Orijinalini görmek için tıklayınız : Colt CZT için turbo
Selam Arkadaşlar,
Czt'ye özgünle chip yazacağız. Ayrıca mafı'da büyütmek istiyorum.
Orjinal turbo ile istenilen güçlere ulaşabiliyoruz fakat EGT'den sıkıntı olabilir.
Orjinal turbo tf035 2000 de başlıyor 2500 de spool oluyor. 6000 devirde 1 barda tutmak için biraz çaba sarfetmek gerekiyor.
Genelde td04L koyuyorlar. Araba acaip laglı lanet bir arabaya dönüşüyor.
Benim istediğin olabildiğince erken dolan bir turbo. Her şartta yeni bir manifold yaptıracağım. Twinscroll bir manifold yapıp bir de o tip bir turbo düşünüyorum.
İkinci bir alternatif'de erken dolan turboyu hibridlemek....
Yurt dışındaki forumlardan bir alıntı (out of steam denen şeyi sallamışlar o gerçek değil)
--STOCK TF035
Requirements: Stock Setup
Suitabillity: MT/CVT
Spool Start (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 1600-2200 RPM
Full Spool (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 2800-3200RPM
Out of Steam (According to Feedback): 3800-4000RPM
Max Boost: 1.2 BAR
Max BHP: 240-245
IHI RHF5
Requirements: DKC Turbo Header/Modified Stock Turbo Header + DKC Downpipe/Modified Stock Downpipe
Suitabillity: MT/CVT
Spool Start (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 1800-2600 RPM
Full Spool (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 3200-4200RPM
Out of Steam (According to Feedback): 4800-5000RPM
Max Boost: 1.2 BAR
Max BHP: 230-250
WRX TD04L
Requirements: DKC Turbo Header/Modified Stock Turbo Header + DKC Downpipe/Modified Stock Downpipe
Suitabillity: MT/CVT
Spool Start (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 2000-2800 RPM
Full Spool (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 3400-4400 RPM
Out of Steam (According to Feedback): 5000-5200 RPM
Max Boost: 1.2 BAR
Max BHP: 270-280
IHI VF35
Requirements: DKC Turbo Header/Modified Stock Turbo Header + DKC Downpipe/Modified Stock Downpipe
Suitabillity: MT
Spool Start (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 3200-3500 RPM
Full Spool (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 4400-4700RPM
Out of Steam (According to Feedback): REDLINE
Max Boost: 1.5 BAR
Max BHP: 290-350
IHI VF28
Requirements: DKC Turbo Header/Modified Stock Turbo Header + DKC Downpipe/Modified Stock Downpipe
Suitabillity: MT
Spool Start (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 3500-3800 RPM
Full Spool (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 4800-5000RPM
Out of Steam (According to Feedback): REDLINE
Max Boost: 1.5 BAR
Max BHP: 290-350
GARRETT GT2860RS
Requirements: DKC Turbo Header/HV Turbo Header + DKC Downpipe/HV Downpipe
Suitabillity: MT
Spool Start (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 3000-3400 RPM
Full Spool (Varies According to Transmission, Setup & Tuning): 4300-4700RPM
Out of Steam (According to Feedback): REDLINE
Max Boost: 1.5 BAR
Max BHP: 310-370
benim konunun benzeri olmus, cevaplari bekliyorum ben de...
28 cok büyükte abi biz gt22 bakmıştık ama ts manifold diyorsan
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2554R_471171_3.htm
boost cut yememek ıcınmı maf buyutuluyor?
demek son karar tıfıla girişmek:)
hadi bakalım ozan allah yardımcınız olsun bu sefer:)
evo 6 tme turbosunu tavsiye ederim.titanyum shaftlı olduğu için çok erken spool karakterine sahip. madem manifold yaptırıcan,çok erken dolan bi turbo işini fazlasıyla görür...
