PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Alfa romeo junior hakkinda görüşleriniz ?



HaKo
11-09-2025, 15:21
Arkadaşlar bu arabayı araştıran tecrübe eden var mı aranızda ?

Araç 1.2 hibrit pejo grubunun motoru var , şanzıman da pejo tabiki , motor ve şanzıman için pek iyi şeyler söylemiyorlar. Özellikle ızdırap bir plastik kayış değişimi varmış ve şanzımanları sorunlu deniyor.

Aracın tipi aksesuarı falan güzel ama çok kafamı kurcaladı açıkçası.

BARR
11-09-2025, 15:38
Alfa logolu 2008 özel bir yanı yok. Koltukları spor paket alınca güzel delik olanlar.

HaKo
11-09-2025, 15:42
Alfa logolu 2008 özel bir yanı yok. Koltukları spor paket alınca güzel delik olanlar.

aynen 2008 le aynı araç , bazı yerlerini değiştirmeye bile üşenmişler.

|KaAn|
12-09-2025, 08:05
1.2lik motorlar belirttiğiniz gibi farklı modellerde sorunlar yaşatmış bir motor ancak beni trafikte junior gördüğümde Alfa olamamışlığı üzdü. Alfaların çoğu modelinin albenisi varken önü ayrı kıcı ayrı tasarımı, boyutuna uyumsuz çizgileri ile "bu mu yani" dedirtti her seferinde.

babayimben
12-09-2025, 08:16
Arkadaşlar bu arabayı araştıran tecrübe eden var mı aranızda ?

Araç 1.2 hibrit pejo grubunun motoru var , şanzıman da pejo tabiki , motor ve şanzıman için pek iyi şeyler söylemiyorlar. Özellikle ızdırap bir plastik kayış değişimi varmış ve şanzımanları sorunlu deniyor.

Aracın tipi aksesuarı falan güzel ama çok kafamı kurcaladı açıkçası.

Güncel 1.2 motorlar zincire geçti diye biliyordum

Ormanci
12-09-2025, 08:49
Güncel değil, 1.2 hibrit motorlar zincir. Yani grupta halen 1.2 normal 130'luklar da satılıyor diye dedim, yoksa araçta 1.2 düz seçeneği yok zaten sanırım.

Şanzıman konusunda ne deniyor bilmiyorum, yine 2008, Mokka'da falan EAT8 kullanılıyordu, hibritlerde 6 ileri dsg benzeri bir şeye geçtiler galiba.
DSG çok sevilir bizde, hayret, PSA'da olunca mı kaka oluyormuş :P

Aracı genel itibariyle seviyorum, bu arada OPC Sinan elektriklinin dinamiklerini çok beğenmişti.
Mokka 2008 altyapısı da bence güzel. Bu açıdan araçta bir sorun görmüyorum. Tasarım göreceli, önü bence süper, arkası olmamış gibi, hanım da o yüzden beğenmedi mesela :)

HaKo
12-09-2025, 13:44
Güncel değil, 1.2 hibrit motorlar zincir. Yani grupta halen 1.2 normal 130'luklar da satılıyor diye dedim, yoksa araçta 1.2 düz seçeneği yok zaten sanırım.

Şanzıman konusunda ne deniyor bilmiyorum, yine 2008, Mokka'da falan EAT8 kullanılıyordu, hibritlerde 6 ileri dsg benzeri bir şeye geçtiler galiba.
DSG çok sevilir bizde, hayret, PSA'da olunca mı kaka oluyormuş :P

Aracı genel itibariyle seviyorum, bu arada OPC Sinan elektriklinin dinamiklerini çok beğenmişti.
Mokka 2008 altyapısı da bence güzel. Bu açıdan araçta bir sorun görmüyorum. Tasarım göreceli, önü bence süper, arkası olmamış gibi, hanım da o yüzden beğenmedi mesela :)

şanzıman DSG değil bence , paneline kadar pejolarla aynı EAT muhtemelen.

Tasarım ben bayağı beğendim, uzun zaman sonra güzel tasarlanmış bir araba diye düşündüm. Alfaları zaten genel olarak çocukluğumdan beri seviyorum.

