PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor önerileriniz?



.::EmrE::.
05-04-2009, 21:40
Selamlar herkese..

Yakında motorsiklet ehliyeti alacağım,ancak ilk defa motor kullanacak biri olarak,ne alacağım hakkında hiçbir fikrim yok açıkçası...Yeni başlayan biri için tavsiye edebileceğiniz neler var,scooter olmayan tabiki :D

mechanıcer
05-04-2009, 21:47
125cc ıle basla yada 250 cc

Boost Up
05-04-2009, 21:50
Valla istek meselesi ama, hiç motor işine bulaşmamanı tavsiye ederim. Direk kaporta sensin sen dikkatli olsan bile diğerleri dikkatli olmuyor işte :(

Oytun
05-04-2009, 21:51
racing tarzı düşünüyorsan Hyosung GT250R ile başla derim.

Emir_b16a
05-04-2009, 21:52
racing tarzı düşünüyorsan Hyosung GT250R ile başla derim.

+ cbr 125 te güzel makina

onurdemir
05-04-2009, 21:53
Kullanım şartlarına göre değişiyor.

Günlük mü kullanacaksın yoksa keyif için arada bir mi? Kaç kişi seyir halinde olacaksın? (Eşin ya da kız arkadaşn olacak mı arkanda? )

Yakıt ücreti senin için problem olur mu?, Vitesli mi vitessiz mi istiyorsun?

AhmetH
05-04-2009, 21:56
Kardeş herşeyden önce motor değil motosiklet :)

sonrası kolay :)

tek tavsiyem hiç tecrüben yoksa scooter ile başlaman.

sonra honda cbf150 yada yamaha ybr125 tam bu iş için biçilmiş kaftanlar.

bunlarda vites debriyaj vs.. işlerini öğrendikten sonra hevesine göre sınıfını seçersin

bence :)

ibooo
05-04-2009, 21:57
al bi runner 180 bak keyfine daha sonra karar verirsin race mi chopper mı die

onurdemir
05-04-2009, 22:00
Runner 180 ilk motor için fazla hızlı. Bir de 2 zamanlının motoruyla uğraşırsa en baştan sıkılır motosikletten :) Onun için önce isteklerini öğrenelim ki ona göre bir öneride bulunalım. Bütçen ne kadar tam olarak?

Ferhat_V
05-04-2009, 22:01
otomatik scooter ile başla ucuz bişey olsun düşersin yan yatar vs en azından ucuzdu dersin..
sonra 125 yada 250..sonra 600 vs alıştıkça zamanla gidersin..
marka olarak ilk motoru çin malı al öğren kurcala çarp çiz vs..:D

onurdemir
05-04-2009, 22:13
otomatik scooter ile başla ucuz bişey olsun düşersin yan yatar vs en azından ucuzdu dersin..
sonra 125 yada 250..sonra 600 vs alıştıkça zamanla gidersin..
marka olarak ilk motoru çin malı al öğren kurcala çarp çiz vs..:D

Ben açıkcası buna karşıyım. Belki frenler tutmadığı için ya da naylon lastikler yüzünden düşüp sakat kalıcak. O zaman da ucuzdu ne de olsa mı diyecek? Arkadaşlar özellikle motosiklette hiç bir masraftan kaçınmamanız gerekiyor. Düşücem kalkıcam konusu da hikaye. Şayet öğrenmeyi istiyorsa insan öğrenir düşmeden. 4 senedir motosiklet kullanıyorum 1 kere düşmedim. Bu düşmeyeceğim anlamına gelmiyor. Sonuçta acemiliği halen üzerimden atamadım. Yaptığım 20.000 km'ye rağmen. En iyi sürücü acemi sürücüdür. Çünkü kurallara o uyar ;)

Kask + Pantalon + Mont + Eldiven + Dizlik + Bellik + Buff = Minimum 850 TL olarak da düşün mutlaka. Bu masrafları kimse ben motor alırken söylememişti. Hep sonradan çıktı. İçinden birini almasam olur mu diyecek olabilirsin. Emin ol ihtiyaç duyup alıcaksın. O ihtiyacı duymadan önce alman senin kârına.

Bu listeyi sen 1000 TL olarak düşün.
3500 TL'ye de 2. el güzel bir motosiklet alabiliriz. Ruhsat ve devir işlemleri 400 TL. Aldığında şöyle kafadan ufak bir bakım 100 TL.

5000 TL masrafın olacak. Bu minimum masrafın. Ben scooterımı 6500 TL'ye almıştım. Ekipmana da bugüne kadar 2500 TL vermişimdir. Sırf topcase diye tabir edilen çanta 400 Euro. Bağlantı aparatı 120 Euro. Bunlar hep sonradan karşına çıkacak emin olabilirsin.

Bu arada sana tavsiyem scooter ile başlaman. Scooter en azından motosiklete ilk hakimiyet açısından çok daha yararlı bir araç.

