Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Formula 1 Başlıyor



Eriador
28-02-2009, 03:33
klasiktir her sene acarım bu senede açim :)

Motor Sporlarının zirvesi bu sene köklü kural değişiklileri ile başlıyor ...

slick lastiklerin geri gelmesi kabaca araçların sabitleştirilmesi yandaki kanatların yasaklanması arka kanatın ufatılması ön kanat ın basitleştirilip genişletilmesi vs vs vs gibi ...

araçtaki değişikleri görmek isterseniz bu video yu izleyin :

http://www.turkiyef1.com/multimedia/video/flv/default.asp?id=729&Redbull-RB5-3D


resimlerle bi kaç örnek :

2008 ferrari

http://www.progarchives.com/forum/uploads/13782/Ferrari-F2008.jpg

2009 ferrari f1 F60

http://www.ausmotive.com/images/Ferrari-F60-2009-01s.jpg

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009/01/ferrari_f60_f2008_top-470x359.jpg

http://kereta.info/wp-content/uploads/2009/02/f1-front-wing-comparison.jpg

araçlar son yıllara göre en çirkin görünüme sahip ama herşey daha fazla geçiş yaratmak için...

araçların şuanki hali özel bi ekip tarafından hazırlandı amaç daha fazla geçiş ...

bakalım ne kadar işe yarıcak mı ?

sizin düşünceleriniz neler neler bekliyorsunuz ?

şahsen ben Ferrari hala Kimi ye nasıl katlanıyor anlmış değilim ! son açıklaması araç güzel ama bana uyucakmı oldu ?

işte Kimi ile Schumi arasındaki en büyük fark ...

schumi araç geliştirir kendi zirveye oynar kimi ise ona iyi araç verilmesini bekler ...

işte michael schumacher in farkı bu ...


işin ilginç noktası bu sene bir tek renault un motor geliştirilmesine izin verildi ve diğer bütün takımlarda onayladı ! şimdi reno zireyi sollarsa ilerleyen günlerde ne olur ?

niye böyle bir şans bir tek reno ya tanındı oda bi ilginç ... hele diğer takımların onaylaması baya bi ilginç ...


mc laren gözünü vettel e diktiğini resmen açıkladı ... rosberg de williams bu sene iyi bi araç çıkarmassa daha iyi bi takıam geçmek istediğini açıkladı ...


+ KERS sistesmi : kinetik enerji dönüşüm sistemi basitce fren e basınca oluşan enerji yi gücü depolayıp sonradan extra hızlanma için kullanan sistem

KERS

KERS'in içyüzü!

2009 yılında yürürlüğe girecek olan teknik kurallar üzerindeki radikal değişikliklerden, takımları en çok zorlayacak olanı şüphesiz ki Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi, yani KERS'in geliştirilmesi olacak.

Enerji tasarrufunu sağlayacak bu yöntem pek hoş olmayan sebeplerden dolayı son haftalarda manşetlere çıkarak, sistemin güvenliği ve bir dahaki sezonu hazır olup olamayacağıyla ilgili soruları beraberinde getirdi.

http://img91.imageshack.us/img91/8660/kers3033689mu5.jpg

Bu konuda uzman olan Mark Hughes KERS konseptini açıklığa kavuşturmak ve hem aşılması gereken zorluklar hem de araç performansları üzerindeki etkisi ile ilgili bilgi vermek için bazı soruları yanıtladı.

Kinetik Enerji Dönüşüm Sistemi (KERS) F1 padoğunda konuşulan teknik konuların başında geliyor.

Önümüzdeki senenin kuralları bu aygıtların kullanılmasına ilk kez izin veriyor. Bu yöntemle frenleme sırasında kaybolan enerjinin depolanması ve güce dönüştürülmesi sağlanıyor.

Bu aygıtları kurallar içine dahil etmek tabi ki bunların efektif ve güvenli bir biçimde çalışması için yeterli değil. Takımlar bunların test edilmesine henüz başladılar ve şimdiden iki kez yangın çıktı ve bir mekaniker elektrikle çarpıldı.

KERS nasıl çalışır?

Önümüzdeki sene iki çeşit KERS sisteminin kullanılması bekleniyor: bunlar bateri ve çark sistemleri.

Bateri sistemi ikisi arasında daha popüler olan yöntem gibi görünüyor. Bu sistem frenleme sırasında açığa çıkan enerjiyi super-kapasitorde depolayarak kullanılır hale getiriyor. Daha sonra bu enerji gerektiğinde tekerleklere güç olarak yollanıyor.

Çark metodunun Williams (ve belki Honda ve Toyota) tarafından kullanılması bekleniyor. Bu yöntemde frenleme sırasında açığa çıkan enerji bir çarkı döndürmek için kullanılıyor ve ekstra güç gerektiğinde tekerlekler çarka bağlanarak güç artışı sağlanıyor.

Öncelikle kurallar KERS sisteminin gücünü 60 kilowatla (80 beygirgücü), depolama kapasitesini de tur başına 400 kilojoule'la limitledi. Bu tur başına toplam 6.7 sn boyunca ekstra 80 beygirgücünün kullanılması anlamına geliyor.

Buradaki amaçlanan sadece F1'i yeşil teknolojiyi geliştirme konusunda zorlamak değil, ayrıca geçişleri artırmak için de bu sistemi kullanmak. Takipte olan bir pilot KERS'ini kullanarak hızlanma artışıyla önündeki aracı yakalayabilir

Tabi ki takip edilen araç da KERS'i savunma yapmak amacıyla kullanarak takipteki aracın güç avantajını etkisiz hale getirebilir.

Fakat depolanan bu ekstra enerjiyi sürücülerin nasıl kullanacağı taktiksel anlamda önemli bir unsur olacak. Çünkü kullandıktan sonra bu enerjiyi tekrar depolamak zaman aldığından dolayı, pilot bunu kullandığında arkasındaki pilotun pistin kritik noktasına geldiğinde hala kullanabileceği depolanmış enerjisi bulunabilir.

http://img177.imageshack.us/img177/374/bmwkersmekaniker3108154pj4.jpg

( bu resim bmw takımının kers i ilk denediği testten ... kers arıza yapmıi tüm araç yüksek voltaj olmuş araçın her tarafı elektirkli ... tabi haberleri yok araç pistte gelince araça dokunan ilk görevlisi çarpılıyor )


Prensipte F1'e ilginç ve yeni bir boyut kazandıracak olan bu sistemin, üstesinden gelinmesi gereken birçok zorluğu da mevcut ve takımların bu aygıtları önümüzdeki sezonun başına kadar kullanılabilir duruma getirecekleri hiç kesin değil.

