Orijinalini görmek için tıklayınız : S3 8Y - Şanzıman Arızası
2022 model Audi S3 8Y sahibiyim ve aracı ilk aldığım günden beri yaşadığım bir şanzıman sorunu var. Öncelikle, agresif kullanım tarzına sahip biri değilim, yani sürekli launch control kullanan biri olmadığımı belirtmek isterim. Araçta 7 ileri S tronic (DQ381) şanzıman bulunuyor ve ben de her zaman şanzıman sıcaklığını RS Monitor üzerinden takip ederek soğuk çalıştırmalarda dikkatli bir kullanım sağlıyorum.
Yaşadığım sorun şu şekilde kronolojik olarak gelişti:
- Araç çok rastgele anlarda özellikle bir kaç gün kullanılmadığı günler sonrasında, ilk durduğumda şanzıman D/S/M konumunda hala kavrama yapmaya çalışıp arızaya düşüyor.
- Ancak bu anlık düştüğü için asla hafıza atmıyor.
- Eröz, Asil, Vosmer ayrı ayrı baktı geçmişte veya anlıkta bir arıza gözükmüyordu. Yetkili serviste aynı şekilde göremedi. OBDeleven ile bağlayınca da kendimizde göremedik.
- Yine benzer bir senaryo bir kaç gün kullanmayıp çıktığımda yaşadım. Hemen arıza gitmeden, ELM ile bağlanıp baktığımda P072C veriyor.
1'inci vites sıkıştı diye açıklamada yazıyor. Ancak araç 1'den 2'ye geçiyor.
- Ardından bir süre yapmadıktan sonra Eskişehir'de -2 derece sıcaklıkta bunu yaptı ve ariza direkt aktife düşüp check engine yaktı. Servise bıraktığımda mekatronik değişmesi gerektiğini ilettiler. Parça ise stokta yok. 70.000 TL + KDV + Nakliye + İşçilik ile 4 hafta kadar serviste kalacak. Kafama takılan nokta, zaten şanzıman geçebiliyorken neden mekatronik değişsin ?
- Durumu değerlendirmesi için daha fazla S ve RS modeline bakan bir servise gittiğimde arıza pasife düştüğü için ilgilenemediklerini ve tekrar yaptığında gelmem gerektiğini söylediler ve Audi tarafından artık umudumu kestim.
- Yine periyodik olarak aynı sorunu yaşamaya devam ederken fark ettiğim durum şu oldu; periyotlar hep araç uzun süre soğuk havada kalıp sürülmediğinde veya direkt eksi derecelerde kaldığında bu sorun gerçekleşiyor.
Benim düşüncem; şanzıman yağı bu hava koşullarına karşı yetersiz mi kalıyor ?
Daha performansa yönelik Ravenol gibi bir yağ ile bu sorunun önüne geçebilir miyim ?
Ya da tamamen çok fazla sensörlerin yoğunluğu olan bu araçta sensörün yine yarattığı bir durum olabilir mi ? (rakım değişiminden hemen tahrik yakması gibi)
Veya bu tarz bir durumu yaşan duyan olduysa başka ne olabilir ve nasıl çözerim ?
Bana yağdan ziyade elektronik gibi göründü arıza, çünkü vites mekanik olarak sıkışmıyor ama sıkışma arızası veriyor diyorsunuz
Daha yüksek amperaja sahil yeni bir akü ile değişip izlerdim ben olsam; soğukta cca yetmiyor ve arızaya düşürüyor olabilir gibi geldi; ki otomatik viteste saçma sapan arızalar akü değişince çözülüveriyor, daha yüksek amperli akü ile değişim de daha kararlı bir şanzıman sunuyor, defalarca şahit oldum
Ekleme: akünün sıfıra inmesi, ya da başla bir arabaya akü aktarma yapmak da mekatronik arızası sebebi, inşallah yeni ve güçlü akü ile sorununuz çözülür. Sebep mekatronik bile olsa (inşallah değildir) kök sebep zayıflamış akü gibi geliyor bana.
