Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo maaliyeti
dj ugurcan
08-09-2009, 00:53
arkadaşlar 92 model orjinal bi integra satın aldım arabam 1.8dohc 140 hp
aracımı atmosferik yüklemeyi düşünüyorum fakat işime gelirse turbo beslemede yapabilirim. bize en az maliyetli bi turbo uygulaması kaça patlar ve yardımcı olabilecek sağlam bi ustamız varmı.
orta yollu turbo 500
ıntercooler 300
enjektor 400
turbo manıfoldu 300 400
ıntercooler boruları ve egzoz boruları toplam 500 600
map sensoru 200
kalın conta 300
beyın chıpleme ve map ıslemı 500
yaglama ve donus boruları yaklasık 300
hortum cıvata ıvır zıvır 200 300
ıscılık ortlama 500
yemese yinede 5 i bulur geçer gibi kullandığın parçalara göre
bende var integra kendim taktım 6000 ni buldu ama süper oldu
şuana kadar seat cupra 2008 model modlu dynoda 270 hp verdi onla denedim rahat geçtim
şuana kadar seat cupra 2008 model modlu dynoda 270 hp verdi onla denedim rahat geçtim
:bravo: .
BlackStone
08-09-2009, 22:55
şuana kadar seat cupra 2008 model modlu dynoda 270 hp verdi onla denedim rahat geçtim
nasıl yani? 270hp lik cupra'yı sen 140hp'lik aracınla geçtin doğru mu anladım?
turbolanmıs ıntegra ıle...
kayaakin
08-09-2009, 23:00
kesinlikle dogru yerdesin bu soru için, forumlarda turbo maliyeti hakkında arama yaparsan sana yardımcı olacaktır. fakat buradanda edindiğim tecrübeye göre sana enaz maliyetli turbo diye birşey olmayacagını söylemek isterim, iyi bir verim cok iyi çaba,emek ve belirli bir maddiyattan geçiyor : ) hooooop oldu bitti turboo çuf çuf olmuyor ne yazıkki
aracın atmosferikde cok iyi sonuclar verecektir.
walla kaya kardesım ole bı guzel oluyorkı :) suan bızdekı ıntengra turbo bır gun ıcınde turbolandı maplendı, kalın conta block guard var gerısı tamamen stock 0.6 basıyor tapagazda kullanıyoruz tık dmeıyor 205bın km de arac orjınal motoru :)
kayaakin
08-09-2009, 23:17
walla kaya kardesım ole bı guzel oluyorkı :) suan bızdekı ıntengra turbo bır gun ıcınde turbolandı maplendı, kalın conta block guard var gerısı tamamen stock 0.6 basıyor tapagazda kullanıyoruz tık dmeıyor 205bın km de arac orjınal motoru :)
emek göstermeden çabalamadan 2-3 bin tl ye yaptırdınız değilmi?
cevap evetse birşey demiyecegim,
ama hayırsa :D yazdıgımı yanlıs anlamıssın
3bın tl yı bulmadı ;) bır gun ıcınde bıttı dıyorum baslandı ve bıttı herseyıyle :)
kayaakin
08-09-2009, 23:34
3bın tl yı bulmadı ;) bır gun ıcınde bıttı dıyorum baslandı ve bıttı herseyıyle :)
ne güzel hayırlı ugurlu olsun , güle güle bin :)
nerede yaptırıldı? hangi malzemeler kullanıldı? forumda acıkladınmı?
acıklamadıysan merak ettim simdi :D
greddy turbo, megane rs cooler, cast dokum manıfold,wrx enjektorlerı,map sensor vs vs basıt seyler
megane RS coolerini kaça aldınız?
yasin306GTI
10-09-2009, 03:07
ya şöyle 2-3 bine bi turbolama işlemi yapsak fna olmaz aslında integra turbo malzmeleri olan arkadaşlar satılık malzemleriniz varmı...
dj ugurcan
11-09-2009, 02:45
satılık turbolamadan kullanacağım malzemeler...
fsunnetci
18-09-2009, 14:08
Valla benim düşüncem şu ki bu turbolama maliyeti en az 4000 TL kimse yalandan fiyat atıp tutmasın.Evet kimi arkadaşlar bunu 2000 3000 TL arası maliyete yapmış olabilirler ama bu onların elinde bulunduğu imkanlardan dolayı oyle düşük maliyette olmuştur..Ben kendim bizzat tek tek fiyat aldım ve değerlendirdim bir çok parçada çıkma olduğu halde 4000 TL tuttu.Hatta geçer bile zannediyorum.Atakmusti isimli Arkadaşımız Honda servisi olduğu halde 6000 TL ye malletmiş gerisini siz hesab edin:)
Maliyet hedefinize göre değişir. Eğer radikal bir güç artış hedefiniz varsa 6 bin lira da yetmez. O nedenle fiyat konuşulmadan önce ne hedeflediğinize net bir şekilde karar verip ona uygun malzemeleri seçerek işi projelendirmelisiniz. Aksi halde havanda su dövmekten öteye geçmez. Evde 4 -5 bin hesaplayıp 10 bin liraya mal edersiniz.