KERS'in kullanımı zorunlu olmayacak, bu yüzden birçok takım en azından sezona onsuz başlamayı düşünüyorlar.

Engeller

Bateri türü KERS aygıtları hibrid yol araçlarında kullanılsa da (Toyota Prius gibi), bu teknolojinin F1'e uyarlanması için farklı şeyler gerekiyor.

Hibrid yol araçlarında kullanılan baterilerin ömürlerinin neredeyse aracın ömrü kadar uzun olması bekleniyor.

F1'de ise, bateriler mümkün olduğunca küçük, hafif ve istenilen gücü üretebilir olmalılar. Bu nedenle teknolojinin en üst noktasında olmaları gerekiyor ve bunun için de (eğer dayanabilirlerse) sadece bir yarış haftası boyunca kullanılacaklar.

BMW'den Mario Theissen'in belirttiği gibi güç-ağırlık oranı F1'de normal yol araçlarından neredeyse 3-4 kat fazla.

Güvenlik ile ilgili şüpheleri baterilerde oluşan yangınlar ve elektrik çarpmaları oluşturuyor.

Araçlar hala depolanmış elektrik enerjilerini taşıyor olarak garajlarına geldiğinde, takımların bu enerjiyi araçtan alıp depolayan bir aygıta ihtiyaçları olacak. Ancak bu şekilde araçların üzerinde çalışmak güvenli hale gelecek.

Bu aynı zamanda bu tür bir alete pistte araçlara müdahale eden görevlilerin de sahip olması gerektiği anlamına geliyor.

Baterilerin patlaması, kullanılan kimyasal maddeler sebebiyle, sadece sürücüler ve takım elemanları için değil, ayrıca o sırada yakında olan herkes için tehlike oluşturabilir.

Takımlar baterileri veya çarkları, bir kaza veya olay sırasında etkisini göstermeyecek şekilde yerleştirebileceklerine inanıyorlar ancak bunu yaparken FIA'nın standart çarpışma testlerini de göz önüne almaları gerekecek.

Performans üzerindeki etkiler

Şimdilik performans artışının çok fazla olması beklenmiyor.

Ekstra 80 beygirgücünün neredeyse 7 saniye kadar kullanılması tur başına yaklaşık 0.3 saniye kazanılması anlamına geliyor. Ancak daha az optimal ağırlık dağılımının yaratacağı zaman kaybının da hesaba katılması gerekiyor.

Bu aygıtların bateriler ve bununla alakalı diğer araçlarla birlikte ağırlıkları 35 kilo kadar.

Takımlar şu anda 60-70 kilo civarında ağırlıklar kullanarak aracın dinamiğine bunları nereye koymanın daha çok uyacağını bulmaya çalışıyorlar. Ancak bunları nereye koyarlarsa koysunlar ağırlık merkezini mümkün olduğunca aşağıda tutmaya çalışmak çok zor.

KERS aygıtlarının getirdiği ek yükün şu an kullanılan ağırlıkların yarısı kadar olduğu düşünülürse, ağırlık merkezi yükselecek ve ağırlığın nereye konumlandırılacağı sorusunun cevabı fazla esnek olmayacak.

Tork etkileri ile ilgili arka aksta oluşabilecek potansiyel sorunlar da mevcut. Bu aygıtlar yeterince doymuş hale gelince frenlemede oluşan fazla enerjiyi kabul edemeyecekler. Arka aks yükündeki bu değişiklik aracı frenlemede daha dengesiz kılabilir.

Şu anki plan, aygıtların güç ve depolama kapasitesinin gelecek sezonlarda derece derece artırılması yönünde. Kapasitelerin 2011'de 100 kw ve 800 kJ, arkasından 2013'de 200 kw ve 1,600 kJ'e kadar artırılması hedefleniyor. Ayrıca sadece arka aks değil iki akstan de bu gücün alınması düşünülüyor.

Fakat beklenileceği gibi, ilk jenerasyon KERS'lerin güvenli bir şekilde piste çıkmasını sağlamak için yapılması gereken çok fazla iş var.

son durum bunlar sizler neler düşünüyorsnz ?

Emir_b16a
28-02-2009, 03:43
walla o bu diilde bnm kafam + 82 hp ye takıldı :D

levent
28-02-2009, 03:56
ne zaman ilk yarış kaan ?

Emir_b16a
28-02-2009, 04:02
bu sene keyifli olucal her yarış demekki kres kullanılırsa :)

Eriador
28-02-2009, 04:04
bu arada çoğu takım ilk yarışa kers olmadan çıkacak bu sene isteyen kullancak seneye mecburi kers ...

bakalım kers kullanan ciddi avantaj sağlıkcakmı ? yoksa kers hata verip yarış dışımı kalcaklar ? ciddi çok karışık herşey ...

lewo ilk yarış mart ın ilk haftasında ;)

Mechanix
28-02-2009, 08:45
Bu Kers teknolojisi işi farklı boyutlara taşıyor gerçekten.Normalde teknoloji F1 den yol otomobillerine aktarılırdı.Bu sefer tam tersi oluyor :)
Bence çok değişik ve eğlenceli olacak.

mody
28-02-2009, 09:34
http://img26.imageshack.us/img26/9932/f1calender.png

Berkan
28-02-2009, 12:39
2009 10-13 Şubat Testlerinden

http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0910fe18.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0910fe32.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0910fe35.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0910fe56.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0910fe57.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0911fe08.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0910fe71.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0911fe28.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0911fe22.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0911fe19.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0913fe54.jpg
http://www.formula1.com/photos/597x478/manual/djm0910fe17.jpg

PROMINENT
28-02-2009, 15:04
honda da geri geliyordu ne oldu bilgisi olan varmı ?

