan kumanda ile arabayı kilitleyemedim yani çok uğraştım diyeyim en az 10-15 sefer kapat aç vs. yaparak kilitleyebildim.

Gelelim sorulara
1- Gündüz farı, sinyaller, uzun far, korna sıkıntısı neden olabilir.
2- ''P konumuna alın arabayı terk edin'' arızasını şalter dedikleri bir modül takarak çözebildiklerini duydum, Vagcom ile de bu arıza silinebiliyormuş..

2. Soruya bir alt başlık olarak şunları söyleyeyim. Bu modül denen şey yalnızca yetkili servislerde bulunuyormuş. Artık yetkili servise haraç vermek istemiyorum zira araba sürekli oraya gider gelir bulabildikleri her noktadan kazıkladıkları için 0,01 kuruş dahi kazandırasım yok, özellikle ANKARA VW ESKİHİSAR servisine. Vagcom'dan kalıcı bir şekilde bu iş çözülebiliyorsa vagcom'dan ilerlemek isterim. Yok kalıcı olmuyorsa mecbur o parçayı almak için yetkili servis kapısı çalıp zevk alacağız. Ancak, yetkili servise gidecek olursam 1. sorumdan ötürü hakkaten kucağa oturturlar bunu da çok ama çok iyi biliyorum. Bu nedenle Ankara'da bu işi yaşamış birisi bana yardımcı olsun :)

Teşekkürler

Edit: Konu başlığı bile arızalı oldu :)

Edit: 2 Sorun çözüldü.

Ankara'da iyi bir oto elektrikçiye gittim. Sigortaları, aküyü kontrol etti sıkıntı yoktu. Direksiyonun alt kısmında bulunan direksiyon kontrol ünitesini (adı bu olmayabilir) söktü taktı saydığım bütün arızalar gitti.

Gündüz farını söküp taktı o da çalıştı. Sorun yok bilginize.

Strich Acht
09-10-2024, 22:04
Eğer daha önce değişmedi veya eskiyse önce aküyü değiştirmeyi değerlendirirdim. Bu araçlar akü zayıfladığında çok anlamsız arızalar verebiliyor.

derviscapaci
10-10-2024, 00:57
Eğer daha önce değişmedi veya eskiyse önce aküyü değiştirmeyi değerlendirirdim. Bu araçlar akü zayıfladığında çok anlamsız arızalar verebiliyor.

Golf 7.5 park manevra sistemi devre dışı bırakıldı yazıyordu ekranda, aküdenmiş :D değiştirdim düzeldi.

bomonti
10-10-2024, 09:43
Eğer daha önce değişmedi veya eskiyse önce aküyü değiştirmeyi değerlendirirdim. Bu araçlar akü zayıfladığında çok anlamsız arızalar verebiliyor.

Hocam akü değişmedi ama bir zayıflık söz konusu da değil. Start&Stop çalışıyor. Sanayiden bir usta elektrikçi önerdi orada aküyü de ölçtüreyim.

Strich Acht
10-10-2024, 09:45
2016 modelin ilk aküsü ise hiç düşünmeden değiştirirdim ben olsam, görevini layıkıyla yerine getirmiş zaten 9 yıl :)

S-works
10-10-2024, 10:56
Akünüzü kesinlikle değişin. Diğer çalışmayan aksamlar için sigorta paneline bir göz atın. Sigorta yanmış veya sarsıntı sebebiyle gevşemiş olabilir.

drago
10-10-2024, 11:06
Powershift ve EDC'de eski akü sebebiyle şanzıman kartını yakanlar var, DSG arabada ben bu riski almazdım start&stop çalışsa bile bir ölçüt değil.

fussy
10-10-2024, 14:42
Konu sahibinin müsadesiyle bende bir soru sorayım. Dsg onarımı için istanbul'da önereceğiniz yerler var mıdır ? Yakın zamanda değişen var ise ne kadar ödediniz ? Araçta DSG hatası veriyor ara ara 2-3 de silkleme var sanırım komple girişmek lazım. Güçlendirilmiş tüp - mekatronik vs.