Orijinalini görmek için tıklayınız : kaç kg kaç hp ye denk gelir
bi sitede bi arkadas 7 kılo 1hp guce denk gelır dıye yazmıs bı sıtede cok sacma geldı arkadaşlar
o zaman arabaya 5 kişi binsek 75er kılodan 375 kılo yapar 40 kıloda eşyamız olsa 415 kılo yapar bunu 7ye bölersek 59 cıkıyor 75 hp lık bır 206 yı örnek versek 16 hp kalıyor gerıye nasıl gıdıyor bu araba 16 hp ile_?
Mechanical horsepower
hp(I) ≡ 33,000 ft·lbf/min
= 550 ft·lbf/s
= 745.6999 W
Metric horsepower
hp(M) ≡ 75 kgf·m/s
bılımsel acıklama buymuş
nitrO_Oxide
22-04-2009, 23:07
eskiden bi forumdada tartısılmıstı
60 kilo 20 beygir diolardı :)
neye gore hesap yaptılar bilmiorum
O 7 kilo bir beygir olayı şöyle. Aracının normal şartlar halinde bir sürücü yarım depo benzin vs.vs. yani tek başına en hafif olarak sürülebilecek halindeykenki ağırlığı ile mevcut beygir gücünü bölersin. Bunun sonunda 1 beygir başına kaç kilo düştüğü ortaya çıkıyo. Aracına katıcağın kiloların performansına ne kadar etkileyeceğini gösteren KABA TASLAK bir bilgi oluyor elinde.
Ahmetfikri
22-04-2009, 23:10
ince hesaptan anlamam ama 120 kiloluk biri rollinge çok etki ediyor gördük
gecenin 12 sinde bumu geldi hocam aklına :)
bence cok saçma bisey..gerckten varmı böyle bisey :):)
yani araba 200hp'dir ve 1000kg'dır.. Kg başına 5hp düşer...
ama 7kilo 1 hp cok saçma bnce
O 7 kilo bir beygir olayı şöyle. Aracının normal şartlar halinde bir sürücü yarım depo benzin vs.vs. yani tek başına en hafif olarak sürülebilecek halindeykenki ağırlığı ile mevcut beygir gücünü bölersin. Bunun sonunda 1 beygir başına kaç kilo düştüğü ortaya çıkıyo. Aracına katıcağın kiloların performansına ne kadar etkileyeceğini gösteren KABA TASLAK bir bilgi oluyor elinde.
:icon_tup::icon_tup:
valla gecenın yarısı aklıma takıldı napim
valla onu bunu bilmem ama + bi kişi baya etkiliyor performansı.
demek ıstedıgım şu yanı arabaya 7 kılo yuk attıgın zaman 1 hp dusuyormus
Ferhat_V
22-04-2009, 23:24
demek ıstedıgım şu yanı arabaya 7 kılo yuk attıgın zaman 1 hp dusuyormus
böyle bişey olsa ticariler yürümezdi..:D
nasıl hesaplanıyo bilen biri kesin sonucu nasıl buluyoruz anlatsa keşke..
demek ıstedıgım şu yanı arabaya 7 kılo yuk attıgın zaman 1 hp dusuyormus
Beygir felan düşmüyo. Sanki 1 beygirin azalmış gibi performansta fark ediyo. Sen şimdi 0 dan 100 km hıza tek başına 10 saniyede ulaşıyorsan aracında 4 kişi daha varken 14-15 saniyede ulaşırsın. Yani performansı etkiler olay kısacası bu. Ayrıca aracın standart olarak 100hp ve 1000 kilo ise sen hiç aracını güçlendirmeden sadece aracından 100 kilo ağırlık söksen. Koltuk stepne felan filan aracın 10 hp güçlenmiş gibi daha performanslı olur. Kısaca anlatılmak istenen bu.
ama yuksek hızlardada hafif aracı cok kesıyo ruzgar bu taraftanda zarar etmıyomuyuz
bu dedikleriniz tabi, duz ve egimli zeminlerde farklilik gosterir, ayrica agirlik arttigi icin lastik direnci, aks bilyesi direnci artar, yokus assagi tam tersi momentum artacagi icin tam tersi sonuclarda dogurabilir, buda frenleriniz fazla isinmasiya kompanse olur
hp için para harcamayın aracınızı hafifletın :D:D
ama yuksek hızlardada hafif aracı cok kesıyo ruzgar bu taraftanda zarar etmıyomuyuz
ruzgar direnci arabanin aerodinamigiyle alakali, ama senin bahsettigin savrulma hissi, arac agirken lastikle yer arasindaki belli bir kuvvete karsi olan direnc arttigi icin (ornek: arac ileri giderken surtunmeden dolayi olan direnc ters yondedir ve agirlikla orantilidir), daha iyi kontrol edebiliyorsun. tabi aracta c.g.(turkcesi nedir: center of gravity) birazda yere yakinlasmis da oluyor.
Center of Gravity; Kutle Çekim Merkezi
Istilldo
22-04-2009, 23:46
ne alakası var arkadaşım kilogram ile beygir farklı şeyler
birinin birimi Nm/s digerinin kg bi alaka yok yani aralarında kg ekledikce veya cıkardıkca arabanın beygiri degismez
sadece ton başına beygiri değiştiği için hızlanması değişir
bu değişen hızlanmanında güce oranı vardır heralde yokmudur
off tam 106 vtec konusu:)
120hp 950kg
160hp 1150kg
moment(tork) ve ağırlık ivmelenmeyi etkiler yol srütnmesini vs etkilediği gibi oturup hesap yapmak gerekir
Sana sölenen 7 kilo bence nedir biliyormusun araban 930kg bunu 120hp ye bölüyorlar böylece kg başına düşen hp yi buluyorlar buradan yolacıkarak her 7 kg yük olduğunda arabanın 1hp daha düşük olacağına inanıyor eski şamanlar :D
7 kg ~1hp
4hp ~1 boy
28 kg ~1boy
56 kg ~2 boy
kabataslak bu sekılde. cogu zaman dogru cıkmıstır.
ama bunu net sekılde hesaplamak mumkun degıldır.