Sefa_vts
28-02-2009, 15:22
Honda takım olarak dönmüo ancak teknisyenler ve takım elemanlarının satışı için tokyodaki merkezden onay çktı.. kime satıldı bilemiyorum henüz :)

Boost Up
28-02-2009, 15:24
f1 e gitmeyi düşününeniz var mı aranızda?

Sefa_vts
28-02-2009, 15:27
Her sene gittik yektayla saolsun.. bu senede gideriz sanırım..

Boost Up
28-02-2009, 15:34
bende bilet ayarlarsam gidicem.(arkadaş çıkar aradan hani paddock falan olur ya :D:D)

levent
28-02-2009, 15:56
biletler satışa çıkınca bakıcam duruma göre, tam güzel tarihte çünkü 5 inde sınavlarım bitiyor ist'a gelirim 2-3 gün takılır giderim diyodum :D

http://www.biletix.com/static.htm?page=sp43

bugün indirimin son günü :D

DaRkNeSs-
01-03-2009, 01:46
bu kers muhabbeti bi nevi nos gibi bişi
nos u da ne zmn kullancağını bilmen lazım need for speed oynarken :D
nfs underground 1 de tren gelirken kullanıodum nosu iyi oluyodu :D

PROMINENT
01-03-2009, 15:14
Honda takım olarak dönmüo ancak teknisyenler ve takım elemanlarının satışı için tokyodaki merkezden onay çktı.. kime satıldı bilemiyorum henüz :)

anladım saol yarım yamalak bakmıştım çünkü sonradan merak ettim ben takım olarak geri dönüyor sandım bir an..
saol..
gideriz bu senede nasılsa bilet free :)

Boost Up
01-03-2009, 17:50
nasıl beleş biletler?:D:D

FaBeRgE
01-03-2009, 18:02
Hayırlısı olsun ama çok çirkin olmuş araçlar

Eriador
25-03-2009, 13:43
Avustralya Grand Prix hafta sonu programı

Beklenen hafta geldi çattı. Bu hafta sonu Avustralya Grand Prix'i ile 2009 Formula1 Dünya Şampiyonasına start veriyoruz.

http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/avustralya-2009-poster.jpg

17 yarıştan oluşan Şampiyona'nın ilk ayağı için tüm Formula1 Dünyası Melbourne'de bulunan Albert Park pistine odaklanacak.

Bu hafta sonu aslında Türkiye için çok önemli olaylara sahne olacak. Yerel seçimler Avustralya Grand Prix'si ile aynı güne denk geliyor ve ayrıca sıralama turlarının yapılacağı Cumartesi günü saat 23:00'da Türkiye - İspanya Dünya Kupası eleme maçı başlayacak.

Ayrıca önümüzdeki Cumartesi gecesi yaz saat uygulamasına geçecek ve saatlerimizi 1 saat ileri alacağız.

Şimdi bu yoğun gündem içerisinde Avustralya Grand Prix'ini kaçırmadan takip edebilmek için hafta sonu yarış programına bir göz atalım.

2009 sezonunda yarışlar ülkemizde TRT 1 Televizyonundan yayınlanacak. Cuma ve Cumartesi günü yapılacak olan antrenman turları dışında sıralama turları ve yarışı TRT 1'den canlı olarak izleyeceğiz.
Perşembe programı:
Pilotların toplu fotoğraf çekimi 04:00 - 06:00
Basın toplantısı 06:00
Pilot ve takımların medya ile olan brifingleri 08:00

Cuma programı:
1. Antrenmanlar 03:30
1. Antrenmanlar 07:30
Basın toplantısı 09:30

Cumartesi programı:
Son antrenmanlar 05:00
Sıralama turları 08:00
Sıralama turlarında ilk 3' e giren pilotlar ile basın toplantısı 10:30

Pazar
Pilotların toplu fotoğraf çekimi 06:45
Yarış 09:00
Yarışta ilk 3 ırayı alan pilotlar ile basın toplantısı


( alıntıdır )

--

son testlerde honda yı satın alan efsanevi mühendis Ross Brawn ın takımı inanılmaz iyi dereceler yaptı ( mercedes motoruyla )

çoğu kişi bunları gerçek bulmadı sponsor bulmak için boş depolarla yapıldığını söyledi ama uzun turlu yarış antremanlarında da bu dereceleri yaptılar ...

R.Brawn derecelerin suni olmadığını söyledi ...

F.Massa da en büyük rakiplerinin brawn gp olduğunu açıkladı...

mclaren cepesi ise işler biraz karışık araç ın yeteri kadar hızlı olmadığını kendileride kabul ettiler avrupa ya kadar mclaren de toparlanma zor gözüküyor ...

hadi bakalım yeni sezon herkese hayırlı olsun :)

killererkan
25-03-2009, 18:30
ilk yarış McLaren için pek iç açıcı olamyacak gibi
ilk yarışta sanırım sadece renault ve Ferrari KERS kullanacak..
her seneki gibi klasik lafımı ediyim bari benmde ;
GO Kimi!!

cess
25-03-2009, 18:59
TRT de yayınlanacak olması iyi olmuş,cnntürk yokta:D
umarım bu işlerden anlayan biri sunarda tadı çıkar

Low-Rider
25-03-2009, 19:00
mıymıy bir spiker sunmaz inşallah , f1 izlerken uyuya kalmayı sevmiyorum:D

Boost Up
25-03-2009, 19:25
niye cnnden çıkmış ya.. cnndeki spiker iyidi:D

jetlag
25-03-2009, 21:31
badem biyikli imam sunucakmis,

yaris arabalaru, pisti tavaf ederuken...... diye baslar

Eriador
26-03-2009, 13:56
Serhan Acar anlatacak Okay Karacan yorumlayacak

TRT1'de yayınlanacak Formula1 yarışlarını usta isim Serhan Acar anlatacak ve eski Formula1 sunucularından Okay Karacan yorumlayacak. TRT'nin bugün yayınladığı haber ile ilk kez Formula1 severlere duyurduğu Formula1 yayınlarında Okay Karacan sürprizi de açıklandı.

http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/trt1-logo.jpg

Formula1 severlerin yakından tanıdığı ve Okay Karacan'ın yorumcu olarak yarışlara katılacak olması TRT tarafından bugün açıklandı.