individual
28-02-2025, 20:12
Bana yağdan ziyade elektronik gibi göründü arıza, çünkü vites mekanik olarak sıkışmıyor ama sıkışma arızası veriyor diyorsunuz
Daha yüksek amperaja sahil yeni bir akü ile değişip izlerdim ben olsam; soğukta cca yetmiyor ve arızaya düşürüyor olabilir gibi geldi; ki otomatik viteste saçma sapan arızalar akü değişince çözülüveriyor, daha yüksek amperli akü ile değişim de daha kararlı bir şanzıman sunuyor, defalarca şahit oldum
Ekleme: akünün sıfıra inmesi, ya da başla bir arabaya akü aktarma yapmak da mekatronik arızası sebebi, inşallah yeni ve güçlü akü ile sorununuz çözülür. Sebep mekatronik bile olsa (inşallah değildir) kök sebep zayıflamış akü gibi geliyor bana.
katılıyorum aracın aküsüne baktırın.kendi başıma gelen olayı yazayım.aracım 6-7 yaşındayken üstünde fabrika aküsü var.ama ömrünü tamamlamış aslında ben kullanmaya devam ediyorum yazın tatilde aracın marşına bastım biraz geç vuruntulu çalıştı çalıştı sonra ekranda hiç bir arıza vermedi ama vitesi konumunda harflerin olduğu alan'da p ışığı yanıp sönmeye başladı ben D aldım vites değişti ama hala ışık yanıp sönüyordu.özetle mekanik olarak vites geçişleri çalışıyor ama akü zayıf olduğu için üstündeki kart düzgün akım voltaj gelmediği için sanırım arıza gibi algıladı.
bence akünüzü bir kontrol ettirin aşırı soğukda falan test yapan yerler var.bence arıza aküden kaynaklanıyordur.
O zaman ben ilk firsatta bi’ akunun akimini olceyim sorun ondaysa direkt degistiririm
Degilse yine hortlarim :D
livaneli
28-02-2025, 21:43
Sorunu anlatırken yazım kurallarına dikkat eden nadir kişilerdensiniz, kutlarım sizi. :)
Akü ölçümünde voltaj önemli bir göstergedir ama normal şartlarda, ısınmış ve yol yapmış bir araçta yapılan ölçüm tam sonuç vermez. Mümkünse ölçümünüzü sabah ilk çalıştırma anında yapın. Marş anında 10 voltun altına düşen akü sağlıklı değildir. Velev ki 10 volt üzerinde marş yaptınız, çalışırken birkaç dakika sonra bir daha ölçün. 13,5 voltun altında bir dolum varsa orada da alternatöre bakmak lazım.
ottoman32
01-03-2025, 07:49
bildiğim kadarıyla akü değişiminde kodlama adaptasyonu oluyor yoksa dsg kendini sıfırlıyor superb de başımıza gelmişti odis ile tamircinin biri aküyü kodladı sorun düzeldi agm akülerde kodlama yapılması gerekiyor falan demişti bilmiyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış ama yine aklınızda olsun
bildiğim kadarıyla akü değişiminde kodlama adaptasyonu oluyor yoksa dsg kendini sıfırlıyor superb de başımıza gelmişti odis ile tamircinin biri aküyü kodladı sorun düzeldi agm akülerde kodlama yapılması gerekiyor falan demişti bilmiyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış ama yine aklınızda olsun
Aküdeki performans kaybı ile düşen voltaj değerleri, bazen o hâli ile beyne kaydediliyormuş. Olması gerekenden daha düşük olan bu değer ise kalıcı hâle geldiği için soruna sebebiyet veriyormuş.Akü değişimiyle birlikte bu değerler kendiliğinden değişmeyebiliyormuş. Akü kodlaması yapıldığında bu değerlerin yenilenmesine imkân tanınıyormuş.
www.youtube.com/watch?v=1XoYLY0X7GM
Sorunu anlatırken yazım kurallarına dikkat eden nadir kişilerdensiniz, kutlarım sizi. :)
Akü ölçümünde voltaj önemli bir göstergedir ama normal şartlarda, ısınmış ve yol yapmış bir araçta yapılan ölçüm tam sonuç vermez. Mümkünse ölçümünüzü sabah ilk çalıştırma anında yapın. Marş anında 10 voltun altına düşen akü sağlıklı değildir. Velev ki 10 volt üzerinde marş yaptınız, çalışırken birkaç dakika sonra bir daha ölçün. 13,5 voltun altında bir dolum varsa orada da alternatöre bakmak lazım.