en iyisi yolda denemek
buyrun tek kişi ve 2 kişi roll örnegi
ıbıza tek kişi - egvtec 2 kişi
http://videos.streetfire.net/video/egvtec-ibiza-tdi_203911.htm
ıbıza 2 kişi egvtec tek kişi
http://videos.streetfire.net/video/eg-vtec-ibiza-tdi_203912.htm
ilk deneme civic 2 kişi
2 deneme civic tek kişi
fark ortada bence....
http://www.youtube.com/watch?v=XYM2bSfAlio&feature=channel_page
buyrun tek kişi ve 2 kişi roll örnegi
ıbıza tek kişi - egvtec 2 kişi
http://videos.streetfire.net/video/egvtec-ibiza-tdi_203911.htm
ıbıza 2 kişi egvtec tek kişi
http://videos.streetfire.net/video/eg-vtec-ibiza-tdi_203912.htm
ilk deneme civic 2 kişi
2 deneme civic tek kişi
fark ortada bence....
http://www.youtube.com/watch?v=XYM2bSfAlio&feature=channel_page
7 kılo 1hp
4hp 1 boy hesabı bu vıdeolarda da tutarlılıgını surduruyor.
vıdeolarda kı cameraya ceken kısı 70 kılo cıvarı ıse yaklasık 3 boy etkıler.
bır aractan dıgerıne bındıgınde bırı hızlanıp bırı yavaslagıgı ıcın yaklasık 6 boy eder.
7 kılo 1hp
4hp 1 boy hesabı bu vıdeolarda da tutarlılıgını surduruyor.
vıdeolarda kı cameraya ceken kısı 70 kılo cıvarı ıse yaklasık 3 boy etkıler.
bır aractan dıgerıne bındıgınde bırı hızlanıp bırı yavaslagıgı ıcın yaklasık 6 boy eder.
işte ne bılım kanka :D
arkı bındı bana zor yakaladım
ındı ona bındı
hıc zorlanmadım bıle dırek atlamsıtım one :)
agırlık cok fark edıo:)
7 kg ~1hp
4hp ~1 boy
28 kg ~1boy
56 kg ~2 boy
kabataslak bu sekılde. cogu zaman dogru cıkmıstır.
ama bunu net sekılde hesaplamak mumkun degıldır.
en iyisi yolda denemek
hesap bencede geçerli..:)
o hesabı her otomobil için söyleyemebilirsiniz torku(momenti) tekerlek yarıçapına böldüğünüzde otomobili hareket ettiren kuvveti bulursunuz bu kuvveti yol sürtünmesinden dolayı gelen kayıplar,eğimden dolayı olan kayıplar, hava sürtünmesinden dolaı olan kayıplar, ivmelenmeye eşitleyerek istediğiniz veriyi elde edebilirsiniz motor momenti değişmeden ağırlık düştüğünde yola harcadaığınız sürtünme azalacak, eğime harcadığınız sürtünme azalacak, ivmelenme artacaktır(formul gereği) fakat şu kg şu beygir demek her otomobil için geçerli olmayabilir
kesinlikle, her otomobilde geçerli deildir.
o hesabı her otomobil için söyleyemebilirsiniz torku(momenti) tekerlek yarıçapına böldüğünüzde otomobili hareket ettiren kuvveti bulursunuz bu kuvveti yol sürtünmesinden dolayı gelen kayıplar,eğimden dolayı olan kayıplar, hava sürtünmesinden dolaı olan kayıplar, ivmelenmeye eşitleyerek istediğiniz veriyi elde edebilirsiniz motor momenti değişmeden ağırlık düştüğünde yola harcadaığınız sürtünme azalacak, eğime harcadığınız sürtünme azalacak, ivmelenme artacaktır(formul gereği) fakat şu kg şu beygir demek her otomobil için geçerli olmayabilir
genel olarak goz onunde olan aracların cogunda tutuyor bu hesap
(gti-vti-gsi-si-rs-rc-gt gibi)
tabi senın dedıgın gıbı bırcok onemlı unsur var.
gerı hesaplayım gercek sonucu bulsak bıle mıllet daha ıkı arac arasındakı farkı gozuyle hesaplayamıyor:D
kendı gecınce 10 boy , gecılınce 1 boy gecıldım dıyen cok:D
Onu bunu bılmem benım matematıgımde bıarz zayıftır :d Ama bizzat denedıgım birşey var ;eger beygirle kg ters orantılıysaa kesınlıkle arkadaşların söyledıgıı dogruu...
Örng :106 yı bi 14 lerle kendı janttı ile dene bi vteclee Birde 15 le 306 jantı takılı şekıldee dene Veyaa 106 x106 stok kafa kafaya giderken; biri 15 jantlı oldumuu en az 2-3 boy fark çıkıyorr ortayaa. barız şekıldee;yanıı çok ufak bı agırlıkk arabanın hp kaybetmesınee yol açıyor bence...
Onu bunu bılmem benım matematıgımde bıarz zayıftır :d Ama bizzat denedıgım birşey var ;eger beygirle kg ters orantılıysaa kesınlıkle arkadaşların söyledıgıı dogruu...
Örng :106 yı bi 14 lerle kendı janttı ile dene bi vteclee Birde 15 le 306 jantı takılı şekıldee dene nasıl ark çıkıyor ortayaa barız şekıldee;yanıı çok ufak bı agırlıkk arabanın hp kaybetmesınee yol açıyor bence...
o agırlık degılde donme capından kaynaklanıyor
peki torku 400nm olanla torku 200nm olan arasında bu 1 kişi veya 2 kişinin farkı nedir?
peki torku 400nm olanla torku 200nm olan arasında bu 1 kişi veya 2 kişinin farkı nedir?
ağırlık farkediyor ağırlık farkettiğinde formuldeki değerler değişiyor
torkta otomobili hareket ettiren kuvveti değiştriyor
7 kılo 1hp
4hp 1 boy hesabı bu vıdeolarda da tutarlılıgını surduruyor.
vıdeolarda kı cameraya ceken kısı 70 kılo cıvarı ıse yaklasık 3 boy etkıler.
bır aractan dıgerıne bındıgınde bırı hızlanıp bırı yavaslagıgı ıcın yaklasık 6 boy eder.