Eworen
12-09-2025, 14:00
Benim gözüme çarpan iç mekanda ciddi derecede kalite düşüklüğü vardı kapılar falan fiorinodan hallice konsolda çok farklı değil tamam 2008 de çok kaliteli değil ama çözümler detaylar biraz kapatıyor bunda olmamış spor koltuğu efsane o kadar..

Cagri14
12-09-2025, 17:58
Vites kulakçıkları o kadar dandik ki kırıldı kıralacak modunda

etc
13-09-2025, 10:04
şanzıman DSG değil bence , paneline kadar pejolarla aynı EAT muhtemelen.

Tasarım ben bayağı beğendim, uzun zaman sonra güzel tasarlanmış bir araba diye düşündüm. Alfaları zaten genel olarak çocukluğumdan beri seviyorum.


şanzıman DSG değil bence , paneline kadar pejolarla aynı EAT muhtemelen.

Tasarım ben bayağı beğendim, uzun zaman sonra güzel tasarlanmış bir araba diye düşündüm. Alfaları zaten genel olarak çocukluğumdan beri seviyorum.

Normal 1.2 Puretech motoru kullanan araçlarda triger kayışı ve 8 ileri EAT8 tork konvertörlü şanzıman devam ediyor diye biliyorum. Yeni nesil Hybrid 1.2 motoru kullanan araçlarda ise triger zinciri ve yeni çıkardıkları 6 ileri elektrikli çift kavramalı e-DSC6 şanzıman mevcut. PSA'nın kendi geliştirdiği çift kavrama sistemi bu, DSG ile şanzıman türünün aynı olması dışında bir alakası yok. Elektrikli çift kavramalı demelerinin olayı da şanzımana entegre bir küçük elektrik motorunun olmasından sebep. Yakın zamanda bu kombinasyonu İtalya'da yeni Lancia Ypsilon üzerinde yaklaşık 4 gün boyunca kullandım. Günlük sürüşte beğendim, herhangi bir yavaşlık, tuhaflık, kararsızlık sezmedim. Rejeneratif fren de şanzımana entegre elektrik motoru üzerinden iş yapıyor anladığım kadarıyla, otobüslerdeki intarder gibi çalışıyordu. Bu kombinasyon ile uzun kullanımda şikayetler var mıdır, araştırmak lazım. Ülkemizde henüz pek yaygın değil.

Ormanci
15-09-2025, 12:37
Normal 1.2 Puretech motoru kullanan araçlarda triger kayışı ve 8 ileri EAT8 tork konvertörlü şanzıman devam ediyor diye biliyorum. Yeni nesil Hybrid 1.2 motoru kullanan araçlarda ise triger zinciri ve yeni çıkardıkları 6 ileri elektrikli çift kavramalı e-DSC6 şanzıman mevcut. PSA'nın kendi geliştirdiği çift kavrama sistemi bu, DSG ile şanzıman türünün aynı olması dışında bir alakası yok. Elektrikli çift kavramalı demelerinin olayı da şanzımana entegre bir küçük elektrik motorunun olmasından sebep. Yakın zamanda bu kombinasyonu İtalya'da yeni Lancia Ypsilon üzerinde yaklaşık 4 gün boyunca kullandım. Günlük sürüşte beğendim, herhangi bir yavaşlık, tuhaflık, kararsızlık sezmedim. Rejeneratif fren de şanzımana entegre elektrik motoru üzerinden iş yapıyor anladığım kadarıyla, otobüslerdeki intarder gibi çalışıyordu. Bu kombinasyon ile uzun kullanımda şikayetler var mıdır, araştırmak lazım. Ülkemizde henüz pek yaygın değil.

Ha aynen ben de öyle bir şey hatırladım, hatta 1-2 testte sanki EAT8 daha güzeldi falan denilmişti, Sinan mı demişti tam hatırlayamadım.

