Orijinalini görmek için tıklayınız : mcs r53 hakkında
Emir_b16a
16-04-2009, 20:49
arkadaşlar çok yakın bi arkadaşım r53 sahibi oldu yanlız araç hakkında fazla bilgim yok yüklemeyi düşünüyoruz max 10 000 ytl ye kdr bi bütçemiz war alabildiğimiz kdr güç almayı planlıyoruz en doğru yol hangisi acaba 1 2 arama yaptım sitede 1 2 bişeyde buldum ama size sormak daha mantıklı geldi araç komple standart şimdiden teşekkür ederim
söleyeyeim
Alta V1 cooler alabilirsin
Altanın 19 luk kasnağını alabilirsin
Methanol kit
Egzantirik yay sapka
Cip deil Adamgibi bir pigggyback (nedenlerivar:))
Headers 4-1 olması tercihimdir:)
söleyeyeim
Alta V1 cooler alabilirsin
Altanın 19 luk kasnağını alabilirsin
Methanol kit
Egzantirik yay sapka
Cip deil Adamgibi bir pigggyback (nedenlerivar:))
Headers 4-1 olması tercihimdir:)
eklemeler yapalim hemen :)
- standart cooler oldukca yeterli 4 port buyuk jcw cooler bulunabilir cuzi rakamlara, tabi alta v1 de uygunsa alinabilir ama top mount oldugu icin cok cabuk isinip , gec sogumasi var :rolleyes:
- 19 , chrageri gercekten cok isitiyor onun yerine 16 yada 17 tercih edilebilir. Arada 0.1 bar fln fark ediyor ama eaton m45 le 17 kasnak daha iyi uyum sagliyor.
- Methhanol kesinlikle sart ama yanina kaliteli bir ust kapak almak cok daha iyi sonuclar cikarabilir :icon_tup:
- Isletim cok buyuk sorun , pggyback sart
- Header 4-1 gundelik kullanimda nasil olur bilemiyorum , genelde bolton urunler 4-2-1 ve hakikaten sesliler...
cooper s in işletimindeki sorunlar nedir?
Sefa_vts
17-04-2009, 10:11
Methanol yerine üst kapa uygulaması mantıklı ama methanolün egt ye faydası çok yüksek.. minide farz görkem e ve özgün e ekleme olarak..
komple egzost (s.s,alta,jcw,invidia,borla vs.) ve alta intake'de olmazsa olmazlardan..
Emir_b16a
17-04-2009, 11:01
herkeze teşekkür ederim arkadaşlar :)
cooper s in işletimindeki sorunlar nedir?
Ben TR sınırları içerisinde chip ile elde edilmiş bir başarı göremedim cooperSlerde.. Piggybackler denendi (FIC , TSI ) onlardan da verim alınamadı. Zaten araba çok çabuk ısınıyor, yağı da apayrı şekilde ısınıyor. Başarılı olan bir uygulama görmediğim sürece de , işletiminin sorunlu olduğunu düşünmeye devam edicem aynı colt czt gibi ..
Sorunlu derken ne sorunu var mesela? Isı sorunu zaten motorun doğasında olan birşey bunu chiple kesemezsinki.mcs sahipleri zaten çipten uçuk rakamlar beklemiyorlar çünkü kasnakla boost artıyor çipin yapabileceği şey nedirde yapamıyor onu bi açıklığa kavuşturalım bence :)
eklemeler yapalim hemen :)
- standart cooler oldukca yeterli 4 port buyuk jcw cooler bulunabilir cuzi rakamlara, tabi alta v1 de uygunsa alinabilir ama top mount oldugu icin cok cabuk isinip , gec sogumasi var :rolleyes:
- 19 , chrageri gercekten cok isitiyor onun yerine 16 yada 17 tercih edilebilir. Arada 0.1 bar fln fark ediyor ama eaton m45 le 17 kasnak daha iyi uyum sagliyor.