Jam da Joker
05-04-2009, 22:38
Scooter ile başlamanı tavsiye etmiyorum senin için boşa zaman kaybı olacaktır runner tarzı veya maxi scooter diye adlandırılan büyük modeller olsun kullanımları dengeleri ve lastik ebatlarından dolayı viraj içindeki tepkileri diğer motosikletlerden farklı olacaktır ileride büyütmeyi düşünüyorsan vitesli motor kullanmak istiyorsan gidip şehir içinde kullanmak için alıcağın en mantıklı motor senin için Honda CBF 150 olucaktır. Dengesine tepkilerine alıştıktan sonra zamanla büyütürsün belkide çok memnun kalır büyütme ihtiyacı duymazsın 3 senedir CBF 150 kullanan arkadaşım tek yaptığı masraf düzenli bakım servis masrafıdır bu yüzden çin malı bir motosiklet almanı önermem arkadaşın dediği gibi baştan motordan soğursun motosikleti almadan önce ekipmanlarını korumalıklarını almanıda tavsiye ederim racing tarzı bir makine almicaksan 2.el bir motor almak senin için daha mantıklı olucak ileride büyütüceğin zaman 0 alırsın yada çevrende tanıdık geçmişini bildiğin bir motosiklet alırsan kafan rahat olur

tunceR
05-04-2009, 23:40
Mondial 150 ZAT.. çok keyifli parçası ucuz..

.::EmrE::.
05-04-2009, 23:52
Kullanım şartlarına göre değişiyor.

Günlük mü kullanacaksın yoksa keyif için arada bir mi? Kaç kişi seyir halinde olacaksın? (Eşin ya da kız arkadaşn olacak mı arkanda? )

Yakıt ücreti senin için problem olur mu?, Vitesli mi vitessiz mi istiyorsun?

Keyfi kullanacağım,sürekli kullanamam. Kimseyi taşımayı düşünmüyorum,ki zaten istemem.Yakıt ve fiyat çok önemli değil,tabiki motorsikletin fiyatı çok tuzlu olmasa iyi olur.Hiç tecrübem olmadıgı için vites konusunu bilmiyorum,ama vitessiz* olması daha iyi olur gibime geliyor öğrenme acısından. aslında hoysung'lar mantıklı olabilir gibi,şekli de güzel en azından :P ama vitesli tabi.. Runner dediğiniz şu Burgman tarzındakiler mi oluyor?Baya bir pahalı çünkü onlar da:P

.::EmrE::.
05-04-2009, 23:58
Ben açıkcası buna karşıyım. Belki frenler tutmadığı için ya da naylon lastikler yüzünden düşüp sakat kalıcak. O zaman da ucuzdu ne de olsa mı diyecek? Arkadaşlar özellikle motosiklette hiç bir masraftan kaçınmamanız gerekiyor. Düşücem kalkıcam konusu da hikaye. Şayet öğrenmeyi istiyorsa insan öğrenir düşmeden. 4 senedir motosiklet kullanıyorum 1 kere düşmedim. Bu düşmeyeceğim anlamına gelmiyor. Sonuçta acemiliği halen üzerimden atamadım. Yaptığım 20.000 km'ye rağmen. En iyi sürücü acemi sürücüdür. Çünkü kurallara o uyar ;)

Kask + Pantalon + Mont + Eldiven + Dizlik + Bellik + Buff = Minimum 850 TL olarak da düşün mutlaka. Bu masrafları kimse ben motor alırken söylememişti. Hep sonradan çıktı. İçinden birini almasam olur mu diyecek olabilirsin. Emin ol ihtiyaç duyup alıcaksın. O ihtiyacı duymadan önce alman senin kârına.

Bu listeyi sen 1000 TL olarak düşün.
3500 TL'ye de 2. el güzel bir motosiklet alabiliriz. Ruhsat ve devir işlemleri 400 TL. Aldığında şöyle kafadan ufak bir bakım 100 TL.

5000 TL masrafın olacak. Bu minimum masrafın. Ben scooterımı 6500 TL'ye almıştım. Ekipmana da bugüne kadar 2500 TL vermişimdir. Sırf topcase diye tabir edilen çanta 400 Euro. Bağlantı aparatı 120 Euro. Bunlar hep sonradan karşına çıkacak emin olabilirsin.

Bu arada sana tavsiyem scooter ile başlaman. Scooter en azından motosiklete ilk hakimiyet açısından çok daha yararlı bir araç.

Evet dediklerin cok mantıklı.Güvenlik adına hçbir masraftan kaçınmamak lazım...