Geçtiğimiz haftalarda TurkiyeF1.Com'da - Formula1 yarışlarını kim anlatsın? - adlı anketimize katılan yaklaşık 25.000 Formula1 taraftarı Serhan Acar ve Okay Karacan'ı seçmişti.


TRT'de yayınlanan haberin tam metni:

Dünyanın en büyük motor sporları organizasyonu "Formula 1", 3 sezon boyunca TRT ekranlarında olacak.

Türkiye, Hamilton'dan Massa'ya, Raikkonen'den Alonso'ya, Barrichello'dan Kubica'ya kadar birçok ünlü pilotun nefes kesen mücadelesini Cumartesi gününden itibaren özel programlarla TRT 1 ekranlarından izleyebilecek.

Yaklaşık 60 milyon insanın naklen izlediği dünyanın en büyük motor sporları organizasyonu "Formula 1", 3 sene boyunca TRT ekranlarında olacak.

Dünyanın en genç şampiyonu Lewis Hamilton, Hakkinen'in varisi Kimi Raikkonen, 2 kez dünya şampiyonu ünvanlı Fernando Alonso, Brezilya'nın yeni Senna'sı Felipe Massa, tecrübeli pilotlar Barrichello, Fisichella, Trulli, genç yetenekler Kubica, Vettel ve diğerleri kozlarını TRT'de paylaşacak.

Ferrari, McLaren, BMW ve Renault'un akıllara durgunluk veren ve saatte 360 kilometreye ulaşan hız mücadelesi, 2009 sezonu boyunca İstanbul Park'ın da aralarında bulunduğu 17 pistte yine nefesleri kesecek.

İşte bu nefesleri kesecek yarışın tüm gelişmeleri, naklen yayınlar ve özel programlarla Türkiye'nin ekranında olacak.

TRT'nin yayınları; sezonun açılış mücadelesi Melbourne'deki Avustralya Grand Prix'i ile başlayacak.

Cumartesi sabahı saat 08.00'deki sıralama turları ve Pazar sabahı saat 09.00'da başlayacak yarış, TRT 1 ekranlardan naklen yayınlanacak.

"Formula 1" sevenlere bir müjde daha... Yarışlar Serhan Acar'ın anlatımı ve Okay Karacan'ın yorumlarıyla izleyicilerle buluşacak.

--

Hamilton Avustralya'da puan beklemiyor

Dünya Şampiyonu Lewis Hamilton, sezonun ilk yarışı olan Avustralya Grand Prix'den muhtemelen puansız döneceğini söyledi.
http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/lewis-hamilton-barcelona-120309.jpg

Melbourne'de gazetecilere konuşan Hamilton, "İyimser olarak düşünürsek puan alabiliriz. Ancak bu konuda iyimser değilim" dedi.

Hamilton, "Olumlu olmak zorundayız. Herşey olabilir. Puan alabiliriz. Geçtiğimiz yıl yarışı sadece yedi araç bitirmişti, o yüzden herşey mümkün. Ancak şu anki gerçek araç hızı bakımından yeterince hızlı olduğumuzu düşünmüyorum. Yarın göreceğiz" ifadelerini kullandı.

Hamilton, "Heikki, testlerin son iki gününde kısmen bir ilerleme kaydetmişti. Ben ondan sonra araca geçmedim. O yüzden araca eklenen yeni parçalarla belki araç düşündüğümden biraz daha hızlı olabilir" dedi.

Aracın hızlı olabilmesi için üzerinde daha fazla çalışılması gerektiğini kaydeden Hamilton, "Araç şu an harika değil. Bir ilerleme var fakat önümüzde daha uzun bir yol bulunuyor" şeklinde konuştu.

Bununla birlikte McLaren'ın sezonun ilerleyen yarışlarında eski hızına kavuşabileceğine inandığını vurgulayan Hamilton, "Herkes üzerine düşeni yapıyor. Bu durumu tabi ki takım olarak hepimizi etkiliyor. Fakat güçlü bir takımız. Son iki sezonda ciddi iniş ve çıkışlar yaşadık. Üstesinden gelemediğimiz hiçbir şey olmadı" dedi.

Takımın çok zeki ve kabiliyetli insanlardan oluştuğunu kaydeden İngilizsürücü, problemin geç de olsa tespit edildiğini ve şu an sıkıntının aşılması için herkesin yoğun şekilde çalıştığını bildirdi.


--

FcX
26-03-2009, 14:03
Kadro süper, geriye bir tek reklamlar kalıyor, CNN gibi zamansız ve uzun reklam koymazlarsa güzel bir 3 sezon geçireceğiz gibi... Okay Karacan'ı yeniden dinleyecek olmak güzel...

Eriador
28-03-2009, 12:46
Beklenen oldu - Brawn GP ile Button pole pozisyonunda

Sezonun ilk sıralama turlarını beklendiği gibi sezonun sürpriz ekbi Branw GP'den Jenson Button kazandı. Brawn GP bu zaferi ile Formula1 tarihindeki ilk yarışında pole pozisyonunu almayı başardı. İkinci sırayı ise takımın diğer pilotu Rubens Barrichello elde etti.

http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/jenson-button-avustralya-pole-zafer.jpg

Jenson Button, Brawn GP'nin domine ettiği Avustralya Grand Prix sıralama turlarında, son üç yıl içindeki ilk pole pozisyonunu kazandı. Rubens Barrichello, birinci ve ikinci seansta Button'ın önünde en iyi tur derecelerine imza atarken, her iki pilot da her iki seansta rakiplerine fark atmayı başardı.

Adeta Brawn GP çifti arasında mücadeleye sahne olan son seansta ise pole pozisyonu, 0.305 saniye gibi bir farkla Brezilyalı sürücüyü geride bırakan İngiliz pilotun oldu.