- Methhanol kesinlikle sart ama yanina kaliteli bir ust kapak almak cok daha iyi sonuclar cikarabilir :icon_tup:
- Isletim cok buyuk sorun , pggyback sart
- Header 4-1 gundelik kullanimda nasil olur bilemiyorum , genelde bolton urunler 4-2-1 ve hakikaten sesliler...
genelde 4-1 bro üretilen headerslar.. supersprint inki 4-2-1 di sanırım.. bence 4-1 daha iyi..
ic konusunda standart ic yeterli :) bide custom water spray yaparsanız güzel olur :D:D bence diğerlerine çok gerek yok ama uğraşırım fmic yaparım diyorsanız ayrı :p
kasnak olarak da 17 yeterli.. üstü sc yi çok yorar boş yere ısınır kayış kopartabilir arıza ışığı yaktırabilir.. ben 16 lık m7 kullanıyorum.. krank kasnağına bence dokunmayın orj kalsın.. işletim konusu saygıdeğer yüce adminimiz oz un ellerinden öper :D
üst kapak gerçekten çok kötü ona da bi çözüm lazım :) en büyük sorun egt..
yekta bro bize iyi bir yazılım şart :o
UmuT DoGaN
17-04-2009, 13:54
Arkadaşlar bu Methanol kit nedir acıklayabilir misiniz ?
Sefa_vts
17-04-2009, 13:56
motor içine su ile karışık metanol basıosunuz.. bu motor sıcaklığını düşürüo.. nos gibi değil.. Egt için birebir..
UmuT DoGaN
17-04-2009, 14:03
Teşekkür ederim.
motor içine su ile karışık metanol basıosunuz.. bu motor sıcaklığını düşürüo.. nos gibi değil.. Egt için birebir..
yalnız su terkos değil, saf su.. :)
yalnız su terkos değil, saf su.. :)
hayır bıldıgın musluk suyu koyuyorsun...amac ıntake tempı dusurmek aynı zamanda oktan yukselmesı sebebıyle avans acabılmek bunlar nedenıylede egt de dusus...
standart kapakla methanol kullanılmasının siboplara zararı olur mu?
okuduğum kadarıyla mini de bi sorun yok :) ben de detaylı bilmiyorum ama minide bir sorun olmadığına göre diğerlerinde de olmaz heralde :)
pesimist206
17-04-2009, 22:05
söleyeyeim
Alta V1 cooler alabilirsin
Altanın 19 luk kasnağını alabilirsin
Methanol kit
Egzantirik yay sapka
Cip deil Adamgibi bir pigggyback (nedenlerivar:))
Headers 4-1 olması tercihimdir:)
++++
bnce 19 luk kasnak asırı yorar aracı 17 lık yeterlı , alta cai olmassa olmazı , bu işlemler beklentılerını karsılayacaktır ztn mcs ye ne yapsan yarıyor =)
Sefa_vts
17-04-2009, 22:11
++++
bnce 19 luk kasnak asırı yorar aracı 17 lık yeterlı , alta cai olmassa olmazı , bu işlemler beklentılerını karsılayacaktır ztn mcs ye ne yapsan yarıyor =)
AÇıkçası filtrelerin flow değerlerini bilmeden.. Geçirgenlik vs bilmeden yorumlamak yanlış.. Costum bir kit çok daha iyide olabilir..
pesimist206
17-04-2009, 23:16
AÇıkçası filtrelerin flow değerlerini bilmeden.. Geçirgenlik vs bilmeden yorumlamak yanlış.. Costum bir kit çok daha iyide olabilir..
abı ben aracıma uyguluyorken epey olctum bıctm k&n typoon kullananlarda cok memnun olduklarını dıle getırdıler , cooper s asırı ısınan bır arac ve fıltrede motora cok yakın custom bır kıt yapılsa bıle motor sıcaklıgının ayrılması ıcın bır kazan yapılmalı altada ztn bunu yapmıs,geçirgenlige gelınce altann fıltresı ztn sunger tek sorun ıslanması durumnda olusuyor oda ztn fıltrenın yukarda olmasıyla cozumlenmıs bırde en buyuk dayanagım altanın sadece mini için uretım yapıyor olması bnce onlarda en az bzm kdr dusunmuslerdır :) =) yanı en azndan ben boyle bılıyorum :)
Arkadaşlar bu Methanol kit nedir acıklayabilir misiniz ?
