PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vag-passat cc ilk çaliştirmada çalişan fanlar



KÖROĞLU
12-02-2025, 10:51
Selam, kendi başıma çözemediğim bir durum var.

2.0 tdi 170 lik dizel ünite cbbb kodu.

Aracı satın aldığımda stop ettiğimde istisnasız fanlar çalışıyordu. Araçta 2 tane ısı müşürü değiştirdim ( yedek su deposu altında ve termostat üzerinde)

Bu değişim sonrası stop ettiğim andaki fan çalışma işi düzeldi. Bu arada müşürleri de multimetre ile ölçerek test ettim 2 si de arızalı idi.

Taktıklarımı da test ederek taktım.

Bu işlemden sonra, arabayı ne zaman çalıştırsam fanlar bir süre çalışıyor. Ev iş arası 20 dk sürüyor bu arada kapanıyor. Ölçmedim ama 20dk içinde ne oluyorsa duruyorlar.

Araçta arıza lambası yanmıyor, carscanner torque ile bakıyorum hata yok. Kat içi boş, rejenerasyon yapmaya çalışıyor diye düşünüyorum fanları da bu yüzden çalıştırıyor gibi geliyor. Ama bu bilgiyi de teyit edemedim.

Soru şu bu fanlar neden her ilk çalıştırma da çalışıyor ? Bu durum müşür dğeişimi sonrası olmaya başladı. Remap ile egr dpf ecu dan off yapılsa çare olur mu ?

DenizKaan
12-02-2025, 12:25
Merhaba bence araba DPF temizliği yapıyor, obd cihazında DPF sıfırlaması veya içindeki partikül miktarı kontrol edilebilir.
Rolanti yüksek mi 1000 civarı ?
Veya diğer bir ihtimal AC açık kalmış olabilir.

KÖROĞLU
12-02-2025, 12:37
Merhaba bence araba DPF temizliği yapıyor, obd cihazında DPF sıfırlaması veya içindeki partikül miktarı kontrol edilebilir.
Rolanti yüksek mi 1000 civarı ?
Veya diğer bir ihtimal AC açık kalmış olabilir.

Klima kapalı bu işler olurken, ilk kontrol ettiğim noktalardan birisiydi. Partikül miktarı görmemesi lazım zira partikül içerisi boşaltılmış durumda.

Rolanti de 1.000 D/D civarında bu işlem olurken. En kötü bir dp takıp yazılım yaptırıp gözlemleyeceğim durumu.

DenizKaan
12-02-2025, 13:17
Klima kapalı bu işler olurken, ilk kontrol ettiğim noktalardan birisiydi. Partikül miktarı görmemesi lazım zira partikül içerisi boşaltılmış durumda.

Rolanti de 1.000 D/D civarında bu işlem olurken. En kötü bir dp takıp yazılım yaptırıp gözlemleyeceğim durumu.

rolanti 1000 olduğu için kesinlikle DPF Temizleme yapıyor, yazılımla iptal edin düzelicek.

KÖROĞLU
12-02-2025, 13:32
rolanti 1000 olduğu için kesinlikle DPF Temizleme yapıyor, yazılımla iptal edin düzelicek.

Eyvallah, ilk bu işe dönelim o zaman biz.

Yogi
12-02-2025, 13:59
hava sıcaklığı belli bir derecenin altında oldumu rölanti 1000 civarı oluyordu eski aracımda ( 2012 1.6 polo tdi) dpf ile alakalı olmayabilir

KÖROĞLU
12-02-2025, 15:38
hava sıcaklığı belli bir derecenin altında oldumu rölanti 1000 civarı oluyordu eski aracımda ( 2012 1.6 polo tdi) dpf ile alakalı olmayabilir

Başka fikir var mı ? Forumları vs kurcalıyorum bir netice elde edemedik. Buralardan birileri belki yaşamıştır dedim.

Cuma günü bir yazılım yapılacak dpf iptal edilecek yazılımdan soransındaki durumu yazarım yeniden. Enteresan bir hadise bu fan çalışma işi ilk marşta.

livaneli
12-02-2025, 20:48
İlk çalıştırmada kısa bir süre yüksek devir çalışır. Beş on dakika sonra da rölantide 1000 devir üzeriyse partikül temizliyordur ya da temizlediğini sanıyordur.

KÖROĞLU
13-02-2025, 07:02
İlk çalıştırmada kısa bir süre yüksek devir çalışır. Beş on dakika sonra da rölantide 1000 devir üzeriyse partikül temizliyordur ya da temizlediğini sanıyordur.