CallMeInsane
06-04-2009, 00:00
+ cbr 125 te güzel makina

cbr125 güzel makinedir çin mallarından pek hayır bekleme bi arkadaş hyosung 250 lik almıştı hiç memnun deil hertürlü riskine rağmen alıcam diyosan cbr125 ten başla derim ama gene diyim hiçbaşlama :) gitgide tatmin etmiycek hayausaya kadar gider olay :D

capri
06-04-2009, 00:11
chopper kesinlikle tercih dışı olsun zira sürüş pozisyonları hiç acemiye göre değil, çok saçma bi oturma konumu oluyor. kendini güvende hissetmezsin.hakimiyete bağlı olarak en iyi güvenliği sağlayan motorsikletler kesinlikle racingler bence.kendime hakim olurum gazlamam diyorsan git direk 600+ bi makina al (honda cbr 600rr veya yamaha yzf r6) ki üç gün sonra değiştirmek zorunda kalma.eger gaza gelmeme konusunda kendine guvenmiyorsan kalite, masraf gibi faktörleri gözardı edip hyosung gt250r almalısın.hem yavas hem racing :D

.::EmrE::.
06-04-2009, 00:15
Anlamadıgım olay,hiçbir tecrübesi olmayan birisi , benim gibi, direk racingden başlayamaz mı teknik olarak? Kendime güvenebileceğimi düşünüyorum,ki zaten fazla hızdan korkan bir insanım,ve daha önce hiç denemediğim bir aygıt üzerinde de uçacağımı sanmıyorum :P Zaten amacım sadece keyfi kullanım,hani ona hava atayım,burda 300 göreyim değil yani. Motorsikletlere karşı başka bir ilgim var,yani sadece onu tatmin etmek denilebilir.Racing zaten hayalim de,kullanabilirsem neden olmasın..Bir de boy ölçütü falan gibi birşey varmı bunlarda?Zira nedense duruken ayaklarım yere değmeyecek,veya değse de motor cok ağır gelip düşecekmişim korkusu var.. 170cm ve 52 kg olarak vıcık olmam değil mi altında ışıklarda falan duruken :D

initial-D
06-04-2009, 00:20
benim arkadaşım europa ile takas yamıştı cbr 600ü,arkadaşıyla.çalıştırmayı nasıl yapıcağını bile bilmiyordu.gayet güzel kullanıyordu.hiç düşmeden 1,5sene gezdi sonra 1000lik alıcaktı noldu bilmiyorum

onurdemir
06-04-2009, 00:44
Anlamadıgım olay,hiçbir tecrübesi olmayan birisi , benim gibi, direk racingden başlayamaz mı teknik olarak? Kendime güvenebileceğimi düşünüyorum,ki zaten fazla hızdan korkan bir insanım,ve daha önce hiç denemediğim bir aygıt üzerinde de uçacağımı sanmıyorum :P Zaten amacım sadece keyfi kullanım,hani ona hava atayım,burda 300 göreyim değil yani. Motorsikletlere karşı başka bir ilgim var,yani sadece onu tatmin etmek denilebilir.Racing zaten hayalim de,kullanabilirsem neden olmasın..Bir de boy ölçütü falan gibi birşey varmı bunlarda?Zira nedense duruken ayaklarım yere değmeyecek,veya değse de motor cok ağır gelip düşecekmişim korkusu var.. 170cm ve 52 kg olarak vıcık olmam değil mi altında ışıklarda falan duruken :D

Şöyle düşün. Rollcage'li, slick lastikli, egzozu deli gibi bağıran, yarış koltuklu bir otomobil kullanıyorsun. Ama bunu şehir içinde kullanıyorsun. Trafikte diğer insanlar gibi dolaşıyorsun. Bir süre sonra rahatsız olursun değil mi? İşte racing de öyle birşey. Şayet bel, boyun, bilek ağrın varsa racingi pek tavsiye etmem. Şayet bu ağrılar yoksa, olacağı için de hazırlıklı ol :)

Ben 3 senedir scooter kullanıyorum. Motosikletteki amaç gideceğin noktaya sorunsuz, keyifli biçimde varmaktır. Yolda ha bire dip gaz gideceğin bir racing adrenalin yaşatabilir ama inanılmaz derecede dikkatini toplaman gerek. Scooter'da böyle bir şey yok. Rahat rahat keyfini çıkara çıkara gezersin. Yüzüne rüzgar vurur, etrafı izlersin. Bulutların üzerinde gibi hissedersin. Her ne kadar bunu gerçek scooter kullanmamış biri anlayamasada bu böyle.

Başlangıç olarak 150cc bir araçla başlamıştım ben. Sana da 125-150cc tercihlerinden biri makul olabilir. Maksi scooter'dan başlangıç için uzak durmalısın. Benim kullandığım X9 250 Evolution modeli 180kg ağırlığa sahip. Yüksek hızlarda değil ama düşük hızlarda bu ağırlık, kontrolü zorlaştırıyor. Alışma sürecinde çok zorluklar çekebilirsin bence. Tavsiyem ne hızlı, ne ağır ne de vitesli bir motosiklet alman.