emmeden basıldığında sıvı halden buhar hale geçerken ortamdan ısı enerjisi çekerek sıcaklığı düşürür, vuruntuyu engeller ayrıca tabiki yanmasındanda belirli avantajlar sağlanır yüksek güçler yüksek saflıktaki methanolle çıkarılabilir
@Rckid sorun yok Methanol ve su hiçbir ZARAR Vermez :) güvenle sıkabilirsin stock turbo bir arabanda bile :) ama methanol e göre ayar ayapılırsa bitrtttiğinde depondaki methsu ozaman zarar verebilir
bakın 19 luk kasnak dedim üstüne methanol Dedim üstüne yazılım Dedim baqın beyler ciddi güç istiyorsanız gerçekten piggyback yada standalone birseye geçmeniz gerekiyor gerçekten Methanolumu basarım yanma odam soğur ona göre bazı etkenlerinde yardımıyla (örn intake Temp). Programı yaparsınız gayette güzel olur :) intake temp göz önüne alınarak arabanız cidddi biçimde koruna bilebilir :)
filitre kitine gelince cidd kötü yerde duruyor okeyde minicikler arabasına kıyamadığı için çok daha güzel bitr hava girişi yapabilirler camın sol önüne ozaman çok ta güzel olur :)
iat düşürsek bile 19 luk sc için zararlı değil mi? zaten çok bir basınç farkı yaratmıyor risk almaya değer mi? :)
filtre için projen nedir deneyelim? :D :D
cam onu sol yagmur izgarasina orciari scoop var cokta faydali oluyor :)
alta yada kn kitleri bir yana en guzel kutu JCW kit , aciyorsun demin bahsettigim izgaraya denk gelen bolumunu , soguk hava yagiyor oradan filtreye : )
ozgun 19 un birde kayis koparma sorunu var , net bir sekilde hic bir kayis dayanmiyor ve kayis ayni zamanda su pompasinada bagli , kopmasi durumunda aniden neler olabilecegini dusun.. krank ve alternatorun degismesine de karsiyim . krankin orjininde damper de var hem :)
iat düşürsek bile 19 luk sc için zararlı değil mi? zaten çok bir basınç farkı yaratmıyor risk almaya değer mi? :) filtre için projen nedir deneyelim? :D :D
sc hep ısınır sen sanıyormusunki 17 gazlarken ısınmıyor :)
filitre kiti basit ama biraz plastik işçiliği gerektirir :)
tamam bende başka bişi demiyorum ki :) zaten dandik meret iyice kasmaya gerek var mı kayışı filan sence? :)
jcw kit inde s lerde pek bir esprisi yok gibi.. çünkü o kapakçık tps ile açılıp kapanıyor o tesisatı çekmek zaten gereksiz hatta olup olmayacağını bile bilmiyorum :) sürekli açık kalınca da zaten altanın kitindeki kutudan pek bir farkı kalmıyor :)
en iyisi turbo yapalım dimi :D
cam onu sol yagmur izgarasina orciari scoop var cokta faydali oluyor :)
alta yada kn kitleri bir yana en guzel kutu JCW kit , aciyorsun demin bahsettigim izgaraya denk gelen bolumunu , soguk hava yagiyor oradan filtreye : )
ozgun 19 un birde kayis koparma sorunu var , net bir sekilde hic bir kayis dayanmiyor ve kayis ayni zamanda su pompasinada bagli , kopmasi durumunda aniden neler olabilecegini dusun.. krank ve alternatorun degismesine de karsiyim . krankin orjininde damper de var hem :)
benim anlamadığım siz devir sewiorsunuz çevirirseniz kopar kayış :)
benim anlamadığım siz devir sewiorsunuz çevirirseniz kopar kayış :)
devir cevirmeden boost gelmiyor, 19 bariz sekilde isinmakla beraber cok o supercharger i over rev yapiyor. Kaldiki 17 ile cok bir boost farki yok eski denemelerde ayni ekipmanlar olan bir cok mini ile denedim 19 luk kasnakli eger gercekten ise yarasaydi daha önde yer alirdi. 17 lik kasnakla 2 senede bi kayis koptu o da uzun süre kullanmaktan, uyardilar kopar bu degistir diye korfeze gitcez diye ugrasamamistim : )
Ben TR sınırları içerisinde chip ile elde edilmiş bir başarı göremedim cooperSlerde.. Piggybackler denendi (FIC , TSI ) onlardan da verim alınamadı. Zaten araba çok çabuk ısınıyor, yağı da apayrı şekilde ısınıyor. Başarılı olan bir uygulama görmediğim sürece de , işletiminin sorunlu olduğunu düşünmeye devam edicem aynı colt czt gibi ..