Maliyet hedefinize göre değişir. Eğer radikal bir güç artış hedefiniz varsa 6 bin lira da yetmez. O nedenle fiyat konuşulmadan önce ne hedeflediğinize net bir şekilde karar verip ona uygun malzemeleri seçerek işi projelendirmelisiniz. Aksi halde havanda su dövmekten öteye geçmez. Evde 4 -5 bin hesaplayıp 10 bin liraya mal edersiniz.
bende şuanda 1.6 ies var...aracımı 180- 200 hp arası güçlere çıkarmak istiyorum..bunun bana maliyeti ne kadar olur..aracım 105k km de..sağlıklı olarak kaç km daha kullanırım..bu arada istediğim sistem sağlıklı bir sistem olmalı normal kullanıma devam etmeliyim..yılda en fazla 6000-8000 km yapıyorum...böyle biri için ne kadar bir maliyet söz konusu olur turbolamak için
Turbo takan birisi cevaplasın bu konuyu. Ben cevaplarsam sizi yanıltmış olabilirim.. :)
Ancak teknik açıdan bakıldığında 110 dan 200 e çıkıyorsanız turbo montajından daha fazlasına ihtiyacınız var. En azından forged internale ihtiyacınız olacak demektir. Bu durumda da motor açılıp piston, kol, yataklar değişecek. Bunların sadece işçilik maliyeti bile 1000 lirayı bulur. Manifolt yaptırmazsanız ve kendi manifoltunuz turbonun flanşının kaynatılıp montajına uygunsa flanş ve basit kaynak maliyeti ile kurtulursunuz. Internal ve turbonun malzemede en az 3-4 bin lira tutar. 5 bin üzeri bir maliyeti gözönüne almanız gerek. Piggy back değilde standalone falan takacağım derseniz daha da yukarı çıkar o maliyet. Tabi bunların hepsi işini bilen ustaları bulup hatasız montaj yaptırmanız halinde. Gerçi onlarda bin liraya bu işleri yapmazlar zaten. İzmir'de bu kriterlere uyan kim var bilmiyorum.
eğer içinizie sinecekse yaptığınız motora göre değişerek yapılan masraf 6 7den başlar gibi çok rahat
edo typer
19-09-2009, 10:13
ben hep solerım turbo kıtı ısn ucuz kısmı. o kıt takıldıktan sonrakı ıncık boncuk aslında para tutan kısım. ornek vercek olursak; beyın, boost selenoıd,bnzın pompası,enjektor,boost egt yag basınc afr gostergelerı,bov,downpıpe,egzos. ılk su koyack yer debrıyaj. arac guclenınce tutunabılmek ıcın yuruyen aksam. kalıtelı turbo uygulamasından elde edılecek basarı detaylarda gızlıdır dıelım;) en bsıtınden hks mantar fıltre 100-120 dolar arası.
Onun için SC daha ucuz ya zaten.. Tamam turboda olduğu gibi güç artışı olmuyor ama turboda takmanız gereken bir sürü ıncık cıncık ekipmanın maliyetinden kurtuluyorsunuz.
integra adam gibi turbolanmak için en az 6 bin koyun cebinize aşağı çıkmıyor eninde sonunda o para gidiyor..
bende şuanda 1.6 ies var...aracımı 180- 200 hp arası güçlere çıkarmak istiyorum..bunun bana maliyeti ne kadar olur..aracım 105k km de..sağlıklı olarak kaç km daha kullanırım..bu arada istediğim sistem sağlıklı bir sistem olmalı normal kullanıma devam etmeliyim..yılda en fazla 6000-8000 km yapıyorum...böyle biri için ne kadar bir maliyet söz konusu olur turbolamak için
180-200 için stock motor yeterli ilanlarda manifold var okan satıyo 300e geri kalan parçayı da selçuk yazmış ustayı bulmaya kalıyo gerisi yine de önerim şudur kafanızda bi rakam hesaplayın üzerine 1000tl yedeğiniz olsun en az kulaklar sağlammı egsoz boruları yeterli mi hortum kelepçe torna pompa regülaör debriyaj şu bu derken yüksek rakamlar harcıyosunuz sonradan
kardesım sen nasılbır hava yakıt karısımı kullanıyosun bılmıyorum ama 0.9 senındedıgın gucu vermesı ıcın yanı bılmıyorum ama 3000 cc olması lazım bence ama dorudur vti kapak felan lazım oda yetmezkı aracın motorunda ne kullandınız acaba
abı kafasına gore mesaj sılen kım pardon? kufurmu ettık kavgamı ettık tartıstıkmı? mıllet john benjamın gemek ıcın hususı konu acıp sabaha kadar devam edıyo bız bısı yapınca sılınıyo . hayırdır?