Elimden geldikce ozen gosteriyorum :)
Cok tesekkur ederim degerli bilgileriniz icin ilk firsatta aku icin gerekli kombinasyonlarla degerleri inceliyecegim
Oneri akunuz var midir bu arada ?
Aküdeki performans kaybı ile düşen voltaj değerleri, bazen o hâli ile beyne kaydediliyormuş. Olması gerekenden daha düşük olan bu değer ise kalıcı hâle geldiği için soruna sebebiyet veriyormuş.Akü değişimiyle birlikte bu değerler kendiliğinden değişmeyebiliyormuş. Akü kodlaması yapıldığında bu değerlerin yenilenmesine imkân tanınıyormuş.
www.youtube.com/watch?v=1XoYLY0X7GM
Evet evet
Eger ki degisim de gerceklesecekse kodlamada mecburu kaliyor imis
livaneli
01-03-2025, 19:46
Elimden geldikce ozen gosteriyorum :)
Cok tesekkur ederim degerli bilgileriniz icin ilk firsatta aku icin gerekli kombinasyonlarla degerleri inceliyecegim
Oneri akunuz var midir bu arada ?
...
Eskiden olsa Varta ya da uygun fiyatlı Mutlu derdim ama at izi it izine karıştı son beş yılda. Mutlu takıp 2 yıl garanti verdiğimiz müşteri 4, 5 yıl sonra gelip yenisini taktırırdı. Şimdilerde ne takarsam takayım iki, üç yılda dönen oluyor, ben de utanıyorum. AGM, EFB ise aynı kodda olsun; CA , CCA değeri yüksek olan aküyü takın geçin.
Eskiden olsa Varta ya da uygun fiyatlı Mutlu derdim ama at izi it izine karıştı son beş yılda. Mutlu takıp 2 yıl garanti verdiğimiz müşteri 4, 5 yıl sonra gelip yenisini taktırırdı. Şimdilerde ne takarsam takayım iki, üç yılda dönen oluyor, ben de utanıyorum. AGM, EFB ise aynı kodda olsun; CA , CCA değeri yüksek olan aküyü takın geçin.
Kenara not aldım detayları fırsatım olmadı bugün uğramaya pazartesi ilgileneceğim
Çok teşekkür ediyorum
Çok söyleyen olmuş. Kış dönemi şanzıman vites geçişleri vs gelip gidiyorsa genelde aküden kaynaklı oluyor sanırım. Aracımın orjinal aküsü 2 yılı doldurmadan bitti. Esp dsc vs ne hata varsa çıkıyordu sabah ilk çalıştırmada. Garantiden akü değişti dsg geçişleri vs düzelmişti o dönem.
Şuan 3 yıl oldu sabahları çalışırken biraz nazlanıyor ölçtürmem lazım. Acaba akü şarj cihazıyla şarj etsem düzelir mi diye de kafamda soru işaretleri var tabi
Bu tarz saçma arızaların kaynağı yüksek olasılıkla akü çıkıyor volt ölçümü kesin çözüm değil akünün içsel problemi ortaya çıkmıyor
Öte yandan bakımları serviste yapılıyorsa iyi niyet garantisinden çözerler normalde cüzzi bir rakamla çıkarsınız ama gözüken değil gibi
Yarın akü konusunda hem ölçüm yapıp hem de şansa atmamak adına değiştireceğim.
Servis ile kesinlikle uğraşmak istemiyorum. Bıraksak aracı onlara aylarca bırakıp işlem yapılıp, gerekli fatura kesilecek.
