PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dyno çıktısı..Tavsiyeler..



Rstmania
27-05-2009, 20:14
Arkadaşlar, Megasquirt projemiz tamamlanmak üzere. Ancak bugünkü dyno sonucumuza göre daha başlamamışız gibi :D Dyno çıktısı durumuna göre sizce neler yapılmal? Uzmanların tavsiyelerini bekliyorum..

Araç orjinalde 132hp/5750 dd 180 Nm/2750dd 7 psi da..

Şu an efiye çevrilmiş olarak. 11 psi da 131 hp/5050 dd 202 NM/4080 dd.

Sorunumuz ne olabilir? Ayarlarda neler yapabilirim?

http://img8.imageshack.us/img8/2781/tarama0013b.jpg

tool
27-05-2009, 20:22
turbo nedir ustundeki;

fabrika verisi neydi motorun?

Rstmania
27-05-2009, 20:42
Garrett Turbo T3...

fabrika verisi: 132 hp/5750 dd 180 NM /2750 dd. 7psida

OmerRS
27-05-2009, 21:14
turbo ve egzoz sistemi fabrikadan çıktığı ile aynı mı?

Rstmania
27-05-2009, 22:02
Turbo aynı. Sadece emme 2 mm kadar genişletildi. Egsoz da orijinal boyutunda.Sadece son susturucuya girmeden önceki kıvrım yok. Orası da düzz geliyor.

Sierra Rs
28-05-2009, 06:54
bu projeye baslamadan önce arac 132hp veriyormuydu ki ? bence sonuc gayet normal kötü degil.

Erk@n
28-05-2009, 09:25
arac ilk alındığı sırada dyno verisi 108 HP tork da 180 falandı.Arac 132 HP yi normalde 7 psi da falan vermesi lazım.Yani 11 psi da 150 HP lerde olması gerekiyor.Neticede 20 HP gibi bir kayıp var nedeni bilinmeyen.

tool
28-05-2009, 09:52
ms'i programlayan arkadas daha agresif bir harita yazip denesin belkide turbo sorunu var :)

Rstmania
28-05-2009, 10:10
bu projeye baslamadan önce arac 132hp veriyormuydu ki ? bence sonuc gayet normal kötü degil.

Aracın motoru 3000 km önce sıfırlandı.o yüzden orjinal verileriyle orjinale yakın bir güç almayı bekliyoruz. Şu an 11 psi ile beklentimiz en kötü 150 olmalı diye düşünüyoruz.

Rstmania
28-05-2009, 10:13
ms'i programlayan arkadas daha agresif bir harita yazip denesin belkide turbo sorunu var :)


Msi programlayan ben oluyorum. Bakalım daha agresif bir şeyler yapıcaz galiba... Ama benim sizden isteğim devir ve eğrilere göre dikkat etmemiz gereken şeylerde yardımcı olmanız. Sonuçta ilk kez programla uğraşıyorum. Gözden kaçırdıklarım da olur hatalarım da...;)

tool
28-05-2009, 10:15
sifir motorla deneme yanilma yapmayin bence;
ogrenmek icin luks bir secim olacaktir :)

Rstmania
28-05-2009, 10:18
Belki de... Ama baştan sona herşeyiyle kendimin uğraştığı bir araç olduğu için. Bu zevki de kendim tatmak istiyorum. Belki sonu acı olacak belki mutlu. En azından ben bir şeyler öğrenmiş olucam...

RCpower
28-05-2009, 13:44
5500 den sonra ki lambda nasıl? erken mi düşüyor güç oralarda?

brutal
28-05-2009, 14:28
En iyi bilgiyi sana wideband verecektir. Hatta MS in wideband bağlantısı yapılabiliyor diye hatırlıyorum eğer doğru ise.

Eğer güç düşük diye düşünüyorsan yapılacak prosedür benim için şu şekilde (tabi motoru 0 topladığınızı ve mekanik bir problem olmadığını varsayarak)

1- Wideband ile AFR ölçülerek istenilen AFR ye göre ayar yapılacak.

2- Avans ayarları gözden geçirilecek.

Rstmania
28-05-2009, 22:00
Teşekkürler arkadaşlar.. Wideband MSe bağlanabiliyor bu arada..

Ryhn
28-05-2009, 23:26
Wideband ın varmı bilmiyorum ama yoksa hemen bir tane edinmeni tavsiye ederim. Ben olsam Widebandsız bir çalışmaya girmezdim. Kullandıgın MS in verisyonunu bilmiyorum ondan nasıl bir AFR tablosuna sahipsin bilmiyorum ama extra kodları yükleyrek büyüttün AFR tablosunda daha detaylı çalışabilirisin.