+ 172
bu rakamlar RS ıcın gayet dogru.
7-1 ve 7-4
peki torku 400nm olanla torku 200nm olan arasında bu 1 kişi veya 2 kişinin farkı nedir?
hp lerde onemlı ama
hp lerde onemlı ama
hp zaten torkun açısal hızla çarpımıdır :)
hp zaten torkun açısal hızla çarpımıdır :)
hondalarda acısal hız carpımı yüksek galiba beygir torku gecio:)
açısal hız devrin bir fonksiyonudur, hondanın biraz motor karakteriyle alakalı bir durum o açısal hız aynıdır aynı devir sayısı gibi düşünebilirsiniz :)
hp zaten torkun açısal hızla çarpımıdır :)
valla o kadar ayrıntısını bılmem benım hp onemlı dedıgım
200hp 400nm aracla
200hp 200nm aracın kılodan etkılenme oranları farklıdır
yıllardan berı benım bıldıgım boyledır 7 kg 1 ps tekabul eder hafılatı aracın dahada hızlansınn yanıı
valla o kadar ayrıntısını bılmem benım hp onemlı dedıgım
200hp 400nm aracla
200hp 200nm aracın kılodan etkılenme oranları farklıdır
tabiiki farklı olacak :)
peki torku 400nm olanla torku 200nm olan arasında bu 1 kişi veya 2 kişinin farkı nedir?
hp lerde onemlı ama
hp zaten torkun açısal hızla çarpımıdır :)
valla o kadar ayrıntısını bılmem benım hp onemlı dedıgım
200hp 400nm aracla
200hp 200nm aracın kılodan etkılenme oranları farklıdır
tabiiki farklı olacak :)
yani açısal hız flan katmaya gerek yok kafalar karısmasın ıyıce:)
aynı hp lerde torku cok olan kılodan daha az etkılenır.
ama torku olanın sanzumanı uzundur torku az olanın sanzumanı kısadır o zaman gene degısır.
bu kadar ınce ayrıntıya gırmeye gerek yok.kabaca hesabı 7hp 1 boy ıste ıstersen 8 de 6 de gene yaklasık sonuclar cıkar ama en ıyı olcum denemedır:D
şimdi 7kilo 1 beygir diilmi :D
http://s282.photobucket.com/albums/kk280/Emre-G/?action=view¤t=SV108960.flv
http://s282.photobucket.com/albums/kk280/Emre-G/?action=view¤t=SV108961.flv
Bu videolardanda anlaşılıyor:)
Ahuahuah EMRE araba değiştiriyor sadece :D
Birde biraz daha açık bir şekilde kaç kilo kaç BG olduğu yazarsanız seviniriz :)
acil diyet lazım :P
:D:p kesinlikle moralım bozuldu bu konuyu okuyunca :):)
http://img258.imageshack.us/img258/7933/93297176.jpg
sizin aracınız galiba bu :S kaç kg geliyor ?
kantara girmedim daha hafifleticem çünkü:D
teneke jant
fiber kabut ve bagaj
Hedef 700Kg.
Orjinal 950(Rushatta yazan)
:) motorunuzda yüklüydü yanlış bilmiyorsam . . . kolay gelsin hedefe ulaşırsın umarım.
STOCK :) motor orjinal :)
motor dolu değilmiydi :S vs typer la deneyen araç bu araç değil miydi baya oldu deneyeli gerçi ama?
Araç eskiden yüklüydü 2009 yılı komple stock.
Kasım aralık gibi yeni motor yalıpdı diyebiliyorum yanlışım varsa düzelt kanka (Göki) tam tarihini bilmiyorum.
Ama CTR ile GC8 ile falan yürümesi stock motorla :)
vs typerla denerken stock değildi :S ?
eskiden di typer videosu geçmişe mazi :)
Şu an için no comment :D
http://img258.imageshack.us/img258/7933/93297176.jpg
120den sonra kanatlancan :hahaha: :slomo:
Başka nere kaldı kanka hafiflicek ?
emretorlak
23-04-2009, 14:36
bence cok saçma bisey..gerckten varmı böyle bisey :):)
yani araba 200hp'dir ve 1000kg'dır.. Kg başına 5hp düşer...
ama 7kilo 1 hp cok saçma bnce
200 hp 1000kg bir aracın kg başına 0,20hp düşer:) 5hp düşmesi için aracın 5000hp olması gerekir:)
Senin söylediğin 5kg başına 1 hp düşer:)
120den sonra kanatlancan :hahaha: :slomo:
140 dan sonra arabadan değişik sesler geliyor :D
Başka nere kaldı kanka hafiflicek ?
var olmazmı 20 kg daha var içerde :D
torku olanı daha az etkıler +
hafıf aracı agırlık daha cok etkıler yanı 106, silar gibi bi 1500kglık araca gore agırlık bınınce cok fazla etkılenır %hesabı dıelım..
4 hpde ortalama 180 200 hp cıvarı araclar ıcın gecerlı ıbocan:D araba 80 hp olursa ordada 2boy fılan etkıler belkı, 300hplıktde daha az ordada %hesabı var:D
torku olanı daha az etkıler +
hafıf aracı agırlık daha cok etkıler yanı 106, silar gibi bi 1500kglık araca gore agırlık bınınce cok fazla etkılenır %hesabı dıelım..
4 hpde ortalama 180 200 hp cıvarı araclar ıcın gecerlı ıbocan:D araba 80 hp olursa ordada 2boy fılan etkıler belkı, 300hplıktde daha az ordada %hesabı var:D
konuna baksana olum ne buraya mesaj atıyosun::p
dragstar
23-04-2009, 16:22
140 dan sonra arabadan değişik sesler geliyor :D
var olmazmı 20 kg daha var içerde :D
kliması sisleri tamponun içindeki korulamalar sökükmü daha ne sökücen merak ettim valla:D
böle bişsey ımkansızmı yanı 7kg 1hp bıkac sıtedede okudum yıne böle yazmıslar deli olcam
bi sitede bi arkadas 7 kılo 1hp guce denk gelır dıye yazmıs bı sıtede cok sacma geldı arkadaşlar
o zaman arabaya 5 kişi binsek 75er kılodan 375 kılo yapar 40 kıloda eşyamız olsa 415 kılo yapar bunu 7ye bölersek 59 cıkıyor 75 hp lık bır 206 yı örnek versek 16 hp kalıyor gerıye nasıl gıdıyor bu araba 16 hp ile_?
böle bişsey ımkansızmı yanı 7kg 1hp bıkac sıtedede okudum yıne böle yazmıslar deli olcam
arkadasım nıye delı oluyosun.
sence mantıklı degılmı o kadarda vıdeo koyduk.
ayrıca 75 hp araca 5 kısı bınersek 16 hp mı kalır demıssın.bu hesap yanlıs.