Orjinal beynini maplemek yerine piggyback yapmanın tek mantıgı, ya orjinal beyne istenilen yaptırılamıyordur (bu bilgi yetersizligi veya beynin istenilen verileri yapamaması) yada aracın orjinal beynine mudahale edilemiyor olmasıdır. Cooper S lerde bana sorarsanız yukarıda solediklerimin hiçbirisi yok. Cooper S lerde EGT sorunu dısında map problemi oldugunu dusunmuyorum. uzerindeki siemens beyin gayette basarılı ve uygulamaya izin verebilen bir beyin. İyi calısılmıs bir dosyayla hiçbir sıkıntı yasancagını dusunmuyorum.
SC yi over rev nedemek :)
kimse kusura bakmasında burdaki gibi kazmaca yüklenen mini az var yurt dışında AAAA ÇİP yaptım süperr :) HAT aa kırıldı işte herşey al tak ile olmuyor bir çok insan aa arıza yaktı e yakar over boost oluyor :) çipte bunu kaldıramıyor süper :) oluyor
Merhanolsuz miniye binilmezTR de bu bir gerçek
peki 19 luk kasnakla gergide satılıyorneden kimse onu almıyor 450$ diğe olabilirmi acaba ?
@erh over boostu çözemiyorsun malesef ben çözenini görmedim :)2 barlık map sensoru var arabanın üzerinde 1 vacum 1 boost 1.10 dan sonra yakıyor direk aytrıyetten çip yapıp ta kırılmayan mini sayısı baya az en kötü 1 kere yada 2 kere buji kırmışliği vardır
SC yi over rev nedemek :)
kimse kusura bakmasında burdaki gibi kazmaca yüklenen mini az var yurt dışında AAAA ÇİP yaptım süperr :) HAT aa kırıldı işte herşey al tak ile olmuyor bir çok insan aa arıza yaktı e yakar over boost oluyor :) çipte bunu kaldıramıyor süper :) oluyor
Merhanolsuz miniye binilmezTR de bu bir gerçek
peki 19 luk kasnakla gergide satılıyorneden kimse onu almıyor 450$ diğe olabilirmi acaba ?
@erh over boostu çözemiyorsun malesef ben çözenini görmedim :)2 barlık map sensoru var arabanın üzerinde 1 vacum 1 boost 1.10 dan sonra yakıyor direk aytrıyetten çip yapıp ta kırılmayan mini sayısı baya az en kötü 1 kere yada 2 kere buji kırmışliği vardır
Simdi o konuyla ilgili yaziyi tekrar bulamayacagim.. icindeki sürtünmeyle alali belli bir devirin uzerinde verimli olmadigi yazilip cizilmisti bunun hesaplamalari mevcuttu da herneyse. Benim aracim ne ariza isigi yakti nede motorla alakali herhangi bir parca kirildi. Kazmaca yaptigim tek sey ilk hava filtrem ve stoplari karartmamdi. Tek kırdıgım sey spiral di. Methanol suz mini ye yaklasik 5 sene bindim evet bazen ısıdan dolayi aracin yavasladigi kesin ama methanolsuz binilmez diye bir kavram da yok bence. Aracim 120.000km civarinda satildi ve o saate kadar sadece benzin pompasi yüzünden stop etti. Cok azicik bir boost artisi ve bol ısı için evet 450$ verilmesi pek mantıklı degil.
