Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Panama Kanalı



yagizs
27-05-2009, 22:47
Selam herkese. Coğrafya sınavına çalışırken Panama kanalından bi kaç resim gördüm, ilk önce Liman zannettim :D Sonra youtube'ta gezerken aklıma geldi ve araştırdım. Çok ilginç bi sistem, suyun kaldırma gücünü biliyordum da bu şekilde nasıl geçiyorlar hala anlayamadım :D :soru: bu sistem hakkında düşüncesi/bilgisi olanlar paylaşabilir mi :soru: Harika bir sistem...

http://www.youtube.com/watch?v=RU2NUF5LhUs&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=SZc5Mzw-c64&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=PNcIzgu579k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=H2PJIFeBPr8&feature=related

1:46, 0:44 wtf :D
http://www.youtube.com/watch?v=lc44qdIQ0oE&feature=related

edit: http://www.youtube.com/watch?v=-oa5ktMmNFI&feature=related

Valla çok ilgimi çekti bu kanal, gidip izlemek lazım :hahaha:

CGTY
27-05-2009, 22:51
Bro,linki attığında en az 4-5 defa izledim fakat bi anlam veremedim.

Gerçekten çok ilginç...

yagizs
27-05-2009, 22:52
Bro,linki attığında en az 4-5 defa izledim fakat bi anlam veremedim.

Gerçekten çok ilginç...

gitmek lazım

CaNeR54
27-05-2009, 22:53
asıl son wideo da oLay anlaşilıyor ama anlatım olmadiği için tam amacı nedenini biLmiyorum şahsen. Türkçe belgesel oLarak nette biri buLup paylaşirsa sevinirim

Serencebey
27-05-2009, 22:59
Simdi, Panama kanalının oldugu yerde Kot farkı diyelim veya anyalacagınız sekılde merdiven hattı sekılınde bır yukseltı farkı var.

Sistemin calısma prensıbı cok basıt. Tasınacak gemi romorkor veya her neyse kanaldakı ozel bolmeye alınıyor. Kapaklar kapatılıyor.

Diyelimki dusuk seviyeli yerden yukarı cıkacaksınız. Gemının oldugu yerde ıkı taraftanda ayrı bır sekılde kapalı bır oda olusturuluyor ve ıcerı yuksek olan yerın seyıyesıne gelene kadar su basılıyor. Bu skeılde gemı kendısı batmayacagı ıcın su sevıyesını koruyarak yukarı cıkıyor ve daha sonra obur kapak acılarak yukseltılmıs gemı suya ınıyor.

Tam tersi sekilde dusunursek yuksek yerden gelen gemı tekrardan havuza alınıyor ve kapaklar kapatılıyor bu sefer havuzdakı su bosaltılarak gemı alt sevıyeye alınıyor ve alt kapak acılarak gemı daha alt sevıyede olan suya ındırılıyor.

Bu kadar basıt bır sıstem aslında :)

emr_
27-05-2009, 22:59
kanal iki yer arasını hem baglıyor hemde aralarındaki seviye farkını ayarlıyor.

yagizs
27-05-2009, 23:01
Simdi, Panama kanalının oldugu yerde Kot farkı diyelim veya anyalacagınız sekılde merdiven hattı sekılınde bır yukseltı farkı var.

Sistemin calısma prensıbı cok basıt. Tasınacak gemi romorkor veya her neyse kanaldakı ozel bolmeye alınıyor. Kapaklar kapatılıyor.

Diyelimki dusuk seviyeli yerden yukarı cıkacaksınız. Gemının oldugu yerde ıkı taraftanda ayrı bır sekılde kapalı bır oda olusturuluyor ve ıcerı yuksek olan yerın seyıyesıne gelene kadar su basılıyor. Bu skeılde gemı kendısı batmayacagı ıcın su sevıyesını koruyarak yukarı cıkıyor ve daha sonra obur kapak acılarak yukseltılmıs gemı suya ınıyor.

Tam tersi sekilde dusunursek yuksek yerden gelen gemı tekrardan havuza alınıyor ve kapaklar kapatılıyor bu sefer havuzdakı su bosaltılarak gemı alt sevıyeye alınıyor ve alt kapak acılarak gemı daha alt sevıyede olan suya ındırılıyor.

Bu kadar basıt bır sıstem aslında :)
Anladım, peki bu geçiş yaklaşık ne kadar sürede gerçekleşiyor ?

CGTY
27-05-2009, 23:04
Anladım, peki bu geçiş yaklaşık ne kadar sürede gerçekleşiyor ?