75 hp araca 415 kılo yuklersen aynı aracın bos olanıyla roll yaptıgında 14-15 boy fark yersın buda cok normal.
edo typer
23-04-2009, 17:37
valla ben bı sıtede yazdım 7 kg 1 hpye tekabul eder dıe,amcamlar makara yaptı:D bende he gulum he dedım:D bana ders oldu heryerde herseyı yazmıyom:D
kliması sisleri tamponun içindeki korulamalar sökükmü daha ne sökücen merak ettim valla:D
Klima zaten sökük.
Bende ön tampon 2 adet mevcut şu anda üstünde orjinal tampon ama iç taraf yedek tampon içi takılı oda şase tutan yerleri hariç diğer taraflarını kestim.Arka tampon içi buldugumda onuda kesicem. arka tampon içi ön tarafa göre daha ağır bu arada:)
Onun dışında iç tarafdan bikaç parça daha var10 kilo çıkartmaya çalısıcam.
Şase kesme biçme olmadan anca bu kadar oluyor.Zaten öyle şase kesme yapılmaz kız gibi mübarek tertemiz mal ortaya çıktı herşeyi sökünce :D erelin dibi düştü görünce:D
Not : Durma ile sorun yaşıyorum ciddi anlamda :D
arabanızı sökmeyin söktürmeyin :)
bence kendiniz sökün söktürmeyin :D yiit.
bence yazık milli servet onlar :)
Not : Durma ile sorun yaşıyorum ciddi anlamda :D
sorun başka yerden kaynaklanıyor olmasın?
hafif kütle kolay hızlanır, kolay durur..
Eray Yümsel
23-04-2009, 19:35
ben yorum yapmak istemiyorum bu konuya :D
Not : Durma ile sorun yaşıyorum ciddi anlamda :D
sol ön camurluk içini kes ordan ayagını tekere surtersın:D:D:D:D
eskıden bısıkletlerı oyle durdururduk:D:D
bence yazık milli servet onlar :)
knka söküp çöpe atmıyoruzki temizleyip eve kaldırıyoruz :D gerçi çıkan 50 kg koltuğun neresi servet :D
dragstar
23-04-2009, 19:51
Klima zaten sökük.
Bende ön tampon 2 adet mevcut şu anda üstünde orjinal tampon ama iç taraf yedek tampon içi takılı oda şase tutan yerleri hariç diğer taraflarını kestim.Arka tampon içi buldugumda onuda kesicem. arka tampon içi ön tarafa göre daha ağır bu arada:)
Onun dışında iç tarafdan bikaç parça daha var10 kilo çıkartmaya çalısıcam.
Şase kesme biçme olmadan anca bu kadar oluyor.Zaten öyle şase kesme yapılmaz kız gibi mübarek tertemiz mal ortaya çıktı herşeyi sökünce :D erelin dibi düştü görünce:D
Not : Durma ile sorun yaşıyorum ciddi anlamda :D
arka tampona daha ağır diyorlar ama hiç görmedim:D ön arka tamponun içlerini bende kesmek istiyorum bakalım ztn bu işe başladınmı ya tam sökecen yada sökmicen yarım yamalak olmaz:cool:
niye durma ile sorun yaşıyorsun hafif araba daha kolay durur:confused:
ben şimdilik tesisat ve stepneyi trafik malzemelerini çıkardım 104 kg;)
sorun başka yerden kaynaklanıyor olmasın?
hafif kütle kolay hızlanır, kolay durur..
balatalar yeni disklerimde temiz. söktükten sonra çıktı bu sorun ortaya yüksek hızda hiç güven vermiyor yada psikolojik içerde çok ses var çünkü :)
sol ön camurluk içini kes ordan ayagını tekere surtersın:D:D:D:D
eskıden bısıkletlerı oyle durdururduk:D:D
yaba daba düüüüü :D
bence sen arabana bi rot bi de balans yaptır.. dengesizlik varsa üst hızlarda güven hissiyatını da azaltır, frenajı negatif etkileyeceği gibi bir de psikolojik olarak duramayacağına inanırsın :D
rotbalans doğru diyorsun jantları boyadıktan sonra balansa girmedim baktım titreme bişe yok ne gerek var dedim :)
knka söküp çöpe atmıyoruzki temizleyip eve kaldırıyoruz :D gerçi çıkan 50 kg koltuğun neresi servet :D
yok değeri düşüomuş gibi gelio sökünce,yani bana öle gelio :)
az önce içinde 4 kişi olan bi 106 gti boy boy ayırdım arabam xs
gitmişken rotsuz dönme :)
az önce içinde 4 kişi olan bi 106 gti boy boy ayırdım arabam xs
ayrıdıın arabanın plakası ne??merak ettim tanıdıksa iki dalga geceriz :D
chiefkadir
24-04-2009, 23:19
ayrıdıın arabanın plakası ne??merak ettim tanıdıksa iki dalga geceriz :DFatii draga gelmiyonuzmuuu :D
Bu arada benim bir tezim var onu söyleyem :D
ctr, rs ler için 4hp=1boy :) (dynodaki max.gücü verdiği yerde)
H22Power
25-04-2009, 18:32
konuyu baştan sona okumaya üşendim ama bilgimi paylaşayım 6.425 kg 1hp kayba yol açıyor yani aracınızdan o kadar kilo hafifletirseniz 1hp kazanmış oluyorsunuz sevgiler saygılar....