Overboost meselesini bende cozememistim ama her zman yakmıyordu. Ozgun benim mini ile alakali zdigim seyleri digerleriyle karistirmassan sevinirim.
Orjinal beynini maplemek yerine piggyback yapmanın tek mantıgı, ya orjinal beyne istenilen yaptırılamıyordur (bu bilgi yetersizligi veya beynin istenilen verileri yapamaması) yada aracın orjinal beynine mudahale edilemiyor olmasıdır. Cooper S lerde bana sorarsanız yukarıda solediklerimin hiçbirisi yok. Cooper S lerde EGT sorunu dısında map problemi oldugunu dusunmuyorum. uzerindeki siemens beyin gayette basarılı ve uygulamaya izin verebilen bir beyin. İyi calısılmıs bir dosyayla hiçbir sıkıntı yasancagını dusunmuyorum.
Ozgununde bahsettiği gibi basınç gördüğü zaman beyin ne yapacağını şaşırıyor. Yazılımsızlardan pek farkı yok açıkçası .. dün şahit olduğumuz kırılan bi mini de de 10.9 afr tutturulmuş (340cc ile %90 duty cycle) , knock yoktu deniyor ama araba ısınıyor ve kırılıyor.. Yazılımsızı avansla geziyor ama kırılmıyor.
Sistem orjinal ekipmanlarıyla çok başarılı olabilir , bolt onlara iyi cevap veriyor olabilir ama bir çizgiyi geçince işler tam tersine dönüyor ..
bir arkadasımdan gelen deneyim ve izlenim..
yazıyı yazan arkadasın aracı
2006 auto mcs - 17 kasnak + Cai + alta v1 IC + SS header + SS kat + JCW egzoz
Bahsi geçen Sinan ın aracı ise 2005 manual MCS * 17 kasnak + IC + cai + Header + egzoz + superchips
aynen yazdıkları ..
"Dükkandan çıktım, yolda ara sıra tam gaza geçtiğimde yani WOT pozisyonunda (wide open throttle) pek sorun yok, 700-800 maks oluyor. Ne zamanki 3 ve 4 gibi iki vitesi arka arkaya WOT bitiriyorum, o zaman 900-920ye dayanıyor EGT göstergesi.
TEM'de Sahrayıcedid'e yaklaşırken 200-210 civarı artık 5ten 6ya atayim dedim, direksiyondaki düğmeye dokunmamla birlikte devir düşüp vitesi atarken bir anda sarı DSC ışığı da yandı. İlk kez oluyor.. Sinan, onda da olduğunu söylemişti, geçen pistte konuştuğumuzda... Performansta bir şey yok, sadece o lamba o an sönmüyor, içeriden DSC on-off yapsan da. Sinan durunca kontak aç-kapa yapıyormuş, ben de denedim çare oldu. Bu arada DSC gerçekten devre dışı kalıyor gibi, bizim burada küçük bir tünel var Ethemefendiye çıkan, orada arkayı tatlı tatlı bıraktı araba, DSC olsa o kadar bırakamazdı. "
haydi bakalım çık işin içinden çıkabilirsen .. Overboost durumu 19 ve üstü küçültülmüş kasnaklarda oluyor sadece. Bu arabada tek bildiğimiz güvenlik önlemi ise limit bir değer üstüne çıkıldıktan sora direk DSC yi iptal etmesi .. Safe mode a da geçiyorsa artık avasn ı geri mi çekiyor ne yapıyor meçhul bir durum söz konusu..