Deneme yanılma yapmak istediğin heran Evdeki Turbo emrinde Ozancım :)
evo6 tm 4g63 de kaç doluyor ki?
benim araa 1468 cc, mivecle azıcık erken dolduruyor o kadar.
o portakal kadar turbo bile 2500 devire kadar yok abi , mivec in etkinliği üst devirlerde bence..
http://i146.photobucket.com/albums/r244/filofaith/TF035-T10-5.jpg?t=1247058811
Benim turbonun tam açıklaması bu, belki de hibridlemek gerek.
Bu kadar minik bir turbo neden 2500 de doluyor onu da anlamak zor.
soldaki benim turbo sağdaki parlak td04
http://i146.photobucket.com/albums/r244/filofaith/03072009520.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r244/filofaith/03072009529.jpg
TD04
http://i146.photobucket.com/albums/r244/filofaith/03072009526.jpg
tf035
http://i146.photobucket.com/albums/r244/filofaith/03072009527.jpg
td04 ün emme çıkışı tf035 e göre çok çok büyük.
http://i146.photobucket.com/albums/r244/filofaith/03072009521.jpg
konuya biraz action gelsin, barışı 5. vites 2000 devirde 2,13 boy, tayparları 2. viteste 1,18 boy geçerim, üstte basmam allta basmam uçarım kaçarım:P
ha bir de 2.kornada basarım :D
dünden sonra üst postta yazdığım düşüncem biraz değişti :)
mivecle birşeyler değişiyormuş :D
td04 cok da buyuk deilmis yaw, almaaya degmez belki, ben gt2560 buldum ball bearing 1000 tl istiyor az kullanilmis, nasil fiyat?
800 liraya sıfır td04 12t var,
twin scroll sanıyorum, onu düşünüyorum da spek bulamadım.
garettlerden anlamıyorum ne yazık ki , onların flaşlaarı dikdörtgen, senin manifold üçgen mi dikdörtgen mi?
800 liraya sıfır td04 12t var,
twin scroll sanıyorum, onu düşünüyorum da spek bulamadım.
garettlerden anlamıyorum ne yazık ki , onların flaşlaarı dikdörtgen, senin manifold üçgen mi dikdörtgen mi?
ben manifoldu alacagim turboya gore 0 danyapacagim su anki catlak ve cok verimsiz...
400 e az kullanilmis td04 var, koray abinin turbosu cok mu buyuk ozan denemeye gerek yok mu diosun?
tdo4L benim arabada 4000 de spool ediyor, 4500 de gitmeye çalışıyor araba, devir kesici 6900'de.
Senin şu anki turbon kaçda spool ediyor?
Senin arabada 6750 çevirse, 4500-6750 işine yeter mi sana? vtec gibi çevirse 8200 varsın 4500 de dolsun zaten öncesi naparsan yap gitmiyor.
.......
konuya biraz action gelsin, barışı 5. vites 2000 devirde 2,13 boy, tayparları 2. viteste 1,18 boy geçerim, üstte basmam allta basmam uçarım kaçarım:P
ha bir de 2.kornada basarım :D
hahahahahhahahahahhah
td04 cok da buyuk deilmis yaw, almaaya degmez belki, ben gt2560 buldum ball bearing 1000 tl istiyor az kullanilmis, nasil fiyat?
WG i ustunde ise ve durumu iyi ise (BB turbolarda bildigin gibi yenileme yapilamiyor) bence 1000lira fena gibi durmuyor. Ama sole bir secenekte var GT2560R yerine GT2554R te isimi gorur dersen (ki bence gorur cunku benim bundan onceki 1.6 mx5 imde kullandigim turbonun BB versiyonu ve tatminkar sonuclar vermisti) SR20DET lerden cikan turbolarin bir kismi GT2554R ile ayni boyuta sahip sadece journal bearing yani BB degil biraz daha gec ve yavas dolar fakat fiyatlari cok daha uygun ve bir sorunda kople icini yenileme sansin var BB gibi degil. Yada bir diger secenegin rover turbolarda (220ti,620ti vb.) cikan T25 journal bearing olabilir fakat ondarda DV te var biraz daha zahmetli bir calisma istiyor fakat fiyatlari goz onune alininca dusunulebilir bir secenek oluyorlar. Fena durumda olmayan cikmalari iyi bir arastirma ile ingilterede 30 ile 50 pound arasina bulabilirsin. (WG ve DV haric sadece turbo fiyati vede yazmayi unuttum bu turbolarda genelde kilcal catlar gorulur benim bir oncekindede vardi ole kullandim bir dertte cikartmadi acikcasi 30pound icin super durumdaydi isimide gordu :icon_tup:)
800 liraya sıfır td04 12t var,
twin scroll sanıyorum, onu düşünüyorum da spek bulamadım.