Button son seanstaki ilk hız turunda rakiplerinin yaklaşık 0.5 saniye önünde ilk sıraya yükseldi. Kısa bir süre sonra Barrichello takım arkadaşına cevap verdi ve liderliği devraldı. Ancak Button'ın daha sonraki hız turu Albert Park'ta start çizgisindeki pole pozisyonunu belirledi.

Brawn GP her ne kadar Honda Racing'in devamı niteliğinde olsa da, resmi olarak yeni takım kategorisinde değerlendiriliyor. Bu yüzden Brawn GP, Mercedes-Benz takımının 1954'de Fransa GP'deki başarısından bu yana, ilk sezonunun ilk yarışında pole pozisyonunu kazanan ilk takım oldu.

Daha önceki sezonlarda olduğundan çok farklı bir grid dizilimi gördüğümüz sıralama turlarında Red Bull ve Williams, Brawn GP'nin en büyük rakipleri olarak ortaya çıktı. Ferrari ilk 10'da yer alırken, McLaren ancak 14 ve 15. sıralarda yer bulabildi.

Sebastian Vettel yeni takımı Red Bull Racing'le çıktığı ilk yarış haftasında üçüncü sırada yer alırken, BMW Sauber pilotu Robert Kubica da dördüncü oldu.

Serbest antrenmanların lider ismi Nico Rosberg ise Williams'ı, Toyota pilotu Timo Glock ve Felipe Massa'nın önünde beşinci gride taşıdı.

Jarno Trulli ikinci Toyota pilotu olarak dokuzuncu sırada Kimi Raikkonen'in önünde yer aldı. Kendi seyircisi önün piste çıkan Mark Webber ise ancak 10. sırada kendine yer bulabildi.

Beklendiği gibi McLarenlar son seansa kalamadı. Hatta Hamilton ilk seansın sonunda motorunda yaşadığı arıza nedeniyle ikinci seansta sürüş imkanı bulmadı.

Renault'nun serbest antrenmanlardaki hız eksikliği sıralamalarda da devam etti. Fernando Alonso, ikinci seansın bitimine doğru, sondan ikinci virajda otların üzerine çıktı. Bu seansta elenen eski dünya şampiyonu İspanyal sürücü yarınki mücadeleye, Nick Heidfeld ile Williams pilotu Kazuki Nakajima'nın arasında 12. sıradan başlayacak.


1. Button Brawn-Mercedes (B) 1:25.211 1:24.855 1:26.202 19
2. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:25.006 1:24.783 1:26.505 21
3. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:25.938 1:25.121 1:26.830 21
4. Kubica BMW-Sauber (B) 1:25.922 1:25.152 1:26.914 19
5. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:25.846 1:25.123 1:26.973 21
6. Glock Toyota (B) 1:25.499 1:25.281 1:26.975 19
7. Massa Ferrari (B) 1:25.844 1:25.319 1:27.033 21
8. Trulli Toyota (B) 1:26.194 1:25.265 1:27.127 20
9. Raikkonen Ferrari (B) 1:25.899 1:25.380 1:27.163 21
10. Webber Red Bull-Renault (B) 1:25.427 1:25.241 1:27.246 20
11. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:25.827 1:25.504 14
12. Alonso Renault (B) 1:26.026 1:25.605 12
13. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:26.074 1:25.607 16
14. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:26.184 1:25.726 15
15. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:26.454 no time 5
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:26.503 10
17. Piquet Renault (B) 1:26.598 12
18. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:26.677 10
19. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:26.742 9
20. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:26.964 1

Eriador
28-03-2009, 12:47
Toyota diskalifiye edildi

Toyota çifti esner kanatlardan dolayı diskalifiye edildi. Toyota takımı, Jarno Trulli ve Timo Glock'un kullandığı araçlarındaki esner kanatlardan dolayı, sıralamalardan diskalifiye edildi.
Foto Galeri:
Timo Glock ve Jarno Trulli, sıralamalarda sırasıyla altı ve sekizinci cepte yer almıştı. Ancak sıralamalar sonrası yarış hakemleri, araçların kanatlarının kurallarda müsade edilenden daha çok esnediğini tespit etti.

Toyota çiftinin, düzenlemelere uygun kanatlar kullanması halinde, yarışa en arkadan başlamasına izin verilmesi bekleniyor.

tyMu
28-03-2009, 13:02
Brawn gp tehlikeli geliyor :D
Sıralama turları tekrarı şu an trt3 de başlıyor ayrıca :)

Eriador
28-03-2009, 23:08
yeni kurallar işleri gerçekten çok karıştırmış

brawn gp nin başarı beni gerçekten çok sevindirdi .. Ross sevdiğm adamlardan ...

brawn ın bu başarısını görünce honda ağlıyordur diyenlere pek katılmıyorum ... bence honda motoru olsa bu kadar iyi olmazdı .. mercedes motorununda payı büyük ... işin ilginç yanı gerçek mercedesin bu kadar gerilerde olması .. insanın aklına acaba bu difüzör gerçekten bu kadar avantaj mı sağlıyor sorusunu getiriyor ...

reno da tam bi hayal kırıklığı ... motoru geliştirilmesine izin verilen tek firmaydı ona rağmen kötüler ...

vettel her geçen gün daha da renk katmaya devam ediyor ...

ilginç bi yarış olucak gibi ...

herkese yeni sezon hayırlı olsun...

TarikS
29-03-2009, 07:15
Serhan Acar ve Okan Karacan sunumu olacagina sevindim.. Brawn'i izleyelim bakalim napacaklar..

45 dk sonra yaris var hatirlatayim..

fangio
29-03-2009, 08:40
yok böyle bir şey ya karasal yayında izlemiyoruz diye TRT şifreli. Tebrik ediyorum TRTyi !!!

gökh@n_gr
29-03-2009, 09:06
d-smarttada yok resmen komedi startı izledim sonra gitti yayın.zaten trt den fazlasını beklemek hata olurdu

orhansah
29-03-2009, 09:06
digiturk te de şifreli :S

oxygen
29-03-2009, 09:40
son 3 tur çok güzeldi..finish e güvenlik aracıyla girildi:)

1.Button
2.Barrichello
3.Trulli
4.Hamilton
5.Glock
6.Alonso

sercangolge
29-03-2009, 10:16
son iki senedir baya bi soğukluk vardı.bu sezonda geçecek gibi değil.umarım keyif verici yarışlar olur sizler adına.

akucukdogan
29-03-2009, 10:21
Nasıl izleyeceğiz şu yarışı onu hala çözemedim.. Devlet kanalı bile şifreli oldu hayret birşey ya!

oxygen
29-03-2009, 10:22
son iki senedir baya bi soğukluk vardı.bu sezonda geçecek gibi değil.umarım keyif verici yarışlar olur sizler adına.