Bilecik işletmemizin akü bayiliği var biraz araştıracağım
Yarın akü konusunda hem ölçüm yapıp hem de şansa atmamak adına değiştireceğim.
Servis ile kesinlikle uğraşmak istemiyorum. Bıraksak aracı onlara aylarca bırakıp işlem yapılıp, gerekli fatura kesilecek.
Bilecik işletmemizin akü bayiliği var biraz araştıracağım
Arkadaşımın Q2 sine internetten varta akü alacaktık, vosmerden indirimiyle daha ucuza oem aldık.
Akü adaptasyonu ve sonradan şanzıman yazılımı güncellemesi de ücretsiz oldu.
Yetkiliyi de taca atmayın derim
Bakalım bugün değiştirdim aküyü
Eğer devam ederse şanzıman ve metaktronik yağlarından şüphelenmeye başlıcam.
Herkese değerli bilgileri ve önerileri için çok teşekkür ederim
Güncelleme yapmak isterim. Aküyü değiştirdikten sonra bir gün sürmedim ve bugün sabahtan hava 10 derece altındayken sürüp farklı vites seçenekleri ile bütün ışıklarda durdum.
Araç düzelmiş durumda :D
Değerli yardımlarınız için tek tek herkese çok teşekkür ederim.
Bu arada serviste ve dışarıdaki akü fiyatı ile ortalama 4000 lira fiyat farkı çıktı :(
süleymann
05-03-2025, 21:19
Eskiden olsa Varta ya da uygun fiyatlı Mutlu derdim ama at izi it izine karıştı son beş yılda. Mutlu takıp 2 yıl garanti verdiğimiz müşteri 4, 5 yıl sonra gelip yenisini taktırırdı. Şimdilerde ne takarsam takayım iki, üç yılda dönen oluyor, ben de utanıyorum. AGM, EFB ise aynı kodda olsun; CA , CCA değeri yüksek olan aküyü takın geçin.
Günde ortalama 15-20 ad akü satan dükkanım var.Bugun aynı muhabbeti yaptık. OEM çıkan efbler EFB+ olarak geliyor ama bizim taktıgımız N70 ler beş para etmez. Servis aküleri gerçekten dışarıdaki vartalardan daha iyi. EXİDE aküyü daha çok begeniyorum 3 senedir dönen hiç dönen olmadı.
yigitavsar
05-03-2025, 22:14
Benzer arıza ile karşılaştım eski kasa S3 şanzıman, gaz kelebeği ve gaz pedalı kalibrasyonu yaptırdım çözüldü.
Tekrar merhaba,
Bu sabah yine ayni sekilde ariza ile karsi karsiyayim :)
Şanzıman yazılımı güncelmi ? Yetkili serviste kontrol ettirmenizi tavsiye ederim bu tür arızalar yazılımsal da olabiliyor
Şanzıman yazılımı güncelmi ? Yetkili serviste kontrol ettirmenizi tavsiye ederim bu tür arızalar yazılımsal da olabiliyor
Evet guncel
Hatta bu surecte de yasandigi her zaman sanzimani her seferinde kalibre ettik
Merhaba , 2013 2.0 dizel dq500 (ikiside yağlı kavrama diye yazıyorum) tiguan aracımda bu arıza kodu ile ilgili çok sorun yaşadım maalesef. Arıza kodu P072C aynıydı fakat benim sorunum, bazen ilk harekette araç kendini 1.vitesten boşa atıyordu birkaç kez tekrar edip 1 e geciyordu, diğer vites geçişlerinde herhangi bir sorun yoktu.