Orijinalini görmek için tıklayınız : Wideband hakkında...
Rstmania
07-05-2009, 20:45
Wideband hakkında ufak bir sorunum. Aracı çalıştırmadan önce ilk elektrik aldığında 14.7 14.8 gibi bir değere çıkıyor. Çalıştıktan sonra sanki saniye sayar gibi başlıyor düşmeye.. 13.2 ye geliyor ve orada kalıyor. Gaza basıp ayağımı çektiğim de ise 13.1 ile 13.3 arasında gidip geliyor o kadar.. Wideband Megasquirte bağlı... Megasquirtte göstergedeki değeeri gösteriyor..
Normal midir? Normal değilse sebep ne olabilir?
Gösterge ikinci el alındı. Sensör 0 dı.
Rstmania
07-05-2009, 20:48
Rahat olmak istiyom da sanki doğru değeri göstermiyor gibi geliyor.. Onu nasıl anlayabilriim?
onu nasıl anlarsın sensoru dışarı çıkarıp test yapman lazın
sensoru çıkar bir beze balata spreyi sık sensru sar bu beze ağzını fakirden tam zengine gelicek devamlı zenginde kalırsa normal ama zengine gelip sonra hemen fakire düşerse sensor bozuk
on ısıtma calısınca alev aldırmayın sensore
Rstmania
07-05-2009, 21:03
Saolun arkadaşlar...
on ısıtma calısınca alev aldırmayın sensore
daha onu başaran olmadı :)
sensorları 10 bin km de bir MAximum 10 binde bir değiştirin arkadaşlar çok ciddi sorunlar baş gösterebilir arabalarınızda
Rstmania
22-06-2009, 22:44
Arkadaşlar yeni bir konu açmaktansa burada sormaayı tercih ettim. Kirlilik olmasın.
Aracımızla denem turuna ilk çıktığımız zaman boost sırasında 13 lerde afr görürken sonradan bu değerler 11 lere düşmekte. Bunun nedeni nedir? Bir sorunumuz mu var? Biz hangisine göre davranacağız.
sen tapagazda kaca oturuyorsun ona gore ayar yapıcaksın,low throttle ı zaten ayarlarsın
dynoda baktın mı üst devirlerde güç eğrisi nasıl?
Rstmania
22-06-2009, 22:52
İkiside tapagaz durumu afrsi. sadece aralarında zaman farkı var. Atıyorum 13 ilk tapagaz durumu 11 afrler ise 5-6 tapagaz hali..
Rstmania
22-06-2009, 22:52
@rcpower
5200 civarı sonluyor sonra düşüş...
benzer semptomlar bende de var.. güç 5000 lerden sonra baya bi düşüyor. o aralarda afr zengin.
bende de 12 lerde.. neden böyle olduğunu açıklamak isteyen var mı?
ya da şu afr maping i yapılırken hangi durumlara göre ayarlanıyor?
gaza çökme? alt devir basınçsız sabit gaz gitme? üst devir fln neye göre ayarlanıyo detaylı bir açıklama bekliyorum
bende tapa gazda afr 10 değerinin bile altına düşçekte gösterge 10'da bitiyo :)
Rstmania
23-06-2009, 12:03
Bugün biraz megasquirt forumlarını inceledim. Benim sorunum sanırsam correctionslardan kaynaklanıyor. Bu konuda ipucu verecek arkadaş var mı?
ya :) garipsedim şimdi beyler
Bakın alttaki resimde dip gaz yaptığınızda aracınızın basınc dolumu aynı bu aşağıdaki sekildedir yani bu tabiki örnek ama ŞAK diye .2 den 1 bara oturmuyor yavas yavas sizin görmediğiniz çerddeki hareketler şu sekilde aşağıda mavi ile boyadım sanırım anlaşılır 0.2 den 1.1 barakadar bu şekilde yükseliyor yani çok ani sert sekilde yükselse bile bu şekilde bir mantığı vardır :)
şimdi senin aracının sorunu şu gibi duruyor 250 deki mavi kolona bak 3500rpmdeki senin orası egerki kısık ise fakir kalabilir sonra 1.1 barda düzeliyorsur afr oranın ozamanda hayatın normale dönüyordur :) anlatabildimmi ?
