Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Ceketi gerekli mi?
Antalyalogy
03-11-2009, 19:16
Arkadaşlar..
Aracımda fabrika çıkışı Turbonun egzost kısmında kendince ısıyı kesen bir aliminyum kapak var. Turbo ceketi diye tabir edilen ekipman bizim K03 ler için gerekli mi sizce artısı ne olur?
Teşekkürler..
Örnek ;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-Turbo-Blanket-Turbo-Heat-Shield-Silver_W0QQitemZ300363053209QQcmdZViewItemQQptZMot ors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item45ef08789 9
http://www.turbomotorlar.com/asp/listgroup.asp?group=12000-5
turkıyede satılan boyle orneklerı var.
Antalyalogy
03-11-2009, 19:28
Orayı da biliyorum.Öğrenmek istediğim asıl bu ekipmanın gerekliliği ne zaman başlıyor.İlla araçta motor tuning mi olması lazım (stock a gerek yok vb.) , Turbodan oluşan ısıyı oraya hapsetmek sadece motor içini ve ekipmanlarını sıcaktan korumaya mı yarıyor.Kullanan var mı?
Bir soru daha sorayım : Egzost manifolduna wrap sarıyoruz bunu son susturucuya kadar uzatmanın da aynı şekilde avantajı olur mu?
Teşekkürler
Bence motor ıcını ve ekıp manları ısıdan korumak ıcın kullanılıyor
ılla mod olmasına gerek yok stock makıne de de kullanırsın ustundekı pakagı sokup boyle bır sey yaparsan bence gorsellık olarakta daha guzl olur
yakın zamanda turboda blancket olmayan bı aracta ısıdan dolayı kaput ıcınde ses ızalasyon maddesı alev alıyor ve yanıyor..blancket olsaydı ısıdan dolayı bı sıkıntı olmazdı.
VteC_MaNiaC
03-11-2009, 19:33
bu turbonun egsoz kısmının sıcağının motor içine yayılmamasına aynı zamanda turbonun biraz daha erken spool etmesine yarayan bir malzemedir ... temel amacı ısının yayılmasını engellemektir. downpipe amyantla sarılır turbonun egsoz kısmıda bu yorganla örtülür...
Trde yapılan uygulamalar çok sayıda var ... ben hali hazırda cool it markayla yapılan uygulamayı gördüm ve baya başarılı olduğunu düşünüyorum.. özellikle ufak motor bölmesi olan araçlarda aşırı ısınmayı engellemek adına başarılı olan bir çözüm
Bencede turboda catlama vs vs olmasin,isiyikorusun,sen arabani kapatinca bianda kufur kufur alttan esen ruzgarla catlama olmasin diye sariliyo battaniye..Bnce gereklimi,aracimda turbo olsa ben takardim sahsen.
turbonun gec sogumasina da yol aciyor olmasin?
turbonun gec sogumasina da yol aciyor olmasin?
mantıklı bence.
bunun egsoz ıcın olanı yokmu amınatla sardım bende hala motor ıcı cok sıcak oluyor
turbo biraz daha erken dolar hemde ısı transferini azaltırsın çevredeki elemanlarla illa etkisi olur ama turbon küçük çok şeyler bekleme öyle büyük turbolarda 100 200 rpm kazanabiliyorsun bazı durumlarda ama turbo boyutu ciddi küçük
Antalyalogy
03-11-2009, 21:41
turbo biraz daha erken dolar hemde ısı transferini azaltırsın çevredeki elemanlarla illa etkisi olur ama turbon küçük çok şeyler bekleme öyle büyük turbolarda 100 200 rpm kazanabiliyorsun bazı durumlarda ama turbo boyutu ciddi küçük
O zaman turbo boyutu küçük araçlar için gereksiz diyebiliriz..
