PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : turbonun geç dolmasının nedenleri neler olabilir ? (c70 coupe 2.0t)



onursumer
26-08-2009, 21:02
sorunumuz şu şekilde

aracın alt devirleri inanılmaz derecede ölu ve 4bin devirden sonra turbo nun torkunu hissetmeye başlıyoruz zaten 6500 de devir bitiyor.

bu probemi yaşama sebebleri ne olabilir kaçak yok gibi ama eminde değilim kendim kontrol ettim tatilde olduğumdan istanbul dışında kontrol ettirecek yerim yok

ama verdiği his boost sesi var ama ya turbo emip basamıyor pallerden dolayı yada biryerden ciddi bi kaçak var ?

başka saydığım ihtimaller dışında yapma nedeni olabilirmi ?


son olarak ise 6.500 çeviren 2.0 5 silindirli bir makine için maksimum 250 hp civarı güç alabilmek için hangi turboyu onerirsiniz

kat iptali komple eksoz yapıp turboyu değiştirmeyi düşünüyoruz eğer turboda problem varsa

maliyet olarak ortalama nekadar tutar ?


teşekkurler şimdiden.

senna
26-08-2009, 21:05
motor ne marka? orijinal olarak turbomu var sonradanmı yapılmış?

tool
26-08-2009, 21:06
sennacim volvo o :D

bence kacak var :)

senna
26-08-2009, 21:11
ha pardon:)


kaçak olabilr eğer çok kkötüyse turboyu açıp turbin pervanesine bir bakın derim başta hasar varmı yatak boşlukları ne durumda sarma vs birşey varmı bir yerde çatlak olabilir turbin salyangozu intercooler emme manifoldu vs.

onursumer
26-08-2009, 21:12
sennacim volvo o :D

bence kacak var :)

daha 3000 bin devirlerde boost sesi gelmeye başlıyor ama tık yok arabada

200 lu suratlerle uzun yol yapıyorum şuan ama inanılmaz hantal istanbula 1haftaya anca donerim kaçak var gibi ama farkedemedim haliyle :) herşey çok güzel yerinde gibi gozukuyor


araç 98 model 5 silindir 2.0t volvo c70

onursumer
26-08-2009, 21:53
istanbula donduğumuzde çok iyi bi kontrol şart oldu

peki problem turbodaysa eğer tamir kiti bana pek sağlıklı gelmiyor açıkcası

çok fazla turbo modelleri hakındada bilgim yok bu makineye uyucak 250hp civarı güç için ne kullanmalııyz

2.0t 163hp araç aynı aracın 225hp lik versiyonuda var sanırım aralarında çokbir fark yokturboları aynı diye biliyorum.

yazılımla 200 ler mumkun ama eğer turbo sorunluysa silikon hortumlar kat iptali blow off gibi ufaktan modifiyeye girişmek istiyoruz :)

senna
26-08-2009, 21:56
bence eğer başka birşey yapmayacaksan turboyu büyütme bırak orijinal kalsın muhtemelen günlük biniyorsun ha evet o üst modellerin turboları muhtemelen boyut olarak uyar ama yeniden yakıt vs iyileştirmesi yapman gerekebilir yine rbiaz maliyet açabilir.

Rstmania
26-08-2009, 21:57
peki internal wastegate ile turbo arasındaki hortumdaki kaçak basınç arttırımından başka bir sonuç doğurur mu?

Not: Kusura bakmayın başka bir konu açmak istemedim.

senna
26-08-2009, 22:00
yine dolumuda etkiler bir ihtimal eğer bağlantı kötüyse ve wgnin basınç kapasitesi az ise

onursumer
26-08-2009, 22:04
bence eğer başka birşey yapmayacaksan turboyu büyütme bırak orijinal kalsın muhtemelen günlük biniyorsun ha evet o üst modellerin turboları muhtemelen boyut olarak uyar ama yeniden yakıt vs iyileştirmesi yapman gerekebilir yine rbiaz maliyet açabilir.

aslında bize temiz 200hp yeterli

şuan için aslında kaput altını duzeltip silikon hortumlar vs blow off montajı yapıp

kat iptali eksoz ve yazılım yapmak direk istediğimiz güçlere ulaşıyorz fazlasıyla

turbo sorunlu çıkarsa diye düşünmüştük orjinal turbo ile devam etmek daha iyi olucak sanırım


turbo konusunda nereyi tavsiye edebilirsiniz aracı goturup gostermek için ?

