Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda 1.6 IES Turbo yapalım artık
HondaMZS
16-10-2009, 09:22
Arkadaşlar günaydın, 2000 model 1.6 ies var birkaç yıldır atmosferik olarak kullanmaktayım, Artık turbo yapmak istiyorum, Hedeflediğim güç ise 300 hp civarında tabiki bu 300 hp'lik değeri yaptığım ön araştırmalar sonucu edindim, güvenli, sağlam bir şekilde modifiye etmek istiyorum motor içinin sağlam olmasını istiyorum, maliyetine ön planda tutuyorum, bu işteki tecrübeli arkadaşlar nasıl yardımcı olabilirsiniz.
çok keyifli bi aracın olur :)
Eray Yümsel
16-10-2009, 09:33
5000$ a sağlıklı şekilde 300hp alırsın.
niye fiyatlar dolar amerikadamı yaptrcak arkadaş? 300 hp için 10.000 TL harcamak zorunda kalabilirsin, kol piston debriyaj belki sanzıman...1.6 arabalrda 200hp li rakamlar ile 300hpli rakamlar arasında çok maliyet farkı oluyor....
Eray Yümsel
16-10-2009, 09:40
niye fiyatlar dolar amerikadamı yaptrcak arkadaş? 300 hp için 10.000 TL harcamak zorunda kalabilirsin, kol piston debriyaj belki sanzıman...1.6 arabalrda 200hp li rakamlar ile 300hpli rakamlar arasında çok maliyet farkı oluyor....
malzemelerin çoğu dolar izocum senınkiler gibi tr imalat olmicak :D
TR imalat illaki oluyor hazır kit bile olsa
şu ana kadar şaşmaz ve ostimde çözemediğimiz sorun olmadı, benim arabamda baya custom iş var ve sanayide yapılan işlerden hiç bir zaman memnuniyetsizlik olmadı, yeterki doğru yerde yapılsın
ulasstoprak
16-10-2009, 10:02
TR imalat illaki oluyor hazır kit bile olsa
şu ana kadar şaşmaz ve ostimde çözemediğimiz sorun olmadı, benim arabamda baya custom iş var ve sanayide yapılan işlerden hiç bir zaman memnuniyetsizlik olmadı, yeterki doğru yerde yapılsın
Çünkü sanıldıgının aksine Tr de inanılmaz gelişmiş bi sanayi ve işçilikleri tartışılmaz usatlar var yeterki aradıgını dogru yerde ara...:icon_tup:
arkadaşım bilenler daha iyi açıklama yapar ama 1.6ies'ten 300hp çıkarmak için bi ies parası daha harcaman gerekir. VTİ olsa daha ucuz olabilirdi ama ies çok maliyet çıkarır
Mustafa Birsesli
16-10-2009, 10:10
ben bugüne kadar çogu parcamı custom kullandım çoğunu kendim yaptım bir sıkıntımda olmadı ama honda kullanan arkadaslar daha çeşitli parcaları çok uyguna bulabildikleri için şanslılar
VteC_MaNiaC
16-10-2009, 10:44
arkadaşım bilenler daha iyi açıklama yapar ama 1.6ies'ten 300hp çıkarmak için bi ies parası daha harcaman gerekir. VTİ olsa daha ucuz olabilirdi ama ies çok maliyet çıkarır
bir ies parasına gerek kalmaz ;)
Tek sorun olabilecek konu beyin kablolamasıdır. Ki onuda siteden tarantino ve bladerk adlı üyelerimiz tesisatta değişiklik yaparak hallettiler. P28 e kavuşturdular d serisini.
Turbo + Manifold + intercooler ve borular = Kolayca ve uygun fiyata TEmin edilebilir
Piston ve Kollar = Kolayca temin edilebilir ama fiyatı biraz yüksek olur
Beyin = Kolayca temin edilir ama biraz kablolama işi var
Göstergerler = Egt + Wideband + boost ve yağ basıncı yeterli olur heralde
Ekstralar olarakta uygulama ve montaj sırasında torna rekor işleri gibi şeyler olacaktır onlarda ufak gibi gözükür ama baya tutar :)
_muhaRRem
16-10-2009, 11:53
Arkadaşlar günaydın, 2000 model 1.6 ies var birkaç yıldır atmosferik olarak kullanmaktayım, Artık turbo yapmak istiyorum, Hedeflediğim güç ise 300 hp civarında tabiki bu 300 hp'lik değeri yaptığım ön araştırmalar sonucu edindim, güvenli, sağlam bir şekilde modifiye etmek istiyorum motor içinin sağlam olmasını istiyorum, maliyetine ön planda tutuyorum, bu işteki tecrübeli arkadaşlar nasıl yardımcı olabilirsiniz.