Rstmania
28-05-2009, 23:33
Megasquirt 1 V3 kullanıyorum. Widebandım mevcut.

Sanırsam dyno çıktısından bir sonuç elde edemicez.

Şöyle sorayım..

Widebandda ilk 2-3 hızlanma sırasında 13.4 lerde sabitlenen afr değeri sonradan 12.4 lere kadar düşüyor. Nedeni ne olabilir?

13.7 olan rölanti değerim, yüklenmelerden sonra 13 lere kadar iniyor. Sonradan tekrar 13.7 lere çıkıyor.(uzun bir rölantiden sonra). Sanırsam bu da yukarıdaki ile aynı durum?

tool
28-05-2009, 23:58
3. vites tam gazda afr ne oluyor vites ortasi ve sonunda?

Safak
29-05-2009, 00:02
Rölanti neden okadar zengin ?

Rstmania
29-05-2009, 00:07
3. vites tam gazda afr ne oluyor vites ortasi ve sonunda?

Tam dikkat etmedim ama 13.4 lerde olması lazım. Yarın tam detaylı bilgiyi veririm. Ama yorumunu bir kaç örnekle alabilirsem yarın akşama kadar merak etmem.


Rölanti neden okadar zengin ?

Bu konuda MS forumlarında, sorun olmadığı söyleniyor. Araç için en düzgün rölanti durumu neyse o kalsın diyorlar. Ancak tabi 14.7 ye ne kadar yakın olursa o kadar iyi. 13-15 arasında rölanti yakalayan olmuş.

tool
29-05-2009, 00:13
3. vitesde
3-4-5 bin devirlerinde tam gaz konumunda AFR nedir ogrenirsek iyi olucak :)

Ryhn
29-05-2009, 00:15
ms ayarlarını ekleme şansın varmı?

Rstmania
29-05-2009, 00:24
3. vitesde
3-4-5 bin devirlerinde tam gaz konumunda AFR nedir ogrenirsek iyi olucak :)

yarın komple alıcam. bildiririm...


ms ayarlarını ekleme şansın varmı?

5 dk ya kadar ekleyebilirim.

Rstmania
29-05-2009, 00:29
Ayarların linki:

http://rapidshare.com/files/238334048/tunin.msq.html

Ryhn
29-05-2009, 01:10
Ok dosyayı aldım hafta sonu bir arkadasımla görüşücem bakalım tavsiyeleri olucak mı.

Rstmania
29-05-2009, 01:15
Teşekkürler

brutal
29-05-2009, 09:23
nacizane görüşüm aracın hızlanmalarda 13 afr lerde dolaşması çok iyi gibi gelmedi bana, tabi ekonomi yapmak istiyorsan o ayrı. Aracın turbo olduğunuda düşünürsek 12 afr lere indirmen gerekiyor hızlanmalarda. Dyno çıktısı bir ölçüt olarak kullanılması zor yanında başka değerler olmayınca.

Rölanti bırak 13.7 de kalsın hiçbir problem yok hatta sıcak yaz günlerinde faydasınıda görürsün.

Kullandığın enjektörler 346cc @ 3bar. Projen için oldukça büyük bir enjektör seçmişsin. Tam gazda ve 6000 devir civarlarında bile neredeyse %50 duty cycle sana yeticek bir rakam. Enjektörler nekadar kullanılmış ne durumda bilmiyorum ama enjektörleri enjektörcüye götürüp bir akış testi de yaptır bence. Birim zamandaki işime miktarları aynı değil ise mutlaka ama mutlaka eşit olan bir takım temin edip ondan sonra denemelere devam et. Şu anda AFR ye baktığın zaman bile sen ortalama AFR yi görüyorsun. Yani tüm silindirlerin ortalamasını. Bu yüzden eğer bir enjektörün az işiyor ise sen diğer enjektörleri fazla işeterek dengeye getirmeye çalışmış olursun. O bir silindirdeki az işme yüzünden tüm projen çöpe gidebilir yada araçtan randıman alma şansın yok olur.