Düşün ki ayakkabıya ihtiyacın var. Sen şu an spor mu, klasik mi, yazlık mı, bot mu olacağına karar veriyorsun. Hadi bunlara karar verdin diyelim. Sıra ayak numarasına göre (Tecrübe) ayakkabıyı seçmeye geliyor. Aşağıda tavsiyelerim olacak. Hatta sahibinden.com ilanlarını koyayım da içlerinden beğendiklerini sen seçersin.

Kymco Super 8 (Kymco Tayvan firmasıdır. Honda, Piaggio ve Suzuki'nin belirli motosiklet parçalarını üreten kaliteli bir firmadır. Çinli firmalarla alakası yok yani ;))
http://www.sahibinden.com/150_tl_taksitle_!!!_2008_model_0_km_kymco_super_8_ 125-26WQQaXQQ11619957WQQpXQQdisplayitem


Kymco Agility City 125 (Kymco'nun ürün gamında en çok satan modeli Agility'nin son çıkan modelidir. 16 inç tekerlek ebatları sayesinde üstün yol tutuş, az yakıt tüketimi ve performanslı oluşu sana fazla fazla yeterli olabilir.)
http://www.sahibinden.com/piyasanin_yeni_gozdesi_agility_city_125-01WQQaXQQ12849972WQQpXQQdisplayitem

Suzuki AN 125HK (Suzuki'nin 125 cc sınıfındaki en çok satan motosikleti)
http://www.sahibinden.com/cicek_gibi_scoter_daha_3400kmde-74WQQaXQQ12186332WQQpXQQdisplayitem

SYM Fiddle 2 (Suzuki'nin alt markası SYM'nin 2009 yılında piyasaya sürdüğü Vespa'yı andıran scooterı. Bu tercihler arasında bana göre en çok ön plana çıkan modeldir.)
http://www.sahibinden.com/sym_fiddle_da_otv_firsati_tekay_moto_plaza-58WQQaXQQ13116400WQQpXQQdisplayitem

Vespa LX150 (Olurda bu parayı verebilirim dersen de Bu işin sonu demektir. Alırsın, ömür boyu sende kalır ;))
http://www.sahibinden.com/vespa_lx150_inci_beyaz_daha_temizi_yok!-43WQQaXQQ13293713WQQpXQQdisplayitem


Herhangi bir konuda yardımcı olabileceğim bir şey olursa özel mesaj yoluyla mesaj atabilirsin ;)

capri
06-04-2009, 01:13
Anlamadıgım olay,hiçbir tecrübesi olmayan birisi , benim gibi, direk racingden başlayamaz mı teknik olarak? Kendime güvenebileceğimi düşünüyorum,ki zaten fazla hızdan korkan bir insanım,ve daha önce hiç denemediğim bir aygıt üzerinde de uçacağımı sanmıyorum :P Zaten amacım sadece keyfi kullanım,hani ona hava atayım,burda 300 göreyim değil yani. Motorsikletlere karşı başka bir ilgim var,yani sadece onu tatmin etmek denilebilir.Racing zaten hayalim de,kullanabilirsem neden olmasın..Bir de boy ölçütü falan gibi birşey varmı bunlarda?Zira nedense duruken ayaklarım yere değmeyecek,veya değse de motor cok ağır gelip düşecekmişim korkusu var.. 170cm ve 52 kg olarak vıcık olmam değil mi altında ışıklarda falan duruken :D

corsa opc kullandıgına göre hızı seviyorsun demektir.ama motorsiklet olayı farklı olmasına ragmen bilinçli kullanırsan bi sorun cıkmaz.boydan sorunun olmaz ama 52 kilo olman cidden beni düşündürdü zira ben ilkolkul sonlarına dooru falan o kilolardaydım(şişko da deilim boyumda uzun deil).durdugun zaman motoru dik tuttugun sürece bi sorun yok aslında ama inip binerken illaki biraz güce ihtiyacın olacaktır.ama 85-55-85lik hatunların da bu tip motorları kullandıgını da göz önünde bulundurursak hiçbi şekilde sıkıntı cekmeyecegini düşünüyorum.bir hothatch kullanıcısı olarak gaza gelmeyecegini de mesajıondan cıkardım.bu durumda alman gereken motorsiklet honda cbr 600rr ve ya yamaha yzf r6.fiyat ucuz olsun die bi secenek istersen hyosung gt250r.

MoDVTeC
06-04-2009, 01:42
Motor hevesim başlamıştı gittim mondial 150KN aldım vitesli kurye motoru amacım race geçmeden önce alışmaktı 3-5 ay kullandım artık mahalle araları kurtarmıyodu e-5'e çıkıp gazlıyodum 9500 devir dönüyodu :D sonra kesmemeye başladı çünkü insanoğlu hep daha fazlasını ister gittim hyosung gt 650r aldım....

