Orijinalini görmek için tıklayınız : == Starjet'e Turbo? ==
Bülent-A
08-04-2009, 16:45
Herkese Selam.
Epeydir aranızda yoktum.Yavaş yavaş geri dönüyorum.
Elimizde Grande Punto Starjet 95 Ps bi araç var.Bu araca Turbo uygulamak istiyoruz.
Grande Puntol T-Jet lerde kullanılan Turbo ve intercooler ı bu araca aktarsak ve mevcut beynin üzerine yazılım yapsak yeterli olurmu.
Bunlarda başka ne işlem yapmamız gerek veya ne önerirsiniz.Aracı yaptıracak arkadaşın elinde çok fazla nakit yok ve en hesaplı şekilde çözmeye çalışıyoruz.
boosted_pug
08-04-2009, 16:59
olucağını sanmıyorum aralarındaki tek fark sadece turbo ve cooler olduğunu sanmam piston kol felanda farklıdır die düşünüyorum aynıysa headers turbo intercooler borular beyin enjektör olabilir
motor içi illa farklıdır aynı motor olduğunu sanmıyorum belki düşük basınçta uygun şekilde çalıştırılabilir ama
Bülent-A
09-04-2009, 09:19
Her iki motorun da çapXstork ve silindir hacmi aynı.Tek görünen fark sıkıştrıma oranı ve sabit geometrili turbo , intercooler ve vites oranları.
Elbette kullanılan pistonlarda farklı olabilir.Önce onu bi araştırmak gerek tabiki.
Senna düşük basınçta çalıştırıncada çok bi güç alınmaz diye düşünüyorum.
düşük basınçta çalıştırıncada çok bi güç alınmaz diye düşünüyorum.
yüksek basınçta da kol piston değiştirilmeden sıkıntılar yaşanabilir.
bu arada tjet ile starjet'in motor içinin aynı olması pek mümkün gibi görünmüyor.
düşük basınç dediğim abartı düşük basınçlar değil illa motor belirli basıncı sorunsuz olarak iyir bir tune ile kaldırır diye düşünüyorum
Bülent-A
09-04-2009, 11:57
Fatih açıkçası ben aynı olduğunu düşünüyorum.
Bi fırsat bulduğumda Fıat Servise gidip İnceliycem her iki motorun yapısınıda ama çok bi fark olduğunu sanmıyorum.
Sevgili Senna İstanbulda Minikler diye bi firma 6.000 TL civarı bi fiyat verdi.Benim düşündüğüm tarzda yani T-Jet parçalarını aktararak yaptığımızda ise yaklaşık 4000 TL ye maal oluyor ve bana 2000TL için aktarma iş yapmak mantıklı gelmiyor.
Yurt dışında Turbo Kitlerin fiyatları yaklaşık 1500 Euro buda 3.000 TL eder montaj , kargo vs aynı hesaba geliyor zaten.
o tip turbo kitlerinden uzak durun kesinlikle.normal bir turbo(çin malı olmayan)zaten nerden baksanız 700 800 dolardan başlıyor, bunun üzerine manifold intercooler vs vs geldiğinde dediğiniz fiyatın baya üstüne çıkar, dediğiniz turbo kitinde kaynaklarda çatlama, turbonun kırılması vs gibi bir sürü problemle karşılaşabilirsiniz ki karşılaşanların sayısı fazla
belki pert t-jet bulunabilirse üstünden gerekli parçalar sökülebilir, yada servisten en azından egzoz manifoldu sorulabilir diğer kısımlarını piyasadan toplayarak yapabilirsiniz
Bülent-A
09-04-2009, 16:21
Bilgilendirme için teşekkürler
en mantıklısı aracınızı 1.4 turbo olan versiyonu ile değiştirmek.
Turbo VTI
09-04-2009, 19:03
O zaman modifiyenin ne anlamı kalıyor?
Maxiboost
09-04-2009, 19:58
O zaman modifiyenin ne anlamı kalıyor?
bu tarz değişiklikler body kit gibi değildir kanadı tak sonra tampon eki yaparsın vs bazı şeylerin bir arada olması gerekir, olmadığı zaman sonucu %100 problemdir. Durum böyle olunca 4.000ytl gibi fiyatlara bu işi çözemessiniz. Başka aracım var hobi aracı olucak kırılsın sorun çıkartsın bütçem uygun denirse kimse birşey diyemez ama onun harici mantıksızdır.
Low-Rider
09-04-2009, 20:49
Aynı aracın hali hazırda turbo'lusu varken , araç değişimi daha mantıklı.
Fatih açıkçası ben aynı olduğunu düşünüyorum.
Bi fırsat bulduğumda Fıat Servise gidip İnceliycem her iki motorun yapısınıda ama çok bi fark olduğunu sanmıyorum.
biri turbo diğeri atmosferik.turbo olanda en azından piston,kol farklıdır bence:) yoksa fiat'ın strajet'e bolt on turbo kiti takıp t-jet diye satması gibi bir durum olur:D
Bülent-A
10-04-2009, 10:22
Arkadaşlar bilgilendirme için teşekkürler.
Uzun uğraşlar sonucu sanırım arkadaşı aracı değiştirmesi yönünde ikna edebildim. :)
Hem model yenilemiş olacak hemde aracını güçlendirmiş olacak aynı rakama.
Tekrar teşekkürler.
4.000 ytlye + 50 hp sorunsuz alınır niye hevesler kırılıyor anlamıyorum...t jetten hem daha guclu hem daha ozel bır arabanız olur..
Mehmet Gazihan
11-04-2009, 01:08
http://img27.imageshack.us/img27/4673/rotrex.jpg
Rtrx SC bu motora iyi oluyor..Fiyat performans oranı en iyi uygulama..
Bence de tjete gecmekte fayda var, chip de yapılırsa 150hp gibi degerler güzel olur :)
Aracın değerinin 4 te 1'ini turbo işlemine yatırmak,üstüne para koyup sorunsuzca t-jete binmek varken maceradan başka bişey değil.
Low-Rider
11-04-2009, 01:43
4.000 ytlye + 50 hp sorunsuz alınır niye hevesler kırılıyor anlamıyorum...t jetten hem daha guclu hem daha ozel bır arabanız olur..
O 4bin lirayı hali hazırda turbo olan tjet'e harcasan nasıl olur?
O 4bin lirayı hali hazırda turbo olan tjet'e harcasan nasıl olur?
arada hiç fiyat farkı yok mu? illaki vardır...
maxpower
12-04-2009, 08:04
daha büyük turbo koyulacaksa turbolanabilir ama t-jet turbosu takacaksa hali hazırda t-jeti almak çooook daha mantıklı
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.