Bu arada bir arkadaşım 120.000 km boyunca şirket arabası olarak 2008 dizel otomatik kullandı.
Bir de önden köpeğe çarpma ve ön tarafın sağlam dağılması şeklinde bir kaza geçirmişti.
Tüm bunlara rağmen arabada ne can sıkıcı bir trim sesi, ne bir döküklük vardı, ben de bir ara kullanıp baya beğenmiştim o haliyle bile.
Kendisine de yeni araba verene kadar araçta hiç mekanik sorun çıkmamış. Yalnızca 3-4 defa ortadaki ekran gitti, 5-10dk çalışmadı, sonra kendi kendine geldi, yazın sıkıntı olmadı ama kışın kaloriferi açamadım bir süre demişti. Tek sorun onu yaşamış :)

EnesPolatdemir
15-09-2025, 15:23
Ben yemin ederim ki bu platform işlerinden usandım ya. Ahanda junior hakkında tek düşüncem budur. Alfa ve psa ortaklığı.. Harikaymış bayıldım gerçekten

EnesPolatdemir
15-09-2025, 15:26
Ha aynen ben de öyle bir şey hatırladım, hatta 1-2 testte sanki EAT8 daha güzeldi falan denilmişti, Sinan mı demişti tam hatırlayamadım.

Bu arada bir arkadaşım 120.000 km boyunca şirket arabası olarak 2008 dizel otomatik kullandı.
Bir de önden köpeğe çarpma ve ön tarafın sağlam dağılması şeklinde bir kaza geçirmişti.
Tüm bunlara rağmen arabada ne can sıkıcı bir trim sesi, ne bir döküklük vardı, ben de bir ara kullanıp baya beğenmiştim o haliyle bile.
Kendisine de yeni araba verene kadar araçta hiç mekanik sorun çıkmamış. Yalnızca 3-4 defa ortadaki ekran gitti, 5-10dk çalışmadı, sonra kendi kendine geldi, yazın sıkıntı olmadı ama kışın kaloriferi açamadım bir süre demişti. Tek sorun onu yaşamış :)

Forum tarafından çok sevilen, sayılan eski otopertçi and çetin eat8'e bayılıyor belki ondan duymuşsunuzdur. Herifin videoları sosyal mecralarda karşıma çıkıp çıkıp duruyor.

Grimlord
15-09-2025, 21:03
Ha aynen ben de öyle bir şey hatırladım, hatta 1-2 testte sanki EAT8 daha güzeldi falan denilmişti, Sinan mı demişti tam hatırlayamadım.

Bu arada bir arkadaşım 120.000 km boyunca şirket arabası olarak 2008 dizel otomatik kullandı.
Bir de önden köpeğe çarpma ve ön tarafın sağlam dağılması şeklinde bir kaza geçirmişti.
Tüm bunlara rağmen arabada ne can sıkıcı bir trim sesi, ne bir döküklük vardı, ben de bir ara kullanıp baya beğenmiştim o haliyle bile.
Kendisine de yeni araba verene kadar araçta hiç mekanik sorun çıkmamış. Yalnızca 3-4 defa ortadaki ekran gitti, 5-10dk çalışmadı, sonra kendi kendine geldi, yazın sıkıntı olmadı ama kışın kaloriferi açamadım bir süre demişti. Tek sorun onu yaşamış :)

Ekran gitmeyen pug yok heralde, benim 3008de de belki 3 4 kere olmuştur.

Hele bir keresinde tatilde Antalya sıcağında gitti, klimayı ekrandan açma işinden nefret ettim. Ne olursa olsun tuşlu olması lazım bence .

Sanzuman eat8in yeni kasadaki Fransız yapımından bin kat daha iyi olduğuna yemin edebilirim,ama kanitlayamam
Eat japon yapımı çünkü :D
Elektrik destekli zamazingo kesin bozulur

IbizaFR150
16-09-2025, 09:13
https://youtu.be/0zblApAYupo?si=cN3CAWt_GzqYR8HW
Elektrik desteği sayesinde hafif bir E-AWD durumu yani 4 çeker özelliği var,yokuşta-virajda araca dinamizm katması bile fark yaratır. Arka süspansiyonlar bağımsız, alt yapısı pejo vs den daha nitelikli görünüyor.

BARR
16-09-2025, 09:39
otomobil gazetecilerinin/yutubırların davetlere çağırılmak, fuarlara gönderilmek vb. kendi çıkarları için yaptıkları yorumları dikkate almamakta fayda var. Bu arabanın Alfa ile alakası yok. Bir keyfi de yok.

Var diyen de yalan söler.

