PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Drfitte camber acısı



Serencebey
06-10-2006, 19:10
dirft arabalarında camber ayarlarını cok acmak ne derecede iyidir? daha dogrusu iyimidir ???

CTG
06-10-2006, 20:18
arbasına göre değişir ama çok kabaca söylemek gerekirse;

drift yaparken ön lastiklerin tamamen asfalta basması böylece daha iyi tutunması gerekir. drift esnasında arabanın kaydığı kısımda kalan ön lastiğin tamamen yola basabilmesi için de önlere negatif kamber verilir.

arka taraf için ise lastiğin mümkün olduğunca gücü yere verebilmesi gerekir bu yüzden de arka tarafta çok fazla negatif kamberden kaçılır.

s2k
06-10-2006, 20:29
arbasına göre değişir ama çok kabaca söylemek gerekirse;

drift yaparken ön lastiklerin tamamen asfalta basması böylece daha iyi tutunması gerekir. drift esnasında arabanın kaydığı kısımda kalan ön lastiğin tamamen yola basabilmesi için de önlere negatif kamber verilir.

arka taraf için ise lastiğin mümkün olduğunca gücü yere verebilmesi gerekir bu yüzden de arka tarafta çok fazla negatif kamberden kaçılır.


o kadar yanlıs bılıyorsunkı anlatamam :icon13:
drıftte arka lastıgın gucu yere verebılmesı demek o arabanın oversteer yapması demek buda kaldırıma cıkmıs bıssuru rwd drıft meraklısı demek :D

CTG
06-10-2006, 20:40
oversteer yapmadan nasıl drift yapabiliceksin peki ben de bunu merak ettim?

http://www.driftclub.com/setup.htm


Picture 1 shows negative camber set up for the front suspension. Negative camber gives the front suspension more grip through cornering then the rear. This will produce over steer when entering a corner to help induce a drift and give more control throughout the corner. Picture 2 shows almost a strait camber set up with very little negative camber degree. This provides the rear suspension with less grip helping again to produce over steer for easier drifting

pikçır bi ve iki linkte.

s2k
06-10-2006, 20:48
pardon ya under under :rolleyes: :D

CTG
06-10-2006, 20:51
under arka tarafın güçlü bi şekilde itmesiyle olmaz ama :) arkadan itişlerde ön taraf fazla ağırsa yön vermek zorlaşır ya da bi şekide ön tekerleklerin tutunamaması gerekir understeer için. bunun dışında sebepleri de vardır kesin de ben bu kadarını biliyorum :D

s2k
06-10-2006, 20:52
bunun yanında arkalara negatıf camber verdıgın kadar cok oversteer yapabılırsın gercı arabanın dıger setuplarıylada alakalı ama sonuc olarak okudugun her sıtedekı yazıya bagımlı kalma , son olarak arka taraf ıcınse lastıgın mumkun oldugunca yere gucu verebılmesı gerekır bu yuzden arkada negatıften kacılır demısısn verdıgın lınkte bıle bunun tam tersını soyluyor "This provides the rear suspension with less grip helping again to produce over steer for easier drifting " yanı dedıgım gıbı ne kadar az tutunursan o kadar kolay drıft yapabılırsın tabı eger arka tarafa yeterınce agırlık transfer edebılırsen .

s2k
06-10-2006, 20:56
under arka tarafın güçlü bi şekilde itmesiyle olmaz ama :) arkadan itişlerde ön taraf fazla ağırsa yön vermek zorlaşır ya da bi şekide ön tekerleklerin tutunamaması gerekir understeer için. bunun dışında sebepleri de vardır kesin de ben bu kadarını biliyorum :D

M3 yada s2k farketmez rwd olan herhangı bır arabaya bın dıreksıyonu tam sag yada sol yap yavasca kalkıp daıreler cızmeye basla gaza basmadan sadece kalkıp rolantıde daıre cız ve yavas yavas gaza yuklen bak neler olucak ama bu araba m3 yada buna benzer bıseyse ya etrafta kaldırım olmamasına dıkkat et ya onler ıcın yedek jant ve tampon bulundur yada arabanın sahıbınden hızlı kosmaya calıs ;)

CTG
06-10-2006, 21:04
bunun yanında arkalara negatıf camber verdıgın kadar cok oversteer yapabılırsın gercı arabanın dıger setuplarıylada alakalı ama sonuc olarak okudugun her sıtedekı yazıya bagımlı kalma , son olarak arka taraf ıcınse lastıgın mumkun oldugunca yere gucu verebılmesı gerekır bu yuzden arkada negatıften kacılır demısısn verdıgın lınkte bıle bunun tam tersını soyluyor "This provides the rear suspension with less grip helping again to produce over steer for easier drifting " yanı dedıgım gıbı ne kadar az tutunursan o kadar kolay drıft yapabılırsın tabı eger arka tarafa yeterınce agırlık transfer edebılırsen .