garettlerden anlamıyorum ne yazık ki , onların flaşlaarı dikdörtgen, senin manifold üçgen mi dikdörtgen mi?
Bu Mitsubishinin dizellerinde kullandigi turbo degilmi yoksa ben mi yanlis hatirliyorum :soru:
Evet,
ford transit, fiat scudo (öyle acaip bir van işte adını tam hatırlamıyorum) gibi bir çok dizelin yanında, subaru forester'larda da kullanılan turbo. Transittekilerin bilmemne değeri az daha büyük benimkinden.
ozan megane rsin turbo yarar mı işine?
http://cgi.ebay.co.uk/TURBO-for-renault-megane-225-sport_W0QQitemZ110410021276QQcmdZViewItemQQptZUK_C arsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item19b4f3399c&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1683|293%3A1| 294%3A50
Evet,
ford transit, fiat scudo (öyle acaip bir van işte adını tam hatırlamıyorum) gibi bir çok dizelin yanında, subaru forester'larda da kullanılan turbo. Transittekilerin bilmemne değeri az daha büyük benimkinden.
Ben birde pajero 2.8 dizellerin ustunde var diye biliyorum. Bence en iyisi izo ya yazdigim turbolardan biri secmen olucaktir.
ozan megane rsin turbo yarar mı işine?
http://cgi.ebay.co.uk/TURBO-for-renault-megane-225-sport_W0QQitemZ110410021276QQcmdZViewItemQQptZUK_C arsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item19b4f3399c&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1683|293%3A1| 294%3A50
Post to: United Kingdom
Bazilari UK disina yollamiyor once sormanizi tavsiye ederim.
tanıdık vardı ozanın orada sanırım problem yaşamaz o konuda...
twin scrolllar ne kadar erken doldurabiliyor? fikri olan var mıdır?
bu işin hesabı kitabı yok mudur.
twin scrolllar ne kadar erken doldurabiliyor? fikri olan var mıdır?
bu işin hesabı kitabı yok mudur.
zor ama şölye diyim aftermarket kitlerde aynı turbo ile 500 600rpm geri gelen hatta 1000lere kadar gerileyenler mevcut
peki td04 12T üstüne
http://www.full-race.com/articles/Bseriestest_writeup.pdf
şu tip deve hörgücü çaksak - si + sını götürür mü?
Bu tip manifoldlarla turbo geç geliyor.
peki td04 12T üstüne
http://www.full-race.com/articles/Bseriestest_writeup.pdf
şu tip deve hörgücü çaksak - si + sını götürür mü?
Bu tip manifoldlarla turbo geç geliyor.
ramhorn diilde başka bi tasarım daha iyi olur:) bunla ts yapmak zor biraz
ozan kayahan
15-12-2012, 07:14
bu konu devam etseymiş keşke. saygılar.
bu konu devam etseymiş keşke. saygılar.
bi kendiniz tanitsaydiniz keske :) ozgun abininde dedigi gibi sor devam ettirsinler bilenler :)
ozan kayahan
16-12-2012, 23:57
haklısınız afedersiniz. ben ozan kayahan foruma ataşehirden katılıyorum . forumu dikkatle takip ediyorum ve çok beğeniyorum. czt sahibiyim ve konu ilgimi çekti. tekrar saygılar.
