PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda 1.6 IES Turbo yapalım artık



HondaMZS
16-10-2009, 09:22
Arkadaşlar günaydın, 2000 model 1.6 ies var birkaç yıldır atmosferik olarak kullanmaktayım, Artık turbo yapmak istiyorum, Hedeflediğim güç ise 300 hp civarında tabiki bu 300 hp'lik değeri yaptığım ön araştırmalar sonucu edindim, güvenli, sağlam bir şekilde modifiye etmek istiyorum motor içinin sağlam olmasını istiyorum, maliyetine ön planda tutuyorum, bu işteki tecrübeli arkadaşlar nasıl yardımcı olabilirsiniz.

orcuns
16-10-2009, 09:31
13000 $ fılan tutar

dixi
16-10-2009, 09:33
çok keyifli bi aracın olur :)

Eray Yümsel
16-10-2009, 09:33
5000$ a sağlıklı şekilde 300hp alırsın.

izo
16-10-2009, 09:39
niye fiyatlar dolar amerikadamı yaptrcak arkadaş? 300 hp için 10.000 TL harcamak zorunda kalabilirsin, kol piston debriyaj belki sanzıman...1.6 arabalrda 200hp li rakamlar ile 300hpli rakamlar arasında çok maliyet farkı oluyor....

Eray Yümsel
16-10-2009, 09:40
niye fiyatlar dolar amerikadamı yaptrcak arkadaş? 300 hp için 10.000 TL harcamak zorunda kalabilirsin, kol piston debriyaj belki sanzıman...1.6 arabalrda 200hp li rakamlar ile 300hpli rakamlar arasında çok maliyet farkı oluyor....

malzemelerin çoğu dolar izocum senınkiler gibi tr imalat olmicak :D

RCkid
16-10-2009, 09:47
TR imalat illaki oluyor hazır kit bile olsa
şu ana kadar şaşmaz ve ostimde çözemediğimiz sorun olmadı, benim arabamda baya custom iş var ve sanayide yapılan işlerden hiç bir zaman memnuniyetsizlik olmadı, yeterki doğru yerde yapılsın

ulasstoprak
16-10-2009, 10:02
TR imalat illaki oluyor hazır kit bile olsa
şu ana kadar şaşmaz ve ostimde çözemediğimiz sorun olmadı, benim arabamda baya custom iş var ve sanayide yapılan işlerden hiç bir zaman memnuniyetsizlik olmadı, yeterki doğru yerde yapılsın

Çünkü sanıldıgının aksine Tr de inanılmaz gelişmiş bi sanayi ve işçilikleri tartışılmaz usatlar var yeterki aradıgını dogru yerde ara...:icon_tup:

ZaZy
16-10-2009, 10:03
arkadaşım bilenler daha iyi açıklama yapar ama 1.6ies'ten 300hp çıkarmak için bi ies parası daha harcaman gerekir. VTİ olsa daha ucuz olabilirdi ama ies çok maliyet çıkarır

Mustafa Birsesli
16-10-2009, 10:10
ben bugüne kadar çogu parcamı custom kullandım çoğunu kendim yaptım bir sıkıntımda olmadı ama honda kullanan arkadaslar daha çeşitli parcaları çok uyguna bulabildikleri için şanslılar

VteC_MaNiaC
16-10-2009, 10:44
arkadaşım bilenler daha iyi açıklama yapar ama 1.6ies'ten 300hp çıkarmak için bi ies parası daha harcaman gerekir. VTİ olsa daha ucuz olabilirdi ama ies çok maliyet çıkarır

bir ies parasına gerek kalmaz ;)

Tek sorun olabilecek konu beyin kablolamasıdır. Ki onuda siteden tarantino ve bladerk adlı üyelerimiz tesisatta değişiklik yaparak hallettiler. P28 e kavuşturdular d serisini.

Turbo + Manifold + intercooler ve borular = Kolayca ve uygun fiyata TEmin edilebilir
Piston ve Kollar = Kolayca temin edilebilir ama fiyatı biraz yüksek olur
Beyin = Kolayca temin edilir ama biraz kablolama işi var
Göstergerler = Egt + Wideband + boost ve yağ basıncı yeterli olur heralde
Ekstralar olarakta uygulama ve montaj sırasında torna rekor işleri gibi şeyler olacaktır onlarda ufak gibi gözükür ama baya tutar :)

_muhaRRem
16-10-2009, 11:53
Arkadaşlar günaydın, 2000 model 1.6 ies var birkaç yıldır atmosferik olarak kullanmaktayım, Artık turbo yapmak istiyorum, Hedeflediğim güç ise 300 hp civarında tabiki bu 300 hp'lik değeri yaptığım ön araştırmalar sonucu edindim, güvenli, sağlam bir şekilde modifiye etmek istiyorum motor içinin sağlam olmasını istiyorum, maliyetine ön planda tutuyorum, bu işteki tecrübeli arkadaşlar nasıl yardımcı olabilirsiniz.