linkte benim dediğim şey yazıyo emin ol ;) çevirebildiğim kadar çeviriyim istersen:

"resim 2 de gördüğünüz gibi arkada neredeyse düz bir kamber açısı var, sadece biraz negatif. bu da arkada daha az tutuş sağlayarak oversteer olmasına ve kolayca drift yapabilmenize yardımcı oluyor."

evet arka taraf ne kadar az tutunursa o kadar drift yapabilir haklısın. ama arka tarafın tutunması arkaya negatif kamber vermekle olmaz, pist arabalarını ve drift arabalarını incele istersen. pist arabalarında virajlarda maksimum tutunma geerektiği için arkada da kamber çısı (arabanın ayarına göre) negatiftir ve bu viraj alırken ağırlık dıştaki tekerleğe yüklenince onun tümüyle tutunmasını sağlar.

drift içinse tam tersi, lastik düz olmalı ki viraj esnasında daha doğrusu kayarken arka tekerlekler tutuştan kaybetsin. önlerde de tam tersi; araba üstüne yüklenince dıştaki lastiğin, lastik tutunabilsin diye - kamber vardır.

edit: s2k ve m3 lü mesajını anlayamadımkonuyla ne alakası olduğunu :) bide o dediğin donut. drift başka bişey.

s2k
06-10-2006, 21:58
linkte benim dediğim şey yazıyo emin ol ;) çevirebildiğim kadar çeviriyim istersen:

"resim 2 de gördüğünüz gibi arkada neredeyse düz bir kamber açısı var, sadece biraz negatif. bu da arkada daha az tutuş sağlayarak oversteer olmasına ve kolayca drift yapabilmenize yardımcı oluyor."

evet arka taraf ne kadar az tutunursa o kadar drift yapabilir haklısın. ama arka tarafın tutunması arkaya negatif kamber vermekle olmaz, pist arabalarını ve drift arabalarını incele istersen. pist arabalarında virajlarda maksimum tutunma geerektiği için arkada da kamber çısı (arabanın ayarına göre) negatiftir ve bu viraj alırken ağırlık dıştaki tekerleğe yüklenince onun tümüyle tutunmasını sağlar.

drift içinse tam tersi, lastik düz olmalı ki viraj esnasında daha doğrusu kayarken arka tekerlekler tutuştan kaybetsin. önlerde de tam tersi; araba üstüne yüklenince dıştaki lastiğin, lastik tutunabilsin diye - kamber vardır.

edit: s2k ve m3 lü mesajını anlayamadımkonuyla ne alakası olduğunu :) bide o dediğin donut. drift başka bişey.

Bu tamamen senın kullanma karakterınle ılgılı bısey ben arabaları ıncelemıyorum kendı aracımda deneyerek soyluyorum.

Bırıncısı eger aracının kolay oversteer yapıp aynı zamanda spıne donmesını ıstemıyorsan arkalara verdıgın negatıf acının cok ısıne yarıyacagını goreceksın kı yazdıklarından bunun sebebını anlıyabılecegın acıkca goruluyor ( pıst araclarının vıraj setuplarıyla ılgılı yazdıkların).
Ikıncısı eger tersını yaparsan aracın arka teker tutsunu daha zor kaybeder ama bırkez kaybettıkten sonra yanal tutunma cok daha az olacagından spın atma rıskın daha yuksek olacaktır.
Olay tamamen araca ve kullanıcının surus karakterıne baglı senınkı yanlıs demıyorum ama kural degıl, ayrıca tam tersı yazıyor dedıgım nokta yola gucunu daha ıyı aktarması gerekıyorkı drıft yapabılsın yazmıstın ona yonelık tersını yazmıssın dedım.

Ps: M3le ılgılı olayda donut degıl understeer arkadan ıtıslı aracta arka tekerlerın gucu fazla tutunarak yola aktarmasıyla nasıl oalcagını sormustun onun ıcındı agırlık transferı nedenıyle onde tutunma azalır ;)

CTG
06-10-2006, 22:32
ya tabi her arabaya bağlı olarak sürüş karakterini değiştirebilirsin ya da arabanı sürüşüne göre ayarlıyabilirsin ama genel olarak drift diyince arabayı spin atacakmış gibi kullanmak değil midir? yani bile bile arabanın kontrolünü kaybnettirmek, ama bu kontrolsüzlükte arabayı kontrol etmek? yani bu durumda arabanın illaki oversteer ve spine yönelik gidiyho olması lazım ki sen bunu kontrol edebilesin.

