Orijinalini görmek için tıklayınız : Egea 1.6 multijet Hakkında
Arkadaşlar 1.6 multijet lounge paket araç almak istiyorum fakat tamircim 1.6 multijet alma, illa egea alacaksan 1.3 multijet al diyor. Sebep olarak da 1.6 multijetlerin sıkıntılı olduğunu motor yapsak dahi düzen tutmadığını söylüyor.
İnternette araştırdım ama böyle bir bilgiye rastlamadım.
En çok şikayet emme manifold su sızıntısı.
1.3 multijet de ben istemiyorum. Vtec2 den sonra bana ağır geldi. Yeterli ataklığı yok bana göre.
1.6 multijet Hakkında sizin yorumlarınız nelerdir?
1.6 mjet senelerdir kullanan, baya da uğraşan biri olarak diyebilirim ki
Oem mekanikte Egea bazında tek zayıf nokta turbosu yazılım yapılır ve % değer verilerek basınç açılırsa kırılır. Başka bir handikapı yok.
Bakımını düzenli yap, dpf doluluğunu kontrol altında tut 500 bin km TR şartlarında gider.
GuneyOnur
28-10-2024, 13:03
1.6 mjet bence 1.3'e göre daha sorunsuz 1.3'lerin enjektör sorunu bitmiyor.
1.6 mjet senelerdir kullanan, baya da uğraşan biri olarak diyebilirim ki
Oem mekanikte Egea bazında tek zayıf nokta turbosu yazılım yapılır ve % değer verilerek basınç açılırsa kırılır. Başka bir handikapı yok.
Bakımını düzenli yap, dpf doluluğunu kontrol altında tut 500 bin km TR şartlarında gider.
Usta zaten Japoncu. Fiat üzerinde yeterli tecrübesi olduğunu düşünmüyorum.
Teşekkürler.
1.6 mjet bence 1.3'e göre daha sorunsuz 1.3'lerin enjektör sorunu bitmiyor.
İlk kez birisi 1.6 multijet daha sorunsuz dedi.
İnşallah öyledir. Çünkü 1.6 almalıyım 1.3 hiç tat vermedi.
Teşekkürler
KoramiraL
29-10-2024, 18:53
Hali hazırda 2 adet kiralık eskittim 1 tanesi Sivas a gitti 75 bin yaptım diğerini halen kullanıyorum 9 ayda 40 bin yaptım, sorun yok aracın 60 binde bir serviste kayışının değiştiğini 130 binde ( otomatik vites için ) baskı kontrolü yapıldığı gerekli görülür ise değiştiriyoruz dediler. Frenleri zayıf gele bilir çözümü 1.6 Maxi Doblo'nun disk kaliperini koyulduğunda çözüldüğü 284 MM ön diskler 1.6 maxi dobloda 305 MM gayet iyi hale getirdiği. Yazılım yaptırırsan cidden gidişi çok iyi oluyor hali hazırda bile hızlanması çok iyi olmasına rağmen yazılım ile daha iyi hale gele biliyor. Irgat gibi kullandığım zamanlar da oldu uzun yola gözüm kapalıda çıktığım çokta memnunum araçtan tavsiye ederim. Sanayide 1.3 multijet'in ölümsüz olduğu için bakımı da kolay olduğundan ustalar bile onu tercih ediyor.
1.3mj arkadaşım aldı,aldığı günden beri keyif alamadı,dpf arızası turbo arızası enjektör pulu,wasgate arızası ne varsa hepsiyle uğraşıyor şuan,tam bitti derken şimdide basınç arızası almaya başladı onunla uğraşıyor
rain man
30-10-2024, 08:38
1.6 mj taş gibidir. O ustaya götürmeyin
tequila818
30-10-2024, 08:45
1.3 multijetin 1.6 multijetten tam olarak nesi iyiymiş? Bilmediğim için soruyorum. Yıllardır şirket aracı olarak 1.6 multijet egea kullanıyorum. Tamam araba iyi bir araba diyemem ama motoru çok iyi.
mirafiori
30-10-2024, 09:57
1.3 zamanında faklı modellerde kullandım, çok keyif almadım şuan 1.6 kullanıyorum şirket aracı ilk kullandığımda epey şaşırtmıştı beni :)
Hali hazırda 2 adet kiralık eskittim 1 tanesi Sivas a gitti 75 bin yaptım diğerini halen kullanıyorum 9 ayda 40 bin yaptım, sorun yok aracın 60 binde bir serviste kayışının değiştiğini 130 binde ( otomatik vites için ) baskı kontrolü yapıldığı gerekli görülür ise değiştiriyoruz dediler. Frenleri zayıf gele bilir çözümü 1.6 Maxi Doblo'nun disk kaliperini koyulduğunda çözüldüğü 284 MM ön diskler 1.6 maxi dobloda 305 MM gayet iyi hale getirdiği. Yazılım yaptırırsan cidden gidişi çok iyi oluyor hali hazırda bile hızlanması çok iyi olmasına rağmen yazılım ile daha iyi hale gele biliyor. Irgat gibi kullandığım zamanlar da oldu uzun yola gözüm kapalıda çıktığım çokta memnunum araçtan tavsiye ederim. Sanayide 1.3 multijet'in ölümsüz olduğu için bakımı da kolay olduğundan ustalar bile onu tercih ediyor.
Teşekkürler.