ozan kayahan
17-12-2012, 00:05
nacizhane 200 küsür şu anda. ama turbo büyütme beni gıdıklıyor tabi.hastalık işte hak verirsiniz ki.gt2860 rs oluyor galiba flanş gerekecek mi enjektörler pompa ve regülatör ardından yeni bir yazılım evc ile kontrol gerekecek dp, borular.sırası ne olmalı.nerden temin edebiliriz maliyetler nedir.bu güzel ekonomik ve fiyat performas değerlendirmesi açısından tarcih edilebilir bir araç aslında severek kullanıyorum.ve yorumlarınızı bekliyorum.şimdiden teşekkürler.
gt28 yerine td04 veya gt2560 takman daha iyi olcaktır. 270-280 hp motor içine girmeden güçler alırsın ve çok hızlı olur. eğer hedefin 300 üzeri ise gt28 i ben tercih ederdim ama kol piston gerekebilir
MAfless a dönebilrisin arabada sıkıntısız gt28 sıkıntı piston kol gerekir bence
Görkem.Y
21-12-2012, 13:37
Tuncer abininde dedigi gibi bende gt2560 diyorum
MAfless a dönebilrisin arabada sıkıntısız gt28 sıkıntı piston kol gerekir bence
Ozgun seni yakaliyacagimi bilsem yarın buyutucem turboyu ama daha basınç bile acamadik :(
ozan kayahan
21-12-2012, 20:43
yapılan ve yapılacak olan tüm yorumlar için teşekkürler .devamını bekliyorum. araştırmaktayım.saygılar.
ecutekle olan sıkıntımı çözdüm istediğin zaman dükkanda dynolu şekilde yakalayabilirsin beni :D
dewam etttilerim Sor :D
Abi çok geç gelmeyip stok internal ile sağlıklı şekilde kullanabileceğimiz turbo tavsiyen nedir. Twin scroll yapıp hangi turbo olabilir mesela. Twin scroll yaparsak manifolt değişecek baska değişmesi gereken bişi varmı ?.
ozan kayahan
04-01-2013, 12:46
serkan bey geç gelmekten erken kasıt spool etme durmumu? stok internal ise üzerinde bulunan tf035 kodlu turbodan daha yüksek basınç almayı kastediyosunuz sanırım. twin scroll ise bahsi geçen hybritleme olayı sanırım . benimde bilgim sınırlı konuyu takip ediyorum.iyi forumlar.
ozan kayahan
04-01-2013, 12:55
birde özgün beyin dediği mafless uygulaması var sanırım maf/map değişimiyle alakalı ama onuda tam olarak bilemiyorum.
serkan bey geç gelmekten erken kasıt spool etme durmumu? stok internal ise üzerinde bulunan tf035 kodlu turbodan daha yüksek basınç almayı kastediyosunuz sanırım. twin scroll ise bahsi geçen hybritleme olayı sanırım . benimde bilgim sınırlı konuyu takip ediyorum.iyi forumlar.
Mrb adım erkan :). Spool etme olayı evet. Tf035 den çok geç dolmayan vede tf035 den daha fazla güç elde etmeyi umduğumuz farklı bi turbo hybrit leme değil. Twin scroll turbonun manifold yapısı bizim turbolarımız single scroll bu ts teknolojisi sayesinde daha erken doldulabiliyor torbo forumda detaylı konular mevcut.
ozan kayahan
11-01-2013, 12:46
Mrb adım erkan :). Spool etme olayı evet. Tf035 den çok geç dolmayan vede tf035 den daha fazla güç elde etmeyi umduğumuz farklı bi turbo hybrit leme değil. Twin scroll turbonun manifold yapısı bizim turbolarımız single scroll bu ts teknolojisi sayesinde daha erken doldulabiliyor torbo forumda detaylı konular mevcut.
çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için saygılar
ozan kayahan
11-01-2013, 12:47
özür dilerim Erkan :D (dikkatsizlik)
Abi çok geç gelmeyip stok internal ile sağlıklı şekilde kullanabileceğimiz turbo tavsiyen nedir. Twin scroll yapıp hangi turbo olabilir mesela. Twin scroll yaparsak manifolt değişecek baska değişmesi gereken bişi varmı ?.
biraz gç oldu cvp özür dilerim stock 300 üstü sikinti:D
ben olsam forester single scrool turbo kullnrım program ile erken dolmayı sağlayabilirsiniz :)
çok zorlar ise wrx takabilrisin :D
nemonomani
13-01-2013, 21:42
biraz gç oldu cvp özür dilerim stock 300 üstü sikinti:D
ben olsam forester single scrool turbo kullnrım program ile erken dolmayı sağlayabilirsiniz :)
çok zorlar ise wrx takabilrisin :D
Ozgun abininde dedigi gbi 300 ustu sikintili birde baski bulmak dert bronz pek saglikli degl twin scroll ufak turbo ne varki abi bide zaten single scroll mecburi degilmi
agbi imkan varsa gtx2863 ar 64 bakabilirsin önerebilirim :)
erdem325
09-04-2014, 23:44
konu biraz eski ama birsey sormak istiyorum.
tf035hm-13t-6 (iveco 2.8 daily) kodlu bir turboya, td04 un emme salyangozu ve pervanesi swaplanip hybrid bir turbo elde edilebilir mi?
emme pervanelerinin ic caplari ayni, ic cap dedigim pervaneye giren mil in capi ayni yani.
ama td04 un emme salyangozu tf035 in govdesine direkt takilabilir mi onu bilmiyorum..
Görkem.Y
25-05-2014, 19:48
td04 15 t mi bahsettiğin?
tf035 13t ve bu 15t yapılır zaten bunda bişey yok ki
yapılır gibi görünüyor biraz araştırınca.
hazır yapılmışı hatta 10t den 15t ye geçmiş gibi geldi bana.
TF035HM / TD04 Hybrid Turbocharger Assembly (http://www.rpw.com.au/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2675&category_id=292&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1)
bu arada bir sürü td04 varyasyonu var,
Wheel - Inducer Diameter(in.) - Exducer Diameter(in.) - Trim Housing
TD04-09B 9B / 1.365 / 1.930 / 50 TD04-09B
TD04-13G 13G /1.580 /2.000 /62 TD04-13G
TD04-13T 13T /1.597 /2.203 /53 TD04HL-13T
TD04-15G 15G /1.625 /2.187 /55 TD04-13G bored
TD04H-15G 15G /1.625 /2.187 /55 TD04H-15G
TD04H-15C 15C /1.654 /2.187 /57 TD04H-15C
TD04-16T 16T 1.713 2.205 60 TD04HL-16T
TD04-18T 18T
TD04-17G 17G 1.744 2.382 54 TD04-13G bored
TD04-19T 19T 1.809 2.283 63 TD04HL-19T
Faydası olur belki bazı ölçüleri mevcut çünkü görüldüğü üzere.
bir de şu mesaj faydalı olacaktır,
http://www.rcolt.com/forum/motor-section/technical-questions/4072-tf035-v-td04-turbo-upgrade?p=211240#post211240
hazır upgraded kartuşta var, free shipping TR ye hemde.
http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-Upgrade-Cartridge-CHRA-Mitsubishi-4M40T-TF035-1-TF035HM-15T-Pajero-Delica-/120894024910#shpCntId
iveco turbolarının egzoz tarafı kocaman emmesi ufak, benzinlide iş yapması çok zor..
ben subaru forester turbosu ile hibrid denebilecek birşey yapmıştım.
forester turbosunun kartuşunu czt turbosunun içine yerleştirdim. Subaru da tf035 ( yani egzoz kodu aynı) ama emmesi daha genişti sanırım 14T idi (czt 10T), 3*4 mm daha genişti pervane
böylelikle egzoz tarafı aynı, emme tarafı geniş olunca sığmaz oldu orjinala, emme salyangozunu subarudan aldım .
kısaca czt egzoz salyangozu, forester turbo kartuşu, forester emme salyangozu..Böylelikle egzoz manifolt ile uğraşmadım. dışardan bakıldığında egzozu czt, emmesi forester turbosu şeklindeydi.