Önce aküyü değiştirdim olmadı.Dışarıda ki Ustam baktı etti yetkili servise götür tespitini onlar yapsın bu iş deneme yanılmaya dönecek gibi parçayı geri alırlar olmassa dedi sağolsun beni güzel yönlendirdi. Yetkili serviste mekatronik değişecek dendi 90 bin TL fatura çıkardılar aslında kavramayıda değiştirmek istediler ama 1 sene önce servisten alıp değiştirmiştim onu elediler. Neyse mekatronik 20 gün sonra geldi taktılar arıza devam ediyor.Sonra komple şanzıman değişecek dediler 300 bin tl fiyat çıkardılar. Yok dedim kalsın araç kaç para zaten. Aracımı alıcam dedim. İyi ki serviste işlem yaptırmışım biraz yokuşa sürdüler ama servis mekatroniği geri aldı. Dışardan alsam elimde kalırdı. İşçilikti yağı değişti falan derken bi 13 bin liralık oldum ama. Bi yandan ustamla konuşuyorum şanzumancılara soruyor falan herkes mekatronik diyor kimse açmak istemiyor.. En son sağolsun ustam getir ben açıcam bu şanzımanı dedı aracı teslim ettim. (Sağolsun Utku ustam kulakları çınlasın benı ipten aldı) 2 gün sonra aradı senin araban tamam dedi. 1. vites seçici bir mıknatıs ve çubuğu varmış benim sorunum bu parçadan kaynaklı imiş, videolarını falan çekmişler kurbanlık gibi sermişler şanzımanı yere :) bu parçaları değişti yada tamir etti bilemiyorum o kısmını. Bu işlemden sonra herhangi bir sorun problem yaşamadım. Başımdan geçenler 2024 Ekim de oldu. Belki bir faydası olur sizin içinde. böyle belirsiz arızalar malesef insanı deli ediyor.
PowerSample
07-03-2025, 15:34
Merhaba , 2013 2.0 dizel dq500 (ikiside yağlı kavrama diye yazıyorum) tiguan aracımda bu arıza kodu ile ilgili çok sorun yaşadım maalesef. Arıza kodu P072C aynıydı fakat benim sorunum, bazen ilk harekette araç kendini 1.vitesten boşa atıyordu birkaç kez tekrar edip 1 e geciyordu, diğer vites geçişlerinde herhangi bir sorun yoktu.Önce aküyü değiştirdim olmadı.Dışarıda ki Ustam baktı etti yetkili servise götür tespitini onlar yapsın bu iş deneme yanılmaya dönecek gibi parçayı geri alırlar olmassa dedi sağolsun beni güzel yönlendirdi. Yetkili serviste mekatronik değişecek dendi 90 bin TL fatura çıkardılar aslında kavramayıda değiştirmek istediler ama 1 sene önce servisten alıp değiştirmiştim onu elediler. Neyse mekatronik 20 gün sonra geldi taktılar arıza devam ediyor.Sonra komple şanzıman değişecek dediler 300 bin tl fiyat çıkardılar. Yok dedim kalsın araç kaç para zaten. Aracımı alıcam dedim. İyi ki serviste işlem yaptırmışım biraz yokuşa sürdüler ama servis mekatroniği geri aldı. Dışardan alsam elimde kalırdı. İşçilikti yağı değişti falan derken bi 13 bin liralık oldum ama. Bi yandan ustamla konuşuyorum şanzumancılara soruyor falan herkes mekatronik diyor kimse açmak istemiyor.. En son sağolsun ustam getir ben açıcam bu şanzımanı dedı aracı teslim ettim. (Sağolsun Utku ustam kulakları çınlasın benı ipten aldı) 2 gün sonra aradı senin araban tamam dedi. 1. vites seçici bir mıknatıs ve çubuğu varmış benim sorunum bu parçadan kaynaklı imiş, videolarını falan çekmişler kurbanlık gibi sermişler şanzımanı yere :) bu parçaları değişti yada tamir etti bilemiyorum o kısmını. Bu işlemden sonra herhangi bir sorun problem yaşamadım. Başımdan geçenler 2024 Ekim de oldu. Belki bir faydası olur sizin içinde. böyle belirsiz arızalar malesef insanı deli ediyor.