VTI Al bence..onu turbola
13000 $ gayet sorunsuz bır sey yapıyosun emreekın var sıtede onunla ıltıbata gecebılırsın o sana yardımcı olur senın ıstedıgın gunclerı su anda arabasında cıkardı aracın en buyuk sıkıntısı yaglam ve beyın onlarda yapılmıcak seyler degıl ama bıraz ugrastırıyo...
HondaMZS
16-10-2009, 12:53
Arkadaşlar tabiki siz sorunsuz bir şekilde olmasını temenni ediyorsunuz, aynı benim gibi, birde maddi boyutu var. Benim 8000 TL veya biraz daha üstü gibi bir bütçem var, Ayrıca Ankaradayım, Şaşmazda yapılan çok ciddi performansa sahip otomobilerde biliyorum. Bazı hayati olmayan parçaları ikinci elde kullanabilirim.
mesela emreekınde satılık d serısı manıfolt ve 550cc enj var satılık bunları alarak başlayabılırsın.
bu tamamen sana kalmıs ne kadar ekmek o kadar kofte ;) ısı bıle dogru ustayı bulduktan sonra sırtın yere gelmez.
HondaMZS
16-10-2009, 13:01
mesela emreekınde satılık d serısı manıfolt ve 550cc enj var satılık bunları alarak başlayabılırsın.
İlk önce şaşmaz'daki bazı ustalarla görüşmem lazım, bms, swap center gibi ve bilen arkadaşlarla daha sonra onların verdikleri, parça listesi ve maliyet konusunda cross-check yapacağım
ulasstoprak
16-10-2009, 13:19
Erkutla görüşsene onda ihtiyacın olan tüm bilgi ve malzeme mevcut.....
HondaMZS
16-10-2009, 13:22
Erkutla görüşsene onda ihtiyacın olan tüm bilgi ve malzeme mevcut.....
Hepsiyle iletişime geçeceğim inşallah
emreekin
16-10-2009, 13:33
13000 $ fılan tutar
ben mi söylemiştim :D :D
emreekin
16-10-2009, 13:38
bir ies parasına gerek kalmaz ;)
Tek sorun olabilecek konu beyin kablolamasıdır. Ki onuda siteden tarantino ve bladerk adlı üyelerimiz tesisatta değişiklik yaparak hallettiler. P28 e kavuşturdular d serisini.
Turbo + Manifold + intercooler ve borular = Kolayca ve uygun fiyata TEmin edilebilir
Piston ve Kollar = Kolayca temin edilebilir ama fiyatı biraz yüksek olur
Beyin = Kolayca temin edilir ama biraz kablolama işi var
Göstergerler = Egt + Wideband + boost ve yağ basıncı yeterli olur heralde
Ekstralar olarakta uygulama ve montaj sırasında torna rekor işleri gibi şeyler olacaktır onlarda ufak gibi gözükür ama baya tutar :)
bence d serisinde kesinlikle gömlekte gerekli öyle 300hpler isteniyorsa..
HondaMZS
16-10-2009, 13:41
Peki stock motora uygulansa tahmini güç seviyesi ne olur!
emreekin
16-10-2009, 13:50
o incecik kollarla 200-210 hp yi geçmemek lazım bence...+10 - 10 da olabilir tabi...
adam yaptı bılıo ıste anlat emre dartonu anlat kolu anlat pıstonu anlat esıp gecmeyı anlat :)
HondaMZS
16-10-2009, 14:21
Anlatın bana bileyim, :)
8.000rpm
16-10-2009, 14:34
standart 1,6ies için hedef 300hp ve bütçe de 8.000.-TL gibi bir rakamsa , ya hedefinin altında kalmak zorundasın , ya da allaha emanet gitmek zorundasın diyebilirim...
hedefini küçültüp (200lü beygir seviyeleri) elindeki bütçeyle yapacağın uygulamada kafan NİSPETEN daha rahat olacaktır...
turbo işinde maliyet kısmak istiyorsan hedef küçülteceksin , ana kural bu...
