Orijinalini görmek için tıklayınız : Vtec - Vanos - Vvt
Vtec- vanos - Vvt bunlar bilindiği üzere değişken subap zamanlaması adı altında işleyen üç sistem.
Bu sistemler tamamen aynı görev ve amaca yönelikmi çalışıyor ? Yoksa aralarında belirgin farklar varmı ? Vtec dünyada bu kadar ünlü iken neden vanos ve vvt i konuşulmuyor yada ilgi görmüyor ?
Tartışalım istedim.
-Vanos (Variable Nockenwellen Steuerung): BMW tarafindan gerçeklestirilmis degisken zamanli supap, supap iticileri ve eksantrik kontrol sistemi. BMW'nin teknolojik bir diğer özelliği. Sübapların açılma ve kapanma anları değişkendir. Düşük devirlerde daha fazla tork ve yüksek devirlerde daha fazla güç sağlanıyor Bu sistem, emme ve egzoz manifoldlarindaki gaz akisini da kontrol ediyor. (Değişken eksantrik ateşlemesi)
-Vtec (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol SistemiHONDA
-Vvt (Variable Valve Timing) Değişken supap zamanlaması
-VVT-i (continuously Variable intake Valve Timing) Sürekli değişken emme supabı zamanlaması Toyota'nın VANOS versiyonudur.
-Vvc (Variable valve control) Rover'in VANOS versiyonudur.
Vvti vanos mivec Vvc Vvt avcs bunların hepsi Egzantirik kasnaklarının Yağ basıncıyla kasnak derecesinin değişmesini sağlıyor yani hepsinin derecesi aynı sadece timing değiştirerek alt ve üsttlerde güç sağlamak için
Vtec ise EXtradan 1 egzantirik lop una daha sahip bir sistem normalde egzantirğin üzerinde subab basşına 1 lop olduğuunu düşünürsek silindirde 16v arabada 4 tane
loop vardır (soldaki) http://www.honda.co.jp/tech/auto/engine/vtec/images/vtec_img.gif
ama vtec sisteminde sinindir başına toplam 6 tane loop vardır (Sağdaki)kaba tabirle vtec öncesinde 4 loop çalışır ortadaki 2 tane boşa basarlar vtec sistemi dewreye girdiği zamanyağ basıncıyla altındaki Arm rocker dediğimiz şeyler yağ basıncı ile kilitlenir bu seferde yandaki 4 ertanesi boşta kalır ve ortadaki 2 taneye geçer normalde bunların küçükolanlar misal olarak 260 derece ile ortadaki 2 tanesi 310 dur yani egzantirik söküp başka egzantirik takmışssınız gibi olurlar:)
mgDdbrMh6bo mivec vtec vvt hepsinin karşılaşstırması
AcT_ZyY3F0k
Buda vtec
Özgün'ün bilgilendirmesine ek olarak şu dökümanı paylaşabilirim,
zahmet edip okursan Vtec-Vanos-Vvt sistemlerini ayrıntısıyla inceliyebilirsin;):)
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/supap_sistemi/vvt1.htm
ben de şunu ekleyeyim, toyota motorlarının neredeyse hepsinde vvt-i motor var, ancak belirli bir devirden sonra geçilen yeni egzantrik derecesi bazı araçlarda düşük.
yakıt ekonomisini düşündükleri araçlarda düşükken celica, corolla gibi araçlarda derece daha yüksek.
sanırım bu özellik hondalarda da var, vti vtec ile diğer civiclerdeki vtec derecelerinde farklılık var gibi.
Bilgiler için çok teşekkürler fark hemen hemen belirginleşti kafamda..
O zaman şöyle diyebilirmiyiz ; Vtec sistemli araçlarda asıl iş egzantrik loplarındaki fazlalıktan kaynaklanarak yapılıyor bellir bir devirden sonrada bu fazla loplar devreye girip subapların daha fazla açık kalmasını sağlıyor. Vanos ve vvt ise normal egzantriklerle aynı fakat belli devirden sonra egzantrik açısını kendi ayarlayıp yani timing ini kendi değiştirip subapların açık kalma sürelerini değiştirerek performansa yönelik bir kullanım sağlıyorlar. Tabi böyle bir teknolojiye sahip olmadığından pug gti sınıfı kendileri timing i kendi yaptırarak sürekli performansa yönelik yada normal kullanıma yönelik bir araç yapabiliyorlar.