Merhaba , 2013 2.0 dizel dq500 (ikiside yağlı kavrama diye yazıyorum) tiguan aracımda bu arıza kodu ile ilgili çok sorun yaşadım maalesef. Arıza kodu P072C aynıydı fakat benim sorunum, bazen ilk harekette araç kendini 1.vitesten boşa atıyordu birkaç kez tekrar edip 1 e geciyordu, diğer vites geçişlerinde herhangi bir sorun yoktu.Önce aküyü değiştirdim olmadı.Dışarıda ki Ustam baktı etti yetkili servise götür tespitini onlar yapsın bu iş deneme yanılmaya dönecek gibi parçayı geri alırlar olmassa dedi sağolsun beni güzel yönlendirdi. Yetkili serviste mekatronik değişecek dendi 90 bin TL fatura çıkardılar aslında kavramayıda değiştirmek istediler ama 1 sene önce servisten alıp değiştirmiştim onu elediler. Neyse mekatronik 20 gün sonra geldi taktılar arıza devam ediyor.Sonra komple şanzıman değişecek dediler 300 bin tl fiyat çıkardılar. Yok dedim kalsın araç kaç para zaten. Aracımı alıcam dedim. İyi ki serviste işlem yaptırmışım biraz yokuşa sürdüler ama servis mekatroniği geri aldı. Dışardan alsam elimde kalırdı. İşçilikti yağı değişti falan derken bi 13 bin liralık oldum ama. Bi yandan ustamla konuşuyorum şanzumancılara soruyor falan herkes mekatronik diyor kimse açmak istemiyor.. En son sağolsun ustam getir ben açıcam bu şanzımanı dedı aracı teslim ettim. (Sağolsun Utku ustam kulakları çınlasın benı ipten aldı) 2 gün sonra aradı senin araban tamam dedi. 1. vites seçici bir mıknatıs ve çubuğu varmış benim sorunum bu parçadan kaynaklı imiş, videolarını falan çekmişler kurbanlık gibi sermişler şanzımanı yere bu parçaları değişti yada tamir etti bilemiyorum o kısmını. Bu işlemden sonra herhangi bir sorun problem yaşamadım. Başımdan geçenler 2024 Ekim de oldu. Belki bir faydası olur sizin içinde. böyle belirsiz arızalar malesef insanı deli ediyor.
S3 lerde DQ381 yok muydu ? Tiguan büyük kasa olduğu için DQ500 vardı onda. Birde RS3'lerde DQ500 vardı diye aklımda kalmış.
individual
08-03-2025, 14:30
Tekrar merhaba,
Bu sabah yine ayni sekilde ariza ile karsi karsiyayim :)
o zaman diğer başıma gelen olayı anlatayım aküden değilse mekatronik kart değişecek.
2012 ibiza fr benim aracım ilk sahibiyim.akü olayını yazmıştım ondan 2-3 sene sonra birgün yolda giderken normal hızlarda vites konum yerindeki harf alanı yanıp sönmeye başladı.vites geçişleri normal p-d-n-r manuel hepsi düzgün çalışıyor ama yanıp sönüyordu.arabayı stop ediyorum 1-2 dk bekleyip tekrardan çalıştırıyorum bir sorun gözükmüyor ama sonra tekrar yanıp sönüp uyarı veriyordu.bir süre yok sıkışık trafik otoban falan 1 saat sonra yada 5 dakika sonra vermeye başlıyordu.servis danışmanı arkadaşın özel numarası vardı ona yazdım durumu anlattım abi acı gerçek mekatronik değişecek dediler.zaten 10-11 yaşına gelmişti servise bıraktım kontrol yaptılar 1 saat sonra aradılar mekatronik değişmesi gerekiyor dediler.full servis bakımlı olduğu için uygun bir rakam söylediler şimdi o rakamı hatırlamıyorum zaten enflasyon var bir anlamı olmaz değişim yapın dedim 2 gün sonra teslim aldım bir sorun yaşamadım hala düzgün çalışıyor.sizin aracın yaşıda çok düşük.aslında bu sorunu neden yapar bir anlam veremiyorum sanırım üstündeki kart arızalı üretim hatalı olabilir.araca daha önce yazılım falan yaptınızmı full servis bakımlı olduğu için yardımcı olurlar ama gördüğüm son 1-2 senedir çok deli indirim yapmıyor vag gurubu.şimdi ikinci aracım cupra leon var.yalan yok garantisi bittiği anda satmayı düşünüyorum.çok eletronik olmuş ilerde başımızı çok ağrıtacak gibi geliyor.