Peki downpipe dan son çıkışa kadar wrap sargısı sarmanın bir esprisi var mı Semih?:soru:
H22Power
03-11-2009, 21:41
turbo biraz daha erken dolar hemde ısı transferini azaltırsın çevredeki elemanlarla illa etkisi olur ama turbon küçük çok şeyler bekleme öyle büyük turbolarda 100 200 rpm kazanabiliyorsun bazı durumlarda ama turbo boyutu ciddi küçük
semih turbo ceketi ile erken dolma ilişkisini açıklar mısın nasıl oluyor?
ben biraz arştırmıştım baya işe yarıyor bilhassa bende yarıyacağına çok eminim çümkü akışmetre ve filtre turbo manifoldu dolayısı ile en çok ısınan bu bölgenin tam yanında:(
gaz daha sıcak kalıcak daha sıcak olan gazın iç enerjisi daha yüksek olacak eğer turbnuz büyükse burdan biraz kazanabilirsiniz aynı zamanda manifoldu sararak yada sarma demiyelimde kaplayarak benzer şeyleri kazanırsınız bazı motorlarda bunlarla güzel spool up kazanılıyor
bunu akışta değil termodinamikte anlarsın:)
turbo sonrasınıda sarmanız başta çevreyle olan ısı transferini etkilcektir ordan kazanırsınız belki ufak farklılıklar olabilir ama sanmıyorum o çaplarda o turboyla pratikte fark edebilirmisiniz
turbo orjinal bir arabada güvenlik açısından buna gerek yok ki?
k03 turboyu sararak alacağın verim vereceğin paraya değmez...
O zaman turbo boyutu küçük araçlar için gereksiz diyebiliriz..
Peki downpipe dan son çıkışa kadar wrap sargısı sarmanın bir esprisi var mı Semih?:soru:
Arabanin altindan gecen hava egzoz sistemini sogutmaya yarar ve sen bu sargi ile bu olayi bir nebze engellemis olursun. Bundan dolayi tavsiye edilen bir olay degil. Hatta ben arabamin butun altini plaka ile kaplaticaktim bana soylenen ozellikle egzoz olan yeri acik birakmam gerektigi oldu. Simdi DP tan motor icinde kalan kismini sararsan mantikli ama sona kadar sarman yarar degil zarar getirir.
stock arabada tabi doğruda bu eğer bişeyler varsa basınç fazlaysa dp vs yapıldıysa zararda verbilrsiniz elemanlara eritebilirsiniz sarmak biraz iyi olabilir
Antalyalogy
03-11-2009, 22:41
stock arabada tabi doğruda bu eğer bişeyler varsa basınç fazlaysa dp vs yapıldıysa zararda verbilrsiniz elemanlara eritebilirsiniz sarmak biraz iyi olabilir
Bundan önceki cevaplar için de teşekkürler...
Araçta test-pipe ve yazılım var..Son kararınız?
Onu da şöyle yapmıştık..
http://img233.imageshack.us/img233/2828/1032241.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/3560/4461/33899730024_medium.jpg
stock arabada tabi doğruda bu eğer bişeyler varsa basınç fazlaysa dp vs yapıldıysa zararda verbilrsiniz elemanlara eritebilirsiniz sarmak biraz iyi olabilir
Simdi arabanin altindaki butun egzoz borularini sarsam sonrada arabain altini full plaka ile kaplasam egzozun sogumasini engelesem bir sorun olmaz mi:soru: eger oyleyse yarin gidip arabanin altini full kaplatirim cunku tahminimce yuksek suratte pistte epey bir fark yaraticaktir arabanin altinin full kapli olmasi. Suanda arabamin alti sag ve sol olarak 2 parca seklinde kapali. Ortada kalan kisim egzoz ve saftin gectigi tunel acik sekilde.