Simdi o konuyla ilgili yaziyi tekrar bulamayacagim.. icindeki sürtünmeyle alali belli bir devirin uzerinde verimli olmadigi yazilip cizilmisti bunun hesaplamalari mevcuttu da herneyse. Benim aracim ne ariza isigi yakti nede motorla alakali herhangi bir parca kirildi. Kazmaca yaptigim tek sey ilk hava filtrem ve stoplari karartmamdi. Tek kırdıgım sey spiral di. Methanol suz mini ye yaklasik 5 sene bindim evet bazen ısıdan dolayi aracin yavasladigi kesin ama methanolsuz binilmez diye bir kavram da yok bence. Aracim 120.000km civarinda satildi ve o saate kadar sadece benzin pompasi yüzünden stop etti. Cok azicik bir boost artisi ve bol ısı için evet 450$ verilmesi pek mantıklı degil.
Overboost meselesini bende cozememistim ama her zman yakmıyordu. Ozgun benim mini ile alakali zdigim seyleri digerleriyle karistirmassan sevinirim.
onurcan arabanda ne vardı 15 yada 17 biliyorum ? kastak egsozt baska ? 19 kasnak alt üst kasnakların yokttu dimi ? eee ozaman ne arızası yakmayı bkliosun 1.2 diyorum sen ne diyorsun bana adam beygir almak istiyor :) napıcaksın bukadarmı diceksin ? kapak işeletttinmi oversize subab taktınmı tepkilerini biliyormusun büyük kelebek taktınmı ısı artışıının %6 oranında düşürdüğünü biliyormuydun ?
bak o araba baslı başına yanlış bir dizayn bence r56 onun için motoru değişti diebiliriaz hatta bir makalede bu yazılmıştı olaylar çıkmıştı hatırlıyorum
benim arabamda ne oldugunu cok sayili insan biliyor. Evet alt kasnak takmadim niye? damperi yok. Auto drom gibi br pistte garanti kıracagimi biliyordum dampersiz + kayis kopacagini da cok iyi biliyordum. Kapak isletmedim satin aldim subaplarla beraber, büyük kelebek takmadim cunki geri kalani genisletmeden cok bir verim alinmiyordu istersen arabanin geri kalan kismi icin ozelden mesajlasiriz.
Evet kotu bir dizayndı, 10 senelik bir motoru supercharger ekleyip sunmak zaten hic bir zaman basarili olan bir hamle olmadi. 5 sene bu araci gelistirdim ve yaristim iyi yada kötü her günüm bu arabanin tepesinde gecti lütfen bilmek yada bilmemek kelimelerini bu anlamda kullanmayalim.
ölçtürdünmü kaç beygirdi :)
hangi marka kapak aldın :)?
bir arkadasımdan gelen deneyim ve izlenim..
yazıyı yazan arkadasın aracı
2006 auto mcs - 17 kasnak + Cai + alta v1 IC + SS header + SS kat + JCW egzoz
Bahsi geçen Sinan ın aracı ise 2005 manual MCS * 17 kasnak + IC + cai + Header + egzoz + superchips
aynen yazdıkları ..
"Dükkandan çıktım, yolda ara sıra tam gaza geçtiğimde yani WOT pozisyonunda (wide open throttle) pek sorun yok, 700-800 maks oluyor. Ne zamanki 3 ve 4 gibi iki vitesi arka arkaya WOT bitiriyorum, o zaman 900-920ye dayanıyor EGT göstergesi.