Bende senin gibi düşünüyordum sabah öylesine bi açtım bakıyım diye uzun zamandır bu kadar zevk almamıştım formuladan araçlardaki değişiklikler gayet iyi olmuş baya bi geçiş oldu..tek sorun ön kanat çok uzun pilotlar görmüyor..bide ilk yarış olduğu için biraz acemi kaldılar sınırları zorlayamamalarına rağmen gayet güzeldi..

killererkan
29-03-2009, 10:27
bende kablo tv oldugu halde yarisin sadece ilk 10* ve son 10 dakkasını TRT den izleyebildim , yayın kabloda da gitti
RTL den almanca yorumlar eşliğinde uzuuun reklam araları eşliğinde izledim
Kimi hayal kırıklıgı.. son kaza kötü oldu-üzüldüm valla Vettel'e
Lewis yine bala mala aldı puanları

Eriador
29-03-2009, 11:05
Brawn fırtınası Avustralya'yı kasıp kavurdu

Jenson Button Brawn GP'nin Formula1'deki ilk yarışında zaferin sahibi oldu. İki kez güvenlik aracının piste girdiği Avustralya Grand Prix'sinde ikinci sırayı ise gene Brawn GP'den Rubens Barrichello aldı.

http://www.turkiyef1.com/images/news_gallery/jenson-button-avustralya-280309.jpg

Yarışı baştan sona önde götüren Jenson Button harika bir performansın ardından Formula1 kariyerindelki ikinci zaferine Avustralya Grand Prix'sinde ulaşmış oldu. Rubens Barrichello'da yarış içerisinde bir kaç kez gerilere düşmesine ve iyi bir start alamamasına rağmen yarışı 2. sırada bitirerek Brawn GP'nin Formula1'e rüya gibi bir başlangıç yapmasını sağladı.

Toyota'dan Jarno Trulli ise 8. sırada başladığı yarışta podyumun son basamağına çıkan isim oldu. Yarışa en arkadan başlayan ve Avustralya'da puan almayı beklemediğini söyleyen Lewis Hamilton ise pistte yaşanan olaylarında yardımıyla yarışı 4. sırada bitirerek 2009 sezonuna çok iyi bir başlangıç yaptı.

Toyota'nın Alman pilotu Timo Glock ise yarışı 5. sırada bitirerek 4 puanın sahibi oldu.

Yarışın bitimine 3 tur kala yarışı ikinci ve üçüncü sırada sürdüren Sebastian Vettel ile Robert Kubica arasında yaşanan kaza sıralamanın büyük bir bölümün değişmesine neden oldu.

Zorlu bir yarış geçiren Fernando Alonso da son turlarda yaşanan karmaşadan karlı çıkan isimlerden di. Alonso yarışı Nico Rosberg'in önünde 6. sırada tamamlarken bir başka zorlu gün geçiren Rosberg yarış sonralrında yaşadığı sorun nedeniyle yavaşlamasına rağmen haftayı puanla kapatmayı başardı.

Yarışta son puanı ise sezonun çaylak ismi Sebastien Buemi elde etti.

Yarışta en hızlı turu Williams takımından Nico Rosberg 48. turda elde ettiği 1:27.706'lık derecesi ile kazandı.


Avustralya Grand Prix
Albert Park, Melbourne, Avustralya;
58 tur; 307.574km;
Hava durumu: Güneşli

Poz Sürücü Takım Zaman
1. Button Brawn GP (B) 1s34:15.784
2. Barrichello Brawn GP (B) + 0.807
3. Trulli Toyota (B) + 1.604
4. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 2.914
5. Glock Toyota (B) + 4.435
6. Alonso Renault (B) + 4.879
7. Rosberg Williams-Toyota (B) + 5.722
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 6.004
9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 6.298
10. Sutil Force India-Ferrari (B) + 6.335
11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 7.085
12. Fisichella Force India-Ferrari (B) + 7.374
13. Webber Red Bull-Renault (B) + 1 tur
14. Vettel Red Bull-Renault (B) + 2 tur
15. Kubica BMW Sauber (B) + 3 tur
16. Raikkonen Ferrari (B) + 3 tur

En hızlı tur: Rosberg, 1:27.706

--

Yarış Raporu


Sezonun ilk yarışı için pilotlar ilk olarak formasyon turuna başladılar. Melbourne’de yarış günü hava yaklaşık 27 derece civarında ve güneşliydi. Formasyon turunun ardından ilk iki sırayı alan Jenson Button ve Rubens Barrichello ilk cebe yerleşip kırmızı ışıkların sönmesini beklemeye başladılar.

Kırmız ışıkların sönmesi ile bütün pilotlar gazlarına yüklenerek ilk viraja doğru ilerlemeye başladılar. Jenson Button harika bir çıkışla yerini korurken Rubens Barrichello gerilerde kaldı. İlk viraj dönülürken yaşanan kargaşa sonrasında Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld, Adrian Sutil ve Mark Webber gerilere düştüler.

Bu pilotlar ilk turun ardından pit alanına yöneldiler. Heikki Kovalainen’in aracının sol ön süspansiyonu parçalanırken Finlandiyalı pilot için yarışın sonu gelmiş oldu.

2 . tur geçildiğinde sırlama şu şekilde oluştu. Button – Vettel – Massa- Kubica – Raikkonen – Rosberg – Barrichello.

Start ile birlikte KERS’in önemini ilk yarışın startında görmüş oldukKERS kullanan pilotların bir çoğu kalkışta büyük bir avantaj elde ettiler.