Ormanci
16-09-2025, 10:25
otomobil gazetecilerinin/yutubırların davetlere çağırılmak, fuarlara gönderilmek vb. kendi çıkarları için yaptıkları yorumları dikkate almamakta fayda var. Bu arabanın Alfa ile alakası yok. Bir keyfi de yok.

Var diyen de yalan söler.

Bu aracın full elektriklisini Sinan baya övmüştü, direksiyonu, performansı vs tam bi Alfa yapmışlar demişti ancak tabi Mokka halini bilemiyorum :) Standart araçların zaten ne keyfi olacak... Ha az biraz eğlenceli zevkli sürüş sunuyorsa ne ala. Peugeot'nun genel itibariyle sürüşü zevklidir, Ford keza öyle. Mokka'da 2008'de ne yaptılar çok iyi bilmiyorum bu yeni platform işleri ile. Hoş, 2008'in de sürüşünü beğenmiştim, keyifliydi mesela.

Schumi
16-09-2025, 10:49
Şimdi 2016 model 2008'im vardı. Çokta seviyordum yol tutuşu felanda çok iyidi. Sonra 3008'e geçtim. Yeni kasa çıkınca da 2021 de eşime 2008 aldım. Ben güncel 2008'in yol tutuşunu beğenmedim. Bizim 2008 en boş paket ama lastik jant bu kadar fark etmez. 1.2 Puretech 130hp motor çekişi çok iyi, yakıtı makul, sesi tuhaf ama güzel. Trigeri 50k da değiştirdim 4 yıl olunca henüz çatlama yoktu karteri açıp baktık tortu da yoktu. Bu olmayacak demek değil tabi. Ama dediğim gibi yol tutuşunu sevmiyorum. Arkası bağımsız felan dediler ama Alfa Junior çirkin ama sürüşünü merak etmiyor değilim.

ST
16-09-2025, 11:10
Pejo logosunu seven 2008, Alfa logosunu seven Junior alsın :D

Aynı b..un kırmızısı.

BARR
16-09-2025, 12:11
Bu aracın full elektriklisini Sinan baya övmüştü, direksiyonu, performansı vs tam bi Alfa yapmışlar demişti ancak tabi Mokka halini bilemiyorum :) Standart araçların zaten ne keyfi olacak... Ha az biraz eğlenceli zevkli sürüş sunuyorsa ne ala. Peugeot'nun genel itibariyle sürüşü zevklidir, Ford keza öyle. Mokka'da 2008'de ne yaptılar çok iyi bilmiyorum bu yeni platform işleri ile. Hoş, 2008'in de sürüşünü beğenmiştim, keyifliydi mesela.

Stellantisin hiç bir elektrikli arabası keyif vermez, veremez. Sinan'ın neyi neden övdüğünü artık çok iyi anlıyorum o yüzden çok ta takılmamak lazım.

IbizaFR150
17-09-2025, 16:50
otomobil gazetecilerinin/yutubırların davetlere çağırılmak, fuarlara gönderilmek vb. kendi çıkarları için yaptıkları yorumları dikkate almamakta fayda var. Bu arabanın Alfa ile alakası yok. Bir keyfi de yok.

Var diyen de yalan söler. herhangibir yorumu cımbızla çekip buraya getirmedim,aracın inceleme videosunu paylaştım. Bağımsız süspansiyon,e-awd gibi özellikler birinin çıkar odaklı yorumu değil,aracı bahsi geçen,aynı olduğu iddia edilen araçtan bazı farkları. Herkesin otomobilden beklentisi farklıdır,size uymuyor diye nöbet geçirmeye gerek yok. O alfa değil bu alfa değil,bu kafalara göre markalar 90lardaki araçları tekrar üretmedikçe yaptıkları herşey sizlere göre “çöp”.

BARR
18-09-2025, 07:08
herhangibir yorumu cımbızla çekip buraya getirmedim,aracın inceleme videosunu paylaştım. Bağımsız süspansiyon,e-awd gibi özellikler birinin çıkar odaklı yorumu değil,aracı bahsi geçen,aynı olduğu iddia edilen araçtan bazı farkları. Herkesin otomobilden beklentisi farklıdır,size uymuyor diye nöbet geçirmeye gerek yok. O alfa değil bu alfa değil,bu kafalara göre markalar 90lardaki araçları tekrar üretmedikçe yaptıkları herşey sizlere göre “çöp”.