arka tekerlerin negatif kamberli olması (en azından öndeki kadar) onlara fazla bi tutunma sağlayıp drifti devam ettirememene sebepp olur diye düşünüyorum. yani arkalarda 0 kamber olucak demiyorum ama ön kadar da olmaz diyorum ben bunu anlatmak istedim :)

hatta bak ilk başta "kabaca" demişim. ayar olayı o kadarince bişey ki hava durumuna göre bile değişmesi gereken bi olay, piste arabaya lastiğe güce vs vs herşeye göre farklı olur yani bi arabada daha faza içerde olması gerekirken diğerinde dümdüz olması gerekebilir diyorum.

yani mesaj kalabalığına gerek yok kısaca söyliyim asıl demek istediğimi:

önde fazla negatif, arkada baya bi az negatif. bunu anlatmaya çalışıyorum:)

s2k
06-10-2006, 22:44
Ok ozaman bende soyle acıklıyım :)

Drıft aracın oversteer ve spıne yonelık karakterde kullanılması ve bu sekılde tutulması denebılır genel olarak ama senın dedıgın setuplarla aracın arkasını koparmak zor spıne donmesı kolay benım anlatmaya calıstıgım setuplarla aracın arkasını koparmak kolay ama spıne donmesı zor bılmem anlatabıldımmı ;)

CTG
07-10-2006, 00:44
ikimiz de anlatıyoruz bişeyler de anlaş**ıyoruz :)

eğer kopmuşsan kontra vermezsen illaki spin atarsın.. herneyse yeter anlaş**ıcaz ben sustum :)

s2k
07-10-2006, 00:49
drıftten konusuyoruz 2 sayfadır kontradan falan bahsedıcek degılız ya allah askına demek ıstedıgım kontrada aracın arka teker tutusunu arttıracak bır setup onu demek ıstıyorum senın bahsettıgın setup kontrada tutunması dusuk olay bu ;)

M_PROJECT
07-10-2006, 01:01
drıftten konusuyoruz 2 sayfadır kontradan falan bahsedıcek degılız ya allah askına demek ıstedıgım kontrada aracın arka teker tutusunu arttıracak bır setup onu demek ıstıyorum senın bahsettıgın setup kontrada tutunması dusuk olay bu ;)

bahadır senmısın km ?

s2k
07-10-2006, 01:03
bahadır senmısın km ?

yess :heyoo:

M_PROJECT
07-10-2006, 01:05
yess :heyoo:

gel yenı gobekler yaptılar bızım buralara sen gıttın hala calısıoz bız drıft zamanı abbı zaman :D

s2k
07-10-2006, 01:08
gel yenı gobekler yaptılar bızım buralara sen gıttın hala calısıoz bız drıft zamanı abbı zaman :D

ahahaha bızım olayımız farklı combo kamberı verıcen :hahaha:

M_PROJECT
07-10-2006, 01:14
ahahaha bızım olayımız farklı combo kamberı verıcen :hahaha:

- 16 abı hergun yan :D

Tholl-ga
07-10-2006, 03:14
bahadır angarada ne güsel yollar var dimi drift için :D

Dodo-FB
07-10-2006, 03:15
-Ne kadar uzatmışsınız be kardeşim yanlayın allaha emanet devam .. :)

^^ANIL^^
07-10-2006, 03:23
o kdar gzl yollar varsa toplanak çıkak gidek yavv :):)

Tholl-ga
07-10-2006, 03:26
polis çevirince pskolojik tedavi uyguluolarmış :D

^^ANIL^^
07-10-2006, 03:31
ahahaahahah olm toplu yanlamazsak uygulamıyolarmış tek tek çıkarız :):):)

M_PROJECT
07-10-2006, 04:06
olm gelın sız polısı ben hallederım gelınde gorun aha bahadır asık oldu butun gece bu nasıl yol dıe konustu durdu :D

s2k
07-10-2006, 07:15
Ahhh ahh ınadına yapıyolar ben bılıyorum yemın ederım ınadına yapıyolar

Serencebey
07-10-2006, 09:35
merak etmeyim Mustafanın dedigi yollara polis bakmıo Jandarma bakıo :D tabii tahmin etttigim yolsa

Manimillion
07-10-2006, 10:00
under arka tarafın güçlü bi şekilde itmesiyle olmaz ama :) arkadan itişlerde ön taraf fazla ağırsa yön vermek zorlaşır ya da bi şekide ön tekerleklerin tutunamaması gerekir understeer için. bunun dışında sebepleri de vardır kesin de ben bu kadarını biliyorum :D

arabanin arka tarafi on tarafindan daha fazla yol tuttugu anda, arabadan guc altinda virajda understeer yapar.

Manimillion
07-10-2006, 10:48
Ilgilenen kishiler icin biraz daha bilgili bir yazi yazdim, oradan okuyup ogrenebilirsiniz.

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?p=43345#post43345

G60
07-10-2006, 11:21
Arab style için camber falan istemiyolar :D