:) Cuma günü yazılım sonrası bu soruna muhtemelen veda edeceğiz, bir sürü kişiden aynı yorum geldi. Konu partikülle alakalı, bu sabah da arıza yaktı dpf ile ilgili sarı bir kod verdi.

livaneli
13-02-2025, 17:36
Partikül temizleme dışında bir ihtimal daha var: Sizinkinde var mı bilmiyorum ama eski Wolksvagenlerde bir ısı müşiri de radyatörün sol altında var. Direkt değiştirmek yerine bilgisayara bağlayıp tüm ısı müşirlerinin hangi değerleri gösterdiklerine bakılıp tutarsızlık varsa, biri ısıyı hep düşük gösteriyorsa o değiştirilebilir.

KÖROĞLU
14-02-2025, 15:53
Partikül temizleme dışında bir ihtimal daha var: Sizinkinde var mı bilmiyorum ama eski Wolksvagenlerde bir ısı müşiri de radyatörün sol altında var. Direkt değiştirmek yerine bilgisayara bağlayıp tüm ısı müşirlerinin hangi değerleri gösterdiklerine bakılıp tutarsızlık varsa, biri ısıyı hep düşük gösteriyorsa o değiştirilebilir.

Şemasına baktım repair manuelden cbbb motor da 2 müşür gösteriyor 2 si de aynı referansla geliyor ve yerleri de dediğim gibi taşırma kabı yanında ve termostat üstünde.

Aracı aldım bu arada, remap yapıldı. Dpf / egr ecu dan kapatıldı. DPF içi zaten boştu.

İlk marşta artık fanlar çalışmıyor, devir de 900 D/D civarında stabil kalıyor. İvmelenme kısmını tam ölçemedim ama onu da gözlemleyip yazacağım. Hissedilir bir fark var ama.

KÖROĞLU
14-02-2025, 21:41
Güncelleme olsun, 14.02.2025 de araca sadece motor için mg remaps de yazılım yapıldı ve egr dpf kapama yapıldı.

Bu işlem sonrası ilk marş esnasında çalışan fanlar artık çalışmıyor.

Rolanti 1000 dd civarıdan 900 lere geriledi. İşin en enteresan kısmı aracı aldığımda bu yana ışıklarda durduğumda N den D ye atarken ya da D den N ye atarken bir kütleme sallantı yaşıyordum. Hatta çok nadiren de olsa D1 yazısı yanıp sönmeye başlıyor ve araç hareket etmiyordu.

Bu durum şuan tamamen düzeldi. Bunun motor yazılımı ile nasıl bir bağlantısı var anlamadım.

Dün bu senaryoyu çok yoğun trafikte defalarca denedim D den N ye aldım ne bir sallantı kütleme ne bir olumsuz hadise olmadı.

Çok enteresan gerçekten.

Hatta ben araca DSG yazılımı da yapılsın istedim, şanzıman kartı üzerinden yapılması gerekiyormuş (çok ikna olmadım araştıracağım) onu da yaptıramadık.

KayaAta
17-02-2025, 16:56
DPF-EGR iptali sonrası 1.6 Multijet DCT şanzımanın geçişleri de çok iyileşmişti.

KÖROĞLU
18-02-2025, 09:43
DPF-EGR iptali sonrası 1.6 Multijet DCT şanzımanın geçişleri de çok iyileşmişti.

Nasıl bir bağlantısı var bu işin benim aklıma yatmadı hala :) Var mı açıklayabilecek biriler.

Grimlord
18-02-2025, 10:00
Nasıl bir bağlantısı var bu işin benim aklıma yatmadı hala :) Var mı açıklayabilecek biriler.

bu iki zıkkım ( dpf-egr ) hem mekanik hem yazılımsal olarak arabayı sıkan şeyler değil mi abi? Normaldir iptal olunca arabanın rahatlaması :D

KÖROĞLU
18-02-2025, 11:22
bu iki zıkkım ( dpf-egr ) hem mekanik hem yazılımsal olarak arabayı sıkan şeyler değil mi abi? Normaldir iptal olunca arabanın rahatlaması :D

evet egsoz çıkışı ve motor içine yanmamış gaz gönderme işine yarıyor bunlar. Ama olay tamamen motor ile alakalı. Benim bildiğim bu işin şanzıman ile bir bağı yok.

Belki de var biz bilmiyoruz muhtemelen. Neyse düzeldi şuan araç o bana yetti.