Bende senin gibi hız yapmam diyodum attığım bu yalana kendim bile inanmıyodum tabiki :D
Şehir içi tamam ağardan gidiyosun ama birde TEM'e çıkmaya gör yol ordan bağırıyo haygi gel bana diye :D hakimiyet arttıkça gazlama içgüdüleinde artıyo sınırları kesinlikle zorlarsın altındaki race motorsa hele....

Sonra şehir içinde virajı alamadım bir güzel uçtum motordan fena bi şekilde ayağa kaltığımda herkez şaşırmıştı bana hiç bir şey olmamasına ondan sonra motor işine son verdim mademki yüksek devir istiyorum giderim vti alırım dedim :D

Şahsen hiç bir şekilde motor işine girmeni istemem bi an varsın bi an yoksun bir anlık hata bile kabul etmiyo hatta söylemişlerdi motor üstündeyken gözlerin nereye bakarsa motor oraya gider diye benim gözlerim kaldırım kenarına kitlenmişti tam baktığım yere çarpmıştım corsanla paşa paşa gez derim :)

Enes-x
06-04-2009, 01:47
Son ilandaki vespa muhteşemmiş gerçekten..Fiyatları daha pahalı sanıyordum..

ehliyetime 6 ay el konulduğunda vespa tipli asyamotorlardan kullandım.(daha önce hiç motorsiklet kullanmamıştım)..3-4 ay sonra yeni kasa 200cc lik gillera runner kullanma fırsatı buldum..Şahinden inip ferrariye binmiş gibi hissettim gerçekten :) Tecrübesizliğimden mi bilmiyorum ama olağan üstü geldi bana sürüş pozisyonu,konforu ,manevra kabiliyeti, frenleri ,performansı..

İlk etapta gaza basma konusunda iradeliysen ve 6-7 bin lira bütçen varsa gillera runner tercih edebilirsin..Kalite performans kullanım kolaylığı oldukça iyi..Özellikte scooterda performans kullanım kolaylığı getiriyor araç sollarken,otobana çıktığında ezilmemek için kolayca 100 kmnin üstüne çıkmaya ihtiyaç duyduğunda veya bi araç sıkıştırdığında bi an önce aradan kaçmak için vs.

Racing meraklısına güzeldir..Şahsen sadece meraktan birkaç tur atarım o kadar ondan öteye gitmez racing olayım..Bence tehlikelidir özellikle acemi biri için..

Eray Yümsel
06-04-2009, 07:20
Anlamadıgım olay,hiçbir tecrübesi olmayan birisi , benim gibi, direk racingden başlayamaz mı teknik olarak? Kendime güvenebileceğimi düşünüyorum,ki zaten fazla hızdan korkan bir insanım,ve daha önce hiç denemediğim bir aygıt üzerinde de uçacağımı sanmıyorum :P Zaten amacım sadece keyfi kullanım,hani ona hava atayım,burda 300 göreyim değil yani. Motorsikletlere karşı başka bir ilgim var,yani sadece onu tatmin etmek denilebilir.Racing zaten hayalim de,kullanabilirsem neden olmasın..Bir de boy ölçütü falan gibi birşey varmı bunlarda?Zira nedense duruken ayaklarım yere değmeyecek,veya değse de motor cok ağır gelip düşecekmişim korkusu var.. 170cm ve 52 kg olarak vıcık olmam değil mi altında ışıklarda falan duruken :D

ben scooter kulllanırken gittim 1000rr aldım 07 bu tamamen senle alakalı bişey özgüven ve yetenek :icon_tup:
boy ve kilona göre hiç diğer motorlarla zaman kaybetme direk 600rr al emin ol daha faydalı hem yol tutuşu hem freni.

8.000rpm
06-04-2009, 08:17
motor işi arabacılıktan çok daha farklıdır , hele ki ülkemizde :):)
bu işin kuralı küçük hacimle başlamaktır bunu hiçkimse inkar edemez...
motosiklet kullanmak başka motosiklete hakim olmak başkadır ve bunun için de kesinlikle hafif,sakin karakterli ve kullanımı kolay bir makine ile başlamak gerekir...
"ben direkt olarak racingle başladım 600cc ile" gibi cümleleri elbette duyacaksın ama bana göre bu şekilde motosiklete başlayanlara şansları da yardım etmiştir emin ol..
ama aynı şans sana ya da herhangi birimize yardım eder mi? meçhul...
küçük hacim derken git de 50cc ile başla demiyorum tabii yanlış anlama...