günlük kullanımda sorun çıkarır o tip bi işlem ama dersenki hani günlük bimlyırum belki bi kaç işlemle yapılı çünkü yapıyorlar üzerine hava kanalı açılır
@Antalyalogy komple sarın onu daha güzel olur üst sensör kısımlarını vs kesersiniz güzelce açık kalmasın tam sarın
Antalyalogy
03-11-2009, 23:05
günlük kullanımda sorun çıkarır o tip bi işlem ama dersenki hani günlük bimlyırum belki bi kaç işlemle yapılı çünkü yapıyorlar üzerine hava kanalı açılır
@Antalyalogy komple sarın onu daha güzel olur üst sensör kısımlarını vs kesersiniz güzelce açık kalmasın tam sarın
Tamamdır patron ilk gittiğimde sökelim yapalım..:icon_tup::icon_tup:
özgür dur tahmin edeyim,
egt & afr için delik açacaksın ısı kalkanını da delmek istemiyosun doğru mu?
Antalyalogy
04-11-2009, 01:06
özgür dur tahmin edeyim,
egt & afr için delik açacaksın ısı kalkanını da delmek istemiyosun doğru mu?
hahahah daha o da var ya.. Kanka ne zaman bitecek benim bu arabayla işim ya...:D:D:D
ps:Bitmesin bitmesin yoksa ben ne yaparım :cool::cool:
Antalyalogy
04-11-2009, 13:25
bence israf olacak..
israf benim göbek adım...:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Bu devirde turbo benzinliaraca binip bir de daha çok yaksın diye uğraşıyoruz ya :hahaha:
Semih in dediğini yapacağım (sadece dp nin alt ve üstüne)
RSCosworth
22-11-2009, 15:17
Arkadaşlar, ısınan hava yükselir, hava tahliyesi olmayan kaputlarda motor içi hararet iyi değildr.Motor içindeki tesisatın ömrünü kısaltmakla beraber, turbo araçlarda intake manifold derecesinin 40 ila 60 derece arasında tutulması gereklidir. Bu nedenle özellikle sonradan takılan veya imal edilen paslanmaz intercoolor ve emiş borularının seramik yünü bazlı "Thermotec" ürünleri gibi sarılması motorun verimini ve ömrünü uzatır. Turbonun emiş salyangozu ( Turbine housing ) sarılması , buradan motor içine yayılan 500-900 derece Celcius ısının etrafa verdiği zararı düşünün. Aynı şekilde Headers manifolt uygulamalarında bu ısı yayılmasını kontrol altına almak motorunza ömür katacaktır. Bazı arkadaşlarımız İntercooler büyütüp boruları turboya çok yakın geçiriyorlar ve sonuçta soğuyan hava emme manifoltuna girerken tekrar ısınıyor. Amerikalılar bir çok Turbo uygulamalarında Turbocharger'ları aracın altına ve arka diferansiyel yanına mote ediyorlar. Tabiki Amerikan arabalarında hacim (C.C) büyük ama küçük 1.8-2.0 motorlardada bu uygulamalara rastlanıyor.
Kısaca her türlü ısı kalkanı motor içindeki ve etrafındaki tesisatın ömrünü uzatır...
hoşgeldiniz bu arada :)
benim turbom radyatöre cok fazla yakın buda sanırım radyatörü asırı dercede ısıtıyodur diye düşünüyorum böyle bi malzeme alıp taksam motorunda daha gec ısınmasını saglıyabilirmiyimki acaba?
bana göre suyun daha zor ısınmasını vede daha cabuk sogumasını saglar?
RSCosworth
09-12-2009, 20:28
Selam herkeze,
Motor içi ısı = güç kaybı + malzeme yıpranmasını arttırmaktır. Turbo, manifold,cold air intake sargısı downpipe, elektrik kabloları gibi izolasyonlar eğer doğru yapılırsa araca performans ve kaput altı aksama uzun ömür getirir.. bknz : http://www.turbomotorlar.com/asp/menu_items.asp?ID=26
onurdestan
12-12-2009, 02:16
k03 te bu asla ziyan değil kat iptali yapılmış k03 lü arabam roll yapıp kaputu açtığımda gece lambası gibi yanıyor bu sargıyı bende düşünüyorum zaten akışmetre ve filtre hemen turbonun üstünde en çok passat ve a4 lere yarar sanırım :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.