Mehmetmert
13-03-2025, 14:30
valfler bozuk olabilir, kavrama olabilir, mekatronik olabilir bir sürü değişkenlik var. Boşa para harcamayın, işi bilen birisi söküp testini yapması en mantıklısı olacaktır.
istanbul gümüşok dsg bırakabilirsiniz
o zaman diğer başıma gelen olayı anlatayım aküden değilse mekatronik kart değişecek.
2012 ibiza fr benim aracım ilk sahibiyim.akü olayını yazmıştım ondan 2-3 sene sonra birgün yolda giderken normal hızlarda vites konum yerindeki harf alanı yanıp sönmeye başladı.vites geçişleri normal p-d-n-r manuel hepsi düzgün çalışıyor ama yanıp sönüyordu.arabayı stop ediyorum 1-2 dk bekleyip tekrardan çalıştırıyorum bir sorun gözükmüyor ama sonra tekrar yanıp sönüp uyarı veriyordu.bir süre yok sıkışık trafik otoban falan 1 saat sonra yada 5 dakika sonra vermeye başlıyordu.servis danışmanı arkadaşın özel numarası vardı ona yazdım durumu anlattım abi acı gerçek mekatronik değişecek dediler.zaten 10-11 yaşına gelmişti servise bıraktım kontrol yaptılar 1 saat sonra aradılar mekatronik değişmesi gerekiyor dediler.full servis bakımlı olduğu için uygun bir rakam söylediler şimdi o rakamı hatırlamıyorum zaten enflasyon var bir anlamı olmaz değişim yapın dedim 2 gün sonra teslim aldım bir sorun yaşamadım hala düzgün çalışıyor.sizin aracın yaşıda çok düşük.aslında bu sorunu neden yapar bir anlam veremiyorum sanırım üstündeki kart arızalı üretim hatalı olabilir.araca daha önce yazılım falan yaptınızmı full servis bakımlı olduğu için yardımcı olurlar ama gördüğüm son 1-2 senedir çok deli indirim yapmıyor vag gurubu.şimdi ikinci aracım cupra leon var.yalan yok garantisi bittiği anda satmayı düşünüyorum.çok eletronik olmuş ilerde başımızı çok ağrıtacak gibi geliyor.
Kart noktasını bir sorgulayacağım teşekkür ederim
valfler bozuk olabilir, kavrama olabilir, mekatronik olabilir bir sürü değişkenlik var. Boşa para harcamayın, işi bilen birisi söküp testini yapması en mantıklısı olacaktır.
istanbul gümüşok dsg bırakabilirsiniz
Mekanik noktada bir sorun olsa zaten arıza yakmadığı zamanlar dahi 2'ye geçmeyeceğinin veya hava sıcaklığının yüksek olduğu günlerde sorunun devam edeceği kanaatindeyim.
Ancak araç bu noktada tezatlık yarattığından, söküp bakmaktansa o noktaya gelmeden fikir yürütme çabasındayım.
Mehmetmert
13-03-2025, 21:35
Siz bilirsiniz tabiki ama yaklaşımınız bence yanlış, yüksek ihtimal valfler takılı kalıyor. Bunları sökmeden test etmenin imkanı yok, ha valf temir etmesini ya da kontrolünü yapmayı bilmeyen kart değiştirir geçer (mekatronik bozuk diye). Valfler soğuk havalarda araç ısınana kadar takılı kalması malesef olası(eskiyorlar). Yazılımsal böyle bir bug yok ve olmadıda, dolayısıyla sorununuz mekanik, sadece oluş kombinasyonu farklı(soğuk hava veya yağ soğuk).
Şahsen ben bu şekilde kullanarak(valf takılı kalıyor ise) çok doğru değil. Max 4-5 saatlik işi olan bir şey ve yukarıda belirttiğim gibi işi bilen bir yere giderseniz durduk yere kart değiştirmek yerine sorun valf ise bunun tespitini yaptırıp devam edebilirsiniz ve ciddi rakam cebinizde kalır.