2008 almak istesem gidip Alfa almam bu kadar basit denklem. Alfa almak istesem giderim Giulia alırım Stelvio alırım.

Uygun fiyatlı keyifli başka arabalar da var.

Ormanci
18-09-2025, 09:22
Stellantisin hiç bir elektrikli arabası keyif vermez, veremez. Sinan'ın neyi neden övdüğünü artık çok iyi anlıyorum o yüzden çok ta takılmamak lazım.

Hoca adamı sevmiyor olabilirsin belki ama benzinliyi önce test edip, tam bi platform arabası olmuş, nerede Alfa, hiç bir şeyi kalmamış diye eleştirmişti.
Benzer şekilde Tonale sürüşü için de eleştirileri var, yine platform kaynaklı, nerede Stelvio Giulia sürüşü diye.
Ancak elektrikliyi test ettiğinde "bambaşka, işte bu olmuş, diğeri böyleyken bunda nasıl bunu yapmışlar anlamadım" gibi bir şey diyordu :)

EnesPolatdemir
18-09-2025, 12:15
Şahsen ben de sinanın fikirlerinin samimi olduğunu düşünmüyorum. Barr abiye katılıyorum.

cabrioleter
18-09-2025, 14:19
1.2 hibridlerde zincire geçtiler motorun en boktan kısmını tam çözmüşlerdi ki taş gibi eat8'i kaldırıp çift kavrama şanzımana geçtiler. aylar önce daha piyasada yeniyken bile fransız kaynaklarında şanzımanın çok sorunlu olduğunu söylüyorlardı seneler sonra kayışlı motor gibi tazminat yoluna bile gidebilir bu şanzıman için. bence psa grubundan uzak durmakta fayda var.

ardicli2000
18-09-2025, 15:40
1.2 hibridlerde zincire geçtiler motorun en boktan kısmını tam çözmüşlerdi ki taş gibi eat8'i kaldırıp çift kavrama şanzımana geçtiler. aylar önce daha piyasada yeniyken bile fransız kaynaklarında şanzımanın çok sorunlu olduğunu söylüyorlardı seneler sonra kayışlı motor gibi tazminat yoluna bile gidebilir bu şanzıman için. bence psa grubundan uzak durmakta fayda var.

Hibrit sistem şanzumanda çalışıyor o nedenle EAT8 kullanamazlardı.
Ayrıca kayışlı sistemde de sorun çözüldü 2024 itibariyle hem motor hem kayış hem de yağ yenilenmiş oldu. Bu tarihten sonra raporlanan bir sıkıntı yok.
Ayrıca yine hiçbir geri çağırma işleminde kayış yüzünden işlem yapılmadı.
Sorun olan motorlar da fazla yağ yakıyordu ki tamamen başka bir etmenden öte geliyor.
Yağda dönen kayışın hassas olduğu bir muhakkak. Ancak zaten tarihinden ya da km sinden önce sistem yağ basınç düşük uyarısı verirse ücretsiz değişim yapılıyor.

cabrioleter
19-09-2025, 08:48
Hibrit sistem şanzumanda çalışıyor o nedenle EAT8 kullanamazlardı.
Ayrıca kayışlı sistemde de sorun çözüldü 2024 itibariyle hem motor hem kayış hem de yağ yenilenmiş oldu. Bu tarihten sonra raporlanan bir sıkıntı yok.
Ayrıca yine hiçbir geri çağırma işleminde kayış yüzünden işlem yapılmadı.
Sorun olan motorlar da fazla yağ yakıyordu ki tamamen başka bir etmenden öte geliyor.
Yağda dönen kayışın hassas olduğu bir muhakkak. Ancak zaten tarihinden ya da km sinden önce sistem yağ basınç düşük uyarısı verirse ücretsiz değişim yapılıyor.