TEM'de Sahrayıcedid'e yaklaşırken 200-210 civarı artık 5ten 6ya atayim dedim, direksiyondaki düğmeye dokunmamla birlikte devir düşüp vitesi atarken bir anda sarı DSC ışığı da yandı. İlk kez oluyor.. Sinan, onda da olduğunu söylemişti, geçen pistte konuştuğumuzda... Performansta bir şey yok, sadece o lamba o an sönmüyor, içeriden DSC on-off yapsan da. Sinan durunca kontak aç-kapa yapıyormuş, ben de denedim çare oldu. Bu arada DSC gerçekten devre dışı kalıyor gibi, bizim burada küçük bir tünel var Ethemefendiye çıkan, orada arkayı tatlı tatlı bıraktı araba, DSC olsa o kadar bırakamazdı. "
haydi bakalım çık işin içinden çıkabilirsen .. Overboost durumu 19 ve üstü küçültülmüş kasnaklarda oluyor sadece. Bu arabada tek bildiğimiz güvenlik önlemi ise limit bir değer üstüne çıkıldıktan sora direk DSC yi iptal etmesi .. Safe mode a da geçiyorsa artık avasn ı geri mi çekiyor ne yapıyor meçhul bir durum söz konusu..
ben sadece cok sogukta aynı durumla karsı karsıya kalıyordum dsc kendini iptal edip CAN hatasi veriyor ve o an fark ettigim kadariyla arabayi zengine cekiyior cunki benzin sarfiyati yaklasik 1.5 katina cikiyordu.
edit:klavye hatalari
ölçtürdünmü kaç beygirdi :)
hangi marka kapak aldın :)?
benim arabamin tek olcumu kasnak egzos ve fitre varken yapildi, gerekte duymadim. benim yarisim bildigin uzere duz yolda degildi. + dalga mi geciyorsun hangi marka falan bagzi kolpa insanlara benzettin sanirim. Hala daha acikta 1 tane daha kapagim vardir denemek icin sacmalaayacagim ki aracimi sattim bu yuzden cebellesmiyorum.
gecem gündüzüm bu aracla gecti, gizli kapakli kalan cok uygulama yaptim ve bunlari projectyada baska basliklar altinda hic bir yere sunmadim ve hic birseyde kirmadim bunu da herkes biliyor, ben ilk zamanlari disinda arabanin üzerinde ne vardir diye sunmadim o arac satildiktan sonra ise hic sunmayacagim cunki kanitlama sansim yok.
Ama kazmaca yükleyip hic birsey kirmadik digerlerinin aksine sanirim bu yüzden bu sorgulama seklindeki sorular ortaya cikiyor. Keske birsey yazmasaydim da bu konuda cevap yazmak icin vakit harcamasaydim.
iyi gunler.
onurcan ne taktın kaç basıyordunde ne kırılmadı devir ne ceviriyordunda kırılmadı ne çip vardında kırılmadı ? ayrıca neispat edersen et bazı gerçekler var boşuna inat etme yani:rolleyes:
kapağın ne marka dedim demediğin kalmadı burdami işletttin kapağını başka biyerdenmi aldın insa ngibi soru sordum muhalefet yapıyorsun .Ha çok büyük derdin varsa senin yaptığının emin ol cok daha fazlasını yapabilrim istersen bi sinan in arabasına binseydin he sadece .7 basmasına rağmen 241 beygir aldım yeterlimi sana ? BASINC yok uyandırım .7 barEGt de 800 ü geçmiyordu.
ben sana ne kanıtlıcam onurcan ? ya ne harcarsan harca banane. Sıkıntın var galiba hı ? biraz havalı gördüm seni kusura bakma ama hani Methanol un bana 100 derece intake i olan arabayı yaklaşık 30 40 lara düşürmediğini iddda edicek kadar kesin kanıtların olucağını sanmıyorum hani ben yasadımda ondan biliyorum HAaa methanolun işe yarayıp yaramadığnıda sana sorucak değilim herhalde deilmi ? sen intake in kaç derece olduğuna baktınmı gazlarken mini cooperda? ben bizzzat test etttim ben sana söliyeyim intercooler olmasına rağmen malesef 3. basıstan sonra 50~59 derece min.
Hepsini geçtimde sen neyi kanıtlamaya çalışıosun anlamadım ben :) sen benle vakit harcama aman :)
birşey idda ediyorsan hurafelerle değil kanıtlarla konuş bence :icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.