Unutmayın mekatronik, elektronik kart ve bir sürü bileşender oluşur, bir bileşen bozulduğunda komple değiştirir işten anlamayan(ya da test edemeyen). İşten anlayan ise sorunun tam olarak ne olduğunu neden değişmesi gerektiğinin bir sebebini belirtir. TR şartlarında yukarıda belirttiğim gümüşok Oktay usta sizin sorununuzu hızlıca çözecektir.
Haftaya tekrar havalar soğuyor, test kombinasyonu için son zamanlar :)
ottoman32
14-03-2025, 08:13
kartı söküp masa da test cihazı olan bir ustaya gitmenizi tavsiye ederim bende kartı bağlayıp ortam koşullarında çalıştırıp valfleri vs tek tek görebiliyorlar ona göre hareket etmeniz daha doğru olur
by_speedvw
19-03-2025, 08:48
Geçmiş olsun öncelikle eski bir VAG grubu çalışanı olarak ( Doğuş Oto ) aracın bu arıza kodunda ya vites seçicinin mıknatıs kısmı yerinden çıkmış oluyor ( mekatronik söküldüğünde şanzıman üzerinden görülebiliyor. ) yada mekatronik üzerindeki vites seçiçi valf in arızalı olduğunu işaret ediyor. ( komple mekatronik değişir.)
Bu arada VAG grubu yetkili servisine gidenlere Allah sabırlar versin. Hepsi staj sonrası çalışmaya başlayan ustacıklar. Sanayide kalfa olamazlar. Serviste usta oluyorlar :)
Bir süredir sorun yaşamazken bugün hava 9 dereceyken çalıştırdığım aracım P konumunda çok ciddi sarsıntılı kavrama yapmaya çalışmaya başladı. S3 grubunda aynı sorunu yaşan birinin TVS kart ve yazılımı alarak çözdüğü benimle aynı sorunu; acaba mekatronik kartını TVS yazılımı ile değiştirsek hem şanzımanım da yazılımlanmış hem de sorundan kurtulurum diye düşünürken rakamlarını duyduktan sonra aracımı ELM ile silerek yürüttüm ve hiç arıza aktiften görmemiş servis Eröz'e gittim.
Onlar da araca birkaç test yaptıktan sonra şanzımandan aldıkları numune ile yağın rengini gösterdiler. Onların önerisi yağ değişimi oldu.
Acaba, yağı değiştirip (hatta upgraded bir yağ ile) süreci izlesem mi ? Yoksa gerçekten mekatronik valfler üzerine mi yoğunlaşmam lazım ? :soru:
Bir süredir sorun yaşamazken bugün hava 9 dereceyken çalıştırdığım aracım P konumunda çok ciddi sarsıntılı kavrama yapmaya çalışmaya başladı. S3 grubunda aynı sorunu yaşan birinin TVS kart ve yazılımı alarak çözdüğü benimle aynı sorunu; acaba mekatronik kartını TVS yazılımı ile değiştirsek hem şanzımanım da yazılımlanmış hem de sorundan kurtulurum diye düşünürken rakamlarını duyduktan sonra aracımı ELM ile silerek yürüttüm ve hiç arıza aktiften görmemiş servis Eröz'e gittim.
Onlar da araca birkaç test yaptıktan sonra şanzımandan aldıkları numune ile yağın rengini gösterdiler. Onların önerisi yağ değişimi oldu.
Acaba, yağı değiştirip (hatta upgraded bir yağ ile) süreci izlesem mi ? Yoksa gerçekten mekatronik valfler üzerine mi yoğunlaşmam lazım ? :soru:
Şanzıman hali hazırda sağlıklı çalışmadığı için, yüksek sıcaklıklara ulaşıp yağı bozması da doğal.
İşin eksperi değilim, ama yağ değişiminin çözeceğinden emin değilim, yine de kötü yağ ile de arabayı yürütmez değiştirirdim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.