Yaklaşık aynı zamanda spool eden, ama fazla üfleyen bir turbom olmuştu..
erdem325
25-05-2014, 23:19
iveco turbolarının egzoz tarafı kocaman emmesi ufak, benzinlide iş yapması çok zor..
ben subaru forester turbosu ile hibrid denebilecek birşey yapmıştım.
forester turbosunun kartuşunu czt turbosunun içine yerleştirdim. Subaru da tf035 ( yani egzoz kodu aynı) ama emmesi daha genişti sanırım 14T idi (czt 10T), 3*4 mm daha genişti pervane
böylelikle egzoz tarafı aynı, emme tarafı geniş olunca sığmaz oldu orjinala, emme salyangozunu subarudan aldım .
kısaca czt egzoz salyangozu, forester turbo kartuşu, forester emme salyangozu..Böylelikle egzoz manifolt ile uğraşmadım. dışardan bakıldığında egzozu czt, emmesi forester turbosu şeklindeydi.
Yaklaşık aynı zamanda spool eden, ama fazla üfleyen bir turbom olmuştu..
benim de dusundugum bu sekilde abi.
bahsettigim turboya daha buyuk emme tarafi gecirmek istiyorum.
hatta bu aralar inceledim baya iki turboyuda dukkanda, olctuk bictik, sanirim td04 un exhaust salyangozunu sokup, kalan kismina tf035in exhaust salyangozunu gecirecegim.
3mm kadar torna isi var ama.
tf035 in exhaust salyangozunu td04un exh paline gore tornalatip gecirmeyi dusunuyorum.
bu arada arac dizel.
erdem325
26-05-2014, 23:27
td04 15 t mi bahsettiğin?
tf035 13t ve bu 15t yapılır zaten bunda bişey yok ki
yapılır gibi görünüyor biraz araştırınca.
hazır yapılmışı hatta 10t den 15t ye geçmiş gibi geldi bana.
TF035HM / TD04 Hybrid Turbocharger Assembly (http://www.rpw.com.au/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2675&category_id=292&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1)
bu arada bir sürü td04 varyasyonu var,
Wheel - Inducer Diameter(in.) - Exducer Diameter(in.) - Trim Housing
TD04-09B 9B / 1.365 / 1.930 / 50 TD04-09B
TD04-13G 13G /1.580 /2.000 /62 TD04-13G
TD04-13T 13T /1.597 /2.203 /53 TD04HL-13T
TD04-15G 15G /1.625 /2.187 /55 TD04-13G bored
TD04H-15G 15G /1.625 /2.187 /55 TD04H-15G
TD04H-15C 15C /1.654 /2.187 /57 TD04H-15C
TD04-16T 16T 1.713 2.205 60 TD04HL-16T
TD04-18T 18T
TD04-17G 17G 1.744 2.382 54 TD04-13G bored
TD04-19T 19T 1.809 2.283 63 TD04HL-19T
Faydası olur belki bazı ölçüleri mevcut çünkü görüldüğü üzere.
bir de şu mesaj faydalı olacaktır,
TF035 v TD04 + Turbo Upgrade - A place for all Ralliart Colt Enthusiasts (http://www.rcolt.com/forum/motor-section/technical-questions/4072-tf035-v-td04-turbo-upgrade?p=211240#post211240)
hazır upgraded kartuşta var, free shipping TR ye hemde.
Turbo Upgrade Cartridge CHRA Mitsubishi 4M40T TF035-1 TF035HM-15T Pajero Delica | eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-Upgrade-Cartridge-CHRA-Mitsubishi-4M40T-TF035-1-TF035HM-15T-Pajero-Delica-/120894024910#shpCntId)
buarada tesekkur ederim cevaplar icin sizlere de.
ust posttaki dedigim olaya bi yogunlasicam bakalim, umarim olur. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.