öncelikle başlangıçta tarzını seçmelisin , vites olayına şimdilik sıcak bakmıyorsun anlaşılan , o zaman tek yöntem otomatik scooter lara bakmak olacaktır..
maxi scooter modelleri hem bir miktar hızlıdır hem de ağırdır , o yüzden seni zorlayabilir...
150cc seviyesinden başlamak mantıklıdır...
dediğim gibi hakim olmayı öğrenmek gerekiyor , gaza asılmayı değil...
yani motosiklete binmeyi bilen bir kişi , trafikte tehlikeli bir durumla karşılaştığında soğuk kanlı kalabilmelidir..çünkü en önemli konu , motosikletin sadece iki tekerleği olduğunun unutulmamasıdır...
araca hakim olamadıktan sonra karşılaşılacak ilk tehlikede , ciddi kazalar olabilir...
motosiklete hakim olmak , hızlı bir otomobile hakim olmaya benzemez sakın paralellik kurma...
en basitinden , motosiklette fren kullanmayı öğrenmek ve limitleri tecribe etmek gerekiyor...
yol tutuş karakterine de alışmalısın...
sadece iki tekerleğin olduğu için zemindeki ufak tefek değişkenleri (toz,mıcır,ıslaklık vs..) otomobildeki gibi tolore edemezsin...
bu iş çok ciddi bir iştir ve sen onu ciddiye almazsan o seni incitir ana kural budur...
korkman için söylemedim , ama işi bilinçsizce yapanların neden oldukları şeyleri görünce motosikletin adı "ölüm aracı"na çıkıyor ben buna bozuluyorum...
motosiklet özgürlüktür hem de doğada hiçbir insan yapısı araçla karşılaştırılamayacak kadar zevklidir...
işi ciddiye alıp doğru yaparsan ömrün boyunca zevk alırsın...

Orhan
06-04-2009, 08:23
scooterla başla bence;)

FT106
06-04-2009, 09:00
CBR 125 kullanıyoruz.gayet memnunuz.

mar1lyn
06-04-2009, 10:35
walla arkadaşım ilk moroe olarak gsr 600 aldı suzuki naked modelinden
kullanımı çok rahat hele şehir içi heryere gir çık oturma pozisyonu falanda rahat
kullanmayı da onunla öğrendi iradeli bi insansanız yanlış anlaşılmasın gazı yawal yawaş açacaksanız :) diyim 50 kere motor deişmektense bi naked alın yada 600 lük bişi yeter

tezcan8514
06-04-2009, 14:42
Motor hevesim başlamıştı gittim mondial 150KN aldım vitesli kurye motoru amacım race geçmeden önce alışmaktı 3-5 ay kullandım artık mahalle araları kurtarmıyodu e-5'e çıkıp gazlıyodum 9500 devir dönüyodu :D sonra kesmemeye başladı çünkü insanoğlu hep daha fazlasını ister gittim hyosung gt 650r aldım....

Bende senin gibi hız yapmam diyodum attığım bu yalana kendim bile inanmıyodum tabiki :D
Şehir içi tamam ağardan gidiyosun ama birde TEM'e çıkmaya gör yol ordan bağırıyo haygi gel bana diye :D hakimiyet arttıkça gazlama içgüdüleinde artıyo sınırları kesinlikle zorlarsın altındaki race motorsa hele....

Sonra şehir içinde virajı alamadım bir güzel uçtum motordan fena bi şekilde ayağa kaltığımda herkez şaşırmıştı bana hiç bir şey olmamasına ondan sonra motor işine son verdim mademki yüksek devir istiyorum giderim vti alırım dedim :D

Şahsen hiç bir şekilde motor işine girmeni istemem bi an varsın bi an yoksun bir anlık hata bile kabul etmiyo hatta söylemişlerdi motor üstündeyken gözlerin nereye bakarsa motor oraya gider diye benim gözlerim kaldırım kenarına kitlenmişti tam baktığım yere çarpmıştım corsanla paşa paşa gez derim :)

İşaretlediğim yer hariç hepsine katılıyorum:rolleyes:Neden dersen lise yıllarında sahilde dolaşırken mini etekli bi hatuna bakarken önümde duran arabanın arka camına resmim çıkmıştı :hahaha: sonra 40 gün hastane,20 gün de evde yatak istirahati:rolleyes:(Sol elmacık kemiğim çatlamış)O gün ,bugündür pug ları sevmem :)

onursumer
06-04-2009, 15:18
bence motora başlamak için en ideal motor cbf150 kesinlikle çin malı motorlardan uzak durmanı tavsiye ediyorum

hiç motor tecruben olmadan racing kullanamazmısın kullanırsın tabikide sonuçta motorsiklet tamamiyle tecrubeye dayalı diye düşünüyorum çok fazla risk almış olursun

hiç motor tecrubesi olmadan hatta iç bir motorsiklette birisinin arkasına bile binmemiş bir arkadaşım direk R6 almıştı motoru eve bile başkası getirmişti boş yolda çalışa çalışa oğrendi ama nekadar sağlıklı tartışılır ?