H22Power
26-04-2009, 17:55
64 kilo 10 hp mı yanı
aynen:icon_tup:
vay be son videoda açık net eşit arçalar olması lazım yinede :D
Istilldo
26-04-2009, 22:24
konuyu baştan sona okumaya üşendim ama bilgimi paylaşayım 6.425 kg 1hp kayba yol açıyor yani aracınızdan o kadar kilo hafifletirseniz 1hp kazanmış oluyorsunuz sevgiler saygılar....
bunun hesabını bana bi anlatırmısın
arnawood omer
26-04-2009, 23:21
aynen:icon_tup:
arkadaşlar böyle bir hesap yok olamaz fizikte yok böyle birşey ben 200kg eksilttim diyelim 120ye kadar 20hp güçlenmiş gibi giderim hız arttıkça fark azalır sonra top speed de ise güç kaybetmiş gibi olabilirim yani hiçbir kg hiçbir hpye denk felan değil hangi hızda nasıl denk gelebilir böyle bir hesap yok
64kg 10 hp demişsiniz 10hp bir motorum var ben birde 70kglik birisi bindi ne oluyor yani motor gitmiyormu geri geri mi gidiyor?
arkadaşlar böyle bir hesap yok olamaz fizikte yok böyle birşey ben 200kg eksilttim diyelim 120ye kadar 20hp güçlenmiş gibi giderim hız arttıkça fark azalır sonra top speed de ise güç kaybetmiş gibi olabilirim yani hiçbir kg hiçbir hpye denk felan değil hangi hızda nasıl denk gelebilir böyle bir hesap yok
64kg 10 hp demişsiniz 10hp bir motorum var ben birde 70kglik birisi bindi ne oluyor yani motor gitmiyormu geri geri mi gidiyor?
10 hp 1000 kilo bir aracın varsa o zaman 100 kilo 1 hp olur. 70 kiloluk birisi oluncada o kadarda performansa etki etmez. 1 hp düşük kadar etki eder. Çünkü 1000 kiloyu zaten 10 hp ile götürmek oldukça zor. Burada biz Nobel Fizik ödülüne aday bir formül öne sürmüyoruz. Araçlardan sökülen yada eklenen ağırlıkların performansa olan etkisini göstericek bilgi vericek KABA TASLAK bir hesap yapıyoruz.
Istilldo
27-04-2009, 22:36
böyle bir hesap yok arkadaşlar insanları yanlış bilgilendirmeyelim
F = m * a ivme ağırlıkla ters orantılıdır, illaki araba söktükçe hızlanır, ama bu şu kadar hp almış gibi oluyor demek yanlıştır, her araç için bu çok farklı olabilir.
1kg demır mı 1 kg pamuk mu?
Emir_b16a
29-04-2009, 01:25
1kg demır mı 1 kg pamuk mu?
demir daha ağar :confused: :D
demir daha ağar :confused: :D
olur mu canım bız bı arkadasın arabasında denedık pamuk daha agır...dynoda 10 hp fark ettı hemde...
Emir_b16a
29-04-2009, 01:29
olur mu canım bız bı arkadasın arabasında denedık pamuk daha agır...dynoda 10 hp fark ettı hemde...
harbimi vidyo koyalım o zmn :D
şimdi bnde dodge kamyonet war kasasına 400 kiloluk bi yarış atı yüklersem toplamda kaç hp kazanmış kaç hp kaybetmiş olurum bunu çözemedim :D
cüce olsan demekki karşına rakip cıkmıcak :D
arkadaslarkonuyu basından bu yana okuyorum ve içinden cıkılmaz bır hal aldı :D bence agırlıgın hp ye etkısını dyno da bulabılırız ancak ondada aerodınamıc mevzusu olmayacak sunu demek ıstıyorum, 110 hp bır aracı orjınal agırlıgıyla yanı bır sürücü ve aracın ojınal agırlıgı ılk deneme ıkıncı deneme +70 kg agırlık yere verdıgı hp 100 cıkarsa 7 kg 1 hp teorısı dogrudur:D
arkadaslarkonuyu basından bu yana okuyorum ve içinden cıkılmaz bır hal aldı :D bence agırlıgın hp ye etkısını dyno da bulabılırız ancak ondada aerodınamıc mevzusu olmayacak sunu demek ıstıyorum, 110 hp bır aracı orjınal agırlıgıyla yanı bır sürücü ve aracın ojınal agırlıgı ılk deneme ıkıncı deneme +70 kg agırlık yere verdıgı hp 100 cıkarsa 7 kg 1 hp teorısı dogrudur:D
Ağırlık etkisini dynoda göremezsin. Dyno motor gücünü ölçer. Ağırlık azalınca motor güçlenmiyo. Aynı güçteki motorum hareket ettirmesi gereken kütle miktarı azaldığından daha iyi performans gösteriyor.
Anadolu yakasında kantar nerde var bilgisi olan ? bikaç tane olursa iyi olur faklılıklar oluyor bazen. Artık kantara giriyim kaç kilo gelicem acep :D
Ağırlık etkisini dynoda göremezsin. Dyno motor gücünü ölçer. Ağırlık azalınca motor güçlenmiyo. Aynı güçteki motorum hareket ettirmesi gereken kütle miktarı azaldığından daha iyi performans gösteriyor.
pardon yanlıs anlamadım dıılmı dyno motor gücünü ölcer dedın pekıı aracın yere yansıttıgı beygır gucunu ölcmezmı dyno benım teorıme göre dynoda bos agırlıkla yapılan ölcumun ardından 70 kg lık bır yuk ekleyerek ıkıncı seferde cıkacak olan tekerleklere yansıyan güç aynımı olacak
yere aktarılan güç ağırlıktan etkilenmez, aktarmadaki kayıplar nedeniyle volandaki güç ile tekerlekteki güç farklıdır
bu daha farklı ağırlık azaldığı için birim ağırlık başına daha fazla güç düşüyor bu yüzden performans artıyor
valla matematık profösöru olmak lazım bu 15 bılınmeyenlı denklemı cozebılmek ıcın :D :D :D
:)
şöle diyelim
at arabası var 4 at bağlı üzerinde 200kg yük var bunu 100kgye düşürdüğümüzde daha hızlı gitmezmi?