VTI Al bence..onu turbola

orcuns
16-10-2009, 12:01
13000 $ gayet sorunsuz bır sey yapıyosun emreekın var sıtede onunla ıltıbata gecebılırsın o sana yardımcı olur senın ıstedıgın gunclerı su anda arabasında cıkardı aracın en buyuk sıkıntısı yaglam ve beyın onlarda yapılmıcak seyler degıl ama bıraz ugrastırıyo...

HondaMZS
16-10-2009, 12:53
Arkadaşlar tabiki siz sorunsuz bir şekilde olmasını temenni ediyorsunuz, aynı benim gibi, birde maddi boyutu var. Benim 8000 TL veya biraz daha üstü gibi bir bütçem var, Ayrıca Ankaradayım, Şaşmazda yapılan çok ciddi performansa sahip otomobilerde biliyorum. Bazı hayati olmayan parçaları ikinci elde kullanabilirim.

sword
16-10-2009, 12:57
mesela emreekınde satılık d serısı manıfolt ve 550cc enj var satılık bunları alarak başlayabılırsın.

orcuns
16-10-2009, 13:01
bu tamamen sana kalmıs ne kadar ekmek o kadar kofte ;) ısı bıle dogru ustayı bulduktan sonra sırtın yere gelmez.

HondaMZS
16-10-2009, 13:01
mesela emreekınde satılık d serısı manıfolt ve 550cc enj var satılık bunları alarak başlayabılırsın.
İlk önce şaşmaz'daki bazı ustalarla görüşmem lazım, bms, swap center gibi ve bilen arkadaşlarla daha sonra onların verdikleri, parça listesi ve maliyet konusunda cross-check yapacağım

ulasstoprak
16-10-2009, 13:19
Erkutla görüşsene onda ihtiyacın olan tüm bilgi ve malzeme mevcut.....

HondaMZS
16-10-2009, 13:22
Erkutla görüşsene onda ihtiyacın olan tüm bilgi ve malzeme mevcut.....

Hepsiyle iletişime geçeceğim inşallah

emreekin
16-10-2009, 13:33
13000 $ fılan tutar

ben mi söylemiştim :D :D

emreekin
16-10-2009, 13:38
bir ies parasına gerek kalmaz ;)

Tek sorun olabilecek konu beyin kablolamasıdır. Ki onuda siteden tarantino ve bladerk adlı üyelerimiz tesisatta değişiklik yaparak hallettiler. P28 e kavuşturdular d serisini.

Turbo + Manifold + intercooler ve borular = Kolayca ve uygun fiyata TEmin edilebilir
Piston ve Kollar = Kolayca temin edilebilir ama fiyatı biraz yüksek olur
Beyin = Kolayca temin edilir ama biraz kablolama işi var
Göstergerler = Egt + Wideband + boost ve yağ basıncı yeterli olur heralde
Ekstralar olarakta uygulama ve montaj sırasında torna rekor işleri gibi şeyler olacaktır onlarda ufak gibi gözükür ama baya tutar :)

bence d serisinde kesinlikle gömlekte gerekli öyle 300hpler isteniyorsa..

HondaMZS
16-10-2009, 13:41
Peki stock motora uygulansa tahmini güç seviyesi ne olur!

emreekin
16-10-2009, 13:50
o incecik kollarla 200-210 hp yi geçmemek lazım bence...+10 - 10 da olabilir tabi...

orcuns
16-10-2009, 13:52
adam yaptı bılıo ıste anlat emre dartonu anlat kolu anlat pıstonu anlat esıp gecmeyı anlat :)

HondaMZS
16-10-2009, 14:21
Anlatın bana bileyim, :)

8.000rpm
16-10-2009, 14:34
standart 1,6ies için hedef 300hp ve bütçe de 8.000.-TL gibi bir rakamsa , ya hedefinin altında kalmak zorundasın , ya da allaha emanet gitmek zorundasın diyebilirim...
hedefini küçültüp (200lü beygir seviyeleri) elindeki bütçeyle yapacağın uygulamada kafan NİSPETEN daha rahat olacaktır...
turbo işinde maliyet kısmak istiyorsan hedef küçülteceksin , ana kural bu...
"hem büyük hp hem az para" formülü seni sıkıntıya sokar...
alacağın malzemeler ise belli , forumu ararsan 1,6ies için pek çok veri ve tecrübe bulabilirsin...
sonuçta cidden keyifli bir aracın olacağını unutma :)

bladerk
16-10-2009, 21:16
d16y4 e 300 hp için sadece kol piston blockguard saplama yeterlidir hadi üste de egzantirik olsun beyler yapmayın yaa yok vtec al turbola bilmem ne ne zannediyosunuz ki bu motoru ecu kısmı çok önemli o kısım da halledilebiliyo artık 8000 e de 300 hp civarı alınır güzel güzel de binilir zamanla şanzuman yorabilir sadece debriyaj seçimi senkrolar sıkınıtı yapabilir bi de zaten 240larda bile olsa gayet güzel yürüyen bişey oluyo şanzumanı çok uzun güzel aktarıyo gücünü millet o gücü sadece vti stock kol 1g gte eski kasa supra pistonu takıp alıyo 3000+ tane netde örneği var sohc turbo yazıp aratın

