PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2008 520d E60 Aracımda yaşadığım turbo sorunu



iborpm
11-09-2025, 19:23
Cümleten hayırlı akşamlar hayırlı forumlar.

2008 model 520d 177'lik e60 aracım var. Aracıma yaklaşık 3 ay önce komple turbo revizyonu yaptırdım. Turbo revizyonundan önce ciddi bir güç düşüklüğü yaşıyordu revizyondan sonra bu sorun komple çözüldü lakin son 1 aydır yeni bir sorun hasıl oldu.

Işıktan kalkarken (vitesin D, S ya da Manuelde olması farketmeksizin) fişek gibi kalkan araba 2. vitese attıktan sonra 80-100 kmh arasında resmen boğuluyor ve gitmiyor. Arabanın gürlemesi artıyor sanki burnu tıkalı gibi. Turbo kesinlikle devre dışı kalıyor ve güç vermiyor ama 100'ü geçtikten sonra Turbo aniden devreye giriyor tüm o gürüldeme vs. gidip beni Koltuğa yapıştıracak kadar güç veriyor. Bu olay 160'a kadar böyle devam ediyor ardından yeni vites alıp 160ı bulunca yine aynı şekilde güç kesiyor ve gürüldüyor ve 180'den sonra yine aynı şekilde hiçbir sorun yokmuş gibi hızlanıyor.

Aracın Intercooler vs. borularını kontrol ettirdim herhangi bir sorun yok.
Aracı cihaza bağladığımda herhangi bir arıza vs. göstermiyor.
Turbocum turbonun gayet sağlıklı çalıştığını söylüyor (ses, üfleme vs.)

Lakin ben sorunu çözemiyorum ve bir hayli sinirimi bozuyor. Daha önce başına gelen ya da konuyla alakalı bilgisi olan varsa yardım isterim.

Şimdiden teşekkür eder, sağlıklı günler dilerim.

rain man
13-09-2025, 23:39
Turbonun ne kadar basınç bastığını görmeden sadece sesine bakarak sağlıklı çalışıp çalışmadığını söylemek zor.

Bir ara ustaların (!) keyfinden turbo revize ettiriyordum, o dönem başıma gelebilecek birçok şey gelmişti.

Eğer turbo düzgün yapıldıysa N75 valfini de kontrol ettirmekte fayda var.

Bana direk turbo ile ilgili geliyor mevzu. Düzgün bir mapper'a gidip log almak da faydalı olabilir

Eworen
14-09-2025, 11:40
Ayni motorda ayni problemleri bi kac kez yasadim revizyondan once konu acsaydiniz tek diyecegim sey" yeni turbo alin" diye tavsiyede bulunurdum ben yenisini aldim kurtuldum ya revizyonu seven bi turbo degil ya da ustalar tam cozemiyor.
westegate den kaynakli problem sıkıntınin kaynagi o kafasina gore calisiyo calismiyo..

iborpm
15-09-2025, 10:38
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim abi.
İlk fırsatta gidip kontrol ettireyim N75'den olabileceği hiç aklıma gelmedi. 1.8t quattro aracım var onda aynı sorunu n75 ile çözmüştüm.
Şimdi siz deyince aklıma geldi. Yeniden çok teşekkür ederim

iborpm
15-09-2025, 10:40
Ayni motorda ayni problemleri bi kac kez yasadim revizyondan once konu acsaydiniz tek diyecegim sey" yeni turbo alin" diye tavsiyede bulunurdum ben yenisini aldim kurtuldum ya revizyonu seven bi turbo degil ya da ustalar tam cozemiyor.
westegate den kaynakli problem sıkıntınin kaynagi o kafasina gore calisiyo calismiyo..

Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim abi.
Revize ettirmeden önce benim de aklıma geldi lakin maddi mevzular açısından revize ettirmek daha mantıklı geldi.
Westgate'i kontrol ettirmedim daha önce. İlk fırsatta onu da kontrol ettireyim. Çok sağ olun.

DOHC
15-09-2025, 10:53
Eğer PC'de hata vermiyorsa mekanik parçalara bakmak lazım.
Wastegate ilk şüphelilerden.

Bu arada bu arabalar 2. viteste 70-80 falan yapmıyor mu?
2. vites 80-100 aralığında boğuluyor yazmışsın. 3. vites mi olacaktı acaba?

iborpm
15-09-2025, 11:04
Eğer PC'de hata vermiyorsa mekanik parçalara bakmak lazım.
Wastegate ilk şüphelilerden.

Bu arada bu arabalar 2. viteste 70-80 falan yapmıyor mu?
2. vites 80-100 aralığında boğuluyor yazmışsın. 3. vites mi olacaktı acaba?

İlginiz için teşekkür ederim abi. İlk fırsatta westgate'e baktırıcam
evet abi 3. vitese atınca olucaktı 2 yazmışım yanlışlıkla. Sanırım düzeltme yapamıyorum.

Mutlu Değerli
15-09-2025, 19:01
WG gibi gibi gibi

Gokhan43
15-09-2025, 22:18
Elektronik wastegate olan araçta N75 valfi olmaz. O WG’lerin kalibrasyonu da sıkıntı elektronik kart kısmı da bozulabiliyor.

MAF sensörüne de bak, en azından fişini çek ve o şekilde sürüş yap. Araç düzeliyorsa MAF’ın da bozuk olabilir.

ArdaERHAN
15-09-2025, 22:53
Gaz kelebeği kalibrasyon ayarı yapın youtubede detaylı videosu var denemenzi tavsiye ederim

OMTechJr.
17-09-2025, 10:08
kulağa vnt arızası gibi geliyor. turboyu söküp bakmak lazım böyle anlaşılmaz. turbocu da kulağıyla vnt palleri kaç derecede duruyor anlayamaz. anlarım diyenin kulağını da at yalasın.