kardesım sen nasılbır hava yakıt karısımı kullanıyosun bılmıyorum ama 0.9 senındedıgın gucu vermesı ıcın yanı bılmıyorum ama 3000 cc olması lazım bence ama dorudur vti kapak felan lazım oda yetmezkı aracın motorunda ne kullandınız acaba
vtı kapak lazımdır tabı haklısın. araba vtec vtı olunca kapak zaten ustunde oluyor...
ayrıca motorda ne kullandıgımız lınktekı lıstede vardı.
WISECO forged piston kit
NIPPON RACING sleeves
COMETIC head gasket
EAGLE H beam rods
KM Block guard
TURBO XS manifold
TIAL waste gate
CUSTOM Fmic
GARRET special spec turbo
CROVER camshaft
SKUNK2 titanium retainers
SKUNK2 valve springs
JG ENGINE DYNAMICS timing gear
XS RACING radiator
ITR oil pump
GM map sensor
MUGEN oil cap
HKS radiator cap
HKS mushroom filter
HKS bov
BM oil cooler
ARP head stud
ARP crang stud
RC 750cc injectors
HKS EVC 5
MSD distribitor cap
MSD racing coil pack
JACKSON RACING spark plug wires
RTP kitted P28 ECU
ben sildim selçuk sorun yok:) sohbette yapıyoruz tbaide tech kısmında olmaz:)
yahuı ne afrsi öyle bi turbo takarsın 1 barda 2lt motordan 500hp alırsın öyle turbo tkarsın 200hp alırsın afr vs önemli değil
yahuı ne afrsi öyle bi turbo takarsın 1 barda 2lt motordan 500hp alırsın öyle turbo tkarsın 200hp alırsın afr vs önemli değil
yaw bı dakka arkadasım sen ne kadar anlıyorsunkı bu ıstende yorum yapıyorsun bı sanıye musade et lutfen yaa
kardesım sen nasılbır hava yakıt karısımı kullanıyosun bılmıyorum ama 0.9 senındedıgın gucu vermesı ıcın yanı bılmıyorum ama 3000 cc olması lazım bence ama dorudur vti kapak felan lazım oda yetmezkı aracın motorunda ne kullandınız acaba
bısıy sorcam sıze bu arabalarda afr diye bırsey var nedır o ?
ben sildim selçuk sorun yok:) sohbette yapıyoruz tbaide tech kısmında olmaz:)
ama ben pirocek karımı gosterdım :(
kardesım bızde vts vardı gt22 felan yedek enjektorle 280 hp verıyordu 10 psı de sonra 1.8 krank yaptrdık bız fabrıkada taktık 340 felan geldı 10 psı de bu gucu veren s16 oldugunu ben sanmıyorum ınternette satılıklar felan var 230 , 240 felan bızım aracımız ıyıdıde pıstonları catlattı 1.8 takınca sıkıstırmayı once ayarlayamadık heralde ama yuruyordu yanı ama krankı takmadan once kı halıyle 40000 yaptı daha gomleklerınde asınma yoktu yanı
kardesım bızde vts vardı gt22 felan yedek enjektorle 280 hp verıyordu 10 psı de sonra 1.8 krank yaptrdık bız fabrıkada taktık 340 felan geldı 10 psı de bu gucu veren s16 oldugunu ben sanmıyorum ınternette satılıklar felan var 230 , 240 felan bızım aracımız ıyıdıde pıstonları catlattı 1.8 takınca sıkıstırmayı once ayarlayamadık heralde ama yuruyordu yanı ama krankı takmadan once kı halıyle 40000 yaptı daha gomleklerınde asınma yoktu yanı
bız daha yedek enjektor teknolojısını bılmıyoruz yardımcı olurmusun benım vtecımde nasıl uygularız bunu?
arkadaslar cım-kmam lazım yarın gorusuruz kusura bakmayın kafanızı arıttım saolun
arkadaslar cım-kmam lazım yarın gorusuruz kusura bakmayın kafanızı arıttım saolun
bılgılendırıp gıtseydın kardesım :(
bu gti krankı konyada yapılan gti mı bi turlu yurumeyen....
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.