1.3mj arkadaşım aldı,aldığı günden beri keyif alamadı,dpf arızası turbo arızası enjektör pulu,wasgate arızası ne varsa hepsiyle uğraşıyor şuan,tam bitti derken şimdide basınç arızası almaya başladı onunla uğraşıyor
Teşekkürler.
1.6 mj taş gibidir. O ustaya götürmeyin
Egea alırsam özel Fiat servisine gitmeyi düşünüyorum.
1.3 multijetin 1.6 multijetten tam olarak nesi iyiymiş? Bilmediğim için soruyorum. Yıllardır şirket aracı olarak 1.6 multijet egea kullanıyorum. Tamam araba iyi bir araba diyemem ama motoru çok iyi.
Teşekkürler.
1.3 zamanında faklı modellerde kullandım, çok keyif almadım şuan 1.6 kullanıyorum şirket aracı ilk kullandığımda epey şaşırtmıştı beni :)
Teşekkürler.
initial-D
01-11-2024, 22:23
Emsallerine göre iyi gider. Virajı-freni sanılandan iyidir. Bagaj o sınıf için en büyük 2-3 arabadan biridir. Donanımlısı sınıfına göre gayet yeterli donanımdadır.
Ne 1.6 mj ne de dct şanzımandan korkma. Debriyaj değişimi pahalı her çift kavramada olduğu gibi ama dsg kadar hızlı çalışmasa da taş gibi şanzıman. 1.6 mj 1.9 hacimden devşirme olduğu için kaya gibi bloğa sahiptir. 1.3 lere göre daha az yorulur. O2 sensörü hatası, krank keçesinden terleme kronik sorunu.
Emsallerine göre iyi gider. Virajı-freni sanılandan iyidir. Bagaj o sınıf için en büyük 2-3 arabadan biridir. Donanımlısı sınıfına göre gayet yeterli donanımdadır.
Ne 1.6 mj ne de dct şanzımandan korkma. Debriyaj değişimi pahalı her çift kavramada olduğu gibi ama dsg kadar hızlı çalışmasa da taş gibi şanzıman. 1.6 mj 1.9 hacimden devşirme olduğu için kaya gibi bloğa sahiptir. 1.3 lere göre daha az yorulur. O2 sensörü hatası, krank keçesinden terleme kronik sorunu.
Teşekkürler hocam.
BarışSever
03-11-2024, 22:47
1,6 otomatiğini kullanmıştım kısa süre,güzel bir gidişi var yazılımla çoğu arabayı şaşırtır
isacicek28
05-11-2024, 12:02
Merhaba yaklaşık 2 yıldır 1.6 lounge plus sw otomatık kullanıyorum 66 km de aldım suan 95 bınde sorunsuz sıkıntısız kullanıyorum karadeniz turu yaptım dağ bayır gezdim banamısın demedi tavsiye ederim
tek tavsiyem lounge plus acc sensörü toz toprak kar yağmur çamurda sensör verimli çalışmıyor urban plus al kafan rahat olsun bence
Bende 2 haftadan fazladır kiralık cross 1.6 mjet dct var 16binde sıfır gibi araba, o anlamda çok iyi ama şanzıman beni biraz kanser etti :) otomatikleştirilmiş manuel şanzıman gibi hissettiriyor, muhtemelen dizel motor etkisi ama vites büyütürken anlık gibi olsa da kafa indirip tekrar hızlanması, 1. viteste durmak üzereyken tekrar devam edeyim yola atlayayım falan deyince ortada kimse olmaması, ara hızlanmalarda çok çok geç toparlanıp hızlanması falan hiç memnun etmemişti
ama normal günlük kullanım yapayım her şeyine ben adapte olayım ona ayak uydurup benim değil arabanın istediği gibi kullanayım derseniz sorun yok tabii
alıcı gözle inceleyince para verip almam diye düşündüm ama benim kullanım tarzıma uymadığı için tamamen
mirafiori
07-11-2024, 09:19
Güncel kullandığım otomatik 1.6 Mjet Sedan Egae, geçenlerde yoğun trafiğe girdim böyle bir uyarı verdi, söylemişlerdi başıma ilk kez geldi.
https://resimupload.org/images/2024/11/07/WhatsApp-Gorsel-2024-11-07-saat-10.15.14_a7259d47.jpg
yoğun trafikte boşa alıyormusun ? yoksa hep D'demi gidiyorsun ? diğer şanzımanları bilmem ama 8hp zf şanzımanda durmalı trafiklerde N moduna alıyorum araç bariz rahatlıyor
8.000rpm
08-11-2024, 22:27
dur kalk trafikte arada N'ye alırsanız bu uyarı gelmiyor
geldiğinde de N'ye almak yetiyor hemen soğuyor şanzıman
mirafiori
11-11-2024, 08:38
Benim Sandero robotik otomatik olduğu için N konumuna almamak gerekiyor, bende ondan dolayı N'ye alma gibi alışkanlık yok, açıkçaşı Egea'da almadım, yoğun trafikte bu şekilde denemek lazım..
initial-D
11-11-2024, 15:06
4 kişi 440 kg ve full bagaj 5.5 saat boyunca tam gaz geldik, tam gazdan kastım eğime göre 180-225 arası tam gaz, bir kademe bile yükselmedi şanzıman yağı sıcaklığı
Kaç kere piste girdim, 160.000 km de iken bile ısınmadı.
İstanbulda kaç saat trafikte kaldım, bir kademe bile yükselmedi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.