ama at sayısı değişmedi hala 4 tane buda buna benzer:)
:)
şöle diyelim
at arabası var 4 at bağlı üzerinde 200kg yük var bunu 100kgye düşürdüğümüzde daha hızlı gitmezmi?
ama at sayısı değişmedi hala 4 tane buda buna benzer:)
O atları paşaoğlunda dynoya soksan boş halinde 4hp verir. Üstüne 100 kilo daha eklesen. Gene 4 hp verir.
bide agirlik dusuk hizlarda etkisi daha bariz gorulurken son hizlara dogru ciktikca etkisi iyice azalir son hizda nerdeyse sifir olur.. m*a olayi:D son surat yaparken agirligin onemsiz oldugunu gosteren bi olay o hizi gene yapar ama daha gec yapar...:icon_tup:
rüzgar direnci arttığı için üretilen tork o direnci yenmeye gidecektir eğer şanzıman oranı falan el verirse bir süre sonra o şartlar için limit hızına ulaşır zaten
bide agirlik dusuk hizlarda etkisi daha bariz gorulurken son hizlara dogru ciktikca etkisi iyice azalir son hizda nerdeyse sifir olur.. m*a olayi:D son surat yaparken agirligin onemsiz oldugunu gosteren bi olay o hizi gene yapar ama daha gec yapar...:icon_tup:
Şimdi son hızı 200 olan bir araç içinde 5 kişi varken 200 yapamıyorsa bunu nasıl açıklayabiliriz ?
Anadolu yakasında kantar nerde var bilgisi olan ? bikaç tane olursa iyi olur faklılıklar oluyor bazen. Artık kantara giriyim kaç kilo gelicem acep :D
kozyatağında var halin ilersindee ben 1140 cıktım stepnesiz
cembozbey
29-04-2009, 22:16
Şimdi son hızı 200 olan bir araç içinde 5 kişi varken 200 yapamıyorsa bunu nasıl açıklayabiliriz ?
agırlıkla 200e cıkarsan stabil kalırda, 200e gelene kadar olan ivmesi agırlıktan dolayı dusuk oldugundan belli bi hızda kalabilir 200e cıkamayabilr diye dusundum kanka.
Şimdi son hızı 200 olan bir araç içinde 5 kişi varken 200 yapamıyorsa bunu nasıl açıklayabiliriz ?
yokus olursa olabilir:D
hafif meyil hatta duz 5 kisi focus disel 220 km hiza dayandi.. 2 kiside benzer hizi yapio ztn..
agırlıkla 200e cıkarsan stabil kalırda, 200e gelene kadar olan ivmesi agırlıktan dolayı dusuk oldugundan belli bi hızda kalabilir 200e cıkamayabilr diye dusundum kanka.
200 yapsa tabi daha dengeli olur ağır olsa ama çıkmama ihtimalide çok yüksek. O zaman bunu nasıl açıklarlar bende merak ettim. :)
yokus olursa olabilir:D
hafif meyil hatta duz 5 kisi focus disel 220 km hiza dayandi.. 2 kiside benzer hizi yapio ztn..
1.6 dizel tmm hadi öyle. 1.6 atmosferik 100 hp araç. 205-210 son sürati var. İmkan yok 5 kişi varken o sürati görmesine. Hadi açıklayın buyrun. :D
7 Kg = 1 hp şeklinde bir eşitlik söz konusu olamaz. Biri elma diğeri armut.
Ha şunu derseniz kabul edilebilir,
7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.
Lakin bu yorumda her araç için geçerli değildir. 1000 hp 1000 kilogramlık araçtaki oran farklıdır, 100 hp 1000 kilogramlık araçtaki oran farklıdır. 100 hp lik araçtan 70 kilo attığınızda ivmelenmedeki fark ile 1000 hp lik araçtan 70 kilo attığınızda ortaya çıkacak fark eşit değildir.
geride aciklanmis:D
son hizlarda ilerlerken ivme sifira yaklasir, ivme sifira gelince m in etkisi iice azalir, bide limit hiz denen olay var, yani aerodinamiginin izin verdigi olcude o hiza cikabilir o arac 800kg olsada yuksek top speed yapmaz, gucun aeronun izin verdigi kdr yuksek hiza cikabilir.. benim 5-6 senelik deneyimlerim bunlar, :D
s320ler c320den cok daha agir mesela ama daha yuksek hiza cikabilitesi var / tabi baska faktorler onemli bahsettim yukarda bu olayda, uf iste demek istedigimi aciklayamiorum tam baska forumda 2004 2005 yillarinda tartismistik bu konuyu:D
ekstra not: inis bi yer var 3 kisi bosta 150yi goruom tek kisi 140ta kalio araba.. burda tabi baska faktor var sinus degerleri girio devreye inis ve yokuslar icin durum farkli..:D
7 Kg = 1 hp şeklinde bir eşitlik söz konusu olamaz. Biri elma diğeri armut.
Ha şunu derseniz kabul edilebilir,
7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.
Lakin bu yorumda her araç için geçerli değildir. 1000 hp 1000 kilogramlık araçtaki oran farklıdır, 100 hp 1000 kilogramlık araçtaki oran farklıdır. 100 hp lik araçtan 70 kilo attığınızda ivmelenmedeki fark ile 1000 hp lik araçtan 70 kilo attığınızda ortaya çıkacak fark eşit değildir.
hangi hiz araliginda oldguda onemli,otobanda basiosan +160km hizlarda o hafifligin etkisini az hissedersin.. kalkis yapiosan daha cok anlarsin...
500 kg caterhamda 7 kg herhalde 10 bg gibi etki eder:p
motorlarda hele yzmaya gerek yok:cool:
kozyatağında var halin ilersindee ben 1140 cıktım stepnesiz
Benim Leon'u çıkardığım yer sanırım..