Yarışa en arka sıradan başlayan Hamilton 4. tur geçilirken 10. sıraya kadar yükseldi. İlk 5 turda 3 kez Button 1 kez Vettel ve 1 kez de Rubens Barrichello en hızlı turları attılar. 6. turda Lewis Hamilton düzgün bir atakla Nelson Piquet’i geçerek 9. sıraya yükseldi.

8. tur içerisinde Rosberg önündeki Raikkonen’i sıkıştırmaya başladı. Geçtiğimiz yıllarda alışık olmadığımız bu mücadele sırasında Raikkonen starttaki avantajı sayesinde 5. sıradaydı. 1 tur sonra Rosberg Raikkonen’i temiz atakla geçince 5. sıraya yükseldi. Hemen arkalarındaki Barrichello’da fırsatı iyi değerlendirince o da Raikkonen’i geçmeyi başardı.

Bu geçişlerin ardından Raikkonen 10. turda pit alanına girdi. Aynı turda BMW Sauber’den Kubica ile Felipe Massa arasında 3.’lük mücadelesi yaşanıyordu. Ön tarafta ise Button ile Vettel arasında 4 saniye fark oluştu.

Rosberg Raikkonen’den sonra bu sefer Kubica’yı sıkıştırmaya başladı. Bu mücadele devam ederken Felipe Massa pite girdi ve mücadele Kubica – Rosberg – Barrichello yanlız kaldılar. Kubika 12. turda pit alanına girdi. 10. turdan itibaren başlayan pit stoplarda Lewis Hamilton’da pite giren isimlerdendi. Hamilton ilk pit stopu sonrasında 15. sıraya geriledi.

Ön bölümde 2. sıradaki Vettel ile 3. Sıradaki Rosberg arasındaki fark 31 saniyeye kadar çıktı. 14. turda ilk 4 pilot planlanmış bir pit stop yapmamışlardı. Sebastian Vettel yarışı 2. sırada götürürken 16. turda ilk pit stopu için pit alanına yöneldi. Vettel sorunsuz bir pit stopun ardından tekrar piste döndü. Hemen ardından Rosberg’de pit alanına girdi ancak Rosberg pitte sorun yaşayınca yaklaşık 8 saniye kaybetti ve tekrar Raikkonen’in arkasına düştü.

18. turda 4. virajın çıkışında Williams’tan Kazuki Nakajima ciddi bir kaza geçirdi. Yarışı 4. sırada götüren Nakajima için 2009 sezonunun ilk yarışı kötü sonuçlandı. Bu kaza sırasında Rubens Barrichello da pit alanına girdi ve Rosberg gibi uzun bir pit sonrası piste döndü. Aynı tur içerisinde Jenson Button da pit alanına girdi. Button 14 saniye sonra piste geri döndü. Bu pit stopun ardından güvenlik aracı Nakajima’nın kazası nedeniyle piste girdi.

Pit alanına yönelen bir başka isim ise Giancarlo Fisichella oldu. Fisichella pit alanında garajı biraz geçince ilginç görüntüler oluştu. Fsichella’nın aracı mekanikerler tarafından geriye doğru itildikten sonra Force India pilotu garaj önündeki alana yerleşebildi.

24. tur tamamlandığında güvenlik aracı pistten çıktı ve yarış yeniden başladı. İlk viraj başlarken Nelson Piquet ve Nico Rosberg arasında yaşanan geçiş sırasında Piquet zararlı çıktı ve yarış dışı kaldı. Bu tur içerisinde Hamilton Glock’u geçmeyi başarırken hemen ardından bu sefer Fernando Alonso Glock’u geçerek 12. sıraya yükseldi. Sutil de Bourdeis’e geçilmekten kurtulamadı.

Güvenlik aracının ardından sırlama şu şekilde oluştu – Button – Vettel – Massa – Kubica – Raikkonen – Trulli – Barrichello.

27. tur geçilirken 3 pilot yarış dışı kalmıştı. Kovalainen – Nakajima ve Piquet. Yarışa son sırada başlayan Lewis Hamilton 34. tur da 8. Sıraya kadar yükseldi. Kimi Raikkonen de bu turda 4. sırada yarışı sürdürüyordu.

Hamilton ikinci pit stopun ardından çıkışta Felipe Massa ile yan yana geldi. McLaren pilotu ilk viraja Massa’nın önünde girmeyi başardı. Bu arada aynı turda Kimi Raikkonen 13. virajın çıkışında spin attı ve bariyerlere aracını dokundurdu. Buna rağmen Raikkonen pit stopunu yaparak yarışa devam etti. Bu olayın ardından Raikkonen 16. sıraya kadar düşüerek puan alma şansını azalttı.

46. turda Felipe Massa pistte yavaşlamaya başladı. Ferrari pit ekibi Massa için hazırlanmaya başladı. Massa pit alanına girerken lider Button’da son kez pit alanına girdi. Yumuşak lastikleri takan Button tekrar piste dönerken Felipe Massa garaja girerek yarış dışı kaldı.

Yarışın bitimine 4 tur kala Button liderliğini sürdürürken Rosberg birkaç sıra kaybetti ve 8. sıraya kadar geriledi. Bu arada ikinci sıradaki Vettel ve Kubica’nın arası iyiden iyiye kapandı. Aynı tur içerisinde Fernando Alonso da Nico Rosberg’i geçti ve 8. sıraya yükseldi.

Son 3 tura girerken ikincilik çekişmesi yaşayan Vettel ve Kubica temas yaşayınca iki aracın da ön kanadı kırıldı. Hemen ardından Kubica yola devam ederken bir sonraki virajda bariyere çarparak yarış dışı kaldı. Aynı anda Vettel de ön süspansiyonu kırılınca yarış dışı kaldı. Bu kazanın hemen ardından güvenlik aracı piste bir kez daha girdi.

Son iki tur güvenlik aracı ile tamamlanınca Brawn GP pilotları Avustralya Grand Prix’sinde ilk iki sırayı almayı başardı.

Yarışı Jarno Trulli 3. Sırada bitiriken Lewis Hamilton 4. Oldu. Diğer puan alan pilotlar ise şöyle. Glock – Alonso – Rosberg – Buemi.