eğer keyif için sağa sola gitmek istiyorum dersen bence 4 zamanlı güzel bi scooter işini gorur ben şahsen yazın heryere 100cc scooter ile gidiyorum 80 yapıyo yetiyo bana ayrıca ekonomisini yazmıyorum bile :)

elpadre
06-04-2009, 15:37
emre sen hayabusa al ılk onla basla :D

al bır scooter al hamımıyetı bıraz kazan sonra vıteslı ufak bır makına al sonrada naked makına al derım cok keyıflı makına tabıı keyıf senın :)

miniks
06-04-2009, 15:40
SYM joyride 200 al tum dertlerın bıtsın. orta kıloya sahıp fıyatı cok cazıp. motorun ınanılmaz bır ataklıgı var ama yavas (max 130km yapar). ıkı kısı cok rahat gezersın tek kısı hele super gezersın pufur pufur. hıc cekınmeden alabılecegın bır motor

emretorlak
06-04-2009, 15:58
Hiç scooter veya 125cc lik bir makina alıp parana yazık etme. Kullanacağın en fazla 3 ay.Sattım, aldım derken bi dünya zarar edeceksin.

Ben ehliyeti aldım.Tam anlamıyla öğrenene kadar gidip rent a carlardan düşük hacimli motor kiraladım.Sonra da Yamaha'nın 600'lük cruiser larını kiraladım.

Tecrübe sahibi olduktan sonra uzun süre Suzuki GSR 600 kullandım.Hem fiyatları racing makinalara oranla düşüktür hem de perf. çok iyidir.

Alternatif olarak Honda CBR 600 F de alabilirsin.

onurdemir
06-04-2009, 17:23
Vay be ne cengaverler varmış :)

Bu şuna benzedi "Çok paran var. 100 trilyon euro :) İlk olarak ne alırdın?" Gidip hemen işin son noktasını alanlar hiç birşeyden haz etmezler. Onun için çevremdeki bir çok kişi küçük modellerden başlayarak araçlarını sonradan büyütmeye, daha kaliteli modellere, spor otomobillere geçmeye başlıyorlar. Sende motosiklette böyle yapmalısın. Ama şöyle bir olay var. Otomobildeki yüksek süratle motosikletteki farklıdır. Otomobilde hızlanırken yediğin G kuvvetiyle hızlandığını anlarsın. Evet Racinglerde de G kuvvetini yersin ama aradaki fark şudur. Frene bastığında otomobilde yavaşlarsın. Motosiklette frene bastığında gerçek hızını o an anlarsın. Heleki paniklik bir durumsa geçmiş olsun derim.

Racing motorla ya da yüksek hacimli bir motosiklette yavaş kullanıp efendi efendi gidicem konusunu unutmalı herkes. Pist şartları için yapılmış ve 280 km hıza ulaşabilen bir araçta gaza bastıkça ivmelenmesi sürekli vites yükseltmenize neden oluyor. En azından motor sesini duymanız bile gaz elciğini daha fazla çevirmenize neden oluyor.

Kaç senedir scooter kullanıyorum. Hiç bir zaman scooter harici bir motosiklete geçme ihtimalini düşünmedim. Ben keyif için biniyorum bu alete. Çevremdeki scooter kullanan arkadaşlarım da öyle. İçlerinde bir çoğu racinglerle yaptığı kazalar sonrası scooter alarak hayatlarının en doğru kararını verdiklerini söylüyorlar. Karar senin. :) Dilersen bir gün benim scooterımla seni gezdirebilirim. En azından şöyle bir fikir edinmiş olursun. Sesini, performansını, trafikteki durumunu bir gözden geçirirsin. ;)

emretorlak
06-04-2009, 20:18
Mesela ben scooter a binmek için A2 ehliyeti almadım.Dolayısıyla tecrübe edindikten sonra güçlü bir makinayı kullanmak her açıdan mantıklı.Scooter bana motorsiklet ruhunu vermiyor.Hele de o 1 karış büyüklüğünde yola emanet tutunan tekerleri ile.

.::EmrE::.
06-04-2009, 23:10
Vay be ne cengaverler varmış :)

Bu şuna benzedi "Çok paran var. 100 trilyon euro :) İlk olarak ne alırdın?" Gidip hemen işin son noktasını alanlar hiç birşeyden haz etmezler. Onun için çevremdeki bir çok kişi küçük modellerden başlayarak araçlarını sonradan büyütmeye, daha kaliteli modellere, spor otomobillere geçmeye başlıyorlar. Sende motosiklette böyle yapmalısın. Ama şöyle bir olay var. Otomobildeki yüksek süratle motosikletteki farklıdır. Otomobilde hızlanırken yediğin G kuvvetiyle hızlandığını anlarsın. Evet Racinglerde de G kuvvetini yersin ama aradaki fark şudur. Frene bastığında otomobilde yavaşlarsın. Motosiklette frene bastığında gerçek hızını o an anlarsın. Heleki paniklik bir durumsa geçmiş olsun derim.

Racing motorla ya da yüksek hacimli bir motosiklette yavaş kullanıp efendi efendi gidicem konusunu unutmalı herkes. Pist şartları için yapılmış ve 280 km hıza ulaşabilen bir araçta gaza bastıkça ivmelenmesi sürekli vites yükseltmenize neden oluyor. En azından motor sesini duymanız bile gaz elciğini daha fazla çevirmenize neden oluyor.