1250 gelmişti garibim :D
geride aciklanmis:D
son hizlarda ilerlerken ivme sifira yaklasir, ivme sifira gelince m in etkisi iice azalir, bide limit hiz denen olay var, yani aerodinamiginin izin verdigi olcude o hiza cikabilir o arac 800kg olsada yuksek top speed yapmaz, gucun aeronun izin verdigi kdr yuksek hiza cikabilir.. benim 5-6 senelik deneyimlerim bunlar, :D
s320ler c320den cok daha agir mesela ama daha yuksek hiza cikabilitesi var / tabi baska faktorler onemli bahsettim yukarda bu olayda, uf iste demek istedigimi aciklayamiorum tam baska forumda 2004 2005 yillarinda tartismistik bu konuyu:D
ekstra not: inis bi yer var 3 kisi bosta 150yi goruom tek kisi 140ta kalio araba.. burda tabi baska faktor var sinus degerleri girio devreye inis ve yokuslar icin durum farkli..:D
şanzıman oranı sürtünme oranları vs bir sürü faktoör var s320 c320 diye kesip arttıramayız
http://img.photobucket.com/albums/v671/ae101power/asdfgh.jpg
belirli bir motor için belirli ağırlık ve şanzıman özellikleri için çizilmiş bir grafik
1700kg, Ft yazılan çekme kuvveti yani otomobili hareket ettiren kuvvet alttaki %0 %5 vs gibi eğriler ise belirli yüzde eğimlerdeki toplam kayıplar(rüzgar direnci yol direnci eğim direnci) rüzgar direnci ikinci dereceden olduğu için eğri doğrusal değil
kırmızı ile işaretlediğim kısım otomobilin Ft çekme kuvvetinin kayıp kuvvetlere eşit olduğu yer burasıda bize maksimum hızı verir(diğer şartlar el verdiğinde %0 eğim için ve 5. vitesteki son hızı işaretledim)
ağırlık kuvvetlerle direk bağlantılı oda Ft kuvvetini artırıyor bu yüzden son hız düşebilir eğrileri incelemek lazım
şu an excelde denedim otomobil ağırlığı olarak 1700kg almışım yerçekimi ivmesiyle çarptığımda(9.81) 16700N ediyor bunu formulde bu şekilde kullanıyorum kütleyi artırdığımda %0 olarak gösterdiğim eğri değişyor buda son hıza etki ediyor
yarın formulleri ile birlikte açıklayım en iyisi şu an yazamadım güzelce excel dosyası karışık baya:) hiç bir formülü yazmadan yapmışım açık açık düzenleyip koyarım
şu an kontrol ettim ama akşam görememiş olabilirm yanlış olursa affola:)
Bu arada eşitliğin mümkün olamayacağına dair bir ek yapmak istiyorum.
Eşitlik ne demektir? Eşitliğin bir tarafından diğer tarafını çıkarırsak mutlak 0'a ulaşırız demektir.
Yani matematiksel olarak X = 3 diyorsak bu bize şunu verir. X ten eşiti olan 3 'ü çıkarırsak elimizde mutlak sıfır kalır. Bu bilgiyi niye verdim?
100 Hp lik bir aracı ele alalım
1 beygir 7 kilogram ise bu araçta 100 beygir 700 kilograma tekabül eder. Yani
100 HP = 700 ise, 100 hp lik bir araç 700 kilograma ulaştığı an eşitliğin her 2 tarafı birbirine eşit olacağından birbirlerini sıfırlıyor demektir. Az evvelki örneğimde de görüldüğü gibi 100 hp' ye x der isek X = 700 olur.
Bu durumda örnekteki aracın beygir ve ağırlıkları birbirlerini nötrleyeceğinden aracın kıpırdamaması gerekir.
Okuyunca saçma gelebilir, lakin bunları yazmama neden olan tez baştan yanlış olduğundan kanıtlanması da anca bu yolla mümkün olur.
Bu arada eşitliğin mümkün olamayacağına dair bir ek yapmak istiyorum.
Eşitlik ne demektir? Eşitliğin bir tarafından diğer tarafını çıkarırsak mutlak 0'a ulaşırız demektir.
Yani matematiksel olarak X = 3 diyorsak bu bize şunu verir. X ten eşiti olan 3 'ü çıkarırsak elimizde mutlak sıfır kalır. Bu bilgiyi niye verdim?
100 Hp lik bir aracı ele alalım
1 beygir 7 kilogram ise bu araçta 100 beygir 700 kilograma tekabül eder. Yani
100 HP = 700 ise, 100 hp lik bir araç 700 kilograma ulaştığı an eşitliğin her 2 tarafı birbirine eşit olacağından birbirlerini sıfırlıyor demektir. Az evvelki örneğimde de görüldüğü gibi 100 hp' ye x der isek X = 700 olur.
Bu durumda örnekteki aracın beygir ve ağırlıkları birbirlerini nötrleyeceğinden aracın kıpırdamaması gerekir.
Okuyunca saçma gelebilir, lakin bunları yazmama neden olan tez baştan yanlış olduğundan kanıtlanması da anca bu yolla mümkün olur.
Konuda bütün yazılanları okudunuz mu. Yoksa ilk mesaja yapılan yorum mudur bu ? Çünkü ortada bir eşitlik yada bir kesinlik yok. Ayrıca aracın güçlendiğide yok. Ağırlık azalmasının aracın performasına etkisinin kaba tarifi. 70 kilo azalınca sanki 10 hp daha güçlüymüş gibi hızlanıyo.
Okudum, cevabım ilk mesajdaki eşitliğin olmasının mümkün olmayacağına dairdi.
Yoksa bir önceki mesajımda da yazdığım gibi
7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.
Düşüncesinde hemfikirim.
Okudum, cevabım ilk mesajdaki eşitliğin olmasının mümkün olmayacağına dairdi.
Yoksa bir önceki mesajımda da yazdığım gibi
7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.
Düşüncesinde hemfikirim.
Zaten ilk mesajdaki arkadaşta hemfikir olduğumuz konuyu yanlış anlaşılmaya mahal vericek şekilde yazmış sadece o kadar. Bir ara oda 400-500 kilo koyarsak bu araba gitmeyecekmi felan dedi ama en sonunda olay tatlıya bağlandı. :)
sonuc olarak ne diyoruz şimdi
az önce benım arabayla kantara girdim boş hali ile 950 kg geldi 80 kıloda ben 1030 kılo 106 xs
Okudum, cevabım ilk mesajdaki eşitliğin olmasının mümkün olmayacağına dairdi.