bana haritanla programını 1 de log atarsan sanayardımcı olmaya çalışırım dostum eğerki göndermeme gizli bile diyorsan bu sana yardımcı o lur umarım :)
http://www.drecu.com/drecu/motec.jpg
bende tapa gazda afr 10 değerinin bile altına düşçekte gösterge 10'da bitiyo :)
fazla safe ewo 10 :)
benzer semptomlar bende de var.. güç 5000 lerden sonra baya bi düşüyor. o aralarda afr zengin.
bende de 12 lerde.. neden böyle olduğunu açıklamak isteyen var mı?
ya da şu afr maping i yapılırken hangi durumlara göre ayarlanıyor?
gaza çökme? alt devir basınçsız sabit gaz gitme? üst devir fln neye göre ayarlanıyo detaylı bir açıklama bekliyorum
zenginmi 5000 den sona 12 sanırmı senin aracın turbo senin ggüvenli olarak 11.5 gitmen 11.8 felan gitmen gerkeiyor basıncta sorun çekmemen için
Harita yukarıda koyduğum resimdeki gibidir dip gazdada yarım gazdada basınca göre yapılırki sanırım senin arabandada map sensoru var:)
bende tapa gazda afr 10 değerinin bile altına düşçekte gösterge 10'da bitiyo :)
çok fazla zengine kalmayın fazla zengin olursa karışım benzin yağın yapısını bozabilr buda gömleklerin çizilmesine segman zararlarına yol açabilir
Rstmania
23-06-2009, 13:04
ya :) garipsedim şimdi beyler
Bakın alttaki resimde dip gaz yaptığınızda aracınızın basınc dolumu aynı bu ......
Akşam hepsini biraraya getirip sana pmden göndercem. Gizli olacak bir şey yok. Sonuçta ben bu işi zevk için yapıyorum ve bunu da öğrenmek istiyorum. Adı bu işle anılan birinin yardımları her zaman faydalı olur bir amatöre.. ;)
Bu arada niye garipsedin?:D
CzT dip gaz 9.8 ~ 10.2 afr benzine göre 2 ile 8 derece arası avans.
Yeni nesil arabalar çok zengin çalışıyor.
Akşam hepsini biraraya getirip sana pmden göndercem. Gizli olacak bir şey yok. Sonuçta ben bu işi zevk için yapıyorum ve bunu da öğrenmek istiyorum. Adı bu işle anılan birinin yardımları her zaman faydalı olur bir amatöre.. ;)
Bu arada niye garipsedin?:D
böyle düşünmen ne güzel
şu haritayı bi anlamaya çalışayım. ders 1 konu 1
hiçç oz@drecu.com a mail atabilirsin :)
Rstmania
23-06-2009, 20:38
hiçç oz@drecu.com a mail atabilirsin :)
maili attım...Teşekkürler ilgin için...
fazla safe ewo 10 :)
zaten biraz daha gelmezsen motoru kırcam:D
çok fazla zengine kalmayın fazla zengin olursa karışım benzin yağın yapısını bozabilr buda gömleklerin çizilmesine segman zararlarına yol açabilir
fabrika böle yapmış ben sadece sensörleri taktım camp2'den grafikleri izliyom :D doktor gelince ne neymiş anlıcam :D
arkadaslar fabrıka ayarlı turbolar bıraz fakırde calıısrlar az yakması ıcın ama arkadasın arabası zengınde 13 lar zengın oluyor bence gaza bastıgında 12.3 ıla 12.7 arası deger vermesı lazım bence regılatorden bunu dengele bence benden bukadar ama bazı arkadaslar cok degerlı yorumları var hepsıne tesekkur ederım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.