8.000rpm
16-10-2009, 21:21
sohc vtec değil mi o örnekler?

bladerk
16-10-2009, 21:23
sohc vtec değil mi o örnekler?

yok değil nonvtec turbo örnekleri de çok falza sohc vtec sadece daha büyük turboya cevap veriyo üst devirde

8.000rpm
16-10-2009, 21:32
1,6ies için gömlek işine girmeden 300hp hedeflemek yanlış olur diye düşünüyorum
120-300 çıkışı arabanın çok farklı yerlerine ciddi müdahale ve geliştirme gerektirir
sadece hp almakla bitmez bu iş , kitap öyle der :)
120-200 gibi bir artış ise biraz daha az kapsamlı müdahale gerektirir , nispeten daha kolay tamamlanacak bi proje olur diye düşünüyorum :)
ama bu iş bir kere yapılır , tam yapılır , o ayrı tabii :)
bu işte ucuza kaçılmaz , kaçılmamalıdır...

bladerk
16-10-2009, 21:35
gömleğe gerek yok 609 whp de bişey olmuyosa 300lerde de olmaz

http://www.speedfactoryracing.net/projects/jfk.html

emreekin
16-10-2009, 23:22
ben inanmıyorum 609 whp stock d16 gömlegine... :D :D

bladerk
16-10-2009, 23:25
ben inanmıyorum 609 whp stock d16 gömlegine... :D :D daha kötüsünü söyleyim pistonlar ycp vitara :D

ama gömlekler gayet başarılı çap büyümemikçe soğutmaya biraz özen göstermek yetiyo

HondaMZS
18-10-2009, 15:46
d16y4 e 300 hp için sadece kol piston blockguard saplama yeterlidir hadi üste de egzantirik olsun beyler yapmayın yaa yok vtec al turbola bilmem ne ne zannediyosunuz ki bu motoru ecu kısmı çok önemli o kısım da halledilebiliyo artık 8000 e de 300 hp civarı alınır güzel güzel de binilir zamanla şanzuman yorabilir sadece debriyaj seçimi senkrolar sıkınıtı yapabilir bi de zaten 240larda bile olsa gayet güzel yürüyen bişey oluyo şanzumanı çok uzun güzel aktarıyo gücünü millet o gücü sadece vti stock kol 1g gte eski kasa supra pistonu takıp alıyo 3000+ tane netde örneği var sohc turbo yazıp aratın

Ağzınızdan bal damlıyor, işlerimi yola koyup biran önce başlamayı düşünüyorum, tabiki bilen arkadaşların yardımıyla

chaylak
18-10-2009, 23:13
iyi bi ön hazırlık, daha sonrasında nakit ve vakit ile cok güzel bi d16 yapilir arkadasim ;)
cok guzel ornekleri var hem trde hem yurtdisinda

Oz`
19-10-2009, 02:24
609 stock gömlek :) slm söleyintürkiyedeki benzincilere :) 609 okeyde oktansız okey deil takılır kalır :)

Frid
19-10-2009, 03:19
öyle 13000$ verdikten sonra satarım elımdekı aracı daha güzel bişey alırım ben stok stok gezerim :D :D
sanırım ben modifiye konusunda biraz gaddar ve zevksizim :D

serdargoksu
19-10-2009, 09:57
Mustafa kardeşim, hafta içi beraber gidelim görüşelim arkadaşla, merak etme hallederiz :)

ANGORA_POWER
19-10-2009, 22:53
ies 300 hp ye basarılar ne olcak merakla beklıyorum takıp edıcem

MeRtCaN
19-10-2009, 22:55
ies 300 hp ye basarılar ne olcak merakla beklıyorum takıp edıcem

kendini tanıtsaydın ilk önce?

dgntygn
22-10-2009, 23:09
pardon kardesım ben dogan ankaradan bende bu sıtedekıler gıbı odıfıye cılgınıyım

dgntygn
22-10-2009, 23:11
sıtanızde cok degerlı ınsanlar var kıymetını bılmek lazım

ANGORA_POWER
22-10-2009, 23:15
tehc sorumlusundan rıca etsem benım dıger kullanıcılıgımı ıptal edebılırmı rıca edıyorum dgntygn kullanıcısını neden ıkı ısım dersenız meslegıme uygun bır ısımın daha ıyı olacagını dusundum

ANGORA_POWER
22-10-2009, 23:17
sen sıyah cıvıc gın sahıbıydın sanırım
yanlıs hatırlanıyorsam