Yoksa bir önceki mesajımda da yazdığım gibi
7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.
Düşüncesinde hemfikirim.
bende bunu dıyorum işte, yanı 7 kılogramlık herhangı bırseyı aractan soktugumuz zaman sankı +1 hp olmus gıbı hızlanma zamanı düşmezmi bıde bunun aksını düşünelim 7 kg extra yuk varsada -1 hp düşmüş gibi bir ivmelenme olmazmı aracın stock hp sı yıne aynı ama hızlanmalarda ve cekıste yuk artısı yada azalısı bır faktör diilmidir (burada verdıgım 7 kg farazı olaraktır)
ya bukadar basıt bı konu bıle nasıl bu kadar uzadı.
ıkı tane stock 200hp type-r ı denıyosun ıkısıde kafa kafaya gıdıyo.
bırıne cai takıyosun 7 hp kazanıyor.dıgerını 2 boy cıvarı geçiyor.
dıger aractan 50 kılo agırlık sokuyosun gene kafa kafaya gıdıyolar.
agırlıkla hp ıkı farklı sey ama bılınen ıkı dıgru var. guc ve kılo degısımı ıkı arac arasındakı farkı degıstrııyor. aradakı farkta ortak nokta oldugu ıcın ıkısı arasında kabataslak bı baglantı kurabılıyoruz.
Eray Yümsel
30-04-2009, 11:26
172hp lik bi 1000rr la 172hp lik bi cliors sizce neden kafa kafaya gitmiyo :D
172hp lik bi 1000rr la 172hp lik bi cliors sizce neden kafa kafaya gitmiyo :D
172 hp varmı la 1000RR lar:eek:
Eray Yümsel
30-04-2009, 11:31
oha ayakta uyuyosun heralde :) 2008 leri 180hp lerde
4 sayfa okiim dedim,amma karışmış yaa konu :D kafam karıştı :D
Bende sımdı soyle bırsey solıım o zmn:) Isımler lazım degıl,2 aracta bos.2sındede egzantrık var tımıng ve chıp var,bırı kısalı bırı orj. sanzman.Bos olan aracların 1ının ıcınde ben oldugumda 1-½ boy fark oluyo ben 100 kıloyum dersek.Abooww deneyın konuyu okursanız:D hahaha kafayı yedırtır bu konu adama yaw :D:beuj::beuj::beuj::D:D:D
Bende sımdı soyle bırsey solıım o zmn:) Isımler lazım degıl,2 aracta bos.2sındede egzantrık var tımıng ve chıp var,bırı kısalı bırı orj. sanzman.Bos olan aracların 1ının ıcınde ben oldugumda 1-½ boy fark oluyo ben 100 kıloyum dersek.Abooww deneyın konuyu okursanız:D hahaha kafayı yedırtır bu konu adama yaw :D:beuj::beuj::beuj::D:D:D
X aracın birinde sen vardın bide önlerde 15 arkalarda 16 standart jant vardı bide onu düşünelim diğer X araçta önlerde 13 arkalarda 14 vardı ;)
çok mu faça verdik lan :D
Ft=(HxN)+0,5x(AxUxdxV^2)+(Nxsina)
H=yol ile tekerlek arasındaki sürtünme katsayısı
A=Ön kısmın alanı
d=havanın yoğunluğu
V=hız(m/s)
U=sürtünme katsayısı
Sina=eğim
N=otomobiliin kütlesi(N=kgx9,81)
Ft=çekme kuvveti
Ft=Mt/r
Mt=tekerlekteki moment(tork)
r=tekerlek yarıçapı
tekerlekte üretilen torku biliyorsanı genel olarak yaklaşık şekilde bu formullerle son hızı hesaplayabilirsiniz
Bende sımdı soyle bırsey solıım o zmn:) Isımler lazım degıl,2 aracta bos.2sındede egzantrık var tımıng ve chıp var,bırı kısalı bırı orj. sanzman.Bos olan aracların 1ının ıcınde ben oldugumda 1-½ boy fark oluyo ben 100 kıloyum dersek.Abooww deneyın konuyu okursanız:D hahaha kafayı yedırtır bu konu adama yaw :D:beuj::beuj::beuj::D:D:D
Allah'tan söylememişsin kim olduklarını:D
:hehe: Ben yazma dedim o atladi ben nabiim :D hahaha
TheRebel
26-07-2009, 21:40
7 kg bir kuwetti havaya kaldırınca 1 hp die duymustum bende
TheRebel
26-07-2009, 21:41
Ft=(HxN)+0,5x(AxUxdxV^2)+(Nxsina)
H=yol ile tekerlek arasındaki sürtünme katsayısı
A=Ön kısmın alanı
d=havanın yoğunluğu
V=hız(m/s)
U=sürtünme katsayısı
Sina=eğim
N=otomobiliin kütlesi(N=kgx9,81)
Ft=çekme kuvveti
Ft=Mt/r
Mt=tekerlekteki moment(tork)
r=tekerlek yarıçapı
tekerlekte üretilen torku biliyorsanı genel olarak yaklaşık şekilde bu formullerle son hızı hesaplayabilirsiniz
:D biz bu problemlerı okulda cozuyoruz :D
bence cok saçma bisey..gerckten varmı böyle bisey :):)
yani araba 200hp'dir ve 1000kg'dır.. Kg başına 5hp düşer...
ama 7kilo 1 hp cok saçma bnce
matematik biraz kıt galiba :icon_wack
:D biz bu problemlerı okulda cozuyoruz :D
farklı bişimi dedim?
farklı bişimi dedim?
Lisede müfredata motor konstrüksiyonu girdi hrld :icon_tup:
emretorlak
26-07-2009, 22:54
:D biz bu problemlerı okulda cozuyoruz :D
Çok güzel.Peki bu formülleri pratiğe döküp,çıkan sonuçları bizlere anlatmak ister misin?
matematik biraz kıt galiba :icon_wack
Matematiğimin iyi oldgunu iddaa edemem...Ama birinin bi hatasını gördügümde sizin gibide yapmam...Yanlısın var derim dogrusunu yazarım;)
Ters sekilde bölmüşüm;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.