hocam hollanda'da bir firma kayışlı motorları zincire geçiriyor. o kadar büyük bir kayış problemi var araçların
ve avrupa'da direk kayış problemi sebebiyle stellantis hatalı tasarımı kabul edip geri çağırma yaptı üstüne tazminat ödüyor.
2024'den sonra geri çağırma olmaması çok normal çünkü zincirli ünitelere geçiş yapıldı bildiğim kadarıyla kayışlı motor pek kalmadı bizim gibi ülkelere kayışlı model göndermeye devam ettiler. kayışlı 2024 araçlar kaç km yaptı da ya da avrupada kaç kayışlı motor sattı da raporlanmış sıkıntı çıkmadı? 2013 modellere bile geri çağırmayı seneler sonra yaptılar 2024 modellere de 10 sene sonra aksiyon alırlar.
eat8 kalktığı gibi çift kavramalarda sorun çıktı ve fransız sitelerinde bu konuyla ilgili raporlar var.

ardicli2000
19-09-2025, 09:08
hocam hollanda'da bir firma kayışlı motorları zincire geçiriyor. o kadar büyük bir kayış problemi var araçların
ve avrupa'da direk kayış problemi sebebiyle stellantis hatalı tasarımı kabul edip geri çağırma yaptı üstüne tazminat ödüyor.
2024'den sonra geri çağırma olmaması çok normal çünkü zincirli ünitelere geçiş yapıldı bildiğim kadarıyla kayışlı motor pek kalmadı bizim gibi ülkelere kayışlı model göndermeye devam ettiler. kayışlı 2024 araçlar kaç km yaptı da ya da avrupada kaç kayışlı motor sattı da raporlanmış sıkıntı çıkmadı? 2013 modellere bile geri çağırmayı seneler sonra yaptılar 2024 modellere de 10 sene sonra aksiyon alırlar.
eat8 kalktığı gibi çift kavramalarda sorun çıktı ve fransız sitelerinde bu konuyla ilgili raporlar var.

Hocam eyvallah da hep kulaktan dolam sağdan soldan bilgilerle yazıyorsunuz.

Geri çağırma kayışla ilgili yapılmadı yağ yakan motorlar için yapıldı. Kayışı erkenden ufalananların tüm işlemleri zaten bugüne kadar ücretsiz yapıldı.

Hollandalı şirketin çözümü oldukça sorunlu alanlar çok şikayetçi.

2024 ten sorna tüm motorlar zincirli değil yanlnızca hibritler zincirli. normal benzinlide kayış devam ediyor.

Sorun zaten motorun kayışlı bir yapıda olmasında değil. Yağa karışan solventlerin - ki burada benzin oluyor - kayış bileşenlerini bozması. bu da ufalanmalara neden oluyor. Kayış kopma raporu yoksa da süzgecin tıkanması sonucu sorunlar yaşanabiliyor.

2023 den sonra üretlien kayış daha kalın ve solventlere karşı dayanıklı.
2022 den sonra kullanılan yağ solventleri daha iyi deaktive ediyor kayışı daha iyi koruyor.
2024 yılında moturun yağa benzin karışmasından sorumlu parçaların %70 i yenileniyor.
Sorunu anlamak için 10 yıl beklemeye gerek yok. Kayış sorunu 30 binden sonra net görülebiliyor. Çok sayıda 2024 araç var km leri 50 binleri geçen ve ufalanma sorunu yaşayan yok.

yine de diyebilirsiniz ki ben niye ? olan motor alayım. Zamanında TSI lar TFSI larda da tonla sorun vardı ama millet deli gibi aldı. Şirketin Passatı yağı benzin yerine kullanıyordu. Kimse laf etmedi de PureTech işin içine girince dünyalar yerinden oynadı.

Düşünün ki Fiat gibi bir firma 1.3 mjet yerine 1.2 purtech e geçiyor. Onlar güveniyor siz güvenmeyebilirsiniz.

cabrioleter
19-09-2025, 10:16
Hocam eyvallah da hep kulaktan dolam sağdan soldan bilgilerle yazıyorsunuz.

Geri çağırma kayışla ilgili yapılmadı yağ yakan motorlar için yapıldı. Kayışı erkenden ufalananların tüm işlemleri zaten bugüne kadar ücretsiz yapıldı.

Hollandalı şirketin çözümü oldukça sorunlu alanlar çok şikayetçi.

2024 ten sorna tüm motorlar zincirli değil yanlnızca hibritler zincirli. normal benzinlide kayış devam ediyor.

