PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : F30 3.20i ed (n13b16a)



c20let
04-11-2024, 19:40
Forumda ve sosyal medya platformlarında okuduğum konular ve yorumlar oldu fakat bir çoğu eskide kalmış güncelliğini yitirmiş bu sebeple yeni konu açtım bilgisi ve deneyimi olanların yardımını bekliyorum. Sonrasında ilgilenecek arkadaşlara rehber niteliğinde olsun.

2014 model 3.20i ed n13 motorlu 170 hp aracım var ve hem biraz hızlanmak hemde daha sağlıklı hale getirmek istiyorum motoru. Araştırdığım kadarıyla bi liste oluşturdum sizin görüşleriniz nedir. Amaç 200 hp üzerinde sağlıklı sağlam şekilde gündelik kullanmak.

-N55 intercooler (Vaelo 17517600531)
-N55 bobin (Ngk 48206 - U5055)
-R56 mini JCW iridyum buji (Ngk ILZKBR7B8G)
-Gfb Dump Valve +
-Dp komple düz boru ve son susturucu
-Yazılım (Bilindiği üzere sıcak çalışan motor bunu yazılımla değiştirip daha düşük sıcakta çalışması sağlanıyor deneyimleyen ve ya bilgisi olanlardan özellikle bu konuda yardım bekliyorum çünkü insanlar ikiye ayrılmış kimisi motorun performansını yüksek sıcaklıkta çalışmasına bağlıyor, diğer taraf yıpranan oringlerin contaların sebebinin yüksek sıcaklık olduğunu yazılımla bunun önlendiğini savunuyor.)

bilalMW
04-11-2024, 23:22
Selamlar

yüksek sıcaklıkta çalışmasının sebebi termal verimlilik arttırılması ve emisyonla ilgisi var. rsa motorsports un bununla alakalı sw çözümü vardı. Onlar ile görüşülmesini tavsiye ederim.

WeLeT
05-11-2024, 07:46
Selamlar,

Önceki aracım aşağı yukarı dediğiniz speclerdeydi. 335i intercooler, dp, düz boru ve sonda varex şeklinde kullanıyodum. Benimde bujilerim ILZKBR7B8G kodluydu. Bobin olarak Delphi öneririm. Kodu GN10572-12B1 olması lazımdı.
Ben DumpValve takmamıştım. Üzerindekinin durumu iyiydi patlarsa değişirim diye düşünüyodum değiştiremeden aracı sattım :) Yazılımı G-Force Maslak Yılda abide yaptırmışrım. Pop-bang'li güzel bi yazılımdı uzun süre keyifle ve sıkıntısız bir şekilde, ısınma sorunu vs yaşamadan gazlamıştım.

c20let
05-11-2024, 09:41
Selamlar,

Önceki aracım aşağı yukarı dediğiniz speclerdeydi. 335i intercooler, dp, düz boru ve sonda varex şeklinde kullanıyodum. Benimde bujilerim ILZKBR7B8G kodluydu. Bobin olarak Delphi öneririm. Kodu GN10572-12B1 olması lazımdı.
Ben DumpValve takmamıştım. Üzerindekinin durumu iyiydi patlarsa değişirim diye düşünüyodum değiştiremeden aracı sattım :) Yazılımı G-Force Maslak Yılda abide yaptırmışrım. Pop-bang'li güzel bi yazılımdı uzun süre keyifle ve sıkıntısız bir şekilde, ısınma sorunu vs yaşamadan gazlamıştım.

Peki hiç dyno çıktın mı hocam ne güç verdi araç?

WeLeT
05-11-2024, 11:53
Dyno'ya hiç çıkmadım, Yılda abi takribi 230-235 gibi bişey olmuştur diyodu ama pek sanmıyorum. 19 replica jantlarımla arkadaşımın yazılımlı İbiza Cupra'sıyla kafa burun gidiyodu.

c20let
05-11-2024, 14:49
Dyno'ya hiç çıkmadım, Yılda abi takribi 230-235 gibi bişey olmuştur diyodu ama pek sanmıyorum. 19 replica jantlarımla arkadaşımın yazılımlı İbiza Cupra'sıyla kafa burun gidiyodu.

Teşekkür ederim. 19 janta rağmen yazılımlı ibiza cupra ile kafa burun gidiyorsa gayet tatmin edici olur ve en az 230-240 hp olması gerek böyle gitmesi için dediği gibi Yılda beyin.

drago
05-11-2024, 16:56
n55 cooler zamanında bakmıştım ama işi bilenler etkisi yok gibi bir şey dediler,

Gerçekten efektif olmasını istiyorsanız 2. el forge veya daha hesaplı rsa intercooler denk getirebilirisiniz.

GFB DV+ ben tedbir olarak takmıştım, muazzam bir etki gözlemlemedim belki de aracım düşük km ve valfim sağlam olduğu içindi. Daha ucuza Golf R dvsinin içi ile çözülüyor(muş)

Turbo emiş hortumunu da iyi bir silikon hortumla değiştirin, aliexte var

Tüm bunlar yapılsa bile, yine ısınacak :) Ama her denemede 10 beygir 10 beygir azalırcasına yürüyen araç 5 beygir 5 beygir kaybedercesine yürüyecek. Benim tavsiyem motor içine girmeyecekseniz hiç öyle 200+ beygirlere çıkmayın.

Evet, çok güzel güç alınıyor ama çok da riskli motor.

KM düşükse iyi bir yerde şanzıman yazılımı yapın, bence motoru yazdırmaktan çok daha keyifli oluyor.

Gokhan43
05-11-2024, 22:00
335i cooler hiç takmayın boşa paranız gitmesin. Hiç bir fark oluşmuyor kaç tane arabada denedim alıp takan arkadaşların. IAT oem cooler ile aynı :)

Takacaksanız Wagner öneririm, arkadaşımda var almak isterseniz aracı olabilirim.

Bir de pompa benzin kalitesi çok düşük. 200 üzeri beygirleri hayal etmeyin pompa benzini ile binecekseniz.

alper_pug
06-11-2024, 00:19
2017 senesinde hybrid turbo + 335 cooler ( yukarıdaki yorumlara göre işe yarıyor mu bilmiyorum ama? ) + k&n filtre + dp + gfb dv+ buji bobin + yazılım ile stg1 polo gti ve ibiza cupraları 1-2 boy geçiyordum. Araç 50-60k km idi ve yaşanabilecek tüm kronik sorunları yaşamıştım. Arka pompa rölesi yüzünden yolda kaldım , turboya giden boru parçalandı , turbo oringleri haşat vs vs. ama yine de çok keyifli idi. Yine n13 motorlu bmw alsam aynılarını yaparım :)

c20let
06-11-2024, 16:38
Herkese teşekkür ederim.

O zaman genel olarak cooler çok elzem değil diyebilir miyiz? Birde bu sıcaklarla ilgili yazılım için ne düşünüyorsunuz?

drago
07-11-2024, 08:19
Herkese teşekkür ederim.

O zaman genel olarak cooler çok elzem değil diyebilir miyiz? Birde bu sıcaklarla ilgili yazılım için ne düşünüyorsunuz?

Cooler elzem değil, elzem ötesi, hatta araç stock kalacaksa bile elzem :)

Ama iyi cooler