volvo servisleri anlamıyor kesinlikle :D

Rstmania
26-08-2009, 22:04
Peki wastegate son haliyle 9-10 psi basabiliyor. -31 diye geçen wastegate. Ben de kaçakla arttırım sağlıyorum normalde ne tavsiye edersiniz bunun yerine?

senna
26-08-2009, 22:08
aslında bize temiz 200hp yeterli

şuan için aslında kaput altını duzeltip silikon hortumlar vs blow off montajı yapıp

kat iptali eksoz ve yazılım yapmak direk istediğimiz güçlere ulaşıyorz fazlasıyla

turbo sorunlu çıkarsa diye düşünmüştük orjinal turbo ile devam etmek daha iyi olucak sanırım


turbo konusunda nereyi tavsiye edebilirsiniz aracı goturup gostermek için ?

volvo servisleri anlamıyor kesinlikle :D

eğer istanbuldaysan paşaoğlu olabilr yada yakında neresi sana uygun olur bilmiyorum anadoludamısın avrupadamısın az çok anlayan biri turboyu kontrol edebilr boşluklardan anlar.


Peki wastegate son haliyle 9-10 psi basabiliyor. -31 diye geçen wastegate. Ben de kaçakla arttırım sağlıyorum normalde ne tavsiye edersiniz bunun yerine?



boost controller kullanın:)

onursumer
26-08-2009, 22:17
eğer istanbuldaysan paşaoğlu olabilr yada yakında neresi sana uygun olur bilmiyorum anadoludamısın avrupadamısın az çok anlayan biri turboyu kontrol edebilr boşluklardan anlar.





bakırkoydeyim

doner donmez
maslak yolu gozuktu ozaman :) uzun yolda hiç çekilmiyor boyle deli ediyor :D



teşekkurler bilgiler için ;)

yigittmr
29-08-2009, 17:03
wastegate kapatmıyor olabilirmi? kapatmasında bir problem varsa kacırıp boost basamıyor olabilir, basıyorsa da cok kucuk bar larda basınc geliyor olabilir? Aklıma bunlar geldi problemini okudugumda...

onursumer
02-09-2009, 18:12
istanbula kısmetse yarın donucem ama kaçak var gibi ve gittikçe artıyor :)

izmir aydın otobanında anlarım tam olarak ne olduğunu :D

senna
02-09-2009, 18:19
çatlak olabilir bir ihtimal gauge vs yok dimi basıncı görebileceğin?

vites arası nasıl toplaması otm vitesmi?

onursumer
02-09-2009, 18:35
çatlak olabilir bir ihtimal gauge vs yok dimi basıncı görebileceğin?

vites arası nasıl toplaması otm vitesmi?


basıncı goremiyorz ama istanbulda donduğumde kesinlikle onuda taktırmamız lazım bunu anladım :D

otomatik vites normal kullanımda vites aralarında problem yok ama dip gazda toplayamıyor bi sirkeliyor oyle hızlanmaya başlıyor oda hızlanma denebilirse tabi

normalde ilk vites turbo dolduğunda sararak hızlanması gerekiyordu şimdi normal devirleniyor :)

yigittmr
03-09-2009, 00:35
bence problemin wastegate le alakalı. Aynı sorunu bende yasamıstım. Aracımın patinaja kalkması gereken devirlerde araba resmen atmosferik haliyle gider gibi gidiyordu. Cok ama cok az bi basınc geldigini hissediyordum ama resmen basınc gelmiyordu. Sonra baktırdıgımda wastegate i acıp kapıyan valflerden 1 inin bozuldugunu ogrendim ve degistirdim, sorun giderildi. Bunu göz onunde bulundurmanı oneririm sorunu ararken.

egeturbo
03-09-2009, 01:03
aracın benzinli ise egzoz salyangozu çatlağında dolayı olur o problem birde motorda inceden bi tıkırtı sesi gelmeye başladımı ?