---


son turlardaki kubica vettel kazası gerçekten üzücüydü 2 sevdiğim pilot gitti ...

ama son 2 sezondur 1 puanla şampiyon belli olduğu içn gereken bir savaş verdiler sonçn böyle olması üzücü ...

ferrari berbat ... mclaren ondan beter ...

lewis için işler şimdi başlıyor geldiğinden beri altında grid in en iyi araçı vardı .. şimdi görücez bakalım onu .. gene kazalar sayesinde şansa bala 4. bitirdi .. öbür yarışlarda neler yapıcak merak ediyorum

button da iyi bir iş çıkardı baştan sonra yarışı domine ederek kontrollü gitti ... Honda ile çöpe attığı yıllara acıyordur .. hondan ın çekilmesine en çok sevinen kuşkusuz herhalde o...


Ross Brawn da f1 de efsane olduğunu kanıtladı daha 1 ay önce ewde oturup yarışcakmıyız yarışmicakmyızı diye düşünürken bugün 1-2 bitirdiler ... çok sağlam araç yapmışlar hem hızlı hem dayanıklı ...

Low-Rider
29-03-2009, 11:05
Artık keyif vermediği için geçen sene hiç yarış izlememiştim hatta bu sene gelişmeleri bile pek takip etmedim , McLaren'den bile bir haberdim:D

Oy verdim geldim yarışın son 20turunu izledim ama o eski sıkıcı havasından kurtulmuş gibiydi..

Özellikle kers sistemi çok işe yarıycak gibi

onurdemir
29-03-2009, 12:59
Kers sistemi bizlere yaradı. Artık kimin podyuma çıkacağı kesin değil. Önceden olsa Hamilton, Massa, Alanso üçlüsünden birinin ismini mutlaka telafuz ederdik ama artık öyle değil. Zevkli ve çekişmeli bir sezon bizleri bekliyor. Bu konuda Türkiye GP'ninde büyük zevkli geçeceğini düşünüyorum. ***** hafifletmeler oldu araçlarda ve 8. virajda bu büyük oranda hissedilecek.

TarikS
29-03-2009, 13:06
Lanet olsun trt'ye Digiturk'te de uyduda da izleyemedim ilk 3-5 turdan sonrasini sonra yattim uyudum zaten.. Cok zevkliydi yarisin baslari, simdi sonuclari ve yorumlari okuyunca iyice uzuldum kacirdigima..

McS_R53
29-03-2009, 13:37
hahaha kaan noldu lan ferrariye:D

FaBeRgE
29-03-2009, 14:23
Şimdi F1'i hangi kanaldan ve nasıl izliyoruz TRT mi şifreli :S

FcX
29-03-2009, 15:16
Yayınları naklen TRT1, tekrarları TRT3 verdi. Karasal yayından sorunsuzca izleyebilirsiniz, fakat uydu ve kabloluda uluslararası yayın anlaşmaları gereği şifre uygulaması olmak zorunda. Bu konuda sıkıntılar vardı anladığım kadarıyla. İlk yarış - ilk yayınlar olması sebebiyle normal görüyorum.

Yarışa gelirsek, Brawn GP süper bir iş yaptı. Daha 1 ay öncesine kadar yarışabilecekleri bile belli değildi, bembeyaz reklamsız tulumla, bembeyaz reklamsız arabayla hem sıralamada hem yarışta - biraz da şansın yardımıyla - 1. ve 2. oldular. 1 ay önce kariyeri bitme noktasında olan Barichello, 2. oldu. Brawn dışında pitten kalkan Trulli 3. oldu.

Amma velakin Vettel ile Kubica'ya çok yazık oldu...

KERS mevzusu şimdilik eğlenceli, ama herkes kullanmaya başladığında bir anlamı kalmayacak. Bu yarış sadece 2 McLaren, 2 Ferrari ve 1 BMW kullandı.

Bu sezon güzel geçecek, favori takımların geride kalmaları, eskinin güçsüz takımlarının öne çıkmaları keyifli yarışlara işaret.

Honda yöneticileri ne yapıyordur acaba? Tamam, Mercedes motorun payını da vermek lazım, belki Honda motoru olsaydı bu kadar iyi olamayabilirdi ama, ne olursa olsun 1 ay önce sattığın takım ilk yarışta 1. - 2. geliyor. Harakiri yapan var mıdır acep? :D

FcX
29-03-2009, 15:23
Aha Trulli 25 saniye ceza almış, Hamilton 3. olmuş, Trulli 12.liğe düşmüş...

# Note 3: Jarno Trulli was issued a 25-second penalty for having been deemed to overtake Lewis Hamilton under safety-car conditions. [11]

http://en.wikipedia.org/wiki/2009_Australian_Grand_Prix

killererkan
29-03-2009, 22:16
yahu bu lewis hamiltonun paçalarından resmen bal akıyo

Eriador
30-03-2009, 02:40
Kers sistemi bizlere yaradı. Artık kimin podyuma çıkacağı kesin değil. Önceden olsa Hamilton, Massa, Alanso üçlüsünden birinin ismini mutlaka telafuz ederdik ama artık öyle değil. Zevkli ve çekişmeli bir sezon bizleri bekliyor. Bu konuda Türkiye GP'ninde büyük zevkli geçeceğini düşünüyorum. ***** hafifletmeler oldu araçlarda ve 8. virajda bu büyük oranda hissedilecek.

podyum un süpriz olmasının sebep i kers değil ... çok kapsamlı kurak değişikleri buna daha bi etken ...

bmw de kers i kullanmayan kubica kaza yapmasa 2. bitircekken kers i kullanan nick ise vasat bi görüntü sergiyordu ...

brawn gp de bu arada kers i kullanmadı

efe-E
30-03-2009, 09:13
Tecrübesizlikleri nasılda belli oldu Vettel ve Kubica'nın. Son 3. turda olcak şey değil o ofans ve defans. Zevkli bir yarıştı, torrent linki paylaşalım mümkünse :)

Low-Rider
30-03-2009, 10:07
Yeni ön kanat tasarımları çok can yakacak :)