Orijinalini görmek için tıklayınız : SR20DET@GT2871R F.M.Intercooler?
selamlar arkadaşlar;
çok yakın bir arkadşımın S14 ü için intercooler araştırıyoruz , araç motor olarak tamamen dolu üst kapak dahil ,gt2871R Ball Bearing 1-1,1 Bar da kullanılıyor. şu anda 9-10 litre arası bir front mount intercooler la yürüyor, fakat intercooler ı büyütmek istiyoruz, araştırdığıma göre HKS Type S 450 hp ye kadar ideal üstü için Type R geçiyor fakat fiyatlar 1000 dolar civarı gerçekten yüksek..
T4/T3(ext Housing. T3 - Inlet T4 Hybrid) den GT28 e çektik fazla keyifsiz olduğu için alt devirler. alt devirlerin az da olsa canlı kalmasını istiyoruz dolayısıyla .
15 litre civarı bir intercooler düşünüyoruz fakat sizin de fikirlerinizi almak istedim . ayrıca elinde bulunan varsa , konuşabiliriz..
teşekkür ederim şimdiden :icon_tup:
VteC_MaNiaC
10-11-2009, 19:23
Efe IAT yi ölçüp eğer gerkiyorsa büyütmekte fayda var bence... çalışan bir sistemi bozmak genelde pek iyi olmuyo :)
greddy kitleri inanılmaz başarılı. kite sadece emme kısmının polisiyajlı aliminyum boru kısmı yok onu siz yaptırıyosunuz veya ekstra alıyosunuz. hks baya pahalı 450hpye kadar yeten denilende pek tatmin edici değil bi üstüde gereksiz pahalı.
okan şu anda kulalnılan ic çok dar - sıcak üflediği kanısındayım kullandığımız basınçta..
yonaka tavsiye edebilirim. gt2876r la 22"x9"x3" Yonaka kullanıyordum ve iat baya uygun seviyelerdeydi
fiyatları ne seviyelerdeydi - nerden edinebiliriz rc kid.. teşekkür ederim
15 litre o turbo için iyin uygun mudur?
fiyatları ne seviyelerdeydi - nerden edinebiliriz rc kid.. teşekkür ederim
ben istanbuldan bir arkadaştan almıştım 500 dolara, bulmak mümkün mü TR de hala tam bilmiyorum
http://www.yonaka.com/Yonaka_Intercooler_Type_10_22x9x3_p/ymic010.htm
bendeki bu
gerçi 9.7lt yapıyor sizin istediğiniz hacimde değil ama daha büyükleri mevcut
http://www.yonaka.com/Yonaka_Intercooler_Type_11_26x12x3_p/ymic011.htm
15.3 lt bu da
15 litre çok büyük bence ,
en güzeli sıcaklığı ölçmek ,böylesi kör uçusu tadında !
biliyorsunuz ,
her getirinin birde götürüsü vardır .. :beuj:
nasıl ölçeceğimizi de anlatabilir misin?
ben de ölçemiyorum biliyorsun, cooler ne kadar yeterli hiç bir fikrim yok.
valla bence o kadar para harcanan arabalara
yada şöyle söyleyeyim
o kadar para verilen parçalar gerçekten işe yarıyormu ??
ben olsam bilmek isterim her zaman .
yarıyorsa ne ala ama yaramıyor ve sen yaradığını hayal ediyorsan çok trajik .
ölçmek için haliyle 2 sıcaklık bilgisinin okunması şart .
ic girişi ve ic çıkışı .
bu şöylede olası ,
turbo çıkışı ve emme manifold iç sıcaklığı .
hemen aklıma geldi ,
ic çıkış sıcaklığı - ic giriş sıcaklığı = intercooler verimi
55 derece - 30 derece = 25 derece ( bak bu kaka :) )
Ben bir yeri delmek istemiyorum, bizim için önemli olan; kelebekten içeri giren hava sıcaklığı
zaten hava filtresinin üzerinde iatlar mevcut.
İyide o ölçüm zaten intercoolerdan önce. Eğer değiştirmeyi düşünüyrosan, yeni taktığının eskisine göre verimli olup olmadığını karşılaştırmanın tek yolu IC den sonrada bir ısı sensörü eklemen..
VteC_MaNiaC
11-11-2009, 11:44
MAF olan araçlarda IAT MAF ın içinde velhasıl kelam aracınızda MAP varsa emme manifoldunun hemen önünde olması gerekiyor. Eğer standalone bir beyniniz varsa beyinden görmek mümkün ancak yoksa harici göstergeli bir IAT sensörü alıp ölçümlemeleri yapıp ardından buna uygun ölçüde cooler kullanmak daha mantıklı çünkü ne kadar büyük cooler o kadar fazla lag ...
İyide o ölçüm zaten intercoolerdan önce. Eğer değiştirmeyi düşünüyrosan, yeni taktığının eskisine göre verimli olup olmadığını karşılaştırmanın tek yolu IC den sonrada bir ısı sensörü eklemen..
ben de onu diyorum bir tane daha iat lazım kelebekten hemen önceye...
garrett core tavsiye ederim :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.