Kaç senedir scooter kullanıyorum. Hiç bir zaman scooter harici bir motosiklete geçme ihtimalini düşünmedim. Ben keyif için biniyorum bu alete. Çevremdeki scooter kullanan arkadaşlarım da öyle. İçlerinde bir çoğu racinglerle yaptığı kazalar sonrası scooter alarak hayatlarının en doğru kararını verdiklerini söylüyorlar. Karar senin. :) Dilersen bir gün benim scooterımla seni gezdirebilirim. En azından şöyle bir fikir edinmiş olursun. Sesini, performansını, trafikteki durumunu bir gözden geçirirsin. ;)

Çok iyi fikir :) bir gün bulusup gezebiliriz :)
Dediklerinizi düşünüp değerlendireceğim..Ancak sanırım scooter gibi birşeyle başlasam daha sağlıklı olacak.Zaten kapıda 600RR gibi birşey görürse aile fertleri,kalpten gidebilirler.

MertS
06-04-2009, 23:15
önce mobiletle başladım plakası falan yoktu.. şuanda bws kullanıyorum çok güzel alet bayılıyorum :D tavsiye ederim..

Alperen-B
06-04-2009, 23:17
al bi elektrikli scooter bak keyfine :D ne benzin derdi war ne hız derdin war ne ehliet derdin war ohh mis gibi :D

onurdemir
07-04-2009, 00:26
Mesela ben scooter a binmek için A2 ehliyeti almadım.Dolayısıyla tecrübe edindikten sonra güçlü bir makinayı kullanmak her açıdan mantıklı.Scooter bana motorsiklet ruhunu vermiyor.Hele de o 1 karış büyüklüğünde yola emanet tutunan tekerleri ile.

Elbette istekler ve bir amaç olmalı. Siz scooter'a binmek için A2 ehliyet almamış olabilirsiniz ama başlangıç için en doğru adımın scooter olduğunu da inkar edemezsiniz. Antalya'daki motosiklet mantığını yerinde bizzat görmüş biri olarak İstanbul'da durumların çok farklı olduğunu söyleyebilirim. Malesef orayla bura arasında çok fark var. İstabulda öyle bir çukura denk gelirsiniz ki tepe taklak gidersiniz. O zaman ne güçlü bir makina sizi kurtarır ne de motosiklet kullanabilecek ruh kalır. Scooter yola emanet tutunmuyor. Emanet giden kullanıcalar olmasa böyle bir mantıkda çıkmazdı. Dedim ya Antalya'daki motosiklet mantığını yerinde gördüm diye. Atatürk caddesinde yanımda Honda Activa ile teker kaldırmaya çalışan zihniyeti görünce soğudum hemen...

miniks
07-04-2009, 11:42
scooter zevklıdır sahıbını yormaz. gıdıcegınız yere rahat ve huzurlu geze geze gore gore gıdersınız. en mantıklısı scooter.

yusufcan_k
07-04-2009, 15:04
Scooter ile başlamanı tavsiye etmiyorum senin için boşa zaman kaybı olacaktır runner tarzı veya maxi scooter diye adlandırılan büyük modeller olsun kullanımları dengeleri ve lastik ebatlarından dolayı viraj içindeki tepkileri diğer motosikletlerden farklı olacaktır ileride büyütmeyi düşünüyorsan vitesli motor kullanmak istiyorsan gidip şehir içinde kullanmak için alıcağın en mantıklı motor senin için Honda CBF 150 olucaktır. Dengesine tepkilerine alıştıktan sonra zamanla büyütürsün belkide çok memnun kalır büyütme ihtiyacı duymazsın 3 senedir CBF 150 kullanan arkadaşım tek yaptığı masraf düzenli bakım servis masrafıdır bu yüzden çin malı bir motosiklet almanı önermem arkadaşın dediği gibi baştan motordan soğursun motosikleti almadan önce ekipmanlarını korumalıklarını almanıda tavsiye ederim racing tarzı bir makine almicaksan 2.el bir motor almak senin için daha mantıklı olucak ileride büyütüceğin zaman 0 alırsın yada çevrende tanıdık geçmişini bildiğin bir motosiklet alırsan kafan rahat olur

noktasından virgülüne kadar katılıyorum cbf150 yada ybr125 al en ideali vitesleri ögren teknigini geliştir sonra yavaş yavaş yükseltirsin ;)

FT106
07-04-2009, 15:13
Yada direk al bir K7 gazı çevire çevire kullan :)

dragon07
07-04-2009, 16:00
bnm tavsiyem runner4t 200cc yada derbi 250gt almandır.bunlar sehir içinde çok hızlı makinalar.ama illaki biraz daha büyük isterim dersen kawasaki er-5 yada suzuki gs500 alırdım fiyatlarıda makuL her şekle girerlerr ;)