onurdestan
03-09-2009, 12:33
maslak 1. kısımda gençler volvo bülent usta memleketin en iyi volvo ustalarından biridir saniyede anlar sorununu volvo herkesin anlayabiliceği bi araç değil arkadaşlarımda var ve ustalarından çok memnunlar

gambit49
04-09-2009, 18:22
3000de dolmaya baslar o torku hissetmen lazim 3000den itibaren cildirma 4000den itibaren oluyo(s70 t5 sahibi olarak diyorm) istanbulda benim bildigim genelde insanlarin memnun oldugu cındıl volvo var maltepede oraya da gidebilirsin durumu bizimle paylas ama

onursumer
04-09-2009, 18:34
3000de dolmaya baslar o torku hissetmen lazim 3000den itibaren cildirma 4000den itibaren oluyo(s70 t5 sahibi olarak diyorm) istanbulda benim bildigim genelde insanlarin memnun oldugu cındıl volvo var maltepede oraya da gidebilirsin durumu bizimle paylas ama



eskiden anlattığın gibiydi şimdi bomboş devirleniyor hatta devirlenmek istemiyor

istanbula yeni geldik 2-3 güne gostericez sonucu yazıcam buraya ;)

gambit49
04-09-2009, 18:37
guzel arabadir ama :D cok agir yaw c70 s70den agirdi 1630 mu neydi agrligi bizim bi arkadas onu baya bi yuklemıstı baya bi ugrasmıstı :D yukarda 200 hp yeter demissin onun icin bi yazilim yeter sana arac otm mı manuel mi otm ise hic ugrasmamanı oneririm en zayif yeri cunku

onursumer
04-09-2009, 19:27
guzel arabadir ama :D cok agir yaw c70 s70den agirdi 1630 mu neydi agrligi bizim bi arkadas onu baya bi yuklemıstı baya bi ugrasmıstı :D yukarda 200 hp yeter demissin onun icin bi yazilim yeter sana arac otm mı manuel mi otm ise hic ugrasmamanı oneririm en zayif yeri cunku

araç otomatik zaten şanzıman yüzünden 200hp yeterli :D

manuel olsaydı uygun fiyatlı s60r motoru vardı manuale çevirmeyide düşünmediğimizden istanbul trafiğinde kaldı oyle :D

gambit49
04-09-2009, 20:56
guzel bi yazılımla senin istegin olur tabi önce sorunu cozmen gerekiyo arac kac binde

onursumer
05-09-2009, 00:13
guzel bi yazılımla senin istegin olur tabi önce sorunu cozmen gerekiyo arac kac binde

110bin km de

bakalım sorunu çozucez inş ;)

gambit49
05-09-2009, 00:55
bisey degil km olarak ;) saglamlar baya c70in kasasida cok guzel ayrtica kazasiz belasiz kullanirsin ins
bu arada kronıklesen hortum sorunu cıkacak gibime geliyo gaz kelebegine giren hortumlara falan baktır bence

onursumer
05-09-2009, 01:09
bisey degil km olarak ;) saglamlar baya c70in kasasida cok guzel ayrtica kazasiz belasiz kullanirsin ins
bu arada kronıklesen hortum sorunu cıkacak gibime geliyo gaz kelebegine giren hortumlara falan baktır bence

check valflerin hortumlarını diyorsan o sorunlar çıktı bile T var şimdi hep açık :D

gambit49
05-09-2009, 01:13
gaz kelebegin mekanik mi elektronik mi elektroniklerde de baya bas agritir

ToRnedo
11-09-2009, 13:32
Herhangi bir sonuç var mı?

bilalMW
12-09-2009, 15:00
kaçak var bence. 250 hp için güç için salyangozu sadece büyütüp başka birşey yapmamak pek akıl karı değil.

onursumer
12-09-2009, 20:31
ufak bi surtmeden dolayı araç kaportadaydı bugun çıktı hafta içi oğrenicez neden olup olmadığını :)

inş kaçaktandır uğraştırmaz bizi :)

turboda vs sorun varsa mecbur tamir kiti ile onarıma gidicez ;)

CasabLanca
12-09-2009, 21:23
aynı sorunu bende 1.6 D s40da yaşamaya başladım salı günü servise götürcem bakalım ne çıkacak

gambit49
14-09-2009, 19:09
gelisme var mi son durum nedir

onurdestan
15-09-2009, 17:41
bu sorun benim arabamdada bu sabah başladı çok azda olsa hissediyorum normalden biraz fazla bi basınç sesi ama turbo gelirken sanki bişey arabayı tutuyo gibi bi hali var alt devirleri dünkü gibi hissedemiyorum ve şu an acayip moralsizim

gambit49
15-09-2009, 20:11
hortum patlagi olmasin

CasabLanca
15-09-2009, 21:32
bugün geç kaldığım için servise gidemedim sorun hala devam ediyor
3500 devirde turbo yeni hissettiriyor kendini

onurdestan
17-09-2009, 03:28
passatturbo mustafa saolsun görmeden anladı çok büyük ihtimal dediği yer bugün baktıramadım yarın baktırıcam bu volvonunda tek problemi kaçak gibi görünüyor