Serence´usta biliodur demiştim sana. :)

Evrenoz
27-05-2009, 23:09
Discoveryde göstermişlerdi bir ara, sistem serencebeyin anlattığı sistem ;)

Serencebey
27-05-2009, 23:10
Izledıgım videolardan yaklasık bır gemının havuzun tam dolu halınde yanasıp havuzun bosaltılması, geminin yanasması ve tekrardan havuzun tekrardan doldurulup geminin cıkması 40dkyı buluyor. :)

yavuz364
27-05-2009, 23:21
bu şekilde çok farklı sistemler var, yük taşımacılığının yapıldığı derelerin üzerinde bu tür şeyler çok kuruluyor, amerikadaki kanallardaki sistemlere bakarsanız çok değişik yapılar görebilirsiniz..

yagizs
27-05-2009, 23:23
Gerekli bilgileri aldım, teşekkürler herkese :)

Dookan
28-05-2009, 00:47
Izledıgım videolardan yaklasık bır gemının havuzun tam dolu halınde yanasıp havuzun bosaltılması, geminin yanasması ve tekrardan havuzun tekrardan doldurulup geminin cıkması 40dkyı buluyor. :)

aynennn bnde ona bakıyodum vlla :D:D:D ne kadar ağır yaa..kameranın cektıgı yerden kameraya kadar gelmesı yarım saat bu adamlar nası gıdıyo bi yerden bi yere cok garıp vlla

cem
28-05-2009, 06:27
1-

http://www.pancanal.com/eng/general/howitworks/como-funcion1.html

http://i39.tinypic.com/j9ybk9.jpg (http://www.pancanal.com/eng/general/howitworks/como-funcion1.html)


2-

http://www.pancanal.com/eng/general/howitworks/como-tour.html

http://i40.tinypic.com/2encoib.jpg
(http://www.pancanal.com/eng/general/howitworks/como-tour.html)


3-

http://www.youtube.com/watch?v=-vi19z4LEi0

http://i41.tinypic.com/ziu4v5.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=-vi19z4LEi0)

MeMo
28-05-2009, 15:41
Discoveryde vermıstı bı kere ızlemıstım bunun sebebı oranın egımlı olmasından kaynaklanıyor bı cok nehırdede uygulanıyomus bu sıstem hatta

BAK
28-05-2009, 15:55
İlginç :D:D

Serencebey
28-05-2009, 16:08
Discoveryde vermıstı bı kere ızlemıstım bunun sebebı oranın egımlı olmasından kaynaklanıyor bı cok nehırdede uygulanıyomus bu sıstem hatta

Denız ile arasında yaklasık 28metre fark var.

dragon07
28-05-2009, 16:09
nationalda izlemiştim:D hele bitane yük gemisi geldi sogmadı oraya :D

MeMo
28-05-2009, 16:11
Denız ile arasında yaklasık 28metre fark var.


Hey maşallah :D

STeaM
28-05-2009, 16:24
benzer kot farkı hollanda da var.
burdaki farkı kapamak için havuz doldur-boşalt.

egb@lo
28-05-2009, 23:38
3 kere geçmiş bi kişi olarak size bilgi werebilirim sanıyorum..
kanalın asıl yapılma amacı feansızların 1900 lü yılların başında güney amerikayı işgal etme amacıdır.kanalın yapılmasına başlanan yıllarda fransız mütahhitler we fransız sömürgesi insanlar çalışıyodu.bir kaç yıl içinde 250000 den fazla kişi ölünce yapımı geçici olarak durduruldu.sonradan amerikalılar yapımına devam ettiler ve bugünkü şekline getgirdiler.kullanılan lock adı verilen kapılar halen daha amerikalıların 1923 yılında koydukları kapılardır..kanal aslında bir kaç adet gölden oluşmaktadır.we dibi bataklıktır.orta büyüklükteki bi gemi yaklaşık 10 saatte geçiyor.kanalın çift taraflı 2 şer taneden oluşan havuzları war.ilginç olan sistem ise kapak açılıp su seviyesi dengelenerken göldeki tatlı su ile denizden elen tuzlu su kesinlikle birbirine karışmıyor.dünyada kaptanın gemisinin kontrolüni başka bir kişiye devrettiği tek noktadır panama kanalı..bu yıl sonunda amerikanın egemenliği biticek panama kanalındaki ve kanal panamalılara kalcak.çokda iyi olur milyarlarca dolar önşerinden geçiyor we sefaletten ölüyorlar..fazla teknik bilgi hatırlamıyorum ama umarım genel olarak bilgilendirmişimdir

Bestsi
29-05-2009, 08:54
Bu inşaat sırasında sayısız insan telef oldu :(

DaRkNeSs-
29-05-2009, 11:25
nationalda izlemiştim:D hele bitane yük gemisi geldi sogmadı oraya :D

ahahha rezillik :hahaha:
kaptan sığmadık kanal havuzuna napçaz :beuj:
kaptan : Has.tiiirrr döncez geri o kadar yolu napçaz :D 2 ay yol boşuna tepmişiz :hahaha::hahaha:

mifenk
29-05-2009, 13:54
çok güzel bir mühendislik uygulaması

mifenk
29-05-2009, 13:57
insanların ölmüş olması üzücü tabi..