"hem büyük hp hem az para" formülü seni sıkıntıya sokar...
alacağın malzemeler ise belli , forumu ararsan 1,6ies için pek çok veri ve tecrübe bulabilirsin...
sonuçta cidden keyifli bir aracın olacağını unutma :)
d16y4 e 300 hp için sadece kol piston blockguard saplama yeterlidir hadi üste de egzantirik olsun beyler yapmayın yaa yok vtec al turbola bilmem ne ne zannediyosunuz ki bu motoru ecu kısmı çok önemli o kısım da halledilebiliyo artık 8000 e de 300 hp civarı alınır güzel güzel de binilir zamanla şanzuman yorabilir sadece debriyaj seçimi senkrolar sıkınıtı yapabilir bi de zaten 240larda bile olsa gayet güzel yürüyen bişey oluyo şanzumanı çok uzun güzel aktarıyo gücünü millet o gücü sadece vti stock kol 1g gte eski kasa supra pistonu takıp alıyo 3000+ tane netde örneği var sohc turbo yazıp aratın
8.000rpm
16-10-2009, 21:21
sohc vtec değil mi o örnekler?
sohc vtec değil mi o örnekler?
yok değil nonvtec turbo örnekleri de çok falza sohc vtec sadece daha büyük turboya cevap veriyo üst devirde
8.000rpm
16-10-2009, 21:32
1,6ies için gömlek işine girmeden 300hp hedeflemek yanlış olur diye düşünüyorum
120-300 çıkışı arabanın çok farklı yerlerine ciddi müdahale ve geliştirme gerektirir
sadece hp almakla bitmez bu iş , kitap öyle der :)
120-200 gibi bir artış ise biraz daha az kapsamlı müdahale gerektirir , nispeten daha kolay tamamlanacak bi proje olur diye düşünüyorum :)
ama bu iş bir kere yapılır , tam yapılır , o ayrı tabii :)
bu işte ucuza kaçılmaz , kaçılmamalıdır...
gömleğe gerek yok 609 whp de bişey olmuyosa 300lerde de olmaz
http://www.speedfactoryracing.net/projects/jfk.html
emreekin
16-10-2009, 23:22
ben inanmıyorum 609 whp stock d16 gömlegine... :D :D
ben inanmıyorum 609 whp stock d16 gömlegine... :D :D daha kötüsünü söyleyim pistonlar ycp vitara :D
ama gömlekler gayet başarılı çap büyümemikçe soğutmaya biraz özen göstermek yetiyo
HondaMZS
18-10-2009, 15:46
d16y4 e 300 hp için sadece kol piston blockguard saplama yeterlidir hadi üste de egzantirik olsun beyler yapmayın yaa yok vtec al turbola bilmem ne ne zannediyosunuz ki bu motoru ecu kısmı çok önemli o kısım da halledilebiliyo artık 8000 e de 300 hp civarı alınır güzel güzel de binilir zamanla şanzuman yorabilir sadece debriyaj seçimi senkrolar sıkınıtı yapabilir bi de zaten 240larda bile olsa gayet güzel yürüyen bişey oluyo şanzumanı çok uzun güzel aktarıyo gücünü millet o gücü sadece vti stock kol 1g gte eski kasa supra pistonu takıp alıyo 3000+ tane netde örneği var sohc turbo yazıp aratın
Ağzınızdan bal damlıyor, işlerimi yola koyup biran önce başlamayı düşünüyorum, tabiki bilen arkadaşların yardımıyla
iyi bi ön hazırlık, daha sonrasında nakit ve vakit ile cok güzel bi d16 yapilir arkadasim ;)
cok guzel ornekleri var hem trde hem yurtdisinda
609 stock gömlek :) slm söleyintürkiyedeki benzincilere :) 609 okeyde oktansız okey deil takılır kalır :)
öyle 13000$ verdikten sonra satarım elımdekı aracı daha güzel bişey alırım ben stok stok gezerim :D :D
sanırım ben modifiye konusunda biraz gaddar ve zevksizim :D
serdargoksu
19-10-2009, 09:57
Mustafa kardeşim, hafta içi beraber gidelim görüşelim arkadaşla, merak etme hallederiz :)
ANGORA_POWER
19-10-2009, 22:53
ies 300 hp ye basarılar ne olcak merakla beklıyorum takıp edıcem
ies 300 hp ye basarılar ne olcak merakla beklıyorum takıp edıcem
kendini tanıtsaydın ilk önce?
pardon kardesım ben dogan ankaradan bende bu sıtedekıler gıbı odıfıye cılgınıyım
sıtanızde cok degerlı ınsanlar var kıymetını bılmek lazım
ANGORA_POWER
22-10-2009, 23:15
tehc sorumlusundan rıca etsem benım dıger kullanıcılıgımı ıptal edebılırmı rıca edıyorum dgntygn kullanıcısını neden ıkı ısım dersenız meslegıme uygun bır ısımın daha ıyı olacagını dusundum
ANGORA_POWER
22-10-2009, 23:17
sen sıyah cıvıc gın sahıbıydın sanırım
yanlıs hatırlanıyorsam
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.