H22Power
17-09-2009, 12:07
onur reklamımızı yapmış saolsun:) bari sizede elimden geldiğince yardımcı olayım sizin sorununuz hortum patlağı değil halledebildiniz mi bilemiyorum postları okumadım ama her kafadan bir ses çıktığınada eminim benim size olan birkaç tavisyem var bunları uygularsanız sorun düzelecektir.
1)%70 sorun bu wastegate ayarınız bozuk bunun sonucunda turbo geç devreye girecektir aynı sizdeki gibi ve vites geçişlerinde turbonun gelmesi zorlaşacaktır isterseniz size kendi aracımla çekilmiş videolarıda yollarım bu konuyla ilgili faraza değil çünkü
2)kullandığınız turbo çok büyük egzost manifoldunuzda biriken gaz turbonuzun pallerini döndürmekte zorlandığından üst devirlerde birikerek zor dolarak döndürüyor ki bunun çözümü ya motor içine girip yüksek dereceli egzantrik düşük sıkıştırma piston ve krank la stroker seti yapıp aracın motor hacmini yükseltmek buda %20 ihtimal
3)intercooler litreniz turbonuza göre çok büyük misal 6lt cooler la sıfır turbo lag(turbo basıncının olması gerekenden geniş yüzeyde intercooler içinde dolaşarak tazyik kaybetmesi)yaşayacağınız bir turboda 10-11lt cooler kullanmanız sonucunda yaşanan gaz tepkimesinin gecikmesini ve vites geçişlerindeki yawaşlamasıdır bu da %10luk bir ihtimal
4)tabii bilemiyorum postlarıda okumadım ama eğer ki turbonuz external wastegate li turbo ise ve kullandığınız wastegate markasız veyahut kalitesiz birşey ise oda basınç kaçırmanızı
ve bu tarz sıkıntılar yaşamanıza neden olur...

sonuç olarak:speclerinizi bana pm atarsanız sahip olduğum bilgi çerçevesinde size yardımcı olmak isterim...

onursumer
17-09-2009, 13:54
araç hala yatıyor şuan daha bırakamadık kaçak olma ihtimali çok yüksek :)

araç standart 2.0t volvo c70 5 silindir zaten tum volvolar nerdeyse aynı blok :)

gambit49
19-09-2009, 17:56
bugün geç kaldığım için servise gidemedim sorun hala devam ediyor
3500 devirde turbo yeni hissettiriyor kendini

aracin EGR valfi bozulmus turboyu hic elletme tabi kesin sonuc bilgisaraya baglatınca cıkar

gambit49
19-09-2009, 17:58
araç hala yatıyor şuan daha bırakamadık kaçak olma ihtimali çok yüksek :)

araç standart 2.0t volvo c70 5 silindir zaten tum volvolar nerdeyse aynı blok :)
kacak o kacak o kmde bisey olmaz volvoya :)

yigittmr
25-09-2009, 14:35
wastegate kapatmıo, arabanız o yuzden basınc basamıyor. Bence kesinlikle hortum falan degil, direk olarak wastegate problem.

onursumer
16-10-2009, 23:46
bugun sabahtan akşama kadar maslak gençler volvo bulent usta aracın kurcalanmadık yerini bırakarak sonunda problemi buldu

wastegate,hortumlar,turbo herşey çok sağlam :D

intercoolerde çok enteresan bir şekilde serçe parmak girecek kadar bir delik :D

yani bodrum yollarında heba olmuşuz diyebilrim şimdi kendine geldi araba çok iyi değil ama 0-160 videosu çektik


http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?p=922433#post922433

videolar bolumune ekledim ;)

gambit49
17-10-2009, 00:17
hade gecmis olsun :D olup olmadık zaman aklima geliodu sonuc ne oldu acaba diye yazacaktim hep unutuyodum gecmis olsn

onursumer
17-10-2009, 00:51
ufak tefek eksikler kaldı kat iptali yapılması lazım :)