Buradan şu sonuç çıkabilirmi ? Vtec araçların modifiye egzantrik millerinin diğer araçlardaki gibi ünlü olmaması ve çok bir etki yapmaması aslında orjinal millerin böyle bir özelliğe sahip olmasından ötürü olduğu söylenebilirmi çünkü bildindiği üzere diğer araçlarda egnzatrik değişimi modifiyenin can damarıyken vtec sistemli araçlar bunun yerine genelde yazılımla oynamayı tercih ediyor? Bu yüzdendirki aracın üstünde gelen egzantrik ztn performansa yönelik fakat bunu kullanabilecek yazılım üzerinde gelmiyor kpro gibi yazılımlarda bu özelliği sonuna kadar o egzantrkten sağlayarak gücü alabiliyor..
ben de şunu ekleyeyim, toyota motorlarının neredeyse hepsinde vvt-i motor var, ancak belirli bir devirden sonra geçilen yeni egzantrik derecesi bazı araçlarda düşük.
yakıt ekonomisini düşündükleri araçlarda düşükken celica, corolla gibi araçlarda derece daha yüksek.
sanırım bu özellik hondalarda da var, vti vtec ile diğer civiclerdeki vtec derecelerinde farklılık var gibi.
evet zaten bunu vti de net görebilirsin. 5500 dd öncesi normal binek bir 1.6 dan farkı yok iken 5500 den sonra vtec devreye girdiğinden sonuna kadar performansa yönelik bir araç oluyor. Yani 5500 öncesi 110 luk vtec le aynı değerlere sahip bir araç vti .. asıl fark 5500 den sonra gözüküyor
B.Aktepe
08-07-2009, 11:32
Buradan şu sonuç çıkabilirmi ? Vtec araçların modifiye egzantrik millerinin diğer araçlardaki gibi ünlü olmaması ve çok bir etki yapmaması aslında orjinal millerin böyle bir özelliğe sahip olmasından ötürü olduğu söylenebilirmi çünkü bildindiği üzere diğer araçlarda egnzatrik değişimi modifiyenin can damarıyken vtec sistemli araçlar bunun yerine genelde yazılımla oynamayı tercih ediyor? Bu yüzdendirki aracın üstünde gelen egzantrik ztn performansa yönelik fakat bunu kullanabilecek yazılım üzerinde gelmiyor kpro gibi yazılımlarda bu özelliği sonuna kadar o egzantrkten sağlayarak gücü alabiliyor..
atmosferik bütün araçlar için kaliteli bir egzantrik seçimi can damarıdır. vtec sistemide olsa doğru egzantrikler ile 20-25hp ye yakın güç alınabilir doğru yazılım ve sıkıştırma oranı ile.aksine çok çeşitli modifiye firması vtec sistemine sahip motorlar için egzantrik üretmektedirlerdir. toda,spoon,jun,skunk2,rocketmotorsports,crower,bri ancrower, buddyclub vs diye sayı arttırılabilir.
http://www.ek9.org/forum/resource-area/137-vtec-camshafts-specs-comparison-honda-b-series-engines.html
atmosferik bütün araçlar için kaliteli bir egzantrik seçimi can damarıdır. vtec sistemide olsa doğru egzantrikler ile 20-25hp ye yakın güç alınabilir doğru yazılım ve sıkıştırma oranı ile.aksine çok çeşitli modifiye firması vtec sistemine sahip motorlar için egzantrik üretmektedirlerdir. toda,spoon,jun,skunk2,rocketmotorsports,crower,bri ancrower, buddyclub vs diye sayı arttırılabilir.
http://www.ek9.org/forum/resource-area/137-vtec-camshafts-specs-comparison-honda-b-series-engines.html
Fakat tr de dikkatli incelendiğinde honda vtec sistemli araçların yüklendiğinde dereceliye başvurmadıklarını görebiliyoruz. Yada şuan istanbulda kaç tane dereceli vti yada typer görebiliyoruz ? Fakat diğer yüklemeyi tercih eden atmosferik spor hothatch ler için neredeyse ilk araştırılan parça egzantrik oluyor. Ben bunu vtec sistemiyle alakalı buluyorum. Zaten lopları performansa yönelik bir dereceli üzerinde geliyor bunun üzerine fazla bir beklenti sağlanan dereceli egzantrik çıkaramıyorlar diye tahmin ediyorum. Mesela şuan typer da bi kpro mu yoksa derecelimi daha yüksek güç için tercih edilir dense cevabı açık ve nettir. Ama pug reno v.s gibi hothatch ler için bu durum tam tersinedir.
B.Aktepe
08-07-2009, 11:54
Fakat tr de dikkatli incelendiğinde honda vtec sistemli araçların yüklendiğinde dereceliye başvurmadıklarını görebiliyoruz. Yada şuan istanbulda kaç tane dereceli vti yada typer görebiliyoruz ? Fakat diğer yüklemeyi tercih eden atmosferik spor hothatch ler için neredeyse ilk araştırılan parça egzantrik oluyor. Ben bunu vtec sistemiyle alakalı buluyorum. Zaten lopları performansa yönelik bir dereceli üzerinde geliyor bunun üzerine fazla bir beklenti sağlanan dereceli egzantrik çıkaramıyorlar diye tahmin ediyorum. Mesela şuan typer da bi kpro mu yoksa derecelimi daha yüksek güç için tercih edilir dense cevabı açık ve nettir. Ama pug reno v.s gibi hothatch ler için bu durum tam tersinedir.
sen pek dikkatli incelememişsin. az daha incele.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.