Sorun zaten motorun kayışlı bir yapıda olmasında değil. Yağa karışan solventlerin - ki burada benzin oluyor - kayış bileşenlerini bozması. bu da ufalanmalara neden oluyor. Kayış kopma raporu yoksa da süzgecin tıkanması sonucu sorunlar yaşanabiliyor.

2023 den sonra üretlien kayış daha kalın ve solventlere karşı dayanıklı.
2022 den sonra kullanılan yağ solventleri daha iyi deaktive ediyor kayışı daha iyi koruyor.
2024 yılında moturun yağa benzin karışmasından sorumlu parçaların %70 i yenileniyor.
Sorunu anlamak için 10 yıl beklemeye gerek yok. Kayış sorunu 30 binden sonra net görülebiliyor. Çok sayıda 2024 araç var km leri 50 binleri geçen ve ufalanma sorunu yaşayan yok.

yine de diyebilirsiniz ki ben niye ? olan motor alayım. Zamanında TSI lar TFSI larda da tonla sorun vardı ama millet deli gibi aldı. Şirketin Passatı yağı benzin yerine kullanıyordu. Kimse laf etmedi de PureTech işin içine girince dünyalar yerinden oynadı.

Düşünün ki Fiat gibi bir firma 1.3 mjet yerine 1.2 purtech e geçiyor. Onlar güveniyor siz güvenmeyebilirsiniz.

yahu nesi kulaktan dolma ortada büyük bir problem var, geri çağırma var sağır sultan biliyor problemi. ben bizzat hollandalı siteyi de kurcaladım fransız sitelerini de.
2013-2017 modeller için ayrı geri çağırma 2017 sonrası için ayrı geri çağırma başlatılar.
toplu dava açıldı stellantise fransa'da tazminat için dayanak ise motorda tasarım hatası bulunduğu. kısacası istedikleri kadar güncellesinler motor tasarımı hatalı.
şimdi de bir yerden düzeltirken diğer yerden patladılar. şanzımanda ciddi sıkıntılar çıkıyor.
kulaktan dolma bir link buyrun;
Qu’est-ce qui ne va pas avec la boite automatique de Stellantis ? (https://www.autoplus.fr/actualite/qu-est-ce-qui-ne-va-pas-avec-la-boite-automatique-de-stellantis-1352441.html)
Türkiye'de de grubun 0 bir aracı şanzıman kitleyip yolda kalmıştı.
fiat emisyon kurallarına uyum sağlamak ve maliyeti düşürmek için ortağından motor almış ne kadar büyük bir olay :D

HaKo
19-09-2025, 13:57
yahu nesi kulaktan dolma ortada büyük bir problem var, geri çağırma var sağır sultan biliyor problemi. ben bizzat hollandalı siteyi de kurcaladım fransız sitelerini de.
2013-2017 modeller için ayrı geri çağırma 2017 sonrası için ayrı geri çağırma başlatılar.
toplu dava açıldı stellantise fransa'da tazminat için dayanak ise motorda tasarım hatası bulunduğu. kısacası istedikleri kadar güncellesinler motor tasarımı hatalı.
şimdi de bir yerden düzeltirken diğer yerden patladılar. şanzımanda ciddi sıkıntılar çıkıyor.
kulaktan dolma bir link buyrun;
Qu’est-ce qui ne va pas avec la boite automatique de Stellantis ? (https://www.autoplus.fr/actualite/qu-est-ce-qui-ne-va-pas-avec-la-boite-automatique-de-stellantis-1352441.html)
Türkiye'de de grubun 0 bir aracı şanzıman kitleyip yolda kalmıştı.
fiat emisyon kurallarına uyum sağlamak ve maliyeti düşürmek için ortağından motor almış ne kadar büyük bir olay :D

eat 8 de problem var demek istiyorsun sanırım yeni çift kavrama da değil.

Bu arada junioru eledik zaten tonale belki bakalım :)

cabrioleter
19-09-2025, 15:17
eat 8 de problem var demek istiyorsun sanırım yeni çift kavrama da değil.

Bu arada junioru eledik zaten tonale belki bakalım :)

eat8 sorunsuz hocam. yeni hibridlerdeki e-dcs diye geçen çift kavrama sıkıntılı.