Maxi
29-05-2009, 21:04
ms dosyası değilde ,
normal enjeksiyon ve ateşleme tablosu resmi ile devire göre wideband afr verisi yokmudur ?
eğer tam gazda 13 afr diyorsanız gerçekten fazla vaktiniz kalmamış demektir ,yakında motora güle güle :heyoo:
kaç oktan benzin kullanıyorsunuz ? ,

birde basit bir düzenek ile hortumlu knock-vuruntu kulaklığı yapmanız gerekli ,
belki çatır çatır vuruntu var motorda ? gerçi sesi duyardınız.

Rstmania
29-05-2009, 23:01
Testlerde bu otomotiv işiyle uğraşan bir abimizle çıkıyoruz. Ufak vuruntular varsa onu bilemem de şakır şakır vuruntumuz yok. AFR tablosu kullanmıyordum ama sanırsam kullanmak daha avantajlı olacak diye düşündüm ve megalog viewer programında olan AFR değerlerine göre VE tablosu hazırlama programını kullanıcam. (VE analyze)

Enjektörler konusunda ben enjektörleri Miniksten aldım ve bir proje için sıfır alınıp yetmeyince satıldı dendi. Onlara bu konuda güveniyorum. Çok kullanılmış bir takım değil. Ama tabiki akış testi akılardaki şüpheleri kaldırması açısından iyi olabilir. Tavsiye için teşekkürler.
İlk fırsatta VE tablosu kullanılan AFR tablosu ve ateşleme tablosunu ekleyeceğim. Datalogları ile birlikte.Hatta bunun yanında başka bir dyno sonucu daha koyabilirim.

Tavsiyeler ve uarılar için teşekkürler...

brutal
30-05-2009, 10:23
Enjektörler konusunda ben enjektörleri Miniksten aldım ve bir proje için sıfır alınıp yetmeyince satıldı dendi. Onlara bu konuda güveniyorum. Çok kullanılmış bir takım değil. Ama tabiki akış testi akılardaki şüpheleri kaldırması açısından iyi olabilir. Tavsiye için teşekkürler.


2006 model bir araca yaklaşık 20bin TL harcanarak sadece ORJİNAL parçalarla yeniden toplandı. Motor Mercedes motoru ve yağ pompasıda SIFIR alındı. Ve motoru topladıktan sonra pompa yağ basıyordu fakat itecekleri bile dolduramıyordu. Sırf yağ pompasını sökebilmek için motoru komple indirmek zorunda kaldık. Bu da bize 2 tam gün e mal oldu. Mercedes fabrikasından gelen SIFIR parça yüzünden yaşadığımız sorun kısaca böyle. Artık sizde kıssadan hisse çıkartırsınız umarım.

Rstmania
31-05-2009, 11:13
Mesaj alındı ;)

stlegal
31-05-2009, 11:44
Testlerde bu otomotiv işiyle uğraşan bir abimizle çıkıyoruz. Ufak vuruntular varsa onu bilemem de şakır şakır vuruntumuz yok. AFR tablosu kullanmıyordum ama sanırsam kullanmak daha avantajlı olacak diye düşündüm ve megalog viewer programında olan AFR değerlerine göre VE tablosu hazırlama programını kullanıcam. (VE analyze)

Enjektörler konusunda ben enjektörleri Miniksten aldım ve bir proje için sıfır alınıp yetmeyince satıldı dendi. Onlara bu konuda güveniyorum. Çok kullanılmış bir takım değil. Ama tabiki akış testi akılardaki şüpheleri kaldırması açısından iyi olabilir. Tavsiye için teşekkürler.
İlk fırsatta VE tablosu kullanılan AFR tablosu ve ateşleme tablosunu ekleyeceğim. Datalogları ile birlikte.Hatta bunun yanında başka bir dyno sonucu daha koyabilirim.

Tavsiyeler ve uarılar için teşekkürler...

bujileri söküp bakabilirsin en azından fikir verir size eğer buji okumayı becerirsen yoluna devam edebilirsin buji okumaya çalış..

Mustafa Birsesli
31-05-2009, 11:56
bujiler fakir

Oz`
31-05-2009, 12:16
çokçok çok kötü bir eyri değil heleki yeni baslayan birine göre Egzantiriklerinde Cam gears varmı ? yani ayarlanabilirmi ?

afr yide vacum bittiği anda yani boost a geçerken 12.5 ile basla 11 psi larda ise 11.5 leri yaskalamaya çalışırsan sorunsuz kullanırsın tabiki avans değerleri düzgünse

Rstmania
31-05-2009, 20:10
Camlar ayarsız.


Tavsiyeler özenle dikkate alınıp denenecektir. Teşekkürler..